eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
6.5هزار ویدیو
353 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ 💠💠💠💠 💠💠💠 💠💠 💠 🌸یا هو یا من لا هو الا هو 🍃در تفسیر مجمع البیان ذیل سوره اخلاص آمده است که علی (علیه السلام) قبل از غزوه بدر، حضرت خضر (علیه السلام) را در خواب مشاهده می فرمایند و به او می گویند ☄چیزی به من بیاموز تا بدان وسیله بر دشمنان نصرت یابم. جناب خضر (علیه السلام) به ایشان می گویند، بگو: یا هو یا من لا هو الا هو علی (علیه السلام) در صبح آن شب، ✨حکایت رؤیای شب گذشته خویش را برای رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می نمایند. حضرت رسول به ایشان می فرمایند، یا علی به تو اسم اعظم تعلیم داده 🔹شده است. 📘آب حیات ✏️نویسنده : محمد حسین اکبری @rooshanfekr 💠 💠💠 💠💠💠 💠💠💠💠
🌟معراج السعاده🌟 💠 علائم ترقى در مراتب توحيد💠 💎بدان كه از علامات ترقى از مرتبه اول و دوم توحيد و وصول به مرتبه سيم آن است‏كه آدمى در جميع امور خود توكل بر خدا كند و همه امور خود را به او واگذارد وديده از همه وسايط بپوشاند، زيرا كه بعد از آنكه بر او روشن شد كه به غير از خدااحدى منشا هيچ اثرى نيست، و دانست كه مبدا هر موجودى و منشا هر فعلى، از خلق ورزق و عطا و منع و غنا و فقر و مرض و صحت و ذلت و عزت و حيات و ممات و غير اينها حق - سبحانه و تعالى - است.و اوست منفرد و مستقل به جميع اينها.و «انباز» (40) و شريكى از براى او در هيچ اثرى نيست ديگر در هيچ امرى ملتفت‏ به غير او نمى‏شود، بلكه ‏بيم او از خدا و اميدش به او و وثوق و اعتمادش بر اوست.و كسى را كه اين مرتبه حاصل‏ نشده و دل او از شوائب شرك خالى نيست و به سبب وساوس شيطانيه ملتفت‏به وسايط ظاهريه مى‏گردد، همچنان كه با آمدن باران اعتماد به نمو زراعت و نباتات مى‏كند. و از وزيدن باد موافق، مطمئن به سلامتى كشتى مى‏شود.و از حدوث بعضى نظرات‏كواكب و اتصالاتشان اميد و بيم به حدوث بعضى حوادث به هم مى‏رساند.و از ملاحظه ‏قدرت بعضى از مخلوقات از قهر او خائف و به لطفش اميدوار مى‏گردد، و كسى كه ابواب ‏معارف بر او گشوده شد و امر عالم كما هو حقه بر او منكشف گرديد مى‏داند كه آسمان وزمين و خورشيد و ستارگان و ابر و باد و باران و حيوان و انسان، و غير اينها از مخلوقات،همگى مقهور امر پادشاه بى‏ شريك و وزير، و در قبضه قدرت او مسخر و اسيرند. چون‏زرع را فاسد خواهد، آمدن باران چه نفع تواند رسانيد.و اگر كشتى را غرق دريا پسندد،باد موافق چه تواند كرد.سرى را كه او بر خاك افكند كه مى‏تواند برداشت؟ بلند آن سر كه او خواهد بلندش نژند (41) آن دل كه او خواهد نژندش گرت عزت دهد روناز مى‏ كن و گر نه چشم حسرت باز مى‏ كن مبادا آنكه او كس را كند خوار كه خوار او شدن كاريست دشوار و اگر تو را خواهد به ساحل نجات رساند باد مخالف نيز مخالفت نتواند كرد.و اگر انبارترا آباد خواهد بى‏ باران هم گندم تواند داد. آنكه او از آسمان باران دهد هم تواند او ز رحمت نان دهد و التفات آدمى به بعضى از وسائط در نجات و عزت و غناى خود و متوسل به آنهاشدن شبيه است‏به كسى كه: پادشاهى امر به كشتن او فرموده باشد سپس پشيمان شده ‏و كاتب را امر كند كه منشور عفو او را نوشته ارسال نمايد.و آن شخص بعد از خلاص ‏شدن، زبان به مدح و ثناى كاغذ يا قلم يا كاتب گشايد و گويد كه: اگر اينها نبودى مرا نجات‏ ميسر نگشتى و كسى كه دانست كه آنچه بر كاغذ رقم شد از قلم بود و قلم خود مسخر دست‏كاتب و كاتب را ياراى آن نيست كه بى امر پادشاه چيزى نويسد بجز شكر پادشاه نكند و به‏ غير از ثناى او نگويد و منت‏ بجز از او نپذيرد. و شكى نيست كه جميع مخلوقات، از ماه و خورشيد و آسمان و ستارگان و باد و باران‏ و جماد و حيوان، همگى چون قلم در دست كاتب، و كاتب در خدمت ‏سلطان، مقهور و مسخرند.بلكه اين از بابت مثالى است كه سزاوار آن است گفته شود: «خاك بر فرق من‏و تمثيل من‏» قلم كجاست و كاتب كيست؟ («و ما رميت اذ رميت و لكن الله رمى‏») (42) ديده ‏حق بين كو و دل حق شناس كجاست؟ هر گاه مورى در كاغذى كه در دست كاتب است‏و آن را مى‏نويسد گذر كند از تنگى چشم و خوردى حدقه نمى‏بيندخ مگر نيش قلم را كه‏ كاغذ را سياه مى‏كند و نور بصرش را امتداد نيست كه انگشت كاتب و يا دست او را ببيند،چه جاى آنكه خود كاتب را بر خورد، پس چنان تصور مى‏كند كه اين همه نقش بديع‏از قلم سر مى‏زند. و مخفى نماند كه مراد از آنچه مذكور شد آن است كه: كسى كه از مرتبه دويم‏ توحيد ترقى نموده مى‏داند كه منشا جميع آثار و مصدر همه افعال خداوند متعال است‏ و ديگرى منشا هيچ امرى نمى‏تواند باشد.و اين در غير حركات و افعال انسان است، زيرا كه‏ فى الجمله اختيارى از براى او در افعال و حركات خود بديهى، و اجماع و آيات و اخبار (43) در آن صريح است.گو اختيار تام و اقتدار بالاستقلال نباشد بلكه اختيار او در همين‏ امور تكليفيه و اعمال خير و شر باشد كه حكيم على الاطلاق به جهت مصالحى‏ چند كه خود به آنها داناتر است چند روزى زمام اختيار در اين امور را به دست‏ خود انسان‏داده و او را به عالم ابتلا و امتحان فرستاده‏اند. «انا عرضنا الامانة على السموات و الارض و الجبال فابين ان يحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان‏». (44) پس انسان، هم مختار است و هم مجبور، اختيار او در امور تكليفيه و خيرات و شرور،و اجبار او در غير اينها از حيات و ممات و عزت و ذلت و بيمارى و صحت و شفا و فقر وغنا و امثال اينهاست. و ممكن است همين مراد باشد از آنچه در حديث مشهور وارد شده است كه: «لا جبر و لا تفويض بل امر بين امرين‏» @rooshanfekr
⚠️ اصطلاحات غلط ❌ ... 📛خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!📛 ✅ولی قرآن چیزی دیگه میگه✅ 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ*" 👈بیشتر مردم نمیدانند 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ*" 👈بیشتر مردم ناسپاس اند 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ* " 👈بیشتر مردم ایمان نمی آورند 💥" *أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ*" 👈بیشترشان گناهکارند 💥" *أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ*" 👈بیشترشان نادانند 💥" *أكثرهم ﻣﻌﺮﺿﻮﻥ*" 👈بیشترشان اعتراض گرند 💥" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ*" 👈بیشترشان تعقل نمیکنند 💥" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ* " 👈بیشترشان ناشنوای اند 💥" *ﻭﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ* " 👈و کم اند بندگانی که شاکر اند 💥" *ﻭﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ‌ ﻗﻠﻴﻞ* " 👈و جز اندکی ایمان نمی آورند ✳️پس👈 نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست بلکه در مورد زیادی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار میکنند. @rooshanfekr
🔰 نماز بسیار مجرب جهت اجابت🔰 حاجت🔱🔰 ✅این نماز جهت کفایت مهمات است↯ در رکعت اول بعد از حمد آیه ۲ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند ✨《وَمَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ》✨ در رکعت دوم بعد از حمد آیه ۳ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند ✨《وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللهُ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللهُ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْراً》✨ بعد از نماز نیز صد مرتبه استغفار و صد مرتبه خداوند را تمجید کند و صد مرتبه صلوات بفرستد سپس در سجده بگوید ↯↯↯ 💠"ایّاکَ نَعْبُدُ و َایّاکَ نَسْتَعین"💠 📚 خزینه الفوائد ص ۲۰۸ @rooshanfekr
🌟امام صادق عليه السلام: 💎فَضْلُ الْوَقْتِ الْأَوَّلِ عَلَى الْأَخِيرِ كَفَضْلِ الْآخِرَةِ عَلَى الدُّنْيَا 💎فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست. 📚ثواب الاعمال ص 36 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 79 ، ص 359 ، ح 43 @rooshanfekr
💍💕👇 پیامبر مهربانیها (ص): ‌ 💖 بهترين امّت من، خوش اخلاق ترین، و كم مهريه ترين آنان هستند. 😊 ‌ 📗 بحار الأنوار : 103/237/25 🍃 ‌ 💍_____ ‌ پیامبر خدا (ص): ‌ 💙 بهترين ، سبكترين آن است. 💍 ‌ 📗 كنز العمّال : 44707 🍃 ‌ 💍_____ ‌ پیامبر اسلام (ص): ‌ 💚 از ميمنت و خوش یُمنیِ اين است كه اش راحت، و مهريه اش سبك باشد و راحت بچه دار شود. 💕 ‌ 📗 كنز العمّال : 44721 🍃 ‌ 💍_____ ‌ امام صادق (ع): ‌ 💜 شومى و ناخُجستگى زن، زياد بودن مهريه او و نافرمانى از شوهرش است. ❌ ‌ 📗 معاني الأخبار : 152/1 🍃 ‌
🔸نقل است که حضرت از حواریون خواست تا خواسته ای از او را برآورده کنند. آنها موافقت کردند. سپس حضرت مسیح بلند شد و پاهاى حواریون را شست. آنها [خجالت زده شدند و] گفتند: ما باید این کار را می‌کردیم. مسیح فرمود: سزاوارترين مردم به خدمت نمودن به خلق، عالِم است. و من براى شما اينگونه تواضع كردم كه شما نيز براى مردم بعد از من اينگونه تواضع كنيد. سپس فرمود: به واسطه تواضع حکمت، آباد مى‌شود نه به تكبر. همان طور كه در زمينِ نرم، زراعت مى‌رويد نه در كوه!" کافی ج1 ص37 🔹 در شرح این روایت نوشته‌اند: 💬 "اين حديث شريف را، خصوص علماء و بزرگان بيشتر بايد مورد نظر قرار دهند، و خود را به اين اخلاق بزرگ الهى موصوف كنند، و تفكّر كنند در اين كه عيسى مسيح شست و شوى پاى حواريِّين را حاجت خود مى‌دانست و اين غايت تذلُّل و تواضع است. آن عالمى كه به صفت تواضع موصوف نباشد و از مردم چشم داشتِ كُرنش و تواضع داشته باشد، عالِم نيست، و آن انبار مفاهيم رجز شيطانى است. اگر با اين مفاهيم سعادت و سلامت حاصل مى‏شد، ابليس نيز بايد سعید باشد". 📎شرح حديث جنود عقل و جهل ص: ۳۴۹ ⭕️ عکس: شستشوی پای حواری توسط عیسی، اثر دل پارسون
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 🔷یا علی!ساعتی در خدمت عیال بودن بهتر از هزار سال عبادت بهتر است. جامع الاخبار ص 102
گریه از ظلمی که به همسر رفته است طه نجف از معمرین (سالخوردگان) عرفانی نجف و از علمای بزرگ این شهر که حسرت دیدن "غضبِ شخصی" اش را بر دل دوستان گذاشته بود، در اواخر عمر شریفش مورد امتحان دوستان قرار می گیرد تا شاید بتوانند ولو یکبار ناظر غضب و عصبانیت او باشند! برای این کار همسر او را انتخاب می کنند و از او می خواهند آفتابه آقا را وقت ظهر برای تجدید وضو که هر روز آماده می کرده، آنروز آماده نکند. زن فتیله را بالاتر می کشد و نه تنها آفتابه را پر نمی کند بلکه طناب را از دلو (سطل) جدا کرده و هر یک از آفتابه و دلو را به گوشه ای پرت می کند. آقا وقتی از اتاق مطالعه بیرون می آید، می بیند از آفتابه خبری نیست، وقتی از خانم سؤال می کند جواب می شنود که من ضامن آفتابه شما نیستم! آقا خودش به نحوی آفتابه را پیدا می کند و تازه وقتی سر چاه می آید متوجه می شود که خبری از سطل و طناب نیست، بالاخره آنها را نیز پیدا کرده و سطل را به چاه می اندازد و شروع به کشیدن آب می کند، اما در اثنای کشیدن، توان خود را از دست می دهد و به شدت می گرید. زن که از دور ناظر قضیه بوده، دلش به حال پیرمرد عارف می سوزد و خودش را به او رسانده و سطل آب را از چاه خارج می کند. زن که خیال می کرده گریه آقا از غضب بوده و از این جهت گریه می کند که قادر به انتقام نیست، با خوشحالی از این که امتحان، نتیجه مثبت داده است از آقا سؤال می کند چرا گریه کردی؟ آقا جواب می دهد: "گریه ام برای این است که تا حال ندانسته ام یک آفتابه پر کردن این همه مقدمه می خواهد و من، غافل از این قضیه تا حال اینقدر به تو ظلم کرده ام و حالا گریه می کنم که چگونه در برابر خدا جوابگوی اینهمه تعدی خواهم بود!"
کارگاه عزت نفس ۳۴ وابستگی به هر انسانی؛ روزی نردبانِ عزّت تو را، خواهد شکست! تمرین کن؛ از شلوغی ها، بسمت خلوت هایِ عزت آفرین هجرت کنی!
✨‏امام باقر علیه السلام‏ 🍃إِنَّمَا لَكَ مِنْ صَلَاتِكَ مَا أَقْبَلْتَ عَلَيْهِ مِنْهَا فَإِنْ أَوْهَمَهَا كُلَّهَا أَوْ غَفَلَ عَنْ أَدَائِهَا لُفَّتْ فَضُرِبَ بِهَا وَجْهُ صَاحِبِهَا.🍃 💠از نمازهایت آن قسمتی پذیرفته خواهد شد که با روح و دل به آن توجه کنی، اگر کسی سراسر نماز خود را به‌غفلت بگذراند طومار نماز او را در هم می‌پیچند و به صورتش می‌کوبند.🔸🔹 📚الکافی، ج ۳، ص: ۳۶۳
💎النعم وحشية فقيدوها بالمعروف 💎نعمتها ماندنی نیستند آنها را با خیر ات نگه دارید. 📚شرح نهج البلاغة - ابن أبي الحديد - ج ٢٠ - الصفحة۳۱۲ @rooshanfekr