eitaa logo
روشنگر مدیا
953 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ کاهش جمعیت مسیحیان آمریکا ✅روشنگر به نقل از گفتگو ادیان/ نتایج تحقیقات موسسه نظر سنجی معتبر PEW نشان می‌دهد تعداد در آمریکا نسبت به گذشته کمتر شده است اما این تعداد هنوز نسبت به اروپا بالاتر است. پیمایش تلفنی PEW در سال 2018 و 2019 نشان میدهد 65درصد از آمریکائیها خود را مسیحی میدانند که این تعداد نسبت به یک دهه قبل 12 درصد کاهش داشته است. در این گزارش آمده است سهم جمعیتی که خود را مسیحی نمیدانند بین گروه های ، لاادریون و هیچ کدام از این موارد، تقسیم شده است. 🔸 تعداد افرادی که به اشکال مختلف خود را مذهبی نمیدانند 26 درصد است. این تعداد بر اساس پیمایش PEW در سال 2009، تنها 17 درصد گزارش شده بود. بر اساس این پیمایش آمریکا در مقایسه با اروپا مذهبی تر است. نتایج این تحقیق نشان میدهد دو سوم مسیحیان آمریکا روزانه دعا میخوانند (68درصد). در صورتیکه بر اساس داده های پیمایشی که در پانزده کشور اروپایی انجام شد، 18 درصد مسیحیان روزانه دعا میخوانند. 6 درصد در بریتانیا، 9 درصد در آلمان، 12 درصد در دانمارک و 38 درصد در هلند @feraghvaadyan
⭕️ یارگیری فرقه اکنکار در فضای مجازی ▪️ فرقه اکنکار که همانند سایر فرقه‌های نوظهور فضای مجازی را محیطی مناسب برای تبلیغ می‌دانند به تازگی اقدام به یارگیری و جذب از این طریق کرده است. تکنکار از فرقه های انحرافی است که برخی مبانی اعتقادی و انحرافی آن به شرح ذیل است. 🔻جهانشناسي: فرقه #اکنکار به وجود دنياهاي متعدد و طبقاتي قائل بوده و معتقد است اين دنياها توسط اک که همان «روح القدس» يا «جوهره خدا» مي باشد، به وجود آمده است. اين روح از قلب سوگماد (خداي اک) بيرون مي آيد. ▫️خداشناسي: در مبانی اکنکار، «#سوگماد» (خداي اکنکار) آفريننده نيست، شخصيت و جنسيت ندارد و بالاترين مقام الهي است. 🔸وحدت وجود: دیدگاه اکیست ها به وحدت وجود این گونه است که معتقدند هر يک از ما پاره اي از خداست، ما با خدا يکي بوديم و آنگاه خداوند فرمود من خلق خواهم کرد. سپس ما به عنوان بشر زاده شديم اما اين حقيقت را نمي توان به ياد آورد. @feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان 🔻محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی: گفت‌وگوی تمدن‌ها؛ ماحصل تکثر #ادیان و مذاهب در یزد است 🔸بزرگترین #مسجد در شرق آفریقا واقع در مرکز نایروبی پایتخت کنیا، میزبان پیروان ادیان مختلف شد 🔹حضور نمایندگان #اقلیت‌های_دینی در آیین آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه ادیان و مذاهب ▫️انجمن موبدان تهران از آغاز کلاسهای دین و فرهنگ #زرتشتی خبر داده است @feraghvaadyan
💢 عناصری از فرقه ضاله بهائیت در شیراز دستگیر شدند ✅روشنگر به نقل از تسنیم/ فرقه ضاله بهائیت و عناصر تشکیلاتی این فرقه طبق فرامین مرکزیت فرقه موسوم به #بیت_العدل با هدف قراردادن اصول مذهب تشیع، همواره سعی داشته است که مانع از گسترش آموزه‌های اسلام ناب محمدی در سطح جهان شود، تا امکان تکرار جنبش‌‌های مذهبی در سراسر دنیا از میان برود. 🔻در همین راستا عناصر تشکیلاتی #فرقه درصدد ضربه زدن به دین مبین اسلام و از بین بردن خصلت‌های ضداستکباری و ظلم ستیز آن در میان عموم جامعه بوده‌اند و هدف طراحان این فتنه، تلاش برای شکستن کیان و اقتدار ملی و مذهبی ایران بوده است. 👈🏻در راستای برخورد با عناصر فرقه ضاله #بهائیت و ممانعت از تحقق اهداف و تامین منافع شوم بیگانگان در داخل کشور و جلوگیری از بازسازی هرم تشکیلات جاسوسی این فرقه ضاله که تحت حمایت رژیم صهیونیستی در صدد نفوذ در میان مسلمانان هستند، نامبردگان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس دستگیر شده‌اند. @feraghvaadyan
⭕️ برخورد نفاق‌آمیز انجمن حجتیه با امام خمینی(ره) 🔹 «یکی از عوامل تنش در برخورد #انجمن_حجتیه، موضع نفا آمیز سران آن در رویارویی با امام و انقلاب بود؛ زیرا در ظاهر چیزی را ابراز می‌داشتند که در جلسه‌های خصوصی انجمن، خلاف آن را می‌گفتند و از این رو بود که کسانی مانند مهدی طیب از انجمن جدا شدند. زیرا در جلسه‌های خصوصی انجمن، امام و انقلاب مورد تمسخر قرار می گرفت و گاه از الفاظ زشت استفاده می‌شد اما در اعلامیه‌ها به ظاهر از امام و انقلاب دفاع می‌نمودند و بدین روی و با این موضع نفا‌ق‌آمیز بود که موفق شدند در برخی مواضع حساس مانند مرکز اسناد و ارتش و حتی اطلاعات سپاه نفوذ کنند و اجازه ورود فعالیت به انقلابیون ندهند.»(1) 📚1.محبی،آرش،نقد و بررسی انجمن‌حجتیه، کانون اندیشه جوان،1395، ص109. @feraghvaadyan
✅نگرانی یهودیان آمریکا از افزایش یهودی ستیزی در این کشور 💢88 درصد یهودیان آمریکا معتقدند یهودی ستیزی یکی از معضلات اصلی آمریکاست، 38 درصد از این تعداد این مساله را «بسیار جدی» می‌دانند. این پیمایش از سوی انجمن آمریکا انجام شده است. 43 درصد از شرکت کنندگان در این پیمایش معتقدند در پنج سال اخیر خشونت علیه یهودیان در آمریکا «به شکل چشمگیری افزایش» یافته است. 🔻دیوید هریس رئیس انجمن یهودیان آمریکا در این باره گفته است، یهودیان نمیتوانند صریح تر از این درباره افزایش یهودی ستیزی در آمریکا هشدار دهند. این نفرت پراکنی واقعی است و چندین منشاء دارد. یک سوم از شرکت کنندگان در این پیمایش گفته اند در فضاهای عمومی از پوشیدن لباسهایی که نشان دهنده یهودیت است اجتناب میکنند، مثلا از ستاره داوود یا کیپا استفاده نمیکنند. جوانان 18 تا 29 سال بیش از دیگر گروه های سنی نشانه های ظاهری مذهب خود را در انظار عموم یپنهان میکنند، 38 درصد از شرکت کنندگان نیز از همین روش برای تضمین امنیت خود استفاده میکنند. 🔸‌ یک چهارم از یهودیان شرکت کننده در این پیمایش نیز گفته اند از حضور در برخی از مکانها، جشن های عمومی و رویدادها و موقعیت های اجتماعی برای حفظ خود اجتناب می‌کنند. @feraghvaadyan
♦️ دلایل اهمیت فرقه ها ▪️«فرقه ها میلیون ها نفر در سراسر جهان را از ادیان رسمی و نهادینه جدا کرده و به تعالیم و روش‌های خود جذب می نمایند. آن‌ها قادرند در ازای وعده‌هایی که به اعضای خود می‌دهند آن‌ها را برای اجرای هرگونه عملیات تروریستی و خرابکارانه آماده کنند. 🔻فرقه ها می‌توانند به راحتی اعضای خود را متقاعد کنند که همه قواعد عرفی و دینی جامعه را زیر پا بگذارند و قوانین #رهبر_فرقه را بپذیرند.آنها از قبل عضوگیری و جمع‌آوری اعانه و نذورات و صدقات منابع مالی سرشاری کسب می کنند و همین امر آنان را به یک قدرت اقتصادی غیرپاسخگو مبدل می سازد که ضریب اثرگذاری بالایی خواهند داشت. ▫️با توجه به اینکه فرقه‌ها طیف وسیعی از افراد اجتماع از زنان و مردان و کودکان و حتی سالخوردگان را تحت تأثیر قرار می‌دهند، می‌توانند طیف وسیع فعالیت های اجتماعی اعم از سیاست،اقتصاد، فرهنگ و هنر و... را از آموزه‌های خود متأثر سازند.»(1) 📚1.احمدی، احسان و شاه‌حسینی، سمیه، در قلمرو سایه‌ها، ص 41. @feraghvaadyan
♨️ برنامه‌های تبشیری با تمرکز بر قومیت‌ها 🔘 برخی از اهداف خود برای ایجاد برنامه‌های قومیتی می گوید. افراد آموزش‌های دیده تحت این برنامه، دوره‌دیده و تربیت می‌شوند تا به نقاط و محیط‌هایی وارد شوند که میسیونرهای غربی یا آمریکایی امکان ورود به آن‌ها را ندارند. 🔸 در ابتدای دهه 80 میلادی بخشی با عنوان «تبشیری بین فرهنگی» که در زمینه‌های متفاوت قومیتی در لس‌انجلس دایر شد ICM نام گرفت. بعدها این عنوان نیزبه ICR تغییر نام داد که تحت رهبری «تام فریتز» اداره می‌شد. برنامه بیشتر به خاطر مقابله با جریان‌های اسلام گرایی سیاه‌پوستان از قبیل «مالکوم ایکس» و افراد شاخصی مانند «محمدعلی کلی» بر روی سیاه پوستان تمرکز داشت. اما به تدریح فعالیت‌های خود را توسعه داده و به EFM یا «سازمان » تغییر نام یافت. @feraghvaadyan
🔘 پيامدهای دیدگاه انفعالی انجمن حجتیه ❌برخی دیدگاه‌های انفعالی و بدفهمی #انجمن_حجتیه از مفهوم انتظار، عوارض بسیاری به دنبال دارد، برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: قانع بودن به وضع موجود، عدم كوشش براي تحقق وضعي بهتر، عقب‌ماندگي توده مردم مسلمان، تسلط بيگانگان و زبوني در مقابل آن‏ها(نبودن استقلال و آزادي)، حاکمیت روحیه نااميدي و پذيرش شكست در حوزه فرد و اجتماع، فراگير شدن ستم، انفعال و بي‌تحركي در مقابل ظلم، مشكل‏تر ساختن حركت و قيام #امام‌زمان(عج)-چراكه هر چه فساد و تباهي بيشتر، كار امام هم در مبارزه سخت‏ و طولاني‌تر خواهدشد- ، تعطيلي محتواي بسياري از آيات و روايات مانند امر به معروف و نهي از منكر، سياست داخلي و خارجي، چگونگي برخورد با كفار و مشركان، دفاع از محرومان عالم و... . @feraghvaadyan
✖️ بدعت انتخابات در بهاییت 📌مسئله انتخابات، نوعي بدعت در تشکيلات محسوب می شود، چرا که "عباس افندي"(فرزند و جانشين حسينعلي نوري) با تصور امتداد نسل براي محفلي به نام " "، وجود ولي‌امر - آن هم ولي امري که کاملاً موروثي اعلام شود - را واجب اعلام کرده بود، همانطور که در وصيت‌نامه خود آورده: «اي احباي الهي! بايد ولي امرا...‎ ‎در زمان حيات خويش من هو بعده را تعيين‎ ‎نمايد تا بعد‎ ‎از ‏صعودش ‏اختلاف حاصل‎ ‎نگردد. لهذا اگر ولد بکر [پسر بزرگ] ولي امرا...‎ ‎مطهر [مظهر] الولد سر ابيه نباشد... بايد‎ ‌‏غصن ديگر را‎ ‎انتخاب نمايد...»(1) ↩️ در واقع آنچه در تحت عنوان انتخابات بدان افتخار می شود و نماد دموکراسی دراین فرقه است( که نحوه انتخابات هم خود محل نقد می‌باشد) خلاف رای و عقیده سرکرده این فرهق می باشد. 📚1.عبدالبهاء، الواح وصايا، ص13. @feraghvaadyan
⭕️ بررسی نقش و جایگاه زنان در جریان‌های فرقه‌ای(2) ❗️در بررسی نقش و جایگاه #زنان در جنبش‌های معنوی نوپدید، باید به یکی از بسترهای جذب، اهمیتی مضاعف داد؛ تمایل به خودباوری و کسب موقعیت اجتماعی که ریشه در همان مباحث هویت‌یابی و روان‌شناسی شخصیتی دارد. 🔸خلاصه شدن شخصیت زنان در نقش‌های کلیشه ای« دختر، همسر و مادر» و وظایف و مسئولیت های مرتبط با این نقش‌ها، در تقابلی سنگین با تعارضات ناشی از زندگی در هزاره‌ای به شدت شبکه ای و سرمایه‌زده، آنان را به سمت کشف راه‌هایی برای کاستن از بار این فشارهای نامحسوس سوق می‌دهد. ↩️«در غرب، شاهد حضور زنان به عنوان کشیش کلیسای یونیتی، مؤسس جامعه #تئوصوفی و رهبری جنبش تفکرنوین به عنوان مهم‌ترین جنبش‌های عصر جدید هستیم. نمونه بارز این دعا را می‌توان در کتاب« صد رهبر معنوی جهان» مشاهده کرد»(1) 📚1.جنس لطیف و کمال‌گرایی، فصلنامه روشنا،شماره 82. @feraghvaadyan
💢سازمان های تبشیری 👈🏻ورلدویژن و جذب کودکان 🔸تصور فشار روانی غیرمستقیم برخانواده کودکی که به دلیل مشکلات مالی، نیازمند کمک های نقدی، امداد رسانی پزشکی و حمایت‌های آموزشی است و ر این شرایط به وی پیشنهاد می‌شود کودکش را بطور رایگان به #مدارس_مسیحی بفرستد و عهده‌دار هزینه‌هایش هم افراد خیری از کشورهای دیگر هستند بسیار دشوار است. ♦️مدارسی که در آن کاغذ، خودکار،لوازم‌التحریر، و کتاب‌های مختلف در اختیار بچه‌ها قرار دارد. در مقابل مدارس محلی که در کشورهای محروم که یا دور از دسترس هستند و یا به دلیل عقب‌ماندگی منطقه، کیفیت خوبی ‌ندارند. این نوع از امدادرسانی در واقع این پیام را منتقل می کند که « #مسیحیان، آنچه شما نیاز دارید را در اختیار دارند و مسیح پاسخ درخواست شماست. ورلد ویژن در ذات خود می‌خواهد چنین پیامی را به مردم نقاط مختلف دنیا القا کند. @feraghvaadyan
⭕️ سکولاریسم در اندیشه حجتیه 🔹 جدایی دین از #سیاست، از همان فهم خاص معنای انتظار نشأت می‌گیرد؛ انتظار منفی و فهم روایات پرچم‌های پیش از ظهور یا روایات پر شدن عالم از ظلم و جور و یا روایات نشانه‌های ظهور (که باید دقت کنیم، شرایط ظهور، غیر از نشانه‌های ظهور است) در مرام انجمنی‌ها، وقتی با یکدیگر خلط شوند. 👈🏻 در نهایت چنین برداشت‌هایی حاصل می‌شود. مثلاً، اگر پر شدن عالم از ظلم و جور را شرط ظهور بدانیم، باید برای پرشدن عالم از ظلم و جور تلاش کنیم، در حالی‌که اگر نشانه بدانیم ما در خصوص نشانه ها تکلیف نداریم تا نشانه‌ها را درست کنیم اما اگر چیزی از شرایط ظهور باشد، ما برای ایجاد آن تکلیف داریم. اموری چون تربیت 313 نفر از شرایط ظهور است و #مسلمانان باید برای تهیه و ایجاد این شرایط تلاش کنند. @feraghvaadyan
♨️ بازتاب ادای احترام به شهدای یهودی جنگ تحمیلی در رسانه‌های اسرائیلی ✅ تصاویری که از چند روز پیش در فضای مجازی منتشر شده بود که در آن اعضای هیئت سپاه پاسداران و شماری از روحانیون مسلمان، با ورود به بنای یادبود #شهدای_کلیمی در تهران، در حالی که به نیایش‌های عبری و فارسی یک روحانی ایرانی یهودی گوش می‌دهند، سلام نظامی داده و به حالت احترام ایستاده‌اند، بازتاب گسترده‌ای داشت. 🔹رسانه‌های اسرائیل پنجشنبه گزارش‌های متعددی در ارتباط با این فیلم منتشر کردند؛ علی رغم اینکه ‌همواره در ارتباط با شرایط زندگی #یهودیان ایرانی اخباری غیر واقعی و کاملاً جهت دار در رسانه های اسرائیلی منتشر می گردد ولیکن سازمان هیدبروت( رسانه ای که در زمینه پوشش اخبار مربوط به یهود ، تورات و مسائل دینی فعالیت دارد) این اتفاق مهم و‌ هوشمندانه از جانب ستاد کل نیروهای مسلح را انعکاس داده است. ↩️این رویداد در رسانه های اصلی عبری زبان بطور هدفمند بازتاب نداشته اما در برخی رسانه های انگلیسی زبان اسرائیلی همچون تایمز #اسرائیل ، جروزالم پست و عاروتص شوع پوشش داده شده است. @feraghvaadyan
❓اظهارات علمی سرکرده بهائیت!! 🔘 سرکرده فرقه بهائیت که داعیه به روز بودن به اصطلاح دین خود را دارد در اظهار نظرهایی عجیب و خلاف علم، دندان‌های نیش را مناسب شکستن پوسته‌ی ضخیم میوه‌هایی مثل بادام می‌داند«(1) و جالب‌تر اینکه سرکردگان بعدی نیز به الهی بودن اظهارات وی تأکید می‌کند. این در حالیست که شکستن پوسته‌ی سخت بادام و امثال آن با دندان کاری غیرعقلانی است که پزشکان به شدّت از آن نهی می‌کنند. لذا چگونه می‌توان ادعای تطابق بهائیت با علم و عقل را پذیرفت. 🔻جالب‌تر آنکه وی معتقد است «اما انسان را نه دندان کجی و نه ناخن تیز و چنگی و نه دندانی نظیر داس آهنی. از این واضح و مشهود گردد که طعام انسان حبوبات و اثمار است»(2) و از این رو گوشت‌خواری را مناسب انسان نمی‌داند. سؤال اینجاست دندانی که گوشت نرم برایش مناسب نیست چگونه برای شکستن پوست سخت بادام مناسب است؟ 📚1. هلن باست هورنبی، انوار هدایت، ص 376، شماره 1007. 2. امر و خلق، ج 3، ص 31. @feraghvaadyan
⭕️ هفت سوال آیت‌الله جنتی از انجمن حجتیه: شما قبل از انقلاب ولایت فقیه را قبول نداشتید... خط عوض کرده‌اید یا نه؟ ↩️جمعه، هشتم آبان ۱۳۶۰، آیت‌الله جنتی، عضو فقهای شورای نگهبان، و امام جمعه وقت (موقت) قم، در خطبه‌ نخست نمازجمعه که در مدرسه حکیم‌نظامی قم برگزار شد، پس از تشریح ابعاد ولایت فقیه در حاکمیت و پیشبرد احکام و موازین اسلامی، با مطرح کردن هفت سوال از انجمن ضدبهائیت (که بعد از انقلاب به #انجمن_حجتیه تغییر نام داد) از این انجمن خواست موضع خود را نسبت ولایت فقیه روشن کنند. بیشتر بخوانید: 👇🏻 https://plink.ir/tztk3 @feraghvaadyan
❌ تحریک عواطف، تاکتیک #فرقه‌ها برای جذب ▫️ یکی از روش‌هایی که فرقه‌ها برای جذب افراداز آن بهره‌ میگیرند #تحریک_عواطف است که با تکنیک هایی از جمله فشارهای روحی و روانی و بمباران محبت صورت می‌پپذیرد. «موقعی که فردی سالم و عادی تحریک روحی روانی شدیدی به وجود بیاید ذهن او آمادگی پذیرش هرگونه الگوی رفتاری جدیدی را دارد و هر عقیده و روش زندگی را به او ارائه دهند می‌پذیرد. در این شرایط هر نوع بیماری روانی را می توان در فرد ایجاد کرد و یا هربیماری روانی جدیدی را بخ او مستولی شده از بین برد. در این موقعیت هر نوع ایمانی را می‌توان در او ایجاد کرد و یا ایمان قبلی او به هر مرام و مکتبی را از بین برد. این تکنیک تحول گروهی و اجتماعی بسیار مؤثر و پرقدرت است.»(1) 📚1.ویلیام والترز، ترجمه رضا جمالیان، روح‌های تسخیر شده، ص141. @feraghvaadyan
♨️مبلغ بهائی در جشن هالویین 🔘کاویان صادق زاده میلانی یکی از بهائیان ذی نفوذ در آمریکا تصاویر خود را در شب منتشرکرد. 🔻وی که از افراد نزدیک به به شمار می‌رود با سناتورها و شخصیت های شناخته شده آمریکایی درارتباط است. ↩️صادق زاده میلانی به بهانه‌های مختلف از جمله پزشکی و حقوق بشر در حال ترویج بوده و از معلمین کلاس‌های روحی می باشد. @feraghvaadyan
♨️ برگزاری همایش بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) با محوریت تعامل ادیان 💢روشنگر به نقل از ایرنا/ دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: سومین همایش بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با محوریت تعامل #ادیان دی ماه امسال در کرمان برگزار می شود. 🔸ابدالی تکلو تصریح کرد: در استان کرمان ادیان و #مذاهب مختلف را داریم و در تعامل ادیان بهترین استانی که می تواند کار را برگزار کند کرمان است و محور برگزاری کنگره را تعامل ادیان گذاشته ایم و از بزرگان ادیان سخنرانی هایی خواهیم داشت. 🔹وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه، تولید محتوای رسانه ای ازدیگر برنامه های همایش بین المللی پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله است. @feraghvaadyan
▪️ فرآیند سکولاریزاسیون در عرفان‌های کاذب 🔸از ویژگی‌های آسیب‌زای جنبش‌های معنوی نوپدید یا که ممکن است در کشور ما اثرپذیری منفی عمیقی به همراه داشته باشد، فروکاستن دین به معنویت و مطالبه معنویت به‌جای دین است. 🔹آنچه در عرفان‌های کاذب به عنوان دین تبلیغ می‌شود، اثرپذیر از عقلانیت مدرن به‌شدت سطحی از سکولاریزاسیون را تجربه کرده است. در نهایت دین، امری انسانی و مطابق میل آدمی و معنویتی در خدمت بشر می‌شود و ادیان جدید بر این اساس بنیاد نهاده می‌شوند. ♦️طبیعی است در چنین فرآیندی مطالبات سیاسی از چهره دین زدوده شده و سطح به یک معنویت شخصی تقلیل می یابد که کارکردی شخصی دارد و نه اجتماعی! @feraghvaadyan
‌ ❓سلطنت طلبی رسانه‌ تبشیری 👈🏻تبریک رسانه تبشیری به مناسبت سالروز تولد رضا پهلوی ‌ 💢رسانه های تبشیری که علم مخالفت با اسلام و انقلاب اسلامی را برداشته‌اند از هر اپوزیسیون و مخالف نظامی حمایت می‌کنند و این بار نیزدر چندین نوبت ولادت #رضا_پهلوی را تبریک گفتند. رسالت اصلی رسانه‌های منتسب به جریان #مسیحیت_صهیونیستی انعکاس اخبار سیاسی منفی علیه اسلام و همراهی با معاندان نظام جمهوری اسلامی است. ‌ @feraghvaadyan
♨️بهائیت و مخالفت با اسلام و انقلاب اسلامی ⭕️ متبری بهائی: «با اسلام عداوت بسیاری داشتند و همه اکثراً سلطنت طلب هستند.هر جا به اسلام بی‌احترامی شود یک پایه قضیه #بهائی‌ها هستند. در فتنه‌های مختلف بین دستگیرشدگان حتماً بهائی هم هست. چون همیشه معاند هستند و با گروه‌های سلطنت طلب و اپوزیسیون همکاری می‌کنند. 🔘#بهائیت مخالف اسلام و همین‌طور انقلاب اسلامی است پس همیشه با گروه‌های مخالف انقلاب همکاری داشته و دارند.»(1) ↩️مشروح این مصاحبه را می‌توانید در فصلنامه #روشنا شماره 82 مطالعه کنید. @feraghvaadyan http://t.me/joinchat/AAAAAECeE_cMUbA46Q1Gfg
♨️«حصر»، «تبعید»، «حصر» و اینک، «اعتصاب غذا»! 👈🏻نگاهی به تازه‌ترین جوسازی افراطیون فرقه گنابادی ▪️طی روزهای اخیر، موج تازة‌ای از جوسازی و تلاش برای تحریک احساسات دراویش فرقه نعمت‌اللهی گنابادی از سوی طیف افراطی و جریان‌های اپوزیسیون داخلی و خارجی آغاز شده که با عنایت به رسیدن یک سر این رشته به قطب دراویش، نیم‌نگاهی بدان،‌خالی از لطف نیست.
روشنگر مدیا
♨️«حصر»، «تبعید»، «حصر» و اینک، «اعتصاب غذا»! 👈🏻نگاهی به تازه‌ترین جوسازی افراطیون فرقه گنابادی ▪️ط
🔻هرچند، تلاش‌های ناکام افراطیون و جریان‌های فرصت‌طلب -عموماً معاند- در موارد گذشته، تا حد زیادی دست ایشان را رو کرده و به تعبیری، دیگر حنایشان نزد قاطبه ، رنگی ندارد، لیکن باز هم بیکار ننشسته و این‌بار با دستمایه قرار دادن شرایط جسمانی وخیم «نورعلی تابنده»، از «قطب و مراد» به مثابه«ابزاری» در جهت تحقق منافع خویش بهره‌برداری نموده‌‌اند. ▫️جرگه تندرو مزبور، شایعه «اعتصاب غذای تابنده در اعتراض به محدودیت‌ها» را به انحاء مختلف در شبکه‌های اجتماعی انتشار داده، از مساعدت رسانه‌های معاند نیز در این راستا مدد گرفته‌اند تا شاید این‌بار بتوانند گامی در مسیر منویات خویش بردارند. البته روشنگری رسانه منتسب به فرقه گنابادی در این زمینه، تا حد زیادی این موج را فرونشاند، به‌گونة‌ای که شایعه‌پراکنان را ناگزیر به تغییرموضع نمود؛ یکی از رسانه‌های منتسب به ایشان، با عذرخواهی از انتساب اعتصاب غذا به ، وی را مبری از این امر عنوان کرده، در یک فرار رو به جلو –شایعه- امتناع وی از خوردن غذا را به دلیل «مسمومیت غذا و داروهای ایشان توسط نفوذی‌های ..رژیم» مطرح ساخته‌است! 🔹صرف‌نظر از ریشه‌های راه‌اندازی کمپین اعتصاب غذا که گویا به شماری از محکومان -جرگه افراطی- فاجعه بازمی‌گردد، بُعد تأسف بار قضیه است؛ حقیقت استفاده ابزاری از «مرشد و مراد» در این حرکت و به‌تعبیر دقیق‌تر، «تحرک و تحریک»، نمود بارزی است از تناقضات رفتاری و تحولات ماهیتی جریان‌های نوظهور درویشی در که با اصل مرام درویشی مورد تأکید در این فرقه، در تضاد قرار دارد. ↩️به‌نظر می‌رسد این توطئه نیز همچون تحرکات پیشین –در سفر تابنده به بیدخت و امثالهم- دامنه، عمق و نفوذی در میان قاطبه دراویش نخواهدداشت، اما این‌دست تناقضات و تمردات آشکار از اذهان زدوده نشده و به عنوان شاخص رفتاری جرگه افراطی ثبت خواهدگردید. 📚بخش تحلیلی روشنگر https://www.instagram.com/p/B4cJk0Lh_vP/?utm_source=ig_web_copy_link @feraghvaadyan