eitaa logo
مجله دینی نکته‌های ناب مهدوی
2.4هزار دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
6.3هزار ویدیو
341 فایل
💎معجزه کلام را در خوب‌شدن حالتان را دراین کانال ببینید. 💎کم‌کردن #حسرت #یوم‌الحساب مد نظر است. 💎غذای روحتان راازاین کانال دریافت کنید. 💎بامداومت برعمل نورانی #اهلیت و #علاقه به این کانال ایجاد می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2906521606C41e5b9fe8b
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🔹🍃🔹🍃🔹🍃🔹🍃 : 🔹 يارى رساندن به ستمديدهِ فرياد خواه، و شاد كردن غمناك، از كفّاره هاى گناهان‌بزرگ است.* مِن كَفّاراتِ الذُّنوبِ العِظامِ اِغاثَةُ المَلهوفِ وَ التَّنفيسُ عَنِ المَكروبِ؛ 📚نهج البلاغه (صبحی صالح) ص 472 ، ح 24 🍃 @talabe_emruzi🍃
توکل چه کلمه زیبایی ست.. "تو"و"کل"... وقتی"تو"،"کل"راداری .. به چه می اندیشی؟! ناراحت چه هستی؟! وقتی باکلْ هستی.. باکل دنیا .. باکل جهان هستی.. دلت قرص باشد.. چه زیباست"توکل"..!! @rooshanfekr
🌼💠🌼💠🌼💠 💠🌼💠 🌼 💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 💎أجملوا في طلب الدنيا فإن كلا ميسر لما خلق له . 💎در طلب دنيا اجمال داشته باشيد و حرص نزنيد ، زيرا به هر كس هر چه قسمت اوست مي رسد . 📗شرح فارسی شهاب الاخبار ص 320 ، @rooshanfekr 🌼 💠 🌼💠🌼 💠🌼💠🌼💠🌼
🌹امام صادق (ع): ❗️هر که غضب خود را نگه دارد، خدا عیب او را بپوشاند. 📕اصول کافی ج۳ ص۴۱۳
✅ آداب مریض، برگرفته از کتاب "عروه الوثقی" تالیف سید کاظم یزدی رضوان الله علیه 🔵 آداب مریض و آنچه که انجامش برای او مستحب است. اول: صبر و شکر خداوند متعال دوم: شکایت نکردن از مریضی نزد غیر مومن؛ و شکایت کردن از مریضی به این است که بگوید: مبتلا شدم به چیزی که هیچ کس به آن مبتلا نشده، یا [بگوید:] مصیبنی به من رسیده که به هیچ کس نرسیده است. ولی اگر بگوید: دیشب تا صبح [به خاطر بیماری] بیدار بودم، یا [بگوید:] تبدار بودم، اشکال ندارد، و [شکایت کردن محسوب نمیشود.] سوم: مریضی اش را تا سه روز پنهان کند. چهارم: مجددا توبه کند. پنجم: وصیت کند به خیرات کردن به فقرای خویشاوند و غیر خویشاوند ششم: بعد از سه روز مومنین را از بیماری اش آگاه کند. هفتم: اجازه دادن به مومنین برای رفتن برای عیادتش هشتم: عجله نکردن در خوردن دارو و مراجعه به طبیب، مگر در صورتیکه بدون خوردن دارو و مراجعه به طبیب، از خوب شدن مایوس شود. نهم: پرهیز کردن از آنچیزهایی که ممکن است برای بیماری اش ضرر داشته باشد. دهم: او یا نزدیکانش صدقه بدهند، رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: "بیمارهایتان را با صدقه درمان کنید" یازدهم: در حضور مومنین به یگانگی خدا و نبوت و امامت و معاد(قیامت) و سایر عقاید حقه و صحیح، اقرار کند. دوازدهم: بر بچه های صغیر(غیر بالغ) خود، قیمی امانتدار قرار دهد و برای آن قیم، ناظر قرار دهد. سیزدهم: اگر وسعت مالی دارد، یک سوم مالش را وصیت کند [تا اگر در همین بیماری از دنیا رفت، بعد از مرگش طبق نظر خودش هزینه شود]. چهاردهم: کفنش را آماده کند و از مهمترین کارها این است که امر وصیتش را محکم کند و وصیتش توضیح دهد و وصی و ناظر را مشخص و معرفی کند. پانزدهم: در صورت فرا رسیدن مرگ، به خدا خوشبین باشد (به مردنش اعتراضی نداشته باشد)، بلکه گفته شده در همه حالات [چه در حال مرگ و چه در سایر سختیها] خوشبینی به خدا واجب است، و از بعضی از روایات "وجوب خوش بینی به خدا در حال جان دادن"، فهمیده میشود.
🔻معنای تکبر 🔸” تکبّر فقط این نیست که قیافه بگیریم، باد به غبغب بیندازیم یا صدایمان را کلفت کنیم، اینها صورت‌های ابتدایی و کودکانهٔ تکبّر هستند. اگر حرفِ حقّی به ما عرضه شد و آن را نپذیرفتیم، در واقع «متکبّر» هستیم، به همین سادگی! امام صادق (ع) می‌فرمایند: «إنّما الکبرُ إنکارُ الحَقِّ؛ به درستی که تکبّر چیزی نیست جز انکارکردن حق.» آدمیزاد موجودِ زرنگی است، می‌داند اگر قیافه بگیرد هیچ کس او را تحویل نخواهد گرفت. لذا در ظاهر تواضع می‌کند و برای کسی قیافه نمی‌گیرد ولی در واقع قلبش پر از تکبّر است “ 🔻بخشی از کتاب "رهایی از " اثر علیرضا پناهیان
💎فریاد که در رهگذر عالم خاکی بس دانه فشاندند وبسی دام تنیدند 💎برای رسیدن به زندگی مطلوب دینی در هر انتخاب باید همه علم و عقل و اراده را بکار گرفت وگرنه انتخاب اشتباه گریزناپذیر است. @rooshanfekr
💙🍃🦋 🍃🍁 🦋 💠پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم فرمودند... 🍁من آیاتی را در قرآن مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن شوند براى حل مشکلات آنها کافى است و آن آیات سوّم و چهارم سوره طلاق است... ✨«وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللهِ فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالِغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْىء قَدْراً»✨ 🍁طریقه ختم به جهت وسعت روزى، 🍃آیه مذکور را از روز دوشنبه شروع کند، 🍃تا چهل روز، روزى 153 مرتبه بخواند 🍃روز چهلم 178 مرتبه بخواند. 🍁به جهت وسعت رزق و برکت مال و رسیدن به دولت و ثروت بسیار محرب هست 🦋 🍃🍁 💙🍃🦋
💠 🌟امام رضا عليه السّلام فرمودند: 💎خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صدايى است كه دوست دارم آن را بشنوم» و در اجابت دعاى منافق عجله مى كند و مى گويد: صدايى است كه از شنيدنش بدم مى آيد. 🔆إِنَّ اللَّهَ يُؤَخِّرُ إِجَابَةَ الْمُؤْمِنِ شَوْقاً إِلَى دُعَائِهِ وَ يَقُولُ صَوْتٌ أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ وَ يُعَجِّلُ إِجَابَةَ دُعَاءِ الْمُنَافِقِ وَ يَقُولُ صَوْتٌ أَكْرَهُ سَمَاعَهُ. 📚فقه الرّضا عليه السّلام، ص ٣٤٥
💎صفحه۳۴۵ 💎بخل و بداخلاقی بدترین صفت سالک 💎بدگو و بدزبان در واقع زشتیهای درونش را افشا می کند 💎بداخلاقی جلب فقر و فلاکت می کند 💎ترک یک لقمه حرام از دوهزار نماز مستحبی بالابرنده تر است ✅کانال قدیمی نکته های ناب درتلگرام و سروش وایتا @rooshanfekr
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: کسى که چیزى را مى داند و به آن عمل نمى کند و از دانش خود بهره نمى گیرد، مجازاتش در قیامت از همه شدیدتر است. بحارالانوار، جلد 2، صفحه 38
فضیلت و خواص سوره نور نور،بیست و چهارمین سوره قرآن است که مدنی و 64  آیه دارد. در فضیلت سوره نور از پیامبر گرامی اسلام روایت شده: هر که سوره نور را قرائت نماید خداوند به تعداد تمام مردان و زنان مؤمن در گذشته و در آینده به او ده حسنه عنایت می کند.(1) درباره یاد دادن سوره نور به اعضای خانواده از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله روایت شده: یکی از حقوق دختر بر پدر آن است که سوره نور را به او تعلیم دهد.(2) امام علی علیه السلام نیز در این باره فرمودند: سوره نور را به زنانتان بیاموزید که در آن موعظه ها و پندهای نیکویی است.(3) از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده است: مال ها و نیروهای جنسی خود را با تلاوت سوره نور محافظت کنید و زنانتان را با این سوره حفظ کنید، زیرا هر کس بر قرائت این سوره به صورت روزانه یا شبانه مداومت ورزد، هیچ یک از اهل خانه اش مرتکب زنا نخواهد شد و پس از مرگش هفتاد هزار فرشته الهی او را تا قبرش تشییع می کنند و برای او دعا و استغفار می کنند تا او را در قبرش کنند.(4) آثار و برکات سوره 1) راهی برای جلوگیری از احتلام  از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله نقل شده است: اگر فردی سوره نور را نوشته و در تشک خواب که بر روی آن می خوابد، قرار دهد تا وقتی که این نوشته در آن وجود دارد، دچار احتلام نمی شود و اگر آن را نوشته و با آب زمزم شسته و بنوشد، قدرت جماع از او زایل می شود. (5) 2) درمان حیوان بیمار مرحوم کفعمی در مصباح خود آورده است: اگر سوره نور را در طشت بنویسند و ان را با آب بشویند و حیوان بیمار از آن بنوشد و کمی از آن آب بر حیوان بپاشند بهبود می یابد.(6) 3) بازگشت فراری برای بازگشت شخص فراری آیه 40 این سوره را بخواند.(7) 4) درمان ضعف چشم اگر آیه 35 سوره نور را بنویسند و بشویند و از آن آب در چشم کشند تاریکی و ضعف او از بین برود.(8)ــــــــــــــــــــــــــــــــ پی نوشت: (1) مجمع البیان،ج7،ص 216 (2) تهذیب الاحکام،ج 8، ص 112 (3)الکافی،ج5، ص516 (4)ثواب الاعمال، ص109 (5) تفسیرالبرهان، ج4، ص43 (6)المصباح کفعمی، ص456 (7) الکافی،ج2، ص63 (8) درمان با قرآن، ص65
⚜ ذکر صالحین ⚜ 🔴چگونه خداوند با وجود فراوانی انسان‌ها در قیامت،به حسابشان رسیدگی می‌ کند؟ 💥آیاتی از قرآن کریم بر این مسئله دلالت دارند که همه اعمال انسان مورد محاسبه قرار می ‌گیرند. این محاسبه چنان وسیع است که حتی نیات و اعمال جوانحی انسان را در بر می‌گیرد. ☘از ویژگی‌های حساب‌رسی الهی، سریع انجام شدن آن است. به همین جهت سریع ‌الحساب و اسرع ‌الحاسبین از جمله اسامی و صفات خداوند است. ⚡️در آیاتی از قرآن کریم بر محاسبه سریع اعمال تأکید شده است. در معنای رسیدگی سریع به حساب بندگان احتمالاتی وجود دارد: 🔶1- خداوند اعمال بندگان را به سرعت جزا می ‌دهد و وقت فرا رسیدن جزا نزدیک است. 🔶2- خداوند در سرای آخرت به حساب بندگان در مدت کوتاهی رسیدگی می‌ کند و حساب هیچ کس او را از حسابرسی دیگران باز نمی‌ دارد و خداوند همه را با هم حسابرسی می‌کند. ❤️خداوند در یک لحظه نتیجه اعمال نیک و بد را برای هر یک از افراد آشکار می‌ کند. ✳️فردی از امام علی(علیه السلام) پرسید: چگونه خداوند با وجود فراوانی انسان‌ها به حسابشان رسیدگی می‌ کند؟ 🌷 امام فرمود: آن‌چنان که با وجود فراوانی آن‌ها روزیشان می ‌دهد. ✳️ باز پرسید: چگونه به حساب آن‌ ها رسیدگی می‌کند با آنکه او را نمی‌ بینند؟ 🌷امام فرمود: همان ‌گونه که آنان را روزی می ‌دهد و او را نمی ‌بینند. 💠حساب اعمال ویژه آخرت نیست؛ بلکه در همین دنیا هم جریان دارد. سرعت حسابرسی و هر عملی اعم از نیک و بد در همین دنیا به سرعت محاسبه شده 🌟طاعات از طریق توفیقات الهی و گناهان از طریق خذلان الهی پاداش یا کیفر داده میشوند. 🌼امام علی(علیه السلام) فرموده است: «خداوند حساب بندگان خود را در زمان کوتاهی به اندازه زمان دوشیدن یک گوسفند رسیدگی می‌کند». 🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸❄️🌸 📙 فیض کاشانی، علم‌الیقین، ج2، 📙بحارالانوار، ج 19، ص 264.
🌷گدایی نکنید ولی گدا را ناامید نکنید امام محمد باقر(ع): اگر نیازمند بداند كه در اظهار نیاز کردن از مردم چه چیزی نهفته است، هرگز از كسى چيزى درخواست نمى كند، و اگر كسى كه از وى خواهشى مى شود بداند كه در نوميد كردن دیگران چه چیزی نهفته است، هرگز كسى را نااميد نمی کند. 📚تحف العقول ، ص۳۰۰
امیرالمؤمنین عليه السلام: ناملايمات را تحمّل كن كه تحمّل، پوشش عيبهاست، انسان خردمند نيمش بردبارى است و نيم ديگرش چشم پوشى احتمِلْ ما يَمُرُّ عليكَ، فإنّ الاحتِمالَ سترُ العُيوبِ، و إنّ العاقلَ نِصْفُهُ احتِمالٌ، و نصفُهُ تَغافُلٌ غررالحكم حدیث 2378
💎صفحه۳۵۰ 💎چشم باطن بین لازم است تا "خطابر قلم صنع نرفت"را درک کنیم 💎الهم اغفرلی ذنوب التی تورث السقم؛ گناه موجب مرض 💎برکات تلاوت سوره نور ✅کانال قدیمی نکته های ناب درتلگرام و سروش وایتا @rooshanfekr
💠💠💠 @Tb_Tabrizian 🌸فرمول کلی و مهم شناسایی مزاج غذا ها بی شک دانستن مزاج تمامی خوراکی ها یخت و زمان بر است. با توجه به سوالات مکرر عزیزان در مورد دانستن طبع خوراکی ها در این لحظه برای کاربران مجله طب اسلامی فرمول کلی شناسایی طبع تمام خوراکی ها را آماده کرده ایم و تقدیم عزیزان می کنیم. 🔹مجموعه تلخ مزه ها گرمند 🔹مجموعه های شیرینی ها گرم هستند 🔹گس مزه و بی مزه ها سرد هستند مثل سیب زمینی، آب، خیار و... 🔹ترشی ها سرد هستند 🔹چربی ها معتدل هستند 🔹تندی ها خیلی گرم هستند استثنا هم هر کدام دارند مثلا با وجودی که تلخی ها گرمند کافور تلخ مزه اما خیلی سرد است. درجه بندی هم دارند مثلا دم خیار کمی تلخ است و تلخ درجه یک است کدوی حنظل خیلی تلخ است و درجه گرمی آن نیز چهار است نبات شیرین تر و گرم تر از شکر طبیعی است . 🔹یک نفر معتدل سردی بخورد وقتی سردی اش می شود 🔹 یک گرم مزاج سردی میخورد آرامش پیدا میکند. گوشت ها: گوشت ها از اثراتشان روی بدن مزاجشان مشخص میشود ماهی سرد میگو گرم گاو و گوساله سرد گوسفند گرم مرغ محلی معتدل مرغ سیاه گرم مرغ ماشینی سرد بوقلمون و شترمرغ گرم گوسفند سیاه گرم تر از سفید است گاو سباه و سفید سردی دارد گاو سیاه گرم تر است گاو زرد و سفید گرم تر و مرغوب تر است نسبت ب سایر... شیر هر چه پرچرب تر و طبیعی تر گرم تر و هر چه کم چرب تر سرد تر ماست هم به همین صورت است هرکس به تناسب مزاجش باید گرمی یا سردی بخورد و هرکس در تابستان خنکی بیشتر و در زمستان گرمی بیشترباید بخورد در بوهاب وی گلاب ،یاس، نرگس و.. گرم بوی سرکه سرد، بوی ادکلن های شیمیایی غالبا سرد نواهای آرام و صداهای طبیعت گرم هستند ورزش و پیاده روی ملایم گرمی بخش بدن است -------- متعادل کننده های مزاج در طب اسلامی که مدامت در مصرف آنها بسیار مفید است -بنفشه و روغن بنفشه - کاسنی - انار سورانی ✍برگرفته از بیانات استاد خیر اندیش - آیت الله تبریزیان ✅ برای کسانی که دوستشان دارید فوروارد کنید 🌸 مرکز آیت الله 🌸 @Tb_Tabrizian 💠💠💠
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟 💠حکمت 462💠 💎رُبَّ مَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ. 🌟امام علی عليه السلام فرمود: 💎بسيارند كسانى كه به سبب تعريف و تمجيد ديگران فريب مى خورند . امام على عليه السلام، در عهدنامه مالک اشتر، مى فرمايد: 💎ثُمَّ رُضْهُمْ عَلَى أَلاَّ يُطْرُوكَ وَلاَ يَبْجَحُوكَ بِبَاطِل لَمْ تَفْعَلْهُ فَإِنَّ كَثْرَةَ الاِْطْرَاءِ تُحْدِثُ الزَّهْوَ وَتُدْنِى مِنَ الْعِزَّةِ ،💎 آنان را طورى تربيت كن كه ستايش بيهوده از تو نكنند و تو را براى اعمالى كه انجام نداده اى، تمجيد ننمايند! زيرا كثرت مدح و ثنا، خودپسندى و عجب به بار مى آورد و انسان را به تكبر و غرور نزديک مى سازد. همچنین امام عليه السلام، درباره صفات پرهيزكاران در خطبه همام مى فرمايد:💎 هرگاه يكى از آن ها را مدح و ستايش كنند از آنچه درباره او گفته شده به هراس مى افتد و مى گويد: من از ديگران به خود آگاه ترم و پروردگارم به اعمال من از من آگاه تر است. بارالها! مرا به سبب نيكى هايى كه به من نسبت مى دهند مواخذه مفرما! و مرا برتر از آنچه آن ها گمان مى كنند قرار ده و گناهانى را كه من دارم و نمى دانند ببخش . @rooshanfekr
🔶 جایگاه در عنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: إِذَا كَانَ‏ يَوْمُ الْقِيَامَةِ أَمَرَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مُنَادِياً يُنَادِي بَيْنَ يَدَيْهِ‏ أَيْنَ الْفُقَرَاءُ فَيَقُومُ عُنُقٌ مِنَ النَّاسِ‏ كَثِيرٌ فَيَقُولُ عِبَادِي فَيَقُولُونَ لَبَّيْكَ‏ رَبَّنَا فَيَقُولُ إِنِّي لَمْ أُفْقِرْكُمْ لِهَوَانٍ بِكُمْ عَلَيَ‏ وَ لَكِنِّي إِنَّمَا اخْتَرْتُكُمْ‏ لِمِثْلِ‏ هَذَا الْيَوْمِ‏ تَصَفَّحُوا وُجُوهَ النَّاسِ فَمَنْ صَنَعَ إِلَيْكُمْ مَعْرُوفاً لَمْ يَصْنَعْهُ إِلَّا فِيَ‏ فَكَافُوهُ عَنِّي بِالْجَنَّةِ. (علیه السلام) فرمود: هر گاه روز شود، خدا تبارك و تعالى فرمايد تا يك منادی برابر او ندا دهد: فقيرها كجايند؟ گروه بسيارى از مردم بپا می‌خيزند، پس خدا مى‏ فرمايد: اى بندگانم! گويند: لبيك اى پروردگارِ ما، پس خدا مى‏‌فرمايد: براى آنكه شما نزد من خوار بودید من شما را نكردم ، بلکه شما را براى چنين روزى برگزيدم ، به چهره مردم خوب نگاه كنيد و روى همه را بازرسى كنيد، هر كه به شما احسانى كرده كه آن را جز براى رضاى من نكرده است، به او از طرف من را بدهيد.  📚الكافي (ط - الإسلامية) ___________________________ 🔸دنیات ندادم نه از خواری توست 🔸 کونین فدای یک نفس زاریتوست ✅کانال کافیه نکته های ناب @rooshanfekr
💠فضائل امیرالمومنین علیه السلام💠 🌟پیامبر خداصلی الله علیه وآله می فرماید: 💎«ان الله جعل لاخی علی فضائل لاتحصی کثرة. فمن ذکر فضیلة من فضائله لم تزل الملائکة تستغفرله ما بقی لتلک الکتابة رسم، و من استمع الی فضیلة من فضائله غفرالله له الذنوب التی اکتسبها بالاستماع، و من نظر الی کتاب من فضائله غفرالله له الذنوب التی اکتسبها بالنظر. ثم قال: النظر الی اخی علی عبادة و ذکره عبادة، و لا یقبل الله ایمان عبد الا بولایته و البراءة من اعدائه. 💎به راستی خدا برای برادرم علی فضایلی قرار داده که از بس زیاد است، قابل شمارش نیست. پس هر که یک فضیلت از فضایلش را - باایمان و پذیرش- یاد کند، خداوند گناهان نو و کهنه اش را بیامرزد و هر که فضیلتی از فضایلش را بنگارد، همواره ملائکه برایش استغفار می کنند، تا هنگامی که آن نوشته باقی باشد، و هر که به فضیلتی از فضایلش گوش فرا دهد، خداوند آن دسته از گناهانی را که از راه شنیدن مرتکب شده است، ببخشاید و هرکه نگاه کند به نوشته ای از فضایلش، خداوند آن گناهانی را که از راه نگاه مرتکب شده باشد بیامرزد. سپس فرمود: نگاه به برادرم علی علیه السلام عبادت است و ذکر و یادش عبادت است، و خدا نمی پذیرد ایمان هیچ بنده ای را مگر با ولایتش و با بیزاری از دشمنانش. 📚 الامام علی علیه السلام فی آراءالخلفاء، ص 8، نقل از: مناقب خوارزمی، ص 32، ح 2; کفایة المطالب گنجی، ص 252، باب 62  🔸آنچه ز مخلوق ، خدا طالب است 🔸حَُب علی بن ابی طالب است @rooshanfekr
💠راه و روش زیبای ائمه اطهار در مقابل سختی ها و مصائب ✳️قتيبه أعشي گويد: روزي يكي از كودكان امام صادق علیه السلام مريض شده بود. 🔰 من به قصد عيادتش حركت كردم، حضرت را جلوي منزلش اندوهگين و غمناك ديدم، عرضه داشتم: يابن رسول اللّه ! فدايت شوم، حال فرزندت چگونه است ؟ 🌺حضرت فرمود: با همان حالتي كه بوده است،هنوز مريضي و ناراحتي او بر همان حالت ادامه دارد. 🍀 بعد از آن، حضرت سريع به داخل منزل خود رفت ؛ و چون ساعتي گذشت از منزل بيرون آمد در حالتي كه چهره اش باز و غم و اندوه در آن حضرت احساس نمي شد. 💠فكر كردم كه بحمداللّه حال كودك بهبود يافته است، لذا سؤال كردم: اي مولايم! بفرمائيد حال كودك چگونه است؟ 🌷فرمود: راهي را كه مي بايست برود، رفت. ☘با تعجب عرض كردم: قربانت گردم، در آن هنگامي كه كودك زنده و مريض حال بود، شما را غمگين و محزون مشاهده كردم؛ ولي اكنون كه او وفات يافت، شما را در حالتي ديگر مشاهده مي كنم؟! 🌸حضرت فرمود: اي قتيبه! ما خانواده اي هستيم كه قبل از ورود بلا و مصيبت چاره انديشي و تضرع مي نمائيم؛ 💥 ولي زماني كه مصيبت اتفاق افتاد و واقع گرديد تسليم قضا و قدر الهي مي باشيم و راضي به رضاي خدا هستيم. ✨ بنابر اين ديگر ناراحتي و اندوه معنائي ندارد.... 📕اعيان الشّيعة،ج 1، ص 664 📗بحار الانوارالانوار ج 47، ص 268، ح 3 @rooshanfekr
😭😭شروع دهه فاطمیه 95 روز😭😭 ما من عبد انفق من ماله فی محبة ابن بنت نبیه طعاما و غیر ذلک درهما الا و بارکت له فی الدار الدنیا الدرهم بسبعین درهما و غفرت له ذنوبه اگر کسی برای فرزند دختر پیامبر(تمام اهل بیت) پولی خرج کند چه برای اطعام و چه امور دیگر خداوند هفتاد برابر به او برکت میدهد و گناهانش را می آمرزد مستدرک ج 18 ص 319📒📚📝📕 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💠استاد سید محمدمهدی 💠 💎«وادی عبودیت‌، وادی بسيار پيچيده و لطيفی است. اين طور نيست که بگوييد: به طرف خدا رفتن که کاري ندارد! سرم را زیر مي‌اندازم پيش مي‌روم! "هزار نکته باريک تر زِ مو اينجاست". کسي که راهرو نيست و در اين امواج نیفتاده، نمی‌داند که چه خبر است! خيال مي‌كند که با شنا کردن مي‌تواند به آن طرف برسد. یا حتی خودش را نجات‌غريق می‌داند!! گرداب‌ها و موج‌های چهل‌متری را که کشتي را فرو مي‌برد، ندیده است! چنین آدمي ممکن است بگويد پيغمبر يعني چه و امام(ع) برای چه می‌خواهیم! ما با پای خودمان به طرف خدا می‌رویم! مگر او «اقرب اليه من حبل الوريد» نيست! 👈 امواجي که ابليس مي‌فرستد از سر غيرمُخلَصين (الا عبادَک منهم المُخلََصين) عبور مي‌کند و همه را غرق مي کند. همه باید متمسِّک به امام(ع) باشند؛ «مثل اهل بيتي کمثل سفينة نوح من رکبها نجي و من تخلف عنها غرق». امواج ابلیسی از سر هزار عارف و عامي مي گذرد. چه بسيار عرفايي که سجاده عبادتشان لانه شيطان شده است («فباض و فرّخ في صدورهم و دبّ و درج في حجورهم فنظر بأعينهم و نطق بألسِنتهم»)؛ از طريق کُتب آنها و از طريق اَلسنه آنها شکارگاه تاريخي براي خودش درست کرده. گاهي مي بينيد بعضي‌ها شکارگاه عظيم و تاريخي ابليس هستند؛ از افق پانصدساله، افراد را جذب خودش می‌کند و به دهان و جهاز هاضمه ابليس وارد می‌کند! اينها واقعيت‌هاي عالم تکوين است. کسي که اين جريان‌هاي پيچيده را در عالم را نمی‌بیند، مي گويد خدا هست و به ما هم نزديک‌تر است؛ خودمان راه مي‌افتيم و می‌رسیم!!». ✅کانال کافیه نکته های ناب ┏━━━✨❣❤️❣✨━━┓ 💐 @rooshanfekr 💐 ┗━━━✨❣❤️❣✨━━┛
حدیثی بسیار زیبا و دلنشین 🎈 حضرت امام حسن عسکری (ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼ‌ﻡ) از پدران خویش از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) روایت فرمود: 👈 شدیدتر از حال یتیمی که پدر از دست داده، یتیمی است که از امام خود جدا گردیده و امکان دسترسی برای او نیست و نمیداند در مشکلات دینی خود چگونه رفتار کند... 📒📕 الاحتجاج٬ ج۱ ص۷ 🔶 در شرعیات سبب 🔶 قالَ الإمام الكاظم عليه السلام: «مَنْ نَظَرَ بِرَأيْهِ هَلَكَ، وَ مَنْ تَرَكَ أهْلَ بَيْتِ نَبيِّهِ ضَلَّ، وَ مَنْ تَرَكَ كِتابَ اللهِ وَ قَوْلَ نَبيِّهِ كَفَرَ» علیه‌الصلاة‌والسلام فرمودند: هركس به و سليقه خود اهميّت دهد و در مسائل دين به آن عمل كند می‌شود، و هركس صلّی الله عليه وآله وسلّم را كند می‌گردد، و هركس و را ترك كند می‌باشد. 📚 کافی ج۱ (کتاب فضل العلم، باب البدع و الرأی و المقاییس) حدیث۱۰ @rooshanfekr
🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟 🔺 💠اگر در «مفاتیح الجنان» ملاحظه می کنید که نوشته شده کسی که فلان دعا را اینچنین بخواند،مثلا مریضش شفا پیدا می کند و بعد ده ها بار،دعا را خواندیم و هرگز مریض مان شفا پیدا نکرد،بدانیم کد و رمز اینگونه از فرمایشات ائمه «علیهم السلام» این است که،انسان باید ادعیه را دارا بشود تا به نتیجه مطلوب خود نائل گردد. ‼️صرف دانایی و قرائت ظواهر الفاظ و کلمات،نتیجۂ چندانی حاصل نمی شود.‼️ 💠در یکی از احادیث می فرمایند : 🔅اگر کسی حقیقت سورۂ حمد را دارا بشود و به سرِّ آن دست یابد می تواند بعد از اینکه سورۂ حمد را چهل بار تلاوت کرد و بر آب دمید، مریضها را شفا دهد.🔅 💠این در حالی است که اگر شخص به صرف لقلقۂ زبان سورۂ حمد بخواند و بر آب بدمد،هرگز نمی تواند مریضی را شفا بدهد. عمده در داشتن تصرفات و معجزات و کرامات،دارایی است و نه صرف دانایی.از معرفت شهودی و دارایی در عارفان تعبیر به ولایت تکوینی نیز می کنند. ‼️ولایت تکوینی،دارایی اسماءالله است.‼️ ۴۴ @rooshanfekr
‍ 💠💠💠💠 💠💠💠 💠💠 💠 🌸یا هو یا من لا هو الا هو 🍃در تفسیر مجمع البیان ذیل سوره اخلاص آمده است که علی (علیه السلام) قبل از غزوه بدر، حضرت خضر (علیه السلام) را در خواب مشاهده می فرمایند و به او می گویند ☄چیزی به من بیاموز تا بدان وسیله بر دشمنان نصرت یابم. جناب خضر (علیه السلام) به ایشان می گویند، بگو: یا هو یا من لا هو الا هو علی (علیه السلام) در صبح آن شب، ✨حکایت رؤیای شب گذشته خویش را برای رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می نمایند. حضرت رسول به ایشان می فرمایند، یا علی به تو اسم اعظم تعلیم داده 🔹شده است. 📘آب حیات ✏️نویسنده : محمد حسین اکبری @rooshanfekr 💠 💠💠 💠💠💠 💠💠💠💠
🌟معراج السعاده🌟 💠 علائم ترقى در مراتب توحيد💠 💎بدان كه از علامات ترقى از مرتبه اول و دوم توحيد و وصول به مرتبه سيم آن است‏كه آدمى در جميع امور خود توكل بر خدا كند و همه امور خود را به او واگذارد وديده از همه وسايط بپوشاند، زيرا كه بعد از آنكه بر او روشن شد كه به غير از خدااحدى منشا هيچ اثرى نيست، و دانست كه مبدا هر موجودى و منشا هر فعلى، از خلق ورزق و عطا و منع و غنا و فقر و مرض و صحت و ذلت و عزت و حيات و ممات و غير اينها حق - سبحانه و تعالى - است.و اوست منفرد و مستقل به جميع اينها.و «انباز» (40) و شريكى از براى او در هيچ اثرى نيست ديگر در هيچ امرى ملتفت‏ به غير او نمى‏شود، بلكه ‏بيم او از خدا و اميدش به او و وثوق و اعتمادش بر اوست.و كسى را كه اين مرتبه حاصل‏ نشده و دل او از شوائب شرك خالى نيست و به سبب وساوس شيطانيه ملتفت‏به وسايط ظاهريه مى‏گردد، همچنان كه با آمدن باران اعتماد به نمو زراعت و نباتات مى‏كند. و از وزيدن باد موافق، مطمئن به سلامتى كشتى مى‏شود.و از حدوث بعضى نظرات‏كواكب و اتصالاتشان اميد و بيم به حدوث بعضى حوادث به هم مى‏رساند.و از ملاحظه ‏قدرت بعضى از مخلوقات از قهر او خائف و به لطفش اميدوار مى‏گردد، و كسى كه ابواب ‏معارف بر او گشوده شد و امر عالم كما هو حقه بر او منكشف گرديد مى‏داند كه آسمان وزمين و خورشيد و ستارگان و ابر و باد و باران و حيوان و انسان، و غير اينها از مخلوقات،همگى مقهور امر پادشاه بى‏ شريك و وزير، و در قبضه قدرت او مسخر و اسيرند. چون‏زرع را فاسد خواهد، آمدن باران چه نفع تواند رسانيد.و اگر كشتى را غرق دريا پسندد،باد موافق چه تواند كرد.سرى را كه او بر خاك افكند كه مى‏تواند برداشت؟ بلند آن سر كه او خواهد بلندش نژند (41) آن دل كه او خواهد نژندش گرت عزت دهد روناز مى‏ كن و گر نه چشم حسرت باز مى‏ كن مبادا آنكه او كس را كند خوار كه خوار او شدن كاريست دشوار و اگر تو را خواهد به ساحل نجات رساند باد مخالف نيز مخالفت نتواند كرد.و اگر انبارترا آباد خواهد بى‏ باران هم گندم تواند داد. آنكه او از آسمان باران دهد هم تواند او ز رحمت نان دهد و التفات آدمى به بعضى از وسائط در نجات و عزت و غناى خود و متوسل به آنهاشدن شبيه است‏به كسى كه: پادشاهى امر به كشتن او فرموده باشد سپس پشيمان شده ‏و كاتب را امر كند كه منشور عفو او را نوشته ارسال نمايد.و آن شخص بعد از خلاص ‏شدن، زبان به مدح و ثناى كاغذ يا قلم يا كاتب گشايد و گويد كه: اگر اينها نبودى مرا نجات‏ ميسر نگشتى و كسى كه دانست كه آنچه بر كاغذ رقم شد از قلم بود و قلم خود مسخر دست‏كاتب و كاتب را ياراى آن نيست كه بى امر پادشاه چيزى نويسد بجز شكر پادشاه نكند و به‏ غير از ثناى او نگويد و منت‏ بجز از او نپذيرد. و شكى نيست كه جميع مخلوقات، از ماه و خورشيد و آسمان و ستارگان و باد و باران‏ و جماد و حيوان، همگى چون قلم در دست كاتب، و كاتب در خدمت ‏سلطان، مقهور و مسخرند.بلكه اين از بابت مثالى است كه سزاوار آن است گفته شود: «خاك بر فرق من‏و تمثيل من‏» قلم كجاست و كاتب كيست؟ («و ما رميت اذ رميت و لكن الله رمى‏») (42) ديده ‏حق بين كو و دل حق شناس كجاست؟ هر گاه مورى در كاغذى كه در دست كاتب است‏و آن را مى‏نويسد گذر كند از تنگى چشم و خوردى حدقه نمى‏بيندخ مگر نيش قلم را كه‏ كاغذ را سياه مى‏كند و نور بصرش را امتداد نيست كه انگشت كاتب و يا دست او را ببيند،چه جاى آنكه خود كاتب را بر خورد، پس چنان تصور مى‏كند كه اين همه نقش بديع‏از قلم سر مى‏زند. و مخفى نماند كه مراد از آنچه مذكور شد آن است كه: كسى كه از مرتبه دويم‏ توحيد ترقى نموده مى‏داند كه منشا جميع آثار و مصدر همه افعال خداوند متعال است‏ و ديگرى منشا هيچ امرى نمى‏تواند باشد.و اين در غير حركات و افعال انسان است، زيرا كه‏ فى الجمله اختيارى از براى او در افعال و حركات خود بديهى، و اجماع و آيات و اخبار (43) در آن صريح است.گو اختيار تام و اقتدار بالاستقلال نباشد بلكه اختيار او در همين‏ امور تكليفيه و اعمال خير و شر باشد كه حكيم على الاطلاق به جهت مصالحى‏ چند كه خود به آنها داناتر است چند روزى زمام اختيار در اين امور را به دست‏ خود انسان‏داده و او را به عالم ابتلا و امتحان فرستاده‏اند. «انا عرضنا الامانة على السموات و الارض و الجبال فابين ان يحملنها و اشفقن منها و حملها الانسان‏». (44) پس انسان، هم مختار است و هم مجبور، اختيار او در امور تكليفيه و خيرات و شرور،و اجبار او در غير اينها از حيات و ممات و عزت و ذلت و بيمارى و صحت و شفا و فقر وغنا و امثال اينهاست. و ممكن است همين مراد باشد از آنچه در حديث مشهور وارد شده است كه: «لا جبر و لا تفويض بل امر بين امرين‏» @rooshanfekr
⚠️ اصطلاحات غلط ❌ ... 📛خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!📛 ✅ولی قرآن چیزی دیگه میگه✅ 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﻌﻠﻤﻮﻥ*" 👈بیشتر مردم نمیدانند 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺸﻜﺮﻭﻥ*" 👈بیشتر مردم ناسپاس اند 💥" *أكثر الناس ﻻ‌ ﻳﺆﻣﻨﻮﻥ* " 👈بیشتر مردم ایمان نمی آورند 💥" *أكثرهم ﻓﺎﺳﻘﻮﻥ*" 👈بیشترشان گناهکارند 💥" *أكثرهم ﻳﺠﻬﻠﻮﻥ*" 👈بیشترشان نادانند 💥" *أكثرهم ﻣﻌﺮﺿﻮﻥ*" 👈بیشترشان اعتراض گرند 💥" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﻌﻘﻠﻮﻥ*" 👈بیشترشان تعقل نمیکنند 💥" *أكثرهم ﻻ‌ ﻳﺴﻤﻌﻮﻥ* " 👈بیشترشان ناشنوای اند 💥" *ﻭﻗﻠﻴﻞ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﻱ ﺍﻟﺸﻜﻮﺭ* " 👈و کم اند بندگانی که شاکر اند 💥" *ﻭﻣﺎ ﺁﻣﻦ ﻣﻌﻪ ﺇﻻ‌ ﻗﻠﻴﻞ* " 👈و جز اندکی ایمان نمی آورند ✳️پس👈 نه تنها اکثریت نشانه حقانیت نیست بلکه در مورد زیادی اکثریت بر خلاف معیارهای الهی رفتار میکنند. @rooshanfekr
🔰 نماز بسیار مجرب جهت اجابت🔰 حاجت🔱🔰 ✅این نماز جهت کفایت مهمات است↯ در رکعت اول بعد از حمد آیه ۲ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند ✨《وَمَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ》✨ در رکعت دوم بعد از حمد آیه ۳ سوره طلاق را ۷۰ مرتبه بخواند ✨《وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللهُ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللهُ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْراً》✨ بعد از نماز نیز صد مرتبه استغفار و صد مرتبه خداوند را تمجید کند و صد مرتبه صلوات بفرستد سپس در سجده بگوید ↯↯↯ 💠"ایّاکَ نَعْبُدُ و َایّاکَ نَسْتَعین"💠 📚 خزینه الفوائد ص ۲۰۸ @rooshanfekr
🌟امام صادق عليه السلام: 💎فَضْلُ الْوَقْتِ الْأَوَّلِ عَلَى الْأَخِيرِ كَفَضْلِ الْآخِرَةِ عَلَى الدُّنْيَا 💎فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست. 📚ثواب الاعمال ص 36 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 79 ، ص 359 ، ح 43 @rooshanfekr