این متاهلهایی که به همه میگن هیچوقت ازدواج نکن، چرا خودشون طلاق نمیگیرن؟
اگر کسی این حرف رو بهتون زد ببینید به بچه خودشم حاضر هست بگه هیچ وقت ازدواج نکن؟😏😏
اگر واقعا ازدواج بد باشه باید به صورت جدی مواظب باشه فرزند خودش یه موقع ازدواج نکنه 🤣
خیلیا ازسر خستگی و جوگیری یه حرفی میزنن اما یه مجرد جدی میگیره
ازدواج سختی داره ، شیرینی داره ، خوبی داره ، بدی هم داره اما در مجموع ازدواج خوب بهتر از مجردی است
و مجردی بهتر از یک ازدواج ناموفق
پیام برای کانال متاهلا
این که گفتن متاهلا به مجردا میگن ازدواج نکنین چرا خودشون پس طلاق نمیگیرن
من خودم امروز تو ذهنم این بود بخش اول ینی اگر مجرد بودم بازم الان ازدواج میکردم یا ن
اولندش بهتره چشامونو باز کنیم ببینیم جامعه چ فضای سمی و الوده ای برای زنای مطلقه ایجاد کرده بعد اصم طلاق بیارید
عملا خیلی از زنایی که کاملا راضی نیستن بخوان طلاق بگیرن رسما هیچ کاری نمیتونن انجام بدن و همچی بدتر میشه
ولی باید مجردا خیلی بهتر راهنمایی بشن باید کاملا با فضا اشنا بشن اگر میگیم که مجرا فک میکنن فضای متاهلی ما وراییه تقصیر ما متاهلاس
متاهلی هم فضاهای خییییییلی خوب داره هم خیییییلی بد همش تجربه میشه حالا ممکنه دقیقا تو هر زندگیم این موازنه نباشه ها ولی کلیتش اینه ک چالش ها بسیاااااااار بسیااااااااااررررررررر است و باید کاملا اشنا باشن تا بتونن آمادگی داشته باشن اینهمه که از رفتار با همسر میگن همونقدرم باید از رفتار با خانواده همسر بگن
برای کانال متاهل ها
من با تجربه ده سال زندگی متاهلی و داشتن دوفرزند، هیچوقت به هیچکس نمیگم ازدواج نکن، چون به نظرم خداوند ازدواج و فرزندآوری رو مرحله هایی از زندگی و موجب رشد انسان قرار داده ...
اما اگر کسی نظرم رو خواست، یه چیز رو حتما بهش میگم : اینکه زود ازدواج نکنه، یعنی واسه تاهل عجله نداشته باشه، و تمام آمال و آرزوهاش رو در ازدواج نبینه... کلا وقتی بهش برسی متوجه میشی ازدواج نه تنها چیز خاصی نیست ، بلکه بسیار سخت و چالش برانگیز هم هست
اگر محدودیت جسمی و سنی برای خانم ها وجود نداشت، قطعا این رو هم توصیه میکردم که زود بچه دار نشن، بذارن حداقل پنج سال از ازدواجشون بگذره، به یه شناختی از هم برسن، تحصیلات، کار، امور و اهداف شخصی شون رو به یه مرحله خوبی برسونن، یه مقدار خودشون رو برای فرزندپروری آماده کنن، بعد بچه دار بشن...
البته که هر متاهلی شرایط زندگی خاص خودش رو داره و از دید خودش مجردها رو راهنمایی می کنه، این شنونده است که باید عاقل باشه...
برای کانال متاهل ها
من با تجربه ده سال زندگی متاهلی و داشتن دوفرزند، هیچوقت به هیچکس نمیگم ازدواج نکن، چون به نظرم خداوند ازدواج و فرزندآوری رو مرحله هایی از زندگی و موجب رشد انسان قرار داده ...
اما اگر کسی نظرم رو خواست، یه چیز رو حتما بهش میگم : اینکه زود ازدواج نکنه، یعنی واسه تاهل عجله نداشته باشه، و تمام آمال و آرزوهاش رو در ازدواج نبینه... کلا وقتی بهش برسی متوجه میشی ازدواج نه تنها چیز خاصی نیست ، بلکه بسیار سخت و چالش برانگیز هم هست
اگر محدودیت جسمی و سنی برای خانم ها وجود نداشت، قطعا این رو هم توصیه میکردم که زود بچه دار نشن، بذارن حداقل پنج سال از ازدواجشون بگذره، به یه شناختی از هم برسن، تحصیلات، کار، امور و اهداف شخصی شون رو به یه مرحله خوبی برسونن، یه مقدار خودشون رو برای فرزندپروری آماده کنن، بعد بچه دار بشن...
البته که هر متاهلی شرایط زندگی خاص خودش رو داره و از دید خودش مجردها رو راهنمایی می کنه، این شنونده است که باید عاقل باشه...
سلام در رابطه با این پیام کانال متاهل ها
لطفا برای همه نسخه نپیچید من الان خودم زود ازدواج کردم
حرف اولتون رو قبول دارم همه چی تو ازدواج خلاصه نمیشه
ولی این که سختی های زیادی داره که باعث میشه نخواییم ازدواج کنیم درست نیست
چون همین سختی ها باعث رشد میشه اگر همسر انسان خوبی باشه
واقعا من خودم به نسبت دوسالی که ازدواج کردم خیلی رشد کردم
واین که هر کی به هرکسی فرق داره
اگر از من بپرسن به نظرت ازدواج کنم یا نه قطعا میگم که اگر آدم خوبی همراهت باشه چرا که نه
اصلا ربطی به سن نداره🙁ما فکر میکنیم اگر ۱۰سال مجرد بمونیم میتونیم به همه آرزو هامون برسیم در حالی که این جوری نیست
اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم
باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️
سلام، برای کانال متاهلها
اگه انتخاب همسر درست باشه بعد از ازدواج حس آرامش و امنیت بیشتری رو فرد تجربه میکنه که قابل مقایسه با مجردی نیست، هرچند مجردی خوبی داشته باشه
از نظر من اگه مورد خوبی سر راه دختر یا پسر قرار گرفت ازدواج کردن براش بهتر از مجرد موندنه، ولی اگه مورد خوبی نبود مجرد موندن بهتر از ازدواج پر تنشه، مگه اینکه خودِ آدم خیلی بساز و منعطف باشه و ازدواج پرچالش رو به مجردی ترجیح بده
البته قبول دارم و خیلی قبول دارم که مجرد موندن برای خانومها سخته و بالا رفتن سن باعث ایجاد تشویش و نگرانی میشه
از همه معیارهای ظاهری تون در حد معقول کوتاه بیاید، ولی روی خطوط قرمز اخلاقی و اعتقادی بمونید
همیشه برای مجردها دعا میکنم که ازدواج خوشبخت کننده ای داشته باشن، لطفا شما هم برای متاهلها دعا کنید
برای کانال متاهل ها
من با تجربه ده سال زندگی متاهلی و داشتن دوفرزند، هیچوقت به هیچکس نمیگم ازدواج نکن، چون به نظرم خداوند ازدواج و فرزندآوری رو مرحله هایی از زندگی و موجب رشد انسان قرار داده ...
اما اگر کسی نظرم رو خواست، یه چیز رو حتما بهش میگم : اینکه زود ازدواج نکنه، یعنی واسه تاهل عجله نداشته باشه، و تمام آمال و آرزوهاش رو در ازدواج نبینه... کلا وقتی بهش برسی متوجه میشی ازدواج نه تنها چیز خاصی نیست ، بلکه بسیار سخت و چالش برانگیز هم هست
اگر محدودیت جسمی و سنی برای خانم ها وجود نداشت، قطعا این رو هم توصیه میکردم که زود بچه دار نشن، بذارن حداقل پنج سال از ازدواجشون بگذره، به یه شناختی از هم برسن، تحصیلات، کار، امور و اهداف شخصی شون رو به یه مرحله خوبی برسونن، یه مقدار خودشون رو برای فرزندپروری آماده کنن، بعد بچه دار بشن...
البته که هر متاهلی شرایط زندگی خاص خودش رو داره و از دید خودش مجردها رو راهنمایی می کنه، این شنونده است که باید عاقل باشه...
سلام در رابطه با این پیام کانال متاهل ها
لطفا برای همه نسخه نپیچید من الان خودم زود ازدواج کردم
حرف اولتون رو قبول دارم همه چی تو ازدواج خلاصه نمیشه
ولی این که سختی های زیادی داره که باعث میشه نخواییم ازدواج کنیم درست نیست
چون همین سختی ها باعث رشد میشه اگر همسر انسان خوبی باشه
واقعا من خودم به نسبت دوسالی که ازدواج کردم خیلی رشد کردم
واین که هر کی به هرکسی فرق داره
اگر از من بپرسن به نظرت ازدواج کنم یا نه قطعا میگم که اگر آدم خوبی همراهت باشه چرا که نه
اصلا ربطی به سن نداره🙁ما فکر میکنیم اگر ۱۰سال مجرد بمونیم میتونیم به همه آرزو هامون برسیم در حالی که این جوری نیست
اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم
باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️
...
در جواب نفر دوم
من مطمئنم که این جملهی ( اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم
باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️)
خودش یه تناقضی داره.
ما به ارزوها و اهدافمون برسیم بازم منوط به اینه که سمت دیگه قضیه یعنی آقا هم از یسری چیزا چشم پوشی کنه و همراهی کنه. پس این جمله نمیتونه به این معنی باشه که هم میشه ازدواج کرد و خونه رو کامل داشت هم دانشگاه هم کار هم...
بالاخره از یکی باید بزنی و کم تر وقت بزاری و برای اون یکی بیشتر مایه بزاری...هرچقدر هم طرفت پایه باشه ادم پایه ای بوده تو اینکه تو از قسمت مشترک بزنی و برای خودت بیشتر وقت بزاری...نه اینکه یه همسر همراه میتونه مثل چوب جادو عمل کنه و همه چیز در عالی ترین حالتش قرار بگیره اگه همراه بود.
برای کانال متاهل ها
منو خانومم تقریبا یک ساله که اومدیم سر خونه زندگیمون
به نظر من متاهل شدن مثل اینه که یه فصل جدید از کتاب زندگیه آدم باز میشه و تو دیگه نمیتونی هی به عقب ورق بزنی و قسمت هایی که خوب نخوندیو مجدد بخونی و موظفی فصل جدیدو پیش بری.
کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته با شخصه دیگه،
اونی که تو فصل اول زندگیش باید به یاد گرفتن موسیقی یا زبان یا تجربهی مسافرت های گروهی میپرداخته و انجام نداده وقتی وارد فصل دومه زندگیش میشه چالشه اجاره خونه،خرج خونه،خرج های غیر متقربه و ... دیگه اجازه نمیده تا به اون کارهای عقب افتاده بپردازه.
و برای بعضی ها انجام نشدن این امور احساسات منفی و عدم رضایت از خود به همراه داره.
حالا من پیش بینی میکنم بچه دار شدنم دقیقا یه فصل تازس و باید کارایی که تو فصل فعلی باید انجام بدیو انجام بدی و بعد وارد فصل بعد بشی،کارایی مثل وقت گذروندنا و مسافرتای دوتایی،کارکردنه زیاد و پس انداز،بدست آوردن لِم همدیگه،یاد گرفتن نحوه برخوردو رفتار درست با اقوام و خانوادهی طرف مقابل ،بالا بردن صبر و استقامت و ...
من نمیگم دیر ازدواج کنید یا زود ازدواج کنید اما میخام بگم طلبکاره خودتون نمونید یوقت...
کارایی که دوست داریدو یه گریز توش بزنید که حسرتش نمونه براتون یه عمر.
از جایی که الان هستید از زمان و موقعیت فعلی استفاده کنید،فصل های بعدی و افزایش سن خیلی فشرده میکنه زندگیتونو.
یسری از دوستان رشد کردنو تو ازدواج میبینن و یسری ها بر این باورند که قبل ازدواج باید یه رشدهایی داشت ک دیگه بعد ازدواج نمیشه سمتش رفت،آدما مثل هم نیستن و کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته.
از کتاب خودت لذت ببر رفیق.🖊📕
ببخشید طولانی شد🙏
برای کانال متاهل ها
منو خانومم تقریبا یک ساله که اومدیم سر خونه زندگیمون
به نظر من متاهل شدن مثل اینه که یه فصل جدید از کتاب زندگیه آدم باز میشه و تو دیگه نمیتونی هی به عقب ورق بزنی و قسمت هایی که خوب نخوندیو مجدد بخونی و موظفی فصل جدیدو پیش بری.
کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته با شخصه دیگه،
اونی که تو فصل اول زندگیش باید به یاد گرفتن موسیقی یا زبان یا تجربهی مسافرت های گروهی میپرداخته و انجام نداده وقتی وارد فصل دومه زندگیش میشه چالشه اجاره خونه،خرج خونه،خرج های غیر متقربه و ... دیگه اجازه نمیده تا به اون کارهای عقب افتاده بپردازه.
و برای بعضی ها انجام نشدن این امور احساسات منفی و عدم رضایت از خود به همراه داره.
حالا من پیش بینی میکنم بچه دار شدنم دقیقا یه فصل تازس و باید کارایی که تو فصل فعلی باید انجام بدیو انجام بدی و بعد وارد فصل بعد بشی،کارایی مثل وقت گذروندنا و مسافرتای دوتایی،کارکردنه زیاد و پس انداز،بدست آوردن لِم همدیگه،یاد گرفتن نحوه برخوردو رفتار درست با اقوام و خانوادهی طرف مقابل ،بالا بردن صبر و استقامت و ...
من نمیگم دیر ازدواج کنید یا زود ازدواج کنید اما میخام بگم طلبکاره خودتون نمونید یوقت...
کارایی که دوست داریدو یه گریز توش بزنید که حسرتش نمونه براتون یه عمر.
از جایی که الان هستید از زمان و موقعیت فعلی استفاده کنید،فصل های بعدی و افزایش سن خیلی فشرده میکنه زندگیتونو.
یسری از دوستان رشد کردنو تو ازدواج میبینن و یسری ها بر این باورند که قبل ازدواج باید یه رشدهایی داشت ک دیگه بعد ازدواج نمیشه سمتش رفت،آدما مثل هم نیستن و کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته.
از کتاب خودت لذت ببر رفیق.🖊📕
ببخشید طولانی شد🙏
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
برای اون خانومی که نوشته بود همه چیشون تو کرونا بوده
خواستم بگم بهش بگید عزیزم ماهم همینطور بودیم همه چیمون تو کرونا بود
ولی بزرگترین فرق ما با شما این بود که من پارسال( در سن ۲۰ سالگی) و رحم و تخمدان هامو در آوردم
و خب طبعا دیگه نمیتونم مادر بشم
مسافرت دوتایی خیلی خوبه ولی باور کنید اگر خودتون بخواید میتونید با بچه هم از سفر لذت ببرید فقط باید به خودتون سخت نگیرید
به این فکر کن که خدا اونقدری دوستت داشته که اجازه داده لذت مادر بودن و بچشی
پس قدر بدون عزیزدلم
برای کانال متاهل ها
در جواب نفر دوم
من مطمئنم که این جملهی ( اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم
باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️)
خودش یه تناقضی داره.
ما به ارزوها و اهدافمون برسیم بازم منوط به اینه که سمت دیگه قضیه یعنی آقا هم از یسری چیزا چشم پوشی کنه و همراهی کنه. پس این جمله نمیتونه به این معنی باشه که هم میشه ازدواج کرد و خونه رو کامل داشت هم دانشگاه هم کار هم...
بالاخره از یکی باید بزنی و کم تر وقت بزاری و برای اون یکی بیشتر مایه بزاری...هرچقدر هم طرفت پایه باشه ادم پایه ای بوده تو اینکه تو از قسمت مشترک بزنی و برای خودت بیشتر وقت بزاری...نه اینکه یه همسر همراه میتونه مثل چوب جادو عمل کنه و همه چیز در عالی ترین حالتش قرار بگیره اگه همراه بود.
__________________
چقدر این پیام، دقیق درست و توضیح واضحی از ازدواج بود
آبان ۱۴۰۰ عقد کردیم و اسفند ۱۴۰۱ عروسی گرفتیم. تقریبا ۲ ماهه زیر یه سقف هستیم
چالش های خیلی خیلی زیادی رو گذروندیم، خیلی جاها کم آوردیم، خیلی جاها خدا بهمون کمک کرد رد شدیم
ولی چیزی که باعث شد به اینجا برسیم، این بود که از خیلی چیزا سیر شده بودیم
موقعی که خواستگار برام میومد، میپرسیدن دلیل تمایلتون به ازدواج چیه، میگفتم دیگه میخوام دونفره به زندگی ادامه بدم نه تنهایی
از تنهایی کار کردن، سفر کاری رفتن، پول جمع کردن، غذا درست کردن، پارک و خرید رفتن یا حتی کار جدید راه انداختن دیگه سیر شده بودم
خیلی هم سنم بالا نیست ولی فعالیت خیلی زیادی داشتم جوری که از ۱۸ سالگی هم درس خوندم هم کار کردم هم کار فرهنگی انجام دادم
پایه بودن رو این تعریف کردم، ولی میبینم که همزمان باید هر دو طرف از یه چیزایی چشمپوشی کنیم، از یه غذای مورد علاقه، لباس مورد علاقه، شغل مورد علاقه، باید صرف نظر کنی چون دیگه تنها نیستی
ازدواج واقعا یه انعطاف، همکاری، پشتیبانی و گذشت ۲ نفره میخواد
اگر بغیر از این باشه واقعا هیچ فایده ای نداره و جز آسیب روحی و نداشتن رضایت از زندگی، دستاوردی نداره
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
___________________________
ما ازدواجمون توی دوران کرونا نبود ، اما تمام این شرایطی که گفتید رو داشتیم،عقد محضری،عروسی ساده،بدون ماه عسل،بدون مسافرت دونفره،بعدش هم بچه دار شدیم.
برخلاف دوستان ، بنظر من مجردی و تأهل و بچه دار شدن و ... هرکدوم یک فصل جدید نیستن که با ورود بهشون کلا پرونده فصل قبلی بسته بشه ، ما چندسال بعد از بچه دار شدن تازه تونستیم بریم سفر ، بعد از بچه دار شدن دوتامون درس خوندیم ، بعد از بچه دار شدن کلاس رفتم و هنرهای مختلف یاد گرفتم ، بعد از بچه دار شدن کلی مهمونی و دورهمی و جشن داشتیم.
کلا الان نگاهمون به زندگی و برنامه ریزی ها و اهدافمون جوری شده که خیلی دوست ندارم به دوران قبل بچه ها برگردم،الان هم گاهی شرایط رو جور می کنیم و با همسرم دوتایی سفر یا تفریحی داریم ، اما لذت ها و خاطرات خانوادگی که داریم بسی برام شیرین تره.