eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
341 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گوشه ای از زندگی نرمال تعدادی از مردم بیخانمان آمریکا زیر پلها در خانه های متروکه سیاتل @rooshanfekr
🔺 توصیه ای مهم برای ایام پایانی ماه رمضان استاد فاطمی نيا: از اولياء الهی، سينه به سينه، يک يادگاری دارم كه عمل به آن بركات فراوانی دارد. ماه مبارک رمضان، اين ضيافت الهی را با يک زيارت ی به آخر برسانيد. در اثر اين عمل اين ضيافت چنان رنگين خواهد شد كه آثارش از عقول ما خارج است و روزی به كار خواهد آمد كه آن روز هيچ چيز ديگری به كار نخواهد آمد. @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به وقت بازی و سرگرمی ... بچه ها! وقتشه که "کوییز مذهبی" رو نصب کنیم و خودمون رو برای یه چالش جدید آماده کنیم... بازی "کوییز مذهبی" بهترین فرصت برای محک زدن اطلاعات دینی و مذهبیه... کلی سوال در موضوعات احکام، تاریخ اسلام، قرآن، اعتقادی و ... که میتونه دانسته های مذهبیتو به چالش بکشه! برای ورود به هر مرحله 25 سکه لازم داری و البته هر سوالی که درست جواب بدی 5 سکه بدست میاری 😉 ✅ به پدر و مادرا توصیه میکنیم این بازی رو برای فرزندانشون نصب کنند تا ضمن سرگرم شدن، اطلاعات دینی بچه ها بالا بره.. ✅ دانلود بازی از کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/com.game.quiz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟‌امام علی علیه‌السلام: 💎 بـه خدا سـوگند، بنده بـا تقوايى را نمى‌شناسم كه تقوايش او را سود دهد مگر آن كه زبانش را نگه دارد... 📚 خطبه ۱۷۶ 💎 هــر كس ستيزه جــــوست، قــدرت تقواى الهى را نـــدارد. 📚 حكمت ۲۹۸ @rooshanfekr
💊 زمان مصرف دارو 🔸وَ قَالَ النبی (ص): تَجَنَّبِ الدَّوَاءَ مَا احْتَمَلَ بَدَنُكَ الدَّاءَ فَإِذَا لَمْ يَحْتَمِلِ الدَّاءَ فَالدَّوَاء. 🌟پیامبر(ص) فرمود: 💎تا زمانی که بدنت تحمل بیماری را دارد از دارو پرهیز کن و هرگاه تحمل نداشتی از دارو استفاده کن. 📚مکارم الاخلاق، ص۳۲۶ @rooshanfekr
⚜️ آیةاللّه ناصری: 🌷📿 نماز شب، شفیع در نزد حضرت ملک الموت است. موقعی که حضرت ملک الموت تشریف می آورند، نماز شب می آید و شفاعت او را می کند. می گوید: «ایشان اهل نماز شب بوده است». البته او هم می داند. اما اين‌ها جنبه تشریفاتی آن است. 🌷📿 دو رکعت نماز شب بخوان. حالا نماز شب هم نشد، نماز مستحبی بخوان. نماز قضا بخوان. نماز ِهدیه به پدر و مادرت بخوان. 🌷📿 هر دو رکعت نمازی که در شب بخوانی، بهتر از هزار رکعت است که در روز خوانده بشود. @rooshanfekr
🔰زیباست حتمابخونید🔰 🔶 وحشتناک ترين لحظه ى زندگى، لحظه ايست که انسان رادر سرازيرى قبرميگذارند.⚰️ 👈 شخصى نزدامام صادق(ع)رفت و گفت من از ان لحظه بسيارميترسم، چه کنم؟ ❣️ امام صادق(ع)فرمودند: ✨زيارت عاشورا را زياد بخوان آن مرد گفت چگونه با خواندن زيارت عاشورا از خوف آن لحظه در امان باشم؟ ❣️ امام صادق فرمود: مگر در پايان زیارت عاشورا نمى خوانيد. 💠 اللهم ارزقنى شفاعة الحسين يوم الورود؟🙏 یعنی خدايا شفاعت حسين(ع)را هنگام ورود به قبر روزى من کن.😔 ☝️زيارت عاشورا بخوانيد تا امام حسين(ع) در آن لحظه به فريادتان برسد. ...❣️ اگر خواستید قرائت زیارت عاشورا را ترویج کنید برای دیگران ارسال نمایید...❣️ . @rooshanfekr
🌹 صلواتی ویژه 🌹 بر پیامبر صلّی الله علیه و آله و خاندان گرامیش علیهم السلام 🌟امام صادق علیه السلام فرمود: 🌴 کسی که با این صلوات بر پیامبر صلّی الله علیه و آله و خاندانش درود فرستد، به خدا قسم مانند روزی که مادرش وی را به دنیا آورد، از گناهان خارج می شود: 💎«صَلَوَاتُ‏ اللَّهِ‏ وَ صَلَوَاتُ مَلَائِكَتِهِ وَ أَنْبِيَائِهِ وَ رُسُلِهِ وَ جَمِيعِ خَلْقِهِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ السَّلَامُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ» 📕معاني الأخبار، ص368 @rooshanfekr
💖 پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله فرمودند : 💎صدقه مستحب اگر پنهان باشد از صدقه آشكار هفتاد مرتبه بالاتر است 💎و صدقه واجب اگر آشكار باشد از صدقه پنهان بيست و پنج بار افضل است 📚مستدرك ج ٧ ، ص ١٣٣. ✅نکته های ناب @rooshanfekr
🌟امام حسن (علیه السلام): 💎قوی ترين اسباب کسب روزى، نماز خواندن با تعظيم و خشوع و خواندن سوره واقعه به ويژه در شب و وقت عشاء، خواندن سوره «يس» و «مُلْك» در صبح، حضور در مسجد پيش از اذان، هميشه با طهارت بودن و انجام نافلۀ فجر و نماز وتر در منزل و این که سخن لغو نگوید. 📕بحار الأنوار، ج‏73، ص: 319 ✅نکته های ناب مهدوی @rooshanfekr
🚩صید صیادی ضعیف را ماهی قوی به دام اندر افتاد. طاقت حفظ آن نداشت ماهی بر او غالب آمد و دام از دستش در ربود و برفت. دیگر صیادان دریغ خوردند و ملامتش کردند که چنین صیدی در دامت افتاد و ندانستی نگاه داشتن. گفت ای برادران چه توان کردن؟ مرا روزی نبود و ماهی را همچنان روزی مانده بود. صیاد بی روزی در دجله نگیرد و ماهی بی اجل بر خشک نمیرد. @rooshanfekr
🌟آیت الله محمد شجاعی (ره): قَالَ🌟 أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين‏ (ع)💎«إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السَّخَطُ» 💎 آن چيزي كه مردم را جمع مي‌كند، انسان‌ها را  باطنا دور و بر هم جمع مي‌كند «الرِّضَا وَ السَّخَطُ» رضا و سخط است انسان‌ها در باطن دو دسته‌ هستند اهل معروف، و اهل منكر. جمع اهل معروف، جمع اهل منكر. علي (سلام الله عليه) اين‌جا يك ضابطه‌ي كلّي بيان مي‌فرمايد. مي‌فرمايد انسان با رضا و سخط وارد اين جمع يا آن جمع مي‌شود. 💮اگر شما دوست‌دار معروف و ناخشنود از منكر بوديد به آن دسته وارد مي‌شود. اگر اين‌طور نبود انسان به دسته‌ي ديگر وارد مي‌شود. «إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ» بيان خيلي پرمعنايي است. 💮 هر كسي به امري راضي باشد «فَقَدْ دَخَلَ فِيه‏» در آن داخل شده است «وَ مَنْ سَخِطَه‏» هر كسي از امري ناخشنود باشد «فَقَدْ خَرَجَ مِنْه‏» از آن خارج شده است. 💮انسان به هر كاري راضي شد در آن كار داخل است. از هر كاري ناراضي شد از آن كار خارج است. بيان كلّي است. هم در جانب معروف اين درست مي‌آيد و هم در جانب منكر. به منكري راضي شديد در منكر و جمع منكر داخل شده‌ايد. خير به معروفي راضي شديد به جريان معروف و جمع اهل معروف داخل شده‌ايد. 💮از معروفي ناراضي شديد از آن كنار رفتيد و از آن جمع كنار رفتيد، از منكري ناراضي شديد باز از آن كنار رفتيد. رضا و سخط. بيان كلّي است. به همديگر خلط نشود. هم در باب معروف درست است و هم در باب منكر. 💮حتّي در روايتي ديدم كه اگر كسي الآن بشنود رسول الله چه كرده است، تك تك كارهاي رسول الله را مي‌شنود ، اگر به آن‌ها خشنود و خوشبخت نباشيم عين صريح اين روايت است كه در آتش هستيم. چون از معروف و جمع معروف با خشنود نشدن خود كنار كشيديم. 💮بايد خشنود باشيم همچنین از نقطه مقابل یعنی  آن يكي‌ها هم بايد ناخشنود باشيم. دقّت بكنيد. 💮با اين بياني كه گفتنم بي‌تفاوتي هم ضرر دارد. انسان باید به معروف خشنود باشد از منكر ناخشنود. بي‌تفاوتي هم نسبت به هم معروف و هم نسبت به منكر خطرناك است. 💮بي‌تفاوت هم بوديد مضرّ است. یعنی از منکر نه ناراحت بشويد نه خشنود باز مضرّ است. اصلاً بايد در جانب معروف خشنود ، در جانب منکر ناخشنود باشيد. حتّي در خصوص اصحاب يكي از انبيا هست كه خدا بر آن‌ها عذاب فرستاد فرمود 40 هزار نفر از اين‌ها را به حساب اين‌كه اهل منكر هستند اين عذاب را به سوي آن‌ها فرستادم. 60 هزار نفر ديگر آن‌ها را هم با اين‌ها گرفتار عذاب دنيوي كردم به حساب اين‌كه اين‌ها «لَمْ يَغْضَبُوا لِغَضَبِهِ» آنچه كه من نسبت به آن غضبناك بودم آن‌ها غضبناك نبودند. فلذا اين‌ها هم بايد مشمول عذاب بشوند. بنابراين انسان بايد به غضب حق غضبناك بشود و با خشنودي حق خشنود بشود. @rooshanfekr
💠فحش دادن💠 قال امیر المومنین ع :💎 اسفه السفهاء المتبجح بفحش الکلام امیرالمومنین ع فرمود: 💎نادان ترین نادانها کسی است که با فحش دادن به دیگران، شاد می شود 📚تصنیف غرر الحکم و درر الحکم/77 💠نکات توضیحی💠 💮نیکو صحبت کردن و استفاده از کلمات زیبا و همراه با ادب در توان انسان بوده و هرچند انسان گاها بدون توجه به این ویژگی خویش در تکلم از کلمات و واژه های ناپسند استفاده می نماید 💮قرآن کریم و همین سخنان رسول خدا و اهل البیت همواره استفاده کردن از کلمات زیبا و مناب بوده است و وجود متون دینی در این رابطه شاهد بر آن است 💮حضرت موسی نبی هنگامی که همراه با هارون برای هدایت فرعون به سوی او رفتند، خداوند متعال می خواهد که با زبان نرم با فرعون سخن بگویند تا شاید هدایت شود 💮در جنگ صفین هنگامی که حجر بن عدی سخن به ناسزاء بر علیه معاویه و یارانش بلند کرد، امیر المومنین او را نهی نمود و از او خواست که اعمال و کار های معاویه را بگوید تا از این طریق رسوا شود 💮در این حدیث شریف فحش دادن و استفاده از کلمات رکیک را مصداق جهل و نادانی دانسته است زیرا فحش دادن به طرف مقابل اگرچه او بر باطل هم باشد موجب خواهد شد که دیگران به بطلان او توجهی نداشته باشند 💮در متون دینی در رابطه با قاتلان و دشمنان اهل البیت به لعن اکتفاء شده است و حتی در بسیار از موارد نیز از بردن نام شخص خودداری شده است @rooshanfekr
4_5809777822935288771.mp3
11.06M
۱۹ ▪️معیّت با امام ، و استقامت در این مسیر با تمام خطرات و مشکلاتش، بدون دریافت حکمت از خداوند ممکن نیست! ▫️تنها کسانی می‌توانند تا آخر، پای‌کار معصوم بمانند؛ که حکیم باشند. - و قدم اول برای جذب حکمت، کنترل لقمه و کلام است. 🎤 @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۵۱.mp3
12.08M
۵۱ چرا بیشتر، کسانی از مسیرِ درست خارج شده، و حتی از تمامِ رنجهایی که در جاده‌ی حق، متحمل شدند، پشیمان می‌شوند که عموماً ؛ ـ صاحب کمالات معنوی بودند! ـ افراد خاص و صاحب نام در مسیر حق بودند! ـ دانشمندانی در حوزه علوم الهی بودند! ـ موفقیت‌های بزرگی در این مسیر کسب کرده بودند! و ........... ✖️ چرا واقعاً ؟ @rooshanfekr
🌟رسول خدا صلی‌الله علیه‌وآله: 💎هرکس در ماه رمضان دو رکعت نماز بخواند، برای او هفتصد هزار رکعت در غیر ماه رمضان محسوب می‌شود. 📗بحارالانوار ج۹۶ص۳۴۵ @rooshanfekr
💠 امام صادق علیه السلام: 🔰 سِتَّةٌ تَلْحَقُ الْمُؤْمِنَ بَعْدَ وَفَاتِهِ 🔆وَلَدٌ یَسْتَغْفِرُ لَهُ 🔆وَ مُصْحَفٌ یُخَلِّفُهُ 🔆وَ غَرْسٌ یَغْرِسُهُ 🔆وَ بِئْرٌ یَحْفِرُهَا 🔆وَ صَدَقَةٌ یُجْرِیهَا 🔆وَ سُنَّةٌ یُؤْخَذُ بِهَا مِنْ بَعْدِهِ 💢شش چیز است که پس از وفات مؤمن به او می‌رسد: 🔶 فرزندى که براى او طلب آمرزش کند 🔶 و کتاب یا قرآنى که پس از او بجاى ماند، 🔶 و نهالى که آن را برنشاند، 🔶 و چاهى -که براى بهره بردن مردم از آبش- آن را حفر کند، 🔶 و صدقه‌‏اى که آن را جریان بخشد، 🔶 و سنّتى که پس از او به‌کار گرفته شود. 📚من لا یحضره الفقیه، ج ۴، ص ۱۸۲ ، ح۱۸ @rooshanfekr
۲۵نکته های ناب.MP3
2.72M
💎شرح مختصری بر دعای روز ماه مبارک رمضان 💎  ✅کانال معرفتی نکته های ناب @rooshanfekr
لااله‌الاالله ۲۵.mp3
14.55M
مجموعه‌ صوتی ۲۵ یک دل، و دو دلبر، نمی‌شود! • محبت خدا • عشق به او • و جریانات عاشقی با الله فقــط قلبی را درگیر می‌کند که نظام محبت و دشمنی‌اش فقــط بر اساس همین یک دلبر، چیده شود! چطور می‌توان این نظام محبتی را در قلب‌مان سازماندهی کنیم؟ @rooshanfekr
💎اللهم عجل لولیک الفرج ❇️جهاد علمی ✳️ مرحوم آیت الله حائری شیرازی ❓فقه حکومتی چگونه بدست می آید؟ 🔷 سال ۱۳۴۵ بود و من ۳۰ ساله بودم و جوان. دوره‌ی بازجویی در ساواک را تجربه می‌کردم. شب و روز آزادی و خلاص خود از بند را از خداوند و همه‌ی بندگان صالح او درخواست می‌کردم و خبری نمی‌شد. از شدت ناراحتی‌ها دست‌هایم دانه‌ها زد! 🔶 یک روز صبح آیه‌ای به نظرم آمد که بارها به آن استناد کرده بودم و دلیل توحید و وحدانیت خداوند بود؛ «لو کان فیهما آلهه الاّ الله لفسدتا». اما این بار از این آیه معنی جدیدی دریافت کردم که در غیر حال مبارزه و منازعه حاصل نمی‌شد. همیشه از عدم فساد جهان به عدم تعدد آلهه می‌رسیدم اما این دفعه از وجود فساد به وجود الهه اما نه در همه‌ی عالم، که در خودم پی بردم! 🔷 از خودم پرسیدم آیا من هم جزء «فیهما» هستم؟ آیا حال و وضع خوبی دارم یا وضع بدی دارم؟ به خودم جواب دادم اگر وضع خوبی داشتم، چرا این همه دعا می‌کنم که خلاص شوم؟ خوب است به دنبال «آلهه الا الله» می‌گشتم، دیدم خودم هستم که می‌خواهم الوهیت کنم و برای خودم تصمیم بگیرم. 🔶 الله برای تربیت من، ماندن در زندان را لازم می‌داند و آلهه الاّ الله که خودم باشم، برای راحت شدن، خلاص خود را می‌طلبم. با خودم گفتم یکی از این دو باید کوتاه بیایند: یا الله کوتاه بیاید یا آلهه الاّ الله! به خود گفتم با چه چیزت می‌خواهی خدا به نفع تو کنار برود؟ با علمت؟ با اطلاعاتت؟ یا با خیرخواهی‌ات نسبت به خودت؟ 🔷 دیدم در همه‌ی این قسمت‌ها حق با خدا است. پس با خداوند عهد کردم که آزادی خودم را مطالبه نکنم و راضی به رضای او باشم. در این حال بود که در جهنم ساواک برایم یک حوزه‌ی بهشتی حاصل شد. در جهنم ساواک پلاس و فرشی بهشتی برایم پهن شد و راحت شدم. 🔶مرحوم آیت‌الله طالقانی بحث «قرآن در صحنه» را با همین مقدمه در تلویزیون پیش می‌برد که ما در زندان از آیات و روایات نکات تازه‌ای می‌فهمیدیم. لذا فقه حکومتی در حال مبارزه‌ی سیاسی-اجتماعی-اقتصادی شکوفا می‌شود. غفلت از فقه حکومتی نتیجه‌ی از حوزه خارج نشدن و در اطاق دربسته ماندن و به فهم کتابی بسنده کردن است! @rooshanfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈ 🌧 ⛈🌧 ⛈ 🌧 🌧 ⛈ پرســـ❓ــش ⁉️ چرا گاهی دعای مومنان در حق یکدیگر تاثیر ندارد؟ به عنوان مثال گاهی مومنان برای شفای یک فرد دعا می‌کنند ولی آن فرد شفا نمی‌یابد و می‌میرد!؟ ⁉️مگر در روایات نیامده که دعا می‌تواند تقدیر انسان را عوض کند؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ دعا عامل اتصال انسان به خداست و نوعی عبادت تلقی می‌شود اما در عین حال شرایط و آدابی دارد که با رعایت آن آداب، دعاهای ما به اجابت نزدیک تر خواهد شد. 2⃣ بیان حوائج و مشکلات و به زبان آوردن خواسته‌ها در هنگام دعا امری مطلوب و پسندیده است و در روایات به ما توصیه شده که حتی نمک غذای خویش را هم از خداوند بخواهید‌ بر این اساس بیان نیازمندی‌ها و خواسته‌های مادی و معنوی ما، نشانگر فقر ذاتی و ناچیز بودن در برابر خداوند است و می‌توان گفت نوعی تمرین بندگی است و توحید افعالی انسان را محکم ترمی کند اما در عین حال لازم است در کنار بیان نیازها و خواستن آنها از خداوند متعال در ادامه، خواست خداوند و مصلحت او را نیز هنگام دعا مد نظر گرفته و کار را به خداوند بسپاریم. 3⃣ نظام جهان همیشه بر اساس معجزه پیش نمی‌رود و استجابت دعا خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود و انسان باید مقدمات و زمینه‌های پیدایش آن را فراهم کند و موانع استجابت دعا بر آورده شدن حاجت را برطرف کند بنابراین انجام کارهای محبوب خداوند به ما در آمادگی برای دریافت محبت الهی و استجابت دعا کمک می‌کند و البته ارتکاب برخی معاصی مانع اجابت می‌شود. 4⃣ نظام جهان، نظام حکیمانه و بر مبنای سبب و مسبب است بنابراین در دعا کردن نباید انتظار داشته باشیم که خداوند نظم عالم را برای ما به هم بزند تا امری که مصلحت نیست را تبدیل به مصلحت نماید. گاهی انسان نسبت به خیر و شر خود آگاه نیست به گونه‌ای که آنچه به خیر خود می‌داند، شر اوست و آنچه شر می‌پندارد خیر اوست، خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که «چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آنکه خیرِ شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می‌داند، و شما نمی دانید» 5⃣ «حتمی بودن» برخی مقدرات انسان نکته بسیار مهمی که در مقوله دعا باید در نظر گرفته شود، «حتمی بودن» برخی مقدرات انسان است، انسان دارای دو اجل حتمی و اجل غیر حتمی است در قرآن کریم آمده است که «او کسی است که شما را از گِل آفرید؛ سپس سرآمد (غیر حتمی برای عمر شما) مقرر داشت؛ و سرآمد معین (و حتمی عمر شما) نزد اوست؛ سپس شما (در توحید و قدرت او) تردید می‌کنید!». ♻️نتیجه اینکه: دعا و توسل، اگر به صورت صحیح، درست و با رعایت شرایط انجام بگیرد، قطعاً در تغییر مسیر و سرنوشت انسان تأثیر گذار است و اجل غیر حتمی را تغییر می‌دهند اما باید توجه داشته باشیم، قضا و قدر حتمی الهی به هیچ وجه و با هیچ کاری قابل تغییر نیست بر این اساس مرگ بسیاری از افراد به واسطه‌ی تمام شدن عمر آنها و بر اساس اجل حتمی الهی است که تغییر ناپذیر است. (دعا نمی‌تواند اجل حتمی را تغییر دهد) زیرا قدر حتمی الهی با هیچ امری قابل تغییر نیست، دعا و توسل علاوه بر ریشه داشتن در فطرت انسانی و بر آمدن از حس دینی، از مسلمات اسلام است اما بر آورده شدن آن مشروط به شرایطی است که استفاده از عوامل طبیعی و تلاش و کوشش در راستای آن و مصلحت بندگان از مهم‌ترین آنان است و اینکه اجل و قضا و قدر حتمی الهی با هیچ امری قابل تغییر نیست. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ««هیچ امتی از اجلِ [معینِ‏] خود نه پیش می‌افتد و نه پس می‌ماند» متن کامل یادداشت👇 📝 مرسلات: dte.bz/209mo 📝 خبرگزاری مهر: dte.bz/209me 📝 خبرگزاری شبستان: dte.bz/210sh @rooshanfekr
وقتی چشم روزه‌دار به کسی بیفتد که چیزی می‌خورد... 🌿عَنِ السَّمَّانِ الْأَرْمَنِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: 🍃«إِذَا رَأَى الصَّائِمُ قَوْماً يَأْكُلُونَ أَوْ رَجُلًا يَأْكُلُ سَبَّحَتْ كُلُّ شَعْرَةٍ مِنْهُ.» 📚الكافي، ج۴، ص۶۵ 🌿از امام صادق (علیه‌السلام) نقل شده است که فرمودند: 🍃«هرگاه روزه‌دار گروهی یا شخصی را ببیند که (چیزی) می‌خورند، تمام موهایش از جانب او تسبیح می‌گویند. @rooshanfekr
💠 🌟حضرت محمّد صلّي الله عليه و آله و سلّم فرمودند:💎 دنيا را بمردم دنيا واگذاريد زيرا هر كس از دنيا بيش از حد كفايت بر گيرد در هلاك خويش ميكوشد اما نميداند. 💎اُترُكوا الدنيا لأهلِها؛ فإنّه مَن أخَذَ مِنها فوقَ ما يَكفِيهِ أخَذَ مِن حَتفِهِ و هُوَ لا يَشعُرُ. 📚کنزالعمال 6058 @rooshanfekr
💎آن فریب خورده خیال می کند آنچه دارد بخاطر این است که بخل ورزیده و می گوید: اگر داده بودم نداشتم اما 💎در واقع آنچه از مادیات و معنویات ندارد یا کم دارد؛ بخاطر آن است که بخل ورزیده و مال خود را نداده که برود و با پاداش برگردد. و آنچه دارد ابتلای الهی است که مقدر فرموده و ربطی به بخل و حرص او ندارد. @rooshanfekr