eitaa logo
نسیم فقاهت و توحید
648 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2.1هزار ویدیو
99 فایل
•┈┈✾🍀﷽🍀✾┈┈• این کانال شامل ؛ 📚 جلسات سخنرانی و تدریس #رضا_خانجانی و همچنین؛ 📤 نشر بیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول #انقلاب_اسلامی ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
من یکی از دوستام فرادرمانی میرفت و هنوزم میره که من چندماه پیش باهاش قطع ارتباط کردم....میگفت مثلا همینجوری نشسته بودم میدیدم بافت بلوزم داره از هم جدا میشه غیرارگانیکا اذیتم میکردن که از این راه برگردم یا نصفه شب دیدم یه پیرزن که همون غیر ارگانیکم بود از بدنم خارج شد صداشم شنیدم...به نظرتون این ادعاهاش درست بوده؟ @Khanjanidroos
‍ 💢 فسادهای اخلاقی در جلسات عرفان های نوظهور😱 💠 برنامه مدون وزارت اطلاعات برای شناسایی و برخورد با جریانات انحرافی ✍ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ✍ انواع فساد های اخلاقی و اقتصادی در جلسات این گونه گروه‌ها رخ می دهد به گونه ای که خانواده های متعددی از طریق این حلقه و گروه های نو ظهور کارشان به نابودی کشیده شده است. 👈 لازم است که خانواده ها به موضوعات و جلساتی که به صورت روزمره و خارج از حیطه کاری برگزار می شود و عناوین مختلفی چون عرفان و مناسک مذهبی دارند توجه کنند 👉 @Khanjanidroos
⚜تحلیلِ فرار مؤسس و مربیان عرفان حلقه از مناظره⚜ ✍ پاره‌ای از عوامل که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت، باعث شده است تا رئیس و مربیان فرقه‌ی حلقه از مناظره با منتقدین گریزان باشند تا مبادا مردم به هویت واقعی این فرقه و اتباعش آگاه شوند.👇👇👇👇 1⃣💠- ضعف مبانی و آگاهی به باطل بودن باورهای خود 🔴محمد علی طاهری یک فرد عوام اما پر مدعا و بی اطلاع از مبانی دینی و عرفانی است، وی بارها به این مسئله اعتراف کرده است. از طرفی چیزی که حق نباشد، هیچگاه قابل دفاع نیست. آنان برای بر ملا نشدن باطل بودنِ مرام و مَسلکشان چاره‌ای جز پنهان کاری ندارند. یعنی نمی‌خواهند به جامعه‌ی پزشکی و عالمان دینی پاسخگو باشند، چرا که پاسخگویی آنان و مناظره‌ی با منتقدین مساوی با آشکار شدن انحرافات آنان است. 2⃣💠- سوء استفاده‌های مادی 🔴بر کسی پوشیده نیست که فرقه‌ی حلقه به صورت هِرمی درآمد زآیی داشته است. افراد زیادی که تا قبل از ورود به این فرقه درآمد مطلوبی نداشته‌اند، امروزه صاحب پول خوبی از بابت تدریس انحرافاتِ طاهری از مردم شده‌اند. 3⃣💠- کسب موقعیت اجتماعی 🔴همچنین بسیاری از این مسترها، امروزه وقتی استاد خطاب می‌شوند و ده‌ها نفر هر هفته و بلکه روزانه به سخنان آنان گوش می‌دهند و از آنان مشاوره می‌گیرند، دچار این پندار شده‌اند که واقعاً استاد عرفان و معارف دینی هستند. 4⃣💠- مخالفت با حاکمیت 🔴بخشی از حلقه‌ای‌ها نه به طاهری معتقدند و نه آموزه‌های او را می‌شناسند. تنها از سر مخالفت با حاکمیت، عرفان حلقه را به عنوان مکتبی برای مقابله با نظام و بیان اعتراضات خود قرار داده‌اند. 5⃣💠- سوء استفاده از زنان 🔴از آنجایی که کلاس‌های فرقه‌ی حلقه مختلط است و بخش اعظمِ شاگردان این کلاس‌ها خانم‌هایی هستند که آنچنان به حجاب پایبند نبوده و همچنین در این فرقه لمس نامحرم و در کنار او بودن تحت عناوین و شروطی مثل وحدت، آشتی و صلح با همه و تن واحده بودن توجیه می‌شود، مکان مناسبی را برای افراد هوس ران و بی اخلاق، برای سوء استفاده‌ی از زنان فراهم کرده است. 🌱🌱🌱🌱🌱 مطلبی دیگه هم که لازمه اضافه بشه بحث درمان که نه شناخت کافی دارند و نه اینکه دیدگاه علمی و پزشکی با مستند و مدارک دارند ونه در جایگاه طب مکمل قرار گرفته چرا که یه نمونه کسی که دارو مصرف میکند طب مکمل هماهنگ با روش پزشک جلو میرود حتی در ریکی مخالفت دارو نداریم و برعکس عرفان لازمه اینکه دارو قطع بشه فقط اتصال . در روش درمان شخص لازمه اصول پرهیزگاری و تقوا و پاکسازی از آلاینده های منفی مثل غرور ، خودخواهی و.... انجام دهد که با جریان انرژی که ساطع میشود به مشکل برخورد نشود چرا که یه شخص بیمار امکان انتقال بیماری به شخص سالم رو دارد ولی در عرفان با تمام خصلتهای منفی که دارند و بمونه اتصال اهریمنی چه آسیب های جدی به روح ،روان و جسم وارد میشود @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نام محفوظ من برگشت از رو مدیون ائمه و استاد هستم ما از خانواده با اعتقاد هستیم ولی پنج سال پیش من وقتی مینشستم این سوال در ذهنم بود که وجود خدا از کجاست مربی دخترم تو مهد این کلاس رو معرفی کرد وقتی رفتیم خیلی از ما استقبال شد ترم اول گذشت ولی نمیدونم چرا توجه خاصی به من داشت چون سوالات زیادی در مورد خدا و ائمه میپرسیدم ترم ۲ و رو گذراندم اوایل ترم ۳ من زودتر از هر روز سر کلاس رفتم ولی چون ترم ۵ کلاس داشتم و اونجا هم خونه بود مجبور شدم بیرون منتظر باشم ترم ۵ کلاس داشتن با اسرار زیاد رفتم نشستم ترم ۵ . واای چه حرفهایی میشنیدم داشتم تو کلاس دیونه میشدم ارتباط میدادن خانوما و آقایون میگفتن اومد دارن میبرن راه رو نشون میدن اونا تو هر ترم با شستشوی مغزی پیش میرن من هنوز ترم ۳ بودم ولی تو کلاس ۵ نشسته بودم حرفا و کاراشون عجیی بود ولی اونها تقصیری نداشتن تلقین وشستشوی مغزی کارشو میکرد من از کلاس که بیرون اومدم و رفتم کلاس خودم گیج بودم هی مستر ازم میپرسید چی شده حالت خوب نیست ؟؟؟ میداد و می ایستاد و میگفت هاله ی من رو نگاه کن واقعا هم حس میکردم که میبینم شاید باورتون نشه ولی من خوابم برده بود ۲ ساعت بعد بیدار شدم که کلاس تموم شده بود با صدای دوستم و مستر بیدار شدم جلسه ی بعد مستر گفت که یکی میاد شما رو ارتباط بده استاد هستن نگاه میکردم همه خواب آلود بودن من شروع یعنی جلسه ی اول ماه رمضون بود و با دهان روزه رفته بودم ولی همه چی محیا بود روز میزها !!!!!!! خلاصه اومد و ما چشم بسته ارتباط داده میشدیم چون من شک کرده بودم یواشکی به حرفهای اونا گوش میدادم حس کردم استاد بالا سرمه مستر گفت ایشون حمله شون شدیده گفت چشاتون رو ببندید خانوم الان شما رو ارتباط میدم تلقین میکرد سر درد دارین الان! نور رو میبینی برو جلو! تو دستات چی حس میکنی سنگینه؟؟داره از چاکراهات تغذیه میکنه حس میکنی؟ انرژی انرژی حس میکنه داره میاد ولی من هیچ کدوم از حس ها رو نداشتم فقط یه شخصی رو میدیدم که خوابیده تو یه خونه ی قدیمی با پنجره های کوچک و رنگی و اون شخص یه روحانی بود روحانی که من میشناختمش ولی هر کاری کردم دقیق نمیتونستم ببینم کلاس تموم شد و من گنگ بر گشتم خونه چون حالا مدتی بود که نماز نمیخوندم! قرآن نمیخوندم! روزه نمیگرفتم! چون اینا میگفتن باید حس کنی نه انجام بدی به کیفیت اتصال برسی نه اینکه نماز بخونی! من اون شب فقط به اون روحانی فکر میکردم میخواستم بشناسمش یه حسی گفت پاشو نماز بخون نمازم رو که خوندم دلم آروم شد دو روز بعد تو خواب دقیقا همون صحنه رو تو خواب دیدم ولی با این تفاوت که اون روحانی بسیار غمگین و بیمار بود میتونستم اشک رو تو چشماش ببینم به اون کسی که پیشش بود گفت به اون خانوم بگو ییاد جلو منم کمی جلو رفتم آره درست میدیدم استاد مطهری بود فقط نگاهم کرد یه نور بود خیلی شدید دستش رو به طرف نور گرفت به طرف آسمون و با صدای که همیشه تو گوشمه گفت برگرد از این راهی که میری برو به طرف نور . وقتی بیدار شدم مات مونده بود فقط گریه میکردم به خودم قول دادم هیچ وقت پامو تو اون کلاسا نزارم از خونمون پیاده راه افتادمو به حرفای اونا و به کاراشون فکر میکردم استغفار میکردم گریه میکردم همشون بیهوده به نظر میرسید یه کتابفروشی دیدم به کتابا که نگاه میکردم شاگزدش گفت اونور کتابایی داریم که کمی باران خورده ارزون میدیم رفتم که اونا رو نگاه کنم یه کتاب نظرمو جلب کرد چون من دیگه کتاب خوندن رو هم فراموش کرده بودم جز کتابای طاهری که هیچی هم ازش نمیفهمیدم هر وقت به مستر میگفتم میگفت صبر کن از ترم ۵ به بعد درک میکنی فقط سعی کن سی دی سخنرانی های استاد طاهری رو با صدای بلند باز کن آرامش پیدا میکنی . یه کتاب نظرمو جلب کرد عکس دقیقا همون کسی بود که من تو خواب دیده بودم همون قیافه باورم نمیشد کتاب رو خریدم وبرگشتم خونه من جواب همه سوالاتی که بخاطرشون به اون کلاسها پام باز شده بود پیدا کردم و این یک معجزه بود دوستان ببخشید اگه طولانی بود ودر ضمن اونجا میگفتن چند نفر چون حمله شون شدیده تو تیمارستان بستری بودن و هی اسمشون رو اعلام میکردن واز همه میخواستن اون شخص رو ارتباط بدن وبه من مدارکی دادن که عکس خودم روش هست و میگفتن شبها تو خلوت و تاریکی به عکست نگاه کن ببین که باهات حرف میزنه میخنده و تکون میخوره منم با تلقین این حس رو داشتم ولی الان هر چه قدر تو تاریکی و تنهایی نگاه میکنم واسه نادانی خودم گریه میکنم. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️⛔️نهلیزم و پوچی نتیجه تبعیت ازگفته های کریشنا مورتی 🔻از ویژگی های اصلی عرفان های ساختگی این است که جهان و اتفاقات آن را برخلاف واقع تحلیل می کنند. پیروان این جریان ها در اثر این تفسیرهای غیر واقعی توان ارتباط منطقی و معقول با جهان خارج را از دست می دهند و در نتیجه به گوشه نشینی و عزلت روی می آورند. 🔻وقتی افراد جهان واقعی را غیر واقعی می بینند حیات و ممات نیز برای آن ها معنایی موهوم پیدا می کند و از اینرو به پوچی و به اصطلاح نهلیزم می رسند. عرفان های دروغین با ادعای ارائه راهکار برای خروج انسان دایره رنج آن ها وارد بدترین مشقت ها و آلام می کنند. 🔻کریشنا مورتی از مرجان عرفان های ساختگی می‌گوید: "از من می‌پرسید تعالیم من چیست؟ خودم هم نمی‌دانم" با توجه به پاسخ کریشنا، براستی آیا فردی که نمی داند چه می خواهد بیاموزد، چه تعلیمی می تواند بدهد؟ 🔻فردی پس از طرح سؤالات متعدد از کریشنا مورتی می‌گوید: وقتی من سؤال می‌کنم و نتیجه ای نمی‌گیریم، در واقع با بن‌بست مواجه می‌شوم و تنها چاره‌ای که برایم باقی می‌ماند این است که سؤال خود را پس بگیرم! 🔻به ابهام کشاندن مریدان از شگردهای مهم سردسته های فرقه ها می باشد چراکه افراد پس از شرکت در جلسات آن ها یا مطالعه کتاب هایشان دچار سردرگمی و بی حواسی می شوند که این حالت بهترین شرایط برای سوء استفاده از آن ها توسط مروجان فرقه می باشد. @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #صوفی ها چه کسانی هستند و عقایدشان به #اهل_سنت نزدیک است یا #شیعیان؟ استاد‌ محمدی
✅پرسش: با چه معيار هايي همسردانتخاب کينم؟ با چه کسی ازدواج کنیم ؟‌ چگونه همسرآینده‌ی‌مان را بشناسیم ؟ چه شرایطی برای همسر در نظر بگیریم ؟ در چه سنی باید ازدواج کرد ؟ چه شرایطی باید داشته باشیم تا ازدواج کنیم ؟ این سؤالات و سؤالات مشابه دیگر برای بسیاری از جوانان که قصد ازدواج موفق دارند، به وجود می آید. ✅آگاهی و شناخت از ملاک ها و معیارهای انتخاب همسر گامی اساسی، سرنوشت ساز و مؤثر برای برهه ای حیاتی در زندگی است. دوره ای که انتخاب در آن در آرامش سال‌های طولانی آینده تعیین کننده است. از اینکه در پی یافتن شناخت و آگاهی های لازم برای انتخاب همسر هستید، بسیار خرسندیم. در مورد ازدواج باید بگوئیم که این رابطه تنها به منظور ارضای تمایلات آنی و لحظه ای نیست. بلکه زندگی آینده و خوشبختی زن و مرد و کودکان آنها بر اساس این پیوند قرار گرفته است. پس برای این سؤال و دغدغۀ شما ارزش بسیاری قائلیم. ازدواج موفق بستگی به عوامل مختلفی دارد که خیلی از آنها را باید در دوران نامزدی ( قبل از ازدواج ) ارزیابی کرد. عوامل دیگری نیز در موفقیت زندگی زناشویی موثر است که می توان آنها را بعد از ازدواج شناخت. اما از همه مهمتر آیتم هایی است که باید پیش از ازدواج مورد بررسی قرار دهید. بررسی هایی که در قالب جلسات خواستگاری، تحقیق و مشاورۀ پیش از ازدواج به دست می آید. معیار و ملاك های مشترك در انتخاب همسر 1. ایمان و دین داری: پایبندی به اصول آیین اسلام یكی از عوامل خوشبختی خانواده است. دختر و پسری كه دیندار واقعی باشند از انجام بسیاری از اعمال خلاف خودداری می كنند، زیرا پایبندی به دین آنان را از انجام اعمال حرام و خلاف باز می دارد. 2. اخلاق نیكو: زندگی زن و مرد در محیط خانوادگی احتیاج به اخلاق دارد؛ در محیط خانوادگی،زن و مرد هر دو باید اصول اخلاقی از قبیل نرمی و ملایمت ، گذشت و سازگاری و عفو و اغماض را رعایت كنند و هر گاه یكی از آن دو دچار لغزش و اشتباه شود ، بلافاصله به عذرخواهی پرداخته ، ازستیزه جویی و جدال جداً خودداری كند 3. اصالت خانوادگی: یکی اساسی ترین معیارها برای انتخاب همسر اعم از زن و مرد، اصالت خانوادگی است. 4. سلامت روحی- روانی، جسمی و شخصیتی هر یک از زن و مرد؛ 5. رعایت اصول كفویت: تشابه و همسطحی در موضوعات مختلف باید وجود داشته باشد، از جمله: . تشابه میزان رشد عاطفی، فکری، جسمانی، قوای عقلانی وهوش . تشابه علایق و طرز تفکر . تشابه مذهبی (مسائل عینی مذهبی مد نظر است نه کلیات ) . تشابه تحصیلی و طبقاتی . تشابه طرز فکر نسبت به مسائل جنسی . تشابه علاقه مندی به زندگی . تشابه علاقه به زندگی و سرعت عمل در کارها . تشابه دیدگاه در رابطه با خانواده زن و شوهر . تشابه فرهنگی و آداب و سنن اجتماعی ارائۀ همۀ معیارهای انتخاب همسر در این مجال، کاری دشوار است. از همین رو باید علاوه بر توجه به ملاک‌هایی که در اینجا به آن‌ها اشاره نمودیم، به مطالعۀ کتاب‌های مفید هم بپردازید. کتاب های زیر می تواند اطلاعات مفیدی دربارۀ آگاهی از ملاک‌های انتخاب همسر و روش های آگاهی پیدا کردن و اطمینان وجود ملاک ها در فرد و مسادل مختلف دیگر، به شما بدهد؛ 1. کتاب «مطلع مهر»، نویسنده: امیر حسین بانکی پور، انتشارات حدیث راه عشق؛ 2. کتاب «آموزش پیش از ازدواج» نویسنده: مهدی میر محمد صادقی، انتشارات به نشر؛ 3. کتاب «جوانان و انتخاب همسر» نویسنده: حسین مظاهری، انتشارات پارسایان؛ @Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 بذر دين ✍پدری به پسر خردسالش یک بطری کوچک که داخل آن یک عدد پرتقال بزرگ بود داد! کودک با تعجب درون بطری را نگاه میکرد و با خود میگفت: پرتقال به این بزرگی چطوری داخل این بطری کوچک رفته؟ کودک خیلی تلاش کرد تا پرتقال را از بطری خارج کند اما بی فایده بود. سپس کودک از پدرش پرسید: چه جوری این پرتقال بزرگ داخل بطری رفته؟ آخه دهنه این بطری خیلی کوچیکه! پدر، پسر را به باغ برد و یک بطری خالی کوچک را به یکی از شاخه های درخت پرتقال بست. سپس یکی از شکوفه های کوچک پرتقال را درون بطری گذاشت. روزها سپری شد و شکوفه، تبدیل به یک پرتقال بزرگ شد تا جایی که امکان خروج از بطری غیر ممکن شده بود. بعد از مشاهده این موضوع، کودک راز پرتقال را فهمید و جایی برای تعجب نمانده بود. پدر رو به پسر کرد و گفت: 💥چیزی که امروز مشاهده کردی همان دین است اگر از خردسالی بذر اعتقادات دینی را درون ذهن کودک بکاریم در هنگام بزرگی خارج کردنش خیلی سخت میشود. دقیقا مثل این پرتقال که خارج کردنش محال است؛ مگر اینکه شیشه را بشکنیم و از بین ببریم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@Khanjanidroos
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش: سلام فردي قسم خورد که قصد فريب ندارد و نيتش خير است شماره گرفت تا به قصد آشنايي بخواهد حرف بزند و وقتي که ميگي با خانواده اول بيا مي‌گويد نه اول بايد بشناسم. آيا قابل اعتماد است؟ در صورتي که هم سه سال کوچکتر است هم اينکه هنوز روز اول حرف زدنش انتظار داره بيرون بري که بخواد حضوري حرف بزنه و يا عکس بفرستي شغلش هم راننده است و اينکه علت جلو نيومدن را ب دليل مشکلات و بدهکاري بداند. و خيلي ببخشيد سوال‌هايي از لاغري و رنگ پوست و اندام... پرسيد. ازدواج يکي از مهمترين رويدادهاي زندگي است و نقش مهمي در سعادت و خوشبختي انسان دارد، همچنين اگر به نحو صحيح انجام پذيرد بسياري از نيازهاي انسان را اعم از نيازهاي عاطفي و جنسي را تامين و باعث آرامش روحي انسان مي شود. بنابراين در عين حال که نبايد در انتخاب همسر خيلي وسواس گونه عمل کرد اما دقت، شناخت و اتخاذ تصميم حساب شده و بالاخره انتخاب صحيح از شرايط ضروري يک ازدواج موفق است. از آنجایی که شما خانم‌ها در این گونه ارتباطات بیشتر آسیب‌پذیر هستید یعنی بیشترین مشکلات برای شما پیش می‌آید باید دقت و تامل زیادی در این ارتباط داشته باشید. به طور کلی ارتباط قبل ازدواج برای شناخت اگر با اطلاع خانواده، محدود و در چارچوب باشد مشکلی ندارد، ولی در غیر این صورت احتمال اینکه در آینده مسائلی برای شما به وجود بیاد هست (از جمله مشکلات حداقلی وابستگی عاطفی شماست و عدم تحقیق و شناخت مناسب می‌باشد)، لذا به ایشان پیشنهاد دهید که اگر واقعا قصد شناخت و ازدواج دارد با خانواده به خواستگاری بیاید. در ادامه نکات کلی در مورد ازدواج بیان می‌شود: ازدواج موفق چيزي جز اين نيست كه در ابتدا انتخابي درست داشته باشيد و پس از تشكيل زندگي مشترك در حفظ، رشد، تعالي و تقويت آن كوشا باشيد. در انتخاب همسر نخستين و مهمترين کار اين است که ملاکها و معيارهاي يک همسر مناسب را بدانيم و آنها را لحاظ کنيم. بنابراين ما در ادامه ملاك هاي يك انتخاب صحيح، و در پايان نيز چند نكته كاربردي را ذكر مي نماييم تا شما را در رسيدن به يك ازدواج موفق ياري نماييم: 1. تدين و ايمان؛ كسي كه پايبند به دين، كه اصلي ترين مسأله زندگي است، نباشد هيچ تضميني وجود ندارد كه پايبند به رعايت حقوق همسر و زندگي مشترك باشد. 2. شخصيت سالم؛ منظور داشتن صفات و ويژگي‌هاي پسنديده مانند صداقت، مسئوليت پذيري، وفاداري، مهرباني، دلسوزي، فروتني، صبر، گذشت، نرم خويي است. 3. اصالت خانوادگي؛ ازدواج دختر و پسر تنها پيوند و تركيب دو فرد نيست، بلكه پيوند دو خانواده است و نمي توان گفت من مي‌خواهم با خود اين فرد ازدواج كنم و كاري به خانواده و فاميلش ندارم. زيرا اين فرد شاخه اي است از اين خانواده و از ريشه هاي درخت همان خانواده تغذيه كرده است و صفات اخلاقي، روحي و جسمي آن خانواده از راه وراثت و تربيت به اين فرد منتقل شده است. 4. كفويت؛ كفويت به معناي تناسب و هماهنگي دختر و پسر مي‌باشد. به عنوان يك قانون كلي مي‌توان گفت كه تناسب و هماهنگي در معيارها امري لازم و ضروري است؛ چرا كه هر چه تناسب در زمينه‌هاي مختلف مانند تحصيلات، سن، زيبايي، وضعيت اقتصادي، وضعيت اجتماعي بيشتر باشد، دوام و استحكام زندگي خانوادگي بيشتر خواهد بود و احتمال كمتري براي از هم گسستن پيوند زناشويي وجود خواهد داشت. چند توصيه كلي: 1. اينکه همسر انتخابي مي بايست تمام معيارها را دارا باشد بدان معنا نيست كه در تمام معيارها صد درصد و كامل باشد، بلكه به اين معناست كه حداقل نمره قبولي را داشته باشد. يعني اينكه وقتي نمره هر يك از معيارهاي ازدواج را كه با هم جمع كرديد، او ميانگين مطلوب را از نظر شما داشته باشد. به عبارتي در مجموع 60 تا 70 درصد ملاك هاي ازدواج را دارا باشد. 2. ذکر اين نکته هم ضروريست كه لحاظ اين معيارها به تنهايي نمي‌تواند ضامن موفقيت ازدواج گردد. عامل مهم ديگر موفقيت يا عدم موفقيت ازدواج، به ميزان عمل كردن زن و شوهر به وظايف شان برمي‌گردد. به عبارتي ادامه موفق زندگي مشترك نياز به آموختن مهارت هاي زندگي است. 3. دین داری سالم لازمه داشتن شخصیت سالم است، به عبارتی دین داری افرادی که شخصیت سالم ندارند دین داری مرضی و ناسالم است. 4. مشاوره پیش از ازواج در انتخاب، ازدواج و داشتن زندگی موفق راه‌گشا است. 🌺 ☘🌺@Khanjanidroos 🌺☘🌺☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
براساس دسته بندی بر مبنای جغرافیا، می‌توان عرفان‌های نوظهور را با توجّه به «منشأ و یا مکان شکل‌گیری و پیدایش» به شش دسته اصلی تقسیم نمود یکی از مسائل بسیار مهمّی که در مقدّمه پژوهش پیرامون عرفان‌های نوظهور مطرح می‌شود، بحث از دسته‌بندی این عرفان‌ها است. این مسئله از آن جهت اهمیّت دارد که علاوه بر مشخّص کردن خاستگاه نخستین و مکان پیدایش و شکل‌گیری عرفان‌های نوظهور، به بررسی هر یک از این عرفان‌ها نیز نظم خاصّی داده و وجوه تشابه آن‌ها را بیش از پیش روشن می‌کند. پژوهشگران در دسته‌‌بندی عرفان‌های نوظهور از شیوه‌های مختلف و متفاوتی استفاده کرده‌اند که یکی از کارآمدترین این روش‌ها، استفاده از مدل جغرافیایی در تقسیم عرفان‌های نوظهور است. براساس این مدل، عرفان‌های نوظهور را با توجّه به «منشأ و یا مکان شکل‌گیری و پیدایش» می‌توان به شش دسته تقسیم نمود: 1.عرفان‌های هندی یکی از مهمترین سرزمین‌هایی که از گذشته‌های دور تا کنون مرکز پیدایش عرفان‌های مختلف بوده است، سرزمین هند است. آیین‌ها و عرفان‌های به وجود آمده در این سرزمین را با توجّه به دوره پیدایش هر یک از آن‌ها می‌توان به دو دسته کلّی تقسیم کرد: - آیین‌های باستانی که شامل «ودا»، «برهمن یا هندوئیسم»، «جین»، «بودا» و «تنتره» می‌شود. - آیین‌های نوظهور که «یوگا»، «اشو»، «سای‌بابا»، «رام الله»، «کریشنا»، «یوگاناندا» و «دالایی‌لاما» را می‌توان به عنوان مهمترین آن‌ها نام برد. 2.عرفان‌های امریکایی دومین محدوده پیدایش عرفان‌های کاذب را می‌توان در قارّه آمریکا و به خصوص در آمریکای جنوبی و کشور مکزیک دانست؛ در طول تاریخ، عرفان‌های متعدد و متنوّعی در این قارّه پدید آمد که بسیاری از آن‌ها نوظهور بوده و تنها تعداد کمی از آن‌ها جزو عرفان‌های قدیمی محسوب می‌شوند. از میان عرفان‌های پدید آمده در قارّه امریکا می‌توان از «عرفان سرخ‌پوستی (شامل تولتک، سو و عرفان ساحری)»، «اکنکار» و «پائولو کوئیلو» به عنوان مهمترین آن‌ها نام برد که عرفان سرخ‌پوستی نسبت به اکنکار و پائولوکوئیلو قدمت بیشتری دارد. 3.عرفان‌های نشأت گرفته از آیین مسیحیّت عرفان‌های نشأت گرفته از آیین مسیحیّت را با توجّه به دو جریانی که در زمینه تجربه عرفانی در میان بزرگان مسیحیّت وجود دارد، می‌توان به دو گروه تقسیم کرد: - گروه نخست عرفان‌های خدا محور که در آن‌ها خداوند به عنوان وجودی متمایز از انسان معرّفی شده که با محبّت و عشق می‌توان به او رسید. این عرفان توسّط «آگوستین قدّیس» در میان مسیحیان رواج یافت. - گروه دوّم عرفان‌هایی که مسیح محور بوده و پیروان آن خداوند، لطف و حضرت مسیح (ع) را یکسان می‌دانند. این عرفان نیز برای اوّلین بار توسّط «پولس قدّیس» در میان مسیحیان مطرح شد. 4.عرفان نشأت گرفته از آیین یهود عرفان یهود که در زبان فارسی از آن با عنوان «عرفان قبّاله»، «عرفان قبالا» و «آیین کابالا» یاد می‌گردد، در واقع شبه عرفانی است که از ترکیب دیگر عرفان‌ها و آیین‌ها، همچون عرفان‌های مسیحیّت و یوگا و آیین زردتشتی به وجود آمده است. از همین روست که بسیاری از محقّقین بر این باور هستند که یهود اساساً عرفان ندارد. 5.عرفان‌های چینی آیین ذن، مجموعه عرفان‌هایی است که خاستگاه آن‌ها کشور چین بوده است. تائوئیسم و کنفوسیوس را می‌توان به عنوان برجسته‌ترین عرفان‌های چینی دانست. البتّه افکار چینیان از این دو عرفان فراتر رفته است؛ به گونه‌ای که در برهه‌ای از زمان بودیسم سراسر چین را فرا گرفت و غلبه کمونیست بر این کشور، موجب به وجود آمدن تغییرات مهمّی در عرفان‌های چینی شد. 6.فراعلم و فراروانشناسی از دیگر مواردی که به عنوان یکی از دسته‌های عرفان‌های نوظهور مطرح می‌شود، فراعلم و فرا روان‌شناسی است. فراعلم و فرا روان‌شناسی، شاخه‌ای از علم و روان‌شناسی است که در آن به مطالعه پدیده علمی و روان‌شناسی به ظاهر ماوراء الطبیعه پرداخته می‌شود. بسیاری از عرفان‌هایی که در حال حاضر از آرامش درون سخن گفته یا مدّعی ارتباط با موجودات فرا زمینی و ارواح هستند را می‌توان در همین گروه قرار داد. نویسنده: محمّد حسن نجّاری @Khanjanidroos
به جای نابغه، خوشبخت تربیت کنید. خانواده ها می خواهند کودکشان را فلان کلاس و موسسه ثبت نام کنند تا نابغه شود و بعد از کلی رفت و امد ، نتیجه ای جز خشم و اضطراب و افسردگی برای کودکشان ندارد. گیریم که کودک شما بتواند یک عدد 8 رقمی را در یک عدد 5 رقمی ضرب کند و جوابش را در یک صدم ثانیه بگوید، یا بتواند در 15 سالگی لیسانس بگیرد، یا حافظ کل دیوان حافظ و سعدی و مولانا شود آیا آن وقت می تواند درست زندگی کند؟ از زندگی لذت ببرد؟ مسایلش را حل کند؟ درست تصمیم بگیرد؟ دوست پیدا کند؟ اصلا می تواند بخندد؟ کودکان ما نیازی به نابغه شدن ندارند، اما نیاز دارند که بدانند چگونه زندگی کنند. @Khanjanidroos
نگران نباش عالی.mp3
5.22M
ان شاءالله با شنیدن این صوت حال دلمون خوب بشه ان الله بالغ امره
👇👇👇 ♨️سوال: 🔰 چرا ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟ ✍️پاسخ: ✅باید توجه داشت که آن ثواب ها که برای زیارت عبد العظیم ذکر شده در مقایسه با زیارت ائمه (ع) نیست، زیرا هیچ کسی با آنان قابل مقایسه نیست از این رو امیر مومنان(ع)فرمود: «لا یقاس بال محمد (ص) من هذه الامه احد، و لا یسوی بهم من جرت نعمتهم علیه ابدا؛ (۱) هیچ کس از این امت را با آل محمد نمی‌توان مقایسه کرد. آنان که ریزه خوار خوان نعمت آل محمد اند با آن ها برابری نمی‌توانند». از این کلام حضرت به روشنی به دست می‌آید که مردم و همه بشر نه تنها نمی‌توانند به مقام ائمه (ع) بار یابند و به جا و مقامی معنوی برسند که آن ها دارند، بلکه همگان ریزه خوار نعمت معنوی آن ها و با آنان قابل مقایسه نخواهد بود. با توجه به این نکته حال باید گفت: اولا : در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت عبدالعظیم حسنی(ع) به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع)در کربلا عنوان شده است، باید گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حلقه وصل شیعیان در شهرهای مختلف بودند و می توان از ایشان به عنوان سفیر سیار ائمه(ع)یاد کرد. ایشان از جمله محدثین و علمای برجسته شیعه است که به دلیل مجاهدتهای علمی و تلاش برای رساندن معارف اهل بیت به شیعیان مورد توجه و تأیید ائمه معصوم قرار گرفته است. امامزاده عبدالعظیم حسنی در بین علما به عنوان محدث مطرح هستند. محدث کسانی هستند که فن جمع آوری احادیث و طبقه بندی روایات را می داند، آن را جمع می کند و یا می نویسد و یا شاگرد تربیت می کند. اما راوی کسی است که در سند حدیث نامش قرار می گیرد ضمن اینکه در محدث اصطلاح ویژه ای است و آن اینکه حدیث را مستقیم می شنود و دیگرانی که از او نقل می کنند راوی می شوند. لذا حضرت عبدالعظیم از محدثین است. در مورد دلیل اینکه چرا ثواب زیارت حرم عبدالعظیم به مثابه زیارت سیدالشهدا(ع) در کربلاست این نکته نیز قابل توجه است که : ممکن است در مورد سایر امامزادگان بزرگوار نیز روایاتی بوده، اما به دست ما نرسیده است چون ما هر یک از این امامزادگان را به نیت ائمه زیارت می کنیم و ثواب آن محفوظ است. اما روایت ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ما رسیده است. برخی شیعیان نزد امام هادی(ع) رفته و گفتند ما از زیارت کربلا آمدیم - در آن زمان که حاکمیت بنی عباس بود این سفر و زیارت بسیار برای شیعیان مشقت داشت- و حضرت در جواب فرمود که شما در ری زیارت عبدالعظیم را بکنید مثل این است که امام حسین(ع) را زیارت کرده اید. البته با اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از نظر علمی در میان علمای شیعه برجسته است اما جنبه امامزاده بودن ایشان در بین مردم غلبه دارد. برعکس، سید مرتضی و سید رضی که از امامزادگان هستند جنبه علمی آنها در بین مردم غلبه دارد. جنبه دیگر در حق حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)می تواند بحث مأموریتهای ایشان باشد. چرا که حضرت بین شیعیان که در جای جای خطه اسلامی نمی توانستند با هم ارتباط داشته باشند، حلقه اتصال بود. چون ائمه ایشان را قبول داشتند و ممکن است این ثواب ناظر به همین مجاهدتهایی باشد که در راه ارتباط بین شیعیان و رساندن پیام ائمه باشد که از ایشان می توان به عنوان سفیر سیار ائمه یاد کرد.(۲) ثانیا _ ممکن است شرائط خاص زمانى و مکانى، سبب گردیده باشد، که آن همه فضیلت برای زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) ذکر شده آن را مانند فضیلت زیارت سیدالشهداء (ع) محسوب داشته و این درک فضیلت را مخصوص آن زمان قرار داده باشد؛ زیرا متوکل عباسى و برخى دیگر از حکام جور، پس از تخریب بارگاه امام حسین (ع)، براى جلوگیرى از زیارت آن بزرگوار، مأموران دژخیم و جلادى را، به مراقبت و نگهبانى گماشته بودند، که به صغیر و کبیر رحم نمى کردند و جان افراد در خطر کشته شدن قرار می گرفت و حتى زائرین زیادى را، بی رحمانه به خاک و خون کشیده بودند. چه این که مسئله لزوم پایگاه سازى و تشکیل مراکز تجمع نیروها و اجتماعات، موضوعى است، که به طور کلى از اخبار و احادیث به دست مى آید، روشن مى شود که ائمه اطهار (ع) دوست میداشتند، شیعیان با هم باشند، گرد هم جمع شوند، مذاکره کنند، و براى حفظ کیان تشیع و نشر معارف و گسترش مکتب، فعالیت هاى دینى و تبلیغى و اجتماعى داشته باشند. @Khanjanidroos