eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
557 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
#تناقضات_بهائیت #توهین_در_بهائیت @n_bahaiat @Feraghvaadyan
.●➼‌┅═❧═┅┅───┄ ﷽ 🌎روشنگر به نقل از کانال اسلام و دانش/ اعتقاد و ایمان منجر به سلامت روانی و جسمانی انسان می‌شود💥 MECHANISMS OF HEALING THROUGH PRAYER 📌مکانیسم و بوسیله Religious practices have been associated with healing for millennia. People pray for good health and for relief from illness. Prayer may result in health and healing through one or more of several mechanisms. اعمال مذهبی بیشتر از هزار سال است که با مقوله شفا و درمان مرتبط هستند. مردم برای داشتن سلامتی و رهایی از امراض دعا می کنند دعا مي‌تواند به وسیله یک یا چند مکانیسم 👈منجر به سلامتی و شفای انسان شود. Prayer is a special form of meditation and may therefore convey all the health benefits that have been associated with meditation دعا یک شکل مخصوص از مدیتیشن است که می‌تواند "تمام منافع و سودمندی‌های سلامتی" را که با مدیتیشن در ارتباط هستند انتقال بدهد. [Pub med] ═════════┅┄‌ studies show that religious faith fosters social connections and helps give people a sense of purpose in the world. Studies also show that a sense of hope that is created through faith improves one's mental well being, which is correlated with better physical health as well. تحقیقات نشان می‌دهند اعتقادات مذهبی ارتباطات اجتماعی را تقویت می‌کنند و به مردم کمک میکنند تا در زندگی داشته باشند. تحقیقات همچنین ثابت کرده‌اند که ایجاد حسی از امید _که سرمنشاء آن است_ سلامت روانی انسان را بهبود می‌بخشد که این با هم مرتبط است. [Emory] ✍🏻براستي اگر دین خرافه است، چرا با گذشت قرنهاي طولاني پس از آن، علم برخلاف آن نظر نمي‌دهد؟؟ چرا آنرا تأیید مي‌کند و امور دیني را به خیر و صلاح انسان‌ها مي‌داند؟ 🌐زیست و فناوری آمریکا https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2802370/ 🎓دانشگاه Emory ایالات متحده http://news.emory.edu/stories/2013/08/spirited_psychologist_sees_benefits_of_prayer/campus.html @IslamVaDanesh @Feraghvaadyan
⛔️دروغی به نام "عطیه شفا" در مسیحیت تبشیری ⛔️ ⚠️شفا و شفا دادن از جمله ادعاهایی است که از سوی فرقه‌های انحرافی مطرح می‌شود. 🔹این ادعا بیشتر وسیله جذب عضو به فرقه بوده و دستاویزی جهت به انحراف کشیدن افراد بیشتری از سوی فرقه‌های مختلف است. 🔹در مسیحیت تبشیری نیز این ادعا همواره از سوی کشیش‌ها مطرح شده است و دستاویزی جهت تبلیغ مسیحیت به شمار می رود. @Christians @Feraghvaadyan
💢 فراگیری ، از پیش‌بینی تا واقعیت! ♨️روشنگر به نقل از کانال نقد و بررسی بهائیت/ در راستای تحقق آموزه‌ی در این فرقه، پیروان خود را به صورت غير رسمی، به يادگيری زبان اسپرانتو ترغيب كرده‌اند.[1] ♨️ از این‌رو دومین پیشوای بهائیت ، در یکی از سخنرانی‌های خود در شهر پاریس (مورخ: 29 نوامبر 1911 م)، وعده‌ی تکریم (به دلیل فراگیری آن در آینده) را داده است: «شما لسان اسپرانتو را خيلی دوست داشته باشيد چرا بدايت تأسيس (:تازه تأسیس) است إن شاءالله اكمال خواهد شد و جميع مَن علی الأرض (:مردم زمین) راحت خواهند گشت».[2] 🖌 اما جالب است بدانیم بر خلاف وعده‌ی عبدالبهاء، پس از گذشت بیش از یک قرن از این ، در كل جهان، تعداد افرادی كه به اين زبان تسلط دارند، در خوش بینانه‌ترین حالت، بيش از دو ميليون نفر نيست. 🖌 از طرفی، حتی خود نیز در نامه نگاری‌هایش از این زبان استفاده نکرده و در عین حال، از ترجمه‌ی برخی متون بهائی به 800 زبان نیز با افتخار یاد می‌کند❗️ @n_bahaiat @feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📝[1]. زبان اسپرانتو (Esperanto) معروف‌ترین زبان فراساخته جهان است که توسط لودویک (روسی) ابداع شده است. 📕[2]. عباس افندی، خطابات، ج 1، ص 236.
↙️روشنگر به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس/ تقدیر سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از مادر شهید ارمنی «ژوزف شاهینیان» ✅سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از مادر شهید ارمنی «ژوزف شاهینیان» تقدیر کرد. http://defapress.ir/fa/news/323903 @Feraghvaadyan
↙️ کسب مقام برتر توسط نوجوان ورزشکار کلیمی در مسابقات دوچرخه سواری ↘️ 📣روشنگر به نقل از روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران/ کیوان یوشعی، نوجوان ورزشکار کلیمی، موفق به کسب مقام برتر در مسابقات دوچرخه سواری شد. فدراسیون دوچرخه سواری و هیات دوچرخه سواری شمیرانات با اهدای لوح تقدیر از موفقیت این نوجوان کلیمی قدردانی به عمل آوردند. @Feraghvaadyan
⚠️ آیا در میزان است⁉️ ♨️ روشنگر به نقل از ادیان‌نت/ دومین پیشوای بهائیت، پس از سفر به اروپا و تأثیرپذیری از جوامع غربی، برای تبلیغ آیین ساختگی پدر خود، نیاز به مدرن جلوه دادن آن پیدا کرد. ♨️ لذا با از و الگوگیری از اندیشکده‌های غربی و تلفیق آن‌ها با یکدیگر، تعالیمی به ظاهر بدیع اختراع و آن‌ها را به پدر خود منتسب کرد. ♨️ اما یکی از این تعالیم که مبلّغان بهائی، بسیار بر روی آن مانور تبلیغاتی می‌دهند، مسئله‌ی لزوم است. 🔻 همچنان که عبدالبهاء در تبیین این اصل به ظاهر بدیعِ پدر خود گفته است: «دین باید مطابق علم باشد، زیرا خدا عقل به انسان داده تا حقایق اشیاء را تحقیق نماید. اگر مسائل دینیه مخالف عقل و باشد، وهم است؛ زیرا مقابل علم، است و اگر بگوییم دین ضد عقل است، مقصود این است که دین جهل است».[1] ♨️ اما انتساب این تعلیم به پیامبرخوانده‌ی در حالیست که او نه تنها در عمل، بلکه حتی در حد گفتار هم به این اصل پایبند نبوده است. 🔻 همچنان که ، صراحتاً عقل را ملاک نمی‌دانسته: «بدان که الیوم آن‌چه به عقلت رسیده و برسد و یا به عقول فوق تو و دون تو ادراک شود، هیچ‌یک میزان معرفت حق نبوده و نخواهد بود».[2] 🔻 و یا آن‌جا که پیروانش را از اعتراض در برابر سخنان غیرعقلانی خود بازداشته است: «لََو یحکم علی الماء حُکم الخَمر و عَلی السَماء حُکم الأرض... [3]؛ اگر به آب بگوید که شراب است و به آسمان بگوید که زمین است و به نور بگوید که آتش است، باید پذیرفت که حق است و شکی در آن نیست و کسی حق اعتراض بر او را ندارد و لِمَ و بِمَ (چون و چرا) بگوید و هرکس اعتراض کند از روی‌گردانان است». ♻️ بنابراین درمی‌یابیم که اساساً آموزه‌ی "تطابق دین با علم و عقل"، به هیچ‌وجه ابداع پیامبرخوانده‌ی بهائیت نبوده و او اصلاً به چنین آموزه‌ای اعتقاد نداشته است. 📚پی‌نوشت: 📘[1]. عباس افندی، خطابات، ج 2، ص 147. 📕[2]. حسینعلی نوری، بدیع (در جواب اسئله‌ی قاضی)، ص 286. 📙[3]. حسینعلی نوری، اشراقات، (295 صفحه‌ای)، ص 58. @Feraghvaadyan
🔺دور تازه تحرکات میدانی اندک طرفداران فرقه "عرفان حلقه" در سطح شهر @Feraghvaadyan
💢 سرنوشت ❗️ 💠 گفت‌وگوی مبلّغ بهائی با یک پژوهشگر در زمینه‌ی بهائیت ✳️ موضوع: بررسی خط بدیع به عنوان پیشنهاد پیامبرخوانده‌ی بهائی برای انتخاب یک 🖍 روشنگر به نقل از نقد و بررسی بهائیت/ مبلّغ بهائی: یکی از بدیع پیشوایان ما لزوم ایجاد خط و زبانی برای تکلم جهانی به وسیله‌ی آن است.[1] 🖌 پژوهشگر: آیا راهکاری هم برای تحقق این هدف ارائه داده‌اند⁉️ 🖍 مبلّغ بهائی: بله یکی از فرزندان ایشان به نام (مقلب به غصن اکبر) خطی اختراع کرده و نام آن را بدیع نهاد و جناب آن را به عنوان خط بدیع تبلیغ نمود؛ همچنان که ایشان پس از سخن گفتن در رابطه‌ی آموزه‌ی آورده‌اند: «حال آنكه آنچه ذكر شد سبب اتّحاد اهل عالم و اتّفاق بوده. اميد آنكه دولت ايران به آن تمسّک فرمايد و اجرا دارد. حال خطّ بديعی و لسان جديدی اختراع شده اگر طالب باشند ارسال شود».[2] 🖌پژوهشگر: در این صورت دو اشکال به وارد است: 1⃣ چرا بر خلاف شعار ظاهراً ابداعی اُلفت و محبّتی که پیشوایان بهائیت سرمی‌دادند [3]، پیشوای دوم بهائیت ، بخاطر اختلاف با برادرش محمدعلی، خط مورد تأیید پیامبرخوانده‌ی این فرقه را به همراه مخترعش کنار زد⁉️ 2⃣ معمولاً منتقدان زبان فارسی و عربی اين ايراد را وارد می‌كنند كه چون اعراب (حرکات، سکون و تنوین) از حروف الفبا جداست، خواننده برای ادای صحيح لغاتِ بدون اعراب گذاری، دچار مشكل شده و یا برای تشخیص زمان به کارگیری حروف هم‌آوا، مثل «ص» و «س»، دچار سردرگمی می‌شود. این در حالیست که در خط ابداعی محمدعلی، نه تنها هيچ كدام از این ايرادات برطرف نشده، بلکه هيچ نكته‌ی مثبتی هم در مقايسه با این دو خط در آن مشاهده نمی‌شود. از طرفی، خط بديع از چپ به راست نگاشته شده و برای علامت‌های ساكن، همزه و تشديد نيز یک حرف در نظر گرفته شده است. همچنین برای نگارش خط بدیع می‌بایست هر حرف را جداگانه و با بلند کردن چندين باره‌ی قلم از روی كاغذ نوشت. ♻️ بنابراین فلسفه‌ی ايجاد، تأیید و ترویج چنين خطی (كه نسبت به زبان فارسی يا عربی، نه آسان‌تر و نه زيباتر و نه قاعده‌مندتر است) از سوی پیامبرخوانده‌ی بهائی چه بوده است⁉️ @n_bahaiat @feraghvaadyan 📚پی‌نوشت: 📕[1]. ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس، ص 179، بند: 189. 📙[2]. حسینعلی نوری، لوح خطاب به شیخ محمدتقی اصفهانی (لوح إبن ذئب)، ص 102. 📕[3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، ج 1، ص 241-240.
🔷دکتر فرزانه گشتاسب پژوهشگر برتر پژوهشگاه علوم انسانی 🔹همزمان با هفته پژوهش، از پژوهشگران برتر پژوهشگاه... 🔗 https://www.berasad.com/?p=65071 @Feraghvaadyan
🔺فرادرمانی و سایمنتولوژی‼️ روشنگر به نقل از پایگاه تخصصی مقابله با عرفان حلقه/ از نظر مذهبی و عرفانی چیزی به نام شعور کیهانی که موضوع ارتباط انسان و شرط رسیدن به کمال و مؤثر در درمان بیماری ها باشد وجود ندارد. در رابطه با سایمنتولوژی باید گفت که از نظر منابع دینی و عرفانی چیزی به نام روح سرگردان وجود ندارد و هر کس پس از مرگ به عالم برزخ می رود راهی برای بازگشت یا باقی ماندن در این دنیا ندارد. (سوره مومنون؛ آیه 100) از نظر مذهبی نقدهای بسیاری برای عرفان حلقه و شیوه های درمانی مربوط به آن مطرح شده است افرادی که در جلسات مربوط به تشعشع دفاعی شرکت می کنند، به علت تلقین یا هر عامل دیگری احساس می کنند که جن یا روح سرگردان در وجود آنها یا در محیط زندگی آنها وجود دارد. این وضعیت گاهی به صورت اختلالات اسکیزوئید با شدت و ضعف در افراد مختلف بروز پیدا می کند. کسانی که در ارتباط با فرادرمانی یا سایمنتولوژی قرار می گیرند مدتی را به حالتی شبیه مدیتیشن می پردازند، تا اتصال را درک کنند، ولی پس از آن اختلالات دوقطبی پیدا می کنند. در ابتدا حالت پانیک در آنها افزایش پیدا می کند، اما پس مدتی دوره های افسردگی شدید و طولانی تر می شود. هر دو روش فرادرمانی و سایمنتولوژی با برون ریزی همراه است. بسیاری از برون ریزی ها پس از تجربه های نوعی صرع بروز پیدا می کنند. بر اساس مراجعات اتصالاتی که محمدعلی طاهری ادعای تفویض آنها را داشته و اکنون توسط مسترهای مأذون از سوی او تفویض می گردد، نوعی صرع مسری را به وجود آورده که چنین شکلی از این آسیب روانی تاکنون وجود نداشته است. افراد اتصال یافته پس از حملات تشنجی شدید یا ضعیف، دچار تصورات و توهماتی می شوند که از این ویژگی ها برخوردار است: الف) افراد مبتلا احساس می کنند که با خدا یا شعور کیهانی که در عرفان حلقه به نام جبرئیل معرفی می شود در ارتباط هستند و الهاماتی دریافت می کنند. ب) احساس می کنند رسالتی معنوی برای ترویج این الهامات و هدایت دیگران دارند. ج) احساس می کنند که باید این اتصالات را به دیگران نیز تفویض کنند. د) در بسیاری از موارد الهامات دریافتی جنبه های منفی نظیر ترغیب به خود کشی یا انحرافات دیگر دارد، که در این شرایط مربیان عرفان حلقه مدعی می شوند، که شخص به علت ضعف های وجودی به شبکه منفی وصل شده است و باید دوباره اتصال بگیرد تا به شبکه مثبت وصل شود. مشکل دیگر فوبی شدید نسبت به پدیده ای به نام شبکه منفی است. در عرفان حلقه شعور کیهانی با نقشی که در کمال انسان دارد اما تماما مثبت نیست و بخشی از آن شبکه منفی نامیده می شود، که اتصال یافتگان دائما در هراس نسبت به حملات شبکه منفی هستند. آنها می پندارند بازگو کردن مشکلات به وجود آمده در اثر ارتباط با شبکه شعور کیهانی یا هر اقدام دیگری که علیه شعور کیهانی باشد، موجب حمله شبکه منفی خواهد شد. باور به وجود شبکه منفی موجب اختلالات پارانوئید در پیروان عرفان حلقه شده است، به طوری که آنها مخالفان و منتقدان خود را تحت تأثیر شبکه منفی و به عنوان عوامل شیطانی و دشمن تلقی می کنند. این موضوع از مخالفان فعال فراتر رفته و مخالفان بالقوه مثلا جامعه پزشکی را به عنوان دشمنانی که تحت تأثیر شبکه منفی هستند و با وجود فرادرمانی منافع شان به خطر افتاده ارزیابی می کنند. این افراد می پندارند به از شعور بسیار بالایی بر خوردارند و دیگران شعور درک آنها را ندارند. @Feraghvaadyan
👈كامنت قابل‌تأمل در پاسخ به روزشمار «حصر» منتشرشده در صفحه يكي از عناصر شاخص گروهك افراطي «مجذوبان‌نور» ♨️گويا اين شايعه‌پراكني‌ها و اهداف آن ديگر خريداري ندارد.. @Feraghvaadyan
🔺تداوم ملاقات‌هاي دراويش از نقاط مختلف كشور با «نورعلي تابنده» و درعين‌حال، تداوم روزشمار «حصر» وي توسط گروهك «مجذوبان‌نور»! @Feraghvaadyan
✅تاثیر برنامه های تلویزیونی بر افزایش جرائم دین ستیزانه در آمریکا 🔸روشنگر به نقل از گفتگوي اديان/ اف بی آی در ماه نوامبر گزارشی منتشر کرده است که نشان میدهد جرائم منبعث از نفرت پراکنی در سال ۲۰۱۸ هفده درصد افزایش داشته است و جرائمی که بر اساس نفرت دینی انجام شده ۲۳ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. از ۱۵۴۶ جرم گزارش شده، در ۲۰۱۷ جرائم مبتنی بر نفرت پراکنی دینی در ردیف دوم قرار گرفتند. بیشترین این جرائم علیه یهودیان و سیاهپوستان آ،ریقایی تبار بوده است. در این گزارش آمده است آمار نشان میدهد فضای جامعه در حال تقسیم شدن بین گروه های مختلف نژادی و مذهبی است و این باعث دامن زدن به جرائم نفذت پراکنانه خواهد شد. برخی از فعالان و رهبران دینی و اجتماعی در آمریکا بعد از انتشار این گزارش خواهان بررسی نقش رسانه ها و برنامه های تلویزیونی در دین زدایی و اثر آن بر افزایش جرائم شده اند. کشیش موری،پایه گذار لیگ مبارزه علیه دین ستیزی میگوید، محتوای دین ستیزانه کارتن های شرکت دیزنی با عث از بین رفتن اتحاد در جامعه میشود
♨️سخنان قابل‌تأمل مأذون فرقه گنابادي در باب لزوم تبعيت از قوانين كشور و عدم دخالت درويشي گري در سياست 👈🏻«حسينعلي كاشاني»، از مشايخ و مجازين مطرح فرقه گنابادي با استناد به يكي از كتب مطرح فرقه (تأليف محمّد حسن صالحعلیشاه، از اقطاب سلطانعلي‌شاهي) با اشاره به نكات مطرح در كتاب مزبور در ارتباط با لزوم تبعيت از قوانين كشور و پرهيز از ورود به حوزه سياسي، كناياتي به طيف افراطي فرقه زده و تخلف رويه آن‌ها از دستورهاي فقري را متذكر گرديد. 🔸نامبرده، پيش از اين نيز در سخناني به انتقاد از مباحث تفسير قرآن «مصطفي آزمايش»، مأذون خارج نشين فرقه پرداخت كه با واكنش‌هاي تند وي مواجه شد. حال بايد ديد، افراطيون اين‌بار نسبت به اين سخنان چه عكس‌العملي نشان خواهند داد؟👇🏻👇🏻👇🏻
🔸🔹سرکیس داویدیان: انقلاب اسلامی علی‌رغم فشار دشمنان به پیروزی نهایی می‌رسد 🔸روشنگر به نقل از تسنيم/سی و ششمین نشست از سلسله نشست‌های شنبه‌های انقلاب با عنوان انقلاب اسلامی و چهار دهه همبستگی و همدلی پیروان ادیان توحیدی، صبح امروز شنبه اول دي‌ماه جاري با حضور نمایندگانی از اقلیت‌های مذهبی در تالار ایوان شمس تهران برگزار شد. 🔹سرکیس داویدیان رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران در این نشست گفت: چهل سال قبل در 22 بهمن 1357 کل جهان نگران و نظاره‌گر انتشار خبرهایی مبنی بر فرجام رویدادی به نام انقلاب ایران بر ضد حکومت وقت بودیم. ما ارامنه ایران در خارج از کشور منتظر دریافت خبرهای خوشی از ایران بودیم؛ زیرا در آن زمان پدران و مادران ارامنه به همراه فرزندان خود زندگی می‌کردند. در نتیجه با در نظر گرفتن روابط معقول با حکومت ایران و با همکاری مسالمت‌آمیزی که با شهروندان ایرانی داشتیم و با رهبری آیت‌الله امام خمینی به پیروزی دست یافتیم و اکنون دارای جایگاه شهروندی مناسبی در ایران هستیم. 🔸وی افزود: امروز در این تریبون اعلام می‌کنیم پس از 40 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، این کشور توانسته مقابل تمام فشارهای داخلی و خارجی ایستاده و به سوی آینده‌ای روش و نیک گام بردارد و به طور قطع با وجود تمام فشارهای دشمنان به پیروزی نهایی دست خواهد یافت. بی‌تردید راه و مرام امام خمینی توسط جانشین بر حق ایشان یعنی آیت‌الله خامنه‌ای در جهت بهروزی و پیشرفت روزافزون کشور ادامه خواهد داشت. 🔹ما به عنوان رئیس ارامنه کاتولیک ایران صدای خودمان را با شهروندان خودمان در این کشور همسو کرده و وفاداری خویش را به منافع ملی و نظام اعلام می‌داریم. زیرا ایران زادگاه ما بوده و با زیستن و رشد در کنار برادران خودمان در این کشور شریک آن‌ها در ایام خوش و ناگوار هستیم و خواهیم بود. ارامنه در زمانی که دشمنان قصد تعدی و تجاوز به خاک ایران را داشتند و به دنبال بر هم زدن امنیت کشور بودند، وفاداری خود را با اعزام نیروهای ارمنی به جبهه‌های نبرد اعلام کردند. مگر ما می‌توانستیم در کنار این حوادث مرگبار بی‌تفاوت بمانیم؟ مگر ما می‌توانستیم درهای خودمان را برای کسانی که از حملات هوایی موشکی به ما پناه آوردند، نگشاییم؟ 🔸داويديان افزود: با در نظر گرفتن آزادی عقیده، آزادی‌های حقوق و مذهبی، امکان تأسیس انجمن‌ها، مراکز فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی، ورزشی برای تمام اقلیت‌های مذهبی در کشور ایران در می‌یابیم این کشور حساب ویژه‌ای بر تکریم ادیان توحیدی باز کرده است و این را عملاً مشاهده کرده‌ایم. 🔹خداوند روح امام خمینی که فصل جدیدی را در تاریخ ایران ثبت کرد و موجبات آسایش اقلیت‌های مذهبی را فراهم آورد و آنان را مورد تکریم قرار داد، قرین رحمت و آسایش بفرماید. چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را بر تمامی آحاد این سرزمین اعم از حکومتی، لشکری، ادیان توحیدی و سیاست‌گذاران نظام تبریک عرض می‌کنم و از صمیم قلب خواهان صلح و آرامش و موفقیت در تمامی اهداف و برنامه‌های آتی این کشور هستم.
💢چرایی سرمایه گذاری جریان مسیحیت تبشیری در ترکیه ✝جریان مسیحیت تبشیری چند دهه است که فعالیت خود را در کشور ترکیه آغاز کرده و در بسیاری از شهرهای این کشور با تاسیس کلیسا به جذب اعضای تازه, به ویژه مهاجران مسلمان فارسی زبان می پردازد. 👈بسیاری از سمینارها و دوره های آموزشی این فرقه نیز در کشور ترکیه برگزار می گردد که کلاسهای "کانون الیهات پارس" از آن جمله است. 🔺حضور ده ها کلیسای فارسی زبان در شهرهای مختلف ترکیه به همراه فعالیت مبلغان فارسی زبان در میان توریست های ایرانی نیز از تمرکز جریان مزبور بر جذب حداکثری از طریق آن کشور حکایت دارد. 👈می توان گفت, جریان تبشیری, ترکیه را به عنوان سرپل خود برگزیده تا با کاهش هزینه ها و زمینه سازی برای جذب بیشتر, فضا را جهت تحقق منویات خویش در مسیحی سازی منطقه غرب آسیا مهیا سازد. چراغ سبز مسیولان ترکیه به مبلغان تبشیری و نزدیکی آن به ایران, باعث شده بهترین گزینه برای تبشیری ها باشد. 📚بخش تحلیلی روشنگر
👈سخنان مهم نورعلی تابنده در ملاقات فقرای بیدختی 🔺تایبد و تاکید مجدد جانشینی "جذبی" و لزوم تبعیت از وی ✍دیدار اخیر جمعی از دراویش بیدختی با نورعلی تابنده با ایراد سخنان نسبتا مهم وی, به جلسه ای خاص مبدل شد. قطب فرقه گنابادی که روز پنج شنبه ۲۹ آذر نیز با جمعی دیگر از فقرا دیدار کرده بود, در جلسه اخیر(مقارن با شنبه اول دی ماه جاری) به نکات مهمی اشاره کرد. تابنده در اظهاراتی وصیت گونه با یادآوری مسیله تعیین علیرضا جذبی ، از ماذونین فرقه به عنوان جانشین خود, ابراز داشت: 🗣"برای اینکه اتصال این سلسله و بستگی فقرا با همدیگر تا روز قیامت قطع نشود با وجود زنده بودن معین کردم، نوشتم آقای ثابتعلیشاه در صورت رحلت من، همین وظایف را انجام بدهند و در واقع ارتباط با خلوص نیت در مقابل ایشان مثل خلوص نیت در برابر من است. هر کسی که با ایشان بد باشد، دهانش و... با محبت و احترام نباشد، در درویشی‌اش خدشه است. لنگ است. سایر فقرا همه همینطورند." و بدین سان, بر این موضوع جنجالی که پیش از این حاشیه های زیادی در فرقه ایجاد کرده بود, بار دیگر تاکید نمود تا مهر بطلانی باشد بر شایعات و ابهامات اخیر پیرامون این امر. 🔹وی افزود: "این دوران بحرانی موقت، قدری حل شده و به زودی کاملاً حل می‌شود و برای بعد از من دیگر مشکلی نخواهد بود...بنابراین، این محبت و این یکرنگی که فقرا با هم دارید موجب یک سربلندی برای فقر و درویشی است ... ولی بعضی کسانی (در اخبار هم هست) که شیطان اینقدر دقیق است که به هر جهت می‌کوشد خراب کند. به همان اندازه خیلی شیطانها را تحریک می‌کند به اینکه خودخواهی خود را به این نشانه بدهند به این نشانی بدهند که مثلاً با یکی از بزرگان بدی کنند، این را علامت خوبی بدانند؛ علامت بالاتر. ‌نه، علامت بدی و فساد همین است." 👈سخنان فوق, حکایت از ابراز رضایت نسبی تابنده از شرایط حاکم بر فرقه دارد, هرچند در عباراتی دو پهلو بار دیگر به عناصر مفسده انگیز که "با بزرگان, بدی می کنند" اشاره دارد؛ بی آنکه اشاره ای به داخلی یا خارجی بودن عناصر مزبور نماید. ✍به هر روی, این سخنان صریح در باب مسیله جانشینی در شرایط جسمانی خاص تابنده, اهمیتی انکارناپذیر داشته و به احتمال زیاد با حواشی زیادی از سوی جریان های درون فرقه ای مدعی قدرت همراه خواهد بود. ✍بخش تحلیلی روشنگر در روزهای آینده, به فراخور وقایع و واکنش های حاصله در فرقه گنابادی, مطالب تکمیلی در این باب, منتشر خواهد کرد. 📚بخش تحلیلی روشنگر
✝آسیب‌های معنوی و بینشی قربانیان تبشیری 🔸اغلب فریب‌خوردگان جریان تبشیر پس از جدایی، با نوعی احساس سرخوردگی ناشی از مورد سوءاستفاده قرار گرفتن و اتلاف عمر و انرژی مواجه‌اند. 🔹 همچنین از لحاظ اعتقادی و بینشی با مشکلاتی دست به گریبان هستند که ممکن است آثار آن تا مدت‌ها در درونشان باقی مانده و بر زندگی‌شان سایه افکند. 👈🏻درست مانند آنچه آقای «مهرداد عسکری»، مستبصر تبشیری می‌گوید: «همه این ماجرا یک بازی خطرناک است که انسان را از ریشه میزند. آن‌ها بر افراد مشکل‌دار دست گذاشته و درست در لحظه‌ای که سختی‌ها به آن‌ها هجوم آورده، اقدام جذب می‌کنند. 🔸 اگر من اعتقادم را به سبب مواجهه با این جریان از دست نداده بودم، خیلی بهتر می‌توانستم زندگی و مشکلات‌ خود را مدیریت کنم. همین چهار سال زمانی که برای کلیسا صرف کردم، اگر برای اسلام گذاشته بودم، شاید الآن به ادراکی بالاتر دست می‌یافتم.» 📚آرشيو تحقيقي روشنگر
اينفوگرافيك آموزه هاي بنيادين جنبش‌هاي نوپديد معنوي/پايگاه مقابله با حلقه
⚠️ نقدی بر روش انتقادیِ ریچارد داوکینز |مسیحیّت انگاریِ تمام ادیان| 🔗 (قسمت اول) 🔸روشنگر به نقل از نقد الحاد/یکی از محورهای قابل توجه در بررسی آرای داوکینز مربوط به بستر اصلی فهم او از دین است. وی در جامعه‌ای با زمینه تفکرات مسیحی زاده و پرورده شده است. گرچه او هرگز حتی در دوران های نخست زندگیِ خود یک مسیحی معتقدی نبوده است، لکن تصویر زندگی خود از خداوند و دین و زندگی دیندارانه را از نظام مسیحی اخذ کرده است. در بررسی های او درباره حقایق دینی، این زمینه از پیش موجود، نقش زیادی دارد. گرچه حملات او به دین و حقایق دینی، همه سنت ها را در بر میگیرد، اما کاملاً روشن است که بهانه این حملات، به طور عمده از همان نظام فکری مسیحی حاصل گردیده است. داوکینز می‌گوید: « برای اغلب مقاصد می‌توان هر سه دین ابراهیمی را از هم تمایز ناپذیر انگاشت، مگر اینکه خلافش ذکر شده باشد؛ اما من غالباً از مسیحیت مثال میزنم، تنها به این سبب که دست بر قضا بیشتر با این روایت آشنایی یافته‌ام. 📙 داوکینز، ریچارد؛ پندار خدا؛ ترجمه الف. فرزام؛ ص۳۲ مبنا بودنِ تصویر مسیحی از حقایق دینی در ذهن داوکینز به گونه ای دیگر نیز قابل ملاحظه است؛ وقتی وی با این انتقاد روبرو می‌شود که تعهد و سرسپردگی او به نظریه تکامل، به ویژه انتخاب طبیعی مانند تعهد به یک دین خاص بوده و گویا او داروینیسم را به مثابه یک دین می داند، در پاسخ می‌گوید: « ترجیح می دهم آن را این گونه به کار نبرم... دین نه با مشاهده که با باور موجه می شود» 📙 تبار شناسی سرشت انسانی: گفتگو با ریچارد داوکینز؛ روزنامه انتخاب، شماره۲۳ و ۱۳۸۳/۱/۲۴ در این نگرشِ داوکینز به روشنی می‌توان این مبنای فکریِ قابل توجه در سنت مسیحی را مشاهده کرد که یقین بر اثر اعتقاد و ایمان ایجاد می شود، نه بر اثر فهم و تسلیم عقلانی؛ این در حالی است که تقدم ایمان بر فهم و یقین عقلانی، ویژگی همه ادیان نیست و در اسلام همواره از دعوت به تعقل و تدبر و نظر و اندیشه به عنوان مقدمات نیل به ایمان یاد شده است. به طور قطع این زمینه ذهنی در قضاوتهای داوکینز درباره کلیت دین و ایمان و آموزه مشترک همه ادیان الهی، یعنی وجود خداوند، اثرگذار خواهد بود و همین امر استدلال های او در نقد دین آموزه‌های دینی را که به طور عمومی و کلی بیان می شود، معیوب و متزلزل خواهد ساخت؛ زیرا تفاوتهای تصویر خداوند در هر کدام از ادیان، بسترهای بحث را متفاوت می‌سازد. گو اینکه داوکینز همه را به یک چوب می‌راند و تفاوتی قائل نمی گردد. تلقی داوکینز از برهان نظم، به عنوان نمونه ای دیگر، گویای این مدعاست. در تقریر مسیحی از برهان نظم نتیجه برهان، اثبات وجود خداست و داوکینز از منظر دانشمندی تکامل گرا به برهان نظم در روایت مسیحیِ آن حمله می کند و به عنوان یک بی خدای تمام عیار، اصل وجود خدا را نیز مورد تردید و انکار قرار می دهد. بهانه او در این انکار، تلقی خاص او از خداست که حاصل توصیفات گزارش‌های عهدین می باشد. گرچه محصول نهایی، انکار اصول مشترک تمام ادیان، یعنی اعتقاد به موجودی فرا طبیعی میباشد. اندیشه‌ی خدای ساعت ساز لاهوتی ( Divine Wathhamker) و یا خدای رخنه پوش (God of gaps) را می توان از قبیل همین موارد برشمرد. خدای ساعت ساز که زاده الهیات طبیعی مسیحیت و یهود شمرده می شود، خدایی ساکن آسمانهاست که چرخ فلک را به راه انداخته و از آن پس به استراحت مشغول است؛ مانند ساعت سازی که تلاش اولیه او ساخت و هماهنگی اجزای ساعت است و پس از کوک کردن و راه انداختن آن، کار دیگری ندارد. داوکینز با طرح عنوان ساعت ساز نابینا و با استناد به اصل تکاملِ مبتنی بر انتخاب طبیعی، چنین خدایی را مردود می‌داند. خدای پوش نیز از دل گونه ای از الاهیات مسیحی بیرون می آید. چنین خدایی در مجهولات جستجو و یافت می گردد و گویا هر جا بشر دامنه علم خود را محدود دیده و از کشف علتِ پدیده‌ای در مانده است، آن را به ساحت الهی نسبت داده و گو اینکه خدا از چنین نادانسته هایی برآمده است! داوکینز بر اساس این تصویر از خدا، با معرفی کتاب هایی که به جای باور به وجود خدا با تبیین های علمی پر شده‌اند، خداوند رخنه پوش را نفی و انکار می کند. 📙 پندار خدا، ترجمه الف. فرزام؛ ص۱۰۱-۱۱۷
🔴 رضایت از ♨️ روشنگر به نقل از نقد بهائيت/سرزمینى که بیش از نیم قرن در اشغال رژیم غاصب صهیونیستی است، از دیرباز محسوب شده و سال‌هاست که مرکزیت جهانى در آن قرار دارد. ♨️ اما در حالی که درصدد انکار روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی هستند و تلاقی این دو غدّه‌ی سرطانی را در اتفاقی معرفی می‌کنند، لازم است بدانیم که حتی پیش از تأسیس ، روابط نزدیکی میان بهائیت و ها برقرار بوده است. ⭕️ چنان که شوقی افندی در 14 جولای 1947 میلادی (یعنی چند ماه پیش از اعلام تشکیل در 14 مه 1948م) طی نامه‌ای، از تشکیل دولت صهیونیستی در فلسطین استقبال کرده و در نامه‌ی خود به آورده است: «تنها هستند که علاقه آن‌ها نسبت به فلسطین تا اندازه‌ای قابل قیاس با علاقه بهائیان به این کشور است؛ زیرا که در بقایای معبد مقدسشان قرار داشته و در تاریخ قدیم، آن شهر مرکز مؤسسات مذهبی و سیاسی آنان بوده است».[1] ⚠️ بنابراین، چگونه می‌توان زمینه‌سازی برای تشکیل رژیم غاصب صهیونیستی را نادیده گرفت و ادعای استقلال بهائیت در را مطرح نمود⁉️
اولین سالگرد تاسیس درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس ارومیه روز جمعه مورخه ۱۳۹۷/۰۹/۳۰ در درمانگاه شبانه روزی مریم مقدس برگزار گردید. @feraghvaadyan
✳️بت کلیا-جای حیوانات در منازل نیست بلکه در طبیعت است. ▪️روشنگر به نقل از رادیو آشوری ارومیه/عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه های کشور نباید صرف واردات حیوانات غیربومی شود بر ضرورت تدوین لایحه ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کردیوناتن بت کلیا در مورد واردات حیوانات از روسیه و اوکراین، گفت: گرایش افراد از نگهداری از حیوانات خانگی به سمت حیوانات غیربومی معضلی جدی است و نشانه این است افراد هنوز به اهمیت محیط زیست و به رسمیت شناختن حقوق حیوانات پی نبرده اند. ▪️ نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه نگهداری از حیات وحش در منازل به پز اجتماعی تبدیل شده است، تصریح کرد: نگهداری حیوان پدیده ای نوظهور نیست و از دیرباز رواج داشته است اما نگهداری حیوانات در آپارتمان ها آن هم حیوانات وحشی و عجیب و غریب تامل برانگیز است. @feraghvaadyan
‼️نامه ای با طعم تعصب کور! ♨️حال و روز کنونی عناصر مجذوبان‌نور
روشنگر مدیا
‼️نامه ای با طعم تعصب کور! ♨️حال و روز کنونی عناصر مجذوبان‌نور
‼️نامه ای با طعم تعصب کور! ♨️حال و روز کنونی عناصر مجذوبان‌نور ✍🏻حدود یک سال از نخستین تحرکات عناصرافراطی فرقه گنابادی, موسوم به گروهک مجذوبان‌نور می‌گذرد. درست در چنین روزهایی بود که چند تن از اعضای این طیف با تبلیغ گسترده در شبکه‌های اجتماعی(به‌ویژه توئیتر) همسو با جریان‌های برانداز و معاند در پوشش‌های اعتراضی، اغتشاشات دی‌ماه 1396 را رقم زدند تا نقطه آغازی باشد بر سناریویی تلخ که به نتیجه‌ای فاجعه‌بار انجامید؛ حادثه «گلستان هفتم» در شامگاه 30 بهمن ماه 1396 از همین تحرکات اولیه رقم خورد. اغتشاشات دی‌‌ماه به تحصن ده‌روزه اوین انجامید و آن به لشکرکشی خیابانی مقابل منزل قطب در بهمن‌ماه و در نهایت، تجمع مقابل کلانتری 102 پاسداران تهران و حادثه گلستان هفتم. 🔸امروز با گذشت یک سال از نقطه آغازین این ماجرا و دستگیری و محاکمه مجرمین، بررسی اخبار منتشرشده درباره آن‌ها، از حقیقت جالبی حکایت دارد که ازقضا، تعبیر همان جمله معروف خودِ مجذوبانی‌هاست که روزی نوشته بودند: «حکایت همچنان باقی است». ♨️تحرکات و رفتارهای حدود هشت تن از عناصر شاخص گروهک مزبور که هم‌اکنون دروان محکومیت خود را در ندامتگاه سپری می‌کنند، مصداق بارز جمله فوق‌الذکر است. این عده که در روزهای نخست ورود به زندان با راه انداختن آشوب،‌ موجبات تشویش و از میان رفتن نظم فضای ندامتکاه را فراهم آوردند، اینک با گذشت چندین ماه، در رویه‌ای شدیدتر از قبل، نامه ای منتشر کرده و در آن مدعی شده‌اند:‌ «حاکمیت ایران، صدای فروپاشی‌اش را نمی‌شنود» و باز هم بر همان پروژه ابداعی خود مبنی بر «مرگ شهری» (با ادعای نقض حقوق شهروندان در ایران) تأکید کرده‌اند تا بار دیگر، جنبه‌های تعصب فکری خویش را عیان سازند. 📝 آن‌ها مدعی شده‌اند: «حاکمیت ‌مانند کبک سر در برف فرو برده است و توهّم ثبات و برقراری، توان شنیدن هشدارهای زمانه و صدای فروپاشی‌اش را از وی دریغ می‌دارد.» اما به‌راستی،‌ چه کسانی سر در برف فروبرده‌اند و حتی با گذشت یک سال، مروری بر داشته‌ها و کشته‌های خویش نکرده‌اند، از نتایج اعمال و افراط‌گری‌های خود –بر جامعه و فرقه- غافل شده‌اند یا خواسته‌اند غافل باشند و همچنان بر تعصبات خویش اصرار می‌ورزند. 👈🏻انتشار این نامه نشان داد، افراط و افراط‌گرایی، بیماری است با ریشه‌های عمیق در جان و روح که بنیان اندیشه را به مرز اضمحلال می‌کشاند. 👈🏻کاش منتشرکنندگان این نامه، قدری به تغییر منش و رویه قاطبه دراویش گنابادی پس از واقعه گلستان هفتم نظر کرده و اندکی بر روش‌های طریقتی و دستورهای فقری توصیه‌شده از سوی بزرگان فرقه نیز هم. 📚بخش تحلیلی روشنگر
🔹 "لوریس چکناوریان" و "وارطان ساهاکیان" از هنرمندان شناخته شده موسیقی، امشب با حضور در تلویزیون درباره‌ی تم‌های محلی در آهنگسازی گفت‌وگو می‌کنند. به گزارش روابط عمومی شبکه چهار، "شب موسیقی" با اجرای رضا مهدوی امشب (دوم دی ماه) با حضور دو چهره پیشکسوت موسیقیایی ایران و ارمنستان به روی آنتن می‌رود. 🔺"لوریس چکناوریان" آهنگساز، رهبر ارکستر، نویسنده و نقاش ‌تبار اهل ایران است. وی یکی از چهره‌های شناخته‌شدهٔ فرهنگی ایران و ارمنستان است. او به عنوان آهنگساز تا به حال ۶ اپرا، ۵ سمفونی، کارهای در زمینه موسیقی کر، موسیقی مجلسی، موسیقی باله، پیانو و خوانندگی، و همچنین کنسرتوهایی برای پیانو، ویولن، گیتار، سلو و پیپا، در کنار موسیقی‌های متن فیلم ساخته است. او بیش از ۱۰۰ اثر با لیبل‌هایی مانند آرسی‌ای، فیلیپس، امی و ای‌اس‌وی منتشر کرده است. 🔺"وارطان ساهاکیان" موسیقی‌دان و آهنگساز ایرانی ارمنی‌تبار است. "ساهاکیان" از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی است که از ۱۴ سالگی نوازندگی پیانو را آغاز کرد. وی پس از فارغ التحصیلی از دانشکده هنرهای زیبا مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) را نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد. 🔺گفتنی است در برنامه امشب «شب موسیقی» سه قطعه به نام‌های تولد مسیح، سوئیت آرارات و عاشقانه از "لوریس چکناوریان" و دو قطعه از "وارطان ساهاکیان" پخش می‌شود. "شب موسیقی" یکی از برنامه‌های "شب‌های هنر" است که به تهیه‌کنندگی حبیب‌الله ذوالفقاری، پیرامون مسائل موسیقی، یکشنبه شب‌ها ساعت ۲۳ به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.