🏴 #ام_البنین
ام البنین(ع)، شاعر بود؛ می گويند كنار #بقيع می آمد و شعر و مرثيه می خواند.
روضهها و وقایع را از #حضرت_زينب(س) می گرفت و در بقيع ادا می كرد.
تأثير اشعار او چنان بود كه حتی شخصیتی مانند مروان_بن_حكم كه از سرسختترين دشمنان #ابا_عبدالله بود و پيشنهاد قتل اباعبدالله را داده بود به آن جا می آمد و گريه می كرد.
اين مرثيه خوانی ها بعدها منجر به زمينه سازی برای قيام مردم #مدينه شد.
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #کلیپ_تصویری
شاید خیلی هامون ندونیم که حضرت #ام_البنین وقتی با #حضرت_علی ازدواج کردند ۱۹ سال سن مبارکشون بود و #امام_حسن و #امام_حسین بین ۲۳ و ۲۱ سال سن مبارکشون بود و پسران حضرت علی(ع) از #فاطمه_بنت_حُزام بزرگتر بودن.....
این ویدئو رو ببینید و برای دیگران بفرستید.
👤 #دکتر_محمدرضا_سنگری
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
13.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
✨ #یک_دقیقه_مطالعه
🔸 ذکر توسل #صبر امام حسین و اهل بیت او
امام حسین(ع) هر شش خصلت اسلامی(ذکرشده در آیه ۱۷۷ سوره بقره)
را به بهترین وجه دارا بوده است.
1⃣◀️ اما اول: مورخین نوشته اند هر چه در روز #عاشورا مشکلات بیشتر می شد و اصحاب او #شهید می شدند، حضرت، برافروخته تر و شاداب تر می شد.
2⃣3⃣◀️ اما دوم و سوم که در زیارتش می خوانیم اشهد انک قداقمت الصلوه و اتیت الزکوه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر؛
شهادت می دهم ای #امام_حسین که تو #نماز را برپا داشتی و پرداخت نمودی زکوه را و امر به معروف و نهی از منکر نمودی.
4⃣◀️ و اما خصلت چهارم که داستان ها از سخاوت و بذل و بخشش آن حضرت شنیده اید و حکایت آن اعرابی که وارد مدینه شد و سوال می کرد:
من اکرم الناس در سخنرانی هشتم گذشت.
5⃣◀️ و اما صفت پنجم #وفا_به_عهد اصل قیام و #نهضت آن حضرت وفای به عهدی بود که با خدا بسته بود که #اسلام را برقرار و تا #قیامت بیمه و ماندنی و ابدی فرماید.
6⃣◀️ و اما خصلت ششم والصابرین فی الباساء و الضراء که معصومین با آن مصیبات و مشکلات که داشته اند، فرموده اند:
لا یوم کیومک یا اباعبدالله
حتی تمام مورخین غیر مسلمان نوشته اند که صبر حضرت بر شهادت ها و صبر اهل بیتش بر مصیبت ها هیچ همانند نداشته و ندارد و نخواهد داشت.
📚 بخش کوتاهی از کتاب چراغ هدایت، امام حسین علیه السلام بیان و قلم سیدمحمدعلی جزایری(آل غفور) ص ۲۱۱.
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🔸 حرم #امام_رضا این روزها...
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ #کلیپ_تصویری
🔸 خودتو به خدا بسپار... خدا با توست!
👤 #دکتر_محمدرضا_سنگری
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom
♦️ #یک_دقیقه_مطالعه
📘 #کتاب_روزدهم_۲_دکتر_محمدرضا_سنگری
حضرت اباعبدالله(ع) می فرمایند:《یاابن آدم انک انت ایام کلما مضی یوم مضی بعضک》 ای انسان تو جز یک مجموعه روز چیزدیگری نیستی هر روزی که بگذرد بخشی از وجود تو رفته است.
پس روزها و فرصت ها را دریابید و استفاده کنید.
در جای دیگر #حضرت_اباعبدالله(ع) می فرمایند: 《ایها الناس نافسوا فی المکارم》ای مردم وقتی به مکرمت ها، بزرگی ها، خوبی ها و نیکی ها رسیدید پیشتاز باشید."نافسوا" منافسه به معنای مسابقه و پیشتازی است. وقتی امر خیری مطرح می شود پیشتاز باشید و گام جلو بگذارید، دریادل باشید، اهل خطر باشید.
📘کتاب روزدهم ۲، صص۶۷و ۶۸
🔰🔰🔰🔰
کانال روزدهم در ایتا و سروش
@roozedahom10
🌴🌴🌴
اَلسَّلامُ عَلَیْ الحُسَین
وَ عَلی علی ابن الحُسَین
وَ عَلی اَولادِ الحُسَین
وَعَلی اَصحابِ الحسین
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
✨ #یک_دقیقه_مطالعه
📚 کتاب روز دهم۱
🔰 عوامل انحراف خواص در حادثه #عاشورا
یکی از علل انحراف خواص در حادثهی عاشورا بریدگی از #معنویت بود که منشأ آن را باید پس از رحلت پیغمبر(ص) دانست چرا که هدف اصلی رسالت انبیاء نزدیک کردن بندگان خدا و ایجاد معنویت در بین آنان بوده است.
#پیغمبر_اسلام نیز انقلاب جهانی خود را براساس معنویت بنا نهاد و رسالت خویش را با دعوت به معنویات و فراخواندن بندگان به سوی خدای بیهمتا آغاز کرد و با تکیه بر همین عنصر اساسی به در هم کوبیدن آثار شرک و گمراهی پرداخت و مردم را از بیراههی بت پرستی به #صراط_مستقیم خداپرستی هدایت فرمود.
بر همین اساس آغاز رسالت او با نزول سورههای آخرین قرآن که عمدتاً پیرامون #مبدأ_و_معاد بودهاند، شکل گرفت.
در سایهی همین برنامهی #انسان_سازی بود که تربیت یافتگان پیغمبر(ص)، جلوههای بارز معنویت و #ارتباط_با_خدا بودند بدانگونه که خود را فرمانبردار حقیقی اوامر الهی میدانستند و در اطاعت دستورات دینی به مسابقه میپرداختند.
🔸 در« اسدالغابه» چنین آمده است:
برخی از جوانان برای این که قدّشان بلندتر نشان داده شوند و اجازهی حضور در میدان جنگ پیدا کنند، روی پنجه پای خود میایستادند و هر گاه نوجوانی اجازهی میدان رفتن مییافت، نوجوان دیگری برای آنکه او هم خود را به میدان برساند میگفت من هم چون او قادرم بجنگم و برای اثبات این مدعی حاضر به کشتی گرفتن و مسابقه با او هستم.
....
🔸 اما پرسش مهمی که در این جا نقش می بندد آن است که چه شد که پس از پیامبر(ص) این معنویت به افول گرایید و دوباره جامعهی مسلمین بستری برای احیای امور غیرارزشی گردید و سالهای سال جامعهی اسلامی را در سیطرهی خود قرار داد؟
حقیقت آن است که علت اصلی این عقبگرد نامیمون را در افول معنویت در ضمیر مردم باید جستجو کرد خصوصاً #خواص که جلودار عوامند.
وقتی خواص با روی آوری به دنیا، اسیر دست بستهی مظاهر آن شوند و #اسلام را در ظاهر یک سری #احکام خلاصه کنند، روح معنویت که در توجه به خدا پیدا میشود، خود به خود از بین میرود و آنجاست که ماجرای سقیفه به راحتی و بدون هیچ دغدغهای شکل میبندد و سفره خواران این ولیدهی نامبارک تا سال ها از نشستن بر سر این سفره و تناول از آن خسته نمیشوند تا آنجا که ذوی القربای پیامبر(ص) به مسلخ #شهادت میروند.
📚 منبع:
کتاب روزدهم یک، مقاله ی نقش خواص و عوام در حادثه عاشورا نوشته ی دکتر حسن رضایی مهر، صص ۳۴_ ۳۵
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
✍شرح زیارت عاشورا
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟
معنای کلمه برائت
واژه #ـبرائت مشتقات و صورتهای گوناگون دارد. آن از جمله واژههایی است که در لغت عرب معنی واضح و روشنی بر آنها ذکر#ـ نشده است.
#ـ کلمه برائت در رابطه با زیارت عاشورا به این معنی است که :«خدایا من به واسطه #ـارتباط با تو از دشمنان تو و اولیا تو قطع و جدایی #ـپیدا میکنم و این همان معنی #ـبیزاری است که در ترجمه کلمه#ـ برائت نوعاً به کار برده میشود .»
🌱معنای کلمه اشیاع
جمع کلمه شیعه است .ومعنای آن عبارت است از متابعت و پیروی و دنبالهروی ،و آنچه به این معنی نزدیک است.
🌱 معنای کلمه اتباع
اتباع جمع کلمه تابع به معنای پیرو و دنباله رو میباشد. #ـفرق کلمه اتباع با اشیاع این است که اتباع علاوه بر پیروی #ـرسیدن و #ـمحقق شدن را نیز نشان میدهد.
🌱 معنای کلمه اولیاء
جمع کلمه #ـولی است و کلمه ولی دارای معانی مختلفی است از جمله :مولا ـدوست پیرو ـتابع ،یاور و سرپرست، قیّم و همراه و هم پیمان . همه اینها با عبارت فوق در زیارت عاشورا #ـسازگار است یعنی:« لعنت خدا بر کسانی که دوست و یاور و همسو و هم جهت با قاتلان حضرت حسین علیه السلام و اصحابش میباشند»
🌱 چرا باید بیزاری جست؟
در قرآن و روایات #ـبرائت برای این است که #ـجبهه و خط #ـایمان و کفر و #ـحق و باطل و#ـ راست و #ـدروغ معلوم شود و نشان داده شود و اهل حق #ـنباید در مقابل اهل باطل #ـبیتفاوت باشند اگر #ـبرائت نباشد #ـدوستی و ولایت نیز قبول #ـنخواهد شد بلکه #ـتولا و #ـتبرا و #ـبرائت و #ـولایت همواره در صورتی قبول خواهد بود که #ـهمراه هم بوده و از هم #ـجدا نباشند.
🌱 جابر از امام#ـ باقر علیه السلام روایت کرده است ,فرمود:« هر که #ـنشناسد بدی آنچه را بر ما رسیده است از طرف #ـآنکه بر ما ستم کرده است و #ـنداند حقی که از ما #ـپایمال شده است و آنچه درباره ما #ـمرتکب شدهاند, پس او شریک است با آنکه این #ـظلمها را درباره ما انجام داده است در آنچه ما #ـگرفتار شدهایم»
✍به نقل از کتاب :پیام عاشورا
#_از شیخ علی صحّت
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10
✨ #تحریف_های_عاشورایی
#امام_حسین_ع_مانند_عیسیبنمریم_ع
🔻در اینجا به دو تحریف میپردازیم که هر کدام به گونهای امام حسین ع را به عیسیبنمریم ـ علیهالسلام ـ شبیه کردهاند:
ـ الف. به آسمان رفتن
بعضی از غلات شیعه که در پاسخ به پرسش سخت: چگونه امام [ ظاهرا ً] شکست خورد و کشته شد؟ درمانده شده بودند، وضعیت امام را با وضعیت عیسیبنمریم ـ علیهالسلام ـ مقایسه کرده و گفتند: همانطور که یـهودیان شخصی یهودی را اشتباها ًبه جای مسیح(ع) به صلیب کشیدند و حضرت مسیح(ع) کشته نشد بلکه به امر الهی به آسمان رفت. همانگونه در روز عاشورا نیز کوفیان فرد دیگری به نام ـ حنظلهبناسعدشامی ـ را به جای امام به قتل رسانده و امام حسین ـ علیه االسلام ـ در واقع زنده مانده و به آسمان رفته است .
🔶این موضوع در زمان امام رضا ـ علیهالسلام ـ به سرعت شیوع یافت تا جایی که امام صراحتـا ً در مقابل آن موضعگیری کرده و عکسالعمل تندی نشان دادند.
« ابنبابویه به سند معتبر روایت کرده: که ابوصلت هروی به خدمت رضا ـ علیهالسلا م ـ عرض کرد که گروهی در کوفه هستند که مدعیاند، حسینبنعلی کشته نشده و حقتعالی شباهت او را بر خنظلهبناسعدشامی افکند و آن حضرت را به آسمان برد، چنانکه عیسی(ع) را به آسمان بالا برد.
♦️حضرت فرمود: دروغ میگویند، غضب و لعنت خدا بر ایشان باد، اینان با تکذیب کردن پیغمبر خدا ص که خبر داد آن حضرت کشته خواهد شد کافر گشتهاند، به خدا سوگند که حسین(ع) کشته شد و کسی که از حسین(ع) بهتر بود، امیرمؤمنان(ع) امامحسن(ع) هم کشته شدند و هیچ یک از اهل رسالت نیست مگر کشته میشود… »
💠در اینباره از امام صادق ــ علیهالسلام ــ نیز در لعن غالیانی که در حق اهلبیت از حد گذشتهاند داریم که:
«خداوند غلات و اهل تـفویض را لعنت فرمود همانا اینان سرکشی پروردگار را کوچک شمردند و به او کا فر شدند و شرک ورزیدند و گمراه شدند و گمراه کردند به خاطر فرار از برپایی واجبات و اداء حقوق.»
🔻ب ــ خون ایشان کفاره گناهان امت
عدهای بر این باورند که امام حسین ع قیام کرد تا کشته شود. برای اینکه کفاره گناهان امت باشد .
❓عمق ایـن مطلب از کجاست؟ آیا از سخنان پیامبر و امامان گرفته شده یا از جای دیگری است. هر کس آشنایی کمی با ادیان آسمانی داشته باشد در مییابد این طرز تفکر شبیه تفکر مسیحیان است که قائلند حضرت مسیح (ع) به صلیب کشیده شد تا کفاره گناهان امت باشد. یعنی گناهان خودشان را به حساب حضرت عیسی(ع) میگذارند.
🔻این نوع تفکر در بین مسلمانان خدای ناکرده با عث تحریک و هتک دستورات دینی خواهد شد.
یعنی هر گناهکاری که گناه کند فرقی ندارد مسلمان عادی باشد یا یزید و شمر و عمرسعد و …، ریخته شدن خون امام جوابگوی گناهان آنها خواهد بود .
باید گفت: ایـن سخن کجا با منطق امام حسین ـ علیه الـسـلام ـ و دلیل نهضت ایشان یکسان است؛ آنجا که میفرمایند:
«همانا من از روی سرمستی، گردنکشی، تبهکاری و ستمگری قیام نکردهام، بلکه بپاخواستهام تا کار امّت جد خویش به صلاح آرم و میخواهم که امربهمعروف و نهیازمنکر کنم؛ و روش جدم و پدرم علیبنابیطالب(ع) در پیش گیرم. هر کس مرا با پذیرش حق پذیرفت خداوند به حق سزاوارترین است؛ و هر کسی این را از من نپذیرد، شکیبایی میورزم تا خداوند میان من و مردم داوری فرماید و او بهترین داوران است، تو فیق من تنها از خداوند است، بر او توکل میکنم و به سوی او باز میگردم.»
💠باید گفت: هدف امام بنا بر فرمایش ایشان چیزی جز برپایی اسلام ناب محمدی و مبارزه کردن با گناهکاری نبوده است.
📚 منبع: مقاله تحریف شناسی عاشورا، اعظم بیانی و دیگران، به کوشش مرکز پژوهش و نشر فرهنگ عاشورا-چاپ نشده
🔰🔰🔰
✅ کانال #خیمه_عاشورایی_روز_دهم در ایتا را به دوستان خود معرفی کنید:
@roozedahom10