⭕️تناقضگویی بهائیان درباره وحدت
🔹استبداد آموزشی در بهائیت
🔻موضوع #وحدت در #بهائیت که همواره وسیلهای برای #تبلیغ این فرقه بوده، نه به معنای یکی بودن در عین تفاوت، بلکه به مفهوم #بهائی_شدن_همگان است.
🔻«#عباس_افندی» سردمدار بهائی، از یک سو، از وحدت در تعلیم و تربیت دم زده و آن را مقدمه #وحدت_عالم انسانی_معرفی میکند:
«از الزم امور تا جمیع بشر تربیت واحده گردند یعنی تعلیم و تربیت در جمیع مدارس عالم باید #یکسان باشد.»(1)
«حضرت بهاءالله وحدت تربیت را اعلان نموده که به جهت اتحاد عالم انسانی لازم است که جمیع بشر یک تربیت شوند.»(2)
🔻از طرف دیگر همین عباس افندی، به بهائیان #امر میکند که فرزندانشان را به مدارس غیربهائی نفرستند و از آموزشهای خاص #درون_تشکیلاتی برای تربیت آنها استفاده کنند:
«اطفال احباء ابداً جایز نیست که به مکتبهای دیگران بروند.(3) یا «اطفال خویش را چنان تربیت نمایید که سبب حسرت دیگران گردد. این است نهایت سرور.»(4)
🔻از این دست #تناقضات، در حرف و عمل عناصر این فرقه بسیار یافت میشود. بنابراین لازم است قبل از قضاوت درباره ظاهر #شعارهای تشکیلاتی، حقیقت دستورالعملها و #اهداف این فرقه را شناخته و سپس به اظهار نظر در مورد آن بپردازیم.
پینوشت:
1-خطابات، ج 2، ص 148.
2-پیام ملکوت، ص 222.
3-مکاتیب، ج 5، ص 170.
4-همان، ج ،4 ص 50.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
✅ عارفی مبارز
▫️بهلول؛ خط تمییز میان عارفنمایان و عرفان ناب
✍🏻شهر گناباد با صلابت پارساگونه عارفی سترگ، گره خورده که الگویی است تمامعیار برای تجمیع دین و دنیا و زهد عارفانه و تهجد عالمانه.
🔹« #محمدتقی_بهلول »، از نادر عرفا و فقهای مبارز بود؛ عالمی که روحیه انقلابیاش از مشی حقطلبیاش برخاسته و در مسیر تعالی معرفتی، رشد یافت و به ثمر نشست؛ محصولی که امروز نیز الگویی جامع برای حقطلبان است.
🔹بهلول را نه استعدادش در درس و وعظ، که مشی مبارزاتیاش با طاغوت دوران و مجاهدهتهای بسیارش در این مسیر، شهره و خاص ساختهاست. مقابله روشنگرانه وی با صوفینمایان درویش در گناباد(فرقه گنابادی) در کانون این جریان و اوج مخاطرات و تهدیدهای احتمالی، نمودی است از این روحیه حقطلبی. امری که در سالهای بعد با مبارزه با انحرافات پهلوی، بهویژه واقعه مسجد گوهرشاد تداوم یافت. سخنان کوبنده وی در مذمت اقدام رضا پهلوی در ماجرای کشف حجاب، آغازگر حرکتی بزرگ شد.
🔹وی در سالهای بعد از این واقعه (اقامت و زندان در افغانستان) همچنان به سیر و سلوک معنوی خود ادامه داد و در عین اسارت و تبعید به تدریس پرداخت. چند سالی در مصر بود و در نهایت به ایران بازگشت و در گناباد سکنی گزید.
🔹منش و کیش شخصیتی وی در طول زندگی، الگوی خوبی است از «سبک زندگی خدایی»؛ وی در غالب ایام سال روزه بود و غذایی مختصر(نان و ماست) تناول میکرد. کرامات زیادی از ایشان منقول است که نمایانگر غلبه روح توکل بر ذات حقتعالی در تمام لحظات زندگی این عارف و فقیه میباشد. تلاش برای خدمت به خلق، از دیگر خصایص وی بود که حتی تا سالهای پایانی عمر نیز بدان مداومت میورزید. مجروحیت وی در جریان کمک رسانی به زلزله زدگان بم، از آن جمله است.
🔹این عارف مبارز در روز جمعه ۷ مرداد ماه ۱۳۸۴ پس از ۱۰۵ سال زندگی، درگذشت و در گناباد به خاک سپرده شد. آرامگاه وی در ورودی شهر گناباد، مورد بازدید خیل طالبان حق است. بهلول را باید نماد بارز عرفان عملی در شهری دانست که همواره جولانگاه عارفنمایان و جریانهای درویشی بودهاست. به بیانی، بهلول، بارزترین خط تمییز میان جریانهای مزبور با ساحت عرفان و سلوک میباشد.
📖 از سرودههای بهلول:
دار دنیا منزلی پست و خس است*** نیست منزل در حقیقت محبس است
مردمی که اندر جهانی فانی اند *** چون به دقت بنگری زندانی اند
کس در این زندان ز غم آزاد نیست *** یک دلی در دار دنیا شاد نیست
روح انسان تا که در بند تن است *** هست زندانی و حبسش مسکن است
✳️بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
✳️خلیفه ارامنه تهران: ما در جمهوری اسلامی ایران، در زمینه چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتابهای دینیمان هیچ مشکلی نداریم.
🔹 اسقفاعظم #سبوه_سرکیسیان در نشست دورهای رهبران نهادها و تشکلهای #مسیحی اروپا و خاورمیانه حضور یافت و سخنرانی نمود.ایشان در سخنانش به برنامههای مذهبی و فعالیتهای خلیفهگری در حوزه #چاپ و نشر اشاره کرد و در همین راستا به دفاع از آزادیهای مذهبی در ایران پرداخته و گفت:« ما در جمهوری اسلامی ایران، برای چاپ و نشر کتاب مقدس و سایر کتابهای دینیمان به زبان ارمنی، هیچ مشکلی نداشته و نداریم.»
🔹اسقفاعظم همچنین تأکید داشت:«مقامات و مسئولین ایران، به مناسبت سالنو میلادی به دیدار ما میآیند و برای عموم ارامنه دعای خیر میکنند.»
🔹گفتنیست نشست رهبران نهادهای مسیحی اروپا و خاورمیانه، 28-24 دی سال جاری در بوداپست پایتخت مجارستان برگزار شد.
📚گروه ترجمه روشنگر
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞سخنان «آربی تیموریان»، مشاور مدیر کل #بنیاد_شهید در امور پیروان #ادیان_توحیدی
✅ «باعث افتخار من است که در این نهاد برای ارائه خدمات، هیچ تفاوتی میان مسلمانان و پیروان ادیان توحیدی گذاشته نشدهاست.»
@feraghvaadyan
✔️فرازی از سخنان رهبری در مورد #اقلیت_های_دینی
💢من غالباً به منازل شهدای ارامنه و آشوری که رفتهام - که امسال هم خوشبختانه موفّق شدم منزل چند #شهید_ارمنی رفتم - میبینم اینها نسبت به کشورشان احساس تعهّد میکنند؛ یعنی واقعاً متعهّدانه رفتار کردند.
🔘زمان جنگ هم من یادم است که عدّهای از همین #مسیحیان ارمنی آمدند اهواز؛ من در فرودگاه دیدم یک جماعتی نشستهاند، گفتم اینها چهکسانی هستند؟ گفتند اینها ارامنهاند، دارند میآیند جبهه برای کارهای صنعتی - ارامنه در کارهای صنعتی و فنّی و ماشین و این چیزها مسلّطند - و برای کمک و خدمت. آمدند؛ مرحوم چمران اینها را به کار گرفت. مبالغی اینها زحمت کشیدند، خدمت کردند، کار کردند و کسانی هم #شهید شدند.
رهبری در دیدار نمایندگان اقلیت های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی (1393/06/03)
@Feraghvaadyan
♦️اختلاف درونی و سردرگمی مریدان
▫️قول و فعل قطب سیاسی #فرقه_گنابادی که به سبب عوارض ناشی از کهولت سن، به ویژه در سالهای اخیر، با تناقضهای بسیاری همراه بوده و فراز و نشیب زیادی داشته، در کنار چنددستگی ها و #اختلافات_درونی حاکم در میان طیف های مختلف فرقه و طرفداران آنها، مریدان را در نوعی سردرگمی فرو برده؛ تا جایی که گاه برخی را به واکنش واداشته است.
▫️سردرگمی ها اما در خصوص رویکردهای متناقض و متغیر قطب در قبال مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اعتقادی، نمود و عمق بیشتری دارد. این را می شود در نوشته ها و اقوال برخی #مریدان در صفحات شبکه های اجتماعی مشاهده نمود؛ آنجا که زبان به پرسش و گاه، نقد گشوده اند.
@feraghvaadyan
🔴شستوشوی مغزی، اقدام مهم #فرقههای_انحرافی
▪️روند شستوشوی مغزی درون #فرقهها، به آرامی و تدریجی صورت می گیرد و در آن تلاش میشود فرد، جهانبینی خود را عوض کرده و به شرایطی که فرقه برای او در نظر گرفته، تن دهد.
▫️شستشوی مغزی به این معناست که تحت شرایط خاص، فرد ناخودآگاه وادار به #تبعیت از اندیشه یا خواستههای افراد دیگر میشود و تغییرات عمدهای در باورها و در نتیجه، رفتارهای وی به وجود می آید.
↩️مغزشویی و تبعیت محض افراد از سرکردگان فرقهها، در نهایت منجر به ایجاد هویت جدید درون فرقهای میشود که طی آن، فرد از خانواده و محیط اطراف خود جدا شده و تمامی امور ریز و درشت خویش را به #تشکیلات درون فرقه واگذار میکند.
@feraghvaadyan
💢تأملي بر کليساي جماعت رباني
🔻مجموعه کليساهاي شناخته شده به نام جماعت رباني، جرياني بالغ بر140 گروه و #کليساي مستقل در نقاط مختلف دنياست که مجموعاً بزرگترين فرقه جنبش #پنطيکاستي در جهان را به وجود آورده است . اين مجموعه، بيش از 384 هزار ميسيونر مقيم تبشيري در 212 کشور و منطقه خودمختار دنيا دارد و توانسته جمعيتي در حدود 67 ميليون و 900 هزار پيرو را از اقصي نقاط جهان، جذب تفکرات خود کند.
🔻به منظور پر کردن خلأ معنوي انسان معاصر، #جريانهاي_تبشيري، تمرينهاي متافيزيکي را نيز در آموزش هاي ميسيونر پروري خود گنجانده اند تا احساس ارتباط گيري با ماوراء و روح القدس و به نوعي برگزيدگي توسط خداوند به پيروان دست دهد.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ «آلبرت کوچوئی»، گوینده رادیو و فعال اجتماعی جامعه #مسیحیان_آشوری از عشق و علقه جوانان آشوری به میهن میگوید
@feraghvaadyan
💢اقلیت ها دینی در نگاه قانون اساسی
📗در قانون اساسي جمهوري اسلامي به صراحت به حقوق اقليت ها اشاره شده، اصل 13 #قانون_اساسي ضمن برشمردن اقليت هاي ديني شناخته شده (زرتشتي، كليمي و مسيحي)، به حقوق و اختيارات آنها و لزوم مراعات اين حقوق تأکيد دارد.
♦️در قانون اساسي علاوه بر ديد كلي مبني بر تساوي و عدم تبعيض، در زمينه حفظ موجوديت و هويت و بقاي #اقليت_ها نيز توجه شده است. تبلور اين امر در جهات زير مشهود است: «#آزادي انجام مراسم ديني، اجراي مقررات مذهبي خويش در احوال شخصيه، تشكيل انجمن و جمعيت و داشتن نماينده در مجلس شورای اسلامی"
@feraghvaadyan
🔴 رهزنان طریق حق(2)
🔺با شکل گيري دين در جوامع بشري، رفته رفته بارقه نحله ها و فرقه هاي انحرافي نيز به چشم خورد. براي مثال، در بين قرون چهارم و ششم قبل از ميلاد، شخصي به نام "سيدارتاگوتاما" با رَدِّ اصول آيين هندو و ايجاد اصولي تازه (برآمده از عقايد خود) آيين بودا را پايه گذاري کرد.
🔻در گذشته اغلب، #فرقه_گرايي حول محور دين يا فروعات دين مطرح بوده است که از اين نوع فرقه گرايي به "انشعاب" نيز ميتوان تعبير نمود اما از حدود قرن بيستم، شاهد ظهور فرقه ها و نحله هايي هستيم که از جهت مباني فکري و فعاليت، با فرقه هاي انشعابي، متفاوت هستند. برخي از اين فرقه ها و نحله ها که از آن به "#فرق_نوظهور" تعبير ميشود، قدري به برخي اديان –آنهم به دلايلي خاص- وابستگي داشته و گاهي نيز کاملاً مستقل مي باشند.
🔺در غرب براي نامگذاري اين فرق از واژه هاي "CULT" و "SECT"" استفاده مي نمايند که هرچند اين دو واژه، تفاوت هايي در حوزه معنا با يکديگر دارند اما در نهايت، از هر دو براي نام گذاري اينگونه #فرق بهره گرفته مي شود.
https://t.me/feraghvaadyan/5242
@feraghvaadyan
🔳 مباني فکري و اعتقادي #انجمن_حجتیه امروز
🔸اول، مخالفت با تشکيل #حکومت_اسلامي در عصر غيبت. يعني انجمن هنوز که هنوز است، نيروهايي را که از خانواده هاي مذهبي جذب ميکند و به طرزي کاملاً علمي، با خواندن آيات و روايات اثبات مي کنند که تا پيش از ظهور امام زمان(ع) نبايد قيام کرد.
🔹محور دوم، مخالفت انجمن با وحدت شيعه و سني است. در اين زمينه هم به صورت کاملاً عالمانه و دقيق فعاليت مي کنند. جالب است بدانيد که اينها حتي در زاهدان هم مدرسه زده اند و فعاليت دارند. در بسياري از شهرها مدارس غيرانتفاعي تأسيس کرده و مشغول فعاليت اند.
🔸 محور سوم، مخالفت #افراطي با فلسفه و عرفان است. يعني حالا که مخالف فلسفه و عرفان شديد، بياييد به فلاسفه و عرفا #توهين کنید که اين بد است.
↩️اگر بخواهم حاصل انجمن حجتيه را در يک جمله خلاصه کنم، مي شود: تربيت نيروهاي متدين #ضد_انقلاب. يعني شما مي بينيد که طرف بسيار مذهبي است اما از نظر سياسي، يا مخالف است يا حداقل بي تفاوت!
🎙سخنراني حجت الاسلام اکبري آهنگر در همايش «پيدا و پنهان»
@feraghvaadyan
♨️آموزه های انحرافی کليساي جماعت ربانی
✝آموزه "پري از روح القدس"، از جمله آموزههاي مشترک جنبش #پنطيکاستي است. کليساي جماعت رباني نيز به تأسي از اين جنبش، معتقد است فرد مسيحي، بعد از ايمان و غسل تعميد اوليه، بايد تعميد به روحالقدس را نيز تجربه کند. اين تعميد دوم که به پري از روحالقدس نيز تعبير مي شود، از جمله عطيههاي روحالقدس شمرده شده و خود به اشکال مختلف ظهور و بروز دارد. بر مبناي اعتقاد #کليساي_جماعت_رباني، اين پديده در قالب "عطيه تکلم به زبانها"، "عطيه خنده"، "عطيه گريه" و ديگر عطايا، بر پيروان خودنمايي ميکند.
✝در کليساهاي جماعت رباني، چنان به بروز اين به اصطلاح عطايا تأکيد شده و بر آن ارزشگذاري ميگردد که افراد حاضر در مراسم کليسايي، سعي ميکنند به هر قيمتي از خود عطايايي بروز دهند. به همين دليل است که رفتار پيروان کليساي جماعت رباني در مراسم کليسايي، بسيار تعجب آور است. آن ها صداهايي بي معني درمي آورند، در اثر اينگونه ارتباط ها ميرقصند، خندههاي بسيار بلند و رعبآور سر ميدهند يا بياختيار گريه ميکنند و همه اينها را نشانهاي بر پر شدن از #روحالقدس ميشمارند.
@feraghvaadyan
⭕️تحول ساختاري فرقه "گنابادي"
👈شعار توخالی «عدم دخالت درویشیگری در سیاست»
🔘يکي از اصول اعتقادي #دراويش_گنابادي که تأکيد بسياري نيز بر آن دارند، مسئله "عدم دخالت در سياست" است و اغلب اقطاب و سران اين فرقه در سخنان و نوشته هاي خود به کرات به اين موضوع اشاره مي کنند که درويشي، ربطي به سياست ندارد.
♦️اين در حالي است که عملکرد اقطاب و پيروان فرقه، کاملاً خلاف ادعاي فوق است. مصاديق متعددي از رفتارهاي سياسي-تشکيلاتي #فرقه گنابادي از گذشته تا به امروز وجود دارد که به ويژه در طول سالهاي اخير بر شدت آن افزوده شده و از حالت پنهاني و غيرمستقيم خارج گرديده است.
@feraghvaadyan
💢برخورد اسلام با #اقلیت_های_دینی
🔶اسلام با تأکيد بر اتخاذ #رويکرد_دادگرانه، اجازه ميدهد که اقليت هاي مذهبي و حتي مخالفان اسلام در جامعه اسلامي زندگي کنند و از حقوق انساني برخوردار گردند؛ مشروط بر اينکه اقدامي جدي عليه اسلام و #مسلمانان صورت ندهند.
🔷سيره نبوي و ائمه معصومين(ع) در برخورد با اقليت هاي ديني، مصداق بارز اين امر و الگويي براي تمامي اعصار است. رويکرد دين مبين #اسلام نسبت به اقليت ها و در بعدي گسترده تر «انسانيت» بود؛ ديني که پايه و اساس مباني نظام جمهوري اسلامي ايران بر آن استوار است و تمام تلاش ها بر اجرايي ساختن اصول بي بديل اين آيين در تمامي زوايا و ابعاد زندگاني قرار گرفته است.
@feraghvaadyan
⭕️شهید بهشتی و انجمن حجتیه
🔻علاوه بر تهمت و افتراي منافق بودن، تندروها و #انجمني_ها، به دليل برخي سخنان ايشان در مورد وحدت، وي را «سني» خوانده و حتي لعنشان مي کردند.
🔻در واقع، هنگامي که شهيد بهشتي در سال 1349 به ايران آمد، ساواک به او اجازه بازگشت به آلمان را نداد. هرچند ايشان را دستگير نکرد ولي توطئه بزرگي برايشان تدارک ديد تا شخصيت اين مرد بزرگوار را براي هميشه خرد کند؛ عوامل #ساواک همه جا شايع کردند که بهشتي، «وهابي» است و اهل ولايت نمي باشد. تعدادي از روحانيون غافل نيز آلت دست شدند و به بهانه دفاع از ولايت، بهترين چهره مدافع ولايت را آماج تهمت هاي ناروا قرار دادند و بعد از پيروزي انقلاب تا شهادتش اين خط از سوي آمريکايي ها دنبال شد.
🔻پس از پيروزي انقلاب هم، اين شهيد مظلوم توسط گروهک #منافقين، هواداران بني صدر، عناصر ليبرال و جريان وابسته به گروهک هاي مارکسيستي مورد هجمه قرار گرفت.
📚خاطرات محمدرضا پيشگاهي فرد، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامي، 1385.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
💢استاندار سمنان در نشست تخصصی آسیبشناسی جریانهای فرقهای: #دین_ستیزی، هدف فرقهها و نحله های انحرافی
👈🏻«آشناگر»، هدف از ایجاد فرقهها و نحلههای انحرافی را دینستیزی عنوان کرد.
✅روشنگر به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل استانداری سمنان/ «علیرضا آشناگر» در نشست تخصصی «رنگها و نیرنگها»، با حضور جمعی از مدیران کل، کارشناسان حراست و فعالان اجتماعی استان سمنان با اشاره به تلاش استعمار در به انحراف کشاندن قشر جوان و پویای جامعه گفت: #استعمار با جعل باورهای جدید به مقابله با دین به عنوان یک برنامه و روش کامل زندگی سالم برخاسته و سعی دارد با ایجاد فرق و شکاف قومی، جغرافیایی و مذهبی، وحدت و انسجام ملی را هدف قرار دهد.
🔹استاندارسمنان، دینستیزی و عقل گریزی را وجه مشترک فرقهها و #نحله_های_انحرافی عنوان کرد و افزود: عرفانهای اصیل و واقعی، انسان را به سمت خدامحوری سوق میدهد، در حالیکه عرفانهای کاذب به سمت خودمحوری حرکت نموده و با هدف برجستهسازی رهبر تشکیلات فعالیت می کنند.
🔸رئیس شورای تأمین استان سمنان، آگاهیبخشی، روشنگری و اطلاعرسانی را از اقدامات مطلوب و مؤثر در شکست برنامههای سردمداران استعماری عنوان و تأکیدکرد: تضعیف آموزههای دینی و فراموشی #فرایض_الهی امر به معروف و نهی از منکر، از عوامل اصلی در جهت رشد عرفانهای کاذب به شمار میرود.
🔹آشناگر همچنین در ادامه سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهرهمندی از توان علمی، تخصصی و پژوهشی سازمانهای مردمنهاد در تولید بستههای مناسب فرهنگی، اخلاقی و سیاسی گفت: تسلط بر سازمانهای مردمنهاد از اهداف و برنامههای مؤسسان و برنامهریزان فرقههای #انحرافی است، لذا باید تلاش کرد با توجه بیشتر به اینگونه مؤسسات و مراکز، از توانمندی آنان در بسط و گسترش تفکر ناب اسلامی بهره برد.
🔸وی با انتقاد از حضور کمرنگ متخصصان و کارشناسان فرهنگ و تعالیم اسلامی در بستر فضای مجازی گفت: جوانان، تنها هستند و همه ما و بهخصوص اهالی اندیشه و قلم و عالمان، وظیفه داریم تا با ورود مؤثر در این بستر، نسبت به معرفی اسلام ناب و #عرفان_های_اصیل و حقیقی تلاش کنیم.
🔹آشناگر در پایان سخنان خود با قدردانی از برگزارکنندگان این نشست و نمایشگاه تخصصی، بر ضرورت حساسیت نسبت به قشر جوان تأکید کرد و گفت: اگر دغدغه جوانان را نداشته باشیم، موجب آلوده شدن آنان به فضای مسموم و جداییافکن #فرقهها شده و در این صورت، همه گرفتار خواهیم شد.
❗️شایان ذکر است، مجموعه نشستها و نمایشگاه تخصصی آسیبشناسی #جریان_های_فرقهای با عنوان «رنگها و نیرنگها»(درنگی بر فرق انحرافی و عرفانوارههای نوظهور) از 20 دیماه با همکاری استادنداری سمنان و نهادهای فرهنگی-مطالعاتی در حال برگزاری است.
@feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«هارون یشایایی»، فعال رسانهای #کلیمی :
«امامخمینی(ره)، یک تئوریسین واقعی بود. »
@Feraghvaadyan
🔴 توهین سران بهائی به مردم ایران
♨️سرکردههای بهائی، همواره در آثار خویش با کینه بسیاری از ایرانیان یاد کردهاند. حتی #شوقی_افندی، با اينکه شناختي از ايران نداشت و آداب و رسوم ايراني را هرگز نديده و نميدانست، فردي کاملاً ضدايراني بود. ابعاد توهینهای این گروه بسیار گسترده و زننده است که در ادامه با پوزش از مخاطبین محترم، تنها به نقل چند جمله از آن بسنده مینماییم.
🔸سران بهائی مردم ایران را «ملت جاهل و متعصب و متوحش (وحشی)»(1)، «ملت متعصب جاهل ستمکار، مردم جاهل و خونخوار، ناس نسناس»(2)
یا شوقی با بیشرمی میگوید:
«این امر مبارک در کشوری تولد یافت که مردمش به داشتن تعصب مفرط و #جهل و غفلت و ظلم و ستم مشهور آفاقند! لازم نیست به ستایش قدر و منزلت و استقامت نفوس مقدسی پردازم که در مقابل آن مردم خونخوار ایستادگی نمودند...»(3)
🔺این در حالی است که سردمداران #بهائیت، کوچکترین اشارهای به توحش و آشوبگری بابیان و بهائیان در طول تاریخ نکرده و ضمناً بهائیت را سرشار از دوستی و صلح معرفی میکنند!
پینوشت:
1-افندی، شوقی، توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله، لوح قرن احباء شرق (نوروز 101 بدیع)، مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 123 بدیع، ص 17.
2-ایقان، ص196.
3-هوشمند فتح اعظم، نظم جهانی بهائی (منتخب توقیعات مبارکه شوقی افندی)
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📅روزشمار ایام اغتشاشگری فرقه گنابادی(قسمت سوم)
🔻دراویش افراطی #فرقه_گنابادی که دیماه 1396 را با #تحصن –غیرقانونی- 10روزه در مقابل ندامتگاه اوین و گرفتن ژست پیروزی –پس از رأفت مسئولان و آزادی بازداشتشدگان- پشتسر گذاشتند، به این حد از تخلفات و عرضاندام، بسنده نکرده و بهواقع، آن را گامی برای پیشبرد سناریوی خود قلمداد کردند.
🔻بهاینترتیب در فاز دوم این حرکت، تیم مدیریتی گروهک «#مجذوبان_نور» -همچون گذشته- گام بعدی طرح خود را در ابتدا با تبلیغات رسانهای و در مرحله بعد، اقدامات میدانی پیش گرفتند. بدینسان، روزهای نخست بهمنماه 1396، سرآغاز برچیده شدن آرامش از منطقه پاسداران تهران شد تا در اسفندماه به فاجعهای بزرگ (غائله گلستان هفتم) مبدل گردد.
🔻بدینسان، در چهارم بهمنماه سال گذشته، افراطیون به بهانه حضور نیروهای امنیتی در مقابل خانه #قطب(موسوم به دولتسرا در پاسداران تهران)، اقدام به لشکرکشی خیابانی کرده و تهدید به انجام تجمعی 300 نفره در مکان(گلستان هفتم) را در رسانههای خود منتشر ساختند که با استقبال و حمایت جریانهای برانداز و معاند همراه شد.
🔻پس از آن، دراویش در یک بازی رسانهای با ادعای پراکنده شده نیروهای امنیتی به سبب تهدید فوقالذکر، خود را پیروز میدان نشان دادند تا ضمن قدرتنمایی، به تشجیع و تحریک احساسات مریدان بپردازند.
🔻نکته قابلتأمل در این برهه از اغتشاشگریهای دراویش، بزرگنمایی تحرکات آنها توسط سایر جریانهای معاند –در فضای حساس پس ازاغشاشات دیماه- بود که با انعکاس اخبار اقدامات دراویش، آنها را به عنوان الگوی اعتراضگری و مبارزه خیابانی، مطرح ساختند؛ امری که به مذاق افراطیون خوش آمد و چهبسا آنها را یک گام در پیشبرد نقشهشان به جلو راند. هرچند طمع سهمخواهی و مطالبهگری، چشمشان را بر حقایق بسته و غافل از این بودند که خود به بازیچه و ابزاری برای دیگر جریانهای برانداز مبدل شدهاند.
↩️به هر روی، ایام ابتدایی بهمنماه، نخستین جرقه تجمع دراویش مقابل منزل قطب فرقه و رقم خوردن گام به گام اغتشاشات و در نهایت، فاجعه #گلستان_هفتم بود.
ادامه دارد...
بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan