🏴 همدردی مراجع و علما با مردم آبادان
🔻 بخشی از واکنش رهبر معظم انقلاب نسبت به حادثه آبادان:
🔹 به بازماندگان مصیبتدیده حادثه آبادان تسلیت عرض میکنم، لزوم پیگرد مقصران حادثه و مجازات عبرتآموز آنان و جلوگیری از تکرار آن در کشور، سرعت عمل و استفاده از همه ظرفیتها برای کاستن از تلفات در درجه اول اهمیت است.
🔻بخشی از واکنش آیت الله نوری همدانی نسبت به حادثه آبادان:
🔹 اینجانب ضمن تسلیت به اهالی متدین آبادان و اظهار همدردی با خانواده های داغدار و آسیب دیده این حادثه، از مسئولین می خواهم هر چه سریعتر موضوع را بررسی نموده تا از تکرار اینگونه حوادث جلوگیری شود.
🔻بخشی از واکنش آیت الله سبحانی نسبت به حادثه آبادان:
🔹 دست اندرکاران مصیبت بزرگ در آبادان باید پاسخگو باشند
🔻 بخشی از واکنش آیت الله شبیری زنجانی نسبت به حادثه آبادان:
🔹 از مسئولان و دست اندرکاران امر انتظار است که در جهت رفع آلام آسیبدیدگان، تلاش نمایند و با اتخاذ تمهیدات لازم از تکرار چنین حوادث تلخی، پیشگیری کنند.
🔻 بخشی از واکنش آیت الله مکارم شیرازی نسبت به حادثه آبادان:
🔹 اینکه در ۴۰۰ سال قبل مسجد جامعی در اصفهان بنا شده که رنگ گنبد آن نیز تاکنون ثابت است، در حالی که یک بنای ده طبقه که هنوز مراحل ساختمانی آن تکمیل نشده فرو میریزد و عدهای کشته و مجروح میشود بیانگر بیمسئولیتی و بیاخلاقی برخی افراد است.
به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه
#درد_مردم
#آبادان_تسلیت
@rohaniat_mardomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام حسینی قمی استاد حوزه و کارشناس برنامه سمت خدا:
می خواهید یک شماره حساب بدهید مردم اضافههای ۳۰۰هزار تومان را به دولت برگردانند!!!
📍پ.ن: اشاره حجتالاسلام حسینی قمی به مقایسه قیمت چند قلم کالای اساسی قبل و بعد از اصلاح قیمتها و نتیجه گیری مبنی بر افزایش قدرت خرید خانوارهاست؛ در حالی که در این مقایسه نادرست حتی افزایش قیمت سایر اقلام خوراکی مرتبط با کالاهای اساسی هم محاسبه نشده است، فارغ از تاثیر ناخودآگاه روی بقیه قیمتها!
#درد_مردم
@rohaniat_mardomi
💠 انتحارِ کَن
تصور کنید در جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر وقتی با نمایش خیرهکننده مرحوم «حسین پناهی» مواجه میشوید، بهناگاه از بازیگرنمایِ نقشِ دومِ یک نمایشِ دبیرستانی بهعنوان برگزیده ی این جشنواره تقدیر شود! حالوروز این روزهای جشنواره ی کن و انتخابهای عجیبوغریب آن چیزی مثل همین طنز تلخ است.
اما چرا این جشنواره ی بینالمللی حاضر شدهاست تا این میزان به اعتبار خود ضربه بزند؟!
با من دوباره به وادی تصور بیایید و شیرمردی را فرض کنید که در برابر عربدههای شرور فلان محله تمام قد ایستاده و جلوی دیدگان همه، با مشت بر دهانش کوفته است. شرورِ بی وجدان به خودش اجازه میدهد که به هر دستاویزی چنگ بزند تا صولت و سطوت گذشته را احیا کند؛ اراذل محله را دور هم جمع می کند تا علیه او بشوراند؛ به خانه شیرمرد دستبرد می زند؛ او را در شب تاریک مورد حمله ناجوانمردانه قرار می دهد و دستآخر برای بردن آبروی او حاضر می شود آبروی خودش را هم ببرد!
حالوروز این روزهای کشوری بنام «ایران» و شروری به نام آمریکا و محله ای به نام دهکده ی جهانی همین است؛ استکبار تمام هیمنه ی خود را به میدان آورده تا مانع میدانداری این «مقتدرِمظلوم» شود؛ او میداند که به مرحلهی آخر این بازی کثیف رسیدهاست و چیزی جز ناکامی نصیبش نشده؛ لذا دارد با آبرویش انتحار میکند.
برگزارکنندگان و سرمایهگذاران و داوران این جشنواره نیک میدانستند که با انتخاب این فیلمِ ضعیف، دارند بر سرِ آبرویشان قمار میکنند اما چه کنند که در برابر این قدرت نوظهور چارهای جز انتحار ندارند به امید آنکه با این خودکشی، بلکه بتوانند چشمی یا دستی یا پایی از او بستانند و اندکی جلوی «آقا»شدنش را بگیرند.
حقیرتر از اینان، آنانی اند که به واسطهی کینه های بدخیمِ سیاسی یا هرزهگیهای عظیم فرهنگی، حاضرند با هورا کشیدن برای این کار سخیف، پنجه به رخسار شمس الشموس کِشند و نامۀ تباه خویش، سیاهتر کنند!
انتساب شرارتهای قاتل زنجیرهای روانی، به حریم نورانی رضوی، پایان سوءاستفادههای این شرورِ بینالمللی و اذنابش نیست، اما یقیناً نشاندهندۀ سرعت افول اوست.
✍ یادداشت حجتالاسلام عباس بابایی
#عنکبوت_مقدس
@rohaniat_mardomi
💠 #عنکبوت_مقدس باید ما را به حرکت وادارد
خبری منتشر شد که در جشنواره کن به یک بازیگر خانم ایرانی جایزه نفر اول را دادند. جشنواره هایی که کارنامه شان در جایزه دادن به فیلم هایی که تصویر سیاه از ایران و ایرانی منتشر میکنند، برای همگان روشن است.
این فیلم اما در مشهد اتفاق می افتد. قصه از همان قصههایی است که خیلی نظر مخاطب امروزی را جلب میکند. آدم مذهبی که با انگیزههای دینی قصد میکند شهر را از زنان خیابانی پاک کند، اما راهی که انتخاب می کند، کشتن آنهاست؛ همان آدم مذهبی که نشان میدهند اهل رفت و آمد به حرم و زیارت امام رضا(ع) است، آنچه واضح است، این فیلم قصد دارد در کنار منتشر کردن داستان عمل منزجر کننده این شخص، به مخاطب خود القا کند که این فرهنگ منزجرکننده ای که میان افراد مختلف در فیلم میبینند، از همین مراکز دینی نشئت میگیرد، تفکری که در تصویر ابتدایی فیلم و آمدن اسم «عنکبوت مقدس» در کنار تصویری از شهر مشهد که حرم مطهر در وسط آن دیده می شود، به وضوح به تصویر کشیده شده است.
اما آیا این ادعا درست است؟ کلیپی از یکی از بیننده های فیلم در شهر کن میدیدم که از این فیلم انتقاد میکرد و بین حرفهایش می گفت انتقاد من به عنوان یک ایرانی به این فیلم این است که هیچ آدم خوبی در این فیلم وجود ندارد. این فیلم آمده است که فرهنگ ایران و ایرانی را سیاه نشان دهد!
این روزها وقتی به بهانه این خبر داستان سعید حنایی را (که این فیلم درباره او ساخته شده است) میخواندم، یاد ماجرایی مشابه افتادم، مشابه از این جهت که اشخاصی از علما و بزرگان دینی ما هم هستند که از بودن اینطور زنان در جامعه دل خوشی نداشتند، اصلا شاید خود آن زن هم از کارش راضی نباشد و به جبر جامعه به این قصه گرفتار شده باشد، اما راهی که این بزرگان انتخاب می کنند، زمین تا آسمان با قصه این قاتل تفاوت دارد، شیخ حسین انصاریان، منبری معروف، داستان عجیبی از سامان دادن به زندگی این افراد دارد؛ همان عالمی که دعاهای او در شب های قدر همه را شگفت زده کرد، مثل آنکه برای دختر و خانواده خودش دعا میکند، برای سامان یافتن زندگی این زنان در آن شب مهم دعا کرد، کسی که از ماجرای عجیب شیخ حسین درباره زنان خیابانی صحبت میکرد و می گفت من خود شنیدم كه خبرنگار از دختر جوانی سؤال كرد كه «شما قبلا كجا بودید و چه می كردید؟» او گفت: «من اصلا به قبل و بعد كاری ندارم و هیچ حرفی برای گفتن ندارم. فقط این را می خواهم بگویم كه یک نفر آمد و مرا نجات داد كه او هم پدر من است و هم عمویم، هم برادر و دایی و مادرم، او همهكاره من است. او شیخ حسین انصاریان است.»
این است روش علمای راستین ما که از مشی اهل بیت(ع) آموخته اند. البته خیلی از ما فقط ادعای پیروی از اهلبیت(ع) را داریم و گاهی خورشید وجود آنها پشت ابر عمل امثال ما پنهان می شود.
امیدواریم این روزها اهل فرهنگ و هنر ما به بهانه انتشار این فیلم سیاه، به فکر به تصویر کشیدن این حقایق نورانی و زیبایی های نگاه اصیل دینی بیفتند و این اتفاق ناگوار مقدمه ای برای پدید آمدن اتفاقات مبارک در عرصه فیلمسازی و کارهای هنری فاخر در کشور ما باشد.
✍ یادداشت حجت الاسلام حسین ابراهیمی
#روحانیت_مردمی
@rohaniat_mardomi
#استوری_نوشت + 🎥
فوتبالیستی که روحانی شد و حالا در متروپل است!
حسین سلامی، فوتبالیست آبادانی و بازیکن اسبق تیم فوتبال صنعت نفت است که در دهه 80 کاپیتان این تیم بود و در همان سالها یکی از بازیکنان اخلاقمدار به شمار میرفت.
او که چند سالی است به لباس روحانیت ملبس شده روزهای ابتدایی حادثه متروپل بطور خودجوش به زادگاه خود بازگشته و در این حادثه به امدادگران و زحمتکشان خدمت میکند.
#روحانیت_مردمی
@rohaniat_mardomi
358.8K
📢 اعلام حرکت طلاب «خانه طلاب جوان قم»
⏪ به سمت #آبادان
🏴🏴 برای همدردی و تسلی دادن به مردم و اعلام همراهی در کنار آنها
#روایت_آبادان را میتوانید از کانال خانه طلاب جوان با آدرس @khanetolab دنبال کنید.
#آبادان_تسلیت
#درد_مردم
#روحانیت_مردمی
@rohaniat_mardomi
✅ حضور اعضای اعزامی خانه طلاب جوان به همراه امام جمعه اهواز آیتالله موسوی فرد در منزل خانوادههای عزادار حادثه #متروپل آبادان جهت عرض تسلیت و همدردی
🗓 امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
#آبادان_تسلیت
#درد_مردم
@rohaniat_mardomi
مثل همه خانه هایی که رفتیم، کلی بنر تسلیت دم در زده بودند.
چند نفر به استقبال ما آمدند
جوان و پیرشان خم میشدند دست حاج آقا موسوی فرد( امام جمعه) را ببوسند.
ایشان البته دست را کشید و اجازه نداد.
وارد شدیم.
🔹 داغ سنگین بود، مرحوم مطوری یک دختر ده ساله و یک پسر سه ماهه دارد.
برادر مرحوم خیلی شاکی بود، آمد نشست جلوی حاج آقا و دردمندانه گفت: فلان نهاد اومده برای ما روغن و برنج آورده، مگه ما گداییم؟!
🔹 حاج آقا آرامش کرد، گفت حق با شماست، بی سلیقگی کردند.
پدر مرحوم خیلی باحال بود، هر کسی باهاش سلام یا خداحافظی می کرد، دست روی سرش می گذاشت و می گفت قدم روی سرم بگذارید.
🔹لحظه خداحافظی که متوجه شد ما از قم برای تسلیت آمدیم، دستم را گرفت، سرش را آورد بیخ گوشم و گفت :
«امام خامنه ای را دیدی، بهش بگو، جواد مطوری، خیلی دوستت داره و از دور دستت را می بوسد، یادت ماند؟ جواد مطوری»
پیشانیش را بوسیدم و دلم را جا گذاشتم
برگرفته از کانال «تا مردم»
@rohaniat_mardomi
روحانیت مردمی
💠 طلبهای که با ۲ هزارتومنیها ۳۵ معتاد را ترک داد
.
🔸حجتالاسلام #میلاد_قاجاری متولد سال ۱۳۷۰ است. او از سال ۹۲ به عنوان #روحانی مستقر برای تبلیغ به روستاها رفته است و از سال ۹۷ راهی شهرستان #نیشابور و روستای بُشرآباد و مسجد جامع این روستا شده است. این طلبه در هر روستایی که وارد میشود، اصل تلاشش براین است که ارتباط مردم با روحانیت را بهبود ببخشد تا مردم روحانیت را ملجاء و پناه خود بدانند و اگر اختلافات ملکی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و یا هر مشکلی برایشان رخ داد، به روحانی و #مسجد مراجعه کنند
.
🔸روستا بُشرآباد به این دلیل که چسبیده به شهر است با آسیبهای اجتماعی متعددی مثل #اعتیاد ، #طلاق و ... مواجه است. این طلبه بعد از مدتی به این نتیجه میرسد برای بهبود ارتباطش با مردم، باید چارهساز مشکلات آنان شود. برای همین «مجمع ۳۱۳ یار» را راهاندازی میکند تا این افراد ماهانه حتی شده ۲ هزار تومان یا ۵ هزار تومان و یا بیشتر تا ۱۰۰ هزار تومان کمکرسانی کنند
.
🔸با پولهای جمعآوری شده، این #طلبه توانسته تاکنون 35 معتاد را ترک دهد که با هماهنگی کارخانهها و دامداریهای اطراف شهر، برای افراد بهبودیافته شغل هم فراهم کرده است. او حتی برای 4 خانواده بیسرپرست خانه هم ساخته است
.
🔸او با سرمایه همین مجمع، در روستا #باشگاه_ورزشی راهاندازی و به مرور آن را تجهیز کرد. مردم زمانی که میدیدند او دغدغه حل مشکلاتشان را دارد، هم او را بیشتر دوست داشتند و هم مراجعهشان به او بیشتر شده بود. برای همین به فکر راهاندازی یک کانون همیاری برای حل اختلافات هم منطقه افتاد
.
🔸این طلبه دهه هفتادی این روزها در منطقه خود ملجاء و پناه مردم باشد. او میخواست رابطه مردم با روحانیت را بهبود دهد، حالا کار به جایی رسیده که اگر خود او هم در این روستا نباشد و یک روحانی دیگر به جای او به روستا برود، باز هم مردم آن روحانی را دوست خواهند داشت.
📍به نقل صفحه اینستاگرامی طلبه تودی
@rohaniat_mardomi
35.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ دیدنی «زخمیترین شهر»
لعنت به ای امضا
مو زیر آوارُم
...
خالیه جاش امروز
#قاسم_سلیمانی
#تسلیت_آبادان
#درد_مردم
@rohaniat_mardomi
عهد مجازی ویژه نامه حادثه آبادان.pdf
3.68M
🔰 اینجا آبادان 🔰
ویژهنامه مجازی نشریه علمی فرهنگی عهد
"روایت اعضای اعزامی خانه طلاب جوان قم به آبادان از واقعه #متروپل"
💠 برخی از عناوین این ویژهنامه:
- روحانی در بین مردم، مانند ماهی در آب است
🎙 "گفتگو با حجتالاسلام غبیشاوی، امامجمعه محترم آبادان"
- رسالت ما، حفظ روایت صحیح از ماجرا
🎙 "گفتگو با حامد عسگری"
- یک اربعین کوچک در دل آبادان
🎙 "گفتگو با حسین سلامی نیروی جهادی در آبادان
- گفتگو با حسن باقرکلانتری
🎙 " رئیس H.S.E صنایع منطقه آزاد اروند"
- قصه و غصه آبادان؛
✍ علی مهدیان
- افسران ارشد مبارزه؛
✍ حسین کاظمزاده
- روایت یک رویش؛
✍ علیسپهران
#آبادان
#جنگ_روایتها
#روحانیت_مردمی
#درد_مردم
@rohaniat_mardomi
📚 جمعهها با کتاب روحانیت مردمی
یادداشت سوم
معرفی کتاب «تبلیغ شیرین شورانگیز»
تبلیغ بخش جدایی ناپذیر طلبگی است. بلکه اصلا طلبگی یعنی تبلیغ! و اگرنه علمآموزی بدون تبلیغ و نشر، جز غرور در دنیا و ثقل در آخرت ثمرهای ندارد.
یکی از ارکان مهم تبلیغ، شناخت مخاطب است. یعنی همانطور که پزشک متناسب با بیمار و سن و سالش دارو تجویز می کند، طلبه هم باید در تبلیغ، مخاطب شناسی کند و متناسب با مخاطب مطالبش را سر و سامان بدهد.
از مهم ترین اقشار که طلبه با آنها در ارتباط هست و باید باشد، جوان ها هستند. جوانهایی که به اقتضای شرایط سنی دارای روحیات خاصی هستند که طلبه اگر از آنها آگاهی نداشته باشد، مواجهه موفقی با این قشر نخواهد داشت بلکه حتی منجر به تجربههای تلخ خواهد شد.
آقای سید مهدی قانع در کتاب «تبلیغ شیرین شورانگیز» به یکی از مهارت های ضروری طلبگی یعنی مهارت ارتباط با جوان پرداخته است. نویسنده که خود یک روحانی شصت و دو ساله و با تجربه است، هدف از نوشتن این کتاب را انتقال بخشی از تجربیات نسل خویش به نسل تازه حوزوی بیان کرده است و سعی بر آن داشته که با زبانی روان و با استناد به آیات و روایات و برخی از پژوهش های علمی مطالب مورد نیاز برای ارتباط با جوانان را برای مخاطب بیان کند.
این کتاب که به همت کانون اندیشه جوان و انتشارات "به نشر" به زیور طبع آراسته شده است، در کمتر از نود صفحه به سه مطلب اساسی می پردازد:
1⃣ ویژگی ها و علاقه های جوان
2⃣ عوامل ارتباط مؤثر
3⃣ موانع ارتباط مؤثر
این کتاب بیست و چهارمین مجلد از مجموعه کتاب های مهارت های طلبگی است که انشاالله در فرصت مقتضی سایر مجلدات این مجموعه خوب را معرفی خواهیم کرد.
✍ به قلم حجت الاسلام سید یاسر یعقوبی
#معرفی_کتاب
#کتاب_روحانیت_مردمی
#جمعه_ها_با_کتاب
@rohaniat_mardomi