• این چه جمهوری اسلامی شد؟!
▫️امروز در جامعه فعلی ما آثار عدل اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی در حد مطلوب همهمان نیست.
خوب حالا که نیست چهکنیم؟ حالا که احساس میکنید نابسامانیها و تبعیضها و بیعدالتیها هست، میشود بفرمایید چهکار خواهید کرد، شروع میکنید فقط نِق زدن؟ که بابا ما خون دادیم که به عدالت برسیم پس کو عدالت؟ غُر زدن؟ این چه جمهوری اسلامیای شد؟ خدایی نکرده دلسرد شدن و به ناامیدی و ضعف روی آوردن که ای بابا! آرزوها داشتیم که فکر میکردیم با این جمهوری اسلامی تحقق پیدا کند؛ این هم که نشد.
یا شروع میکنید با چشم و اندیشه بازتر به همه جوانب کار، نگریستن و با هم همکاری بیشتر کردن و با محکمتر شدن کمربندها و آماده کردن بیشتر خود، این راه طولانیِ سنگلاخِ پرنشیب و فراز انقلاب را با قاطعیت هرچه بیشتر پیمودن؟ کدام یک؟ هستند نازکنارنجیهایی که تنبلاند؛ هستند کسانی که کم کار میکنند و مزد فراوان انتظار دارند؛ هستند کسانی که ساده اندیش و سطحی نگرند.
📚پیامبری از نگاهی دیگر، ص۲۴۸
https://eitaa.com/roshana_nkh
🔺ترسیم «قهرمان ملی» پدیده «جشنواره چهلم» شد!
◽️هادی حجازیفر که پیشتر قدرت خود در بازیگری را با ایفای نقش در فیلم «ایستاده در غبار» و سایر فیلم های محمدحسین مهدویان اثبات کرده بود این بار استعداد و نوآوری خویش در کارگردانی را با فیلم «موقعیت مهدی»، به نمایش گذاشت.
◽️این فیلم که از اندک فیلمهای قابل تأمل چهلمین جشنواره فیلم فجر است؛ به زندگی شهیدان مهدی و حمید باکری میپردازد.
◽️از آنجایی که در چنین فیلمهایی انتظار میرود بازیگر با شخصیت اصلی فیلم شباهت ظاهری داشته باشد؛ وقتی خبر رسید خود هادی حجازیفر قرار است نقش شهید مهدی باکری را بازی کند، نمیشد به نتیجه فیلم خوشبین بود. حتی رونمایی از گریم او هم بدبینی مخاطبان را افزایش داد.
◽️با این حال وی چنان حضور خوب و مؤثری داشت که تا حد زیادی راه را بر انتقاد نسبت به عدم شباهت بست. گرچه موقعیت مهدی،فیلمی پر از دیالوگها و صحنههای خوب و به یادماندنی است و مخاطب را تا انتها با خود همراه میکند نتوانسته ناشنیدهها و ناخوانده هایی بیش از آن چیزی که مخاطب خود در کتابها و سایتها خوانده به او بدهد.
◽️دیدن نام محمدحسین مهدویان در تیتراژ به عنوان مشاور کارگردان دور از انتظار نبود چرا که همکاری قدیمی وی با هادی حجازیفر در خروجی فیلم موقعیت مهدی بسیار مؤثر بود.
◽️البته که نمیتوان از تأثیر بهسزای فیلمنامهنویس جوان این گروه در کیفیت فیلم، چشمپوشی کرد. ابراهیم امینی که این فیلمنامه را همراه با هادی حجازیفر نوشته است، در جشنواره امسال به واسطهی نوشتن فیلمنامه سه فیلم دیگر پر کارترین فیلمنامهنویس چهلمین جشنواره فیلم فجر است.
https://eitaa.com/roshana_nkh
♨️فوری/ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک نقطهزن خیبرشکن بهعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کرد.
https://eitaa.com/roshana_nkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از پرتاب موشک خیبرشکن سپاه
📍 سپاه پاسداران، امروز از موشک نقطهزن خیبرشکن بهعنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کرد.
https://eitaa.com/roshana_nkh
جذب مسجد محور.pdf
570.2K
🔸جوان مسجدی
🔰ایده دینی و فرهنگی برای گسترش حضور و فعالیتهای جوانان در مساجد
#اعتکاف | #ماه_رجب | #مدیران_فرهنگی
https://eitaa.com/roshana_nkh
⭕️ نقد فیلم های چهلمین جشنواره فجر
📍 سازندگان فیلم سینمایی «ضد» سراغ یکی از مهمترین مقاطع تاریخ معاصر ایران رفتهاند
👤 میلاد جلیلزاده
🔹 دهه ۶۰ برای عدهای زیبا نیست؛ از کمدیهایی مثل «نهنگ عنبر» گرفته که همهچیز آن دوران را مسخره میکردند تا «بمب؛ یک عاشقانه» پیمان معادی و «ناگهان درخت» صفییزدانیان. این مربوط به یک تیپ فکری میشود که مساله و دغدغه اصلیاش آزادیهای اجتماعی است و اساسا دغدغه عدالت اجتماعی ندارد. آنها دهه ۶۰ را به دلیل محدودیتهایش، دورانی کابوسناک میبینند؛ اما آن دوران ویژگیهای دیگری هم داشت؛ دوران خلوص آرمانگرایی و یک انسجام اجتماعی ستودنی و از طرف دیگر اگرچه فقر و نداری بود، درعوض تبعیض نبود.
🔸 اما دهه 60 غیر از آزادی و عدالت، یک موضوع مهم دیگر هم دارد که مسائل سیاسی آن است. بهقدری آن دوران پرآشوب بوده که تا مدتها میشود دربارهاش مستند و فیلم داستانی ساخت. درمقابل طیفی که به دهه ۶۰ از لحاظ نبود آزادیهای اجتماعی طعنه میزنند، کسی نیامده تا فیلمی راجعبه انسجام اجتماعی آن دوره و خصوصا عدمتبعیض بسازد. طیف مقابل معمولا بیشتر تمایل داشته سراغ موضوعات سیاسی آن دوران برود. در این میان معمولا یکی از بیشترین سهمها به سازمان منافقین رسیده است که بهرغم تغییر ایدئولوژی از اسلام به مارکسیسم، خودش را صاحب اصلی انقلاب میدانست و باعث انحراف اولین رئیسجمهور ایران و نهایتا عزل او شد و در ادامه رئیسجمهور و نخستوزیر بعدی و همینطور رئیس قوه قضائیه و بسیاری از شخصیتهای مهم نظام نوپای انقلابی را ترور کرد.
🔹اگر کسی نتواند فضای اجتماعی آن دوره را مطابق جهانبینی خودش در بیاورد، از این هم عاجز خواهد بود که یک داستان عاشقانه را در آن دوران روایت کند؛ مخصوصا اگر قهرمانهای این داستان عاشقانه، شخصیتهایی باشند که رفتارشان قرار است حامل روایتهای سیاسی-اجتماعی آن دوره باشد. این مشکل اساسی فیلم ضد است. البته ضد اگر هم فیلم شاهکاری نباشد، یک فاجعه تمامعیار نیست. با چیزی طرف هستیم که چندین پله نسبت به خیلی از آثار، مثلا کارهای تلویزیونی با همین موضوع، جلوتر است اما نسبت به آثار شاخص سالهای اخیر در این حوزه که مثلا لباسشخصی به کارگردانی همین فیلمساز، یکی از آنهاست، کیفیت پایینتری دارد. این فیلم میتواند خباثت و بلاهت یک دشمن را بهطور همزمان نمایش بدهد و هیولایی از نفوذ بسازد که واقعا هشدار آن را جدی بگیریم؛ اما برای اینکه پای آن بنشینیم و خباثت و بلاهت دشمنان را ببینیم و پروژه نفوذ را جدی بگیریم، نیاز به داستانی هست که ما را تا انتها بکشاند.
https://eitaa.com/roshana_nkh
⭕️ هزینه فیلمهای سینمایی مشارکتی فارابی در جشنواره فجر
▪️روابط عمومی بنیاد فارابی اعلام کرد ارقام مشارکت این بنیاد در آثار جشنواره فیلم فجر امسال چقدر بوده است
📍 بر این اساس بنیاد فارابی برای فیلم دسته دختران ۱۱،۱۷۵،۰۰۰ تومان، فیلم نگهبان شب ۴،۵۰۰،۰۰۰ تومان، فیلم بدون قرار قبلی ۷،۱۸۷،۰۰۰ تومان، فیلم شادروان ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان، فیلم بیرو ۲،۰۴۰،۰۰۰ تومان و فیلم فیلم لایههای دروغ ۱،۰۰۰،۰۰۰ تومان هزینه مشارکت پرداخته است.
https://eitaa.com/roshana_nkh
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ| تبیین ظرفیتها و ثروتها و امکانات و موانع پیشرفت کشور در کلام رهبر انقلاب
دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
https://eitaa.com/roshana_nkh