eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.5هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
6.5هزار ویدیو
353 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی ی دونه‌ی خدا.mp3
2.81M
💥یکی یه دونه‌ی خدا! • من چرا باید نماز بخونم؟ خدا که به نماز من احتیاجی نداره! @rooshanfekr
💠پرسش: ❄آیا ادرار پسر بچه شیرخوار نجس نیست؟ ☘پاسخ: 📝 ایت الله خامنه ای: اگر چيزى به بول پسر شيرخوارى كه غذا خور نشده، چنانچه يك مرتبه آب قلیل روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد، پاك مى‏‌شود(‌استفتاء) 📝آیت الله سیستانی‌: مسأله ۱۵۵ ـ اگر چیزی به بول پسر یا دختر شیرخواری که غذا خور نشده، نجس شود، چنانچه یک مرتبه آب ـ هرچند کم باشد ـ روی آن بریزند که به تمام جاهای نجس آن برسد پاک می‌شود، ولی احتیاط مستحب آن است که یک مرتبه دیگر هم آب روی آن بریزند. و در لباس و فرش و مانند اینها فشار لازم نیست 📝آیت الله وحید: مسأله ۱۶۲ ـ اگر چيزى به بول پسر شيرخوارى كه غذا خور نشده نجس شود ، چنانچه يك مرتبه آب روى آن بريزند كه به تمام جاهاى نجس آن برسد پاك مى شود ، ولى احتياط مستحبّ آن است كه يك مرتبه ديگر آب روى آن بريزند ، و در لباس و فرش و مانند اينها فشار لازم نيست. 📝ایت الله مکارم : ادرار نوزاد از هنگام تولد، نجس است و تفاوتي ميان نوزاد دختر و پسر نيست. البته براي تطهير لباس نجس شده با ادرار بچه شيرخواري که غذاخور نشده، چنانچه يک مرتبه آب روي آن بريزند پاک مي شود و در لباس و فرش و مانند آن فشار لازم نيست، ولي احتياط مستحب آن است که دومرتبه آب بريزند. @rooshanfekr
◀️ احکام وضو ❓در وضو، شستن صورت و دست ها تا چند مرتبه جايز است؟ 🔹آيات عظام امام، خامنه اى، فاضل و نورى: براى مرتبه اول واجب و مرتبه دوم جايز و مرتبه سوم و بيشتر از آن حرام است.[1] 🔹آيات عظام بهجت، سيستانى، صافى و وحيد: براى مرتبه اول واجب و مرتبه دوم مستحب و مرتبه سوم و بيشتر از آن حرام است.[2] 🔹آية اللّه تبريزى: براى مرتبه اول واجب و مرتبه دوم بنا بر نظر مشهور مستحب است؛ ولى احتياط واجب در دست چپ ترك مرتبه دوم است و براى مرتبه سوم و بيشتر از آن حرام است.[3] 🔹آية اللّه مكارم: براى مرتبه اول واجب و بنا بر احتياط واجب ترك مرتبه دوم است و براى مرتبه سوم و بيشتر از آن، حرام است.[4] [1]. امام، فاضل و نورى، توضيح المسائل مراجع، م 248 و خامنه اى، اجوبة، س 102. [2]. بهجت، صافى و سيستانى، توضيح المسائل مراجع، م 248 ؛ وحيد، توضيح المسائل، م 254. [3]. تبريزى، توضيح المسائل مراجع، م 248. [4]. مكارم، توضيح المسائل مراجع، م 248. به نقل از کتاب "احکام وضو،غسل و تیمم" @rooshanfekr
🔻 کسانی که دشمنان خداوند در روز قیامت هستند؟ ✨حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: هشت تن هستند که در روز قیامت، دشمن ترین افراد نزد خداوند می‌باشند:🔰 1. سقّارون (که آنها دروغگویان هستند). 2. خیّالون ( آنها متکبران هستند). 3. کسانی که کینۀ برادرانشان را در سینه نگه می‌دارند و چون آنان را ببینند به دروغ برای آنها قسم می خورند که دوستشان دارند. 4. کسانی که چون به سوی خدا و پیامبرش خوانده شوند درنگ نموده و کندی نمایند و چون به سوی شیطان و برنامه هایش خوانده شوند، بشتابند. 5. کسانی که هر وقت طمع دنیا بر آنها عرضه شود اگر چه بدان حقی نداشته باشند، ولی با قسم های خود آن را برای خویش حلال می کنند. 6. کسانی که راه می روند جهت سخن چینی در میان مردم. 7. کسانی که در میان دوستان تفرقه می اندازند. 8. و کسانی که برای بی گناهان لغزش و عیب می تراشند، آنها کسانی هستند که خداوند رحمان و عزوجل آنها را پلید می‌شمارد. 📚 کنزالعامل، جلد16، ص92، ح44044 📚احادیث الطلاب، ح157 📚تاریخ دمشق، جلد7، ص86 @rooshanfekr
✔️ آنچه از گناهانت را که استغفار میکنی، خودت قصاص کردهای و آنچه را هم که استغفار نمیکنی، خدا در قالب حوادثی که در زندگی برای تو پیش میآورد، قصاص میکند. 🔻عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی🔻 🔸وَ لَکُم فِی القِصاصِ حَیوةٌ یا اُولِی الاَلبابِ: ای صاحبان خردها، برای شما در قصاص، زندگانی و حیات است. روزی نیست که قصاص نباشد. هر کاری که کردی، نتیجهی آن را میبینی. هر بدی که بکنی، نتیجهی آن را میبینی و همه چیز گَََلِ هم در میرود. اگر مال کسی را خوردی، مالت را میخورند و خلاصه اگر قصاص نباشد، همه چیز به هم میخورد و حیات از بین میرود. برای همین است که: فِی القِصاصِ حَیوةٌ. 🔸آنچه از گناهانت را که استغفار میکنی، خودت قصاص کردهای و آنچه را هم که استغفار نمیکنی، خدا در قالب حوادثی که در زندگی برای تو پیش میآورد، قصاص میکند. 🔸مشکلات این دنیا عقوبت است. روزی که بَلیٰ گفت، کمی شُل گفت و این مشکلات عقوبت آن است. این عقوبت لطف است، چون با تحمّل، از آن گناه پاک میشود و راحت میگردد. منتها انسان گناهش را نمیبیند که موجب شد او به سفلی بیفتد. قطعاً چیزی در ما بود که لازمهاش این بود که به این سفلی بیافتیم و بعد خدا و خوبان خدا را یاد کنیم و از آن بیرون بیاییم. آیه‌ی قَد اَفلَحَ مَن زَکّیها: هر کس نفس خود را تزکیه کرد، رستگار شد، نشان میدهد که دوستان اهل بیت علیهم السّلام بالأخره پاک میشوند و از سفلی نجات پیدا میکنند. 📚مصباح الهدی @rooshanfekr
✍✍✍تارک الصلاه✍✍✍ از 🌟امــام صــــادق پرسیدنـــد : چرا "زناکـار" کافر نیســت ولی "تارک الصــلاه" کافر اسـت❓❗️ جـواب ایشــان : چـون شخصـی که زنا میکنــد بخاطر شهوتـی است کـه به او غلبــه کرده ولی تارک الصـلاه فقط از روی کوچـک شمـردن نمـاز، آن را نمیخـواند. 📚 بحـار الانـوار جلـد 66 صفحـه 66 @rooshanfekr
را از بیاموزیم امام علیه السلام به كميل بن زياد نخعى فرمود: اى كميل! خانواده‌ات را دستور ده كه روزها در كسب فضايل و مكارم بكوشند وشامگاهان در انجام حوائج مردمى كه در خوابند تلاش كنند..... حکمت ۲۵۷ نهج البلاغه بخش دوم: در شماره پیش گفته شد که: انسان باید در بخشى از زندگی به خودسازى و كسب فضايل مشغول باشد، بر علم خود بيفزايد، از تجارب ديگران استفاده كند و...... اکنون به بیان بخش دیگر میپردازیم: انسان باید در بخش ديگری از زندگی خود، به دنبال حل مشكلات مردم باشد. بنابراين كسانى كه تنها به اصلاح خويش مى‌پردازند و كارى براى حل مشكلات ديگران انجام نمى‌دهند از حقيقت اسلام دورند. همچنين كسانى كه براى انجام حوائج مردم تلاش مى‌كنند و از خود غافلند آن‌ها نيز بيگانه‌اند؛ مسلمان واقعى كسى است كه هم به اصلاح خويش بپردازد و هم به حل مشكلات مردم توجّه كند تعبير به «يروح» كه از ماده «رواح» به معناى سير در روز يا سير در بعد از ظهر است (و در اين‌جا مناسب معناى اوّل است، زيرا آن را در مقابل سير در شب قرار داده) نشان مى‌دهد كه بخش اول تلاش و فعاليت انسان بايد در كسب فضايل ومكارم باشد، چراكه انسان تا خود را نسازد نمى‌تواند به ديگران بپردازد. البته مكارم اخلاق، تمام فضايل اخلاقى را كه در آيات و روايات و كتب علماى اخلاق وارد شده است شامل مى‌شود؛ ولى در بعضى از روايات، انگشت روى موارد خاصى گذاشته شده كه درواقع بخش‌هاى مهم مكارم اخلاق است؛ از جمله در حديثى از امام صادق علیه السلام مى‌خوانيم: «مكارم اخلاق ده چيز است. اگر مى‌توانى تمام آن‌ها در تو باشد انجام ده... راوى سؤال مى‌كند: آن‌ها چيست؟ امام علیه السلام مى‌فرمايد: «صِدْقُ الْيَأْسِ (البأس) وَصِدْقُ اللِّسَانِ وَأَدَاءُ الأَمَانَةِ وَصِلَةُ الرَّحِمِ وَإِقْرَاءُ الضَّيْفِ وَإِطْعَامُ السَّائِلِ وَالْمُكَافَأَةُ عَلَى الصَّنَائِعِ وَالتَّذَمُّمُ لِلْجَارِ وَالتَّذَمُّمُ لِلصَّاحِبِ وَرَأْسُهُنَّ الْحَيَاءُ؛ راستگو بودن در اظهار يأس از آنچه در دست مردم است و نظر به لطف خدا داشتن راستگوئی در سخن و اداى امانت و صله رحم و پذيرايى از ميهمان وسير كردن گرسنگان و جبران كردن نيكى‌هاى مردم و تعهد داشتن در برابر همسايگان و تعهّد داشتن در برابر دوستان و رأس همه آن‌ها حياست». @rooshanfekr