eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
647 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
چه خوب گفت ⁉️ تاسف نخور اندوه درد یک لحظه است، ادامه ی اندوه خطای یک عمر.... @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نماز اول ماه فراموش نشود التماس دعا @rkhanjani
موفقیت ، کلید شادی نیست ! شادی ، کلید موفقیت است ... اگر آنچه انجام می‌دهی را دوست بداری ، موفق خواهی بود ... @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅پرسش تعريف يه زندگي خوب رو از نظر امامان معصوم رو بگيد و اينکه چطور از زمان زندگي که خدا در اختيارمون گذاشته به نحو احسنت استفاده کنيم 🥀پاسخ: ائمه ع که کلامشان نور و راهنمای انسانهاست در این زمینه دستور العمل جامعی را در اختیار ما قرار داده اند. امام موسی کاظم (ع) می فرماید: «بکوشید که اوقات شما چهار قسمت باشد؛ بخشی را برای مناجات با خدا، بخشی را برای کار و زندگانی و معاش و قسمتی را برای معاشرت با افراد مورد اعتماد که عیوب شما را به شما می فهمانند و از صمیم قلب به شما اخلاص می ورزند و قسمتی از وقتتان را نیز اختصاص دهید به بهره وری از لذتهای حلال» و اگر بخواهیم از سخن گهربار امام معصوم بهره بیشتری ببریم و راهکارهای عملی مناسبی را برگیریم باید بخشهای چهارگانه گفتار و توصیه امام را تبیین کنیم. همان طور که بیان شد امام (ع) اوقات شبانه روزی را به چهار قسمت تقسیم می کند. یک قسمت مربوط به امور عبادی می شود که تقریبا مشترک بین همه سطوح سنی نوجوان، جوان، میان سال و پیر می باشد و منظور از عبادات همان نمازهای یومیه واجب و مستحبات مانند خواندن ادعیه، تلاوت قرآن و کلا پرداختن به امور معنوی و عبادی است. اما قسمت دوم که امام می فرماید بخشی از وقت خود را صرف کار و زندگانی و معاش کن، این قسمت در مورد محصلین، به معنای همان تحصیل و جدیت در امر دانش افزائی است و در مورد کارگر و کارمند، به معنای همان کار کردن می باشد. اما قسمت سوم که امام می فرماید قسمتی از وقت خود را صرف معاشرت با افراد قابل اعتماد کن، بسیار مهم است زیرا نقش دوست و همنشین در زندگی انسان فوق العاده زیاد است و بیشترین تأثیر پذیری را از دوستان و هم سن و سال های خود دارد. بنابراین انسان باید دوستانی را برای خود برگزیند که اخلاق، رفتار و افکار آنها موجب پیشرفت و رشد او شود و از انتخاب دوستانی که او را به بیراهه سوق می دهند و موجب اتلاف وقت و هدر رفتن انرژی او می شوند اجتناب کند. قسمت چهارم اینکه امام می فرماید بخشی از وقت خود را صرف لذات حلال کن. طبیعی است که انسان یک سلسله نیازها دارد که باید این نیازها به موقع تأمین شود و الا نیرو و توان برای ادامه کار و حرکت به سوی موفقیت امکان پذیر نیست. از جمله این لذات حلال خواب، استراحت، تفریح، غذا خوردن، … می باشد. _________________ پی نوشت: [1]. تحف العقول، ص۴۳۳ @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا وقتی که در حفاظت کامل خدا قرار داری استرس و دلهره چیزی رو نداشته باش خودش حافظ و نگه دارنده توست الهی این روزا هرکی گرفتار بیماری سخت و نا خوشی شده خدا نجاتش بده 🌹که تو در حفاظت کامل ما قرار داری🌹 @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴چقدر ساده میشه دل کسی رو شکست!؟!!!.... ✍مراسم تشیع جنازه یکی از آشنایان در یک روز سرد پاییزی در گورستان بودم. نوه متوفی اصلا گریه نمی‌کرد و محزون هم نبود. سال‌ها این موضوع برای من جای سوال بود با این‌که او سنگ‌دل هم نبود. بعدها از او علت را جویا شدم، گفت: پدر بزرگ من هر چند انسان بدی نبود ولی روزی یاد دارم، عید نوروز بود و به نوه‌های خود عیدی می‌داد و ما کودک بودیم، ما نوه دختری او بودیم و او به نوه های پسری‌اش 1000 تومنی عیدی داد ولی به ما 200 تومنی داد و در پیش آن‌ها گفت: پدربزرگ اصلی شما فلانی است و بروید و از او شما 1000 تومنی عیدی بگیرید. این حرکت او برای همیشه یاد من ماند و من تا زنده‌ام او را پدربزرگ و خودم را نوه او هرگز نمی‌دانم. برای نفوذ در دل‌ها شاید صد کار نیک کم باشد ولی برای ایجاد نفرت ابدی، یک حرکت احمقانه کافی است. و بدانیم کودکان هرچند در مقابل محبت ما توان تشکر ندارند و خجالت می‌کشند و در برابر تندی و بی‌احترامی ما، از ترس ما توان عکس‌العمل ندارند و سکوت می‌کنند، ولی آن‌ها تمام رفتار ما را می‌فهمند و محبت‌ها و بدی‌های ما را می‌بینند و می‌دانند و برای همیشه در ذهن خود حفظ می‌کنند و زمانی که بزرگ شدند، تلافی می‌کنند. ↶【به ما بپیوندید 】↷ ______________ @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبل از پاسخ دادن به سوالات دیگران مدتی سکوت کن تا پاسخ بهتری بیابی، سکوتت در خاطر هیچکس نخواهد ماند؛ اما پاسخ ات را همیشه به خاطر خواهند سپرد... @rkhanjani
محور بحث: ⚜️ یکی از دلایلی که ارتباط کلامی بین زوج ها کم است عدم شناخت تفاوت هاست. 💢 برای حل این مشکل ها اول باید تفاوت های یکدیگر را شناخت. ◀️ تفاوت های زنان و مردان: 1️⃣ زن ها پر حرف و مردها کم حرف هستند البته در توصیف نه در تحلیل. 🔸 یعنی زن ها در توصیف پر حرف اند ولی مرد ها کم حرف اند، ولی مردها موجوداتی تحلیلی هستند مثلا مرد ها در مورد انتخابات ساعت‌ها در مهمانی ها و مجالس حرف می‌زنند و خیلی کم توصیف می‌کنند ولی خانم‌ها اینطور نیستند. مثلا خانم ها در مهمانی ها حلقوی دور هم می‌نشینند و یا دو نفری ظرف می‌شورند یعنی از فرصت ظرف شستن هم برای حرف زدن استفاده می کنند. 🔻 یا در جایی دیگر خانم نمی‌تواند سریال مورد علاقه‌اش را نگاه کند و از همسرش می‌خواهد نگاه کند تا بعدا براش تعریف کند. ولی وقتی برمیگردد و از آقا می پرسد: چه خبر؟ آقا: هیچی، مُرد!!! ◾️ یعنی آقا کل یک سریال چهل و پنج دقیقه ای رو در یک کلمه مُرد خلاصه کرد. ولی اگر همین سریال رو خانم تماشا می‌کرد و می‌خواست برای آقا تعریف کند، به قول گفتنی شروع با خودش و پایان با خدا بود، یعنی معلوم نیست کی تمام می‌شود. ❇️ دلیل اینکه زن‌ها پر حرف‌اند این است که به جزئیات دقت دارند(جزء نگر اند) و دلیل اینکه مرد ها کم حرف اند به خاطره کل نگر بودن آن هاست. و از اینکه مرد‌ها کل نگر اند گاهی زن‌ها ناراحت‌اند. چون زن دوست دارد جزئیات را بشنوند. 2️⃣ فرمول کلام در زن و مرد متفاوت است. 1.فرمول کلام مرد ها، پیام است. یعنی فقط پیام رو می گویند. به طور مثال: خانم: کجا بودی؟ مرد: اداره. خانم: هوا چطور بود؟ مرد: خوب بود. 2.فرمول کلام زن‌ها، پیام + فرا پیام است. فرا پیام یعنی حاشیه سازی در کلام زن زیاد است. به طور مثال: خواهر: آبجی این پرده رو چند خریدی؟ خانم: بیا خواهر برات تعریف کنم این ماجرا ها داره! خانم از آن موقع ایی که فکر پرده خریدن به ذهنش خطور کرده تا موقع نصب کردن رو تعریف می‌کنه، یعنی شروع می‌کند به حاشیه سازی. ♦️ اینکه خانم ها فرا پیام سازی می کنند ویژگی آن هاست و همین گاهی سبب حاشیه سازی و گاهی سبب منظور سازی می شود یعنی خانم منظور گذاری می‌کند روی کلام و رفتار دیگران. 💭 خود منظورسازی گاهی مثبت و گاهی منفی است و خدا نصیب هیچ مردی نکند که منظور سازی های زنش منفی باشد که این را می‌توان بدبینی بگیم. 📖 همانا در قرآن داریم : «إنَّ بَعْضَ الظَّن إِثْمٌ» «بعضی از گمان ها گناه است» سوره حجرات آیه ۱۲ 🔮 با ما همراه باشید. @rkhanjani ⚘⚘⚘⚘⚘⚘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش:براي اينکه فن ارتباط گيري با مردم خوب شود وياد بگيرم چکار بايد کنم؟ 🌼 پاسخ: برای پاسخ به این سؤال توجه به نکات و توصیه های زیر ضروری است: 1- ارتباطات هنر و قابل آموختن است. 2- موانع و عایق های ارتباط گاهی ریشه در کمرویی شدبد، افسردگی و اضطراب اجتماعی است که باید از روان شناس حضوری هم برای درمان کمک گرفت. 3- همانندسازی با الگوهای موفق نقش مهمی در تنظیم رفتار و یادگیری مهارت های ارتباطی دارد. طبق برنامه مکتوب رفتاری را در نظر بگیرید و هر روز مقدار پیشرفت خود را ثبت کنید. مثلا شیوه حرکت دادن دست ها، شیوه نگاه، لبخند زدن، نوع ایستادن، 4- از تکنیک تجسم ذهنی کمک بگیرید. هر روز در وقت مشخصی تجسم کنید که با دیگران گفتگو می کنید و از پس آن ارتباط به خوبی بر می آیید. 5- گاهی ما گرفتار پیش گویی خود تحقق بخش می شویم یعنی به طور ناهشیار رفتار خود را بر اساس باورهای منفی از پیش تعیین شده تنظیم می کنیم. در مثل می گویند آدم از چیزی که می ترسه به سرش میاد. برای مقابله با این مشکل باید از جملات مقابله ای مثبت و تجسم ذهنی مثبت کمک بگیریم. مانند: من از پس این مشکل بر خواهم آمد. اسب تندرو هم گاهی زمین می خورد بنابراین ناامید نیستم. معرفی منبع - کتاب روش های بازکردن سر صحبت و دوستابی اثر دان گابور - کتاب آیین دوست یابی نوشته دیل کارنگی را مطالعه کنید. @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌼 پرسش:دوستاني دارم که ميدانم دوست پسر دارند، هرچند نيت ازدواج دارند اما بدون اطلاع خانواده هايشان مي باشد به عنوان يک دوست چگونه ميتوانم به وظيفه ي امر به معروف و نهي از منکر در اين مورد عمل کنم طوري که موثر واقع شود و مثل خيلي هاي ديگه بي تفاوت نباشم؟ 🌼 پاسخ: پیش از راهنمایی دوستان خود باید اطلاعات کافی در مورد دوستی و رفاقت و آسیب های آن داشته باشید تا بهتر بتوانید آن ها را راهنمایی کنید. لذا مطالب ذیل را با دقت بخوانید و برای دوستانتان بیان کنید. مسأله ارتباط دختر و پسر يكي از معضلات فعلي جامعه ما مي باشد. بدون تردید از دیدگاه تربیتی و روان شناختی و بر اساس مقررات دینی اسلام،ارتباط با جنس مخالف ، به شیوه مرسوم در جامعه ما صحیح نیست؛ چه هر ارتباطی که بین انسان‌ها برقرار می شود، به هدف انجام مبادله ای خاص صورت می پذیرد. حال سخن آن است که دوستی با جنس مخالف، چه نوع ارتباطی است؟ و چه چیزی در این دوستی و ارتباط مبادله می‌گردد؟ یقیناً رابطه اقتصادی برقرار نشده و کالا خرید و فروش نمی‌شود و یا ارتباط آموزشی در بین نیست و پیام آموزشی مبادله نمی‌گردد و... بلکه تنها چیزی که در این میان مبادله می شود، محبت و دوستی و عشق ورزی خاص _فراتر از دوستی با جنس موافق_ است و پایه این ارتباط بر این نوع مبادله‌ها تکیه دارد وگرنه دوستی شکل نمی‌گیرد و محبتی ارزانی نمی‌گردد. در نزد تمام مکاتب و نظام‌های فکری عرضه و مبادله محبت و دوستی خاص _که از دست دوست موافق برنمی آید_ بعد از اعمال شرایطی خاص باید انجام پذیرد که یکی از شرایط اساسی آن، اعتماد سازی است؛ به گونه ای که هر یک از طرفین در ابراز محبت و عشق خود به دیگری، وی را فردی مورد اعتماد بیابد و الا عشق را نثار بیگانه نمی‌سازد تا چه رسد به افراد غیر قابل اطمینان. این اعتماد تنها و تنها از طریق محرم بودن دوست فراهم می گردد. لذا به میزان محرمیت این محبت و عشق، تعمیق و خالص تر می شود. لذا این روابط شرایط خاص خود را اقتضا می کند و این شرایط باید رعایت گردد تا مجاز شمرده شود. از جمله آن شرایط انحصاری و بی چون و چرا «اعتماد سازی» است که کامل ترین شکل آن از رهگذر محرم بودن دو دوست فراهم می گردد. از این رو تا عقد ازدواج انجام نپذیرفته است، این دوستی با این احساسات و ثمره خاص مجاز شمرده نمی‌شود؛ چرا که شرط لازم را ندارد و چه بسا با تردید یکی از دو دوست در دوستی خویش، حسرتی در پی داشته باشد. حال اگر رابطه با جنس مخالف را با دید مثبت و به قصد ازدواج هم ببینیم ؛ باز هم هرگز این دوستی ها برای رسیدن به یک ازدواج موفق، مؤثر نیست. بلکه چه بسا تأثیر منفی هم به جای بگذارد. ازدواج موفق از مسیر دوستی قبلی با همسر آینده نمی‌گذرد؛ بلکه از مسیر شناخت، فارغ از احساسات عاشقانه و عواطف ارزانی شده بعد از اندیشه و شناخت و اعتماد فراهم آمده می گذرد. همان گونه که خود شما و دوستانتان می دانید و جو دوستی اقتضا می کند، روح حاکم بر این دوستی‌ها عشق ورزیدن است، نه خرد ورزی و پای خرد و عقل در میدان عاشقی لنگ است؛ در حالی که برای تصمیم گیری در مورد ازدواج با فرد خاص، جز بر عقل تکیه نمودن خطا است. ابتدا باید تعقل نمود و فارغ از دوستی و محبت، مشورت و تحقیق کرد و فرد مورد نظر را برگزید و آن گاه خالصانه ترین عشق و ناب‌ترین دوستی‌ها را بدون منت به دوست برگزیده (همسر خود) تقدیم نمود. در اینجا هر کاری جز عشق ورزی خطا است. دوستی‌های قبل از انتخاب همسرو تصمیم گیری در مورد ازدواج با فرد خاص، راه عقل را سد و چشم بصیرت را کور می سازد و اجازه نمی‌دهد تا یک تصمیم صحیح و عاری از خطا گرفت و فرد صد در صد مناسب را برگزید. این نوع انتخاب موجب دردسر و گرفتاری شده و زندگی را تلخ و آینده را تیره و تار می سازد. تجربه و سرگذشت انسان‌های مجرب نشان می دهد که علاج ماجرا غیر از این را می طلبد. به دوستانتان یادآوری کنید : چنین دوستی‌هایی با آسیب‌ها و خطرات و ناهنجاری‌های مختلف رو به رو است و آینده چنین دوستی‌هایی قابل پیش بینی نیست. غالباً با ادامه یافتن این نوع دوستی‌ها، مشکلات بسیاری برای آینده فردی و اجتماعی پسران و دختران فراهم می‌آورد. بنا بر این فراموش نکنید : 1- ايام نوجواني و جواني دوره شور و احساسات، شوق جنسي و نشاط طبيعي است. با بيدار شدن قواي مختلف جسمي، توجه به مسائل عاطفي و جذابيت هاي ظاهري جنس مخالف زيادتر می شود. اين بلوغ طبيعي، در پيدايش دوستي ها و روابط دختر و پسر تأثير به سزائي دارد. 2- واقعیت آن است که غریزه جنسی از نیرومندترین غرایز در وجود انسان است که بسیاری از رفتارهای انسانی را شکل می دهد و به گونه‌های مختلف ظهور و بروز دارد. اسلام که یک مکتب جامع است و می خواهد مردان و زنان مسلمان، از یک طرف روحی آرام و اعصابی سالم و چشم و گوشی پاک داشته باشند تا بتوانند قله‌های رفیع انسانی و رستگاری را فتح نمایند .
ازطرف دیگر به نیازهای غریزی و فطری خود نیز دست یابند. بنا بر این با حساسیت ویژه، اما واقع بینانه و لحاظ کردن طبیعت و امیال درونی و خواسته‌های نفسانی انسان، قوانین و احکامی را جهت حفظ و نگه داری فرد و جامعه در خط اعتدال و میانه روی وضع کرده است. از جمله آن احکام، چگونگی ارتباط با جنس مخالف است. اینها همه به سبب این است که اسلام از جانب کسی برای هدایت انسان‌ها فرستاده شده است که خالق فطرت و غریزه با تمامی استعدادهای بهینه و ذخیره شده در انسان است. بنا بر این هر عاملی که موجب تحریک انگیزه‌های شهوانی در جامعه گردد و به آرامش روحی و روانی و عفت عمومی، صدمه وارد کند، موردتأیید اسلام نیست. اسلام می خواهد انواع لذت‌های جنسی در محیط و درون خانواده شکل گیرد واز این طریق آرامش روحی و روانی و پیوند‌های عاطفی نیز برقرار بماند و با طرح آن در محیط جامعه به پیوند خانواده و اجتماع نیز آسیب وارد نشود. به جهت همان میل شدید جنسی گاهی اوقات بی آنکه دختر و پسر(به خصوص دختران ) بخواهند، در شرایطی قرار می گیرند که حتی ارادة خود را از دست می دهند و دیگر نمی‌توانند از ارتباط جنسی خود داری کنند و ناخود آگاه و بی آنکه که بخواهند،کم کم در آن شرایط بدون بازگشت قرار می گیرند و زمانی متوجه می شوند که کار از کار گذشته است، یعنی با فراهم شدن شرایط دیگر، اراده جلوگیری بسیار سخت و دشوار است. پس چرا نباید این جریان را از سرچشمه بست ؟ به همین خاطر در اسلام حتی خلوت کردن زن و مرد (دختر و پسر) نامحرم در مکانی که رفت و آمد نباشد، حرام و گناه است. در آخر این که مگر غیر از این است که تمام روابط جنسی بین دختران و پسران از همین ارتباط‌های به ظاهر ساده و دوستانه آغاز شده است ؟ و متأسفانه به همین ارتباط جنسی ختم نشده، بلکه عاملی برای پدید آمدن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی نیز می شود. بهترین شاهد بر ادعای فوق مراجعه به واقعیات موجود در اجتماع است، شما در باره طلاق‌ها، فسادهای جنسی، اعتیاد و افسردگی‌ها مقداری تحقیق کنید، ببینید نقطه شروع این نابسامانی‌ها از کجا بوده؟ بسیاری از آنها با یک نگاه ساده یا یک ارتباط کلامی کوچک با نامحرم شروع شده و به تدریج به ایجاد محبت و عشق و مشغول شدن فکر انجامیده و در انتها به قرار و مدار و... بنا بر این احکام دین مقدس اسلام، بر اساس مصلحت زندگی انسان‌هاست و خداوند که بهتر از هر کس ساختمان فطری انسان را می‌شناسد، از روی محبت و به خاطر خود ما این احکام را وضع نموده و گرنه او نه بخیل است و نه نیازمند به این احکام. ما نیز در نگاه خود به زندگی بایستی عاقبت کارها را بنگریم و از زندگی دیگران عبرت بگیریم و به این نکته برسیم که؛ چه بسا لذت‌های کوتاه که رنج‌های طولانی به ارمغان می‌آورد. سخن در این باره زیاد است و اگر به طور خلاصه سخن بگوییم باید گفت: تنها راه بازداشتن دوستان از این روابط ، آشنا کردن آنها با آسیب ها و مضرات این روابط و نیز بیان تجربیات دیگران در این روابط و نیز بالابردن آگاهی های دینی و معرفتی آنها است که کاری بس دشوار اما ممکن است. مطالعه کتاب های زیر می تواند در این زمینه به شما کمک کند : 1- بهشت جوانان ، اسد الله محمدی نیا ، ناشر : سبط اکبر - قم 2- تحلیل بر روابط دختر و پسر ، علی اصغر احمدی @rkhanjani 🎀🎉🎀🎉🎀🎉🎀🎉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 🌼 ✨ اعتقاد به روزی دهندگی مطلق خداوند باعث ایجاد اطمینان و آرامش در فرد می گردد. ✨ این انسان، خداوند را در رأس همه امور می بیند و تنها به او اعتقاد دارد. 🌿 جوانه توحید درون قلبش بارور گشته و به این راحتی در برابر هجمه های اعتقادی کمر خم نخواهد کرد. ✨بلکه بر اساس اعتقاد صحیح و با توکل و استفاده از امکانات خدادادی پای در مسیری خواهد گذاشت که رضایت خداوند در آن خواهد بود . ⭐️ این همان مسیری است که اهل بیت نیز ما را بدان راهنمایی می کنند. @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 ◻️ من جوانى را سراغ داشتم سخت وابسته لباس و قيافه‌اش بود؛ حتى وسواسى داشت كه پارچه‌اش از كجا باشد و دوختش از فلان و مدلش از بهمان. 🔸 براى دوستى با او همين بس كه از لباسش و اتويش و قيافه‌اش تحسين كنى و يا از طرز تهيه آن بپرسى. او عاشق ظاهرسازى و سر و وضع مرتب بود و به اين خاطر از خيلى‌ها بريده بود تا اين‌كه در دلش ريخت و با دخترى آشنا شد و با هم سفرى كردند و در راه تصادفى. 💠 جوانک در آن لحظه‌ی بحرانى از رنج‌هاى خودش فارغ بود و و به محبوبه‌اش مى‌انديشيد و سخت به او مشغول بود. 🔸 او به خاطر پانسمان محبوبش به راحتى لباس‌هايش را پاره مى‌كرد و زخم‌ها را مى‌بست و راستى سرخوش بود كه خطرى پيش نيامده است. ⏮هنگامى كه ، عشق‌هاى كوچك‌تر، آن خواهند بود. آیه‌های سبز، ص ۷ @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 نهال ولایت در نهاد خانواده 🔘 ما اگر دغدغه‌ی ولایتمداری، تربیت سربازان حضرت، مقدمه سازی برای ظهور، الگوسازی برای جامعه‌ی داریم باید یک حرکت حساب شده و دقیق و عمیقی رو در جهت تغییر و تربیت و بهبود وضعِ خانوادگی ِ خودمون پدید بیاریم.💎 🔻اگر به سعادت فرزندانمون می‌اندیشیم باید در خانواده⁦👨‍👩‍👧‍👦⁩ تغییرات ِ جدی بوجود بیاریم.💎 🔴خانواده خودبه‌خود تبدیل به یک کانون صفا و معنویت نمی‌شه، باید براش برنامه‌ریزی کرد. مخصوصاً در این دورانی که دشمنان خانواده فراوانند. 🔻 غذاهای مسموم فکری، که به عنوان روش برخورد اعضای خانواده⁦👨‍👩‍👦‍👦⁩ با یکدیگر، حتی گاهی اوقات تحت عنوان حرف‌های علمی در جامعه پخش میشه بسیار فراوانند باید همه‌ی اونها رو مراقبت کرد. و اگر کسی دنبال سعادت خودشه نه فقط در آخرت، در دنیا؛ باید بازنگری در وضع خانواده‌ها حتماً صورت بگیره.👌 🔻۹۰ درصد بحثهای معنوی و اخلاقی، بحثهای تربیتی دینی، باید متوجه بهبود یک رفتار در خانه باشه.✨💎✨ خیلی خانواده مهمتر از اونه که امروزه در جامعه می‌بینیم بهش بی‌اعتنایی میشه. ✨خانواده محل تربیت ولایتمداران است✨ 🔴 آقایون باید تو خونه نسبت به خانم‌ها چه رفتاری داشته باشند تا بچه مهر علی در دلش بنشینه؟ خانم چه رفتاری باید داشته باشه؟🤔 🔻هدف در خانواده اینه و این بهتری هدف برای تربیت ولایتمداری است.💎 💠 آقای نازنین اسلام توصیه‌هایی نسبت به رفتارهای زن و مرد فرمودن. 🔻این توصیه‌ها رو گوش کنیم بعد ۳۰ سال تو زندگی عشقمون به همدیگه توی خونه🏠 بیشتر از سال اول ازدواج می‌شه. نه اینکه هر چی میگذره حسرت تازه ازدواج کرده ها رو بخوریم 😌 🔻همین اول بحث بگم نگید همسر من مثل حضرت علی باشه من مثل حضرت زهرا می‌شم، یا آقا بگه خانم من مثل حضرت زهرا بشه منم مثل حضرت علی می‌شم. 🔻نه، اگر شما اخلاق همسرت بده خدا میخواد با همین اخلاقِ همسرت رشد کنی.👌 🔻سرتو بنداز پایین کارایی که خدا میخواد انجام بده. @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨تلاوت قرآن و مطالعه✨ 🌸شهید صیاد شیرازی وقت مرده نداشت وقت تلف شده نداشت.🌸 🍃همیشه یکی از این قرآن های کوچکی را که زیپ دارند، برای تلاوت به همراه داشت. 🚙به مسافرت هم که می رفت، قرآن تلاوت میکرد. امکان نداشت بیکار بنشیند. 📝 سبک زندگی شهدا @rkhanjani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 ابعاد شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی ♦️ امام خامنه ای :شخصیّت جناب عبدالعظیم هم شخصیت علمی بوده، هم شخصیت جهادی بوده و هم ابتکاراتی داشته است. مرحوم «شیخ نجاشی» میگوید: «ایشان خطب امیرالمؤمنین را جمع آوری کرد.» با این حساب، ایشان در حدود صد و هفتاد سال قبل از تألیف نهج البلاغه، خطب امیرالمؤمنین را جمع آوری کرده است؛ این کارِ خیلی مهمّی است. هیچ بعید نیست که سیّدرضی رضوان اللَّه علیه از نوشته ی ایشان استفاده کرده باشد. ♦️ از سوی دیگر ایشان به دلیل شخصیت جهادی خود، با حال اختفاء و فرار به ری آمده است. شیخ نجاشی میگوید: «حارباً من السّلطان»؛ ایشان از دست خلیفه ی عبّاسی از عراق و حجاز گریخت و به ری آمد؛ چون ری مرکز و محل تجمّع شیعیان بود. هم در مدینه و هم در عراق، همه ی اینها مجبور نبودند از دست خلیفه بگریزند. این، مبارز بودن ایشان را نشان میدهد. مشخّص میشود ایشان اهل نشر معارف امامت بوده؛ بخصوص در دوران حضرت جواد و حضرت هادی علیهماالسّلام که ایشان حداقل راوی این دو امام است. دوران عجیبی بوده است؛ دوران اختناق شدید نسبت به ائمّه و درعین حال دوران نشاط عجیب شیعه در سراسر دنیای اسلام... معلوم میشود در آن دوران، این بزرگوار شخصیت مهم و فعّالی بوده که مورد توجّه خلیفه قرار گرفته و تحت تعقیب بوده و به ری گریخته است. ♦️بنابراین هم شخصیت جهادی است، هم شخصیت علمی است و هم محدّث است و حداقل از امام جواد و امام هادی علیهماالسّلام روایت نقل کرده است. 📚بیانات در دیدار اعضای برگزارکننده ی کنگره ی حضرت عبدالعظیم الحسنی و بیانات در صحن حرم 1382/3/12 و 1373/8/5 ============================== 🇮🇷 @rkhanjani