eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
#بسته_خبری_ادیان 🔻برگزاری مراسم بزرگداشت دکتر تومانیان مسیحی #ارمنی رییس شاخه ریاضی فرهنگستان علوم و سفیر علمی ایران و ارمنستان 🔹شماره بیست و هفتم پیام آشوریان، نشریه #مسیحیان_آشوری کشور منتشرشد 🔸انجمن اولیا و مربیان دبستان دخترانه گیو، از برگزاری آیین سده در این مدرسه #زرتشتی خبر داده است 📌ثبت ملی کوچه هلند در تهران به نشانه دوستی #مسلمانان و مسیحیان @feraghvaadyan
♨️رابطه دین داری و رضایت مندی از زندگی ▪️آسایش و #دین، دستمایه تحقیق گروهی از پژوهشگران در سال ۱۹۸۶ بود که در یک نمونه ۸۳۶ نفری با سن بالای شصت در نیمه غربی امریکا بررسی شد، تا میزان و چگونگی ارتباط دین داری را با روحیه و رضایت از زندگی دریابند. شرکت کنندگانی که بیشتر در کلیسا حضور می یافتند، #دعا می کردند، کتاب مقدس می خواندند یا فوق العاده به عقیده شان پایبند بودند، به میزان قابل توجهی بیش از آنها که درگیری کمتری با دین داشتند، از آسایش برخوردار بودند. این نتیجه، مستقل از جنس سن، نژاد، سلامت جسمانی، وضعیت مالی یا سطح حمایت اجتماعی صادق بود. 🔸جفری لوین و کریستوفر الیسون، تحقیقات جامعه شناختی و روان شناختی گسترده ای درباره رابطه بین #تعهد_دینی و آسایش (که دو مؤلفه مهم در حوزه شناختی اند) در تمام گروه‌های سنی، و نه فقط برای افراد مسن تر، انجام دادهاند. به علاوه، آنها در تحقیقشان این رابطه را روی نمونه های تصادفی از اشخاصی که در سراسر آمریکا زندگی می کنند، بررسی کرده اند. در یک سلسله مقالات علمی مهم، این پژوهشها همبستگی مثبتی را بین تعهد دینی و آسایش در افرادی از هر سن، گزارش داد. @feraghvaadyan
♨️دستاوردهای معرفتی حضور خدا در زندگی انسان 🔹انسانی که از منظر تعقل و خردگرایی به خود و و سپس به جهان می نگرد، دستاوردهای فراوانی از حضور آن موجود والا در دستگاه معرفتی خود می یابد. انسان دین دار، جهان را دارای منشأ واحدی می داند که نه تنها آن را به وجود آورده (الله خالق کل شیء)، بلکه همیشه آن را اداره می کند (وهو على کل شیء وکیل) (وهو رب کل شیء). 🔻با توجه به این نگرش، رابطه او با خالق، با دیگر روابط انسانی‌اش تفاوت اساسی خواهد داشت و تمام حوزه های ، انگیزشی و رفتاری او را در برمی گیرد؛ زیرا او به معرفتی دست می یابد که تمام زندگی اش را تحت تأثیر قرار میدهد. @feraghvaadyan
❌سودجویان و تبلیغ جریان های انحرافی در فضای مجازی ▪️ عدم نظارت به فعالیت ها در فضای مجازی موجب شده تا برخی سودجویان با تبلیغات گسترده ضمن ترویج #جریان‌های_انحرافی در جامعه با فروش اقلام و ادوات لازم برای خرافات و انحرافات اقدام به مال اندوزی می‌کنند. ❗️#مدیتیشن، #قانون_جذب، چله پاکسازی با آب، فروش دستبند و گردنبندهای انرژی و آموزش و تعالیم شبه عرفان‌های شرقی از جمله مواردی است که در فضای مجازی به وفور دیده می شود. @feraghvaadyan
💢هویدا نخست وزیر بهائی پهلوی 🔻هر چند هویدا علاوه بر وابستگی به بهائیت، فراماسون نیز بود، اما قطعاً اولین نخست وزیر فراماسونی درتاریخ ایران به حساب نمی‌آمد و این اولین را صرفاً می‌توان از جهت پیوند با سازمان وابسته به صهیونیست دانست. افراد بهائی چون هویدا با هدایت صهیونیست‌ها آن چنان بر فرهنگ این مرز و بوم تاختند که حتی اعتراض جریانات غرب باور، اما غیروابسته بلند شد. 🔹پیوند عمیق بهائی‌ها و از زبان افرادی چون فریدون آدمیت نیز جالب توجه است: «عنصر چون عنصر جهود (صهیونیست) به عنوان یکی از عوامل پیشرفت سیاسی انگلیس در ایران درآمد. نتیجه این که از جهودان نیز کسانی به این فرقه پیوستند و همان میراث سیاست انگلیس به آمریکا نیز رسیده است.» (1) به طور قطع واگذاری پست‌های مهمی چون نخست وزیری به امیرعباس هویدا، وزارت خارجه به غلام عباسی آرام، وزارت جنگ به سپهبد اسدالله صنیعی و ... با وجود حساسیت مردم ایران به بهائیت، غیرحسابگرانه نبوده است. برای نمونه مئیر عزری (سفیر وقت اسرائیل در ایران) به صراحت اظهارات هویدا را در مورد به کارگیری مسئولانی که به نوعی مورد عنایت محافل یهودی بین المللی اند منعکس می‌کند. 📚1.فریدون آدمیت، امیرکبیر و ایران، صص 458-457. @Feraghvaadyan
31.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلالات روانی سرکرده فرقه حلقه‼️ @feraghvaadyan
⭕️ ظرفیت های دین برای پاسخ گویی به انتظارات بشر 🔸دین، توانمندی و ظرفیت های قابل ملاحظه ای برای پاسخ گویی به نیازها و سوال های انسان دارد؛ نیاز به امور معنوی و عبادی، نیاز به آموزه های اخلاقی، نیاز به تئوری های اجتماعی و اقتصادی از جمله مهمترین نیازها و انتظارات بشر از دین می باشد که دین ظرفیت ها و توامندی های لازم برای پاسخ گویی به این مولفه ها را دارد و با مراجعه به کتب، متون و ، این گزاره تصدیق می شود. 🔹اولین و مهمترین خصوصیتی که را برای پاسخ گویی هرچه بهتر و کارآمد تر آماده می کند، جامع بودن اندیشه دینی می باشد. با این توضیح که شارع حکیم که دین و آموزه های دینی را تدوین نموده است، و یکی از مولفه های اساسی در این تدوین، جامع بودن اندیشه دینی بوده و این نکته را مورد تاکید قرارداده است. ♦️جامع بودن دین است که می توان مقدمه ای برای حضور و فعالیت کارآمد دین در تمام عرصه های فردی و اجتماعی باشد. فردی که نیاز به امور و اخلاقی دارد، آموزه های فردی دینی را طلب می کند و در مقابل، جامعه ای که نیاز به الگوهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی برای حکمرانی دارد، تاکید بر آموزه های اجتماعی و کلان دینی دارد که درصدد استفاده از این دسته ظرفیت های اندیشه دینی دارند و در هر دو بعد مذکور، اندیشه دینی، توانمندی ورود و پاسخ به سوالات و چالش های موجود را دارد. @Feraghvaadyan
🛑 انجمن حجتیه و اندیشه مرده انتظار
روشنگر مدیا
🛑 انجمن حجتیه و اندیشه مرده انتظار
💢یکی از افرادی که تئوری انفعال در انتظارمهدوی را به چالش کشیده شهید دکتر بهشتی است . نظریه ای که از اصول اساسی به شما میكود. شهید بهشتی چنین می‌گوید: «امیدوار هستم ما با اعتقاد به امام زمان یک عامل دیگر بر عوامل زنده ماندن اسلامی و اجتماعی‌مان افزوده‌باشیم، از حالت پژمردگی و خمودی به درآییم و حالت مردم زنده‌ای که - حتی خود را از نعمت رهبر الهی بهره‌مند می‌دانند - به خود بگیریم، اتفاقاً این جمله‌ای که عرض می‌کنم خیلی مربوط است به یک مطلبی که آقای پروفسور کُربَن - استاد اسلام‌شناسی و سبک‌شناسی دانشگاه بردو در فرانسه گفته بود. در یکی از سفرهایش به ایران ضمن بحث مفصلی که در نخستین جلسات آشنایی با آقای طباطبایی مطرح می‌کرد، می‌گفت که اعتقاد به امام زمان یکی از مسائل بسیار زنده و ارزندة شیعه 12 امامی است برای اینکه آن حالت مردگی که در ما و در پیروان ادیان یا حتی مذاهب دیگر اسلامی، از نظر انقطاع ارتباط میان بشر و خدا وجود دارد، از مجرای رهبران الهی، آن حالت در شما شیعه دوازده امامی وجود ندارد. ↩️ما امیدوار هستیم که اعتقاد به امام زمان در ما آن اثر غلط نامطلوبی را که در بسیاری از معتقدان به امام زمان داشته، نداشته باشد و آن اثر نامطلوب عبارت است از این‌که کارها را خدا خودش درست می‌کند، حالا هم که از خدا ندیدند خودش درست می‌کند. این حالت اتکالی ناقص و غیر منطقی و بی‌دلیل که هیچ‌گونه دلیل نقلی یا عقلی یا حتی اجتماعی، جز بی‌عاری و تنبلی و تماشاچی بودن آن را تأیید نمی‌کند، از میان ما برود.»(1) 📚1. سخنان شهید بهشتی درباره سوءاستفاده از اعتقاد به امام زمان(عج) در دوران غیبت، خبرآنلاین، ۶ تیر ۱۳۹۲. @Feraghvaadyan
🔹ارتباط دوسویه با مخاطبان، عمال شبکه های ماهواره‌ای را به پیشانی جریان تبشیر تبدیل کرده، پس بی دلیل نیست که این شبکه ها سعی در تقویت هسته های داشــته باشند. دوره‌های آموزشی و میسیونرپروری که در سالهای گذشته در کشورهای اطراف ایران برگزار شده اند، با هماهنگی شبکه های ماهواره‌ای بوده و کارشناسان این قبیل شبکه ها به عنوان استاد در این دوره‌ها حضور داشته و نقش اصلی را در ترویج کلیساهای خانگی ایفا می کنند. ♦️میزان توجه و حجم امکانات مالی و انسانی فراهم شده برای برگزاری این دوره‌ها، نشان می دهد مهم ترین هدف شبکه های ماهواره ای تبشیری فارسی زبان، حمایت از ایجاد و تقویت کلیساهای خانگی است. هدف اولیه این شبکه ها تأثیرگذاری بر مسیحیان بومی ایران و دیگر کشورهای فارسی زبان و سوق دادن آن ها از کلیساهای ساختمانی به سمت گرایش های است. با وجود آنکه کلیساهای بسیاری ) چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع مذاهب کلیسایی ( در ایران فعال هستند و برنامه های متنوعی برای هم وطنان مسیحی اجرا می کنند، اما شبکه های ماهواره‌ای صهیونیستی برای گسترش کلیساهای خانگی غیرقانونی زیر نظر خود سرمایه گذاری وسیعی دارند. مسئولان این شبکه ها آگاه هستند که گرایش و اعتقادات آنها مغایر با آموزه های شاخه های اصلی مسیحیت است و به طور کلی از دیدگاه مسیحیان، نوعی انحراف از مسیحیت به شمار می آیند و به همین دلیل به دنبال گسترش کلیساهای خانگی اند تا بتوانند مسیحیان را از مذاهب کلیسایی جدا کرده و به سمت خود سوق دهند. @feraghvaadyan
❗️بهائیت و تبری از حکومت پهلوی! ♨️طبق اسناد و مدارک فراوان حکومت پهلوی جولانگاه فرقه بهائیت بود تا جایی که یکی از کانون‌های اعتراضی مردم و روحانیت متوجه همین تاخت و تاز بهائیت در دربار رژیم طاغوت بود اما از آنجایی که خوی نفاق و دورویی برای متبری ساختن از هرگونه آلودگی و ستم و خیانت در ذات فرقه بهائیت وجود دارد، در بهبوهه‌ی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بهائیت تلاش نمود تا سفره‌ی خود را از جنایات جدا کرده و تمام جنایات و غارت‌های خود را در زمان این رژیم لاپوشانی کند. . 🔹از آنجا که برملاشدن همکاری و هم‌دستی با حکومت جنایتکار پهلوی، ضربه و آسیب جدی به وارد می ساخت️« پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد آنیم که تشکیلات بهائیت، نه تنها منکر تاخت و تازهای خود در زمان پهلوی شد ، بلکه مدعی است که بهائیان در این دوره مورد آزار و ستم واقع می‌شدند.»(1) 📚1. عبدالله شهبازی، ظهور و سقوط سلطنت پهلوی، ج 1، ص 376 @Feraghvaadyan
◾️تو را جان زینب تو را جان من / اگر میشود حرف رفتن نزن ◾️بمان خانه‌ام را خرابش نکن / نرو از کنار حسین و حسن ◾️بمان روشنای دوچشم ترم / نرو سایه‌ات را نگیر از سرم 🏴شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تسلیت باد. @Feraghvaadyan
❌حجتیه و اندیشه انحرافی مهدوی ▪️در اندیشه انتظار با انفعال گره خورده موضوعی که اندیشمندان تشیع نسبت به آن بارها هشدار داده‌اند شهید آیت الله دکتر بهشتی در این باره می‌گوید: مکرر در بحثهای مربوط به امام زمان علیه السلام عرض کرده ام، اگر قرار باشد مسئله امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و انتظار فرج او ، نتیجه اش در ما این باشد که دست روی دست بگذاریم تا او بیاید همه کارها را درست بکند ، این درست بدترین اثر تخدیری است که ممکن است یک اعتقاد امیدزا داشته باشد. 💠مقام معظم رهبری در این خصوص چنین می‌فرمایند: به معنای این است که ما باید خود را برای سربازی امام زمان آماده کنیم ... سربازی منجی بزرگی که میخواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‌المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‌بینی دارد. ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‌ای نداریم؛ نه، بعکس، ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا برای ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان به معنای نیست. @Feraghvaadyan
⭕️ويژگی های عارفان دروغين و سران جريان های باطل شبه دينی 👈🏻«يکی از مهم ترين مسائل در عرفان حقيقی و جريان های کاذب، استاد و راهبر مريدان است. شناخت عارف و استاد حقيقی از افراد سودجو و دغل باز برای همگان ساده نيست. می‌توان ويژگی‌های عارفان دروغين و سران جريان‌های باطل شبه دينی را اين گونه بيان کرد: 1. دعوت به « خود »؛ 2. مبهم و رازآلود سخن گفتن؛ 3. مبارزه با اديان الهی؛ 4. تبليغ کثرت گرايی عرفانی و دامن زدن به ؛ 5. انکار واقع نمايی ارزش‌های دينی؛ 6. تئوريزه کردن مسائل جنسی و دامن زدن به آن؛ 7. ايجاد مکان‌های مقدس اختصاصی. ❗️فِرَق جديد با فروکاستن مفهوم دين، جايگزينی به جای خدامحوری و فرعی سازی دين نسبت به غايات ، بزرگ ترين ضربه را بر کيفيت تدين افراد، وارد می آورند. علاوه بر اين، ادعاي اين جنبش ها درباره انحصار در داشتن حقيقت، داشتن ساختارهايی که اطلاعات بی چون و چرا می طلبند، تشويق به وابستگی فزاينده به جنبش از نظر مادی، معنوی و منابع اجتماعی و بريدن از جامعه، همه و همه خطرهای نهان ديگری شمرده می‌شوند که نبايد از آن ها غفلت کرد.» (1) 📚1. احمدحسين شریفی، درآمدی بر عرفان حقيقی و عرفان‌های کاذب، صص 243-310. @Feraghvaadyan
♨️آسیب شناسی دین پژوهی در عصر مدرنیته
روشنگر مدیا
♨️آسیب شناسی دین پژوهی در عصر مدرنیته
🔹از آسیب های دین شناسی و دین پژوهی، باید به جزئی نگری در اشاره کرد، «در عرصه دین شناسی، مقدس ترین مولفه، دین می باشد ولی نکته ی پر اهمیت این است که نحوه تفسیر و تبیین دین نیز اهمیت قابل ملاحظه ای دارد که در این بین، یکی از آسیب های جدی، جزئی نگری در دین می باشد؛ دین به عنوان یک مجموعه و کل، نازل شده است و در تفسیر آن، قید کلی بودن را باید لحاظ کرد؛ در تفسیر آیات و روایات نمی توان به یک آیه اکتفا کرد، بلکه باید آیات را در عرض و طول یکدیگر تفسیر نمود و در تفسیر روایات نیز همین رویکرد را اتخاذ کرد؛ به عنوان مثال، فقها در فرآیند اجتهاد و صدور فتوا، زمانی که در مورد روزه حکم می دهند و احکام آن را بررسی می کنند، بر این امر تلاش دارند که تمام روایات و آیات موجود را بررسی و مشاهده نمایند تا مبادا حکم و فتوای ایشان خلاف واقع نباشد؛ این مثال در باب فتوا و اجتهاد بود، در عرصه های دیگر دین شناسی و دین پژوهی، باید این رویکرد را مورد تاکید قرار داد و دین شناسی جزء نگرانه را به عنوان یک آسیب و چالش اساسی در این عرصه تلقی کرد.»(1) 🔻« هر چند دین به عنوان یکی از برترین ایدئولوژی ها شناخته می شود که از جانب خداوند متعال نازل شده است، و برای نیل به اهداف خود راهکارهایی را ارائه می کند، ولی بحث های روش شناختی این ایدئولوژی، تابع برخی رویکردها و الگوهایی می باشد که برآمده از اندیشه دینی و دیگر دانش ها می باشد که می توان این روش ها را در عرصه دین پژوهی و ارتقا داد و اصلاح کرد که با شناسایی این آسیب ها، باید درصدد مرتفع نمودن آسیب های مذکور بود.»(2) 📚1.‏عبدالحسین‌ خسروپناه‌، آسیب شناسی دین‌پژوهی معاصر: تحلیل دین‌شناسی شریعتی، بازرگان و سروش، سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی (تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۱۳۸۸)، ص7. 4. ‏عبدالله‌ نصری‌، ‏ انتظار بشر از دین‌ : بررسی‌ دیدگاه‌ها در دین‌شناسی‌ معاصر (‏ تهران‌: ‏ : موسسه فرهنگی دانش‌ و اندیشه‌ معاصر، ۱۳۷۸)،ص398. @Feraghvaadyan
💢 مراقبه غیردینی و فرقه ای ▪️در مبانی برخی از ديگر به اصل مهم نفی ذهن برمی‌خوريم، آنها بر اين باورند كه به ذهن نبايد اعتماد كرد و نبايد آن را طرف مشورت قرار داد، بايد ذهن را تعطيل كرد؛ چراكه ذهن جز فريب به بار نمی‌آورد؛ و فكر كلاهبرداری بيش نيست و حائلی بين آدمی و حقيقت است چرا كه از كلمات ساخته شده است؛ هم از اين رو فلسفه، علم و تكنولوژی همه فريبند و آدمی را اسير می‌كنند. آنها برای رسيدن به عشق، فرمان به فراموش كردن عقل داده و با آن متاركه می‌كنند. كنار گذاردن عقل، ذهن و استدلال، نفی تفكر است؛ چرا كه تفكر به شكل معمولش همان حركت ذهن از مجهولات به سمت معلومات برای كشف مجهولات است و اين آن چيزی است كه اين فرقه‌ها به نفی آن و خالی ساختن مغز از آن تشويق می‌كنند. 🔻اما در مراقبه اگر تخليه‌ای هست، تخليه ذهن و دل از خيالات و خاطرات بيهوده و هوس‌انگيز است و اين با تفكر در كاستی دنيا و جلب توجه به خدا و عظمت و ساير كمالات او ميسر می‌شود. عرفان دينی خاطرات و خيالات بيهوده را مانع رشد آدمی دانسته و او را از اشتغال به آن‌ها بازمی‌دارد، حال آنكه بسياری از فرقه‌‌های ، آدمی را به تخليه ذهن از هرگونه تفكری سفارش می‌كنند كه اين سبب ضعف و ركود قدرت انديشه در انسان می‌شود ولی عرفان دينی با دعوت به تفكر و تدبر در حقايق، بازداشتن از خاطرات و خيالات باطل و بيهوده، قدرت انديشه را در آدمی تقويت كرده و به كمال می‌رساند تا آنجا كه آدمی چشم عبرت‌بين بر همه چيز می‌گشايد و از هر چيزی عبرت گرفته و رشد می‌كند. @Feraghvaadyan
💢هویدا نخست وزیر بهائی پهلوی(2) 🔸آقای رئوفیان یکی از سرشناس شیراز در یک مذاکره در مورد رابطه هویدا با بهائیت به مطالب قابل توجهی اعتراف می‌کند: «آقای امیر عباس هویدا به پشتیبانی بیت العدل اعظم و کامبالا آفریقا مدت 13 سال بر ایران حکومت کرد و جامعه بهائیت به پیشرفت قابل توجهی رسید و افراد منتفذ بهائی پست‌های مهمی را در ایران اشغال و پول‌های مملکت را به خارج فرستادند». (1) ♦️ابوالفضل قاسمی نویسنده و پژوهشگر در این زمینه چنین اظهار می‌کند: «... که شاخه‌ای از صهیونیسم به شمار می‌رود طبق دستوری که گرفته بود همه قوای خود را در ایران برای پیاده کردن نقشه نابودی اندیشه‌های ملی و مذهبی به کار گرفت و برای این منظور مجریان خود را انتخاب کرد تا در دراز مدت آرمان‌های ملی و سنّت‌های دینی را تخریب نمایند. لذا بهائیان کم کم در صدد تسخیر پست‌های حساس و کلیدی در کشور بر آمدند. این نقشه با روی کار آمدن حسنعلی منصور در ایران پیاده شد و برای نخستین بار پای بهائیان در کابینه وزیران ایران باز شد. اما با ترور منصور، نقشه‌های وی عملی نشد و کابینه بهائی هویدا روی کار آمد. در کابینه نخست وی چهار وزیر وزارت خانه‌های (دارایی- جنگ- اطلاعات- آب و برق) به بهائیان سپرده شد.» (2) 📚1.امیرعباس هویدا به روایت اسناد ساواک، ج1، ص 567. 2.ابوالفضل قاسمی، الیگارشی یا خاندان‌های حکومتگر در ایران، خاندان هویدا، ص 95. @Feraghvaadyan
⚫️ دین شناسی به روش انجمن حجتیه ❌ با بیان برخی روایاتی، هر کسی را که علیه رژیم شاه اقدام می‌کرد منکوب می‌نمود و او را خارج از دین قلمداد می‌کرد تا همگان امر برایشان مسلم شود که جهت ظهور امام زمان(عج) باید با حکام ستمگر ساخت و با رژیم سازش کرد تا ظهورش به تأخیر نیفتد. ✅ امام خمینی(س)دراین باره می‌فرمایند:«ممکن است هزاران روایات را نشر بدهند که از عمال ظلمه و آخوندهای درباری در تعریف سلاطین جعل شده است.به طوری که ملاحظه می‌کنید با دو روایت ضعیف چه بساطی راه انداخته‌اند و آن را در مقابل قرآن قرار داده‌اند قرآنی که جدیت دارد بر ضد سلاطین قیام کنید و موسی را به قیام علیه سلاطین وامی‌دارد علاوه بر قرآن مجید، روایات بسیاری درباره مبارزه با ستمگران و کسانی که در دین تصرف می‌کنند وارد شده است.تنبل‌ها اینها را کنار گذاشته‌اند آن دو روایت ضعیف را که شاید وعاظ سلاطین جعل کرده‌اند در دست گرفته مستند قرار داده‌اند که باید با سلاطین ساخت و درباری شد اگر اینها اهل روایت و بودند به روایات بسیاری که بر ضد ظلم است عمل می‌کردند و اگر اهل روایت هم هستند باز عدالت ندارند.»(1) 📚1. کتاب ولایت فقیه، به نقل از:اخگری، همان، ص 33 و 34. @Feraghvaadyan
♨️ آسیب‌شناسی عدم ترویج عرفان اسلامی ❗️يكي از آسيب‌هاي علمي در اخلاق و عرفان اسلامي كم توجهي به نتايج ملموس و پيامدهاي اين جهاني و اخلاقي زيستن است. با توجه به منابع ديني و صريح آيات و روايات مي‌توانيم مباحث جديدي را ذيل عناوين معنويت و موفقيت، مباني معنوي خلاقيت، تأثير اخلاق و معنويت در شادزيستن و. . . مطرح كنيم كه براستي در سطوحي بسيار عميق‌تر و در صورتي بسيار جذاب‌تر از آنچه امروزه ارائه مي‌شود، مطالب ارزنده‌اي را به دست خواهد داد. رويكرد پيامدگروانه يا نتيجه‌گروانه بسيار جذاب‌تر، انگيزه‌سازتر و براي شروع كارآمدتر است. 📌مسئلة ديگر اين است كه و عرفان در فرهنگ ما به نوعي رازمگو تبديل شده و همين موضوع سبب حبس و مانع ترويج و گسترش آن بوده است. در حاليكه با جريان بخشيدن به معنويت آن را در درون خود پويا و بالنده مي‌سازيم و در صورت حبس به ركود و فرسايش آن دامن زده‌ايم. اگر افراد معنوي و شخصيت‌هاي بارز در اين وادي به راحتي از آن صحبت كنند و جان مردمان را نديده نگيرند و آنها را نامحرم ندانند، قلب‌هاي خفته بيدار شده و رانده شدگان و گمگشتگان، راه مي‌يابند و بازمي‌گردند. ▪️عرفان بايد در صحنه عمومي جامعه ظاهر شود و خودنمايي كند، بايد از ابزارهاي هنري و فرهنگي براي ترويج بهره برد. براي گسترش عرفان اسلامي بايد نمادسازي كرد، در اين زمينه هنوز اقدامي نشده است. نماد عرفان اسلامي در بهترين حالت؛ مردي با لباس سفيد، كلاه كشيده و در حالت سماع است. كه اصلا ربطي به عرفان اسلامي ندارد. @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ تبشیر در شبکه ماهواره‌ای شاهزاده پهلوی ♦️با وجود چهار شبکه اختصاصی 24 ساعته مسیحی، به دلیل رقابت برای کسب درآمد بیشتر و جلب حمایت سازمان‌های تأمین مالی تبشیر (که عمدتاً وابسته به لابی صهیونیستی در آمریکا هستند)، میسیونرهای تبشیری سعی می‌کنند ساعت‌هایی را از شبکه‌های ماهواره‌ای دیگر اجاره کنند البته در برخی موارد به دلیل هدف مشترک شبکه‌های تبشیری و شبکه‌های سیاسی معاند با نظام اسلامی، این مسئله تنها در ظاهر به عنوان اجاره زمان بوده و در واقع به صورت رایگان انجام می‌شود. یکی از این شبکه‌ها، شبکه «پارس» است. 🔸شبکه پارس بنا به اعتراف «اردشیر زاهدی»، متعلق به «» دختر رسمیت نیافته محمدرضا پهلوی است. اردشیر زاهدی مدتی داماد شاه بود و حتی پس از متارکه، دوست صمیمی محمد رضا پهلوی باقی ماند. وی در کتاب خاطراتش اطلاعات دقیقی در این زمینه ارائه می‌دهد. زاهدی می‌نویسد: «داستان جالبی که هیچ‌کس نمی‌داند این است که اعلیحضرت در فاصله طلاق دادن ملکه ثریا و ازدواج با ملکه فرح، با یک خانم تهرانی زندگی می‌کرد و بدون ازدواج رسمی از ایشان صاحب یک دختر به نام «فومیکا» شد. این دختر خانم که اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کند، پس از تولد به مادرش سپرده شد و اعلیحضرت حاضر به اعطای لقب «شاهزادگی» به او نشدند، زیرا ازدواج ایشان رسمی نبود و اعلام آن سبب مشکلاتی می‌شد. به همین خاطر، اعلیحضرت امکانات مالی گسترده‌ای به آن زن بخشید و حقوق و مقرری ویژه‌ای نیز برای او و دخترش تعیین کردند تا به خارج از کشور برود و دور از ایران و دربار زندگی کند. همین شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان، معروف به پارس.تی.وی، متعلق به دختر شاه یعنی خانم فومیکا پهلوی است.»(1) 📚1. کتاب خاطرات اردشیر زاهدی، ویراستار احمد احرار، نشر کتاب‌سرا، تهران، چاپ سوم، 1394، ص 58. @Feraghvaadyan
🔴 انجمن حجتیه، کادرسازی و مبارزه با بهائیت 💠 در زمینه کادرسازی و تربیت نیروهای لازم برای مبارزه، به جذب نیرو از میان جوانان مستعد و باهوش می‌پرداخت و اغلب از طریق هواداران خود در مدارس، دانش آموزان درس خوان را شناسایی کرده و با برقراری ارتباط، زمینه جذب و آموزش آنان را در انجمن فراهم می‌آورد. از دیدگاه برخی محققین، نظیر حجت‌الاسلام و المسلمین رسول جعفریان، انجمن سهم بزرگی در آموزش‌های دینی برای نسل جدید داشته و جوانان با شرکت در جلسات تدریس و آموزش، طوری آماده می‌شدند که در برابر اندیشه‌های الحادی دیگر از جمله مارکسیسم نیز می‌توانستند بایستند. (1) اما در عین حال بسیاری از مذهبیون خصوصاً جریان‌های اسلامی مبارز، انتقادات اساسی به عملکرد انجمن داشتند، زیرا معتقد بودند ریشه نشر بهائیت خود رژیم پهلوی است و مبارزه با بهائیت، نوعی انحراف از مسیر مبارزه بر ضد رژیم پهلوی و جایگزینی معلول‌ها به جای علت‌هاست. (2) 🔻اختلاف مبارزان مذهبی و انجمن حجتیه در این بود که مبارزان دیدگاهی وسیع و عمیق به جریان و شیوه برخورد با آن داشتند؛ آن‌ها معتقد بودند، بهائیت زیرمجموعه‌ای از حکومت وقت است و اگر حکومت نابود شود، بهائیت هم خود به خود از بین خواهد رفت. اما انجمن تنها تکلیف را در مبارزه با بهائیت منحصر می‌کرد و حتی این پندار غلط را ترویج می‌کرد که علما و مسلمان‌ها باید برای رویارویی با خطر بهائیت نه تنها با رژیم شاه همدست و همراه گردند، بلکه باید به ابرقدرت غرب نیز دست همکاری دراز کرده و از پیشرفت سرطانی بهائیت جلوگیری کنند! (3) و حال آنکه علت تقویت و رشد بهائیت شاه و رژیم و آمریکا بود و به صورت طبیعی اگر شاه از بین می‌رفت، بهائیت و بسیاری از مفاسد هم از بین می‌رفت. 📚1.رسول جعفریان، جریان‌ها و سازمان‌های سیاسی- مذهبی، صص 378-368. 2.همان، ص377. 3. علیرضا محمدی، جریان شناسی بهائیت، ص 97. @Feraghvaadyan
♨️عرفان های نوظهور در سینما و تلوزیون 🔹خطرهاي آشکار هم از يک جريان تا جريان ديگر تفاوت دارد؛ خطرهايي همچون اخذ مبالغ از افراد و مشتريان و کسب ثروت هاي بادآورده ي کلان، تخريب قدرت کار و شغل در اعضا، کاهش ازدواج و افزايش بي بند و باري جنسي، از بين بردن احساس ترس يا گناه در افراد، از ميان بردن احساس مسئوليت، هدايت کردن افراد به زندگي پر حيله، بي رحمانه و جنايت کارانه از جمله ي آن ها است. جريان هاي نوپديد ديني در قالب هاي گوناگوني در فيلم ها مطرح مي شوند: 1️⃣زندگي، رفتار يا افکار يکي از شخصيت هاي اصلي اين جريان ها، درون مايه ي اصلي داستان است. اين فيلم ها بيش تر در قالب مستند ارائه مي شوند؛ ولي در ميان فيلم هاي داستاني نيز نمونه هاي آن وجود دارد. 2️⃣ تبيين عقايد و آموزه هاي در قالب داستاني که از طريق داستان منتقل مي شود. بايد توجه داشت که در اين دسته، فيلم هايي وجود دارد که به آموزه ها مي پردازد؛ ولي هيچ گاه سخني از آن جريان به ميان نمي آيد. 3️⃣ به تصوير کشيدن نمادها و نشانه هاي و توضيح معنا و مفهوم آن ها که به اين وسيله، بخشي از آموزه ها را به مخاطب منتقل مي کنند. 4️⃣حضور شخصيت هاي تأثيرگذار مکاتب به عنوان عوامل اصلي فيلم که سبب مطرح شدن هرچه بيش تر اين افراد مي شود. 5️⃣ مي توان قالب ديگري براي مطرح کردن اين جريان ها در فيلم ها يافت که همان سه راه اول را شامل مي شود با اين تفاوت که سازندگان فيلم به علت بي اطلاعي از اين جريان ها، داستان را اين گونه روايت کرده اند، بدون آن که خود بدانند براي چه جرياني تبليغ مي کنند. @Feraghvaadyan
♦️رسانه تبشیری خط مقدم پروپاگاندای رسانه ای امریکا 🔸 امریکا و #ترامپ در چند سال گذشته با اعمال تروریسم اقتصادی علیه ایران و تحریم های ظالمانه حتي براي ورود دارو به كشور كه بسیاری از کودکان بیماری های خاص را به كام مرگ كشاندند و حال با پروپاگاندای رسانه ای سعی در سرپوش گذاشتن بر این اقدامات دارند. ⏺در این بین رسانه های #تبشیری به عنوان خط مقدم این فرافکنی رسانه ای وارد عمل شده اند و همگام با رسانه های امریکایی دم از حمایت امریکا از مردم ایران می زنند. @feraghvaadyan