eitaa logo
رسانه نخبگانی بانوان
584 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
641 ویدیو
12 فایل
🔶️🔶️ رسانه نخبگانی بانوان 🔻 انعکاس اخبار و اندیشه‌های نخبگانی، جریان‌شناسی و وضعیت‌سنجی موضوعات زنان، جنسیت و خانواده ⛔️ کپی و انتشار مطالب از کانال رسانه نخبگانی بانوان فقط با ذکر نام این کانال مجاز است. 🔻 ارتباط با ادمین: @mvakili98 @Za1340
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه از قبل... 2⃣ قدرت خانواده و اقتصاد 🔻 تفکرات اومانیستى کسب قدرت را به عنوان یک هدف مى‌پندارند نه یک وسیله و ابزارى در جهت هدایت و خدمت به حیات مادى و معنوى بشر ویژگی بارز نظام‌هاى سکولار اعم از: شیطانى، ناپسند و ضد ارزشى، مبتنى بر زور، غلبه، نیرنگ و خدعه، دیکتاتورى و خودمحورى، نفى ارزش‌هاى والاى انسانى و محورساختن ارزش‌هاى جاهلى (زر و زور و تزویر)، بى‌شخصیت بار آوردن و تحقیر و تهى کردن انسان‌ها جهت بقاء قدرت و تحکیم مناسبات سلطه و استثمار، جوسازى و شایعه پراکنى و غلوّ واقعیت‌ها، کتمان حقایق و سانسور، دامن زدن به تعصب‌هاى جاهلى، هراس از بیدارى ملت‌ها، استثمار و بهره کشى و در فقر و فلاکت نگهداشتن مردم و نفاق و دورویى است، سیاستى که از آن به «سیاست ماکیاولى» نیز تعبیر مى شود در «مبانى فکرى» «اهداف» و «خط مشى‌ها و روند اجرایى» با سیاست الهى و آموزه‌هاى وحیانى تفاوت هاى اساسى دارد.( ر. ک: فلسفه سیاست، قم: انتشارات موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره)، ۱۳۷۸، صص ۲۲- ۲۵ ). 🔻 در مقابل نظام توحیدی، فقر زدایی و تعدیل ثروت را در نظر دارد، ما به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) نیاز به هدایت جامعه از طریق اصلاح خُلق داریم و یکی از این اصلاحات باید در خُلقیات اقتصادی ما اتفاق بیافتد، تجارت خانوادگی قدیمی‌ترین مدل سازمان‌های اقتصادی است و توسط نسل های مختلف یک خانواده مدیریت و راهبری می‌شوند، از مزیت‌های ثبت شرکت‌های خانوادگی؛ منسجم شدن بیشتر کار، افزایش اعتماد در اعضا و به تبع آن جلب اعتماد مشتری و وجود انسجام کاری و شغلی در بدنه این نوع از بنگاه‌هاست. 🔻 متناظر با این مقدمه یکی از راهکارهای حکمرانی اقتصادی مردم پایه سپردن مسئولیت اقتصادی به خانواده‌هاست که خوشبختانه در عرصه داخلی و بین‌المللی موفقیت شرکت‌های بنامی چون چینی زرین، گلرنگ، صنایع قضایی شیرین عسل، فورد، تویوتا، بوش، فیات و... گواهی بر مطلوبیت این شرکت‌ها در عرصه ی اقتصادی است. 🔻 لذا فرض می‌شود که یکی از شئون اقتصادی حکومت توحیدی و نظام‌سازی بر مبنای توحید توجه خاص حاکمیت به نظام مالی و حقوق مالی افراد خانواده به خصوص" زنان" و نیز میزان مشارکت آن‌ها در بحث اقتصادی جامعه است که وافی به مقصود کنترل اقتصاد جامعه نیز خواهد بود. 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 بی‌مسئولیتی دولت و وزارت خانواده آلمان در آشفتگی هویتی_جنسیتی زنان و مردان و سکوت نهادهای بین‌المللی 🔻 " به گزارش خبرگزاری فرانس ۲۴، دولت آلمان بنابر اعلام خانم لیزا پاوس، وزیر خانواده آلمان، تصمیم دارد که طرح‌هایی را در جهت آسان شدن تغییر جنسیت مردم قرار دهد بدون ارائه اطلاعات و آزمایشات و تنها با اعلام یک درخواست ساده به ثبت احوال! در این طرح حتی والدین می‌توانند برای کودکان زیر ۱۴سال نیز درخواست تغییر جنسیت بدهند. البته افراد در صورت تغییر جنسیت قانونی تا یکسال حق تغییر آن را مجددا ندارد! جالب آنکه این‌بار فمینیست‌ها نیز در مخالفت با این طرح صف‌آرایی نموده‌اند. " 🔻 در قوانینی که به اصطلاح در راستای آسان‌تر شدن تغییر جنسیت برای زندگی بهتر انسان‌ها در آلمان در دست اقدام است، منطقی که در پس پرده‌ی این سهل‌الوصول شدن قانونی تغییر جنسیت نهفته است آزادی و حق انتخاب انسان است اما سوال این است که: "چرا این آزادی انتخاب شهروندان‌شان را تا یکسال پس از تغییر جنسیت محدود می‌نمایند و اجازه تغییر مجدد جنسیت را به آنان در این یکسال نمی‌دهند؟!" 🔻 شاید برخی علت را در سلامتی افراد بیان کنند اما این علت نیز قابل پذیرش نیست. اگر سلامت افراد برای دولت آلمان محل اهمیت بود، بدون ادله‌ی محکم و متقن پزشکی و صرف درخواست دل به خواهی افراد، حکم به تغییر جنسیت انسان‌ها داده نمی‌شد. حتی آلیس شوارتزر، فمینیست مشهور آلمانی نیز پرده از بخشی از واقعیت‌های تغییر جنسیت بر می‌دارد. یکی از این واقعیت‌ها میل مردان آزارگر به سوء استفاده جنسی و آزارگری زنان می‌باشد که به نام ترنس و زن به باشگاه‌ها، استخرهای و اماکن مخصوص زنان وارد می‌شوند و به این ترتیب سوء استفاده می‌کنند. 🔻 یا مورد دیگر میل افراد به تغییر جنسیت را "ترند شدن" این امر عنوان می‌کند. افرادی که بدون پشتوانه فکری اقدام به تغییر جنسیت می‌کنند و در نهایت، در مدت زمان کوتاهی پشیمان می‌شوند که بازگشت یا بسیار سخت و پرهزینه خواهد بود و یا اصلا میسر نخواهد بود! 🔻 بی‌مسئولیتی دولت آلمان و خصوصا وزارت خانواده این کشور در قبال نامانوسیت هویتی که برای زنان و مردان این کشور رواج داده است آیا مورد مذمت و بازخواست دنیا و نهادهای بین‌المللی قرار می‌گیرد؟/پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 💠 |@rnb1402|
🔸🔸روانشناسان غربی درمان اختلالات روانی را در حجاب یافته‌اند/ تأثیر حجاب در جلوگیری از اختلال بدشکلی بدنی بانوان 🔻ویرن سوامی روانشناس از دانشگاه وست مینستر لندن می‌گوید: «دلایل حجاب زنان به طرز باورنکردنی پیچیده است. آن‌ها را نمی‌توان در یک یا دو چیز خلاصه کرد. سوامی و یکی از دانشجویان از خود پرسیدند که آیا ممکن است حجاب تأثیر مثبتی بر نحوه نگاه زنان به بدن خود داشته باشد؟ او می‌گوید: «سه یا چهار مطالعه قبلی وجود داشت که نشان می‌داد لباس‌های ساده‌تر با تصویر بدنی سالم‌تر مرتبط است. بنابراین آن‌ها پژوهش روی زنان مسلمان را با دوگروه باحجاب، بی حجاب شروع کردند. تفاوت بین دو گروه کم بود. اما در تمام پارامترها، زنانی که حجاب داشتند، حداقل در برخی مواقع، به طور متوسط ​​دیدگاه مثبت‌تری نسبت به بدن خود داشتند. آن‌ها تمایل کمتری به لاغر شدن داشتند. قدر بدن‌شان را بیشتر می‌دانستند. آنها به اندازه‌ای تحت تأثیر پیام‌های رسانه‌ای در مورد استانداردهای زیبایی قرار نگرفتند./کانال شکوه زن و زنانگی 💠 |@rnb1402|
بازنشر به بهانه درگذشت آرش میراحمدی، بازیگر طنزپرداز 🔸🔸 "طنز" پادزهر ابتذال است؛ حوزه علمیه ورود پیدا کند 🔻 آرش میراحمدی طنزپرداز صدا و سیما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در قالب "طنز" هیچ محدودیتی برای بیان پیام و محتوا وجود ندارد، گفت: طنز یک بحث تخصصی است و حتی طلاب هم می‌توانند در ارتباط گیری با مردم جامعه با توجه به روحیه نشاط آفرینی که دارند، از آن استفاده کنند و همین جا به مدیران حوزه می گویم در این بخش سرمایه‌گذاری کنید و از فرصت و مواهب این ظرفیت در جهت آموزش‌های دینی بهره بگیرید. 🔻 وی ادامه داد: ورود پیدا کردن به قالب "طنز" مقداری آموزش لازم دارد، چراکه این قالب تخصصی بوده و همه افراد نمی‌توانند بدون آموزش دیدن در آن وارد شده و اثرگذار باشند؛ این آموزش‌ها می‌تواند در زمینه اجرا یا نویسندگی و غیره باشد. 🔻 میراحمدی با اشاره به اینکه "طنز" در جامعه مظلوم واقع شده است، ابراز داشت: مسؤولان جامعه مقداری نسبت به این قالب کم توجهی کردند و همین سبب شده است تا جامعه آن گونه که شایسته است برای طنز و یا طنزپردازها ارزشی قائل نشوند. 🔻 این طنزپرداز رسانه ملی بر ضرورت تبیین ابعاد "طنز" در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: طنز یک قالب جدی و فرهنگ‌ساز است و توانایی دارد مشکلات جامعه را از سر خیرخواهی و قصد اصلاح به طور قاطع بیان کند و از سویی هم برای مردم قابل فهم تر بوده و مورد توجه‌شان قرار می‌گیرد. 🔻 وی نقش "طنز" در مهار کردن آسیب‌های اجتماعی را اینگونه توصیف کرد: طنز می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را ریشه کن کند و قدرت تخریبی بسیاری از هجمه‌های فرهنگی را از بین ببرد. 🔻 میراحمدی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری بر بحث طنزپردازی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد به جوانان جامعه آموزش‌های اخلاقی هم داده شود، می‌توان از قالب "طنز" استفاده کرد، زیرا طنز مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرند و حتی کلیپ‌های آن را هم در فضای مجازی میان گروه‌های مختلف پخش می‌کنند که این موضوع به خودی خود درخور توجه است. 🔻 هنرمند عرصه طنز، مقوله "طنز" را متفاوت از "ابتذال" دانست و تأکید کرد: برخی گمان می‌کنند طنز نوعی ابتذال است، در حالی که نه تنها طنز، ابتذال نیست، بلکه می تواند پادزهر ابتذال نیز باشد./نویسندگان حوزوی 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 نگذارید بچه‌ها دیزنی ببینند! 🔻 اخیرا در یک پژوهش در دانشگاه کالیفرنیا پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که دیدن پرنسس‌های دیزنی برای بچه‌ها ضرر دارد! 🔻 پژوهشگران دلیل آن را این می‌دانند که پرنسس‌های دیزنی بدن غیرواقعی دارند و باعث می‌شوند کودکان و نوجوانان وقتی بزرگ می‌شوند، از بدن‌شان راضی نباشند./کانال مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔗 |مطالعه متن اصلی| 💠 |@rnb1402|
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تری کروز؛ بازیگر، مجری تلویزیون و فوتبالیست آمریکایی: 🔸🔸 جلوه‌های مردسالاری در غرب؛ زیرسوال بردن انسانیت زن 🔻 بهترین مثال برای بیان وضعیت زنان در غرب؛ مثال برده‌داری است. اصلا اینجا مردها زنان را به شکل یک انسان نمی‌بینند و معتقدند اصلا زن‌ها آدم نیستند! 🔻 وقتی یک زن می‌خواهد از بچه‌هاش یا شرایط زندگیش صحبت کند، شرایط طوری است که انگار همه به آن زن می‌گوییم هی ساکت باش؛ ساکت باش؛ تو فقط کالا هستی و فقط باید یک کالای خوشگل باشی.../کانال فرشته روح‌افزا 💠 |@rnb1402|
رسانه نخبگانی بانوان
نقد و تحلیل حقوقی لایحه عفاف و حجاب 🔸🔸 لایحه عفاف و حجاب یا تمسخر عفاف و حجاب؟ ✍ به قلم دکتر جواد
🔸🔸 نقدی دیگر بر قانون جدید مجلس با موضوع حجاب و عفاف 🔻 مجید مهدی‌پور خبرنگار فرهیختگان نوشت: قانون حمایت از عفاف و حجاب که چند روز پیش توسط مجلس شورای اسلامی برای اجرای آزمایشی سه‌ساله به تصویب رسید، در چند ماده به سکوهای انتشار محتوا در فضای مجازی اشاره کرده است که اینها در متن اولیه‌ای که از سوی قوه قضائیه به مجلس ارسال شده بود وجود نداشت و اضافه شدن آن را باید محصول کمیسیون قضایی مجلس دانست. اما چند نکته درخصوص این ماده نیازمند توجه است: 🔻 اول. ساترا به‌عنوان نهاد ناظر بر سکوهای انتشار محتوای کاربرمحور (UGC) در نظر گرفته شده. در ماجرای vodها سازمان صداوسیما توانست با استفاده از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی حرف خود را به کرسی بنشاند اما در حوزه ugc و نظارت بر پلتفرم‌های کاربرمحور، سازوکار قانونی مدونی وجود ندارد. 🔻 دوم. آیا دایره شمول قانون فعلی مجلس مثلا می‌تواند گروه‌های چندنفره خانوادگی را هم در بر بگیرد؟ درصورت مثبت بودن آیا چنین چیزی شدنی است؟ 🔻 سوم. اعمال این مواد روی پلتفرم‌های غیرایرانی شبیه به شوخی است و اگر قرار باشه که صرفا بر سکوهای داخلی اعمال بشود درنهایت معنی‌اش از بین بردن آنهاست، مگر سیاست کلی حمایت از پلتفرم‌های داخلی اعلام نشده است. 🔻 چهارم. براساس متن مصوب، سکوها ملزم به حذف محتوای نامناسب حداکثر تا دوازده ساعت پس از انتشار آن شده‌اند. سوال این است که عدد 12 ساعت از کجا آمده؟ چرا نصفش نه؟ چرا 24ساعت نه؟... کسی حامی برهنگی یا بدپوششی نیست اما لفظ مروج بدپوششی زیادی سلیقه‌ای نیست؟ 🔻 پنجم. بر مبنای این قانون حتی اگر یک تخلف هم اثبات بشود، مرتبه اول تا 10 درصد و مرتبه دوم تا 15 درصد سود سالیانه جریمه می‌شوند. کافی ا‌ست تنها 10 قطعه عکس یا حتی کمتر در میان میلیاردها پست منتشرشده پیدا کنید، تا کل سود سالیانه‌اش را به‌عنوان جریمه بگیرند! درواقع این بند بیش از هر چیزی ترجمه ایده‌ای است که اخیرا یکی از روزنامه‌ها مبنی‌بر مصادره سکوها مطرح کرده بود. 🔗 |مطالعه متن کامل| 💠 |@rnb1402|
🔸🔸 دانش‌آموزان اسپانیایی قربانی‌ هوش مصنوعی 🔻 بیش از ۲۰ دانش‌آموز دختر در اسپانیا می‌گویند که تصاویری برهنه از خودشان دریافت کرده‌اند که با کمک هوش مصنوعی تهیه شده است! 🔻 بنا به گزارش‌‌ها عکس‌های معمولی این دانش‌آموزان از حساب کاربری اینستاگرام آنها برداشته شده و با کمک هوش مصنوعی از آن‌ها برای تهیه عکس‌های برهنه استفاده شده است. این در حالی است که آنها در عکس‌های عادی خود در اینستاگرام لباس‌هایی پوشیده دارند./مطالعات اسلامی زنان 💠 |@rnb1402|
📙📙 جمعه‌های کتابخوانی/ بخوانیم 📚پلمب 🔻این کتاب نگاهی آسیب‌‌شناسانه به آفت‌ها و ظرفیت‌های فعالیت‌های فرهنگی مذهبی مبلغین دینی در حیطه‌ی کار با نوجوانان و جوانان دارد. 🔻 هرچند بیشتر تمرکز منوط به تجربیات یک موسسه‌ی فرهنگی خاص بوده اما تجربیات مشابه و مبتلا به دیگری به آن افزوده شده است که در این کتاب با روایتی داستانی در گونه‌ی پلیسی و به شکل مصاحبه، بازجویی و نامه‌های اداری تالیف شده است. ✍ نویسنده: سیدمحسن امامیان 🖇 ناشر:سوره مهر 💠 |@rnb1402|
📙📙جمعه های کتابخوانی/بخوانیم 📚کتاب نقش سیاسی اجتماعی زنان در تاریخ اسلام 🔻 این کتاب شامل شامل 9 فصل با عنوان هایی از جمله «نظام سیاسی در اسلام»، «زنان و بیعت در اسلام»، «زنان و هجرت در اسلام»، «زنان و جهاد در اسلام»، «حمایت زنان از مقام نبوت و امامت» و «نقش زنان در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» است. 🔻 کتاب «نقش سیاسی اجتماعی زنان در تاریخ اسلام، انقلاب اسلامی و انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)» با بیان داستان ها و مثال های تاریخی اهمیت جایگاه زنان از صدر اسلام تاکنون را گوشزد می کند. 🔻 در بخشی از این کتاب با عنوان «زنان حاضر در انقلاب مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)» به زنان آسمانی، یاران خاص و زنان رجعت کننده به عنوان زنان حاضر در انقلاب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) اشاره شده است. ✍ نویسنده:حبیب زمانی محجوب|قدرت الله فرقانی|نعمت الله یوسفیان 🖇ناشر:زمزم هدایت 💠 |@rnb1402|
🔸🔸نقد انسیه خزعلی به پایان خودخواسته بارداری/ مطالبه جهانی "خانواده‌محوری" و مسئولیت ما 🔻 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، با بیان اینکه بیش از شهدای دفاع مقدس هر سال برای سقط جنین تلفات می‌دهیم، گفت: گاهی برای سقط جنین اسم گذاشته می‌شود و به آن «مدیریت بر بدن» یا «پایان خودخواسته بارداری» می‌گویند... 🔻 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ادامه داد: این در حالی است که شما بر بدن خود می‌توانید مدیریت داشته باشید اما وقتی آن فرزند آمد، حق حیات دارد و شما بر بدن دیگری نمی‌توانید مدیریت داشته باشید. 🔻 سقط جنین یکی از مسائلی است که باید به صورت جدی بر روی آن برنامه ریزی شود چراکه مساله جمعیت فقط معطوف به تولد نمی‌شود بلکه به مسائل مختلفی از جمله حفظ جان مردم در تصادفات، عدم مهاجرت و... باز می‌گردد که سقط جنین یکی از این موارد است و ما باید به طور جدی در این مساله ورود کنیم. 🔻 خزعلی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در سازمان ملل که «خانواده» محوریت این سخنان بود، تصریح کرد: در سازمان ملل، رئیس جمهوری خواست که «خانواده محوری» تبدیل به یک مطالبه جهانی شود. فرزندآوری یکی از مسائلی است که خانواده را گرم تر و پایدارتر می‌کند. کما اینکه چند سال قبل یکی از شعارهای سازمان ملل این بود که جعیت، قدرت است. دولت سیزدهم هم برنامه‌هایی در حیطه‌های مختلف برای حمایت از جمعیت دارد تا برخی از مشکلات و موانع بر سر راه جمعیت برداشته شود. 🔗 |مطالعه متن کامل| 💠 |@rnb1402|