eitaa logo
روشنگر مدیا
948 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
❌جوسازی رسانه تبشیری برای اغتشاش و آشوب ↩️رسانه‌های تبشیری هم‌صدا با جریان معاند کشور، درصدد هستند تا با جوسازی، مردم را به اغتشاش و آشوب تهییج کنند. این‌گونه هجمه‌سازی جکایت از داشتن ماهیت ضد ایرانی این شبه رسانه های و ابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی دارد. @feraghvaadya
♨️ نظرات اوشو خلاف فطرت انسان 🔘از مهمترین محورهای اندیشه ایی #اوشو به عنوان یکی از بنیانگذاران معنویت های نوپدید، نظریه او راجع به «انسان کامل» است. اوشو با تصویری که از ماهیت انسان مطلوب و ایده آل ارائه می دهد، مدل خاصی از نهایت فرجام بشر در عرفان خودساخته خویش ترسیم می کند. اوشو می کوشد تا با استفاده از اصطلاحات مثبت و ارزشی، معنی و مفهوم کاملا غیرارزشی ارائه دهد او شاخصه های انسان کامل را در عشق، آزادی، تنهایی و در حال زندگی کردن می داند. مفاهیمی که به ظاهر پسندیده است اما او با ارائه تعریف جدید و متناسب با اهداف خود بار معنایی خاصی برای واژگان وضع کرده است. ↩️آنچه راجع به شاخصه های انسان کامل در به اصطلاح معنویت اوشو اساسا خلاف فطرت و طبیعت انسانی است که پایبندی به آنها نتیجه ای جز افتادن درسکس و #ابتذال و مادی‌گرایی نیست. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ پرسش از «آزادی» و دوپهلوگویی‌های دوباره «نورعلی تابنده» 🔻انتشار متن آخرین مصاحبه «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی، پیش از سفر ناگهانی به تهران و بستری شدن در بیمارستان، بازتاب متعددی در میان و بیرونی‌ها داشت. از حواشی گوناگون مربوط به تأکید مجدد وی بر یکی از مشایخ به عنوان جانشین خود و نقش «نمایندگان قطب» در می‌گذریم که سر و صدای زیادی میان گروه های رقیب ایجاد نمود؛ برخی را به صدور بیانیه‌های حمایتی، شماری را به تخریب چهره فرد تعیین‌شده و عده‌ای از -قربا و منتسبان- را به سکوت وادار ساخت. 🔘نکته قابل اشاره دراین مختصرتحلیل، اشارات کنایه‌آمیز و سخنان دوپهلوی تابنده در باب «آزادی» است. وی همچون همیشه با دوپهلوگویی، جملاتی به کار برده که راه را برای برداشت‌های مختلف، باز گذاشته است. در پاسخ از پرسش دراین زمینه می‌گوید: «همه مشکلاتی که داشتیم، روانی، در خودم احساس می‌کردم که من آزاد نیستم و من را می‌گیرند. بااینکه این احساسِ عدمِ آزادی غلط بود و غلط است، ولی مع‌ذلک احساس از این دارم که دست‌هایی، بالایی سرنوشت من را می‌تنند و سرنوشت من را تعویض می‌کنند و در اختیار می‌گیرند. ولی البتّه در اینجا من به هیچ‌وجه احساس ناآرامی نکرده‌ام، ولی می‌خواهم آزاد باشم»(1) 💢 « خودِ آزاد بودن یا نبودن، احساسی است که در درون شخص وجود دارد، در بیدخت هم آزاد هستم، چرا، ولی آزادی که بیدخت دارم، ربطی به آزادی کلّ جهان است. الان آرامش دارم، منتها آرامشی که پر از هیجان است، هرلحظه می‌خواهم وضعم بهتر باشد، سخت‌گیری کمتر باشد، همۀ چیزهایی که می‌خواهم دراختیارم باشد و اینها نیست، باز هم در آن سختی هست. من احساس اینکه در زندگی من و سرنوشت من دخالت می‌شود، خوب یا بدش کاری ندارم، یک دخالتی تقدیری و دخالتی که دراختیار من نیست، در اینصورت من احساس می‌کنم که آزادی ندارم، آزادی کم دارم. ولی الحمدلله الان وضع مزاجیم خوب است.»(2) بدین‌سان، نمی‌توان دریافت –چنانچه اشاره داشته- هم‌اکنون از عدم آزادی ناشی از درونیات رنج می‌برد یا از ممنوعیت‌های خارجی؟ 👈🏻این مدل دوپهلوگویی در اظهارات تابنده، مسبوق به سابقه است و پیش‌تر نیز برای فهماندن منظور خود به فقرا از آن بهره جسته. به هر روی، رندی و اشاره‌گویی و کنایه‌افکنی، راه را برای انواع تحلیل‌های ازجمله تحلیل کنونی باز می‌گذارد. 📚بخش تحلیلی روشنگر 1. مصاحبه با مسعود رخشان، خبرگزاری مهرتابنده، سه‌شنبه، 9 مهر 1398. 2. همان. https://www.instagram.com/p/B3XAuiuhs_q/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه عکس برگردان بهائیت ▪️ اعضای فعال انجمن‌حجتیه، در سال‌های مبارزه با بهائیت و پیش از انقلاب اسلامی، تأکید می‌کردند که به لحاظ ظاهری انجمن ضدبهائیتِ آن زمان، عکس برگردان بود و هر آنچه در مجالس بهائی‌ها دیده می‌شد، انجمنی‌ها هم در همان سمت و سو حرکت می‌کردند: «یعنی می‌گفتند در مقابل بهائی‌ها باید مثل آن‌ها لباس شیک بپوشیم، خانه شیک داشته باشیم و مجالسمان ظاهر زیبا و جذابی داشته باشد تا بتوانیم جوان‌ها را جذب کنیم. توی باغ منازل صندلی می‌چیدند، جلسات خیلی مرتب، به شکل ظاهری خیلی متجددمآبانه برگزار می‌شد. بستنی می‌دادند. شیرینی می‌دادند. شربت می‌دادند. در مقایسه با مجالس مذهبی که در حسینیه‌ها و مساجد سنتی برگزار می‌شد آنجا خیلی جوان‌پسند بود» (1) که البته این نوع روش مبارزه برای نیروهای مذهبی، چندان موردپسند نبود کمااینکه هاشم آقاجری یکی از اعضای سابق که با هدف مبارزه سیاسی جذب انجمن شده بود، در کتاب خاطرات خود می نویسد: «ما چون روحیه انقلابی و خلقی پرولتری پیدا کرده بودیم، دیدن این فضاهای شیک و زندگی‌های اشرافی و ظاهر تجملی، برایمان قابل قبول نبود.»(2) 📚1.میرزایی، حسین، از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، تهران: کویر،1397، ص40. 2.همان. @feraghvaadyan
💢 رسانه‌های تبشیری و تحلیل‌های ضد ایرانی ✖️ شبه رسانه های وابسته به جریان #مسیحیت_صهیونیستی که تمام توان خود را بر اخبار ضد اسلامی و ضد ایرانی متمرکز کرده اند با جوسازی و تحلیل‌های خلاف واقع سعی دارند اعتراضات عراق را ضد ایرانی جلوه دهند. 👈🏻آن‌ها که هدفی جزمخالفت با #اسلام ندارند، این اعتراضات را مجالی برای ایجاد اختلاف افکنی میان دو ملت مسلمان یافته‌اند و در تلاش هستند که این آشوب‌ها را اعتراض ملت عراق علیه ملت ایران جا بزنند. @feraghvaadyan
‌ ♨️بهائیت فرقه ای دست‌ساخته و صهیونیستی ‌ 👤مهشید ضیایی متبری بهائی: از کودکی سؤالات زیادی در مورد این #فرقه برایم پیش می آمد اما وقتی با افراد بالادستی در میان می‌گذشاتم پاسخی نداشته و با برخوردی شدید می‌گفتند این نص صریح کتاب اقدس است و شما باید بدون چون و چرا همه این احکام را بپذیرید. از طرفی تناقض های زیادی در همه کتب و حتی اعمالشان می‌دیدم. بنابراین تحقیق کردم و متوجه شدم که دین اسلام کامل ترین دین است و #بهائیت فرقه‌ای است دست‌ساخته و صهیونیستی! که تمام احکامش بر مبنای بت‌پرستی بوده و حتی قبله شان هم به سمت جسد مؤسس فرقه است. ‌ @feraghvaadyan
💢تعارض فرقه‌ها با سبک زندگی اسلامی 🔻جریان‌های فرقه‌ای، دو ویژگی مهم دارند؛ اول، برابر مبانی اعتقادی شرقی، بویژه به ظهور رسیده و دوم، در آمریکا و غرب رشد و اعلام موجودیت کرده‌اند. بنابراین عمده این فرقه‌ها امتزاجی بین باور و فرهنگ هندوئیسم و غرب هستند. به این ترتیب سبک زندگی فرقه‌ها متأثر از جهان بینی هندوئیسم با اصالت تناسخ و فرهنگ غربی-آمریکایی است و نمی‌تواند با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی-ایرانی تناسبی برقرار کند. ↩️برون‌داد چنین سبکی در جریان های فرقه‌ای در نوع بینش،شعائر، رسوم و روابط اجتماعی و حتی طرز لباس پوشیدن پیروان ،تأثیرگذار بوده و با سبک زندگی اسلامی مغایرت جدی دارد. @feraghvaadyan
⭕️قهرمان سازی از خائن 🔘در دو دهه اخیر سران فرقه بهائی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای بازسازی چهره‌های سیاسی متعلق به بابیت و #بهائیت نموده‌اند. اولین بار هم درخواست مرمت و بازسازی مکانی به نام و یاد «ملک‌المتکلمین» از تریبون متواری معروف، «شیرین عبادی» اعلام شد. گرچه بهانه این جریان مرموز برای برجسته‌کردن این‌چهره‌ها، با تأکید بر سیاه و سفید نبودن آدم‌ها این است که سازندگی و نقش مثبت شان بیشتر از اشتباهات و ضعف‌هایشان بوده است اما جالب آنکه دقیقاً سراغ چهره‌های شاخص کانون مالی، سیاسی، فرقه‌ای خاصی رفته اند و اشخاصی معین،‌منتسب به جریانی خاص را بازسازی می‌کنند. @feraghvaadyan
♨️ جامعه هدف تبشیر در مرزهای ایران ▪️ ایرانیان مسلمان به عنوان هدف اصلی و کلان مبلغان در کشورهای هم مرز با ایران هستند که مهم‌ترین اقشار این جامعه هدف را می توان به شرح ذیل برشمرد: -دانشجویان ایرانی ساکن در ارمنستان،گرجستان و ترکیه -اقشار آسیب‌دیده، به ویژه افرادی که با مشکلات عاطفی و احساسی دست و پنجه نرم می‌کنند. -افراد دارای زاویه با نظام و منتقدان عملکرد سیستم حکومتی -گردشگران ایرانی، به خصوص افراد دارای فقر اعتقادی -ایرانیان شاغل و مقیم کشور ارمنستان -پناهندگان سیاسی و درخواست‌کنندگان اقامت @feraghvaadyan
‌ ♦️تعلیمات فرقه‌ای و تضاد با ادیان الهی ‌ 🔘نوع تعلیمات فرقه‌های انحرافی می‌تواند سبب کم‌رنگ شدن تعالیم ادیان آسمانی گردد و به تدریج آموز‌های دینی را کنار بزند. به عنوان مثال اعتقاد به آموزه‌هایی همچون #تناسخ باعث ایجاد عقاید متضادی با اصول اسلامی گردیده و معاد و جیات اخروی را زیر سؤال می‌برد. فرقه‌های غربی نیز که منشأ غربی دارند گاه ابزارهایی چون موادمخدر روان‌گردان و توهم‌زا در جهت رسیدن به تجربه‌های باطنی و درونی استفاده می‌کنند. ‌ ↩️این فرقه‌ها از طریق اباحی‌گری و عرفان سکولار مخاطبانشان را جذی می‌کنند که اغلب این تعلیمات آموزه‌ها با اصول #ادیان الهی در تضاد است. ‌ @feraghvaadyan
‌ 💢سازمان‌های تبشیری 👈🏻سازمان ورلدویژن ‌ ▪️ «ورلد ویژن» در واقع بخشی از سیاست خارجی آمریکا محسوب می‌شود که بنا بر سیاست‌های آمریکا در مناطق مختلف جهان فعالیت می‌کند. حمایت‌های ورلدویژن در واقع بخشی از جورچین آمریکا در کنترل و مدیریت جهان است. ‌ 🔹استراتژی تأسیس این سازمان ایجاد ابزاری بوده تا در شرایط سیاسی خاص در پیشبرد استراتژی بلندمدت آمریکا در مناطق موردنظر امدادرساینی کندو از طرف دیگرکنترل و هدایت جریان کمک‌رسانی جهانی را برعهده گیرد. جذب منابع بین‌الملل و هدایت آن از طریق کانال‌هایی که توأمن منافع آمریکا را تأمین کرده وسیاست‌های #تبشیری را نیز دنبال کند، از دیگر اهداف تشکیل ورلد وژن است. ‌ @feraghvaadyan
♨️جریان مشکوک 👈🏻نگاهی به روند شکل‌گیری انجمن حجتیه و تفکرات انحرافی آنان 📌تولد دوباره پس از اعلام تعطیلی در دو سطح عوام و سیاستمداران قابل بررسی است. در سطح اول باید گفت انجمن حجتیه همواره به دنبال تحلیلی عوامانه از دین بودند و سعی می‌کردند برای برخی از مسائل دینی توجیهات عوامانه بیاورند. به‌عبارت‌دیگر، می‌کوشیدند تقاضا، خواسته‌ها و تمایلات خودشان را با مسائل دین جمع کنند و به‌نوعی دین‌داری برسند که مورد قبول خودشان است. ↩️یکی دیگر از نشانه‌های این امر استناد بیش از حد انجمن به خواب و جایگزینی ادله عقلی با نقل خواب است. سراسر نوشته‌های انجمن سرشار از نقل خواب و کرامات است و معمول بوده که انجمن برای اثبات حقانیت و صحت اعمال خود به خواب متوسل می‌شده است. حذف ادله عقلی و جایگزینی آن با خواب، قدرت تفکر و تعقل را گرفته و در نهایت انسان‌هایی را بار می‌آورد که ایمان منهای معرفت دارند. اما در خصوص نفوذ انجمن حجتیه در سطح سیاستمداران باید به یک هشدار بسنده کنیم. بیشتر بخوانید:👇🏻 http://www.qudsonline.ir/news/673602 @feraghvaadyan
♨️کشمکش تشکیلات بهائیت و رسانه‌ اسرائیلی 🔹روزنامه‌ی صهیونیستی هاآرتص، با انتشار مقاله‌ای ، ارتباطات پشت‌پرده تشکیلات و دولت اسرائیل را نقد کرده و معتقد است بهائیان، با این همه رانت مشغول بُت‌پرستی و چپاول ملّت اسرائیل هستند. این رسانه مدعی شده تشکیلات بهائیت از معافیت‌های مالیاتی بیست میلیون دلاری از سوی رژیم صهیونیستی برخوردار است. 🔸در مقابل تشکیلات بهائیت مدعی است با صرف هزینه‌ی 250 میلیون دلاری جهت بازسازی اماکن خود، سبب جلب توریست به حیفا شده که منفعت آن عاید دولت نیز می‌شود. از طرفی با مدت محدود یک ساعته که برای پاسخگویی نسبت به این انتقادها که در اختیارش قرار داده شده، مورد بی‌مهری رسانه‌ای قرار گرفته است. 🔻البته این چالش به موارد دیگری چون اسراف منابع آبی اسرائیل توسط باغات بهائی‌ها و روابط تشکیلات با حزب کارگر و ... می‌شود اما نکته جالب در این کشمکش اعتراف معاون دبیرکل مرکز جهانی بهائیت با دولت اسرائیل است که گفته است:« مرکز بهائی با همه دولت‌های اسرائیل از روابط خوبی برخوردار بوده، واقعیتی که توجه دولت ایران را نیز به آن معطوف کرده است».(1) 📚1. به نقل از روزنامه‌ی صهیونیستی هاآرتص اسرائیل. @feraghvaadyan
‌ 🔘 جذب فرقه‌ای ، عملی ضد حقوق بشر ‌ ♦️ جذب توسط فرقه‌ها موجب توسعه تشکیلاتی می‌شود اما در عین حال یکی از اقدامات ضد #حقوق_بشر به شمار می‌رود که از سوی مراکز اروپایی نیز مورد تأکید قرار گرفته است. اندیشمندان غربی در بدایت بحث چرایی ضرورت مقابله با فرقه‌ها و حرکت در مسیر تقنینی کردن آن‌ها و تدوین قوانین ضدفرقه به همین استناد می‌کنند که فرقه‌ها نمونه آشکار نقض حقوق بشر هستند. ‌ ▫️ به اعتقاد ایشان سوءاستفاده از نقیصه های روانی انسان، به معنای تحمیق بوده و با شرافت و کرامت انسانی در تعارض قرار دارد به ویژه اگر این سوء استفاده متوجه کودکان، کهنسالان و آسیب‌دیدگان اجتماعی باشد.بهره‌گیری از شگردهای جذب #فرقه مانند علوم ارتباطات و درمانگری نیز ضد انسانی قلمداد می‌شود چرا که با هدف رشد و تعالی فرد صورت نمی‌گیرد بلکه هدف، فریب آن‌ها است و همچنین در چنین فرآیندی اختیار انسان مخدوش و مجاب سازی انجام می‌پذیرد و در این روش‌ها غالباً بر نقاط ضعف روانی فرد به قصد بیمارسازی وی تکیه می‌شود که همانطور که گفته شد با کرامت انسانی در تضاد است. ‌ @feraghvaadyan
💢 همزیستی مسالمت آمیز ادیان در یزد زبانزد است 🔸 محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ، یزد را شهری با پشتوانه عظیم فرهنگی و تاریخی دانست که با ثبت جهانی یزد، صلح، آرامش، همزیستی مسالمت آمیز #ادیان و تمدن مردمان این دیار در جهان زبانزد شد. 🔻 عباسی تصریح کرد: یزد می تواند به عنوان اولین شهر عدالت ترمیمی و شهری بدون آسیب‌های اجتماعی در کشور مطرح باشد، شهری که شهروندانش بدون نقض مقررات کار‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند. @feraghvaadyan
‌ ⭕️ مسیحیان آمریکا، طرفداران دیروز و مخالفان امروز ترامپ ‌ ✅ روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ رای دهندگان #کلیسای _اونجلیک همواره هواداران مطمئنی برای دونالد ترامپ بوده‌اند. اقدامات چالش برانگیز ترامپ از جمله قوانین مهاجرتی یا حذف کمک های غذایی به مهاجران، در طرفداری مسیحیان اونجلیک از ترامپ هیچ خللی وارد نکرد. اما با بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، این طرفداری بی قید و شرط نیز دچار مخاطره شده است. رهبران کلیسای اونجلیک از زمان حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه و هدف قرار دادن کردهای کردستان سوریه، انتقادهای سختی را متوجه ترامپ کرده‌اند. آنها میگویند جمعیت ضعیف و شکننده مسیحیان سوریه بی دفاع مانده اند و ترامپ بجای حمایت از آنها با سکوت خود و ترک سوریه ترکیه را حمایت میکند. ‌ 🔻رابرتسون پایه گذار شبکه خبر#مسیحی CBN در این باره اظهار داشته است: من معتقدم اگر ایالات متحده اجازه چنین فاجعه ای را بدهد، هرگز روز خوش نخواهد دید. ‌ @feraghvaadyan
💢شمار پیروان، ابزاری برای اعمال قدرت فرقه‌ها 🔘تعداد بالای اعضاء ظرفیت چانه زنی و اعمال قدرت را در اختیار سرکردگان قرار می‌دهد. آن‌ها به پشتوانه شمار انبوه اعضاء با دستگاه‌های مسئول و دولت‌ها وارد مذاکره و چانه‌زنی شده و بعضی مواقع، حتی ارعاب و تهدید مخالفان را در دستور کار قرار می‌دهند. مصادیق بسیاری از این اعمال نفوذ به ویژه در جریان‌های فرقه ای خارج از کشورمانند برخی فرقه های مسیحیت تبشیری(جریان صهیونیسم مسیحی) وجود دارد. نفوذ جریان‌های مزبور به ویژه« اوانجلیکایی» در دستگاه سیاسی ایالت متحده در اسناد بسیاری آشکار شده است. @feraghvaadyan
💢 خشونت گرایی وجه مشترک فرقه های سیاسی 🔘خشونت گرایی یکی از شیوه های بارز فرقه ها و مشخصا #فرقه‌های_سیاسی است. ریشه یابی این پدیده در فرقه ها به قرن ها پیش باز می گردد. حداقل در سابقه فرقه اسماعیلیه (طرفداران حسن صباح)خشونت گرایی به عنوان یک اهرم، جنبه کاملا استراتژیک داشته است. در تاریخ معاصر نیز می توان از گروه هایی همچون القاعده و گروه طالبان به عنوان مصادیق فرقه های سیاسی - ایدئولوژیک خشونت گرا نام برد. اگر چه تروریسم در اشکال مختلفش یکی از مشترکات گروه های فرقه ای معاصر و تاریخی است، اما شق دیگر خشونت به رفتارهای فیزیکی ای اطلاق می شود که الزاما اهدافی متفاوت از حذف فیزیکی سوژه ها را دنبال می کند. 🔻این بخش از #خشونت بیشتر جنبه روانی و به انگیزه ایجاد هراس و تنش های روانی و روحی در هدف های فرقه ای دارد. در فرقه های سیاسی اگر چه هدف های خشونت آمیز عمدتا از میان چهره های سیاسی و دولت مردان انتخاب می شود، اما در سایر گروه ها این اهداف در میان مخالفین و فعالان بر علیه فرقه ها سازماندهی و مدیریت می شود. بخش دیگری از خشونت ها متوجه اعضای خود فرقه ها می شود. در پاره ای از فرقه ها نیز خشونت ابزاری برای تامین نیازهای مالی و درآمد محسوب می شود. روش کسب درآمدهای غیرمشروع از جمله معامله قاچاق اسلحه و مواد مخدر و ... در ذات و ماهیت خود خشونت را به جزیی تفکیک ناپذیر از فعالیت های روزمره و عادی تبدیل کرده است. چنانچه مشاهده می شود خشونت در میان فرقه ها از طیف سیاسی گرفته تا انواع دیگر اساسا همزاد و جزئی از فلسفه وجودی فرقه ها را تشکیل می دهند. @feraghvaadyan
⭕️ سازمان های تبشیری ↩️سازمان ورلد ویژن 🔹هدف ورلد ویژن آن است که اعتقاد را با کار توسعه خویش و سازمان‌دهی خود ملحق کند. این سازمان شعار جهانی خود را چنین قرار داده است:« برای پیروی از نجات دهنده و خداوندمان، عیسی مسیح، با کمک فقیر و ستمدیده، در جهت تحول انسان ها، به دنبال عدالتیم و به انجیل و پادشاهی خدا(عیسی) شهادت می‌دهیم. ▪️باید توجه داشت که در آموزه‌های اوانجلیکال مفهوم «شهادت به مسیح» اصطلاحی برای انتقال مفهوم ضمنی تلاش برای افراد و مفهوم Gospel نه تنها پیام انجیل بلکه رستگاری به واسطه قربانی شدن عیسی مسیح است. https://eitaa.com/feraghvaadyan/4550 @feraghvaadyan
♨️ چرا انجمن می‌گوید نباید وارد کار سیاسی شد؟ ✅در دبیرستان نمازی من و چند تن از دوستانم تبدیل به یک جریان مذهبی خیلی شاخص شدیم. تحت تأثیر معلم دینی مان آقا حق نگهدار، که می‌گفت پپسی مال بهایی هاست آن را تحریم کرده بودیم. اعتراض می‌کردیم که چرا کافه دبیرستان، می‌آورد. خاطرم است مطلب مفصلی درباره فساداخلاقی نوشتم و آقای حق نگهدار آن قدر خوشش آمد که من را سر کلاس‌های دیگر هم می‌برد تا آن را بخوانم. از آنجا شروع به خرید مجله مکتب اسلام کردم. سال بعد آقای حق نگهدار مرا به جلسات انجمن ضدبهایی دعوت کرد. آقایی به نام لغوی مدرس آنجا بود. چند نفری از بچه‌های مدرسه نمازی و شاپور را دستچین کرده بودند و آنجا عضو کلاس انجمن شدیم. جزوه می‌گفتند و ما می‌نوشتیم. 🔘در آن جلسات من با دوستی آشنا شدم که احساس کردم ایشان یک مقدار گرایش‌های سیاسی دارد. روزی در خیابان از او پرسیدم آیا شما جلساتی را در شیراز سراغ داری که اهداف آیت الله خمینی را دنبال کند؟ گفت: بله بعداً خواهم گفت. بعدها با شخصیتی به نام آقای مهندس رجبعلی طاهری آشنا شدیم. ایشان از شاگردان مهندس بازرگان در دانشکده فنی دانشگاه تهران بود. آقای مهندس توسلی دبیر کل نهضت آزادی هم در خاطرات خود (کتاب شصت سال ایستادگی و خدمت) که امسال آن را منتشر کرده‌ایم از آقای طاهری به عنوان هم کلاس خویش نام برده است. آقای طاهری محور مبارزه در شیراز بود. مهندس اداره راه شیراز بود. آشنایی با این افراد، ما را قبل از اینکه وارد فعالیت در انجمن حجتیه شویم تبدیل به یک جریان شورشی داخل کرد. می‌پرسیدیم که چرا انجمن می‌گوید نباید وارد کار سیاسی شد؟ بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://www.irna.ir/news/83516359 @feraghvaadyan
‌ ♨️خدا فقط بهائی‌ها را دوست دارد؟! ‌ 🔹متبری بهائی عرفان کرمی: #اسلام، دین آزادی است. اگر شما امشب در خانه‌تان دعای کمیل بگذارید و من نیایم، کسی نمی‌گوید چرا نیامدی؟ به انتخاب و اختیار خودم است، اگر دوست داشته باشم، به این مراسم می‌آیم و از آن بهره می‌برم و کسی در کارم چون و چرا نمی‌کند. چقدر این کار ارزش دارد! اینکه دو نفر از ته دل دعایی را بخوانند اما یک جمع از روی اجبار به مراسم دعا آمده باشند. چقدر تفاوت دارد؟ ‌ 🔸وقتی بچه بودم خیلی در کلاس‌های گلشن شرکت نمی‌کردم، انگار از همان بچگی‌ام متوجه شده بودم که قضیه چیست و این محبت‌ها دروغ است. من چند جلسه‌ای بود که در کلاس شرکت نمی‌کردم که یک روز معلم گلشن به منزل ما آمد و یک کتاب قصه و یک هدیه برایم آورد و گفت: عرفان جان چرا در کلاس‌ها شرکت نمی‌کنی؟ گفتم: نتوانستم بیایم. گفت: اگر نیایی خدا دوستت ندارد! من هم با همان لحن کودکانه گفتم: مگر خدا فقط برای بهائی‌هاست. گفت: می‌دانی، خدا بهائی‌ها را دوست دارد فلان بهائی را ببین اینطور شده یا فلانی به کجا رسیده! گفتم: این همه دکتر و مهندس که بین مسلمان‌هاست مگر همه‌شان #بهائی بودند که به اینجاها رسیدند. ‌ @feraghvaadyan
♨️انجمن حجتیه پس از انقلاب ✅روشنگر به نقل از سازندگی/ مبانی سیاسی و جوهره فکری بر عدم دخالت در سیاست و اطلاق مشروعیت معصوم برای تشکیل حکومت اسلامی استوار بود که موجب شد مبارزات امام را نه تنها کارساز ندانند بلکه آن را مانع از انجام فعالیت و تبلیغ مذهبی تلقی کنند. با اوج گرفتن مبارزات انقلابی و انتظار پیروزی انقلاب و شکست رژیم، بسیاری از اعضای بدنه انجمن که تمایل به امام خمینی و انقلاب داشتند به این موج پیوستند و به اعضای اصلی انجمن برای این کار نیز فشار وارد کردند. ♦️پس از انقلاب با تغییری در اساسنامه به نوعی رهبری امام را پذیرفتند، حال آنکه به زعم نیروهای انقلابی این حرکت از سر عافیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جویی بوده است و تأیید پیروزی پس از پیروزی. محمود صدری، از اعضای سابق انجمن حجتیه معتقد است انجمن پس از انقلاب با قائل شدن به فلسفه خط فقاهت خود را دنباله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانست و نام سایر مراجع را در کنار قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌داد. این کار همان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گونه که آشکار بود از نظر مخالفان انجمن به معنای تغییر در رویکرد اصلی انجمن تلقی نشد. با اوج گرفتن اختلاف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها میان اعضای انجمن و نیز با سران نظام، امام در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۶۲ هـ ش در اشاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای غیرمستقیم به انجمن حجتیه فرمودند: «یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید، حضرت صاحب مگر برای چی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید؟ این اعوجاجات را بردارید. 📚 منابع: ـ عمادالدین باقی (۱۳۶۳)، در شناخت حزب قائدین زمان، نشر دانش اسلامی ـ حسن شمس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آبادی (۱۳۸۹)، نگاهی اجمالی به زمینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تشکیل انجمن حجتیه و رویکرد آن به انقلاب اسلامی، فصلنامه پانزده خرداد، بهار ۱۳۸۹، شماره ۲۳. https://www.instagram.com/p/B3q1rkthyhz/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan
34.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ اعتراض یکی از اعضای فرقه به نوع پوشش مسیحیان در کلیسا و رفتار کشیش‌ها 👈🏻 پوشش و رفتارها در با متن کتاب مقدس در تعارض است! @feraghvaadyan
♨️ استفاده تبلیغی از کثرت پیروان در فرقه‌ها 📌یکی از شاخص‌هایی که در افکار عمومی- به اشتباه- به عنوان حقانیت یک ایده، اندیشه و راه، تلقی می‌گردد، کثرت پیروان آن راه و اندیشه است. هر چند چنین اندیشه‌ای فاقد منطق بلیغ و حداقل پشتوانه‌های دینی است، اما به عنوان یک عرف ذهنی، پذیرفته و به یک منطق عرفی تبدیل شده است. برابر چنین ذهنیتی، وقتی تعداد پیروان فرقه ها بیشتر باشد، تبلیغی برای به اصطلاح حقانیت در افکار عمومی خواهد بود و بعضا مردم چنین استباط خواهند کرد که اگر این مسیر کژراهه باشد ممکن نبود چنین جمعیتی به آن بژیوندند. عقل جمعی، مقتضی توفیق شناخت حق از باطل است. بنابراین انبوه و کثرت جمعیت فرقه ها، ابزار مهم تبلیغی آن‌ها محسوب شده است و منجر به افزایش تصاعدی اعضا می‌گردد. @feraghvaadyan