برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
برای اون خانومی که نوشته بود همه چیشون تو کرونا بوده
خواستم بگم بهش بگید عزیزم ماهم همینطور بودیم همه چیمون تو کرونا بود
ولی بزرگترین فرق ما با شما این بود که من پارسال( در سن ۲۰ سالگی) و رحم و تخمدان هامو در آوردم
و خب طبعا دیگه نمیتونم مادر بشم
مسافرت دوتایی خیلی خوبه ولی باور کنید اگر خودتون بخواید میتونید با بچه هم از سفر لذت ببرید فقط باید به خودتون سخت نگیرید
به این فکر کن که خدا اونقدری دوستت داشته که اجازه داده لذت مادر بودن و بچشی
پس قدر بدون عزیزدلم
برای کانال متاهل ها
در جواب نفر دوم
من مطمئنم که این جملهی ( اگر همسر همراه وپایه باشه اتفاقا با ازدواج میتونیم به آرزو واهدافمون برسیم
باز هم میگم نمیشه برای همه یه نسخه پیچید☺️)
خودش یه تناقضی داره.
ما به ارزوها و اهدافمون برسیم بازم منوط به اینه که سمت دیگه قضیه یعنی آقا هم از یسری چیزا چشم پوشی کنه و همراهی کنه. پس این جمله نمیتونه به این معنی باشه که هم میشه ازدواج کرد و خونه رو کامل داشت هم دانشگاه هم کار هم...
بالاخره از یکی باید بزنی و کم تر وقت بزاری و برای اون یکی بیشتر مایه بزاری...هرچقدر هم طرفت پایه باشه ادم پایه ای بوده تو اینکه تو از قسمت مشترک بزنی و برای خودت بیشتر وقت بزاری...نه اینکه یه همسر همراه میتونه مثل چوب جادو عمل کنه و همه چیز در عالی ترین حالتش قرار بگیره اگه همراه بود.
__________________
چقدر این پیام، دقیق درست و توضیح واضحی از ازدواج بود
آبان ۱۴۰۰ عقد کردیم و اسفند ۱۴۰۱ عروسی گرفتیم. تقریبا ۲ ماهه زیر یه سقف هستیم
چالش های خیلی خیلی زیادی رو گذروندیم، خیلی جاها کم آوردیم، خیلی جاها خدا بهمون کمک کرد رد شدیم
ولی چیزی که باعث شد به اینجا برسیم، این بود که از خیلی چیزا سیر شده بودیم
موقعی که خواستگار برام میومد، میپرسیدن دلیل تمایلتون به ازدواج چیه، میگفتم دیگه میخوام دونفره به زندگی ادامه بدم نه تنهایی
از تنهایی کار کردن، سفر کاری رفتن، پول جمع کردن، غذا درست کردن، پارک و خرید رفتن یا حتی کار جدید راه انداختن دیگه سیر شده بودم
خیلی هم سنم بالا نیست ولی فعالیت خیلی زیادی داشتم جوری که از ۱۸ سالگی هم درس خوندم هم کار کردم هم کار فرهنگی انجام دادم
پایه بودن رو این تعریف کردم، ولی میبینم که همزمان باید هر دو طرف از یه چیزایی چشمپوشی کنیم، از یه غذای مورد علاقه، لباس مورد علاقه، شغل مورد علاقه، باید صرف نظر کنی چون دیگه تنها نیستی
ازدواج واقعا یه انعطاف، همکاری، پشتیبانی و گذشت ۲ نفره میخواد
اگر بغیر از این باشه واقعا هیچ فایده ای نداره و جز آسیب روحی و نداشتن رضایت از زندگی، دستاوردی نداره
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
___________________________
ما ازدواجمون توی دوران کرونا نبود ، اما تمام این شرایطی که گفتید رو داشتیم،عقد محضری،عروسی ساده،بدون ماه عسل،بدون مسافرت دونفره،بعدش هم بچه دار شدیم.
برخلاف دوستان ، بنظر من مجردی و تأهل و بچه دار شدن و ... هرکدوم یک فصل جدید نیستن که با ورود بهشون کلا پرونده فصل قبلی بسته بشه ، ما چندسال بعد از بچه دار شدن تازه تونستیم بریم سفر ، بعد از بچه دار شدن دوتامون درس خوندیم ، بعد از بچه دار شدن کلاس رفتم و هنرهای مختلف یاد گرفتم ، بعد از بچه دار شدن کلی مهمونی و دورهمی و جشن داشتیم.
کلا الان نگاهمون به زندگی و برنامه ریزی ها و اهدافمون جوری شده که خیلی دوست ندارم به دوران قبل بچه ها برگردم،الان هم گاهی شرایط رو جور می کنیم و با همسرم دوتایی سفر یا تفریحی داریم ، اما لذت ها و خاطرات خانوادگی که داریم بسی برام شیرین تره.
برای کانال متاهل ها
سلام دوستان
من یه نگرانیای که داشتم، این بود که بعد از عروسیم، درگیر روتین زندگی و عادی شدن همه چیز بشیم و نشاط و هیجان از رابطه مون بره، کمی هم این اتفاق افتاد بعد از عروسی مون، ولی به توصیهی یکی از دوستانم کتاب ۵ زبان عشق رو تازه شروع کردم و جدی میگم از این دید جذابی که نویسنده داره به قضیه نگاه میکنه، اصلا نگاه نکرده بودم و بعد جدیدی رو توی خودم و همسرم کشف کردم که ریشهی خیلی از اختلافهای ریزمون (که تبدیل شدن به دست انداز شادیهامون) بود
به نظرم چه قبل از ازدواج چه بعد از ازدواج حتما این کتاب رو بخونید
حتی میتونه برای روابط دوستانه و کاری تون موثر باشه
من الان توی کارم هم حس میکنم رابطه بهتری با همکارام میتونم داشته باشم
موفق باشید
التماس دعا
سلام برا کانال متاهلا
من داره یه سال میشه عقدم
و اخر همین ماه میرم خونم
شوهرم یه سری اخلاقیات داره
یکی از اساتیدم گفتن یه مدت نزار بچه دار بشی
منو آقام عاشق بچه ایم
و انقد علاقه منده آقام ک میگه رفتیم باید بچه دار شیم
من الان چیکار کنم
از یه طرف میگن اگر نزاری بچه دار شی مورد غضب خدا قرار میگیری
از یه طرف شوهرم اگه بفهمه میگه چطور شد یهو میگی یه مدت بچه نه
از یه طرفم میگم همه یه سری مشکلات دارن خب
منم یکیشون
حالم خوب نیست
درمورد سوال آخر کانال متاهلا درمورد مسائل اخلاقی ما خودمون هم یه استاد داشتیم میگفت به شناخت کافی از هم برسید(حالا امکان داره زمانش برای هرکسی متفاوت باشه یکی بعد دوسال از همسرش شناخت کافی پیدا کنه یکی هم بعد بیست سال هنوز به شناخت کافی نرسه البته که پای حرف مامانا بشینین میگن بعد سی چهل سال هنوز این مردو نشناختم🤣) و بعد از اون بچه دارشید صرف اینکه دوتاتون بچه دوست دارید دلیل کافی برای بچه دار شدن نیست :) کما اینکه شما خودتون هم میگید که همسرتون یه سری اخلاق هایی دارن که کنار اومدنش برای شما سخته ... اول مشکلاتتونو حل کنید به یه ثبات عاطفی و اخلاقی برسید بعد بچه دار شید که بعدها فرزندتون شاهد جنگ اعصاب و روان پدرو مادرش نباشه ...الان ما خودمون تو فامیلمون دختر خانمی ازدواج کردن زود رفتن تو خونشون یک سال بعد از عقد باردار شدن با همسرشون مشکل دارن الان بعد از ۵ سال از هم جدا نشدن ولی ایشون پی خوش گذرونی خودشه همسرش پی خوش گذرونی خودشه و اون بچه پیش مادربزرگ و دایی ها و پدر بزرگش داره بزرگ میشه در یک محیط بسیااااار ناسالم ... پس اول تناقضات *مهم* زندگیتونو حل کنید (مسائل اخلاقی و خانوادگی و امثالهم منظورمه در مورد مسائل مالی و اقتصادی نظری ندارم واقعا نظرات درمورد این ها بستگی به شرایط افراد داره کما اینکه آرامش باشه یه اتاق ۲۰ متری هم برای یه آدم حکم قصر داره یکی هم امکان داره با وجود خونه بیشتر از ۱۰۰ متر احساس آرامش نکنه) یعنی مثلا همسرم معتاده همسرم دست بزن داره همسرم خیانت میکنه همسرم شکاکه نسخه ی قدیمیا این بود که بچه بیار حل میشه همین نسخه باعث بدبختی این همه بچه های طلاقه ... با بچه چیزی حل نمیشه با یه مشاور مشکلاتتونو حل کنید بعد بچه دار شید که یه بچه ی بی گناه رو وسط کشمکش های زندگیتون رها نکنین ^_^ درمورد بحث فرزند آوری هم قطعا کشور به بچه هایی که تو محیط درست با روان سالم بزرگ شدن بیشتر احتیاج داره درست نمی گم؟برای همینه که انقدر به نقش مادر اهمیت داده شده چون مادر داره نسل بعد رو تربیت میکنه این مادر اگه خودش در شرایط روحی و روانی مناسبی نباشه میتونه نسل خوبی تربیت کنه؟ در آخرهم ان شالله مشکلات همه تبدیل به شکلات شه و همه ی مجردا متاهل و همه ی متاهل ها در محیط سالم و آروم مامان و بابا شن^_^
یاعلی
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
سلام عزیزم آره ما
فکر کنید نه خانواده همسرم شهرمون زندگی میکنن نه خانواده خودم
منظورم از خانواده خودم خاله واین هاست
عقدمون دقیقا کرونا قرمز شد و راه ها بسته🥺🥲
فقط خاله ام ومادربزرگ هام اومدن به زور
وهمسایمون که معرف بود وپدرمادر ها بردار شوهرم
همین 😭
بعد برای عروسی هم ما تالار گرفتیم کارت میخواستیم بگیریم 😐وهمه چی بعد دقیقا چند هفته به عروسی قرمز سد 🤦♀تالار بسته شد😐😐
خلاصه که
و یه چیز دیگه هم بگم بعضی از اون های هم که عروسی گرفتن ناراضی آن
مثلا دوستای خودمون 🤦♀
پس غصه نخور همه همدردیم😂واین که مهم این که ازدواج کردی اومدی سر خونه زندگیت 😌🌼✌️
انشاالله خوشبخت باشیم هممون😍☺️
سلام روز همگی بخیر
من فقط میخواستم یه چیز و بگم در مورد کرونا و مراسم
ما تاریخ عروسی انتخاب کردیم کرونا شد تالار بسته
سه بار تاریخ عوض کردیم نشد
آخرش رفتیم خونمون
بعد یه سال و نیم عروسی گرفتیم😂😂
این که دوستمون میگن کسایی که عروسی گرفتن ناراضی هستن درست نیست
نمیشه برای همه گفتش
خود من بااینکه دیر گرفتم و شاید خیلیا ذوق عروسی مارو نداشتن ولی واقعا بهترین روز زندگیم بود
دلم میخواد ۱۰۰ بار دیگه ام عروسی بگیرم😂😂
بنظرم کسایی که واقعا علاقه ندارن شاید بتونن نگیرن و عروسی بقیه ام برن دلشون عروسی نخواد
ولی نمیشه خب گفت همه ناراضی هستن
چون واقعا دیگه تکرار نمیشه...
سلام برای کانال متاهلا مینویسم
خانم عزیزی که نوشتین حتما قبل بچه دار شدن برای خودتون کار پیدا کنید و بارتونو ببندین که بچه مثل بمب میمونه
این حرف باعث احساس ترس توی قلب خیلی از خانمای متاهلی میشه که شاغل نیستن و آرزوشو دارن
همین پیام شما باعث میشه این مسأله تو ذهنشون بیفته که از فردا برم دنبال کار و حتی شده با حقوق ماهی ۳۰۰ تومن هم یجا شاغل بشم که فقط خیالم ازین بابت راحت باشه
اینو بگم که بدن ما خانما خیلی ظریفه و زود خسته میشیم
شما فرض کن از صبح ساعت ۷ بری سر کار و بچه و خانوادتو بذاری تو خونه و بی خبر ازشون تا ساعت ۲ ظهر
وقتی اومدی ناهار باید درست کنی
خونه به هم ریختس باید جمع کنی
لباسشویی پره لباس
بچه ها باید برن حموم
طرفا مونده
درس بچه ها مونده
همه اینارو باید انجام بدیم و خودت هم خسته ای
ازین طرف بچه ها دوس دارن بازی کنن ولی تو بخاطر خستگی نمیتونی سروصداشونو تحمل کنی و سرشون داد میزنی
بچه ها نمیتونن درک کنن که تو خسته ای و فکر میکنن دیگه دوستشون نداری که اینجوری رفتار میکنی
از یه طرف همسر از سر کار میاد و انتظار محبت و گرمی از طرف تو رو داره
و تو هم که تا الان سرش شلوغ بوده بی توجه بهش با خودت میگی خب منم خسته ام خودش بره برا خودش چای بریزه
خیلیا الان شاید بگن نه اینطوری نیست ولی برای هر کسی پیش میاد
من خودم که شاغل نیستم ولی یه بچه دارم که با کمک مامانم بزرگش میکنم
خودمم کلاس حفظ قرآن مجازی میرم و همیشه سرم مشغول حفظ قرانه و واقعا ذهنم خسته میشه
خیلی وقتا دوس دارم زود کارامو تموم کنم و بشینم برای خودم فیلم سینمایی ببینم و با بچه بازی کنم و کلا برای خودم و خانواده وقت بذارم
دوس داشتن مربی قرآن بشم ولی همسرم اجازه نمیدن و معتقدن که باید وقتمو برای پسرم بذارم که درست تربیت بشه
منم لجبازی نکردم و قید مربی شدن رو زدم ولی همچنان به فعالیتای قرآنی خودم ادامه میدم
اینارو گفتم که بگم واقعا پروسه خانه داری و همسرداری و فرزند پروری خودش کار واقعا عظیمه
و یه کار دیگه در کنار اینها باعث میشه هر کدوم از این موارد لطمه بخوره
من تا جایی که یادمه معلمای ما تو دبیرستان همشون از زندگی و مشغله هاشون شکایت داشتن و چندتاشون اصلا رابطه خوبی با همسرشون نداشتن و طلاق گرفته بودن
اینطوری نیست که شاغل بودن بده و هر کسی شاغل زندگیش نابوده نه
هستن کسایی که هم شاغل و هم خانه دار خوبی هستن
ولی لزوما نمیشه گفت باید توی محیط اجتماع باشی تا موفق باشی
اونم جامعه الان که واقعا پر از فساده و لهو و لعبه
اینو نمیشه انکار کرد هممون هم میدونیم
(یکی از اقوام ما درسشو تموم کرد و استخدام شد برای یک شرکتی بعنوان منشی
شرط استخدامش این بود که باید روابط عمومی بالااا و آرایش کرده و لباس های زیبا بدون چادر بپوشه)....
خواهرای گلم این دوره زمونه واقعا خطرناکه
چه اونی که تو اجتماع هست چه اونی که نیست باید چهار چشمی حواستون به خودتون و همسر و بچه هاتون باشه
شماها ستون خونه هاتونید
الهی شادکام باشین
ببخشین طولانی شد❤️❤️
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
سلام ما هم دقیقا همینطور شد اومدیم عقد کنیم کرونا اومد همه جا بسته شد ۷ ماه نامزدمو ندیدم چون شهر دیگه آیی بودن اومدیم دوباره بعد ماه رمضون عقد کنیم پدربزرگم فوت کرد اقوام گفتن بی سر و صدا خودتون برین محضر عقد کنید بجز خانواده ام هیچکس عقدم نبود با خانواده همسرم عروسی لباس دیدیم سالن رزو کردیم قرار شد فقط اقوام نزدیکم رو دعوت کنم ۵۰ نفر میشدن که خاله ام کرونا گرفت دیگه ما هم ترسیدیم دعوت کنیم بقیه هم بگیرن کنسل شد قرار شد برم آرایشگاه لباس بپوشم و بریم آتلیه عکس یادگاری بگیریم و فقط خانواده خودم باشن که خودم کرونا گرفتم دقیقا شبش🤦♀
دیگه بعدشم همسرم اجازه نداد برم آرایشگاه گفت ممکنه باز مریض بشی همینجوری پاشدیم رفتیم خونمون
۹ ماه بعد بچه اولم رو باردار شدم الان بچه دومم رو باردارم
خدا رو شکر باهم خوبیم خوشبختیم
من واقعا دلم میخواست عروسی بگیرم نشد ولی گاهی دلم میگیره فقط در حد چند لحظه بعد میگم بی خیال آنقدر اطرافم دیدم عروسی آنچنانی گرفتن به سه ماه هم زندگیشان نکشیده میگم خدا رو شکر بعد سه سال زندگی مشترک همسرم دوستم و دوسش دارم و خدا لطف کرده ما رو لایق دوتا هدیه دونسته که آرزوی خیلی هاست
دوست خوبم داشته هات رو ببین اونوقت خوشبختترین زن روی زمینی
سلام به اون خانوم بگید من عروسی گرفتم، 5 سالم هست با همسرم زندگی بدون بچه داریم ...
خیلی دوس داشتم منم مثل اونا زود بچه دار میشدم
اولش که عقلم نرسید بعدا هم بچه دار نشدیم.
همیشه هم عذاب وجدان دارم که چرا عروسی گرفتم. هم خونواده ها اذیت شدن هم بالاخره شروع زندگیم با گناه بود.
عقل الانو داشتم دقیقا کار این خانومو انجام میدادم
یک کلام شما 3 هیچ از بقیه جلوتری👌🏻