سلام برا کانال متاهلا
من داره یه سال میشه عقدم
و اخر همین ماه میرم خونم
شوهرم یه سری اخلاقیات داره
یکی از اساتیدم گفتن یه مدت نزار بچه دار بشی
منو آقام عاشق بچه ایم
و انقد علاقه منده آقام ک میگه رفتیم باید بچه دار شیم
من الان چیکار کنم
از یه طرف میگن اگر نزاری بچه دار شی مورد غضب خدا قرار میگیری
از یه طرف شوهرم اگه بفهمه میگه چطور شد یهو میگی یه مدت بچه نه
از یه طرفم میگم همه یه سری مشکلات دارن خب
منم یکیشون
حالم خوب نیست
درمورد سوال آخر کانال متاهلا درمورد مسائل اخلاقی ما خودمون هم یه استاد داشتیم میگفت به شناخت کافی از هم برسید(حالا امکان داره زمانش برای هرکسی متفاوت باشه یکی بعد دوسال از همسرش شناخت کافی پیدا کنه یکی هم بعد بیست سال هنوز به شناخت کافی نرسه البته که پای حرف مامانا بشینین میگن بعد سی چهل سال هنوز این مردو نشناختم🤣) و بعد از اون بچه دارشید صرف اینکه دوتاتون بچه دوست دارید دلیل کافی برای بچه دار شدن نیست :) کما اینکه شما خودتون هم میگید که همسرتون یه سری اخلاق هایی دارن که کنار اومدنش برای شما سخته ... اول مشکلاتتونو حل کنید به یه ثبات عاطفی و اخلاقی برسید بعد بچه دار شید که بعدها فرزندتون شاهد جنگ اعصاب و روان پدرو مادرش نباشه ...الان ما خودمون تو فامیلمون دختر خانمی ازدواج کردن زود رفتن تو خونشون یک سال بعد از عقد باردار شدن با همسرشون مشکل دارن الان بعد از ۵ سال از هم جدا نشدن ولی ایشون پی خوش گذرونی خودشه همسرش پی خوش گذرونی خودشه و اون بچه پیش مادربزرگ و دایی ها و پدر بزرگش داره بزرگ میشه در یک محیط بسیااااار ناسالم ... پس اول تناقضات *مهم* زندگیتونو حل کنید (مسائل اخلاقی و خانوادگی و امثالهم منظورمه در مورد مسائل مالی و اقتصادی نظری ندارم واقعا نظرات درمورد این ها بستگی به شرایط افراد داره کما اینکه آرامش باشه یه اتاق ۲۰ متری هم برای یه آدم حکم قصر داره یکی هم امکان داره با وجود خونه بیشتر از ۱۰۰ متر احساس آرامش نکنه) یعنی مثلا همسرم معتاده همسرم دست بزن داره همسرم خیانت میکنه همسرم شکاکه نسخه ی قدیمیا این بود که بچه بیار حل میشه همین نسخه باعث بدبختی این همه بچه های طلاقه ... با بچه چیزی حل نمیشه با یه مشاور مشکلاتتونو حل کنید بعد بچه دار شید که یه بچه ی بی گناه رو وسط کشمکش های زندگیتون رها نکنین ^_^ درمورد بحث فرزند آوری هم قطعا کشور به بچه هایی که تو محیط درست با روان سالم بزرگ شدن بیشتر احتیاج داره درست نمی گم؟برای همینه که انقدر به نقش مادر اهمیت داده شده چون مادر داره نسل بعد رو تربیت میکنه این مادر اگه خودش در شرایط روحی و روانی مناسبی نباشه میتونه نسل خوبی تربیت کنه؟ در آخرهم ان شالله مشکلات همه تبدیل به شکلات شه و همه ی مجردا متاهل و همه ی متاهل ها در محیط سالم و آروم مامان و بابا شن^_^
یاعلی
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
سلام عزیزم آره ما
فکر کنید نه خانواده همسرم شهرمون زندگی میکنن نه خانواده خودم
منظورم از خانواده خودم خاله واین هاست
عقدمون دقیقا کرونا قرمز شد و راه ها بسته🥺🥲
فقط خاله ام ومادربزرگ هام اومدن به زور
وهمسایمون که معرف بود وپدرمادر ها بردار شوهرم
همین 😭
بعد برای عروسی هم ما تالار گرفتیم کارت میخواستیم بگیریم 😐وهمه چی بعد دقیقا چند هفته به عروسی قرمز سد 🤦♀تالار بسته شد😐😐
خلاصه که
و یه چیز دیگه هم بگم بعضی از اون های هم که عروسی گرفتن ناراضی آن
مثلا دوستای خودمون 🤦♀
پس غصه نخور همه همدردیم😂واین که مهم این که ازدواج کردی اومدی سر خونه زندگیت 😌🌼✌️
انشاالله خوشبخت باشیم هممون😍☺️
سلام روز همگی بخیر
من فقط میخواستم یه چیز و بگم در مورد کرونا و مراسم
ما تاریخ عروسی انتخاب کردیم کرونا شد تالار بسته
سه بار تاریخ عوض کردیم نشد
آخرش رفتیم خونمون
بعد یه سال و نیم عروسی گرفتیم😂😂
این که دوستمون میگن کسایی که عروسی گرفتن ناراضی هستن درست نیست
نمیشه برای همه گفتش
خود من بااینکه دیر گرفتم و شاید خیلیا ذوق عروسی مارو نداشتن ولی واقعا بهترین روز زندگیم بود
دلم میخواد ۱۰۰ بار دیگه ام عروسی بگیرم😂😂
بنظرم کسایی که واقعا علاقه ندارن شاید بتونن نگیرن و عروسی بقیه ام برن دلشون عروسی نخواد
ولی نمیشه خب گفت همه ناراضی هستن
چون واقعا دیگه تکرار نمیشه...
سلام برای کانال متاهلا مینویسم
خانم عزیزی که نوشتین حتما قبل بچه دار شدن برای خودتون کار پیدا کنید و بارتونو ببندین که بچه مثل بمب میمونه
این حرف باعث احساس ترس توی قلب خیلی از خانمای متاهلی میشه که شاغل نیستن و آرزوشو دارن
همین پیام شما باعث میشه این مسأله تو ذهنشون بیفته که از فردا برم دنبال کار و حتی شده با حقوق ماهی ۳۰۰ تومن هم یجا شاغل بشم که فقط خیالم ازین بابت راحت باشه
اینو بگم که بدن ما خانما خیلی ظریفه و زود خسته میشیم
شما فرض کن از صبح ساعت ۷ بری سر کار و بچه و خانوادتو بذاری تو خونه و بی خبر ازشون تا ساعت ۲ ظهر
وقتی اومدی ناهار باید درست کنی
خونه به هم ریختس باید جمع کنی
لباسشویی پره لباس
بچه ها باید برن حموم
طرفا مونده
درس بچه ها مونده
همه اینارو باید انجام بدیم و خودت هم خسته ای
ازین طرف بچه ها دوس دارن بازی کنن ولی تو بخاطر خستگی نمیتونی سروصداشونو تحمل کنی و سرشون داد میزنی
بچه ها نمیتونن درک کنن که تو خسته ای و فکر میکنن دیگه دوستشون نداری که اینجوری رفتار میکنی
از یه طرف همسر از سر کار میاد و انتظار محبت و گرمی از طرف تو رو داره
و تو هم که تا الان سرش شلوغ بوده بی توجه بهش با خودت میگی خب منم خسته ام خودش بره برا خودش چای بریزه
خیلیا الان شاید بگن نه اینطوری نیست ولی برای هر کسی پیش میاد
من خودم که شاغل نیستم ولی یه بچه دارم که با کمک مامانم بزرگش میکنم
خودمم کلاس حفظ قرآن مجازی میرم و همیشه سرم مشغول حفظ قرانه و واقعا ذهنم خسته میشه
خیلی وقتا دوس دارم زود کارامو تموم کنم و بشینم برای خودم فیلم سینمایی ببینم و با بچه بازی کنم و کلا برای خودم و خانواده وقت بذارم
دوس داشتن مربی قرآن بشم ولی همسرم اجازه نمیدن و معتقدن که باید وقتمو برای پسرم بذارم که درست تربیت بشه
منم لجبازی نکردم و قید مربی شدن رو زدم ولی همچنان به فعالیتای قرآنی خودم ادامه میدم
اینارو گفتم که بگم واقعا پروسه خانه داری و همسرداری و فرزند پروری خودش کار واقعا عظیمه
و یه کار دیگه در کنار اینها باعث میشه هر کدوم از این موارد لطمه بخوره
من تا جایی که یادمه معلمای ما تو دبیرستان همشون از زندگی و مشغله هاشون شکایت داشتن و چندتاشون اصلا رابطه خوبی با همسرشون نداشتن و طلاق گرفته بودن
اینطوری نیست که شاغل بودن بده و هر کسی شاغل زندگیش نابوده نه
هستن کسایی که هم شاغل و هم خانه دار خوبی هستن
ولی لزوما نمیشه گفت باید توی محیط اجتماع باشی تا موفق باشی
اونم جامعه الان که واقعا پر از فساده و لهو و لعبه
اینو نمیشه انکار کرد هممون هم میدونیم
(یکی از اقوام ما درسشو تموم کرد و استخدام شد برای یک شرکتی بعنوان منشی
شرط استخدامش این بود که باید روابط عمومی بالااا و آرایش کرده و لباس های زیبا بدون چادر بپوشه)....
خواهرای گلم این دوره زمونه واقعا خطرناکه
چه اونی که تو اجتماع هست چه اونی که نیست باید چهار چشمی حواستون به خودتون و همسر و بچه هاتون باشه
شماها ستون خونه هاتونید
الهی شادکام باشین
ببخشین طولانی شد❤️❤️
برای کانال متاهلا
من ۱.۵ سال عقد بودم۲ سالم هست عروسی کردیم، کل زندگی متاهلی ما بجز کمتر از همین ۱ سال اخیرش تو کرونا گذشت.. عقد محضری، عروسی خیلی کم جمعیت، بدون مهمونی و دورهمی و خوش گذرونی ، ماه عسل ساده و درنهایت زندگی بدون مسافرت دونفره( چون بعد کرونا تا اومدیم موقعیت جور کنیم بریم مسافرت، حامله شدم) بنظرتون چون زندگی بدون بچه اینقدر برامون پرخاطره نبوده، ممکنه بعدش عقده کنم از زندگی لدت نبرم؟؟
کسی هست که مثل ما عروس دوماد کرونایی باشه؟
سلام ما هم دقیقا همینطور شد اومدیم عقد کنیم کرونا اومد همه جا بسته شد ۷ ماه نامزدمو ندیدم چون شهر دیگه آیی بودن اومدیم دوباره بعد ماه رمضون عقد کنیم پدربزرگم فوت کرد اقوام گفتن بی سر و صدا خودتون برین محضر عقد کنید بجز خانواده ام هیچکس عقدم نبود با خانواده همسرم عروسی لباس دیدیم سالن رزو کردیم قرار شد فقط اقوام نزدیکم رو دعوت کنم ۵۰ نفر میشدن که خاله ام کرونا گرفت دیگه ما هم ترسیدیم دعوت کنیم بقیه هم بگیرن کنسل شد قرار شد برم آرایشگاه لباس بپوشم و بریم آتلیه عکس یادگاری بگیریم و فقط خانواده خودم باشن که خودم کرونا گرفتم دقیقا شبش🤦♀
دیگه بعدشم همسرم اجازه نداد برم آرایشگاه گفت ممکنه باز مریض بشی همینجوری پاشدیم رفتیم خونمون
۹ ماه بعد بچه اولم رو باردار شدم الان بچه دومم رو باردارم
خدا رو شکر باهم خوبیم خوشبختیم
من واقعا دلم میخواست عروسی بگیرم نشد ولی گاهی دلم میگیره فقط در حد چند لحظه بعد میگم بی خیال آنقدر اطرافم دیدم عروسی آنچنانی گرفتن به سه ماه هم زندگیشان نکشیده میگم خدا رو شکر بعد سه سال زندگی مشترک همسرم دوستم و دوسش دارم و خدا لطف کرده ما رو لایق دوتا هدیه دونسته که آرزوی خیلی هاست
دوست خوبم داشته هات رو ببین اونوقت خوشبختترین زن روی زمینی
سلام به اون خانوم بگید من عروسی گرفتم، 5 سالم هست با همسرم زندگی بدون بچه داریم ...
خیلی دوس داشتم منم مثل اونا زود بچه دار میشدم
اولش که عقلم نرسید بعدا هم بچه دار نشدیم.
همیشه هم عذاب وجدان دارم که چرا عروسی گرفتم. هم خونواده ها اذیت شدن هم بالاخره شروع زندگیم با گناه بود.
عقل الانو داشتم دقیقا کار این خانومو انجام میدادم
یک کلام شما 3 هیچ از بقیه جلوتری👌🏻
سلام لطفاً تو کانال متاهلها رو به چالش بکشین کانال با اون تعداد ممبر راکت مونده یکم فعالیت کنید خیلی فعالیت میشه انجام داد خیلی از دغدغههای متاهلها رو میشه حل کرد
سلام لطفاً تو کانال متاهلها رو به چالش بکشین کانال با اون تعداد ممبر راکت مونده یکم فعالیت کنید خیلی فعالیت میشه انجام داد خیلی از دغدغههای متاهلها رو میشه حل کرد
سلام شده متاهل ها بعد از ازدواج پشیمون بشن؟
(ترس من بعد از ازدواج😐)
سلام لطفاً تو کانال متاهلها رو به چالش بکشین کانال با اون تعداد ممبر راکت مونده یکم فعالیت کنید خیلی فعالیت میشه انجام داد خیلی از دغدغههای متاهلها رو میشه حل کرد
سلام شده متاهل ها بعد از ازدواج پشیمون بشن؟
(ترس من بعد از ازدواج😐)
سلام خب دقیقا از چی پشمیون بشه؟؟فقط از ازدواج یا انتخاب همسر؟؟؟
ولی در کل انتخاب درست باشه نه چرا پشیمون بشه
ترسش طبیعی یه عده حسمیکنن ممکنه تکراری بشن برای هم عادی و از روی عادت باشه همه چیز
ولی واقعا اینجوری نیست
من بعد ۵ سال ازدواج کردن هنوز احساس و حالم مثل روزای اوله همسرمم همینطور
حتی عشق و علاقه و وابستگی خیلی بیشتر
یه روزایی آدم خسته ام میشه ولی در اون حد نیست که آدم از ازدواج کردن پشیمون بشه...
سلام و عرض ادب
من 13ساله ازدواج کردم
خیلی زیاد چالش و مسئله داشتم
همسرم اخلاق های سختگیرانه ام دارند
اما بسیار خرسندم از متاهلی
الحمدلله لحظه ای پشیمون نشدم و هر روز بیشتر عاشق همسرم میشم
الحمدلله همه اش لطف خدا بوده
#کار_خوبه_خدا_درست_کنه
سلام برای کانال متاهل ها
میشه در کانال این سوال و مطرح کنید که آیا
همسرتون قبل ازدواج گفتن ک سیگار و ترک میکنند و بعد ازدواج ترک نکردند یا کمتر میکشند؟
شده تاحالا
ت رویه زندگی تاثیر داره ؟