🔹🔹تعطیلی مرکز الزهرای فرانسه
🔹روشنگر به نقل از یورونیوز/ دولت فرانسه مرکز شیعی الزهرا را به تلاش در جهت «اشاعه بنیادگرایی شیعه در سطح اروپا» متهم کرده است.
🔹متن این دستور که در تاریخ ۱۵ اکتبر/۲۳ مهر ماه جاری صادر گردیده, مدت تعطیلی موقت «مرکز زهرا» شش ماه ذکر شده است. فرماندار «نور» نوشته است: «این مرکز پیامهایی منتشر میکند که در آن آشکارا به جهاد مسلحانه مشروعیت داده شده است.
👈تعطیلی این مرکز شیعی به بهانه اشاعه بنیادگرایی و اقدامات تروریستی, در حالی است که مراکز وهابی زیادی حتی با حمایت مستقیم و آشکار دولت فرانسه در این کشور فعالیت می کنند.
🔹مرکز زهرا زیر عنوان «انجمن» در فرانسه به ثبت رسیده است. انجمنها در فرانسه تشکیلاتی مردمنهاد و غیر انتفاعی هستند که از پرداخت مالیات معافند و تحت شرایطی حتی از کمکهای مالی دولت نیز برخوردار میشوند. تشکیل انجمن در فرانسه کار بسیار سادهای است و طیف گستردهای از فعالیتهای روزمره در این کشور به دست انجمنها انجام میشود.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢 کرامتتراشی #عبدالبهاء برای #علی_محمد_باب ❗️ #حقانیت_پیشوایان_بهائی
💢 کرامتتراشی #عبدالبهاء برای #علی_محمد_باب ❗️
♨️ عبدالبهاء برای توجیه #ادعای_پیامبری پیشوای #بابیت و #بهائیت، به #کرامت_تراشی برای او متوسل و هرگونه #تحصیل علیمحمد باب را منکر شده است: «اما "حضرت أعلی" (: علیمحمد باب) روحی له الفداء در سن جوانی یعنی وقتی 25 سال از عمر مبارک گذشته بود، قیام فرمودند. در میان طایفهی شیعیان عموماً مسلّم است که حضرت در هیچ مدرسهای تحصیل نفرمودند و نزد کسی اکتساب علوم نکردند و جمیع اهل شیراز گواهی میدهند».[1]
♻️ اما بهتر است که طایفهی شیعه در این خصوص سکوت اختیار کرده و تنها بابیها و #بهائیان پاسخگوی این ادعای عبدالبهاء باشند:
🖌 اولین فردی که ادعای عبدالبهاء را رد میکند، شخص علیمحمد باب است. وی در کتاب #بیان_عربی خود، به #درس_خواندن و حتی کُند ذهن بودن و کتک خوردن از معلّم در دوران کودکی اعتراف کرده است.[2]
🖌 وی همچنین به تحصیل در دوران جوانی نزد دومین پیشوای #شیخیه (#کاظم_رشتی) نیز اعتراف نموده است.[3]
📌 #نویسندگان و #مبلغان مطرح بهائی نیز همچون #نبیل_زرندی، #ابوالفضل_گلپایگانی، #اشراق_خاوری، #عبدالحسین_آیتی، #احمد_یزدانی و #علی_اکبر_فروتن نیز به درس خوانده بودن علیمحمد باب #اعتراف کرده و #دروغ عبدالبهاء را آشکار ساختهاند.
@feraghvaadyan
@n_bahaiat
📚پینوشت:
📕[1]. عباس افندی، مفاوضات، ص 19.
📙[2]. علیمحمد باب، بیان عربی، ص 26-25.
📓[3]. محمدعلی فیضی، حضرت نقطه اولی، ص 107؛ اسدالله فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 1، ص 35.
#حقانیت_پیشوایان_بهائی
▪️ ادعای کافر:
«این قوانین در ابتدای پیدایش شکل گرفتهاند! لذا توضیح و تبیینی نمیخواهند و ما را از خدا بینیاز میکنند‼️»😶
پاسـخ:
این مطلب کاملاً مردود میباشد چون:
1⃣ اولا؛ شکل گیری خود این قوانین در مراحل تکوینِ کیهان بر اساس قوانین مرتبه بالاتری در ذرات بنیادی بوده و اگر به کل، قانونمندی را از فیزیک بگیریم در آن صورت، باید به طور کامل همه فیزیکدانان خانه نشین شده و تحلیل و تحقیق را کنار بگذارند!
2⃣ ثانیا؛ شکل گیری یک قانون با بقای آن قانون تفاوت دارد.
اندک دقتی در فلسفه علم، روشن میکند که بنا بر قانون استقرا (همان استقراءِ مطرح شده در منطق ارسطویی)، حتی اگر هر قانونی تا
لحظه t0 برقرار باشد هیچ دلیل عقلی و هیچ الزام ذاتی و عقلی برای بقای آن قانون وجود ندارد! حتی برای بقای خود پدیده هم وجود ندارد چه رسد به قانون آن.
لذا همه ی پدیده ها در همه ی آنات و مقاطع زمانی نیاز مبرم به عاملی غنی و قیوم دارند که ضامن بقای آن نظام شده و آن را برقرار نگاه دارد. همین مطلب در فلسفه نیز قابل اثبات بوده و یکی از پایه ترین مفروضات تحلیلیِ فلسفیست.
همان گونه که می بینیم، نه تنها قانون و علم، ما را از نیاز به ماورا و خالق دور نمیکند، بلکه پیشرفت بیشتر آن، ما را بیشتر به تصدیق ندای درونمان وا میدارد که:
«خالق و طراح هستی را در تمامی حالات عالم ببینیم و بیابیم و از باور به آن شانه خالی نکنیم»
@Naghde_elhad
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺گردهمایی مسلمانان و مسیحیان در همایش اربعین
🔹به گزارش بیداری پلاس؛ همایش ویژه اربعین به همت رایزنی فرهنگی ایران در کنیا و با حضور شخصیتهای مسلمان و مسیحی در مسجد شیعیان «پارک رود» نایروبی، پایتخت این کشور برگزار میشود.
🔹 این همایش با عنوان «حركت حسینی؛ نمادی از عدالت، آزادی و حقجویی برای همه جوامع بشری» در روز اربعین که مصادف با سه شنبه، هشتم آبانماه سال جاری و سیام اکتبر است، برگزار خواهد شد.
🔹بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در کنیا، این مرکز با هدف همراهی با حرکت عظیم كاروان عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین شهادت آن حضرت و یاران باوفایش در كربلا، چنین همایشی را برگزار میکند.
🔹شخصیتهای مسیحی، مسلمان و شیعیان از اساتید دانشگاهی، دانشپژوهان و محبان امام حسین(ع) در این همایش حضور یافته و اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا را گرامی میدارند./بیداری پلاس
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔺دیدار راشد یزدی با جمعی از مستبصرین
🔹حجتالاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در دیدار با جمعی از مستبصرین استان البرز که بههمت مؤسسه بیداری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: علمای اخلاق بحثی بهنام واژه توفیق دارند.
🔹این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توفیق ابعاد گوناگونی دارد و فقط در امر خیر استفاده میشود، اضافه کرد: یک سلسله نعمتهایی است که خداوند شامل حال افرادی میکند که زمینههای مختلف دارند و یکی از آنها هدایت است که از سه راه شامل حال انسان میشود.
🔹وی با ابراز اینکه هدایت از طریق پیغمبر درون که به آن عقل میگویند و دیگری از راه پیامبران برون که سفرای الهی هستند و دیگری از راه مجاهدات نفسانی حاصل میشود، تصریح کرد: انسانهایی هستند که خودشان مشاهده دارند و کسی که بخواهد دنبال این موضوع را بگیرد موفق میشود.
🔹 راشد یزدی با تذکر اینکه انسان برای زندگی کردن آفریده شده است نهفقط برای زنده ماندن، گفت: حیوانات تمام تلاششان این است که زنده بمانند و یک راه افقی را طی کرده و خور و خواب و شهوت و تولید مثل میکنند و این مسیر افقی است.
🔹وی با یادآوری اینکه انسان برای زنده ماندن خلق نشده است، گفت: انسان برای زندگی کردن خلق شده و فرق زندگی کردن با زنده ماندن این است که انسان عمودی حرکت کند نه افقی، اگر افقی حرکت کند مانند حیوانات حرکت کرده اما عمودی حرکت کند به جایی میرسد که بهجز خدا چیزی را نمیبیند.
🔹این استاد حوزه و دانشگاه با اظهار اینکه از اول هم انسان تربیتپذیر بوده است، عنوان کرد: تمام آنچه در قالب تمدن وجود دارد چیزی است که انبیا آوردهاند، بشر که چیزی بلد نبود.
🔹این استاد اخلاق با بیان اینکه مجموعه تجربیات قرون قبل در حال اجرا است، گفت: این انسان توانسته چیزهایی را درست کند که حتی فکر درست کردن آن هم قابل تصور نیست و هواپیمایی ساخته شده که 800 مسافر دارد و 150 هزار لیتر بنزین سوختگیری میکند.
🔹وی با بیان اینکه این دستاوردها توفیقات الهی در هدایت است، گفت: نعمت هدایت که شامل حال شما عزیزان شده قدرت الآن بشر است و در حال حاضر بشر میان یک بصیرت و شعور خاصی قرار گرفته که همه آن شور نیست بلکه شعور هم در آن وجود دارد.
🔹وی با ابراز اینکه بین همه ادیان یک سلسله مبانی و مرام وجود دارد، گفت: آن مرامی میماند که علمی و عقلی باشد، ما مدعی هستیم که اسلام دین علم است نه دین علمی، هر چیزی که معین شده بهمیزان وحی معین شده و وحی خطا ندارد.
🔹وی با تصریح به اینکه هرچه حرام کردند ضرر یا مفسده داشته است، اضافه کرد: هرچه حلال کردند مفید بوده و ضرر نداشته است و پیامبر خدا(ص) آمده که هر چه را پاکیزه است حلال کرده و هرچه را خوب است امر کند و آمده است که دین پاک و صاف را بهعنوان اینکه بنیان ما را آباد کند در اختیار ما قرار دهد./بیداری پلاس
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
👈کنایه معنادار مولازاده به همسر ماذون خارح نشین فرقه در باره لزوم رعایت حجاب این روزها زبان اشاره و
⁉تابنده چه بر سر فرقه گنابادی آورد؟
✍این روزها در فرقه گنابادی همه نگاه ها به سمت کشمکش های رقبا و مدعیان جانشینی قطب است. با شدت گرفتن بیماری و ضعف ناشی از کهولت سن نورعلی تابنده, جریان های مختلفی به میدان رقابت آمده و با توسل به هر وسیله ممکن در حال تلاش برای کسب جایگاه و هوادار برای خود هستند. تاکنون, تحلیل های مختلفی از این رقبا ارایه شده و در این یادداشت قصد داریم از این فضای پرتنش فاصله گرفته و قدری به عقب بازگردیم. به روزهای اقتدار قطب و دوره ای که پشت سر گذاشت تا به امروز رسید. شاید خود او هم در این پایان کار درباره نقش و اثرش حدیث نفس کرده باشد.
🔹مروری بر کارنامه چند ده ساله نورعلی تابنده در ردای قطبیت, حکایت از نتایج جالب توجهی دارد که البته پرداختن بدان در این مجال اندک نمی گنجد لیکن در بیانی موجز می توان گفت آنچه امروز در میدان رقابت مدعیان فرقه می بینیم نیز دستاورد و ثمره قطبیت وی است.
سوابق سیاسی تابنده و تعلق خاطر آشکارش به جریانهای سیاسی چون جبهه ملی, او را با سایر اقطاب متمایز می سازد.
🔹وی در مقام قطبیت همواره از جدایی سیاست از درویشی گری دم زد لیکن هرجا اقتضا می کرد نه تنها خویشتن در عمل, رفتاری خلاف این شعار داشت, بلکه مریدان را نیز بدین منش تشویق می نمود. حمایت از کروبی در انتخابات ۸۸, بارزترین جلوه این امر است.
🔹قطب گنابادی در مقام سخن راندن و به اصطلاح, وعظ مریدان نیز بر این رویکرد تاکید داشت و رفتارهای سیاسی کروهک مجذوبان نور را دست کم تا تجمعات مقابل زندان اوین در بهمن ۱۳۹۶, تشویق می کرد.
👈همین منش بود که در روندی تدریجی و چند دهه قطبیت وی, بر هویت درویشی گری تاثیر کذاشت و انگیزه های افراطیون را قوت بخشید. چه بسا, حادثه تاسفبار غایله گلستان هفتم را نیز رقم زد و چون ننگی همیشگی بر پیشاتی فرقه باقی گذاشت. فراموش نکنیم که تابنده حتی در بیانیه های پایانی نیز همچنان در لفافه و کنایه می کوشید نقش دراویش را در این واقعه زدوده و آن را کم اهمیت جلوه دهد.
🔸مسیله دیگر, بروز برخی انحرافات آشکار در امور عرفی و اعتقادی چون حجاب, اختلاط زن و مرد و بریز و بپاش های بسیار پیرامون قطب بود که تا پیش از آن در فرقه سابقه نداشت. راه اندازی کاروان اسکورت قطب, پایکوبی و نواختن آلات موسیقی در جشن های بزرگ و بی قیدی برخی زنان درویش نسبت به حجاب, مصادیق این موضوع می باشد.
🔹تردیدی نیست که وضعیت امروز فرقه گنابادی, از بروز اختلافات و چنددستگی های درون فرقه ای گرفته تا استحاله هویت و ماهیت درویشی در ابداع مفاهیمی چون "درویشی مدرن" را باید متاثر از قول و فعل تابنده دانست.
🔹نکته مسلم آنکه, فرقه گنابادی از گذشته خود فاصله ای وسیع گرفته و به نظر می رسد باید خود را برای قدم گذاشتن در مسیری تازه آماده کند. مسیری که صرف نظر از خوب و بد بودنش, معنایی متفاوت از قبل داذد و شاید در آینده با گونه ای از درویشی گری مواجه شویم که هیچ شباهتی به عرفان و تصوف مورد ادعایش نداشته باشد و بیشتر به امور دنیوی تنه زند؛چنانچه این روزها شاهد دعوا بر سر همین مسیله در میان مدعیان قطبیت هستیم, این است دستاورد سالهاس قطبیت تابنده.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan