eitaa logo
روشنگر مدیا
976 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
562 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
تسخیری.pdf
1.15M
⭕️ مشاور عالی رهبر انقلاب در امور جهان اسلام درگذشت ⚫️ آیت الله محمدعلی تسخیری (زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۳)، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و «مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی» در امور جهان اسلام ظهر امروز به دلیل عارضه قلبی درگذشت. 🔹آیت الله تسخیری در سال ۱۳۷۴ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را تأسیس کرد تا فعالیتهای فرهنگی خارج از کشور در یک سازمان اداره شود. وی در سال ۱۳۸۰ از سوی آیت الله خامنه ای، به سمت دبیر کلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی انتخاب شد و در تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۹۱ از دبیری مجمع تقریب کنار رفت و به سمت مشاور عالی ر هبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام منصوب شد. 🔻اقلیت‌های مسلمانان، راهکارها و مشکلات، ایده‌های گفتگو با دیگران، دربارهٔ وحدت و تقریب ، رسالت ما تقریب در اندیشه‌ها، انسجام در عمل و در پرتو قانون اساسی از جمله آثار وی است. ↩️ مؤسسه روشنگر، درگذشت اين انديشمند بزرگ را تسليت عرض كرده، براي روح ايشان، علو درجات را آرزومند است. 📝 گفتگو آیت الله تسخیری با فصلنامه روشنا را در فایل پیوست می‌توانید مطالعه کنید @feraghvaadyan
⭕️ عزل دو عضو اتحادیه جهانی آشوریان به دلیل ارتباط با رژیم صهیونیستی ✅ روشنگر به نقل از خبر فوری/ دبیر کل اتحادیه جهانی آشوریان در بیانیه ای برگزاری نشست دو عضو خود با افرادی از رژیم صهیونیستی را محکوم و این را از اتحادیه عزل کرد. 🔸یوناتن بت‌کلیا دبیر کل اتحادیه جهانی در بیانیه‌ای ضمن اشاره به ارتباط شخصی دو تن از اعضای این اتحادیه با افرادی از رژیم صهیونیستی تأکید کرد که اینگونه اقدامات را نباید به کل جامعه جهانی آشوریان تعمیم بخشید. 🔻در این بیانیه آمده است اینجانب به عنوان دبیرکل از سوی اعضای هیات اجرایی اتحادیه جهانی آشوریان با محکوم کردن هرگونه نشست و یا مذاکره با هر یک از منصوبین این رژیم منحوس صهیونیستی و غده سرطانی منطقه اعلام می‌داریم که هیچ یک از ما حرکت زشت و شنیع را از یادها نخواهیم برد و از جوامع بین‌المللی خواستار رسیدگی به مظلومیت و خونخواهی تمامی افراد بشر که تحت ظلم و ستم این رزم قرار گرفته اند، هستیم. ◾️ضمنا قویا اعلام می داریم که آقایان شاهین و دیوید از هیات اجرایی این اتحادیه عزل و حق هیچگونه اقدامی به نام اتحادیه را نداشته و در کنگره آتی اتحاديه به وضعیت خودسرانه آنان رسیدگی خواهد شد. https://b2n.ir/047740 @feraghvaadyan
💢 تشیع انگلیسی؛ از تحریک احساسات مذهبی تا تفرقه افکنی ✅ حجت الاسلام شریعتمداری با اشاره به اینکه تفکرات هیچ مبنای علمی و دینی ندارد، گفت: این جریان با تحریک احساسات مردم به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و تفرقه میان شیعه و سنی است. 🔻این تفکر در برخورد با تنها به مناسکی مانند عزاداری توجه دارد که سبب تشخص تشیع از سایر مذاهب می شود اما مقوله هایی مانند حج، اعتکاف، نماز جماعت و غیره هیچ توجهی ندارد. 🔸برگزاری دسته های در قلب خیابان های لندن با چراغ سبز دولت انگلیس را صورت می‌گیرد و این در حالی است که همین دولت ها برای مسأله مانند قربانی گوسفند جنجال به پا کرده و شبهه آفرینی می کنند. بیشتر بخوانید: rasanews.ir/002lxA @feraghvaadyan
⭕️ ماهیت سیاسی بهائیت 🔸سرکردگان بهائی و جانشینانشان، همواره ادعا کرده‌اند که به هیچ‌عنوان اعتقادی به دخالت در سیاست نداشته و پرداختن به مسائل سیاسی را امری مذموم می‌دانند. در حالی که عملکرد آنان گویای حقیقت دیگری بوده و اسناد و شواهد، حاکی از فعالیت بسیار در صحنه سیاست است، تاجایی‌که می‌توان گفت، ماهیت سیاسی بهائیان، بر ماهیت اعتقادی‌شان غلبه دارد. 🔻یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تشکیلات، آن‌ است که از بدو پیدایش تاکنون، از چتر حمایتی بیگانگان برخوردار بوده‌ و این حمایت حتی در شرایطی که کشور ایران درگیر جنگ با قدرت‌های سلطه بوده نیز، همچنان تداوم داشته که خود دلیلی بر سیاسی بودن این جریان است. با چنین پیشینه‌ای باید دید، سیاست در اندیشه سیاسی تشکیلات بهائیت چه مفهومی دارد و از چه جایگاهی برخوردار است؟ 🔹بر اساس فرامین سران این فرقه، بهائيان اجازه ورود به مسائل سیاسی را ندارند. "میرزا حسينعلى نوری"، (اولین سرکرده بهائیت) در كتاب "گنجينه حدود احكام" مى‏نويسد: «هر بهائى كه در امور سياسى مداخله نمايد، از صف بهائيان اخراج مى‏گردد». فرزند و جانشین وی، "عباس‌افندی" نیز شاخصه بهائی بودن را چنین عنوان می‌کند: «ميزان بهائى بودن و نبودن، اين است كه هر كس در امور سياسيه مداخله كند و خارج از وظيفه خويش حرفى زند يا حركتى نمايد، همين برهان كافى است كه بهائى نيست، دليل ديگر نمى‏خواهد»(1) و در جای دیگری می‌گوید: «اهل بهاء به نصوص قاطعة الهيه از مداخله به امور سياسيه، ولو به شقّ شقّه ممنوع‌اند... بهائيان در امري كه از آن رائحه سياست استشمام شود، مداخلتي ندارند».(2) " " (سومین سرکرده بهائی) نيز تأكيد مي‌كند كه تمام بهائيان بايد از دخالت در امور سياسي، قلباً، ظاهراً، لساناً و باطناً خودداري کنند.(3) وی در جای دیگری چنین اظهار می‌دارد: «با هيچ حزبى رابطه سياسى نجوييم و در جمع فرقه‏اى از اين فرق مختلفه متنازعه داخل نگرديم، نه در سلك شورشيان در آييم و نه در شئون داخله دول و طوايف و قبايل هيچ ملتى ادنى مداخله‏اى نماييم، به قوه جبر به هيچ امرى اقدام ننماييم... امر اللّه را چه تعلقى به امور سياسيه و چه مداخله‏اى در مخاصمات و منازعات داخله و خارجه دول و ملل؟»(4) 🔺تمام این نهی‌ها در حالی است که حضور بهائیان در تحولات سیاسی ایران از زمان تأسیس این فرقه تاکنون، نمایانگر واقعیتی خلاف ادعاهای فوق، پیرامون عدم دخالت در سیاست است. نقش در انحراف مشروطيت، حضور در فعاليت‏هاى تروريستى كميته مجازات، نقش آنان در متلاشى ساختن نهضت جنگل، فروپاشی سلسله قاجار، روى كارآوردن رضاخان، حضور بهائیان در بالاترين و حساس‏ترين موقعيت‏ها و مناصب سياسى حكومت پهلوى اول و دوم، ایجاد پرونده حقوق‌بشری علیه جمهوری اسلامی ایران (به دستور قدرت‌های سلطه به‌ویژه امریکا)، اقدامات براندازانه علیه جمهوری اسلامی در برهه‌های مختلف ازجمله فتنه 88، برگزاری نشست‌هایی برای چگونگی حکوکت‌داری و... ،‌ همه نمونه‌هایی از موضع‌گیری‌ها و عملکرد سیاسی بهائیان از گذشته تا به امروز بوده‌است. 📚پی‌نوشت: 1-نجفى، سيدمحمدباقر، بهائيان، تهران: طهورى، 1357، صص 755 به بعد؛ یزدانی، احمد، نظر اجمالى در ديانت بهائى، صص‏50- 49. 2-مجله اخبار امري، ارگان رسمي بهائيان ايران، شماره 9،‌ دي‌ماه 1324. 3-يزداني، ‌احمد، نظري اجمالي در ديانت بهائي، ص49. 4-همان، صص‏51- 50. @feraghvaadyan
⭕️جامعه ایران قرارداد امارات با رژیم صهونیستی را محکوم کرد 🔹پذیرش دانش آموزان نخبه در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 🔻انتشار بیانیه رهبران دینی علیه نسل کشی ایغور در چین 🔸عزل دو عضو اتحادیه جهانی به دلیل ارتباط با رژیم صهونیستی @feraghvaadyan
⭕️ چالش جدید رهبران دینی مسیحیان استرالیا ↩️ موافقت اکثریت با اتانازی ✅بر اساس پژوهش جدید طرفداران مرگ آسان در کویینزلند استرالیا، از فرقه‌های مختلف در این ایالت با تصویب قانون مرگ آسان یا اتانازی موافق هستند.کمیسیون اصلاح قانون کویینزلند قرار است پیش نویس قانون مرگ آسان را بعد از انتخابات ماه اکتبر به دولت جدید 🔻برخی از رهبران دینی بخصوص اسقفان کاتولیک و برخی گروه های مدنی با طرح این قانون در کویینزلند به هر شکل مخالف هستند و آن را در تضاد با اصول مذهبی میدانند. 🔹اما تحقیقات جدید موسسه YouGov و کلو جونز تراست نشان میدهد که نظر مسیحیانی که به میروند الزاما با رهبران دینی آنها یکی نیست و بیشتر این افراد موافق تصویب چنین قانونی هستند. 👈🏻بر اساس ارای نظرسنجی در ماه فوریه، 70 درصد از مسیحیان کویینزلند انتخاب مرگ آسان را حق افرادی می‌دانند که به بیماری صعب العلاج مبتلا هستند یا در مراحل سخت بیماری خود هستند. بر اساس این قانون پزشکان میتوانند با تجویز دارو فرآیند مرگ را تسریع کنند. و 80 درصد با تصویب قانون مرگ آسان موافقند. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 رفتار مکارانه اسرائیل در توافق با امارات 🔘 همایون سامیح نجف آبادی، به نمایندگی از جامعه ایرانیان کلیمی در بیانیه ای توافق وعادی سازی روابط بین امارات متحده‌عربی و رژیم منفور صهیونیستی را محکوم کرد . ❇️ در این بیانیه آمده است: جامعه ایرانیان کلیمی ضمن محکوم نمودن توافق عادی سازی روابط بین امارات متحده‌عربی و رژیم منفور صهیونیستی اعلام می‌دارد این نمایش نخ‌نما و مضحک، نه تنها به نفع رژیم‌های رو به زوال صهیونیستی و امارات متحده نیست بلکه این سناریوی خائنانه، صرفا یک شوی تبلیغاتی جهت خوش‌خدمتی به ارباب خود، ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است چنان که گویی، این دو رژیم عملاً به ستاد تبلیغاتی تبدیل شده اند. 🔸از دیگر اهداف این توافق، عملیاتی کردن معامله شکست خورده و به اصطلاح طرح صلح قرن می باشد. آنچه مسلم است برخلاف ادعای واهی و ساده لوحانه مقامات امارات متحده عربی، با توجه به خوی استکباری و غاصبانه رژیم صهیونیستی، عملیات الحاق سرزمین های اشغالی کماکان ادامه خواهد داشت. 🔻از سویی دیگر،نامگذاری این توافق مزدورانه به نام مقدس حضرت ابراهیم (علیه السلام) نیز یکی دیگر از رفتارهای مکارانه رژیم صهیونیستی است که افکار عمومی را از یک توافق سیاسی به مسائل و دینی سوق دهد؛آن هم در حالی که حکومت لائیک و غاصب صهیونیستی، آشکارا خود را به هیچ عنوان پایبند به دستورات دینی حضرت موسی کلیم‌الله ندانسته و از اساس به آموزه های الهی و جاودان تورات مقدس هیچ اعتقادی ندارد که اگر غیر از این بود، اوضاع ملت مظلوم فلسطین چنین نبود. ↩️جامعه ایرانیان کلیمی ضمن اعلام وفاداری به منویات مقام معظم رهبری، فرمایشات ارزشمند و راهگشای ایشان را در خصوص ، فصل الخطاب دانسته و ایمان دارد این توافق چیزی جز خیانتی عظیم علیه ملت فلسطین نمی باشد و از هرگونه اقدام در جهت دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطین به ضرس قاطع، پیشتبانی و حمایت خواهد کرد. @feraghvaadyan
⭕️ انجمن حجتیه و سکولاریسم 🔹 یکی از خطاهای ، جدایی دین از سیاست است که از نظریه‌ها و برنامه‌های استعماری است. به این صورت که می‌گویند دین، جریانی است معنوی، آخرت‌گرا و معناگرا که مربوط به درون انسان است. سیاست هم امری است که باید دست سیاسیون باشد؛ این همان چیزی است که استعمار می‌خواهد. علما و بزرگان ما دین را عین سیاست و سیاست را عین دین می‌دانستند و این نه ابداع علما بلکه از سیره پیامبر(ص) و رجوع به قرآن هم مشخص است. پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند، بخش‌هایی از مبانی‌ قرآن مربوط به اقامه حدود الهی، قصاص و به طور کلی مسائل حکومتی است. اگر بگوییم دین از سیاست جداست، یعنی –نعوذبالله- نیمی از قرآن، نهج‌البلاغه و بخش عمده سیره و سنن ائمه(ع)، بلااستفاده است. 🔻از نگاه انجمن، انگار دین یا قرآن، یک جریان تاریخی است. دستورها و فرامین دین برای عمل کردن است، اما باید پرسید در انجمن‌حجتیه، اصول تبری و تولی، امر به معروف و نهی از منکر، جهاد و... کجا هستند؟ آیا این اصول در دوران غیبت تعطیل‌اند؟ این‌ها مسائل اصلی است که باید در مورد انجمن‌حجتیه، نقد و بررسی کرد؛ یعنی اگر انجمن معتقد به اسلام است، باید قرآن و دین را مطرح کند و در کنارش مثل و ضد دینی دیگر و تحت عنوان امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر از بهائیت هم بگوید. @feraghvaadyan
⭕️تشرف سه بهایی به دین اسلام در تبریز ✅ روشنگر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما/ سه نفر از متبریان فرقه ضاله به دین مبین اسلام مشرف شدند.این سه نفر روز اول محرم با حضور در دفتر امام جمعه تبریز ، ضمن برائت از فرقه ضاله بهائیت به مکتب تشیع روی آوردند. 🔶در این مراسم یک جلد کلام الله مجید به این افراد تازه شده ‌اهدا شد. @feraghvaadyan
⭕اخباری‌گری شاخص فکری تشیع انگلیسی ♦در شیعه، عده‌ای از علماء برای دست‌یابی به احکام شرعی و تکالیف الهی، فقط از پیروی از اخبار و احادیث یا ظاهر آیات قرآن پیروی می‌کردند. این فقها که از روش اجتهادی و اصولی پیروی نمی کردند به علمای اخباری معروف هستند. ◼علیرغم اینکه اخباری گری در فقه بسیار کمرنگ شده است لکن همچنان روحیه اخباری‌گری زنده است. بنابراین برخی با اینکه در فقه فردی و عبادی، خود را اصولی و اجتهادی معرفی می‌کنند، اما در باب موضوعات عقیدتی، سیاسی، اجتماعی و ... کاملا روحیه دارند و به روایات ضعیف استناد و عمل می‌کنند. 💢اخباری‌گری و ظاهرگرایی یکی از خصوصیات مشترک جریانهای افراط‌گرای شیعه و سنی است و این خصوصیت باعث شده که جمود فکری و تحجر رفتاری جریانهای شیعه و سنی، شدت بیشتری پیدا کند. 🔸بر مبنای این خصوصیت، افراط‌گرایان در امور مختلف، فقط روایاتِ موجود را مورد توجه قرار می‌دهند؛ در حالی که برای بسیاری از موضوعات، روایات معتبری موجود نیست، در این صورت این گروه‌ها به روایات ضعیف و نامعتبری که در برخی کتب موجود است، استناد می‌کنند و آن را مبنای رفتار و کردار خود قرار می‌دهند. 💠یکی از پیامدهای چنین رفتارهای ظاهرگرایانه این است که نظرات و دیدگاه آنها در مسائل جدید با شرایط روز همخوانی نداشته و رفتار آنها ظاهر تندروتر و بعضا غیرعقلانی از خود نشان دهد که موجب وهن و خرافی دانستن اعتقادات اسلام می‌شود. @feraghvaadyan
♦️ پرهیز از افراط و تفریط در مقایسه معنویت‌های سنتی و مدرن ◽️«معنویت‌ها از نوع تجارب دینی و هستند، و ما باید درک درست و عمیقی از معنویت‌های نوپدید داشته باشیم، در غیر این صورت نخواهیم توانست مواجهه درستی با آن داشته باشیم و برخوردها عقیم خواهد ماند. 🔹مقایسه با معنویت سنتی یا اصیل اسلامی به خاطر شکاف پارادایمی عمیق میان سنت و مدرنیته، ناممکن است، زیرا هم‌سطحی میان این معنویت‌ها هم مهم است؛ مثلاً کسی بخواهد بودا را با مادرترزا مقایسه کند. 🔺اینکه اگر ادیان سنتی و معنویت‌های پست مدرن را خیلی نزدیک و مقایسه‌پذیر بدانیم، دچار افراط شده‌ایم. اینکه بگوییم معنویت‌های پست مدرن اصولاً فاقد هر نوع تجربه هستند، شیاد و شارلاتان و سراسر رنگ و لعاب فریب و نیرنگ بوده و فاقد هر نوع تجربه ماورایی هستند، این نگرش هم تفریطی است. ما باید مجزا و مستقل و غیر هم بودن، دوئیت و تکثر را در میان انواع و اقسام معنویت‌ها و در نظر بگیریم، در عین حال توجه کنیم وجوه مشترک به عنوان ستاد مشترک بین آنها بر حسب هدفی که ما از مطالعات تطبیقی داریم، قابل بازیافت است.»(1) 1.بهزاد حمیدیه، نشست «چالش مقایسه‌پذیری معنویت‌های نوپديد و معنویت اسلامی»،1399/05/28. @feraghvaadyan