eitaa logo
روشنگر مدیا
1هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
559 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻آیا میدانید نظر مبارک علیه السلام درباره و چیست⁉️ 🔘 در روایت مفصلی؛ شیخ مفید به سند صحیح از علیه السلام روایت کرده که "محمد بن حسین بن ابی الخطاب" می گوید: در خدمت امام علی النقی علیه السلام در مسجدالنبی(ص) بودم که در آن حال به ناگاه جمعی از داخل مسجد شدند و حلقه زدند و سرها را تکان میدادند، در این هنگام حضرت (ع) فرمودند: ..."الصوفیه کلهم من مخالفینا و طریقتهم مغایرة لطریقتنا"... 👌...تمام صوفیان(دراویش) مخالف ما هستند و طریقه ی آنها [باطل] و بر خلاف طریقه ی ماست... 📚منابع روایت: ➖سفینة البحار، شيخ عباس قمي ج 2، ص 58. ➖الاثني عشريه، حر عاملي ص 28. ➖حديقة الشيعة، مقدس اردبيلي، ص 602. ➖شرح نهج البلاغة، آیت الله خویی، ج6، ص 304. 🏴 امام علی النقی علیه السلام تسلیت باد 🏴 🌷 @feraghvaadyan
💠 شدن مهم ترین دلیل افول تصوف! 🔺از روزی که متصوفه داخل شهرها دارای محل و مرکز ویژه‌ای به نام شدند و این مراکز مورد اقبال ایشان واقع شد، ریاست طریقه‌های به آب و نانی رسیدند. خانقاه جایی بود که هم در آن جاه بود هم مال! 🔺مشایخ در مواردی علاوه بر قداست و حرمت باطنی که شاهان نداشتند و اینان داشتند، از حشمت ظاهری سلاطین چیزی کم نداشتند. 🔺رونق خانقاه‌ها اگر چه به ترویج و گسترش تصوف کمک کرد، اما وسیله تخریب تصوف و آشکار شدن مکنونات ایشان شد. 🔺زیرا همین نان و آب و جاه و مال، در بسیاری از موارد را وسوسه کرد که مقام خود را موروثی کنند و ادامه راه را به فرزندان خود واگذارند. 🍁مرغ زیرک به در خانقه اکنون نپرد 🍁که نهاده‌ست به هر مجلس وعظی دامی 📚 🕸 عنکبوت‌های دنیادار، ص 155 @feraghvaadyan
✡️ بهایی‌های ایرانی که برای اسرائیل جاسوسی می‌کردند! 💠خاطره حجةالاسلام علی‌اکبر محتشمی پور در گفت‌وگو با سایت جماران: 1️⃣ تا به حال چند بار به رفته‌ام. اما یکی از خاطراتم این است که حدود 8 - 10 سال پیش سفری به اردن داشتم. یک روز با چند تا از بچه‌هایی که بلد منطقه بودند، تصمیم گرفتیم بخشی از مرز را ببینیم. 2️⃣ دریاچه‌ی طبریه، مرز بین سوریه و اردن و سرزمین‌های اشغالی فلسطین است. آب دریاچه مربوط به اردن و سوریه است ولی آنها را محروم کرده است. 3️⃣ یک روز صبح تمام این مرز را طی کردیم، جایی بود که یک جاده‌ی مرزی بین فلسطین و اردن وجود دارد. منتها اسرائیلی‌ها آن طرف را فنس و سیم خاردار کشیده‌اند. سربازهای اسرائیلی هم در آن سوی مرز حضور داشتند. 4️⃣ به یک روستا رسیدیم که یک قسمتش در اردن بود و یک قسمتش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین. 5️⃣ گفتند که اهالی این روستا همه ایرانی هستند، بهایی‌های ایرانی. کارشان هم است. اینها خبرهایی که از کشورهای عربی و منطقه و ایران دریافت می‌کنند، به آن طرف می‌رسانند؛ کارشان فقط همین است.
💠💠 حسینیه «یهودی»های لندن ✡️ ساز و کار فرقه شیرازی در لندن چیست؟ 1️⃣ جالب‌ترین و رسواترین اعتراف درباره‌ی ماهیت فعالیت در لندن را انجام داد. 2️⃣ الحبیب، طلبه‌نمای کویتی، داماد و مؤسس و مدیر شبکه «فدک» که بخش اعظم برنامه‌های آن فحاشی به مراجع تقلید شیعه، رهبران جمهوری اسلامی و شخصیت‌های مورد احترام اهل سنت (و فتنه‌انگیزی و تفرقه‌افکنی در جهان اسلام از طریق آن) است، یک بار روی آنتن زنده شبکه خود، به صراحت و سادگی ساز و کار شبکه فدک و شبکه‌های شبیه به آن را که از مرکز لندن روی آنتن می‌روند، شرح داد: 3️⃣ "به یاد می‌آورم که چه تعداد از برادران اردنی و فلسطینی که از طریق ایمیل در طی این سال‌ها به من پیام می‌فرستادند که این‌جا وضعیت مالی سخت است و ما به مهاجرت فکر می‌کنیم. شما چه‌طور توانستید به انگلیس بروید و ما می‌خواهیم مهاجرت کنیم. چه‌طور ممکن است به انگلیس بیاییم. الحمدلله الان راه حل این مسأله پیدا شده است. اگر به فحش بدهید، شما را به انگلیس می‌آورند و پناهندگی و در هفته ۷۵۰ پوند و یک آپارتمان روبه‌روی هاید پارک (مرکز لندن) به شما می‌دهند." 4️⃣ «مهنّد الشویلی»، از عوامل اصلی و دست راست یاسر الحبیب هم در برنامه دیگری چنین اعتراف کرد: 5️⃣ "من در انگلیس زندگی می‌کنم. من مدیون این کشورم. چرا؟ چون برای من یک زندگی خوب فراهم کرده است. به من خانه داده‌اند. گاهی وقت‌ها که کاری ندارم، به آن‌ها (به رابطین MI۶ ؟!) سر می‌زنم و از آن‌ها کمک مالی می‌گیرم. ۷۰۰ پوند در هفته. همه خانواده ما از این سهم می‌برند، به بچه‌ها پول تعلق می‌گیرد. خدمات درمانی مجانی است و این باعث می‌شود که من نسبت به آن‌ها متمایل شوم و نسبت به آن‌ها غیرت داشته باشم."
🔺ماده ۲۸۹ قانون مجازات اسلامی: اگر قاتل عملاً کاری را انجام دهد که نوعاً کشنده باشد «هرچند قصد کشتن شخص را نداشته باشد» نیز #قتل_عمد محسوب می‌شود. @feraghvaadyan
💠💠 حسینیه «یهودی»های لندن ✡️ ساز و کار در لندن چیست؟ 1️⃣ علی‌رغم شکل‌گیری یک کمپین اعتراضی از سوی شماری از با نام: «همه با هم گلدرز گرین»، علیه ساخت مسجد و حسینیه در ، بسیاری از چهره‌های شاخص جامعه یهودی لندن از ساخت این مرکز حمایت کردند!! 2️⃣ حاخام «مارک گلدسمیت»، حاخام کنیسه اصلی محله گلدرز گرین، «مارکوس دیش» (Markus Disch)، دبیر سیاسی روزنامه یهودی «جوییش کرونیکل»، «جی استول» (یک مشاور پارلمانی شناخته شده)، «لارا مارکس»، رییس «صندوق روز بزرگداشت هولوکاست»، که همگی از حامیان افراطی در انگلستان محسوب می‌شوند، در دفاع از ساخت این مرکز مصاحبه‌های زیادی انجام دادند و مطالب زیادی نوشتند!! 3️⃣ همچنین «ماری وَن دِر زیل»، نایب‌رئیس هیات نمایندگان یهودی در ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷، بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد که سازمان او در ارتباط نزدیک با نمایندگان «مرکز روشنگری اسلامی» قرار دارد و "از شنیدن تعهد آن‌ها به مقابله با و افراط‌گرایی دلگرم شده است." 4️⃣ ساختمان این مرکز در سال ۲۰۰۷ توسط «مرکز روشنگری اسلامی» (وابسته به ) از یک مؤسسه مسیحی-صهیونیست به نام «مرکز بین‌المللی مسیحیت تبشیری اِل شادای» به مبلغ ۵.۲۵ میلیون پاوند خریداری شد! 5️⃣ گفتنی است که این ساختمان در سال‌های نه چندان دور یکی از استودیوهای تلویزیون «بی بی سی» بوده که در سالن ۳۰۰۰ نفری آن، کنسرت‌های موسیقی اجرا می‌شد.
⭕️هجمه دراویش به مؤسسان کانال گلستان هفتم 🛑برائت قاطعانه از درویش نمایان افراطی 👈گویا رسوایی مجذوبانی ها برایشان گران تمام شده چراکه با انتشار پیام زیر عدم پذیرششان از سوی دراویش را اذعان نمودند. حتی راه انداختن کانال گلستان هفتم و تحریک احساسات دراویش با انتشار مطالب حق طلبانه و مظلوم نمایانه نیز نتوانست کاری از پیش برد و دراویش، هشیارانه راه خود را از این جماعت مزور و درویش نما جدا ساخته اند. @feraghvaadyan
⭕️ردپای فرقه ها در اغتشاشات ۹۶ درس بزرگی که از حوادث تلخ زمستان سال گذشته گرفتیم ✍زمستان سال گذشته را نه فقط سردی هوا بلکه مجموعه تحرکات و اغتشاش آفرینی های شماری، سردتر ساخت البته فقط اندکی سردتر. هرچند، این سرما نیز چندان نپایید و بهار اتحاد و همبستگی ملی، آن را در نطفه خفه ساخت. در تحلیل این اتفاقات، مطالب زیادی مطرح شد و از ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت، لیکن یکی از جنبه های مهم و مغفول، دقت در نقش و تأثیر فرقه ها در حوادث زمستان ۹۶ بود که شاید آن طور که باید بدان پرداخته نشد. مروری بر فعالیت های رسانه ای و میدانی فرقه های مختلف –سنتی و نوظهور- حاکی از ایفای نقش و حتی میدان داری آن ها در اغتشاشات می باشد. دراین میان برخی جریان ها اثرگذاری بیشتر و برخی کمتر داشتند لیکن تقریبا همه فرقه ها به واسطه ماهیت شکاف‌زی خود کوشیدند از این سفره سهمی ببرند و از فرصت ایجادشده برای تحقق منویات خیش بهره جویند. گروهک التقاط شیعی، جریان آتئیسم، فرقه عرفان‌حلقه، بهائیت و در نهایت، دراویش گنابادی از مهم ترین –به اصطلاح- آتش بیاران معرکه بودند که برخی مانند فرقه گنابادی در روندی تدریجی به میدان دار اصلی بدل گشتند و –خواسته یا ناخواسته- حوادثی تأسف بار را موجب گردیدند که آسیب های زیادی بر جامعه و نیز ماهیت فرقه (به عنوان داعیه دار عرفان و تصوف) تحمیل نمود. صرف‌نظر از فعالیت و نقش فرقه ها و سوءاستفاده سایر جریان های معاند از عناصر فرقه ای به عنوان بازوی عملیاتی خود در عناد با نظام، شاید بزرگ ترین درسی که حوادث تلخ سال گذشته به ما داد این بود که از فرقه ها غافل نشده و نسبت به فعالیت آن ها هشیار باشیم. خون سرخ شهدای پاسداران تهران و تمام آسیب دیدگان –مادی و معنوی- این واقعه، دو نتیجه و ادراک مهم برای آحاد ملت و مسئولین به همراه داشت؛ نخست، اهمیت اتحاد و همبستگی و غلبه نیروی ایمان بر مکر و عناد خارجی و دوم، لزوم هشیاری، ارج نهادن و حفظ اتحاد و انسجام درونی. آری، ایمان و اتکا بر مبانی ناب اسلام محمدی(ص) آسان به دست نیامده و به همین خاطر است که دشمن می کوشد از درون به این ستون اساسی ضربه زند و فرقه ها و جریان های انحرافی نیز سربازان خط مقدم همین سپاه معاند هستند که باید در برابرشان هم ایستاد و هم مانع شکل‌گیری شان شد. @feraghvaadyan
آموزشی محتوای این کلاس‌های و زیرزمینی، آکنده از است که در این‌جا به نحو موجز به پاره‌ای از آن‌ها اشاره می‌شود: ؛ آموزه‌هایی که در این سال‌ها منتشر کرده است نه‌تنها اسلامی و عرفانی نیستند بلکه آمیخته با بدعت و التقاط است. در اصول و فروعِ دین، طاهری مسائلی را مطرح کرده است که با اسلام و عرفان سنخیتی نداشته و کاملا در تضاد و بینونیت قرار دارد و از سوی عالمان و مراجع شعی رد شده است. ؛ بی‌ضابطه با در قالب کلاس‌های حلقه از دیگر معایب بزرگ این فرقه است که منجر به فساد و نهایتا آسیب‌های خانوادگی مهمی مثل طلاق شده است. برخی از مطرح آنان‌که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، بی‌حجابی را اختیار کرده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی ناکارآمدی و بلکه انحراف این آموزه‌هاست. ؛ در این کلاس‌ها بینش‌های افراطی و انحرافی فراوانی به افراد القاء می‌شود که بسیار خطرناک هستند. آنان نذر را رشوه‌ی به خدا می‌دانند. امام علی (علیه‌السلام) را در فاز منفی تصور کرده‌اند، انسان‌ها را متولد شده‌ی در شرک می‌دانند. اگر کسی از آنان سؤالی بپرسد و پاسخ ندهند، مرتکب گناه شده‌اند و در فاز منفی قرار می‌گیرند. در دیدگاه آنان به اجبار در مصافی دوسرباخت قرار گرفته است و موحد و معلم انسان است و... .