eitaa logo
روشنگر مدیا
986 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
560 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
✅برخورد امام جواد(ع) با ✍🏻امام جواد علیه السّلام در برابر فرقه‌هایی که در دوران آن حضرت وجود داشتند، شیعیان خود را از این نظر که این فرقه‌ها چه مواضعی در مقابل آنان به خود گرفته‌اند راهنمایی می‌فرمودند. رسول جعفریان در کتاب حیات فکری و سیاسی امامان شیعه صفحه ۴۹۰ در این باره می‌نویسد: 🔹اهل حدیث: اهل حدیث که مجسّمی مذهب بوده و خدا را جسم می‌پنداشتند. امام دربارۀ آنان به شیعیان می‌فرمود که اجازه ندارند پشت هر کسی که خدا را جسم می‌داند نماز گزارده و به او زکات بپردازند. 🔹واقفیه: واقفه، یکی دیگر از فرقه‌های موجود انشعابی از شیعه در زمان امام جواد علیه السلام بود که به صورت مشکلی در مقابل شیعیان مطرح شده بود. آنان کسانی بودند که پس از شهادت امام کاظم علیه السلام بر آن حضرت توقف کرده و امامت فرزندش علی بن موسی الرضا علیه السلام را نپذیرفتند. وقتی از امام دربارۀ خواندن نماز پشت سر واقفی مذهبان سوال شد، آن حضرت در جواب، شیعیان خود را از این کار نهی کردند. 🔹زیدیه: دشمنی زیدیه با امامیه و طعن آنها بر امامان علیهم السلام سبب موضع‌گیری تند ائمه در برابر آنها شد؛ چنانکه در روایتی از امام جواد علیه السلام واقفیه و زیدیه مصداق آیۀ: وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ خَاشِعَةٌ عَامِلَةٌ نَاصِبَةٌ؛ خوانده شده و در ردیف ناصبی‌ها قرار گرفتند. 🔹غلات: غلات نیز به سبب آن که در بدنام کردن شیعه سهم بسزایی داشتند، مورد تنفر امامان بودند. خطر اینها برای شیعیان بسیار جدی بود؛ زیرا آنها به نام امامان علیهم السلام روایاتی را جعل کرده و بدین وسیله شیعیان را که پیرو ائمه علیهم السلام بودند به انحراف می‌کشاندند. امام جواد علیه السلام دربارۀ ابوالخطاب که از سران غلات بود، فرمودند: لعنت خدا بر ابوالخطاب و اصحاب او و کسانی که دربارۀ لعن بر او توقف کرده و یا تردید کنند. آنگاه امام به ابوالغمر، جعفر بن واقد و هاشم بن ابی‌هاشم اشاره کرد و پس از تذکر دربارۀ بهره‌گیری آنها از ائمه علیهم السلام به منظور بهره‌کشی از مردم، آنان را در ردیف ابو الخطاب دانستند؛ حتی در روایتی به اسحاق انباری فرمودند: دو تن از غلات به نام‌های ابوالمهری و ابن ابی الزرقاء- که خود را سخنگویان امامان علیهم السلام قلمداد می‌کردند- به هر طریقی هست باید کشته شوند. اسحاق درصدد اجرای دستور امام بود، ولی آن دو از دستور امام مطلع شده و خود را از دید اسحاق مخفی کردند. دلیل این تصمیم امام، نقش بسیار حساس آنان در منحرف ساختن شیعیان ذکر شده است./ايسنا/p @Feraghvaadyan
📛توهین به اسلام و سوءاستفاده ❌راهی برای خودنمایی و بهره‌برداری تشکیلات #بهائیت @Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📛توهین به اسلام و سوءاستفاده ❌راهی برای خودنمایی و بهره‌برداری تشکیلات #بهائیت @Feraghvaadyan
⚠️جولان بهائیت در #سیاست #گستاخی_بهائیت https://www.facebook.com/kamran.hooshmand.1/posts/905749356293738 @Feraghvaadyan
🔀 ‌های در خدمت استعمار 🔘 بدعت ششم: ⚠️یکی از بزرگ‌ترین بدعت‌های انجمن، تفکیک دین از سیاست است. انجمن‌حجتیه همواره اذعان می‌دارد که نه تنها در طول انقلاب که بعد از آن هم فقط به کار خالص دین پرداخته و هیچ کاری به امور سیاسی نداشته‌است. به این ترتیب یعنی تمامی احکام سیاسی اسلام را نفی کرده‌اند و این، بدعتی کلان است. 🗣انجمن‌حجتیه در نظر دارد همواره چنین جلوه دهد که اختلافش با نظام جمهوری‌اسلامی، اختلافی و بین دو عالم اسلامی است. ولی چنین نیست. هیچ مجتهد و عالم بزرگی -از اصولی و اخباری- چنین موضع نداشته‌است. ♦️حتی کسانی که شاید پرونده مبارزاتی جدی هم نداشتند، هرگز مبارزه را نکردند. عدم مبارزه، غیر از این است که جهاد، امربه‌معروف، تبری و احکام انقلابی و سیاسی دین را از موضوعیت بیندازند و صورت مسئله را پاک کنند. ✂️مسلک انجمن‌حجتیه، مسلک است. بخش عظیمی در انجمن، مثله شده چراکه 80 درصد فقه ما، سیاسیات است. به قول «آیت‌ا‌... شاه‌آبادی» « ما هم است»(1) حج و نماز ما هم توأم با سیاست است. 📖امام باقر(ع) در باب حج اصول کافی می‌فرمایند: «در جاهلیت هم اینگونه طواف می‌کردند [یعنی بدون هدف و معرفت] اینان امر شده‌اند که کعبه را طواف کنند، آنگاه به سوی ما حرکت کنند و ولایت و مودت خویش را به ما اعلام کنند و نصرت و یاری خود را به ما عرضه نمایند.» 👈حج ابراهیمی، محمدی و قرآنی این است که بعد از طواف، با پیشوایان حق و مبارزه با طاغوت، بیعت کنند و اینچنین است که حج ما هم سیاسی می‌باشد. ❌انجمن‌حجتیه می‌گوید ما کار دینی خالص می‌کنیم و به سیاست، کاری نداریم. این سخن به این معنی است که سیاست جزء دین نیست. به این صورت به کل احکام سیاسی دین، کافر می‌شوند. در یک حالت، فردی فعل مرتکب می‌شود یا واجبی را انجام نمی‌دهد که این فسق است، مانند نوشیدن شراب اما در حالتی دیگر، ادعا می‌کنند که شراب، حلال است یا حرمت شراب، جزء دین نیست که این کفر محسوب می‌شود. ادامه دارد... 📚پی‌نوشت: 1- شاه‌آبادی، 1360، ص14: «معرفت اغلب احکام واقعیه نیز مشتمل است بر سیاست؛ مثل طهارت و صوم و صلاه و زکات و حج و جهاد و لذا می‌توان گفت که دین اسلام، دین سیاسی است.» 2- کلینی، محمد‌بن‌یعقوب‌بن‌اسحاق، الکافی، ج1، ص 392. @Feraghvaadyan
🔮🍃 علم تجربی چیزی را اثبات نمیکند. اثبات یک افسانه است. 📌November 22, 2017 by Starts With A Bang 📋 شما راجع به بزرگترین تئوری های علمی ما یعنی نظریه تکامل، بیگ بنگ و گرانش شنیده اید .. 🔰 در حالی که آنها شواهد بسیار قوی برای این نظریه ها ارائه می دهند، آن (شواهد) اثبات نیستند. در حقیقت تا جایی که به علم مربوط میشود اثبات هر چیزی (در علم ) غیر ممکن است ! ما همچنین نمی توانیم همه چیز را مشاهده یا اندازه گیری کنیم !! 🔰حتی در فیزیک نظری که ریاضی ترین علم در میان همه علوم می باشد اثبات های ما به طور کامل پایه مستحکمی ندارند. 🔰اگر کسی به شما بگوید که یک نظریه علمی اثبات شده است، شما باید بپرسید منظورشان از این جمله چیست؟؟ 🔰به طور معمول، احتمالا منظور آنها این است که خودشان را قانع کرده اند که فلان نظریه درست است و یا آنها مدارک غافلگیر کننده ای دارند که یک ایده خاص در یک محدوده خاص معتبر می باشد .اما واقعا هیچ چیزی در علم (تجربی) قابلیت اثبات ندارد و همه موضوعات همیشه قابلیت تجدیدنظر دارند. 🇺🇸 نشریه آمریکایی فوربس (2017) 🌐https://www.forbes.com/sites/startswithabang/2017/11/22/scientific-proof-is-a-myth/amp/ ♻️✍ پی نوشت : علم تجربی یا ساینس Science نمیتواند خدا و بسیاری از باورهای دینی را رد کند و بسیاری از مواقع علم و دین مکمل یکدیگر هستند و قصد جنگیدن ندارند ! 💢 ایجاد جنگ بین علم و دین از دسیسه های جاهلان زمانه و ستیزه جویان ملحد است ! مقالات زیادی در این باره به چاپ رسیده و رسوایی ملحدین ستیزه جو بیش از پیش عیان شده است ! ✅ قویا معتقدیم که بیگ بنگ و تکامل تضادی با عقیده ما ندارد و خدای انتهای آن میباشد ! @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan
"آیت الله العظمی بروجردی و ایرانی عزیز زرتشتی" وقتی مسجد اعظم قم ساخته میشد قرار شد چاه آبی حفر کنند که آن مسجد مستقل از آب شهر باشد. تحقیق شد که چه کسی این کار را بهتر از دیگران انجام می دهد. معلوم شد شرکتی در خیابان سعدی تهران هست که مدیریت آن با آقای جمشید یگانگی است ولی ایشان زرتشتی می باشد. موضوع را با آقای بروجردی مطرح کردند و ایشان فرمود: «زردشتی باشد، چه اشکالی دارد!!؟». آقای لرزاده که معمار مسجد اعظم بود قرارداد حفر چاه و سیستم آبرسانی مسجد را با آن شرکت بست و کار تا آخر انجام شد. هنگام تسویه حساب، آقای جمشید یگانگی گفته بود مایل است با آقای بروجردی ملاقات کند. آقای لرزاده اجازه گرفته بود و ملاقات انجام شد. در ملاقات آقای بروجردی از ایشان تشکر کرده بود ولی آقای یگانگی خواهش کرده بود که اجازه دهید من هم در ثواب این مسجد شریک باشم و پولی بابت کار دریافت نکنم! و آقای بروجردی هم قبول کرده بود. در همین حال یکی از حاضرین به آقای بروجردی گفته بود: «آقا به ایشان بفرمایید مسلمان شود»!؟ آقای بروجردی از شنیدن این جمله آنقدر ناراحت شده بود که صورت و گوشهایش قرمز شده بود!! آقای یگانگی هم سرش را زیر انداخته و ساکت بود. پس از مدتی آقای بروجردی فرمود: «من دعا می کنم خداوند از این صفا و اخلاص ایشان به ما هم عنایت بفرماید». پس از چندین سال چاه به تعمیر و بازسازی نیاز پیدا کرد و به همان شرکت مراجعه شد و معلوم شد آقای یگانگی مرحوم شده و پسرانش شرکت را اداره می کنند. قرار شد آنان برای تعمیر اقدام کنند. کار که انجام شد برای تسویه حساب رفتیم. معلوم شد مرحوم جمشید یگانگی در پرونده مربوط به مسجد اعظم قم یادداشت کرده که تا هر زمان این چاه تعمیراتی لازم داشت به طور مجانی انجام گردد. (حسین موسویان به نقل از نوه آیت الله العظمی بروجردی، روزنامه کارگزاران) @adyanetohidi @FERAGHVAADYAN
✅برگزاری دادگاهی به جرم خواندن برای دعای ستایش پروردگار 🔸جمعی از ساکنان شهر پارکسبورگ ویرجینا به همراه بنیاد رهایی از مذهب، فرمانداری این شهر را به دلیل آغاز جلسات کاری به دعای ستایش پروردگار به دادگاه کشیده اند. انها میگویند دعا خواندن نقض حقوق شهروندی در یک جامعه سکولار است. پرونده‌های قضایی مربوط به عدم استفاده از نشانه های مذهبی در فضاهای عمومی به اصلاحیه اول قانون اساسی آمریکا مرتبط است. بنا به برخی از تفاسیر این ماده از قانون اساسی آمریکا به معنای عدم استفاده از نشانه های مذهبی نیست، بلکه به این معناست که بین مذاهب مختلف در فضای عمومی و فضاهای دولتی تفاوتی قائل نشوند و هیچ دینی را برتر از دین دیگر ندانند. مخالفان دعای ستایش پروردگار میگویند، فرمانداری ایالت ویرجینیا با خواندن این دعا به دین مسیحیت رسمیت میدهد و این خلاف آزادیهای مذهبی شهروندان است. فرمانداری شهر در توضیح مراسم دعا گفته است این دعا بخشی از جلسه رسمی نیست و پیش از آغاز کار رسمی و به صدا در آمدن زنگ رسمی شروع جلسه دعا خوانده میشود🔸 @Religions @FERAGHVAADYAN
🍇عید تبرک #انگور در کلیسای #مریم_مقدس تهران مراسم عید تبرک انگور و عروج مریم مقدس با حضور جمعی از ارامنه در کلیسا مریم مقدس تهران برگزار شد./ایرنا irna.ir/fa/Photo/3642509 @FERAGHVAADYAN
📛 #آموزش نبرد شهری در كانال‌های آتئيستی و تلاش براي #اغتشاش‌آفرينی؛ عيان شدن رويكرد معاندانه جريان #آتئيسم @Feraghvaadyan
↙️ عضو کنیایی مجمع جهانی اهل بیت(ع): ✳️ در کنیا حداکثر چهار مدرسه شیعی داریم!/ اهل سنت و مسیحیت تبشیری فعالیت گسترده‌ای دارند عضو کنیایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: من همواره آرزو داشتم که امام خامنه‌ای را ببینم. به همین خاطر همین‌که ایشان را دیدم چشمانم پر از اشک شد و خیلی گریه کردم...
روشنگر مدیا
↙️ عضو کنیایی مجمع جهانی اهل بیت(ع): ✳️ در کنیا حداکثر چهار مدرسه شیعی داریم!/ اهل سنت و مسیحیت
🌐خانم «نازنین کریم» عضو آفریقایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام است. ایشان در کشور "اوگاندا" به دنیا آمد؛ اما در سال 1972م. وقتی هنوز کودکی سه چهار ساله بود همراه با خانواده اش به عنوان آواره از اوگاندا اخراج شد. در آن زمان رهبر اوگاندا تصمیم گرفت آسیایی ها را از این کشور اخراج کند؛ چون فکر می کرد نبض اقتصاد اوگاندا در اختیار آنهاست. به همین دلیل اعلام شد هر کس رنگ پوستش قهوه ای (دورگه) یا سفید است باید کشور را ترک کند! خانواده کریم ابتدا به کشور مالت و سپس به نروژ سفر کردند. آنها بعد از سه سال به انگلستان رفتند و نازنین در آنجا به سن ورود به مدرسه رسید. دوران تحصیل وی در انگلستان، اوج فعالیت های نژادپرستانه بود. وی که از اوگاندا به دلیل دورگه بودن و سیاه نبودن اخراج شده بود در انگلیس هم به خاطر اینکه مسلمان و رنگین پوست بودن با مشکلات مواجه شد! این اقدامات، درس مهم زندگی وی شد و تأثیری شگرف بر او گذاشت و تلخی اینکه یک انسان فقط به خاطر رنگ پوستش مورد تبعیض قرار گیرد را با تمام وجود درک کرد. نازنین کریم پس از پایان تحصیلات، مشغول به کار شد. وی در مسیر سفری که در سال 1685م. به "دارالسلام" در کشور تانزانیا داشت، در کشور کنیا با همسر آینده اش آشنا شد و بعد از یک سال با او ازدواج کرد. در ماه می سال 2000م. جمعی از بانوان شیعۀ اهل نایروبی، "شبکه خواهران مسلمان اهل بیتی کنیا (ABSN)" را تشکیل دادند. این شبکه که از سازمان های شیعی مرتبط با مجمع جهانی اهل بیت(ع) است، با هدف شناخت اسلام ناب و کوشش در راه اشاعه معارف اصیل قرآن و اهل بیت(ع) بنیان نهاده شد. اعضای این شبکه عمدتاً از نایروبی، مناطق ساحلی، غرب، نیانزا و ناحیۀ مرکزی کنیا انتخاب شده اند و بیش از چهارصد نفر را شامل می شوند. خانم نازنین کریم به این شبکه پیوست و توانست با نشر آثار اسلامی، تألیف مقالات روشنگر، برگزاری مراسم مذهبی (بویژه بزرگداشت حضرت فاطمه زهراء و حضرت زینب کبری علیهما السّلام)، انتشار "مجله مجتبی" به زبان انگلیسی (ویژۀ کودکان) و تشکیل کتابخانه های شیعی، سهم مهمی در فعالیتهای آن داشته باشد. وی بویژه تحت تأثیر زندگی حضرت صدیقه طاهره(س)، تلاش کرده است که "حجاب" را به عنوان یادگار سرور بانوان جهان، ترویج و تبلیغ کند. این عضو کنیایی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام، در "اولین دوره جایزه جهانی گوهرشاد" که در سال 1395 در مشهد مقدس برگزار شد، به همراه هفت بانوی موفق و تأثیرگذار مسلمان دیگر مورد تجلیل قرار گرفت. سرکار خانم نازنین کریم علاوه بر فعالیت های گسترده اسلامی و تبلیغی، همسر و مادر نیز هست و هم اکنون چهار فرزند دارد./ابنا/P ادامه در لینک زیر: https://goo.gl/fowHBH @Feraghvaadyan
🔮🍃 خداناباوران باید علم دین را بپذیرند. 📌LEADER 11 April 2017 🔹"باور شناسان" اکنون در حال آشکار کردن چگونگی کارکرد دین هستند. تحقیر و کوچک شمردن کار آن ها کمکی به سکولاریست ها نمی کند اما شاید از آن چیزی بیاموزند. 🔹تنها بیش از یک دهه از جنجالی آفرین داوکینز با کتاب "پندار خدا" می گذرد. این کتاب اغلب جهان را با اصطلاحا خداناباوری جدید آشنا کرد - رد زورمندانه دین بر اساس این پیش فرض که ماتریالیسم علمی تبیینی والاتر از جهان ارائه می کند، در حالی که دین تاثیری مخرب بر جامعه دارد ، یک میم بیمار گونه که در ذهن کودکان بی دفاع کاشته شده. 🔹گرچه اثری پر خواننده بوده و تاثیری رهایی بخش برای بسیاری از خداناباوران منزوی بوده، پندار خدا عمدتا رشته ای جدید از واکاوی علمی را که تقریبا همزمان با انتشار آن ظهور یافت از قلم انداخته است. آن افرادی که روی "علم دین" کار می کنند - ترکیبی از روان شناسان، انسان شناسان و دانشمندان علوم اعصاب - دین را به عنوان یک فرآورده جانبی از شناخت عادی تبیین می کنند. آن ها استدلال می کنند به لطف فرگشت، ذهن جستجوگر تبیین ما، ایده های دینی را شهودا جذاب می یابد و آن ها را مانند ماهی گرسنه ای که قلاب ماهی گیری را قورت می دهد، می بلعد. 🔹برای بسیاری از پیروان خداناباوری جدید، این امر فرق چندانی با ارتداد نداشت! آن ها این علم را تحت عنوان "سازش کاری" تقبیح کردند - یعنی تلاشی غیر منطقی و غالبا زیان بار برای این گونه وانمود کردن که دین می تواند هنوز هم با وجود حکمرانی علم نقشی ایفا کند. نگران این نباشید که نظریه فرآورده جانبی شناخت بودن، مستلزم آن است که باور های دینی صادق باشند - اصلا چنین نیست. همچنین، ادعا نمی کند دین و ماتریالیسم علمی سازگار اند. صرفا تلاشی است برای کاوش باورمندی و ناباوری دینی با استفاده از ابزار علم به جای نطق و لفاظی. 🔹به هر حال خداناباوران علیه این علم حمله کردند. از جنبه مجادله عمومی پیرامون نقش دقیق دین در جامعه، این یک اشتباه بوده است. این امر تا جای ممکن موجب بیگانگی مردم شد، خداناباوران جدید را در مجادلات تغییر یافته و دو قطبی به سخنرانی های خود وانهاد و افراد میانه رو از هر دو طیف سکولار و مذهبی را از شرکت در این مباحث به کلی بازداشت. 🔹شاید زیان بار تر از همه، تغذیه این ایده ترویج یافته باشد: که خداناباوری یک نظام اعتقادی است که طرفدارانش می توانند به کوری و جزم اندیشی سایرین باشند. به عبارت دیگر، "تنها یک دین دیگر است". 🔹در نگاه نخست این امر تمام فریبندگی لازم را برای یک رقابت طعنه آمیز دارد: تو بو میدی. نه، خودت بو میدی. اما به عنوان یک ابزار لفاظی به شدت موثر است. آلوده ساختن خداناباوران مبارز با سلاح خودشان، ادعا هایشان را مبنی بر داشتن زمینه ای از افکار متعالی ریشه کن می کند و هنگامی که نوبت به برخی از خداناباوران جدید می رسد، رنگی از حقیقت دارد. اما آیا این امر درباره تمام بی خدایان صادق است؟ 🔹بار دیگر، آن هایی که به علم حقیقی می پردازند پاسخ می دهند. علم خداناباوری، که توسط همان دانشمندان علم دین عرضه شده، می گوید که خداناباوری واقعا دینی دیگر نیست بلکه چیزی بسیار متفاوت است - گرچه نه به دلایلی که ممکن است فکر کنید. شکی نیست خداناباوران خواهند گفت "این را از قبل می دانستیم"؛ اما شاید در آن با افرادی که تحت عنوان متکلم و مدافع دین نادیده می گرفتند، زمینه ای مشترک بیابند. 🔹شاید هم نه. علم دین عناصر محوری خداناباوری جدید را به چالش می کشد: برای مثال، این باور که دین سراسر به بدبختی و مشقت می انجامد. باور شناسان می گویند که دین "چسبی اجتماعی" بوده که جوامع نخستین را کنار یکدیگر نگه می داشته است. این بدان معنا نیست که امروزه نیز لازم است دین همان نقش را ایفا کند. بلکه صرفا نادیده گرفتن عمده قدرت آن، مرجعیت دین را منسوخ نمی کند یا کمکی به سکولار ها نمی کند. و این که با توجه به خیزش دین در امور جهانی، دین چیزی بیشتر از درگیری لفظی بر سر یک قمار است. 🇬🇧سایت علمی نیوساینتیست (2017) 🌐https://www.newscientist.com/article/mg23431213-700-holier-than-thou/ ➖➖➖➖➖➖ 🎓 محقق : B.U.D.A @Zandiq_IQ7 @Feraghvaadyan