eitaa logo
روشنگر مدیا
961 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
558 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
👈تحليل سودجويانه يكي از عناصر #فرقه_گنابادي از چرايي غائله #گلستان_هفتم. 🔹طرفداران مأذون خارج‌نشين و افراطيون فرقه،‌ از غائله گلستان هفتم براي دميدن بر آتش اختلافات دروني و هجمه به رقبا بر سر كرسي #قطبيت بهره مي‌جويند. @feraghvaadyan 👈و اين است،‌مرام درويشي مدرن
📺 رسانه‌های تبشيری؛ هجمه‌ای خاموش ⭕️در دهه اخير، 📡شبکه‌های ماهواره‌ای #تبشيری به مهمترين ابزار تبشيری در مناطق مختلف جهان تبديل شده‌اند. ابزاری که می‌تواند مرزها را بدون هيچ مشکلی در نورديده و اذهان مردم را در کشورهای مختلف متوجه خود سازد. اين شبکه‌ها در ابتدا تنها به دوبله و پخش موعظه و #مراسم_عبادی برای مخاطبان ميپرداختند که با اجاره زمان از ديگر شبکه‌های ماهواره‌ای صورت می‌پذيرفت، اما پس از مدتی با راه اندازی شبکه‌های مستقل تبشيری، فعاليت آنها وارد مرحله تازه‌ای شد. اين قبيل شبکه‌ها با کمک سازمانهای بزرگ تبشيری- #صهيونيستی توانستند ماهيت سازمانی به خود گرفته و نه تنها به تهيه و پخش برنامه بپردازند، بلکه به کانال ارتباط دوسويه با مخاطبان نيز تبديل گردند. حتی برخی از اين شبکه‌ها به تدريج و در ادامه فعاليت، به محور ارتباطی ديگر سازمانهای تبشيری مبدل شدند. @feraghvaadyan
♨️جامعه سازی بهائیت(2) 🔸لذا از سال 1996م. با فراخوان به حوزه هاي مختلف تشکيلاتي، به دنبال يافتن طرحي براي پياده سازي منويات خود بود، نهايتاً «طرح روحي» پذيرفته و جهت اجرا ابلاغ ميگردد. طرح روحي عمدتاً بر روي تربيت از سنين پايين معطوف بود، پس تشکيلات براي تعميم فعاليت ها در ابعاد مختلف، چند خط عملياتي ديگر را به مرور زمان بر آن افزود تا نهايتاً مجموعه اي تحت عنوان «جامعه سازي براي جهان» تصويب گرديد؛ طرحي عمده که اجراي آن در تشکيلات تمام کشورها، جهت آزمايش کارآمدي و تحقيق و بررسي، مدتي به طول انجاميد. در حال حاضر، جامعه سازي بهائي در سه بخش تقسيم شده که قصد داريم در اين نوشتار و مطالب آينده، هر يک را با استفاده از اسناد و مدارک مربوط، مورد بررسي و تحليل قرار دهيم. 👈امروزه محافل بهائي زير نظر دستور مستقيم مرکز اصلي تشکيلات، در سه خط کاري فعاليت مي کنند: 1. 2. گفتمانهاي اجتماعي 3. توسعه اجتماعي-اقتصادي @feraghvaadyan
♨️نسبت تصوف با قرائتهای نوین درویشی 🔴#تصوف و درویشی گري طی سالها، فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته و با تغییر و تحولات بسیار در ماهیت و ساختار همراه بودهاست. آنچه امروز به عنوان «تصوف فرقه ای» از دل این روند بیرون آمده و در قالب فرقه های مختلف درویشی در حال فعالیت می باشد، از زاویای مختلف قابل نقد و بررسی است. نکته قابل تأمل آنکه، خود فرق #درویشی نیز در حال گذار از نوعی تحولات ماهوی و تشکیلاتی می باشند که حواشی زیادی رقم زده و پیامدهای گوناگونی برایشان داشته است. 🔷یکی از شاخص ترین فرق درویشی به لحاظ سابقه فعالیت، #فرقه_گنابادی است که از این قاعده مستثنی نبوده و به ويژه طی سالهای اخیر، با چالش هاي درون فرقه ای بسیاری مواجه گشته. بروز چنددستگی، شکل گیری جریان افراطی و رقابت هاي آشکار و پنهان بر سر جانشینی قطب سالخورده و بیمار فرقه، از آن جمله است. تمرکز نوشتار حاضر بر طیف افراطی فرقه گنابادی، موسوم به «#مجذوبان_نور» است که با اقدامات خود، فصل تازهای از تحولات را در فرقه رقم زده و فراتر از آن، با مطرح ساختن «درویشی مدرن»، از تولد گونه تازه ای از درویشی گری پرده برداشته اند که آثار و پیامدهای اجتناب ناپذیری بر درویشی گری به طور خاص، تصوف در معنای عام و نیز جامعه خواهدداشت. @feraghvaadyan
⭕️ تازه ترین اظهارات جنجالی امام جماعت زن برلین 📣روشنگر به نقل از امل برلین/«سیران آتش»، موسس و امام جماعت زن مسجد لیبرال برلین که در کنفرانسی با نام «زن و سکسوالیته: پایانی برای یک تابو؟» در برلین سخن می‌گفت، مدعی شد: «اسلام به یک انقلاب جنسی نیازمند است.» او در سال‌های گذشته کتابی هم با همین نام منتشر کرده است. در مسجد وی، زنان می‌توانند بدون حجاب اسلامی در کنار مردان نماز بخوانند، از حضور هم‌جنسگرایان و دیگر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی نیز در این مسجد استقبال می‌شود. ↙️ وی همچنین مدعی شد: «باید بپذیریم که وضعیت حقوق زنان در کشورهای اسلامی، به مراتب بدتر از کشورهای غربی‌ است. حکومت‌ها در کشورهای اسلامی، دموکراتیک نیستند و معتقدند که باید بر اساس قوانین اسلامی خودشان عمل کنند و به حقوق بشر پایبند نیستند.» ↙️حمايت آلمان از اين زن و مسجد ليبرال وي در راستاي اشاعه اسلام با قرائت‌ آلماني -مدنظر حاكميت آلمان- صورت مي گيرد. افزايش جمعيت مسلمانان آلمان، به دغدغه‌اي جدي براي مقامات اين كشور مبدل شده و براي سمت و سو دادن به به اين جمعيت، طرح‌هايي از جمله حمايت از اين‌دست قرائت‌هاي انحرافي از اسلام را در دستوركار دارد. اقدامات اين زن و مسجد وي در ايام اخير در سايه تبليغات رسانه‌اي آلمان، با حواشي زيادي در افكارعمومي همراه بوده‌است. @feraghvaadyan
⭕️عرفان مانتر ا (2) ▫️فرقه با تمسک به مباني فکري برخي عرفان هاي شرقي، قائل به تناسخ مي باشد: « روح وجود داشته و به عنوان يک حقيقت علمي مورد پذيرش و مجموعه کنش هاي انساني در زندگي قبلي، اثر مهمي در زندگي بعدي خواهدداشت... ارواح پاک تر در مسير به سوي تعالي در دوره هاي بعدي حيات در جايگاه بالاتري قرار مي گيرند و ارواح شرير در جايگاه پست تر.» ▪️ البته اين اعتقاد را بايد مورد پسند سرکرده دانست که در گفتار و نوشتار -به صورت مستقيم و غيرمستقيم- خود را منجي () خوانده و مدعي الهام و کشف و شهود و حلول روح برتر در خود است. اين ادعاها توسط تني چند از نزديکان سرکرده(سرشاخه هاي فرقه) به طور مرتب به اشکال مختلف مطرح مي گردد تا بزرگنمايي و بخشي به سرکرده، محقق شده و مورد پذيرش پيروان قرار گيرد. @feraghvaadyan
👤آيت الله محمدعلي تسخيري 👈مشاور مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در امور جهان اسلام: ♦️سيره ائمه(ع) هم تقريب مذاهب بود و هم گفتگو با #اديان. قرآن قاعدهاي عام دارد که مي توانيم آن را به هرگونه گفتگو ميان متدينان سرايت دهيم. اين قاعده، مسئله تمرکز بر مساحت مشترک است. قرآن کريم ميفرمايد: «قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَ بَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ» (سوره مبارکه آلعمران، آيه 64) 🔹 «كَلِمَةٍ سَواءٍ» همان مباحث و تصورات مشترک است. رفتار ائمه (ع) هم بر همين مبنا بود. آنها از يک طرف تقريب #مذاهب با اشاعه گفتگوهاي منطقي و قرآني را دنبال ميکردند و از طرف ديگر، تقريب اديان با تمرکز بر مساحت مشترک را پيگيري مينمودند. لذا ما هم از اين قواعد استفاده ميکنيم و روش گفتگوي منطقي را از رفتار بزرگان ميآموزيم. @feraghvaadyan
✝️♨️نگاهي به عملکرد آموزشگاه کتاب مقدس ♦️نگاهي به روند حرکتي آموزشگاه کتاب مقدس ايران (آکما) نشان مي دهد عملکرد آن دقيقاً بر اساس اهداف از پيش تعيين شده بوده است؛ 👈اهدافي که در بسياري وجوه، با هدف هاي #کليسا همپوشاني داشت. در نگاهي جامع، عملکرد آموزشگاه را مي توان در موارد ذيل خلاصه نمود: 1- برنامه ريزي آموزشي و تبيين اهداف تعليمي به منظور بالابردن سطح تعليمي کليساهاي شورا. 2- پذيرش دانشجو و تربيت شاگرد و خادم براي تبشير و تبليغ مسيحيت صهيونيستي. 3-تدريس و تعليم الهيات #مسيحي در سطوح مختلف به صورت حضوري و مکاتب هاي 4-ترجمه و تکثير کتب الهياتي و تعليمي. 5-چاپ فصلنامه "بنياد راستي" به عنوان نشريه ارگان آموزشگاه کتاب مقدس. @feraghvaadyan
🔴آسيب شناسي جداشدگان از فرقه هاي تشکيلاتي 🔻وقتي در مورد نجات يافتگان و متبريان فرقه هايي مثل بهائيت سخن به ميان مي آيد، بيشترِ افکار به دنبال آگاهي از مناسبات دروني #فرقه و آسيب هايي است که#تشکيلات به فرد وارد آورده. حال آنکه بايد در نظر داشته باشيم، جدا شدن از يک فرقه، وضعيت بسيار متمايز و ويژه اي براي فرد متبري ايجاد مي کند و چنين تغيير بزرگي در زندگي -به خصوص براي افرادي که در محيط هاي تشکيلاتي سر مي کردند- تا اندازه زيادي بر ابعاد و زواياي پيدا و پنهان زندگي شخصيشان مؤثر و بعضاً مشکل زا مي باشد. 🔻اين موضوع براي تمام نحل و فرقه هايي که بر مبناي تشکيلات منسجم و مشخص پيش مي روند صادق است، چراکه فرد در يک محيط فرقه اي، تنها حضور فيزيکي پيدا نمي کند، بلکه آنجا زيست مي کند. اين مسئله براي افرادي که از ابتداي تولد، در فرقه اي مثل #بهائيت متولد شده اند و کل اعضاي خانواده و دوستانشان بهائي بوده اند، به مراتب شديدتر است. محيط فرقه، هويت فرد را شکل داده و با تمام توان از آن حراست مي نمايد. در واقع يکي از بخشهاي اصلي نفوذ، ايجاد #هويت_اجتماعيِ مد نظر تشکيلات است. @feraghvaadyan
❇️مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در مجموعه «نائیری» برگزار شد. ✔️مجموعه فرهنگی-ورزشی ارامنه «» روز جمعه 26 بهمن، اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمود. 🔹در این مراسم کتاب«پیوند خون گسستنی نیست» با موضوع معرفی شهدای محله مجیدیه، به قلم هویک میناسیان رونمایی شد. 🔸سعید تقوی رئیس اداره امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر کارن خانلریان نماینده ارامنه در مجلس شورای اسلامی، علی نورپور معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 تهران، هویک میناسیان نویسنده این کتاب ارزشمند و جمعی از خانواده‌های شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی میهمان این مراسم بودند. 🔹در پایان مراسم، از خانواده‌های شهدا و جانبازان محله مجیدیه تقدیر به عمل آمد. 📚گروه ترجمه روشنگر @feraghvaadyan
🔴سنت هاي خالي از سنت 🔶يکي از جريان هاي پرنفوذ در حوزه #دين که در دهه هاي اخير، چهره بيشتري از خود نشان داده، "جريان سنت گرايي" است. #سنت_گرايي در قرن بيستم با انديشه هاي "رنهگنون" پا گرفت و توسط "آنانده کنتيش کوماراسوامي" هويتي نظام وار يافت. در ادامه، با مطالعات "فريتيوف شوان"، "بورکهارت"، "ماركوپوليس" و "مارتين لينگز" توسعه پيدا کرد و به يک گفتمان و جريان فکري مبدل شد. 🔷سنت گرايان مدعي اند اين مکتب فکري (به اصطلاح)، واکنشي نسبت به #مدرنيته است که بر رجوع به شرق و سنت ها تأکيد دارد. اگرچه سنت گرايان بر مؤلفه هايي چون حکمت خالده، دين، امر قدسي، راست انديشي، هنر، نقد تجددگرايي و وحدت متعالي اديان، تکيه داشته و همانند روشنفکران به رابطه دين و مدرنتيه توجه دارند، اما برخلاف ايشان به هماهنگ سازي دين با مدرنيته معتقد نيستند بلکه چاره را در بازگشت به اصول سنتي مي دانند. @feraghvaadyan
🆔 https://www.instagram.com/feraghvaadyan 📱🖥 🌐 صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید..🙏
♦️تفکيک رسمی از جريان هاي ناصواب ⭕️گذشته از سردمداران -اغلب- غربي فرصت طلبان داخلی، مسئله حقوق اقليت ها را بهانه اي براي هر جريان و شخص و کژانديش فراهم نموده تا به محض در افتادن در ورطه تباهي و رسوايي، بلافاصله اين پيراهن عثمان را عَلَم کرده و تحت لواي آن به فرافکني و مظلوم نمايي -به عنوان رويکردي مشترک- بپردازند تا بلکه راهي براي نجات بيابند. 🔺جريان هايي چون طيف افراطي اهل حق، موسوم به «مجمع فعالان مدني»، فرقه ، گروهک (شاخه تندرو دراويش فرقه اي)، سرکرده فرقه (طاهري) و ...، از جمله اين فرصت طلبان داخلي هستند که با ادعاي قرار داشتن در زمره «اقليت هاي ديني» يا طرح مسئله «حقوق و آزادي هاي فردي» مي کوشند از آب گل آلود ماهي بگيرند. جالب آنکه، همين گروه ها -خواسته يا ناخواسته- به عمال زيردست جريان هاي خارجي مبدل مي شوند، چراکه از آنها به عنوان يکي از ابزارهاي اعمال فشار بر نظام بهره مي جويند. @feraghvaadyan
👤دکتر"محمود بازرگاني"، استاد دانشگاه فعال سياسي پيش از انقلاب درگفتگو با روشنا: ♨️يکي از جريانهايي که اقداماتش در راستاي اهداف ساواک نسبتاً با موفقيت همراه بود، "انجمن مبارزه با " بود که بعدها به نام "" مشهور شد. انجمن، تأمين کننده همان اهداف بود. فعاليت انجمن باعث مي شد مبارزه با ظلم در درون افراد از حالت بالفعل به رکود کشيده شود. ♨️با چنين اهدافي بود که کلاس هاي انجمن در نقاط مختلف کشور گسترش يافت. طبق آخرين آماري که در سال 1350 به دست آوردم، 11هزار جوان مستعد، با ايمان و با تقوا که به حرام و حلال توجه داشتند، در قالب هايي هدايت شده از اصل مبارزه با رژيم، حاکميت امريکا و متحدانش، غافل نگاه داشته شده بودند. شاه نيز به هر اقدامي که دوست مي داشت، مبادرت مي ورزيد و در سايه همين رکود، بيخبري و خمودگي حاصل از تلاش هاي انجمن حجتيه بود که دستگيري هاي گسترده و اقتدار فزاينده ي هر روز بيشتر مي شد و گروه هاي مبارز تحت شديدترين کنترل ها قرار داشتند. @feraghvaadyan
🗓روزشمار ايام اغتشاشگري ♨️از اوين تا گلستان هفتم چنانچه در بخش‌هاي پيشين گذشت، طيف افراطي ، موسوم به گروهك «مجذوبان‌نور» با سوءاستفاده از فضاي ملتهب اغتشاشات دي‌‌ماه 1396، سناريويي طراحي‌شده خود را آغاز كردند. اين برنامه به صورت جدي از تحصن –غير قانوني- 10 روزه مقابل ندامتگاه اوين(به بهانه آزادي سه تن از عناصر آشوبگر دراويش) شروع شد و طي چند مرحله و گذر از چندين فراز و فرود –خواسته‌يا ناخواسته- به بهمن‌ماه و آشوب در خيابان‌هاي منطقه پاسداران تهران كشيده‌شد تا در نهايت، شرايط براي رقم زدن پرده آخر اين نمايشنامه در ، مهيا گردد. وقتي ، نخستين فاز مبارزاتي خياباني خود را مقابل منزل قطب فرقه در روزهاي مياني بهمن‌ماه‌ اجرايي كردند، رويكرد رأفت و مداراي متوليان امنيتي با ايشان و تلاش براي فيصله دادن آرام قضايا، فريفته تبليغات رسانه‌هاي برانداز شده، خود را پيروز ميدان، تصور كرده و جسارتي بيشتر يافتند. بدين‌ترتيب، به تحركات رسانة‌اي خود براي تحريك احساسات و تشجيع دراويش ادامه دادند تا در فرصت مقتضي، فاز نهايي را اجرايي سازند. اين انتظار براي مجذوباني‌ها، چندان طولاني نبود و در روزهاي پاياني بهمن‌ماه به واسطه اقدام مجرمانه چند تن از در سرقت اتومبيل، شرايط مدنظر فراهم شد. ❌ماجرا از چه قرار بود؟ روز يكشنبه 29بهمن‌ماه 1396، دو تن از دراويش گنابادي به اتهام سرقت ماشين در كلانتري 106 نامجو، بازداشت مي‌شوند. به دنبال اين امر، تني‌چند ازعناصر درويش به كلانتري مراجعه و با اقدامات مجرمانه، موفق به فراري دادن آن‌ها مي‌شوند. در اين اقدام، تمام دراويش حاضر در صحنه، جز يك تن(نعمت‌ا... .ا) موفق به فرار مي‌شوند. دستگيري اين عنصر افراطي، بهانه‌اي مي‌شود در دست افراطيون و نطفه در همين‌جا شكل مي‌گيرد. ❗️مجذوباني‌ها وارد ميدان مي‌شوند سايت مجذوبان‌نور بلافاصله وارد عمل شده و در يادداشتي با عنوان «بازداشت دراويش با توسل به نقشه‌هاي امنيتي»، ضمن تشويش اذهان عمومي، پروپاگانداي خود را براي «درخواست آزادي نعمت‌ا... .ر» آغاز مي‌كند. اين تبليغات به‌تدريج به لحاظ كمي و كيفي در كانال‌ها و گروه هاي دراويش گنابادي، ادامه يافته و از «درخواست» به «تجمع دراويش براي آزادي» تغيير ماهيت مي‌دهد. ↩️بدين‌سان از عصر روز 30 بهمن‌ماه 1396، در ابتدا حدود 20 تن از افراطيون –به‌ويژه چهره‌هاي شاخص مجذوبان‌نور- با در دست داشتن پلاكاردهايي مبني بر آزادي مشاراليه به تجمع –غيرقانوني- مقابل كلانتري 102 پاسداران مي‌پردازند؛ تجمعي كه در سايه تبليغات و فراخوان‌هاي رسانه‌اي، لحظه‌به لحظه گسترده‌تر شده و از سكوت به شعاردهي، بستن خيابان، تهديد متوليان كلانتري و در نهايت، سنگربستن، و حمله به نيروهاي امنيتي مبدل گرديد. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🗓روزشمار ايام اغتشاشگري #فرقه_گنابادي ♨️از اوين تا گلستان هفتم چنانچه در بخش‌هاي پيشين گذشت، طيف اف
[In reply to فرق و ادیان] 🗓روزشمار ايام اغتشاشگري فرقه گنابادي(بخش پاياني) 🔴با وجود تلاش مسئولان امنيتي براي مذاكره با دراويش و رفع‌و رجوع مسالمت‌آميز اين ماجرا، اما مشي افراطي مجذوباني‌ها در نهايت عمق فاجعه را در شب اول‌اسفندماه 96 رقم زد؛ هجوم اتوبوس مرگ به افراد حاضر در صحنه و شهادت چند تن از نيروهاي انتظامي و بسيج. 🔻تخريب اموال عمومي، آسيب به منازل منطقه و اموال شخصي، از ميان رفتن نظم عمومي، زخمي شدن ده‌ها تن از نيروهاي امنيتي و تهديد امنيت ناشي از اين غائله، هرچند بسيار عميق هستند اما شايد بتوان از منظري آن‌ها را آثار فرعي اين فاجعه دانست. به‌تعبيري، اصلي‌ترين و نخستين پيامد گلستان هفتم -كه چه‌بسا آنطور كه بايد مورد توجه قرار نگرفته- جنبه‌هاي خطرآفرين و تهديدكننده يك جريان فرقه‌اي است. 🔻فاجعه گستان هفتم نشان داد، جرياني فرقه‌اي، حتي برآمده از تصوف و مدعي عرفان، سلوك و صلح‌دوستي چون ، در صورت سوءمديريت و مواجهه آگاهانه مي تواند در طي زمان به غده اي سرطاني و خطري تهديد‌كننده امنيت عمومي و حتي ملي مبدل گردد؛ چنانچه در قضيه اخير نيز بيم آن مي‌رفت كه با تداوم سوءاستفاده جريان‌هاي معاند از اين حركت، به مسئله‌اي تمام‌امنيتي تبديل شود. 🔻يك سال از اين فاجعه مي گذرد. گلستان هفتم را بايد از جنبه‌هاي مختلف، علل، ريشه ها، عوامل و عناصر، آسيب‌ها و پيامدها و...، مورد آسيب‌شناسي قرار داد و نتايج حاصل را پيش‌زمينه تحقيقات و مطالعات عميق تر جامعه‌شناسي نمود تا در آينده بتوان استوارتر و هوشيارانه‌تر در مسير اتحاد و انسجام دروني براي حفظ جامعه‌اي متكثر گام برداشت. 👈🏻در پايان اين مجموعه نوشتار، به پاسداشت خون پاك ، ضمن اداي احترام به ايشان و خانواده‌هاي معززشان، پيشنهاد مي‌شود براي زنده‌نگاه داشتن ياد و خاطره فداكاري و مظلوميتشان، خيابان محل شهادت اين عزيزان (گلستان هفتم) در اقدامي شايسته به نامشان مزين گردد؛ «شهداي فاطمي» 📚بخش تحليلي روشنگر @feraghvaadyan
🔵تجلیل از خانواده جانباز ارمنی ماسیس آساطوری، در همایش تجلیل از بانوان فعال در انقلاب و دفاع مقدس 🔸روشنگر به نقل از آلیک/همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز یکشنبه 28 بهمن ماه 1397 ساعت 9 صبح مراسم تجلیل و تقدیر از چهل بانوی فعال در حوزه انفلاب اسلامی و #دفاع_مقدس همراه با مراسم رونمائی از چهل کتاب صوتی با موضوع نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فرهنگسرای اندیشه واقع در بوستان اندیشه به عنوان «فصل رویش»، با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس، با حضور جمعی از سران ارتش و سپاه و خانواده های شهدای حرم و انقلاب و نماینده رادیو نمایش و نمایندگانی چند از دشت آزادگان برگزار گردید. 🔸در این جمع خانواده #جانباز_ارمنی ماسیس آساطوری نیز حضور داشتند . خانم سدا آساطوری به همراه دخترش سرینه آساطوری هم از طرف خانم دکتر مجتهد زاده ریاست محترم سازمان نشر و حفظ آثار و ارزشهای زنان در دفاع مقدس جزو مدعوین این همایش بودند که از ایشان نیز با اهدای هدایائی تقدیر و تمجید بعمل آمد. @feraghvaadyan
♨️رهبری و فعالیت در مدرسه علوی به دنبال پیروزی انقلاب اسلانی، فعالیت انجمن پس از تعطیلی _ظاهری_ بعد از مدتی دوباره از سرگرفته شد. در خصوص اقدامات و فعالیت‌ انجمنی ها هم امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب، بارها به مسئولان نکاتی را گوشزد کرده و هشدار داده بودند. 👤 آیت الله هاشمی رفسنجانی در همین راستا خاطره ای بیان می کنند: «آقاى [منوچهر] متكى، [معاون بين‌الملل وزارت امورخارجه] آمد. گزارش مذاكرات با هيئت عراقى را داد و از نتايج سفر [رینالدو] گاليندوپل، [نماینده ویژه كميسيون‌حقوق بشر سازمان‌ملل] اظهار رضايت كرد و براى سفر به آفريقا مشورت نمود. عصر دكتر [محمدعلي] نجفى، [وزير آموزش و پرورش] آمد. گفت رهبرى پيغام داده‌اند كه ، مركز فعاليت حجتيه‌اى‌ها شده است، کنترل شود. در جلسه شوراي‌عالى انقلاب فرهنگى شركت كردم. طرح تغيير نظام آموزشي‌متوسطه در دستور بود. چند ماده تصويب شد و نماينده شورا در هيأت بررسى رشته‌هاى دانشگاه آزاداسلامى تثبيت شد. تا ساعت هشت شب كار كردم و به خانه آمدم.» 📚 خاطرات و کارنامه آیت الله هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۹، اعتدال و پیروزی، نشر معارف انقلاب، خاطره روز ۲۴ مهر @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️ناگفته‌هایی از کانون بهائیت 📗کتاب‌هایی که از متبریان فرقه ضاله بهائیت نگاشته می‌شود از جمله منابعی به شمار می‌روند که در شناخت این فرقه، کمک شایانی می کند. یکی از این کتاب‌ها، کتاب خاطرات صبحی، نوشته فضل الله مهتدی معروف به صبحی از نزدیکان و فرد مورد اعتماد است که البته در این کتاب همانگونه که خودش اذعان می کند همه مطالب و اسرار را بیان نمی کند.« تمام اين اسرار را كه عبدالبهاء به صرف اعتماد و راستي و درستي من مكتوم نمي داشت،افشا نمي نمايم»(1) ♨️با این وجود، کتاب حاوی نکات جالبی از تشکیلاتی و تو خالی بودن این فرقه می باشد که یکی از این نکات، نحوه تشرف پیروان مسلک دروغین و وضعیت خانواده‌های ایرانی در و عکا است که مدت اقامت این خانواده‌ها 9 یا 19 روز بیشتر نبود. 📗 صبحی در این خصوص می نویسد: « اين ايام قليل براي درك حقايق و فهم مسائل كفايت نمي كرد! خاصه كه چند روز از اين مدت را در عكا به سر مي بردند و هم به امورات شخصي خود مي رسيدند و چون مقصود اصلي ايشان از اين مسافرت جز تشرف به حضور عبدالبهاء و زيارت «روضه»مقصود اصلي ايشان از اين مسافرت جز تشرو «مقام اعلي» چيز ديگري نبود، زائرين به همين اندازه قناعت مي كردند و البته صلاحهم جز اين نبود، زيرا اكثريت توقف اُنس زياد رعب ايشان را مي برد و پرده وهمشان رامي دريد و چيزهايي مي شنيدند و اموري مي ديدند كه به احتمال باعث سستي ايمانشان گشته، نفس مدعي را چون خود... مي شمردند.»(2) 👈🏻در واقع سران بهائیت برای آنکه پیروانشان از مسائل داخلی و همچنین موهوم و ساختگی بودن این سر درنیاورند صلاح نمی دیدند ایرانی ها زمان زیادی را در کانون بهائیت حضور داشته باشند. 📚پی نوشت: 1--كتاب صبحي يا خاطرات، ص 2 2-كتاب صبحي يا خاطرات، صص 174 ـ 173 @feraghvaadyan
⭕️القای دانش _به اصطلاح_ معنوی از طریق تله پاتی در اکنکار ♨️فرقه #اکنکار، مدعی است انسان از خدا جدا شده و براي بازگشت به خدا و خدا شدن بايد به مراقبه بپردازد تا به خودشناسي رسيده و از آن به خداشناسي برسد و در نهايت به مقام متعالي خدا نائل شود. این فرقه، ادعا می‌کند دانش معنوی به قدری ماورائی است که نمی‌توان از کتاب‌ها و عبارات جستجو کرد و حقیقت الهی را باید تجربه کرد و نمی توان آن را به‌گونه دیگر درک کرد. «بخش اعظمی از دانش معنوی، آنچنان ماورائی است که به کلمه و عبارت در نمی آید و می بایست از طریق #القای_فکری(تله پاتی) از مسافر به بشر انتقال یابد.»(1) نکته دیگر، لزوم القای این امر از طریق استاد(مسافر) است که از دیگر ادعاهای این فرقه می باشد. 📚پی نوشت: 1.پل توئيچل، دندان ببر ص 27 @feraghvaadyan
🔺 #گلستان_هفتم و چند واژه تازه ✍درست یک سال گذشته در همین زمان و ساعات بود که فاجعه ای در دل پایتخت رقم خورد تا چند واژه به دایره واژگان افزوده شود. لغاتی با ترکیب منفی که دامن فقر و درویشی و تصوف را تا همیشه تاریخ آلوده ساخت. 🔔«دراویش داعشی»، فریاد اعتراض و بهت و حیران جامعه نسبت به جنایتی بود که با پوشش درویشی گری در دل پایتخت رقم خورد تا این خطر حس شود که افراط هرجا باشد، هر هر لباسی و هر نامی، تنها یک نتیجه و اثر خواهد داشت؛ جنایت و مرگ اعتقادات و معنویت. ↙️دراویش داعشی ، تنها یک ترکیب اضافی نبوده و نیست، حرف ها در دل خود دارد و وجوه مختلف که می بایست مورد آسیب شناسی قرار گیرد. دراویش داعشی، هنوز بعد از یک سال، تازه است و هیچ کاه از صفحات تاریخ عملکرد فرقه گنابادی، زدوده نخواهدشد. ◾️در سالروز این فاجعه، فاتحه ای نثار شهدای فاطمی نماییم. @Feraghvaadyan
💢رژیم پهلوی در چنگ بهائیان ♦️اخبار و اسناد زیادی در خصوص نفوذ بهائیان در مناصب مختلف سیاسی و فرهنگی وجود دارد که نشان می دهد زژیم پهلوی به‌ویژه دوران محمدرضا، حیاط خلوت بهائی ها برای جاسوسی اسرائیل بود . بهائیان‌ ایران‌ مانند سایر بهائیان‌ جهان‌، جاسوسی‌ برای‌ را یك‌ وظیفه‌‌ افتخارآمیز می‌دانستند. 🔹هژبر یزدانی،‌ سرمایه‌دار معروف‌ بهائی‌ و صاحب‌ سهام‌ بانك‌ ایرانیان‌ و بانك‌ توسعه‌‌ كشاورزی‌ و ثابت‌ پاسال‌، یكی‌ از سرمایه‌داران‌ بزرگ‌ ایران‌ بهائی‌ بود. كلیه‌‌ سهامداران‌ شركت‌ زمزم‌ (پپسی‌ كولا)، بودند، حتی‌ مراكز فرهنگی‌ مانند تلویزیون‌ ایران‌ توسط‌ حبیب‌ا...‌ ثابت‌ پاسال‌ اداره‌ می‌شد. 🔺شاه‌ چنان‌ در حمایت‌ از بهائیان‌ كوشید كه‌ بهائیان‌ مدعی‌ بودند: «كارهایی‌ كه‌ اكنون‌ (سال‌ 48) به‌دست‌ اعلیحضرت‌ همایون‌ شاهنشاه‌ آریامهر صورت‌ می‌گیرد، هیچ‌ كدامش‌ روی‌ اصول‌ دین‌ نیست‌؛ زیرا خود شاه‌ به‌ تمام‌ دستورات‌ بهائی،‌ آشنایی‌ دارد».[1] 🔹بهائیان‌، نه‌‌تنها مورد حمایت‌ رژیم‌‌شاه‌ بودند بلكه‌ به‌ گفته‌‌ سپهبد اسدا... صنیعی‌ «حتی‌ رئیس‌جمهور آمریكا، جانسون‌، مرتب‌ به‌ احبای‌ ایران‌ تبریك‌ می‌گوید». [2] 📚پی نوشت: 1-آرشیو مركز اسناد انقلاب اسلامی، پرونده‌ بهائیان، سند شماره‌ 1242/329 مورخ 48/4/5، سند شماره‌ 15 در صفحه‌ 198 2-همان، سند شماره‌ 6736/هـ . مورخ 47/2/20، سند شماره‌ 16 در صفحه‌ 199 @Feraghvaadyan
☑️انجمن«ملی فرهنگی ارامنه» چهل سالگی انقلاب را جشن گرفت 🔸جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامگاه دوشنبه 29 بهمن به همت انجمن ملی فرهنگی برگزار شد.سعید تقوی مسئول دفتر امور اقلیت‌های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید زارع معاون دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقلیت‌ها از میهمانان این مراسم بودند. ▪️سعید تقوی در سخنرانی خود، اعلام کرد که با تلاش نیروهای پلیس سارق منازل برخی هموطنان ارمنی در محله مجیدیه دستگیر شدند، و به همین مناسبت از افسران پلیس حاضر در مراسم قدردانی کرد. 🔸سعید زارع نیز به نوبه خود به نیکنامی ارامنه در ایران اشاره کرده و مشارکت پیروان در جریان پیروزی انقلاب اسلامی را ارزشمند دانست. ▪️دکتر آندرانیک سیمونیان مدیر گروه ارمنی‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سخنران ویژه این مراسم، به تعداد شهدای ارمنی جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:«جامعه ارامنه بیشتر از دیگر اقوام و اقلیت‌ها در جنگ تحمیلی شهید داده است.امروز هم ارامنه در کنار ملت عزیز ایران ایستاده است، چون ما خود را اقلیت نمی‌دانیم.» 🔸وی در ادامه سخنانش به برخی مشکلات و موانع حقوقی موجود در رابطه با اقلیت‌ها اشاره کرد و گفت:«امروز که چهلمین سالگرد پیروزی را جشن می‌گیریم باید به بلوغ رسیدن آن را هم جشن بگیریم، و این به معنای موشکافی دقیق‌تر در مسائل حقوقی است، به خصوص حالا که همه در کنار هم در حال مقابله با تهدیدات و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد کشور هستیم.» 📚گروه ترجمه روشنگر @Feraghvaadyan
♨️علت حضور بهائیان در مناطق دورافتاده 🔺با یک سرچ ساده از نام #بهائیت، تصاویر متعدی از حضور گروه‌های بهائی در مناطق دورافتاده با حلقه‌ای از بچه‌های خندان سیاه‌پوست به دست می‌آید. این یکی از قاب‌های مورد علاقه فرقه بهائی است که پشت بندش از ساخت و ساز کمک به جوامع حرف می‌زنند. 🔸اما بد نیست دستورالعمل مرکز اصلی #فرقه در مورد بهره‌گیری از «جامعه‌سازی» برای تأسیس جامعه بهائی در منطقه توجه نماییم. در واقع بهائیان اقدامات متعددی را به نام توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع محلی و منطقه‌ای انجام می‌دهند که توسط مؤسسات مختلف محلی، منطقه‌ای، ملی، قاره‌ای و بین‌المللی وابسته به تشکیلات صورت می‌پذیرد. ↩️هدف اصلی از این اقدامات که به نام جامعه سازی مطرح می‌شود به گفته خود تشکیلات «تولید مستمر منابع انسانی» یا همان افزایش شمار بهائیان است تا «بدین طریق جوامع روبه رشد و ارگانیک ملهم از تعالیم #بهائی شکل گیرند که توانایی تاثیرگذاری بر اجتماع را دارند.» جوامع متمدن‌تر یا با سابقه فرهنگی عمیق، واکنش سخت‌تری در پذیرش تناقضات این تشکیلات نشان می‌دهند، از این رو است که بهائیان از گذشته، با حضور در جزیره‌های دور افتاده و به دور از تمدن سعی داشتند آمار خود را افزایش دهند. @Feraghvaadyan
🔴انجمن حجتیه و کار تشکیلاتی 🔸سازمان تشکيلاتي به مجموعه ساختاريافته اي اطلاق مي شود که براي هر يک از اعضا، شرح وظايف و مسئوليت هايي را مشخص و تعيين نموده است. اين فرايند، پيچيدگي خاصي دارد، زيرا هر سازماني از يک ساختار رسمي درون‌سازماني با سلسله مراتبي مشخص برخوردار است که تعيين‌کننده خط مشي آن سازمان بر اساس مأموريت هاي محوله مي باشد. ▫️، يکي از مصاديق بارز سازمان‌هاي مبتني بر تشکيلات مي باشد که اين ويژگي به ويژه در ساختار و عملکرد اين جريان، به وضوح قابل مشاهده است. خاطرات و مطالب منتشرشده اي که به افشاگري در خصوص انجمن حجتيه پرداخته، به خوبي نمايانگر اين حقيقت است که انجمن همچون برخي سازمان‌هاي فعال در عصر حاکميت ، از ساختاري مشخص و منسجم برخوردار بوده است. 📗هاشم آقاجری ، از اعضای اسبق انجمن حجتیه در کتاب خاطرات خود می نویسد: «انجمن، یک تشکیلات خیلی قوی داشت.دیسیلین، نظم، تشکیلات و کار تشکیلاتی، واقعا حرف نداشت. البته ما خلق را هم داشتیم، منتها سازمان مجاهدین اصلاً گستردگی انجمن را نداشت.»(1) 📚1 .از انجمن حجتیه تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حسن میرزایی ، انتشارات کویر، 1397، ص68. @feraghvaadyan
روشنگر مدیا
↙️صالحی در دیدار اسقف اعظم ارامنه تهران: فارغ از مسیحی، مسلمان و یا ازدیگر ادیان بودن،متعلق به ایران هستیم ☢️ روشنگر به نقل از مهر/ رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما همه فارغ از اینکه مسیحی، و یا از دیگر باشیم متعلق به ایران و یک خانواده هستیم. ما اشتراکات زیادی داریم و نیازی نیست روی افتراقات صحبت کنیم. 👈علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در دیدار با سبو سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه تهران، اظهار داشت: ما همه فارغ از اینکه مسیحی، مسلمان و یا از دیگر ادیان باشیم متعلق به ایران و یک خانواده هستیم. ما اشتراکات زیادی داریم و نیازی نیست روی افتراقات صحبت کنیم. 🔹وی گفت: شخصا تجربه ای که از تماس با عزیزان ارامنه دارم به نوجوانی بر می گردد، مدرسه من یک مدرسه عراقی بود که زیادی را آنجا داشتیم. بیروت هم که بودم در دبیرستانی که مدیر آنجا یک ارمنی بود تحصیل می کردم. 🔹رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: همینطور لبنان کشوری موزاییکی است که از تنوع قومی و مذهبی برخوردار است. اینها برای شخص بنده تجربه خوبی بود، من از عزیزان ارامنه همواره خوبی دیدم. در ایران هم تعداد قابل توجهی از اساتید ما از ارامنه بودند. 🔹سرکیسیان اسقف اعظم ارامنه هم در این دیدار با اشاره به اینکه تعداد ارامنه ای که در تهران زندگی می کنند ۶۵ الی ۷۰ هزار نفر است و ۱۰ هزار نفر هم خارج از تهران هستند، گفت: خدا را شاکریم در کنار مردم هستیم. ما خود را جزوی از ایران می دانیم. 🔹وی گفت: متاسفانه دنیای خارج این موضوع را متوجه نمی شود و از ما می پرسند شما چطور در ایران زندگی می کنید؟ به آنها می گوییم اگر خیلی نگران ما هستید خودتان هم بیاید اینجا را تجربه کنید. 🔹سرکیسیان تصریح کرد: ما نمی توانیم جزیره ای فکر کنیم و لذت باهم بودن را با کلمات نمی توان توصیف کرد. کتب مقدس ماهم این را می گوید که همه ما با یکدیگر ارزش پیدا میکنیم. ما باید این همبستگی و یکدلی را که گنجینه بزرگی است را حفظ کنیم. @feraghvaadyan