eitaa logo
خاطرات متاهل‌ها 🇮🇷
52.7هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
632 ویدیو
8 فایل
جمع خاطره بازای متاهل ناشناس👇 https://punz.ir/message/04bLroX پی ویمون:👇 @admin_moteahella کانال تبلیغات:👇 https://eitaa.com/naslalfaads کانال خاطرات ازدواج (ویژه مجردا)👇 https://eitaa.com/ezdevajihair
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام، برای کانال متاهل‌ها اگه انتخاب همسر درست باشه بعد از ازدواج حس آرامش و امنیت بیشتری رو فرد تجربه میکنه که قابل مقایسه با مجردی نیست، هرچند مجردی خوبی داشته باشه از نظر من اگه مورد خوبی سر راه دختر یا پسر قرار گرفت ازدواج کردن براش بهتر از مجرد موندنه، ولی اگه مورد خوبی نبود مجرد موندن بهتر از ازدواج پر تنشه، مگه اینکه خودِ آدم خیلی بساز و منعطف باشه و ازدواج پرچالش رو به مجردی ترجیح بده البته قبول دارم و خیلی قبول دارم که مجرد موندن برای خانوم‌ها سخته و بالا رفتن سن باعث ایجاد تشویش و نگرانی میشه از همه معیارهای ظاهری تون در حد معقول کوتاه بیاید، ولی روی خطوط قرمز اخلاقی و اعتقادی بمونید همیشه برای مجردها دعا میکنم که ازدواج خوشبخت کننده ای داشته باشن، لطفا شما هم برای متاهل‌ها دعا کنید
برای کانال متاهل ها من با تجربه ده سال زندگی متاهلی و داشتن دوفرزند، هیچوقت به هیچکس نمیگم ازدواج نکن، چون به نظرم خداوند ازدواج و فرزندآوری رو مرحله هایی از زندگی و موجب رشد انسان قرار داده ... اما اگر کسی نظرم رو خواست، یه چیز رو حتما بهش میگم : اینکه زود ازدواج نکنه، یعنی واسه تاهل عجله نداشته باشه، و تمام آمال و آرزوهاش رو در ازدواج نبینه... کلا وقتی بهش برسی متوجه میشی ازدواج نه تنها چیز خاصی نیست ، بلکه بسیار سخت و چالش برانگیز هم هست اگر محدودیت جسمی و سنی برای خانم ها وجود نداشت، قطعا این رو هم توصیه میکردم که زود بچه دار نشن، بذارن حداقل پنج سال از ازدواجشون بگذره، به یه شناختی از هم برسن، تحصیلات، کار، امور و اهداف شخصی شون رو به یه مرحله خوبی برسونن، یه مقدار خودشون رو برای فرزندپروری آماده کنن، بعد بچه دار بشن... البته که هر متاهلی شرایط زندگی خاص خودش رو داره و از دید خودش مجردها رو راهنمایی می کنه، این شنونده است که باید عاقل باشه... سلام در رابطه با این پیام کانال متاهل ها لطفا برای همه نسخه نپیچید من الان خودم زود ازدواج کردم حرف اولتون رو قبول دارم همه چی تو ازدواج خلاصه نمیشه ولی این که سختی های زیادی داره که باعث میشه نخواییم ازدواج کنیم درست نیست چون همین سختی ها باعث رشد میشه اگر همسر انسان خوبی باشه واقعا من خودم به نسبت دوسالی که ازدواج کردم خیلی رشد کردم واین که هر کی به هرکسی فرق داره اگر از من بپرسن به نظرت ازدواج کنم یا نه قطعا میگم که اگر آدم خوبی همراهت باشه چرا که نه اصلا ربطی به سن نداره🙁ما فکر میکنیم اگر ۱۰سال مجرد بمونیم میتونیم به همه آرزو هامون برسیم در حالی که این جوری نیست اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️ ... در جواب نفر دوم من مطمئنم که این جمله‌ی ( اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️) خودش یه تناقضی داره. ما به ارزوها و اهدافمون برسیم بازم منوط به اینه که سمت دیگه قضیه یعنی آقا هم از یسری چیزا چشم پوشی کنه و همراهی کنه. پس این جمله نمیتونه به این معنی باشه که هم میشه ازدواج کرد و خونه رو کامل داشت هم دانشگاه هم کار هم... بالاخره از یکی باید بزنی و کم تر وقت بزاری و برای اون یکی بیشتر مایه بزاری...هرچقدر هم طرفت پایه باشه ادم پایه ای بوده تو اینکه تو از قسمت مشترک بزنی و برای خودت بیشتر وقت بزاری...نه اینکه یه همسر همراه میتونه مثل چوب جادو عمل کنه و همه چیز در عالی ترین حالتش قرار بگیره اگه همراه بود.
برای کانال متاهل ها منو خانومم تقریبا یک ساله که اومدیم سر خونه زندگیمون به نظر من متاهل شدن مثل اینه که یه فصل جدید از کتاب زندگیه آدم باز میشه و تو دیگه نمیتونی هی به عقب ورق بزنی و قسمت هایی که خوب نخوندیو مجدد بخونی و موظفی فصل جدیدو پیش بری. کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته با شخصه دیگه، اونی که تو فصل اول زندگیش باید به یاد گرفتن موسیقی یا زبان یا تجربه‌ی مسافرت های گروهی میپرداخته و انجام نداده وقتی وارد فصل دومه زندگیش میشه چالشه اجاره خونه،خرج خونه،خرج های غیر متقربه و ... دیگه اجازه نمیده تا به اون کارهای عقب افتاده بپردازه. و برای بعضی ها انجام نشدن این امور احساسات منفی و عدم رضایت از خود به همراه داره. حالا من پیش بینی میکنم بچه دار شدنم دقیقا یه فصل تازس و باید کارایی که تو فصل فعلی باید انجام بدیو انجام بدی و بعد وارد فصل بعد بشی،کارایی مثل وقت گذروندنا و مسافرتای دوتایی،کارکردنه زیاد و پس انداز،بدست آوردن لِم همدیگه،یاد گرفتن نحوه برخوردو رفتار درست با اقوام و خانواده‌ی طرف مقابل ،بالا بردن صبر و استقامت و ... من نمیگم دیر ازدواج کنید یا زود ازدواج کنید اما میخام بگم طلبکاره خودتون نمونید یوقت... کارایی که دوست داریدو یه گریز توش بزنید که حسرتش نمونه براتون یه عمر. از جایی که الان هستید از زمان و موقعیت فعلی استفاده کنید،فصل های بعدی و افزایش سن خیلی فشرده میکنه زندگیتونو. یسری از دوستان رشد کردنو تو ازدواج میبینن و یسری ها بر این باورند که قبل ازدواج باید یه رشدهایی داشت ک دیگه بعد ازدواج نمیشه سمتش رفت،آدما مثل هم نیستن و کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته. از کتاب خودت لذت ببر رفیق.🖊📕 ببخشید طولانی شد🙏
برای کانال متاهل ها منو خانومم تقریبا یک ساله که اومدیم سر خونه زندگیمون به نظر من متاهل شدن مثل اینه که یه فصل جدید از کتاب زندگیه آدم باز میشه و تو دیگه نمیتونی هی به عقب ورق بزنی و قسمت هایی که خوب نخوندیو مجدد بخونی و موظفی فصل جدیدو پیش بری. کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته با شخصه دیگه، اونی که تو فصل اول زندگیش باید به یاد گرفتن موسیقی یا زبان یا تجربه‌ی مسافرت های گروهی میپرداخته و انجام نداده وقتی وارد فصل دومه زندگیش میشه چالشه اجاره خونه،خرج خونه،خرج های غیر متقربه و ... دیگه اجازه نمیده تا به اون کارهای عقب افتاده بپردازه. و برای بعضی ها انجام نشدن این امور احساسات منفی و عدم رضایت از خود به همراه داره. حالا من پیش بینی میکنم بچه دار شدنم دقیقا یه فصل تازس و باید کارایی که تو فصل فعلی باید انجام بدیو انجام بدی و بعد وارد فصل بعد بشی،کارایی مثل وقت گذروندنا و مسافرتای دوتایی،کارکردنه زیاد و پس انداز،بدست آوردن لِم همدیگه،یاد گرفتن نحوه برخوردو رفتار درست با اقوام و خانواده‌ی طرف مقابل ،بالا بردن صبر و استقامت و ... من نمیگم دیر ازدواج کنید یا زود ازدواج کنید اما میخام بگم طلبکاره خودتون نمونید یوقت... کارایی که دوست داریدو یه گریز توش بزنید که حسرتش نمونه براتون یه عمر. از جایی که الان هستید از زمان و موقعیت فعلی استفاده کنید،فصل های بعدی و افزایش سن خیلی فشرده میکنه زندگیتونو. یسری از دوستان رشد کردنو تو ازدواج میبینن و یسری ها بر این باورند که قبل ازدواج باید یه رشدهایی داشت ک دیگه بعد ازدواج نمیشه سمتش رفت،آدما مثل هم نیستن و کتاب زندگیه هر شخصی متفاوته. از کتاب خودت لذت ببر رفیق.🖊📕 ببخشید طولانی شد🙏
برای کانال متاهلا من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟ کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
برای اون خانومی که نوشته بود همه چیشون تو کرونا بوده خواستم بگم بهش بگید عزیزم ماهم همینطور بودیم همه چیمون تو کرونا بود ولی بزرگترین فرق ما با شما این بود که من پارسال( در سن ۲۰ سالگی) و رحم و تخمدان هامو در آوردم و خب طبعا دیگه نمیتونم مادر بشم مسافرت دوتایی خیلی خوبه ولی باور کنید اگر خودتون بخواید میتونید با بچه هم از سفر لذت ببرید فقط باید به خودتون سخت نگیرید به این فکر کن که خدا اونقدری دوستت داشته که اجازه داده لذت مادر بودن و بچشی پس قدر بدون عزیزدلم
برای کانال متاهل ها در جواب نفر دوم من مطمئنم که این جمله‌ی ( اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️) خودش یه تناقضی داره. ما به ارزوها و اهدافمون برسیم بازم منوط به اینه که سمت دیگه قضیه یعنی آقا هم از یسری چیزا چشم پوشی کنه و همراهی کنه. پس این جمله نمیتونه به این معنی باشه که هم میشه ازدواج کرد و خونه رو کامل داشت هم دانشگاه هم کار هم... بالاخره از یکی باید بزنی و کم تر وقت بزاری و برای اون یکی بیشتر مایه بزاری...هرچقدر هم طرفت پایه باشه ادم پایه ای بوده تو اینکه تو از قسمت مشترک بزنی و برای خودت بیشتر وقت بزاری...نه اینکه یه همسر همراه میتونه مثل چوب جادو عمل کنه و همه چیز در عالی ترین حالتش قرار بگیره اگه همراه بود. __________________ چقدر این پیام، دقیق درست و توضیح واضحی از ازدواج بود آبان ۱۴۰۰ عقد کردیم و اسفند ۱۴۰۱ عروسی گرفتیم. تقریبا ۲ ماهه زیر یه سقف هستیم چالش های خیلی خیلی زیادی رو گذروندیم، خیلی جاها کم آوردیم، خیلی جاها خدا بهمون کمک کرد رد شدیم ولی چیزی که باعث شد به اینجا برسیم، این بود که از خیلی چیزا سیر شده بودیم موقعی که خواستگار برام میومد، میپرسیدن دلیل تمایلتون به ازدواج چیه، میگفتم دیگه میخوام دونفره به زندگی ادامه بدم نه تنهایی از تنهایی کار کردن، سفر کاری رفتن، پول جمع کردن، غذا درست کردن، پارک و خرید رفتن یا حتی کار جدید راه انداختن دیگه سیر شده بودم خیلی هم سنم بالا نیست ولی فعالیت خیلی زیادی داشتم جوری که از ۱۸ سالگی هم درس خوندم هم کار کردم هم کار فرهنگی انجام دادم پایه بودن رو این تعریف کردم، ولی میبینم که همزمان باید هر دو طرف از یه چیزایی چشم‌پوشی کنیم، از یه غذای مورد علاقه، لباس مورد علاقه، شغل مورد علاقه، باید صرف نظر کنی چون دیگه تنها نیستی ازدواج واقعا یه انعطاف، همکاری، پشتیبانی و گذشت ۲ نفره میخواد اگر بغیر از این باشه واقعا هیچ فایده ای نداره و جز آسیب روحی و نداشتن رضایت از زندگی، دستاوردی نداره
برای کانال متاهلا من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟ کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟ ___________________________ ما ازدواجمون توی دوران کرونا نبود ، اما تمام این شرایطی که گفتید رو داشتیم،عقد محضری،عروسی ساده،بدون ماه عسل،بدون مسافرت دونفره،بعدش هم بچه دار شدیم. برخلاف دوستان ، بنظر من مجردی و تأهل و بچه دار شدن و ... هرکدوم یک فصل جدید نیستن که با ورود بهشون کلا پرونده فصل قبلی بسته بشه ، ما چندسال بعد از بچه دار شدن تازه تونستیم بریم سفر ، بعد از بچه دار شدن دوتامون درس خوندیم ، بعد از بچه دار شدن کلاس رفتم و هنرهای مختلف یاد گرفتم ، بعد از بچه دار شدن کلی مهمونی و دورهمی و جشن داشتیم. کلا الان نگاهمون به زندگی و برنامه ریزی ها و اهدافمون جوری شده که خیلی دوست ندارم به دوران قبل بچه ها برگردم،الان هم گاهی شرایط رو جور می کنیم و با همسرم دوتایی سفر یا تفریحی داریم ، اما لذت ها و خاطرات خانوادگی که داریم بسی برام شیرین تره.
برای کانال متاهل ها سلام دوستان من یه نگرانی‌ای که داشتم، این بود که بعد از عروسیم، درگیر روتین زندگی و عادی شدن همه چیز بشیم و نشاط و هیجان از رابطه مون بره، کمی هم این اتفاق افتاد بعد از عروسی مون، ولی به توصیه‌ی یکی از دوستانم کتاب ۵ زبان عشق رو تازه شروع کردم و جدی میگم از این دید جذابی که نویسنده داره به قضیه نگاه میکنه، اصلا نگاه نکرده بودم و بعد جدیدی رو توی خودم و همسرم کشف کردم که ریشه‌ی خیلی از اختلافهای ریزمون (که تبدیل شدن به دست انداز شادی‌هامون) بود به نظرم چه قبل از ازدواج چه بعد از ازدواج حتما این کتاب رو بخونید حتی میتونه برای روابط دوستانه و کاری تون موثر باشه من الان توی کارم هم حس میکنم رابطه بهتری با همکارام میتونم داشته باشم موفق باشید التماس دعا
سلام برا کانال متاهلا من داره یه سال میشه عقدم و اخر همین ماه میرم خونم شوهرم یه سری اخلاقیات داره یکی از اساتیدم گفتن یه مدت نزار بچه دار بشی منو آقام عاشق بچه ایم و انقد علاقه منده آقام ک میگه رفتیم باید بچه دار شیم من الان چیکار کنم از یه طرف میگن اگر نزاری بچه دار شی مورد غضب خدا قرار میگیری از یه طرف شوهرم اگه بفهمه میگه چطور شد یهو میگی یه مدت بچه نه از یه طرفم میگم همه یه سری مشکلات دارن خب منم یکیشون حالم خوب نیست
درمورد سوال آخر کانال متاهلا درمورد مسائل اخلاقی ما خودمون هم یه استاد داشتیم میگفت به شناخت کافی از هم برسید(حالا امکان داره زمانش برای هرکسی متفاوت باشه یکی بعد دوسال از همسرش شناخت کافی پیدا کنه یکی هم بعد بیست سال هنوز به شناخت کافی نرسه البته که پای حرف مامانا بشینین میگن بعد سی چهل سال هنوز این مردو نشناختم🤣) و بعد از اون بچه دارشید صرف اینکه دوتاتون بچه دوست دارید دلیل کافی برای بچه دار شدن نیست :) کما اینکه شما خودتون هم میگید که همسرتون یه سری اخلاق هایی دارن که کنار اومدنش برای شما سخته ... اول مشکلاتتونو حل کنید به یه ثبات عاطفی و اخلاقی برسید بعد بچه دار شید که بعدها فرزندتون شاهد جنگ اعصاب و روان پدرو مادرش نباشه ...الان ما خودمون تو فامیلمون دختر خانمی ازدواج کردن زود رفتن تو خونشون یک سال بعد از عقد باردار شدن با همسرشون مشکل دارن الان بعد از ۵ سال از هم جدا نشدن ولی ایشون پی خوش گذرونی خودشه همسرش پی خوش گذرونی خودشه و اون بچه پیش مادربزرگ و دایی ها و پدر بزرگش داره بزرگ میشه در یک محیط بسیااااار ناسالم ... پس اول تناقضات *مهم* زندگیتونو حل کنید (مسائل اخلاقی و خانوادگی و امثالهم منظورمه در مورد مسائل مالی و اقتصادی نظری ندارم واقعا نظرات درمورد این ها بستگی به شرایط افراد داره کما اینکه آرامش باشه یه اتاق ۲۰ متری هم برای یه آدم حکم قصر داره یکی هم امکان داره با وجود خونه بیشتر از ۱۰۰ متر احساس آرامش نکنه) یعنی مثلا همسرم معتاده همسرم دست بزن داره همسرم خیانت میکنه همسرم شکاکه نسخه ی قدیمیا این بود که بچه بیار حل میشه همین نسخه باعث بدبختی این همه بچه های طلاقه ... با بچه چیزی حل نمیشه با یه مشاور مشکلاتتونو حل کنید بعد بچه دار شید که یه بچه ی بی گناه رو وسط کشمکش های زندگیتون رها نکنین ^_^ درمورد بحث فرزند آوری هم قطعا کشور به بچه هایی که تو محیط درست با روان سالم بزرگ شدن بیشتر احتیاج داره درست نمی گم؟برای همینه که انقدر به نقش مادر اهمیت داده شده چون مادر داره نسل بعد رو تربیت میکنه این مادر اگه خودش در شرایط روحی و روانی مناسبی نباشه میتونه نسل خوبی تربیت کنه؟ در آخرهم ان شالله مشکلات همه تبدیل به شکلات شه و همه ی مجردا متاهل و همه ی متاهل ها در محیط سالم و آروم مامان و بابا شن^_^ یاعلی
برای کانال متاهلا من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟ کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟ سلام عزیزم آره ما فکر کنید نه خانواده همسرم شهرمون زندگی میکنن نه خانواده خودم منظورم از خانواده خودم خاله واین هاست عقدمون دقیقا کرونا قرمز شد و راه ها بسته🥺🥲 فقط خاله ام ومادربزرگ هام اومدن به زور وهمسایمون که معرف بود وپدرمادر ها بردار شوهرم همین 😭 بعد برای عروسی هم ما تالار گرفتیم کارت می‌خواستیم بگیریم 😐وهمه چی بعد دقیقا چند هفته به عروسی قرمز سد 🤦‍♀تالار بسته شد😐😐 خلاصه که و یه چیز دیگه هم بگم بعضی از اون های هم که عروسی گرفتن ناراضی آن مثلا دوستای خودمون 🤦‍♀ پس غصه نخور همه همدردیم😂واین که مهم این که ازدواج کردی اومدی سر خونه زندگیت 😌🌼✌️ انشاالله خوشبخت باشیم هممون😍☺️