eitaa logo
رو به راه | رها عبداللهی
1.5هزار دنبال‌کننده
683 عکس
246 ویدیو
12 فایل
هزار راه نرفته در پیش روست. اما تنها رو به یک راهم... راهی که مرا به تو می رساند! 📝یادداشت های رها عبداللهی http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺با وجود سهم بالای خوزستان از تولید و صنایع کشور، آمار بالای بیکاری و شاخص فلاکت استان ما، یک نامعادله است با یک پاسخ: «استخدام غیر بومی» 🔹اتفاقی که سال هاست در این استان می افتد و شده مادر مصایب بزرگ بیکاری، حاشیه نشینی، جرایم، نارضایتی، حس تبعیض... 🔻مصوبه‌ای که مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان از آن خبر می دهد، نشان می‌دهد بالاخره این ام الامراض خطیر دیده شده. به امید نظارت دقیق بر اجرا. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
هدایت شده از فریاد خوزستان
🔴با این اجازه تمدید، منتظریم بعضی پرونده‌های گرفتار دست انداز و معطلی شده مثل پرونده متهمان ارزی، مدیران بانک مرکزی، واگذاری تخلف آمیز شرکت ... مجددا روی ریل بیافتند و ویژه و سریع به نتیجه برسند. ✍ ⬛️ اینجا را بشنوید: http://eitaa.com/joinchat/1933312000Cd6b376f134
🔴 هفتاد روز اعتصاب ایده آل مطالبه گری ست؟ 🔺اعتصاب هفت تپه مدرسه نبود؛ یک کلاس جبرانی بود به عنوان واکنش طبیعی عقب‌ماندگی‌ها در مدیریت و مسئله عدالت. آیا یک نظام آموزشی با کلاس جبرانی موفق به رشد و پیشرفت خواهد شد؟ یا باید برای تئوریزه کردن مطالبه گری به دنبال ایده‌آل بهتری باشیم؟ 🔹 جنبش‌های اعتراضی و به عبارت دقیق تر ناجنبش ها به ویژه اعتراضات صنفی که امروز خود را به عنوان نوع جدید کنشگری اجتماعی در ایران نشان داده اند، اگر چه سیاسیون و مدیران را وادار به دیدن چیزهایی میکند که عمداً یا سهواً نمی‌بینند و در عمل راه دیگری برای این وادارکردن وجود نداشته، اما تثبیت کننده یک روال معیوب هستند. روالی که در آن، همه عادت می‌کنند مطالبات را با اعتراض خیابانی وصول کنند. همه یعنی مردم، مدیران، سیاسیون... 🔹 در واقع کنش اعتراضی خیابانی مشابه ۷۰ روز اعتصاب کارگران هفت تپه یک راه حل اورژانسی است نه کشف و تجویز راه درمان! 🔹آنچه ماجرای هفت تپه را واجد افتخار کرد، مراقبت کارگران از به حاشیه نرفتن مطالباتشان، ترکیب اثر بخش مطالبه گران و رسانه های انقلابی و دانشجویان (همان کسانی که رهبری عزیز علم مطالبه گری انقلابی را به دستشان سپرده) با کارگران و همراهی با آنان از روز اول ماجرا، پافشاری کارگران و مطالبه گران بر رسیدن به نتیجه تا کشاندن نمایندگان مجلس به جمع اعتصاب کنندگان و پیگیری مجدانه حل مشکل کارگران، همراهی فعالانه رسانه های انقلابی و گرفتن ابتکار عمل و فرصت سوژه سازی از رسانه های بیگانه در ماجرای اعتصاب کارگران.‌..بود. 🔹درست است که عملکرد مخرب مدیران و کوتاهی احزاب سیاسی از پیگیری عدالت و بعضاً آلودگی هایشان به همراهی و حمایت از مفسدین، کارگران و ضعفا را در تک مسیر اعتراض و کف خیابان کشانده، اما آیا تجویز جنبش‌های اعتراضی صنفی و مردمی به عنوان تنها مصداق مطالبه گری و عدالت خواهی از سوی برخی دوستان، محدود کردن آن به سطح و رضایت به حداقل ها نیست؟ 🔻آیا رضایت به این حداقل ما را در معرض تکرار دی ۹۶ و آبان ۹۸ و به حاشیه کشاندن مطالبات به حق معیشتی و صنفی قرار نمی دهد؟ 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
این عکس افتخار آمیز نیست! چرا که نشان می دهد یک سازمان عریض و طویل، مهم و تاثیر گذار در سرنوشت میلیون ها انسان چنان بد عمل می کند و به اقتصاد و مردم و نظام ضربه می زند که دانشجویان باید بیایند اینطور سر درش را گِل که نه اسپری رنگ بگیرند! اما... این عکس افتخار آمیز است! چراکه یک عده دانشجو به چنان شعور اجتماعی، سیاسی و احساس مسوولیت در قبال امور مملکت می رسند که از خطای دستگاه ها در قبال مردم و انقلاب نمی گذرند و اینطور فعالانه وارد عمل شده و حق مطلب را درباره اعتبار این سازمان از اعتبار افتاده ادا می کنند و البته آزادی عمل این دخالت و ایفای نقش مطالبه گری و عدالت‌خواهی را هم ذیل نظام اسلامی و قانون دارند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴این همه دشمنی از کجا می آید؟ (ص) 🔺مقام معظم رهبری روز گذشته در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم پیامی صادر کردند و در آن این حرکت ها را آشکار شدن عناد و کینه شرارت بار دستگاه های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و سیاست های ضداسلامی صهیونیست ها و استکبار جهانی دانستند. 🔹هشدار ایشان در این پیام در واقع توجه دادن ملت های مسلمان به عامل اساسی و تاریخی این دشمنی بود. 🔹به راستی علت این دشمنی تاریخی با پیامبر گرامی مان چیست؟ 🔹در کتب یهود احمد برگزیده ی خداست که عدالت را برای ملت های غیریهود به اجرا خواهد رساند. آن ها خوب می دانند عدالتی که احمد موعود کتب یهود به دنبال آن است، جز با نابودی دستگاه کفر و حاکمان و حامیانش ممکن نیست. 🔹می دانند ماموریت نبی مکرم اسلام «به چالش کشیدن قدرت عینی کفر» و «تشکیل حکومت الهی» برای تحقق این مهم بوده و بر همین اساس حرکت عظیمی از 1400 سال پیش علیه هر ظلم و سلطه و بی عدالتی ضد انسان ها، آغاز شده. 🔹حضرت رسول (ص) بنای تمدنی را گذاشت که بر چیدن بساط ظلم و استکبار و استعمار از اهداف اساسی ان است .عدالتی که دشمنان، پیامبرمان را به آن میشناسند و از آن می ترسند، چون مغناطیسی براده های دل انسان ها را به خود جذب میکند؛ پس زورگویان عالم نباید اجازه دهند ملت ها این رسول عدل و مهربانی را بشناسند . 🔹گاه با سلطه سخت و جنگ و کشتار یا حاکمان خائن و دست نشانده به جان مسلمانان می افتند تا عزت و قدرتشان را بگیرند. 🔹گاه از شکاف و اختلاف افکنی جهت کاستن از مانور عظمت پیروان پیامبر اعظم استفاده می کنند تا بُرد حرکت سرنوشت ساز این آیین در عالم بشریت را کم کنند. 🔹گاه مسلمانان را کهنه پرست، مرتجع، بی تمدن و فناتیک نامیدند؛ شاید بتوانند قدرت جذبه ی این مغناطیس را کاهش دهند . 🔹و از شدت خالی بودن دستشان از دلیل و استدلال، به تمسخر و توهین و خاک پاشیدن بر آفتاب روی اوردند. 🔹اما تا کی؟! با توجهِ طبقات وسیعی از اندیشمندان و متفکران جهان غرب به اسلام و گرایش کمی و کیفی به مکتب راستین اسلام چه میکنند؟ 🔹با امواج بیداری که دارد دنیا را به سوی ساحل امن منجی آخرین ، نواده ی آن رسول هدایت گر، همان که نقطه ی اوج حاکمیت تمدن عظیم اسلامی را بر جهانیان آشکار خواهد ساخت، می برد، چه میکنند؟ 🔹این دست و پا زدن های بی حاصل کاری از پیش نخواهد برد. هرچه به این نقطه ی اوج نزدیک تر میشویم، این اتفاقات شدت بیشتر و البته تاثیر کمتر خواهد گرفت. 🔻به شرط هوشیاری ملت های مسلمان و درست دیدن علت دشمنی های سیاست مداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین، کنار گذاشتن جنگ و اختلاف های حاشیه ای ساخته و پرداخته شده در جاسوسخانه های دیپلمات های غربی در کشورهای اسلامی و پا فشاری بر آموزه های نبی مکرم اسلام (ص). 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
عامل پیشرفت نامتوازن در مناطق نفت‌خیز، رویکرد احمقانه ساخت شهرهای دوگانه ی شرکتی_غیرشرکتی ست. همین نیوجرسی ها تبعیض می سازد؛ فقر می‌سازد؛ بغض و کینه می‌سازد... 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴بار شیشه ی نقد (لطفاً فقط منتقدانی که دنبال اصلاح جریان عدالت‌خواه هستند، مطالعه کنند؛ مزاحم باقی دوستان نمی شوم) 🔺عدالتخواهی جریانی ست که با وجود انتقادها و نیز برخی اشتباهات و افراط های بعضی اشخاص منتسب به آن، برکات زیادی داشته. این جریان اگرچه ضعف هایی در زمینه تبیین مبانی، خطاهای عملکردی و گاه سوژه محوری داشته، اما در علم کردن گفتمان پررنگی در برابر اشرافی گری تئوریزه شده ی رخنه کرده در بین مسوولان و سیاسیون و حتی برخی روحانیون و طبقاتی از مردم، موفق عمل کرده و حتی اگر این امر تنها دستاورد این جریان باشد، باز هم یک سر و گردن از خیلی جریانات و قرارگاه های عریض و طویل به حال انقلاب و کشور مفیدتر بوده. چه رسد به اینکه امروز این جریان نه به ادعا که عملا دستور موکد رهبر معظم انقلاب یعنی مطالبه گری آرمان های انقلاب و گرفتن این عرصه از دشمنان انقلاب را روی دست گرفته. 🔹بسیاری جوانان مخلص این جریان بهتر از خیلی پیرهای انقلابی جملات خمینی کبیر را از حفظند. بهشتی ندیده هایی که تئوری های عدالت اجتماعی این شهید بزرگوار را سرلوحه عملکردشان قرار داده اند... 1⃣اگر چهره ای منتسب به این جریان خطایی کرد یا اظهاراتش انحراف داشت یا عملکردش آمیخته به سیاسی کاری و غرض ورزی شد، شخص را نقد کنیم و خطا را به پای کل جریان ننویسیم. 2⃣با برچسب های عموما غیر دقیق مثل خوارج، فرقان، کمونیست، عدالت خوار...جامعه را نسبت به این جریان حق خواه و حق جو بدبین نکنیم. 3⃣لحن انتقادها به گونه ای نباشد که انگار با دشمنان نظام طرفیم. بعضی بزرگواران در بیان انحرافات برخی اشخاص منتسب به این جریان (بدون اشاره به اینکه آن انحراف، خاص یک عده از افراد است نه کل جریان) همان گونه که ضد انقلاب را می رانند، عدالت خواهان را می نوازند. افراط فی الملامه یشبّ نار اللّجاجه. آیا با لحن دور کننده به دنبال اصلاح هستیم؟ 4⃣دوقطبی سازی یک شیوه مخرب و گمراه کننده است. علم کردن مواسات، مصلحت، ولایت... در برابر عدالت، خطای فاحش برخی بزرگان است که گاه ناخواسته اتفاق می افتد. وقتی مبانی و تعاریف تبیین شود، تضادی بین آرمان ها نیست. مگر بناست عدالت با عملکرد کسی جز ائمه اطهار علیهم السلام تعریف شود که این دوگانه ها معنی دار باشد؟ 🔻اصلاح خطاهای یک جریان کم تجربه ضرورت زیادی دارد . اما انتقادهای مصلحانه ما طوری نباشد که این جریان را به کل زیر سوال ببریم و تضعیف کنیم. نقد عدالت خواهی را بار شیشه‌ای ببینیم که باید با احتیاط حمل شود تا به جای اصلاح، فساد به بار نیاورد و زمینه را برای مدعی شدن لیبرال ها و تکنوکرات ها برای علمداری کارکاتوری عدالت فراهم نکند. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
علی نژاد خیلی‌ واضح داره هدف جنجال های عجیب و غریب این روزها سر اعدام یک چاقوکش رو به زبون میاره یک جانی چاقوکش رو بر زبان ها باندازن تا از میان جماعت هیجان زده از این جنجال ها هزاران نوید افکاری تربیت کنند و... پ.ن: اصلا هم معلوم نیست عکس فتوشاپه! 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴انقلاب زین العابدین علیه السلام در مجلس یزید یزید در مسجد شام مجلسی ترتیب داد تا با نمایش اسارت اهل بیت پیامبر پیش روی بزرگان و رجال سیاسی و دینی شام، آنان را تحقیر کند و برای همیشه کار اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را بسازد. خطیبی را به منبر فرستاد که برای تحقیر بیشتر امام سجاد و اهل بیتشان صب امیرالمومنین علی (ع) و امام حسین (ع) کند؛ ناگهان امام سجّاد فریاد برآورد: «وَیْلَکَ اَیُّهَا الْخاطِبُ! لَقَدِ اشْتَرَیْتَ مَرْضاهَ الَمخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخالِقِ، فَتَبَوَّاْ مَقْعَدَکَ مِنَ النّارِ» امام بر سر یزید فریاد زد بگذار من بالای منبر بروم و چیزی بگویم که سبب خشنودی خداوند متعال شود... یزید با اصرار حضار مجلس برخلاف میلش اجازه داد. امام به منبر رفت... خود را به خاندان با کرامتش معرفی نمود... «أَیُّهَا النَّاسُ أَنَا ابْنُ مَکَّةَ وَ مِنَی أَنَا ابْنُ زَمْزَمَ وَ الصَّفَا... ای مردم! من فرزند مکه و منایم، من فرزند زمزم و صفایم، من فرزند کسی هستم که حجر الاسود را با ردای خود حمل و در جای خود نصب فرمود، من فرزند بهترین طواف و سعی کنندگانم، من فرزند بهترین حج کنندگان و تلبیه گویان هستم، من فرزند آنم که بر براق سوار شد، من فرزند پیامبری هستم که در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی سیر کرد، من فرزند آنم که جبرئیل او را به سدرة المنتهی برد و به مقام قرب ربوبی و نزدیکترین جایگاه مقام باری تعالی رسید... من فرزند محمد مصطفی (ص) و علی مرتضایم (ع)، من فرزند کسی هستم که بینی گردنکشان را به خاک مالید تا به کلمه توحید اقرار کردند... او شیر حجاز و آقا و بزرگ عراق است که مکی و مدنی و خیفی و عقبی و بدری و احدی و شجری و مهاجری است، که در همه این صحنه ها حضور داشت. او سید عرب است و شیر میدان نبرد و وارث دو مشعر، و پدر دو فرزند: حسن و حسین. آری او، همان او «که این صفات و ویژگی های ارزنده مختص اوست» جدم علی بن ابی طالب است... من فرزند فاطمه زهرا بانوی بانوان جهانم... مجلس دگرگون گشت؛ عده ای به گریه افتادند و عده ای به همهمه... یزید که از سخنان امام ترسیده بود، دستور داد مؤذن اذان بگوید. هنگامی که مؤذن گفت: «اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ»، حضرت سجاد فرمود: «چیزی از خدا بزرگتر نیست»، و هنگامی که مؤذن گفت: «أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ»، علی بن الحسین (ع) فرمود: «مو، پوست، گوشت و خون من به یگانگی خدا شهادت می دهند» و سپس مؤذن گفت: «أشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ» که امام سجاد (ع) خطاب به مؤذّن گفت: «تو را به حقّ محمّد ساکت باش تا من سخنی بگویم.» آنگاه از بالای منبر خطاب به یزید فرمودند: «ای یزید! این پیغمبـر، جد من است و یا جد تو؟ اگر گویی جد من است، همه می دانند که دروغ می گویی، و اگر جد من است پس چرا پدر مرا از روی ستم کشتی و مال او را تاراج کردی و اهل بیت او را به اسارت گرفتی؟! به خدا سوگند اگر در جهان کسی باشد که جدش رسول خداست، آن منم، پس چرا این مرد، پدرم را کشت و ما را مانند رومیان اسیر کرد؟! ای یزید! این جنایت را مرتکب شدی و باز می گویی محمد رسول خداست؟! و روی به قبله می ایستی؟! وای بر تو! در روز قیامت جد و پدر من در آن روز دشمن تو هستند.» جمعیت منقلب شد و عده ای به اعتراض برخاستند که ای یزید تو چه کسی را کشتی؟! یکی از یهودیان حاضر در مجلس برخاست و بر یزید شورید که «سبحان اللَّه!! این حسین پسر دختر پیامبر شما است و مع ذلک او را با این سرعت کشتید. چه بد با ذرّیه پیامبر خدا رفتار کردید!! بخدا قسم اگر حضرت موسی یک نوه از صلب خود در میان ما یهودیان به یادگار می نهاد ما او را پرستش می کردیم، ولی شما که دیروز پیغمبر خود را از دست داده اید امروز برجستید و پسر او را شهید کردید؟ اف بر شما، چه بد امتی هستید!» انقلاب زین العابدین (ع) آنچه یزید رشته بود را از هم پاشید و معادلاتش را برهم زد. یزید از ترس سرنگونی خلافتش ناچار شد اهل بیت علیهم السلام را با احترام به مدینه بازگرداند و اجازه ی تدفین سرهای مقدس شهدا را بدهد. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
در یکی از اتاقهای خانه ای مستأجر بود وقتی بچه دار شد، فکر کرد صاحبخانه کرایه را افزایش می دهد؛ در کمال تعجب صاحبخانه به او گفت حالا که بچه دار شدی به جای ۲۰ ریال قبلی، ۱۸ ریال بده و مابقی را خرج فرزندت کن! آن ، شیخ رجبعلی خیاط بود. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
🔴 زنان، موتور محرکه عرصه مطالبه گری 🔺در اسلام زنان به اندازه مردان مسئولیت اجتماعی دارند و هیچ کس نگفته «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» خاص مردان است. 🔹انقلاب اسلامی یکی از باشکوه ترین صحنه های حضور تعیین کننده زنان در عرصه های سیاسی اجتماعی بود و حتی به قول حضرت امام زنان پیشگام و جلودار نهضت بودند. تعیین کنندکی زنان یعنی اگر در این عرصه ورود نمی کردند، انقلاب نه می توانست پیروز شود و نه می توانست نماد حضور و مطالبه ی همه ی مردم ایران باشد. 🔹در طول انقلاب تا به امروز هم زنان همواره در بزنگاه ها بوده اند و همپای مردان در تکالیف اجتماعی و سیاسی خود ایفای نقش کرد‌اند. اما این بودن‌ها گاهی درست دیده و تحلیل نشده و عده ای عمدا در ندیدن واقعیات جامعه ایرانی زیاده روی میکنند و حضور زن را در این جامعه هیچ می ببینند و تحقیر و تهمت را نثار شرایطی کنند که برساخته ذهنشان را موجب شده. 🔹در ازای آن عده‌ای برای دفاع از واقعیت‌ها، از آن ور بوم افتادند و شروع کردند به تعریف جایگاه‌هایی که نه تناسبی با مختصات زنانه داشت نه اصلا به حضور زن وابسته بود. زنان راننده تریلی و مکانیک و موتورسوار... مربوط به آن دوره اند. 🔹برخی هم به تاسی از سخیف ترین بخش های فرهنگ بی دستاورد غربی حضور زنان را حضوری برای رنگارنگی و چشم نوازی عرصه های شهری تعریف کرده و آنان را اسیر تارهای عنکبوتی ساخته شده توسط تبلیغات مدلینگ های اینستاگرامی و ماهواره ای و شرکت های تولید و فروش لوازم آرایش و ایده های هر روزه ی جراحان و انستیتوهای زیبایی کرده‌. همینقدر تحقیرآمیز! 🔹در میان این تعریف‌های بافته شده با نخ مصنوعی حساسیت زا، عده ای البته راه خودشان را رفتند و در علم و هنر و ورزش و سیاست و فرهنگ و اقتصاد وامور خیریه... به جایگاه های خوبی رسیدند. اما خیلی اوقات خلاء ارائه الگوی کامل و امروزی شده و هویت ساز از زن مسلمان انقلابی مانع این شده که دختران ما بتوانند از ابتدای مسیر رشد، تصویر روشنی فراروی مسیر حرکت خود قرار دهند. مرز باریک بین نقش های همسری و مادری و خانه داری با حضور اجتماعی سیاسی و فرهنگی هم کار را سخت تر کرده و موجب افراط و تفریط ها می شود. حرف زدن درباره این مساله هم محدود است به تریبون ها و همایش ها و برنامه های مناسبتی و مقطعی. اگرچه خیلی ها در میان این همه تعریف متکثر و گاه متناقض راهشان را پیدا می کنند؛ اما ما نتوانسته ایم پشتوانه ای برای اعتماد به نفس حضور زنان در عرصه های جدیدی که جامعه به شدت به این حضور نیاز دارد را فراهم کنیم. 🔹القصه دو سالی هست قلمم را که تا قبل از آن فقط در پژوهش های تربیتی به راه بود، به عرصه مطالبه گری و گاه سیاسی آورده ام. بارها به طعن و مستقیم به من گفتند اینجا محیط زنانه نیست و برگرد سر همان پژوهشگری سابقت و دنبال دردسر نباش و... 🔹گاهی بحث کردم و گاهی هم واقعا دستم از استدلال خالی میشد. چون نمی توانستم نیاز به حضور زنان در این عرصه ها را برایشان دقیق تصویر کنم. 🔹حالا اما محکم می گویم فضای مطالبه گری امروز از جهاتی به انقلاب 57 شباهت دارد. در انقلاب اگر زنان حضور نداشتند، هیچ کس نمی توانست ادعا کند انقلاب خواست همه ی ملت است و دست انقلاب در دفاع از جمهوریتش خالی می ماند. امروز که رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری را به دست جوانان انقلابی داده و تاکید کرده آن را زمین نگذارند تا بدست دیگران نیافتد، جبهه حق به حضور همه (اعم از زن و مرد) نیاز دارد که اگر ملک مطالبه گری و عدالتخواهی فقط به نام مردان سند خورد، چطور می توان ادعا کرد همه جامعه ی انقلابی پای کار آمده اند؟ 🔹قطعا این نکته با در نظر گرفتن ضرورت اولویت دادن به ایفای نقش های خاصی ست که اگر زن انجام ندهد، هیچ کس دیگر نیست که آن بار را به دوش بکشد. ایفای درست و دقیق و کامل نقش همسری، فرزند آوری و مادری که جایگزین ندارد. 🔻معتقدم بودن ما زنان در این عرصه نه فقط برای افزودن سیاهه سپاه مطالبه گری که برای تقویت موتور محرک این جریان و پرکردن خلاء ها و اصلاح برخی افراط و تفریط ها ضروری ست و از این جهت بر این عرصه منت داریم. به این میدان آمده ایم و ان شاالله فقط با پیروزی یا شهادت خواهیم رفت. 📝 http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715