✝️تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب»
▶️به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر»
🎥فیلم «مردن در آب مقدس»، تازهترین اثر «نوید محمودی» است که در سی و هشتمین جشنواره #فیلم_فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. فیلم بهظاهر روايتگر مصائب مهاجرت مهاجران افغانی است، اما در دل خود المانهايی دارد كه ضمن هجمه به اعتقادات اسلامی، تبليغ ضمنی #مسیحيت را نيز چاشنی كار خود ساخته. البته بگذريم از اينكه تمام فيلم، مملو از صحنههای نمايش جامعه و فرهنگ سياه ايرانی، بهخصوص در قبال مهاجران افغانی است.
⭕️در اين فيلم كمجان –به لحاظ فيلمنامه و كارگردانی- ماجرای دختری مسلمان(افغانی) را مینگريم كه برای مهاجرت از كيس مسيحیشدن استفاده میكند و از اين رهگذر، نمادهای تبشيری چون #محبت و مهربانی در مسيحيت، #كتاب_مقدس، #غسل_تعميد(صحنه مرگ دختر در رودخانه كه نماد غسلتعميد در مسيحيت است) و –بهاصطلاح- رستگاری وی از اين تحول (از اسلام به مسيحيت) به نمايش درمیآيد، حتی دقت در نام فيلم هم سرنخی است به سمت همين گمانهها.
✍️در كنار اين تبليغها شاهد تخريب اعتقادات #اسلام با نمايش جلوهای سخرهانگيز از روحانی مسلمان سنی و چهرهای كريه (دزد، قاتل و بیفرهنگ) از ايرانيان به عنوان نماد مسلمانان #شيعه هستيم.
با وجود نقد بسيار منتقدان به اين فيلم پس از نمايش اوليه، پرسش آن است كه چنين آثار چرا بايد بار ديگر مجوز نمايش آنلاين پيدا كنند، در حالی كه حتی میتوانند بر روابط پرسابقه و برادرانه ميان دو همسايه ديرينه نيز سايه افكنند؟
✳️براي اطلاع از نقد جامع اين فيلم، مقاله پيوستشده (منتشره در فصلنامه «روشنا») را مطالعه بفرماييد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✝️تبلیغ مسیحیت از رهگذر تقابل «انسانیت- مذهب» ▶️به بهانه اكران فيلم «مردن در آب مطهر»
روشنا.pdf
250.5K
🎥فیلم «مردن در آب مقدس»، تازهترین اثر «نوید محمودی» است که در سی و هشتمین جشنواره #فیلم_فجر در بخش سودای سیمرغ به نمایش درآمد. فیلم بهظاهر روايتگر مصائب مهاجرت مهاجران افغانی است، اما در دل خود المانهايی دارد كه ضمن هجمه به اعتقادات اسلامی، تبليغ ضمنی #مسیحيت را نيز چاشنی كار خود ساخته. البته بگذريم از اينكه تمام فيلم، مملو از صحنههای نمايش جامعه و فرهنگ سياه ايرانی، بهخصوص در قبال مهاجران افغانی است.
⭕️در اين فيلم كمجان –به لحاظ فيلمنامه و كارگردانی- ماجرای دختری مسلمان(افغانی) را مینگريم كه برای مهاجرت از كيس مسيحیشدن استفاده میكند و از اين رهگذر، نمادهای تبشيری چون #محبت و مهربانی در مسيحيت، #كتاب_مقدس، #غسل_تعميد(صحنه مرگ دختر در رودخانه كه نماد غسلتعميد در مسيحيت است) و –بهاصطلاح- رستگاری وی از اين تحول (از اسلام به مسيحيت) به نمايش درمیآيد، حتی دقت در نام فيلم هم سرنخی است به سمت همين گمانهها.
✍️در كنار اين تبليغها شاهد تخريب اعتقادات #اسلام با نمايش جلوهای سخرهانگيز از روحانی مسلمان سنی و چهرهای كريه (دزد، قاتل و بیفرهنگ) از ايرانيان به عنوان نماد مسلمانان #شيعه هستيم.
با وجود نقد بسيار منتقدان به اين فيلم پس از نمايش اوليه، پرسش آن است كه چنين آثار چرا بايد بار ديگر مجوز نمايش آنلاين پيدا كنند، در حالی كه حتی میتوانند بر روابط پرسابقه و برادرانه ميان دو همسايه ديرينه نيز سايه افكنند؟
✳️براي اطلاع از نقد جامع اين فيلم، مقاله پيوستشده (منتشره در فصلنامه «روشنا») را مطالعه بفرماييد.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔴مردان مسلح، ۱۱ کارگر معدن از اقلیت شیعه هزاره را در پاکستان از پای درآوردند ✍️روشنگر به نقل از یو
🔺«خبر تکمیلی»
👈«دولت اسلامی» مسئولیت قتل 11 شیعه پاکستانی را به عهده گرفت
⭕️یکی از گروههای افراطی موسوم به «#دولت_اسلامی» مسئولیت #قتل 11 کارگر معدن را در ایالت بلوچستان غرب پاکستان به عهده گرفته است.
📛شبهنظامیان این کارگران را در روز شنبه در کنار معدن ذغال سنگ ربوده بودند.
قربانیان از اقلیت #شیعه هزاره بودند که معمولاً هدف حملات تندروهای اسلامگرا هستند. «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن این حملات، آن را «#تروریستی» خواند.
@Feraghvaadyan
22.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ جنایات فرقه بهائیت
2⃣ قسمت دوم؛ سروستان فارس
⭕️ مغزشویی، اولین قدم آماده سازی اعضای فرقه برای اجرای دستورات و اهداف تشکیلاتی است. اهدافی که توسط حامیان پشت پرده فرقه، یعنی دولتهای استعماری حافظ منافع فرقه تعیین می شود؛ گاه جنایت و آدمکشی و گاه تاثیرگذاری و شبیخون فرهنگی.
⭕️ در فرقه بهائیت، این مرحله، در جلسات محفلی و ضیافت های 19روزه اجباری انجام می شود. جلسات اجباری فرقه از 3 سالگی آغاز می شود و تا آخر عمر فرد، ادامه می یابد و عدم حضور در آن، تبعات و مجازات سنگینی را برای فرد در پی دارد.
❗️این ویدئو، گوشه ای از اقدامات فرقه، به روایت فردی است که از تشکیلات رها شده است...
@feraghvaadyan
@boshra_net
روشنگر مدیا
🌀صوفیگری، ابزار تحقق طرح امریکایی «ایجاد شبکهای از مسلمانان میانهرو»
✍️در تاریخ دوم آبانماه ۱۳۸۲، مرکز بینالمللی «#نیکسون» در واشنگتن، میزبان اجلاسی در خصوص بررسی ارتباط سنتهای معنوی اسلام با اهداف سیاست خارجی #آمریکا بود. یکی از دستاوردهای این نشست، تأکید بر بخش مغفول #اسلام تحت عنوان «اسلام فرهنگی» یا «#صوفی_گری» بود. به اعتقاد شرکتکنندگان در این اجلاس: «این نحله که میلیونها #مسلمان پیرو در جهان دارد، بهخصوص در #ترکیه و آسیای میانه، آثار اجتماعی، فرهنگی و مذهبی زیادی داشتهاست». این اجلاس را میتوان سرآغاز مجموعه طرحها و برنامههای ایالاتمتحده با محوریت #تصوف قلمداد نمود. در همین سالها بود که طرح جامع امریکا برای ایجاد شبکهای از مسلمانانمیانهرو، آشکار و اجرایی شد.
📝در گزارش منتشرشده از طرح مزبور، میخوانیم: «سنتگرایان و صوفیها، اکثریت بزرگی از مسلمانان را تشکیل میدهند. آنها غالباً مسلمانانی محافظهکار با اعتقادات و سنتهایی دیرینه میباشند... در مقابل، #سلفیها و #وهابیون هستند که دشمنان قسمخورده سنتگرایان و صوفیان محسوب میشوند.
↩️هر زمان که جنبشهای اسلامگرای رادیکال، قدرت گرفتهاند، در پی سرکوب سنتگرایان و صوفیان برآمدند... از آنجا که #صوفیان، قربانی سلفیها و وهابیون هستند، در صورت یافتن زمینههای مشترک با آنها، میتوان ایشان را متحد طبیعی غرب نامید... اگرچه در برخی موارد، صوفیان تمایلات رادیکالی از خود نشان داده و از گروههای ستیزهجو حمایت میکنند، اما در حالت کلی، گروههای #صوفی در طرف طیف میانهرو قرار میگیرند.
💢برخی جنبشهای صوفی نیز بسیار #میانه_رو هستند...فتحا... گولن، رهبر مذهبی #ترکیه نیز شکلی از اسلام صوفی مدرن و میانهرو را ترویج میکند. گولن با اجرای قانون اسلام از سوی دولت، مخالفت کرده و عنوان میدارد اکثر قواعد اسلامی به زندگی خصوصی مردم، ارتباط داشته و تنها برخی از آنها به موضوعات حکومتی مربوط میشود. وی اعتقاد دارد دولت نباید #قانون اسلامی را اجرا نماید زیرا مذهب، موضوعی خصوصی است و الزامات هر نوع باوری خاص نباید بر کل جمعیت تحمیل گردد.»(1)
📚پینوشت:
1. رباسا، تجل، چریل بنارد، اچ.شواترتز، لوول و سیکل، پیتر(مؤسسه رند)، پروژه اسلام امریکایی؛ ایجاد شبکهای از مسلمانان میانهرو ، ترجمه کاردان،عباس و ماهپیشانیان، مهسا، مؤسسه فرهنگی مطالعات و تحقیقات بینالمللی ابرار معاصر تهران، 1386، صص134- 133.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔹مجموعهنوشتههای «آلبرت کوچویی»، هنرمند مسیحی آشوری منتشر شد
✍️کتاب «به کجا چنین شتابان» شامل نوشتههای #آلبرت_کوچویی همزمان با سال نوی میلادی از سوی انتشارات «آرادمان» منتشر و راهی بازار نشر شد. آلبرت کوچویی، پیشکسوت نقد هنری و گویندگی، متولد ۱۳۲۲ همدان و ساکن تهران، از هموطنان مسیحی آشوری است. کتاب مورد اشاره، مجموعهای از ۳۵ یادداشت و نوشته کوچویی را شامل میشود.
↩️کوچویی در مقدمه این کتاب مینویسد: «تا پیش از دانشگاه، سهم نوشتههای من، در رادیو ـ ابتدا نفت ملی آبادان و بعد رادیو رضائیه و بعدتر رادیو ایران ـ بیشتر بود، خیلی بیشتر، دهها و شاید صدها برنامه رادیویی و عمدتا البته، همه فرهنگی و ادبی، این دنیای من شد. در نوشتههایم در روزنامهها، لذت ماندگاری را میدیدم و در رادیو، لذت شنیده شدن ـ در همان لحظه ـ انگار بر صحنه زنده تئاتر. نوشتههای رادیویی اما به گفته بچهها، باد هوا میشدند. نیست میشدند، همان لحظه، زنده بودند و تمام. اما روزنامهها، عمری چند صباح بیشتر داشتند.
📚کتاب البته که، اما ماندگار همیشه دوران بود. نخستین بار، به اجبار و به زور دوست دوران روزنامهنگاریام در آیندگان، در نشر پوینده، سه ـ چهار کتاب من در یک سال در آمد. زور او برای چاپ شعرهای ترجمه شده من نه مثل مجموعه شعر فدریکو گارسیا لورکا که به چاپ رساند، به جایی نرسید. سرانجام ترجیح داد مجموعه مقالههایم را در روزنامه اعتماد و رادیو، در یک مجموعه بیاورد، شد کتاب ـ همه دلتنگیها ـ اما دریغ، سرطان پرشتاب، نگذاشت چاپ آن را به دست بگیرد. زندهیاد علی دهقان. جور او را همسر گرامیاش و همکار عزیزشان کشیدند.
🔸حالا زور بسیار علیرضا بهرامی، شاعری که او را بسیار دوست دارم. خود و نوشتههایش ـ شعرهایش ـ که مرا به دنیای شادمانه میکشاند، توانست مرا وا دارد، تا مجموعه دیگری را به همت بلند او، به کتاب برسانم، همین ـ به کجا چنین شتابان ـ»
اینکتاب با ۹۸ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.
@Feraghvaadyan
💢جذب فرقهای، عملی ضدحقوقبشر
✍️شگردهای فرقهها برای جذب پیروان و توسعه تشکیلاتی، یکی از مهمترین مصادیق اقدامات ضدحقوقبشری محسوب میشود که از سوی مراکز اروپایی نیز مورد تأکید قرار گرفتهاست. اندیشمندان غربی در بدایت بحث چرایی ضرورت مقابله با #فرقه_ها و نهایتاً حرکت در مسیر تقنینی کردن مقابله و تدوین قوانین ضدفرقهای، به همین تکنیکها استناد نموده و آنها را نمونههایی از نقض آشکار #حقوق_بشر خواندهاند. به اعتقاد ایشان، سوءاستفاده از نقیصههای روانی انسان، به معنای تحمیق بوده و با شرافت و کرامت انسانی درتعارض قرار دارد، بهویژه اگر این سوءاستفاده، متوجه کودکان، کهنسالان و آسیبدیدگان اجتماعی باشد.
↙️البته برخی از این تکنیکها در مواضع مختلف، از جمله علوم ارتباطات و درمانگری اجتماعی نیز مورد استفاده قرار میگیرد اما بهرهگیری از آنها توسط فرقهها به این دلیل، غیرانسانی تلقی میشود که: اولاً این اقدام، نه با هدف رشد و تعالی فرد، بلکه به منظور فریب صورت میگیرد. ثانیاً، اختیار انسان در این گزینش بهشدت مخدوش شده و عمل مجابسازی انجام میپذیرد. ثالثاً، این اقدام بر نقاطضعف روانی فرد مینشیند و به نوعی سوءاستفاده تلقی میشود. رابعاً، این تکنیکها نه با هدف درمانگری، بلکه به قصد بیمارسازی فرد، اجرایی میگردد.
@Feraghvaadyan
🔹اعلام آمادگی #حوزه_علمیه برای فعالیّت های مشترک با #کلیسا
👈حوزه علمیه آمادگی خود را برای فعالیّت های مشترک با شورای جهانی کلیساها در راستای دستیابی به راه حلهای دینی جهت کاهش بحرانهای جهانی- همچون جنگها، مشکلات زیست محیطی و بی احترامی و نفرت پراکنی علیه مقدّسات ادیان – اعلام کرد.
↙️ ادامه: https://b2n.ir/474282
@Feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کریسمس ارامنه ایران با پوشیدن ماسک، فاصلهگذاری اجتماعی و پخش آنلاین برگزار شد
@Feraghvaadyan