eitaa logo
خاطرات متاهل‌ها 🇮🇷
52.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
632 ویدیو
8 فایل
جمع خاطره بازای متاهل ناشناس👇 https://punz.ir/message/04bLroX پی ویمون:👇 @admin_moteahella کانال تبلیغات:👇 https://eitaa.com/naslalfaads کانال خاطرات ازدواج (ویژه مجردا)👇 https://eitaa.com/ezdevajihair
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام میخواستم یه بحثی رو توی کانال متاهل‌ها مطرح کنید؛ اونم بحث شاغل بودن زن و شوهر، اینکه آیا هر دو نفر درآمدشون رو یه کل واحد حساب میکنن یا نه خانم کلا درآمدشون برای خودشونه یا شاید اصلا روش دیگه‌ای دارن. ممنون
سلام من یک سال فقط شاغل بودم و مرتب خرج میکردم ، خرید خونه و... اصلا ذخیره نمیشد یک پس انداز حاصل شد که برای زیارت دادم همسرم رفت برای اون دنیام ذخیره شد ۷ سال ازون سال ها میگذره کسی (منظورم همسر🤪) چیزی یادش نیست اما یه چیزی که دیدم مادرشوهرم ۳۵ ساله شاغله هم خرج کرده و هم وام گرفته پا به پای شوهرش برای پیشرفت خانواده خونه و ماشین برای بچه هاشون این کارو انجام داده اما ظرفیتشو نداشته (سومنظور ندارما هرکس یه ظرفیتی داره من خودمم ندارم چنین ظرفیتی) تمام خونه ها و ماشین ها به اسمشون بود خیلی برای خود من عجیب بود فرض کنید ۴ تا بچه! به مرور زمان بچه ها خونه هاشونو یا ماشین هاشونو عوض کردن اما خب چون خودشون پول روش گذاشته بودند و ارتقا داده بودند دیگه به نام ایشون نشد قاعدتا یهو انگار نگاه کرد دید چیزی ندارن برای خودش خیلی ضربه ی سنگینی خورد از نظر روحی و همه جوره فکر میکنم ۲ سالی دعوا میکردن و دلخوری های شدید تا دیگه یه تغییراتی توو اموال داد پدرشوهرم تا کمی دلشون گرم شه اما هنوز دائم میگن اشتباه کردن منم میگم باید خودشونو در نظر میگرفتن
من دانشجو معلمم و بعد از ازدواج با سختی و مشقت فراوون و با کمک همسرم تونستم فرهنگیان قبول بشم مدیریت اقتصادی زندگیمون با همسرمه من هرچیزی که بخوام با درنظر گرفتن شرایط اقتصادی و اولویت های لازم و با مشورت با همسرم میخرم.. اینطور نیست که چون حقوق دارم هرچی دیدم برم بخرم تو این اوضاع اقتصادی الان مجبوریم دوتامون روهم بذاریم تا بتونیم یکم پس انداز کنیم و به فکر خونه و غیره باشیم زندگیمون کاملا عاشقانست و تمام تلاشمونو کردیم که قضیه پول من.. و پول تو وارد زندگیمون نشه.. ممکنه این قضیه یه سختی های کوچیکی داشته باشه.. ولی مزیت هاش بیشتره و حقیقتا چه قبل از شاغل شدنم و چه بعدش همسرم برام کم نذاشته و هرچیز که نیاز بوده خریدیم
برا متاهل ها من دقیقا همین شرایط چه بسا شدیدتر داشتم تقریبا سن خودم کم بود ازون دخترایی بودم فقط سرم تو‌درس و‌کتاب بود هیچ فکر وعلاقه ای به ازدواج نداشتم اما بعد کنکور مادرم هرکسی خودش دلش میخواست قبول میکرد و منو وادار به دیدن و‌صحبت باهاشون میکرد که شکر خدا به نتیجه نمیرسید. برای همسرمم یادمه چهار پنج ماه مدام تو‌گوش من میخوند و‌مجابم میکرد بهترین گزینه ست و تو خیالت راحت باشه و‌من تو همه ابعاد زندگی کمک میکنم و نمیذارم مشکلی پیش بیاد. من قبول کردم و طبق یه چشم و‌هم چشمی الکی با اقوام خیلی زود یه مراسم بله برون مفصل تو‌تالار گرفتیم و‌محرم شدیم......................... ...................... دقیقا منم همین شرایط رو داشتم مادرم بشدت تلاش میکرد تا بین منو شوهرم دعوا بندازه مدام شوهرم رو تحقیر میکرد من از پول پس‌انداز خودم یواشکی کادو می‌خریدم میگفتم شوهرم خریده یا از دروغ به مادرم میگفتم باشوهرم قهرم و دعوا کردم درحالی که به شوهرم خیلی محبت و توجه میکردم والدین شوهرمم در نهایت سفتی بودن و اصلا پول یا کادو حتی برا عید نوروز حتی شادباش حتی عید فطر بهم ندادن لباس عید و ...رو برام نگرفتن خیلیییی چیزا رو نگرفتن. همین هفته مادرشوهرم بعد دیدن زندگی پس از زندگی ازم معذرت خواهی کرد. البته منم کلی پشت سرشو غیبت کردم. به مادرم صریحا گفتم که تو کسی بودی که نگذاشتی من از جوونیم لذت ببرم ولی والدین شوهرم کسایی بودن که منو تو جمع دوستان کوچک و بی ارزش جلوه دادند اونها برا من هیچ ارزشی قایل نشدن چون من الان زن پسرشونم و مادر دوتا بچه و از صبح تا شب که از خستگی بیهوش بشم دارم کار میکنمزندگی و خوشی من همون روزهای اول عقد می‌تونست باشه که یک کادو برام میاوردن که خوشحال باشم الان هیچی خوشحالم نمیکنه. دیگه کادو های شوهرم یا خانواده اش برام ارزشی ندارند. هرچیزی زمانی داره که وقتی گذشت دیگه جبران نمیشه. دریایی
من که شاغلم گاها بیرون اما واقعا موقعی خونه ام و تنها حس می‌کنم وقتم الکی هدر میره
سلام برای کانال متاهل ها اوایل حوصلم سرم میرفت سعی میکردم غذاهای متنوع درست کنم و آشپزیم عالی بشه کلاس های طب سنتی اسلامی رفتم بعدش دیدم بچه دار نمیشیم کلاس خیاطی رفتم
سلام خوبید من وقتی که ازدواج کردم جز کار خونه، می‌تونستم خیلی راحت به کارهای مورد علاقه خودم برسم، خیاطی می‌کردم، عروسک می‌دوختم، فیلم می‌دیدم یا یه روزه رمان تموم می‌کردم. یه روزهایی تو هفته رو هم فعالیت بسیجم رو انجام می‌دادم و روزهای زوج هم کلاس زبان می‌رفتم. حوصله‌م سر نمی‌رفت و هیچ افسرده هم نبودم😅 اما بعد بچه‌دار شدن دیگه حتی به سختی به کارهای خونه رو هم می‌رسم انجام بدم، بخصوص اگه بچه زیاد گریه کنه و نفخ و رفلکس هم داشته باشه دیگه نور علی نور! بهتره تا بچه ندارن از فرصتشون استفاده کنن!
برای کانال متاهل ها سلام اتفاقا من تازه ۱ ماه هست ازدواج کردم از دوران مجردی شاغل بودم الان که متاهل شدم میگم کاش خانه دار بودم. وقتی هم شاغلی هم متاهل خیلی وقت کمتری برای خودت داری . میگم کاش خانه دار بودم بیشتر برای خونه و زندگیم وقت میزاشتم بیشتر برای خودم وقت میزاشتم تفریحات بیشتر ، دوره هایی که ‌دوست داشتم میرفتم ، کلاس ها و هنر هایی که علاقه دارم رو دنبال میکردم. فرض کنید خانمی که ساعت ۷ میره سرکار تا ۳ بعد از ظهر. نهار و شام رو باید آماده کنه تمیزی خونه هست و… واقعا توی این ۱ ماه احساس خستگی زیادی میکنم .منی که شاغل بودن یکی از شروط ازدواجم با همسرم بود .
برای کانال متاهل ها کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی.... اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید
سلام درمورد آخرین پیام کانال متاهل ها کی میگه بچه یه بمب بزرگ میندازه تو زندگی؟! کلا هر مرحله ای از زندگی آدم این حسو داره که یه بمب افتاده تو زندگیش. اولش کمی سردرگمه آدم. اولین روزای کاری، اولین خواستگارهایی که میان، اولین روزایی که آدم عقد کرده، اولین روزایی که رفتی سر خونه زندگیت، اولین روزای بچه ی ادل، بچه دوم و .. آدما این قابلیت رو دارن که کم کم خودشونو تو هر شرایطی پیدا کنن و وقتشونو باهاش تنظیم کنن. دل مردم رو برای بچه دار شدن، برای شاغل نبودن، برای ازدواج و .. نلرزونید. این چیزا برای هرکسی یه چالش هایی داره و یه نسخه ی کلی نمیشه پیچید برای آدما. ضمنا نفسم از جای گرم بلند نمیشه. هم شاغلم، هم بچه دارم، هم تو شهر غریبم و دست تنهام.
برای کانال متاهل ها کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی.... اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید +++++++++++++++++±+++++++ چقدر از این حجم صحبت بی‌مورد منزجر شدم واقعا! چقدر نگاه یه زن می‌تونه سطح پایین باشه🙄😒 مشکل شاغل بودن و خانه‌داری رو بیا از شاغل‌ها بپرس! نه کسایی که آرزوشون شغله بشین فکرکن واقعا هدف خلقتت همین بوده؟ یا کارهای مهم‌تر از درست کردن چشم و ابرو آدما داری😐😐😐
سلام برای کانال متاهل ها ب نظر من تا قبل بچه دار شدن برن دنبال کلاس و کار های مورد علاقشون اگه شرایتشو دارن برن مسافرت با همسرشون حتی دو سه روزه من خودم خیلی فرصت از دست دادم الان ک دو تا بچه پشت سرهم دارم نه میتونم جایی برم ن کاری ک دوست دارم انجام بدم 😐