برای کانال متاهل ها
کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه
خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن
خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن
خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی....
اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید
سلام درمورد آخرین پیام کانال متاهل ها
کی میگه بچه یه بمب بزرگ میندازه تو زندگی؟!
کلا هر مرحله ای از زندگی آدم این حسو داره که یه بمب افتاده تو زندگیش. اولش کمی سردرگمه آدم.
اولین روزای کاری، اولین خواستگارهایی که میان، اولین روزایی که آدم عقد کرده، اولین روزایی که رفتی سر خونه زندگیت، اولین روزای بچه ی ادل، بچه دوم و ..
آدما این قابلیت رو دارن که کم کم خودشونو تو هر شرایطی پیدا کنن و وقتشونو باهاش تنظیم کنن.
دل مردم رو برای بچه دار شدن، برای شاغل نبودن، برای ازدواج و .. نلرزونید.
این چیزا برای هرکسی یه چالش هایی داره و یه نسخه ی کلی نمیشه پیچید برای آدما.
ضمنا نفسم از جای گرم بلند نمیشه. هم شاغلم، هم بچه دارم، هم تو شهر غریبم و دست تنهام.
برای کانال متاهل ها
کلا انسان به کار زنده است، و امروزه روز هم یه خانم حتما باید استقلال مالی داشته باشه
خانم هایی که شاغل هستن، به هیچ عنوان شغل خودشونو رها نکنن
خانم هایی هم که خانه دارن سعی کنن شغلی پیدا کنن و تا بچه نیومده هرچی میتونن تو جامعه باشن و کار کنن
خانم هایی هم که خانه دارن و امکان سرکار رفتن ندارن، حتما خودشونو با کلاس هایی که توانمندشون میکنه و میتونن بعدها ازش پول دربیارن سرگرم کنن، کلاس های اشتغال در فضای مجازی، آرایشگری، خیاطی ، زبان، حسابداری و .... کلاس ورزش رو هم حتما تو برنامه تون بذارین، هم برای روحیه و هم سلامتی....
اینم بگم که بعد از بچه، یه بمب میوفته وسط زندگی آدم و همه ی اینا به خاک فنا میره، پس زرنگ باشید و قبل بچه بارتونو تا جایی که میتونید ببندید
+++++++++++++++++±+++++++
چقدر از این حجم صحبت بیمورد منزجر شدم واقعا!
چقدر نگاه یه زن میتونه سطح پایین باشه🙄😒
مشکل شاغل بودن و خانهداری رو بیا از شاغلها بپرس!
نه کسایی که آرزوشون شغله
بشین فکرکن واقعا هدف خلقتت همین بوده؟
یا کارهای مهمتر از درست کردن چشم و ابرو آدما داری😐😐😐
سلام
برای کانال متاهل ها
ب نظر من تا قبل بچه دار شدن برن دنبال کلاس و کار های مورد علاقشون اگه شرایتشو دارن برن مسافرت با همسرشون حتی دو سه روزه من خودم خیلی فرصت از دست دادم الان ک دو تا بچه پشت سرهم دارم نه میتونم جایی برم ن کاری ک دوست دارم انجام بدم 😐
کانال متاهل ها
واقعا خانه داری صرف رو نه درک میکنم نه میپذیرم
مادر من شاغل بود و به تمامی کارهاش هم میرسید
من هم همین و انتخاب کردم دلم نمیخواد از پیشرفت و حضور تو اجتماع عقب بمونم و متوقف بشم
خانه داری و شاغل بودن با هم اصلا سخت نیست البته بستگی به شغل داره و همچنین بستگی به نحوه کار همسر
من 10 سال بچه دار نشدم. توی این سال ها هر چقدر دوست داشتم درس خوندم. هر هنری دوست داشتم یاد گرفتم. کارای مختلفو امتحان کردم ولی الان که بچه دار شدم می بینم مهم ترین، قشنگ ترین و با ارزش ترین کار دنیا مادریه. من نمی دونم بقیه چطور هم به بچه شون رسیدگی می کنن، هم به کارای دیگشون می رسن که بچه اذیت نمی شه؟ ولی من نه توانشو دارم نه صلاح می دونم بچمو آواره خونه این و اون یا مهدکودک کنم به خاطر خدمت به کسای دیگه که هیچ تاثیری توی زندگی من ندارن... مشکلی با خانه داری و بچه داری ندارم. با بی پولی هم می سازم عوضش نه به بچه ام ظلم می شه نه به کسی که براش کار می کنم. مادر خودم و مادر شوهرم و تمام خانم های فامیل پدریم و چند تا از خانم های فامیل مادریم معلم بودند و می بینم که هم به بچه های خودشون ظلم شد هم به بچه های مردم...
من ان شاالله تا بچه هام کوچیکن بهشون خدمت می کنم. بچه شیعن. ان شاالله محب اهل بیت بشن. چه کاری با ارزش تر از خدمت به محبین و شیعیان ائمه؟
همین که بچه هام درست به ثمر برسن من به چیزی که از این دنیا می خوام رسیدم. ان شاالله از آب و گل که در اومدند کاری که به صلاح بچه هام و خانوادمون باشه انجام میدم.
البته الانم مراقبت ها و کلاس ها و مطالعه برای توسعه فردیم رها نشده اما همه چیز از فیلتر منافع و مصالح خانواده می گذره...
برای کانال متاهل ها..
کاش اون کسی که میگه بچه داری و شاغل بودن اصلا سخت نیست بگه که بچه داره یا نه
برای کانال متاهلا مینویسم
فرض رو بر این بزار ک یک درصد قرار نیست بچه دار بشی بخاطر مشکل.
حالا شاغل هم نیستی...نباید حس باخت بگیره ادم...خب کلا برنامت چیه
ببین برای زندگیت با بچه و بدون بچه چه برنامه ای داری...همونو پیش بگیر. بچه هم اومد اولویت بندی میکنه ادم اما عقب نشینی هرگز.
#مشکوک_به_ناباروری
برای کانال متاهل ها
در کل نمیشه برای همه یه نسخه پیچید
اما مادری و خانه داری با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و خیلی ارزشمنده چون نسل با فرزند اوری و تربیت صحیح ،ساخته میشه و این کار بزرگ و قشنگ با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست
اما در کنارش میشه شاغل بود یا درس خوند درصورتی که باید دید در توانت هست مدیریتش کنی یا نه
و در کل وقتی میخوای مامان خوبی باشی باید حال دلت خوب باشه ببینید چطوری حال دلتون خوبه که حال همه اهل خونه با حال خوب شما خوب میشه😊
#مامان_۱۹_ساله
#در_انتظار_تولد_فرزند😊
#مامان_منتظر
برای متاهل ها
همین که ایشون درک از تفاوت انسان ها ندارند یعنی از مادر شاغل داشتن آسیب دیدن
با سه تا بچه و تجربه ی همه جوره
شاغل بی بچه
خانه دار بی بچه
شاغل با بچه
خانه دار با بچه
میگم👇🏻👇🏻👇🏻
شاغل بودن بدون آسیب به بچه ها ممکن نیست!
حالا آسیب های مختلف....
انسان باید هدفمند زندگی کنه این عالیه
حتی اگر در منزل هست از تحصیل علم و کار و بار دور نشه
من خودم فعالیت های اقتصادی همسرمو مدیریت میکنم چون خانم ها هوش اقتصادی دارن
منی که شاغلم و یکسره در حال دویدنم خودم میدونم که هرچقدرم تلاش کنم بازم دارم از خودم یا بچم یا خونه زندگیم میزنم تا بتونم همه رو باهم جمع کنم😢
بسیار پیش میاد که جلوی من میگن آره فلانی که درسی نخوند.. فقط نشسته تو خونه..
ولی من واقعا خیلی ارزشمند میدونم کار کسایی رو که شغلی توی اجتماع ندارن ولی رسالت همسر داری و مادری و خانه داری رو به خوبی ایفا میکنند
اینها تمام وقت و انرژی و توانشون رو بدون چشمداشت دارن خرج همسر و فرزند میکنن❤️
توی اجتماع بودن یکی از مزیت های شاغل بودنه ولی به طرق دیگه هم میشه توی اجتماع بود.. حتما نباید آدم شاغل باشه
تنها مبحثی ک برای خانم های خانه دار مطرح میشه اینه که حتما یه کار مفید و مورد علاقه رو یاد بگیرن و انجام بدن تا مواقع خستگی بهشون انرژی بده.. و از لحاظ روحی کم نیارن
اما اینکه بخوایم به هر کاری رنگ و بوی مادی بزنیم اصلا وجهه قشنگی نداره و دلنشینی اون کاری که بهش علاقه داریم رو کم میکنه
❌و اینکه یکی از معایب بزرگ شاغل بودن بانوان که خیلی بهش کم توجهی میشه اینه که این خانواده بخاطر مشغله زیاد نهایتا به یک یا دو بچه بسنده میکنن و این بچه ها آسیب های بسیااار زیادی میبینن💔
چرا؟؟ چون نه پدر مادر رو درست حسابی بالای سرشون دیدن و نه خواهر برادر و همبازی داشتن که همیشه کنارشون باشه
خیلی اوقات اینها از بچگی زیر دست یه پرستار بزرگ میشن..
حالا این آسیب ها در برابر چیز کوچیکی مثل استقلال مالی چه ارزشی داره؟ یعنی به هر قیمتی باید استقلال مالی داشته باشیم؟
بخاطر همین حتی کسایی که شاغلن باید حواسشون به این قضیه باشه
لذت شیرین خواهر برادر برا بچه هاشونو بخاطر سختی های گذرای زندگی و بچه داری فدا نکنن..😔
۱۰۰ سال دیگه نه کتاب و مقاله و پژوهش های علمیمون ارزشی داره نه شغل و موقعیت های اجتماعیمون یاد کسی میمونه
درعوض یه نسلی داریم که اونا هم کلی آدم موفق و مفید رو تربیت میکنن و همه اینا برای ماهم نوشته میشه😍😍
برای کانال متاهلا مینویسم
فرض رو بر این بزار ک یک درصد قرار نیست بچه دار بشی بخاطر مشکل.
حالا شاغل هم نیستی...نباید حس باخت بگیره ادم...خب کلا برنامت چیه
ببین برای زندگیت با بچه و بدون بچه چه برنامه ای داری...همونو پیش بگیر. بچه هم اومد اولویت بندی میکنه ادم اما عقب نشینی هرگز.
#مشکوک_به_ناباروری