eitaa logo
خاطرات متاهل‌ها 🇮🇷
52.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
632 ویدیو
8 فایل
جمع خاطره بازای متاهل ناشناس👇 https://punz.ir/message/04bLroX پی ویمون:👇 @admin_moteahella کانال تبلیغات:👇 https://eitaa.com/naslalfaads کانال خاطرات ازدواج (ویژه مجردا)👇 https://eitaa.com/ezdevajihair
مشاهده در ایتا
دانلود
برای متاهل ها همین که ایشون درک از تفاوت انسان ها ندارند یعنی از مادر شاغل داشتن آسیب دیدن با سه تا بچه و تجربه ی همه جوره شاغل بی بچه خانه دار بی بچه شاغل با بچه خانه دار با بچه میگم👇🏻👇🏻👇🏻 شاغل بودن بدون آسیب به بچه ها ممکن نیست! حالا آسیب های مختلف.... انسان باید هدفمند زندگی کنه این عالیه حتی اگر در منزل هست از تحصیل علم و کار و بار دور نشه من خودم فعالیت های اقتصادی همسرمو مدیریت میکنم چون خانم ها هوش اقتصادی دارن
منی که شاغلم و یکسره در حال دویدنم خودم میدونم که هرچقدرم تلاش کنم بازم دارم از خودم یا بچم یا خونه زندگیم میزنم تا بتونم همه رو باهم جمع کنم😢 بسیار پیش میاد که جلوی من میگن آره فلانی که درسی نخوند.. فقط نشسته تو خونه.. ولی من واقعا خیلی ارزشمند میدونم کار کسایی رو که شغلی توی اجتماع ندارن ولی رسالت همسر داری و مادری و خانه داری رو به خوبی ایفا میکنند اینها تمام وقت و انرژی و توانشون رو بدون چشمداشت دارن خرج همسر و فرزند میکنن❤️ توی اجتماع بودن یکی از مزیت های شاغل بودنه ولی به طرق دیگه هم میشه توی اجتماع بود.. حتما نباید آدم شاغل باشه تنها مبحثی ک برای خانم های خانه دار مطرح میشه اینه که حتما یه کار مفید و مورد علاقه رو یاد بگیرن و انجام بدن تا مواقع خستگی بهشون انرژی بده.. و از لحاظ روحی کم نیارن اما اینکه بخوایم به هر کاری رنگ و بوی مادی بزنیم اصلا وجهه قشنگی نداره و دلنشینی اون کاری که بهش علاقه داریم رو کم میکنه ❌و اینکه یکی از معایب بزرگ شاغل بودن بانوان که خیلی بهش کم توجهی میشه اینه که این خانواده بخاطر مشغله زیاد نهایتا به یک یا دو بچه بسنده میکنن و این بچه ها آسیب های بسیااار زیادی میبینن💔 چرا؟؟ چون نه پدر مادر رو درست حسابی بالای سرشون دیدن و نه خواهر برادر و همبازی داشتن که همیشه کنارشون باشه خیلی اوقات اینها از بچگی زیر دست یه پرستار بزرگ میشن.. حالا این آسیب ها در برابر چیز کوچیکی مثل استقلال مالی چه ارزشی داره؟ یعنی به هر قیمتی باید استقلال مالی داشته باشیم؟ بخاطر همین حتی کسایی که شاغلن باید حواسشون به این قضیه باشه لذت شیرین خواهر برادر برا بچه هاشونو بخاطر سختی های گذرای زندگی و بچه داری فدا نکنن..😔 ۱۰۰ سال دیگه نه کتاب و مقاله و پژوهش های علمیمون ارزشی داره نه شغل و موقعیت های اجتماعیمون یاد کسی میمونه درعوض یه نسلی داریم که اونا هم کلی آدم موفق و مفید رو تربیت میکنن و همه اینا برای ماهم نوشته میشه😍😍
برای کانال متاهلا مینویسم فرض رو بر این بزار ک یک درصد قرار نیست بچه دار بشی بخاطر مشکل. حالا شاغل هم نیستی...نباید حس باخت بگیره ادم...خب کلا برنامت چیه ببین برای زندگیت با بچه و بدون بچه چه برنامه ای داری...همونو پیش بگیر. بچه هم اومد اولویت بندی میکنه ادم اما عقب نشینی هرگز.
چالشی که من همیشه دارم همینه... شما زحمت میکشی بچه خوب رو تا ۷ سال تربیت میکنی بعد بقیه اونایی که دقیقا اینطور فکر نمیکنن و رفتن و صندلی های اجتماع رو گرفتن میشن مربی و رییس بچه شما...میشن اتمسفر اطراف بچه شما... پس تربیت درست این نیست که کلا شاغل نبود یا همه وقت رو تو خونه صرف کرد...
این متاهل‌هایی که به همه میگن هیچوقت ازدواج نکن، چرا خودشون طلاق نمی‌گیرن؟
این متاهل‌هایی که به همه میگن هیچوقت ازدواج نکن، چرا خودشون طلاق نمی‌گیرن؟ چون هم دوسش دارن هم ندارن و درضمن ازدواج ثبت نام کلاس مورد علاقت نیست که تا دلتو زد بذاری کنار و بری مسعولیت داره
در مورد اینکه گفتین چرا متاهلا طلاق نمیگیرن باید بگم. شاید بعضی شون جایی برای زندگی و درامدی ندارند و مجبورند. 💔
در جواب این پیام، تو کانال متاهلها، به نظر من علتش اینه که انسان هیچوقت از شرایطش و داشته هاش راضی نیست. تا مجرد هست با رویای متاهلی زندگی میکنه، بعد متاهلی هم با رویای مجردی. چون هیچوقت به زندگی واقع بین نیست ، یه شرایط اوکازیون و ایدئال از همه چی انتظار داره و این شرایط ایدئال فقط تو رویاها ممکنه، نه تو واقعیت. تا وقتی مجرده فک میکنه متاهلی ساده هست و همش فانتزی بازیه. بعد که ازدواج میکنه و سختی هاش رو میبینه(البته خوشی ها و‌ خوبی هاش هم سرجاش) دلش برای مجردی و کم مسئولیتش تنگ میشه و این بار هم از مجردی یه ایدئال ذهنی میسازه برای خودش. خلاصه که همه چی به جای خودش خوبه، مجردی به جای خودش. متاهلی به جای خودش. من الان خودم به همه ی دوستای مجردم توصیه میکنم از مجردی تون و از خلوت بودن زندگیتون استفاده ببرید؛ نه به این معنی که از متاهلی ناراضی ام و توصیه بکنم ازدواج نکنن. خلاصه لحظه رو دریابید😁
این متاهل‌هایی که به همه میگن هیچوقت ازدواج نکن، چرا خودشون طلاق نمی‌گیرن؟ چون هم زندگی سخته و پر از چالش از سمت خانواده همسرت، خانواده خودت، از سمت خودتون دو تا و مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی، اما با این حال دوسش داری و این چالش ها کنارش کیف میده🥺 چون رشد میکنید...
این متاهل‌هایی که به همه میگن هیچوقت ازدواج نکن، چرا خودشون طلاق نمی‌گیرن؟ اگر کسی این حرف رو بهتون زد ببینید به بچه خودشم حاضر هست بگه هیچ وقت ازدواج نکن؟😏😏 اگر واقعا ازدواج بد باشه باید به صورت جدی مواظب باشه فرزند خودش یه موقع ازدواج نکنه 🤣 خیلیا ازسر خستگی و جوگیری یه حرفی میزنن اما یه مجرد جدی میگیره ازدواج سختی داره ، شیرینی داره ، خوبی داره ، بدی هم داره اما در مجموع ازدواج خوب بهتر از مجردی است و مجردی بهتر از یک ازدواج ناموفق
پیام برای کانال متاهلا این که گفتن متاهلا به مجردا میگن ازدواج نکنین چرا خودشون پس طلاق نمیگیرن من خودم امروز تو ذهنم این بود بخش اول ینی اگر مجرد بودم بازم الان ازدواج میکردم یا ن اولندش بهتره چشامونو باز کنیم ببینیم جامعه چ فضای سمی و الوده ای برای زنای مطلقه ایجاد کرده بعد اصم طلاق بیارید عملا خیلی از زنایی که کاملا راضی نیستن بخوان طلاق بگیرن رسما هیچ کاری نمیتونن انجام بدن و همچی بدتر میشه ولی باید مجردا خیلی بهتر راهنمایی بشن باید کاملا با فضا اشنا بشن اگر میگیم که مجرا فک میکنن فضای متاهلی ما وراییه تقصیر ما متاهلاس متاهلی هم فضاهای خییییییلی خوب داره هم خیییییلی بد همش تجربه میشه حالا ممکنه دقیقا تو هر زندگیم این موازنه نباشه ها ولی کلیتش اینه ک چالش ها بسیاااااااار بسیااااااااااررررررررر است و باید کاملا اشنا باشن تا بتونن آمادگی داشته باشن اینهمه که از رفتار با همسر میگن همونقدرم باید از رفتار با خانواده همسر بگن
برای کانال متاهل ها من با تجربه ده سال زندگی متاهلی و داشتن دوفرزند، هیچوقت به هیچکس نمیگم ازدواج نکن، چون به نظرم خداوند ازدواج و فرزندآوری رو مرحله هایی از زندگی و موجب رشد انسان قرار داده ... اما اگر کسی نظرم رو خواست، یه چیز رو حتما بهش میگم : اینکه زود ازدواج نکنه، یعنی واسه تاهل عجله نداشته باشه، و تمام آمال و آرزوهاش رو در ازدواج نبینه... کلا وقتی بهش برسی متوجه میشی ازدواج نه تنها چیز خاصی نیست ، بلکه بسیار سخت و چالش برانگیز هم هست اگر محدودیت جسمی و سنی برای خانم ها وجود نداشت، قطعا این رو هم توصیه میکردم که زود بچه دار نشن، بذارن حداقل پنج سال از ازدواجشون بگذره، به یه شناختی از هم برسن، تحصیلات، کار، امور و اهداف شخصی شون رو به یه مرحله خوبی برسونن، یه مقدار خودشون رو برای فرزندپروری آماده کنن، بعد بچه دار بشن... البته که هر متاهلی شرایط زندگی خاص خودش رو داره و از دید خودش مجردها رو راهنمایی می کنه، این شنونده است که باید عاقل باشه...