eitaa logo
خاطرات متاهل‌ها 🇮🇷
52.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
632 ویدیو
8 فایل
جمع خاطره بازای متاهل ناشناس👇 https://punz.ir/message/04bLroX پی ویمون:👇 @admin_moteahella کانال تبلیغات:👇 https://eitaa.com/naslalfaads کانال خاطرات ازدواج (ویژه مجردا)👇 https://eitaa.com/ezdevajihair
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام برای کانال متاهل ها اوایل حوصلم سرم میرفت سعی میکردم غذاهای متنوع درست کنم و آشپزیم عالی بشه کلاس های طب سنتی اسلامی رفتم بعدش دیدم بچه دار نمیشیم کلاس خیاطی رفتم
سلام خوبید من وقتی که ازدواج کردم جز کار خونه، می‌تونستم خیلی راحت به کارهای مورد علاقه خودم برسم، خیاطی می‌کردم، عروسک می‌دوختم، فیلم می‌دیدم یا یه روزه رمان تموم می‌کردم. یه روزهایی تو هفته رو هم فعالیت بسیجم رو انجام می‌دادم و روزهای زوج هم کلاس زبان می‌رفتم. حوصله‌م سر نمی‌رفت و هیچ افسرده هم نبودم😅 اما بعد بچه‌دار شدن دیگه حتی به سختی به کارهای خونه رو هم می‌رسم انجام بدم، بخصوص اگه بچه زیاد گریه کنه و نفخ و رفلکس هم داشته باشه دیگه نور علی نور! بهتره تا بچه ندارن از فرصتشون استفاده کنن!
برای کانال متاهل ها سلام اتفاقا من تازه ۱ ماه هست ازدواج کردم از دوران مجردی شاغل بودم الان که متاهل شدم میگم کاش خانه دار بودم. وقتی هم شاغلی هم متاهل خیلی وقت کمتری برای خودت داری . میگم کاش خانه دار بودم بیشتر برای خونه و زندگیم وقت میزاشتم بیشتر برای خودم وقت میزاشتم تفریحات بیشتر ، دوره هایی که ‌دوست داشتم میرفتم ، کلاس ها و هنر هایی که علاقه دارم رو دنبال میکردم. فرض کنید خانمی که ساعت ۷ میره سرکار تا ۳ بعد از ظهر. نهار و شام رو باید آماده کنه تمیزی خونه هست و… واقعا توی این ۱ ماه احساس خستگی زیادی میکنم .منی که شاغل بودن یکی از شروط ازدواجم با همسرم بود .
برای کانال متاهل ها کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی.... اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید
سلام درمورد آخرین پیام کانال متاهل ها کی میگه بچه یه بمب بزرگ میندازه تو زندگی؟! کلا هر مرحله ای از زندگی آدم این حسو داره که یه بمب افتاده تو زندگیش. اولش کمی سردرگمه آدم. اولین روزای کاری، اولین خواستگارهایی که میان، اولین روزایی که آدم عقد کرده، اولین روزایی که رفتی سر خونه زندگیت، اولین روزای بچه ی ادل، بچه دوم و .. آدما این قابلیت رو دارن که کم کم خودشونو تو هر شرایطی پیدا کنن و وقتشونو باهاش تنظیم کنن. دل مردم رو برای بچه دار شدن، برای شاغل نبودن، برای ازدواج و .. نلرزونید. این چیزا برای هرکسی یه چالش هایی داره و یه نسخه ی کلی نمیشه پیچید برای آدما. ضمنا نفسم از جای گرم بلند نمیشه. هم شاغلم، هم بچه دارم، هم تو شهر غریبم و دست تنهام.
برای کانال متاهل ها کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی.... اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید +++++++++++++++++±+++++++ چقدر از این حجم صحبت بی‌مورد منزجر شدم واقعا! چقدر نگاه یه زن می‌تونه سطح پایین باشه🙄😒 مشکل شاغل بودن و خانه‌داری رو بیا از شاغل‌ها بپرس! نه کسایی که آرزوشون شغله بشین فکرکن واقعا هدف خلقتت همین بوده؟ یا کارهای مهم‌تر از درست کردن چشم و ابرو آدما داری😐😐😐
سلام برای کانال متاهل ها ب نظر من تا قبل بچه دار شدن برن دنبال کلاس و کار های مورد علاقشون اگه شرایتشو دارن برن مسافرت با همسرشون حتی دو سه روزه من خودم خیلی فرصت از دست دادم الان ک دو تا بچه پشت سرهم دارم نه میتونم جایی برم ن کاری ک دوست دارم انجام بدم 😐
کانال متاهل ها واقعا خانه داری صرف رو نه درک میکنم نه میپذیرم مادر من شاغل بود و به تمامی کارهاش هم می‌رسید من هم همین و انتخاب کردم دلم نمی‌خواد از پیشرفت و حضور تو اجتماع عقب بمونم و متوقف بشم خانه داری و شاغل بودن با هم اصلا سخت نیست البته بستگی به شغل داره و همچنین بستگی به نحوه کار همسر
من 10 سال بچه دار نشدم. توی این سال ها هر چقدر دوست داشتم درس خوندم. هر هنری دوست داشتم یاد گرفتم. کارای مختلفو امتحان کردم ولی الان که بچه دار شدم می بینم مهم ترین، قشنگ ترین و با ارزش ترین کار دنیا مادریه. من نمی دونم بقیه چطور هم به بچه شون رسیدگی می کنن، هم به کارای دیگشون می رسن که بچه اذیت نمی شه؟ ولی من نه توانشو دارم نه صلاح می دونم بچمو آواره خونه این و اون یا مهدکودک کنم به خاطر خدمت به کسای دیگه که هیچ تاثیری توی زندگی من ندارن... مشکلی با خانه داری و بچه داری ندارم. با بی پولی هم می سازم عوضش نه به بچه ام ظلم می شه نه به کسی که براش کار می کنم. مادر خودم و مادر شوهرم و تمام خانم های فامیل پدریم و چند تا از خانم های فامیل مادریم معلم بودند و می بینم که هم به بچه های خودشون ظلم شد هم به بچه های مردم... من ان شاالله تا بچه هام کوچیکن بهشون خدمت می کنم. بچه شیعن. ان شاالله محب اهل بیت بشن. چه کاری با ارزش تر از خدمت به محبین و شیعیان ائمه؟ همین که بچه هام درست به ثمر برسن من به چیزی که از این دنیا می خوام رسیدم. ان شاالله از آب و گل که در اومدند کاری که به صلاح بچه هام و خانوادمون باشه انجام میدم. البته الانم مراقبت ها و کلاس ها و مطالعه برای توسعه فردیم رها نشده اما همه چیز از فیلتر منافع و مصالح خانواده می گذره...
برای کانال متاهل ها.. کاش اون کسی که میگه بچه داری و شاغل بودن اصلا سخت نیست بگه که بچه داره یا نه
برای کانال متاهلا مینویسم فرض رو بر این بزار ک یک درصد قرار نیست بچه دار بشی بخاطر مشکل. حالا شاغل هم نیستی...نباید حس باخت بگیره ادم...خب کلا برنامت چیه ببین برای زندگیت با بچه و بدون بچه چه برنامه ای داری...همونو پیش بگیر. بچه هم اومد اولویت بندی میکنه ادم اما عقب نشینی هرگز.
برای کانال متاهل ها در کل نمیشه برای همه یه نسخه پیچید اما مادری و خانه داری با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و خیلی ارزشمنده چون نسل با فرزند اوری و تربیت صحیح ،ساخته میشه و این کار بزرگ و قشنگ با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست اما در کنارش میشه شاغل بود یا درس خوند درصورتی که باید دید در توانت هست مدیریتش کنی یا نه و در کل وقتی میخوای مامان خوبی باشی باید حال دلت خوب باشه ببینید چطوری حال دلتون خوبه که حال همه اهل خونه با حال خوب شما خوب میشه😊 😊