لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 حرمت تصویر استاد
▪️ احترام عجیب امام خمینی نسبت به تصویر استادش، آیتالله شاهآبادی
🔻 امروز 3 آذرماه، سالروز درگذشت آیت الله العظمی محمدعلی شاه آبادی، استاد بی بدیل عرفان و اخلاق است.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
جزوه_چگونه_یک_بسیجی_.pdf
900.1K
#محتوای_ناب|چگونه یک بسیجی باشیم
🔻 نگاهی نو به سبک زندگی دانشجوی بسیجی
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
#سخن_نگاشت | اولین آشنایی امام خمینی با آیتالله شاهآبادی از زبان رهبر معظم انقلاب
🔻 «اوّلی که امام خمینی مرحوم آقای شاهآبادی را در قم دیده بودند، یک کسی گفته بود آن که شما دنبالش میگردید، این است. ایشان گفتند که من با نفر دیگری رفتیم پیش ایشان و گفتیم یک درسی برای ما شروع کنید. گفت: حالا چه میخواهید؟ منظومه، اسفار، فلان؟ گفتیم نه، ما از این چیزها گذشتهایم؛ «مصباح الانس» میخواهیم. امام میگفتند بالاخره ایشان را وادار کردیم که برای ما «مصباح الانس» بگوید. میدانید تبحر امام بیشتر در عرفان بود، بیش از فلسفه.» ۹۱/۱۱/۲۳
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
#ویترین_روزنامه |جریان تحریف مانع تحقق شبکه ملی اطلاعات
▫️روزنامه رسالت امروز به بررسی شبکه ملی اطلاعات از زبان کارشناسان فضای مجازی پرداخته و در تیتر صریحی نوشت:«شبکه ملی اطلاعات متضمن امنیت، کیفیت و سرعت اینترنت». این روزنامه مهمترین دلیل کندی اینترنت و قمیت بالای آن را در عدم راهاندازی شبکه ملی اطلاعات می داند، روزنامه رسالت با ارائه آماری از مشترکان پیام رسان روبیکا ادامه می دهد:« در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر از مردم در پیامرسان روبیکا هستند. زمانی که تلگرام فیلتر شد بیش از ۳۵ میلیون نفر از دوپوسته تلگرامی آنکه سرورهایشان داخل کشور بود استفاده کردند. بااینحال چرا جریانی در داخل کشور که به قول رهبر فرزانه انقلاب به جریان تحریف معروف است، اجازه نمیدهد شبکه ملی اطلاعات درست راهاندازی شود یا شبکههای اجتماعی، پیامرسانها، سرویسها و خدمات بومی پا گرفته و بتوانند خدمات حداکثری به مردم ارائه بدهند؟ باید گفت آمریکاییها اجازه نمیدهند داخل کشور ما بحث بومیسازی فضای مجازی به جد دنبال بشود. مـتأسفانه در اینکه شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای داخلی رشد نکنند و حتی شبکه ملی اطلاعات به سرانجام نرسد، کارشکنی میکنند.»
#رصد
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک | هنوز امید هست...
◽️ایران که روزی پزشک وارد میکرد، امروز مقصد درمانی ۵۳ کشور دنیا است...
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
پایشنامه 2 آذر 99.pdf
797.6K
#پایشنامه | دوم آذرماه 1399
◽️از دنیای مجازی چه خبر؟
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
8.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خداحافظ عموی دوست داشتنی
🎥 حجتالاسلام راستگو، مبدع برنامههای شاد تلویزیونی برای گروه سنی کودک و نوجوان با دغدغههای آموزشی بود و بچههای دهه ۶۰ خاطرات زیادی با برنامههای تلویزیونیاش دارند.
◼️ عمو راستگو، صبح دیروز بر اثر سکته قلبی درگذشت.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
⭕️ امام، بسیج و جنگ نرم
👤 عبدالله گنجی
🔻 اکنون که ۳۲ سال از آخرین پیام امام به مناسبت هفته بسیج میگذرد میتوان از زاویه دیگری نیز به آن پیام نگریست. همگان میدانند حضرت امام چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه بعد از جنگ تحمیلی هیچ موقع خشونت و سلاح را توصیه نکردند. سخت معتقد بودند اگر مردم همراه نباشند هیچ اقدامی به سرانجام پایدار نمیرسد. اما آنچه در این نوشتار به آن میپردازیم این است که حضرت امام بلافاصله بعد از اتمام «جنگ سخت» جنگ نرم را پیشبینی کرده بودند و آنچه دیگران در آیینه میبینند ایشان ۳۲ سال پیش در خشت خام میدیدند.
🔻 برای فهم اهمیت موضوع ذکر دو نکته نسبت به آخرین پیام امام برای سالگرد تشکیل بسیج ضروری است؛ اول اینکه دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه (تنها قشری از بسیج که امام بنیان گذاشت) از سوی ایشان بعد از فراغت از جنگ سخت و نظامی بود؛ بنابراین میتوان گفت امام در چشمانداز آینده انقلاب اسلامی جنگی را میبینند که محور آن حوزه و دانشگاه است و نه نیروهای مسلح کشور.
🔻 دوم اینکه آنچه امام در آخرین پیام از دانشجویان و طلاب بسیجی مطالبه میکنند به کلی رنگ و بوی نظامی ندارد. امام در جنگ نرم از داخل جبهه خودی نیز غافل نبودند و از قضا در همین جا برای خود طلب مرگ کردند. تا سال ۷۹ و ۱۱ سال پس از پیام امام بسیج دانشجو و طلبه حق هیچ گونه فعالیت نرم درون دانشگاه را نداشتند. فقط میتوانستند به میدان تیر و مانور بیرون دانشگاه عزیمت نمایند.
🔻 غفلت ۱۱ ساله از محتوای پیام دوم آذر ۱۳۶۷ امام نابخشودنی است و دقیقاً در همین فضا بود که مقام معظم رهبری کسانی را که نمیگذارند دانشجویان ما سیاسی باشند لعنت کردند. مطالبات امام در آن پیام کارکرد نظامی ندارد. آنچه امام میخواهند کاملاً منطبق بر جنگ نرم است که تا سالهای اخیر قابل فهم نبود، زیرا بسیج را با لباس سیاسی نظامی و کلاشینکف میشناختند و تمام.
🔻 مطالبات امام هم جنبه سلبی دارد و هم جنبه ایجابی. آمیزهای از «ترویج نرم»، «هجوم نرم»، «مقاومت نرم» و «دفاع نرم» بود. نفوذی که از سال ۱۳۹۴ در کشور مطرح شد، حضرت امام آن روز دربارهاش هشدار داده بودند و یکی از کارهای بسیج دانشجو و طلبه را مقابله با نفوذ اجانب در مراکزشان اعلام کردند (سلبی). اما در بعد ایجابی نیز حل مسائل اعتقادی بسیجیان و ترسیم چارچوبهای اسلام ناب محمدی (ص) را نیز به این دو مراکز واگذار کردند و پاسداری از استقلال ایران خصوصاً استقلال سیاسی را نیز به این دو مرکز سپردند که: «فرزندان بسیجیام پاسدار اصول تغییرناپذیر نه شرقی و نه غربی باشند.» تاریخ بعد از امام نشان میدهد که کانون مبارزه با انقلاب اسلامی و در عین حال کانون دفاع از انقلاب اسلامی در این دو مرکز بوده است.
🔻 انحرافات اعتقادی از اسلام مدنظر امام (اسلام سیاسی یا اسلام ناب محمدی (ص)) از حوزه کم بیرون نزده و انقلاب اسلامی بارها با نفوذ اجانب در دانشگاهها تا مرز بحران پیش رفته است. نتیجه اینکه امام راحل برای فردای انقلاب اسلامی نگران دشمنان مسلح خارجی نبودند که نگران جنگ نرم بودند و مرتب نسبت به حفظ سلامت محیط دانشگاهها و دانشسراها (تربیت معلم) هشدار میدادند و در خصوص حوزه نیز فرمودند: «استکبار وقتی از نابودی مطلق روحانیت مأیوس شد دو راه را برای ضربه زدن انتخاب نمود. ارعاب و زور و دیگر خدعه و نفوذ در سالهای اخیر که زور کارگر نشد و راههای نفوذ تقویت گردید» و معتقد بودند که اولویت فعلی آنها خدعه و نفوذ است که از مقدسنماهای متحجر و بی شعور تا طرفداران اسلام امریکایی را دربرمیگیرد.
🔻 آنچه در جنگ نرم آینده باید بیشتر نگران آن بود مقابله مدعیان دین با انقلاب اسلامی است، نه لیبرالها و غربگراها. این جماعت کسانی هستند که امام درباره اسلافشان فرمودند: «در ۱۵ خرداد ۴۲ مقابله با گلوله و تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان مینمود، بلکه علاوه بر آن از داخل جبهه خودی گلوله حیله و مقدسنمایی و تحجر بود، گلوله زخم زبان و نفاق و دورویی بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب جگر و جان را میسوخت و میدرید» و این داستان جنگ نرمی است که مستقیماً بر استانداردهای غربی سوار نیست، اما پوسیدگی از درون را رهنمون میشود. آن میدانی که بسیجی باید در آن بایستد تا فضیلتهای اصلی انقلاب زنده بماند همین نقطه است، این همان مدلی است که امیرالمؤمنین (ع) با آن عظمت را فشل کرد و همان هلهله «ابشرو بالجنه یا جندالله» صحنه کربلاست که حسین بن علی (ع) را به قربانگاه برد.
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بدون_بن_بست |مجموعه موشن گرافی نقش بسیج در بزنگاه های حساس انقلاب (1)
🔻 نقش بسیج در مهار کرونا
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بدون_بن_بست |مجموعه موشن گرافی نقش بسیج در بزنگاه های حساس انقلاب (2)
🔻 طرح بسیج واکسیناسیون اطفال در سال 1373
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#بدون_بن_بست |مجموعه موشن گرافی نقش بسیج در بزنگاه های حساس انقلاب (3)
🔻 بسیج در مبارزه با کرونا
#هفته_بسیج
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
📌تاسیس مدرسه علوی
🔷 روزی از خیابان شاهپور (وحدت اسلامی فعلی) در نزدیکی بازار تهران می گذشتم. زمانی بود که قانون تأسیس مدارس ملی را وزارت آموزش و پرورش اعلان کرده بود. در این فکر بودم که چگونه میتوان برای فرزندان مسلمان این مرز و بوم مدرسه ای بنا کرد؟ می رفتم و در حسرت تأسیس مدرسه ای مسلمان پرور میسوختم. بسیار کسان، به خاطر درآمد مادی و افزودن بر سرمایه خود، امتیاز تأسیس مدرسه گرفته بودند.
فارغ از سفر زنجان در سال های گذشته و دیدار با مردی به نام روزبه و احساس همدلی جدی با او به سوی مقصدی روان بودم. در اندیشه ام نه زنجانی وجود داشت و نه روزبهی که در آن شهر دیده بودم. در رفتن شتاب داشتم که ناگهان با روزبه سینه به سینه به هم رسیدیم! دیدار شد میسر و بوس و کنار هم». سلام و علیک و احوال پرسی و هر دو شگفت زده از این دیدار غیرمترقبه و دور از انتظار. آنقدر دل های ما به هم نزدیک بود که تعارفات وقت تلف کن معمولی را رها کردیم و از هدف و مقصد یکدیگر پرسیدیم.
روزبه گفت: «شما چرا به قم نمی روید؟» به او گفتم «در فکر آنم که مدرسه ای تأسیس کنم.» او هم - با آن موقعیتی که در مدرسه تخت جمشید برایش فراهم شده و به عنوان یک معلم کامل عیار درخشیده بود - بی درنگ برای مدیریت چنین مدرسه ای اعلام آمادگی کرد. از این اظهار آمادگی روزبه به وجد آمدم. دیدم درست است که هنوز از مدرسه خبری نیست، ولی مدیر لایق و کاردان همه فن حریفش هست. برخی موانع قانونی را با او در میان گذاشتم و او امیدواری داد که این موانع برطرف شود.
🔶 قرار دیدارهای بعدی را گذاشتیم و از هم جدا شدیم. روزبه به سویی رفت و من یک راست راهی بازار شدم؛ چون حساب کرده بودیم که برای تأسیس مدرسه به مبلغ یکصدهزار تومان نیازمندیم. به یکی از بازاریها مراجعه کردم و به او گفتم: برای تأسیس مدرسه به چنین مبلغی احتیاج است. خوب است شما ۲۵ هزار تومان تقبل کنید.» گفت: «ندارم» گفتم: «قرض کنید.» از این پیشنهاد من تعجب کرد و من برایش توضیح دادم که: «اگر یکی از نزدیکان انسان به بیماری صعب العلاجی مبتلا شود، آیا او برای اقدام به درمان بیماری از هیچ کوششی فروگذار می کند؟» پاسخ روشن بود و او فوری پذیرفت. نفر دوم و سوم نیز به همین سیاق راضی شدند و نفر چهارم بدون گفتگو مبلغ درخواستی را پرداخت.
مشکل مادی حل شد. امتیاز مدرسه را به نام آقای فقهی رحمة الله عليه گرفتیم و نام مدرسه ای را که می خواستیم تأسیس کنیم «علوی» گذاشتیم. اندک زمانی گذشت و افتتاح مدرسه علوی در سال ۱۳۳۴ شمسی روی داد.
📌 تاسیس مدرسه علوی به روایت علامه کرباسچیان؛ کتاب فیض گل، صفحه 78.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir