#بسته_خبری_ادیان
🔻نیکول پاشینیان نخستوزیر ارمنستان در جریان سفرش به ایران با #مسیحیان_ارمنی کشورمان دیدار می کند.
🔹برگزاری پانزدهمین همایش علمی زرتشتیان سراسر کشور، به همت کانون دانشجویان زرتشتی
🔻#رونمایی_کتاب «ارامنه و انقلاب مشروطه ایران» به همت نشر "شیرازه"
🔹گشایش دومین دوره جشنواره عکس #زرتشتیان ایران
@Feraghvaadyan
🔴تشکیلات و تحول ساختاری انجمن حجتیه
▫️سير تحول ساختاری #انجمن_حجتيه و تبديل شدن آن به جرياني تشکيلاتي، به ويژه پس از شکست دولت "مصدق" در کودتاي 28 مرداد 1332، به خوبي قابل مشاهده است. تا قبل از تأسيس سازمان اطلاعات و امنيت کشور، معروف به "#ساواک"، انجمن تحت سيطره ي ستاد ارتش قرار داشت. به عبارتي، نطفه تأسيس انجمن در ستاد ارتش شاهنشاهي بسته شده بود و سازمان ساواک، آن را رشد داد و تربيت کرد.
▪️امريکا با تأسيس #ساواک با مأموريت حفظ سلطنت در مقابل نيروهاي داخلي، هدايت و تربيت انجمن حجتيه را نيز به اين سازمان سپرد. انجمن حجتيه با آموزش هايي که از ساواک دريافت مي داشت، سازمان خود را بر اساس رهنمودهاي اين دستگاه اطلاعاتي، تنظيم نموده و زير نظر آن به اجرايي ساختن مأموريت هاي خود پرداخت.
📚ساختار تشکیلاتی انجمن حجتیه، نشریه روشنا، شماره 70
@Feraghvaadyan
💢تخریب اسلام به خاطر خودنمایی فرقه
▫️یکی از مشخصات بهائیت همچون بسیاری از #فرقهها، «بازسازی فکری» است. در واقع تشکیلات به هر وسیلهای فکر فرد را تخریب کرده و از نو با توجه به مبانی خود آن را میسازد.
🔺در ایران، بسیاری از متبریان از توهینهای تشکیلات علیه اسلام و جمهوری اسلامی تعریف میکنند که این عمل، برای این است که سعی دارند جامعه بیرون را در چشم اعضای فرقه سیاه، منفی و شیطانی نشان دهند و خود را نقطه مقابل و موجهترین اشخاص جلوه دهند.
👈🏻این عین جمله بهائیان است که «اگر تعالیم میرزا #حسینعلی_نوری در کشور اجرا شود ما یک کشور بزرگ و ایدهآل داریم و مشکلات در جامعه بهائی وجود ندارد و این مسائل همه در جامعه اسلامی است.»(1)
🔺در حالیکه حسینعلی نوری حتی نتوانست با برادرش سازش کند و از همان آغاز درگیریهای خانوادگی فرقه بر سر جانشینی و کسب قدرت فرقه، زبانزد تاریخ است. این جدای از تمام ترورهایی است که اعتقادات بابی و #بهائی منجر به آن شدهاست.
📚پینوشت:
1.مصاحبه شفافیت با مسعود.الف.
@Feraghvaadyan
✔️یوگا دروازه ورود به شبهمعنویتی سری
🔘«آنچه در کتاب ها یا در مراکز عمومی به صورت علنی آموزش داده می شود، تمام واقعیت یوگا نیست.کتاب ها و کلاس های گوناگون،نقطه شروع ودروازه ورود به یک مرام سری و #محرمانه هستند که واقعیت های آن به راحتی قابل بازگو کردن نیست.»
❌محققان دانشگاه کانکتیکات آمریکا در مطالعهای که بر روی بیش از 500 نفر از افراد مشغول به یوگا در سطح ایالات متحده داشتهاند، دریافتند: بسیاری از افرادی که یوگا کار میکنند، در ابتدا با انگیزههای سلامت جسمی و روانی وارد #یوگا میشوند ولی پس از مدتی با ابعاد -بهاصطلاح- معنوی یوگا آشنا شده و این موضوع، تبدیل به انگیزه اصلی آنان برای ادامه فعالیتشان در این زمینه میشود.
👈در واقع، یوگا صرفاً تمرینهایی برای سلامت جسم و روان نیست بلکه به صورت تدریجی سبک زندگی فرد را تحت تأثیر قرار داده و پس از مدتی به ابعاد دیگر و بهظاهر #معنوی یوگا گرایش پیدا می کند؛ مواردی که ریشه در آیینها و مکاتب شرقی دارد.
📚علم عناصر،تاتواشودهی،ساتیاسنگاناندا، ص 68
@Feraghvaadyan
💢پیام تسلیت نمایندگان قطب فرقهگنابادی به مناسبت سالگرد شهدای فاطمی(غائله گلستان هفتم) و نصب بنر توسط دراویش در خیابان گلستان هفتم تهران.
🔹در حالیکه طیف افراطی #فرقه_گنابادی در روزهای گذشته، پروپاگاندای وسیعی پیرامون تحریف وقایع غائله #گلستان_هفتم و تطهیر چهره عناصر اغنشاشگر ترتیب داده بودند، قاطبه دراویش، رویکردی متفاوت اتخاذ نموده و با انتشار بیانیه تسلیت به مناسبت سالگرد شهدای فاطمی و نصب بنر در خیابان محل شهادت ایشان، بر مواضع همدلانه خود تأکید نمودند. این مسئله در سوی رسانه های #افراطی، مسکوت باقی ماند تا همچنان بر تعصبات خود اصرار ورزند.
@Feraghvaadyan
♨️دام های غیراخلاقی فرقه ها
♦️بسیاری از افرادی که گرفتار فرقه ها هستند در گام نخست جذب دام های غیراخلاقی #فرقه شده اند. در برخی از فرقه های آزادی های جنسی مهمترین روش برای جذب جوانان به شمار می رود اما فرد آگاه نیست که پشت پرده این آزادی ها غیراخلاقی اسارت و دربند بودن رئیس فرقه است و پس از جذب استقلال خود را از دست داده و تماما در اختیار تشکیلات قرار می گیرد.
🔹در این جذبه های غیراخلاقی نمونه های مختلفی وجود دارد مثلا:« فرقه فرزندان خدا،عرف #دام_گستری_جنسی را تصویب می کند؛بدین سان که از اعضا ی مونث گروه خواسته می شود تا به نوآموزان محبت جنسی ارائه دهند تا از این طریق عضو جدید به جنبش ایمان بیاورد و به روح فرد نجات یابد.»
📚جامعه شناسی دین، ملکم همیلتون، ترجمه محسن ثلاثی، ص362
@Feraghvaadyan
❌تقويت کليسای خانگی رسالت شبکههای تبشیری
♨️ارتباط دوسويه با مخاطبان، عملاً شبکههای ماهوارهای را به پيشانی جريان تبشير تبديل کرده، پس بیدليل نيست که اين شبکهها سعی در تقويت هستههای کليسای خانگی داشته باشند. دورههای آموزشی و #ميسيونرپروری که در سالهای گذشته در کشورهای اطراف ايران برگزار شدهاند، با هماهنگی شبکههای ماهوارهای بوده و کارشناسان اين قبيل شبکهها به عنوان استاد در اين دورهها حضور داشته و نقش اصلی را در ترويج #کليساهای_خانگی ايفا ميکنند.
♨️. هدف اوليه اين شبکهها تأثيرگذاری بر مسيحيان بومی ايران و ديگر کشورهای فارسی زبان و سوق دادن آنها از کليساهای ساختمانی به سمت گرايشهای #مسيحيت_صهيونيستی است. با وجود آنکه کليساهای بسياری (چه از نظر تعداد و چه از نظر تنوع مذاهب کليسايی) در ايران فعال هستند و برنامههای متنوعی برای هموطنان مسيحی اجرا ميکنند، اما شبکههای ماهوارهای صهيونيستی برای گسترش کليساهای خانگی غيرقانونی زير نظر خود سرمايهگذاری وسيعی دارند.
👈مسئولان اين شبکهها آگاه هستند که گرايش و اعتقادات آنها مغاير با آموزههای شاخههای اصلی #مسيحيت است و به طور کلی از ديدگاه مسيحيان، نوعی انحراف از مسيحيت به شمار میآيند و به همين دليل به دنبال گسترش کليساهای خانگیاند تا بتوانند مسيحيان را از مذاهب کليسايی جدا کرده و به سمت خود سوق دهند.
📚رسانههای تبشيری؛ هجمهای خاموش، نشریه روشنا، شماره 73
@Feraghvaadyan
🔴مخالفت انجمن حجتیه با فلسفه و فلاسفه
📌در بسیاری از نقل قول ها و کتب مخالفت رئیس #انجمن_حجتیه با فلسفه و فلاسفه بیان شده _البته برخی معتقدند مخالفت با فلسفه در تمامی اعضای انجمن وجود ندارد و برخی با نظر آقای حلبی مخالفند_ قشر بزرگی از انجمن معتقدند فلسفه بدعت است و آن را یونانی گری می دانند و معارف الهی را ضد آن معرفی می کنند.
↩️بدیهی است این گروه با فلاسفه اسلامی از ملاصدرا و بوعلی سینا گرفته تا حضرت #امام_خمینی(ره) مخالف باشند کمااینکه شخص آقای حلبی عنوان می کند:« قدر فقهاتون را بدانید،شما را به اینها سپرده اند نه به ملاصدرا و میرداماد و ابن سینا ،نه شیخ طوسی و ....»
📚در شناخت حزب قاعدین ص 161
@Feraghvaadyan
⭕️تکنیک مشترک آتئیست ها و مسیحیت صهیونیستی برای عضو گیری
🔺بسیاری از فرقه ها برای عضو گیری و جذب نیرو به روش های مختلفی تمسک می جویند که از آن جمله می توان به کمک به کشورهای فقیر،تامین هزینه تحصیل، ایجاد مدارس و موسسات خیریه و اقداماتی از این دست اشاره کرد.
👈🏻یکی از تکنیک های جدید که برخی جریان ها مثل #آتئیسم و #مسیحیت_تبشیری به آن روی آورده اند «مشاوره و کمک به دریافت پناهندگی» افراد و البته استفاده تبلیغاتی از آن است.
🔻در این راستا، افرادی که به هر علت، متقاضی پناهندگی در یک کشور هستند، امکان دارد در دام مبلغان جریان های مزبور قرار گیرند. این اتفاق در افزایش موج درخواست #پناهندگی به ویژه به کشورهای اروپایی کاملا مشهود است.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
💢اهانت بهاء الله به قومیت ها و غیربهائیان
▪️فرقه بهائیت همواره مدعی صلح دوستی، مودت، تساوی و برابری همه انسان هاست اما قول و سخن بزرگان این فرقه ماهیت اصلی آنها را آشکار می سازد و در الواح و نوشتهها می توان اهانتهای #بهاء الله و سایر بزرگان بهائی را به قومیت های مختلف دید.
👈🏻در یکی از این اقوال وقتی بهاء الله از عثمانی ها رنجیده خاطر بود می گوید: «اُترُکُوا التُرُوک و لَو کانَ اَبُوک، اِن احِبُّوک اکلُوک و اِن ابغضُوک قَتَلُوک. یعنی ز تُرک زبانها دوری کن و فاصله بگیر، اگرچه پدرت باشد. چرا که اگر دوستت بدارد، خواهَدَت خورد و اگر دشمن بدارد خواهَدَت کشت»
▫️از این قبیل اهانت ها در مرام بزرگان #بهائی کم نیست حال آنکه طرفداران این آئین ساختگی همواره دم از حقوق انسانی ومسائلی از این دست می زنند که با ماهیت آنها ربطی ندارد.
📚اسدالله فاضل مازندرانی، اسرالآثار خصوصی، بیجا: مؤسسهی ملّی مطبوعات امری، 124 بدیع، ج 2، ص 154.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
📄 بیانیه «نورعلی تابنده»، قطب فرقه گنابادی در برائت از عوامل اغتشاشگر غائله گلستان هفتم و ابراز همدر
✍روز پنج شنبه، نهم اسفند ماه جاری، نورعلی تابنده ، قطب فرقه گنابادی پس از یک سال سکوت نسبی، با صدور بیانیه ای تازه در محکومیت اغتشاشگران غائله گلستان هفتم ۱۳۹۶، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا، خواستار برخورد قانونی با متخلفان شد.
👈از دیگر نکات این بیانیه، اشاره به تمرد افراطیون از فرامین قطب و رقم زدن حوادث سال گذشته و تداوم این روند با تحرکات رسانه ای در سال جاری است که در بند پایانی، ضمن رد رسانه های منتسب به افراطیون، ایشان را به پیروی از اصل «اطاعت امر» در درویشی، فرا می خواند.
🔹این بیانیه مبسوط در سالگرد غائله گلستان هفتم و به دنبال پروپاگاندای وسیع افراطیون صادر شد تا تاکیدی باشد بر خط تمایز میان قاطبه دراویش با طیف افراطی فرقه.
🔹تابنده که این روزها در ضعف بیماری و کهولت سن به سر می برد، با نگرانی مربوط به سرنوشت سلسله پس از خود نیز مواجه است. حوادث سال گذشته، شرایط وخیمی برای فرقه ایجاد کرد به طوری که آثار آن تا مدت ها گریبانگیر دراویش خواهد بود. به همین سبب، تمام تلاش قطب سالخورده طی سال گذشته بر اتخاذ سیاست محتاطانه و دعوت به آرامش دراویش جهت بازگشت شرایط عادی به فرقه، متمرکز گردید؛ امری که تا حدودی موفق بود و مجالس درویشی بار دیگر آغاز شد.
انتشار این بیانیه نیز نمود دیگری است از تلاش تابنده برای نشان دادن مواضع همدلانه دراویش و زدودن آلودگی نارفتارهای افراطیون از دامن فرقه.
🔹با توجه به شرایط حساس فرقه گنابادی در خصوص تعیین جانشین، این تدابیر تابنده، امری است طبیعی.
❓اما تنها گذشت زمان است که مشخص خواهد کرد این راهکارها تا چه حد موثر خواهد افتاد و آینده فرقه، از مداخلات جریان نوظهور مجذوبان نور، در امان خواهد ماند؟
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
⭕️«رائیلیان»، فرقهای فرازمینی
▪️ امروز هر جریان و فرد مدعی نمی تواند به راحتی توجه افراد را به خود جلب نماید و انسان های عصر دیجیتال و دنیای مجازی، به دنبال مسائل خارق العاده و به دور از روزمرگی های موجود هستند. همین گرایش است که عرصه را برای ظهور و بروز انواع جریان های عجیب و غریب با ادعاهای متفاوت فراهم ساخته است. یکی از جالب ترین مصادیق این جریان های مدعی معنویت، فرقه موسوم به «#رائیلیان» است که هسته اصلی آن، اعتقاد به موجودات فرازمینی می باشد. «انسانیت، عشق، سکس، دانش»، شعار فرقه مزبور، بیش از هر امر دیگری می تواند گویای مبانی فکری و اعتقادی رائیلیان باشد که در برهه ای از زمان، توانست اندک هوادارانی نیز در ایران دست وپا کند.
❌رائیلیان، پیامبران را «دختران و پسران خدا» می نامند که قادر به فهم و رمزگشایی پیام های کتب آسمانی نبوده اند و تنها رائیل(موسس فرقه) با کمک الوهیم، موفق به درک معنا و پیام این کتب شده است. رائیل حتی به مسئله #عصمت پیامبران از خطا و اشتباه نیز خدشه وارد ساخته و آن ها را انسان هایی فراموشکار، دروغگو و مروج خرافه در میان مردم معرفی می کند.»
📚رائیل وریلهون، کلود (1974) ، الوهیم مرا به سیاره خویش بردند، ترجمه 1986، انتشارات پیام، ص51.
@Feraghvaadyan
💢رسانه های تبشیری و تخریب چهره بزرگان ارامنه در ایران
👈🏻یکی از مهمترین حوزه های عملیات رسانه ای جریان #تبشیر، تلاش برای فرمایشی نشان دادن بزرگان و نمایندگان جامعه ارامنه در ایران و القای این باور است که آنها گزینش ارامنه نیستند یا اینکه به سبب تعاملات سازنده شان با نظام اسلامی، شایستگی نمایندگی و رهبری جامعه ارامنه را ندارند.
▫️در این زمینه، شبکه «محبت» و سایت وابسته به آن «محبت نیوز»، سالهاست #هجمه_رسانه ای گسترده ای را به راه انداخته و در قبال هر رفتار و سخنان این افراد، واکنش هایی گاه تند و تیز و انتقادی نشان داده و می کوشد میان قاطبه #ارامنه و بزرگانشان، اختلاف اندازد.
@Feraghvaadyan
❌آسیبهای جریانهای فرقهای
📌فرقه ها برخی از بهترین اذهان جامعه را از آموزش و افکار مثبت، #منحرف می کنند. بسیاری افراد به فرقه ها کشانده شدند؛ جایی که تمام سالهای عمرشان را فقط برای قدرت و منافع رهبر فرقه صرف نموده اند. آنها بهترین سالهای زندگیشان را از دست داده اند و در صورت جدایی، ممکن است نتوانند تواناییها و استعدادهای قبلیشان را به کار گیرند.»
📌«به علت تعهد کاملی که از اعضا خواسته میشود...فرقه ها آسیب بسیار جدی به روش دموکراتیک زندگی ما میزنند. آنها عمداً جلوی اهداف تحصیلی و شغلی را میگیرند، خانواده ها را از هم می گسلند، روابط شخصی را به درگیری می کشانند و پیروان را به اعطای پس انداز، متعلقات و سایر داراییهای خود وادار می نمایند. در بسیاری از موارد، عواقب عضویت در #فرقه، خردکننده، دراز مدت و گاه غیرقابل جبران است.
📚سینگر، مارگارت تالر، فرقه ها در میان ما، ترجمه ابراهیم خدابنده، انتشارات دانشگاه اصفهان، 1387، ص122.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
❓جنبش اجتماعی با جنبش ضداجتماعی؟
👈نقدی بر یادداشت عنصر مجذوبانی
✍️در ادامه پروپاگاندای رسانه ای افراطیون فرقه گنابادی، یکی از مدیران سایت مجذوبان نور ، اقدام به نگارش سلسله یادداشت هایی می کند که به یاری رسانه موتلفه شان، «ایران وایر» منتشر می شود.
در ادامه، نیم نگاهی داریم به آخرین نوشته عنصر مزبور در باب «جنبش اجتماعی» خواندن رفتارهای افراطی دراویش گنابادی طی دو دهه گذشته.
🔹نخستین نکته این یادداشت مبسوط - که برآمده از ندامتگاه و خلال دوران محکومیت نویسنده است که در جریان غایله گلستان هفتم بازداشت شده- تلاش وی برای «،جنبش» خواندن تمامی نارفتارها و آشوبگری ها و اقدامات غیرقانونی و نابهنجار افراطیون فرقه گنابادی از دهه ۸۰ تا نقطه اوج آن یعنی اسفند ماه ۱۳۹۵ است.
👈در پاسخ به این تلاش باید ابراز داشت که آنچه از تحرکات دراویش طی این سالها در صفحات تاریخ، ثبت و ضبط شده، در نگاهی اجمالی و بدون هرگونه کنکاش، بیش از آنکه به یک جنبش اجتماعی -به زعم عنصر مجذوبانی- شبیه باشد، حایز شاخص های یک « جنبش ضد اجتماعی » یا در نگاهی خوشبینانه یک «جنبش جامعه ای» است.
🔹نیک واقفیم که هدف جنبش های ضد اجتماعی، بهره گیری از خلأ ها یا نقاط ضعف سیستم یا سواستفاده از هر فرصتی و چه بسا فرصت سازی از طریق تدابیر بلندمدت، جهت پیشبرد منافع نامشروع و سهم خواهی است؛ که به وضوح با رفتارها، اهداف و رویکرد جریان مجذوبان نور، مطابقت دارد.
👈در جنبش های جامعه ای نیز گروه فعال ، در پی تغییر شرایط جهت تسلط بیشتر و در دست گرفتن قدرت در دایره هویت مد نظر خود اعم از قومی یا مذهبی و... است که این نیز در فرض خوشبینانه به اقدام دراویش ،نزدیک تر است. هرچند، شواهد از مطابقت شق اول با منش ایشان حکایت دارد.
🔹با این اوصاف، بهنظر می رسد این بار نیز مجذوبانی ها در تحلیل مغرضانه نارفتار های خود -خواسته یا ناخواسته- قدری به خطا رفته اند.
🔹بماند که حتی جنبش های اجتماعی نیز به لحاظ روشهای پیشبرد منویات خویش که می تواند خشن و غیر قانونی باشد، مورد نقد هستند و این نیز مهر تاییدی است بر نابهنجاری ماهیتی عمل دراویش.
👈در پایان، یکبار دیگر باید بر این نکته تاکید داشت که رأفت و مدارای متولیان در اتخاذ روش گفتگو و پرهیز از تقابل تا جای ممکن که به عفو برخی متخلفان در سالهای گذشته یا آزادی چهار درویش اغتشاشگر در زمستان ۹۶ و امثالهم انجامید، نباید به معنای مثمر ثمر شدن رفتارهای های ضد اجتماعی دراویش قلمداد کرد؛ توهمی که مجذوبانی ها هنوز هم بدان دچارند.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
✝️کودکان کلیسایی
👈کانون شادی در ایران
🔹از زمانی که کلیسای جماعت ربانی در زیرزمین خانه ست یقنظر به وجود آمد، برنامه #کانون_شادی برای کودکان نیز در روزهای یکشنبه برقرار بود. کانون شادی» یا Sunday school که مدرسه «شبت» (sabat school) نیز نامیده می شود، بخشی از ساختار اجرایی کلیسایی مسیحیت است که به آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان اختصاص دارد. بسیاری از فرق #مسیحی، این بخش را در کلیسای خود لحاظ کرده اند.
🔹کانون شادی با توجه به جایگاهی که داشت، از سال1375( 1995م) به یکی از کمیته های کلیسا تبدیل شد که نشان دهنده اهمیت آن برای سران تبشیری در تهران است. کمیته کانون شادی در کلیسای جماعت ربانی، وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و تجهیز کانون های شادی کلیساهای تابعه را بر عهده داشت.
وجود کانون شادی، نمودی است از اهمیت آموزش در سال های کودکی و تلاش جریان تبشیری برای کاشتن بذر انحراف در نهاد افراد. در عین حال، از اهتمام جریان مزبور بر امر آموزش حکایت دارد.
@Feraghvaadyan
✅کشیش معروف اونجلیست: ترامپ نظر کرده خداوند است!
🔸جیم بکر از کشیشان معروف کلیسای اونجلیست و از حامیان ترامپ و مجری برنامه معروف بشارت انجیل، به تازگی گفته است دونالد ترامپ از زمانی که رئیس جمهور آمریکا شده است چندین بار به طریق غیبی از خطرات جدی نجات یافته است. او در برنامه تلویزیونی خود گفته است ایالات متحده هر روز شاهد معجزه ایست که از کاخ سفید خارج میشود.
🔹این #کشیش ۶ اکتبر ۱۹۸۹ در دادگاه شهر شارلوت ایالت کارولینای شمالی متهم به سوء استفاده از برنامه تلویزیونی او کلاهبرداری و محکوم به زندان شد.
بکر میگوید تنها در دوره ترامپ بوده است که کشیشان آمریکا به جایگاه واقعی خود نزدیک شدند. وی افزود چند انسان برگزیده را میشناسد که باعث شده اند ترامپ به دین #مسیحیت گرایش پیدا کند.
🔸وی همچنین ادعا کرد خداوند #ترامپ را وسیله ای قرار داده است تا مقدمات ریاست جمهوری مایک پنس از اولترا محافظه کاران جمهوریخواه در سال ۲۰۲۴ فراهم کند!
@Feraghvaadyan
⭕️انجمن حجتیه و انقلاب اسلامی
🔻 از دیدگان انجمن حجتیه: «در عصر غیبتِ حضرت صاحب الزمان(عج)،نه #انقلاب_اسلامی جایز است و نه تشکیل حکومت اسلامی؛ یعنی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی، نه تنها واجب نیست که حرام نیز می باشد. بنابراین آنان که در این مسیر جان دادند، چون در خدمت انحراف بودند، مصداق «عامله ناصبه؛ تصلا نارً حامیه»شده اند.»
🔻باید دید انجمن حجتیه، انقلاب و حکومت اسلامی در عصر غیبت را تحت چه عنوانی تحریم نموده. شیخ محمود#حلبی، موسس انجمن ضمن سخنرانی بسیار تند و البته ضدانقلابی در سال 1356 (اوج نهضت حضرت امام(ره) ) تأکید دارد که جهاد، کشته شدن، تشکیل حکومت و رهبری عادل، ابداً صحیح نیست و ابراز می دارد: درست این است که «رهبر معصوم پیدا کنید.»
📚باقی، عمادالدین، در شناخت حزب قاعدین، نشر دانش اسلامی، 1363، (خطبه آقای حلبی تحت عنوان نظام (ارتش) در اسلام)، ص211.
@Feraghvaadyan
🔘تمامیتخواهی؛ شاخصه رهبری در فرقه بهائیت
🔺یکی از مهمترین شاخص های ضدفرهنگ ها- فرقه ها- مدیریت و کنترل ذهنی اعضا به وسیله ی رهبر خودکامه در ساختار هرمی قدرت با بهره گیری از تکنیک های عضو گیری و نگهداری است.
🔺#فرقه_بهائیت توسط رهبرانی که قدرت را در استیلای خود داشتند تاسیس شد و تا امروز نیز از سوی چنین مسئولانی هدایت می گردد. این رهبران مانند سردمداران سایر فرق، شأن والایی برای خویش قائل هستند و حتی خود را خدا معرفی می کنند. تمامیت خواهی و #خودکامگی، ویژگی تمامی رهبران فرقه هاست و سایر اعضا باید در اطاعت محض آنها باشند.
👈تا زمان «علی محمد شیرازی» (مؤسس بابیت) و بعد از آن « «حسینعلی نوری»، «عباس افندی» و نهایتاً «شوقی افندی»_سرکردگان بهائیت_ هر چه امر می کردند باید بی چون و چرا پذیرفته می شد. امروز هم ادعا می کنند اعضای 9 نفره مرکز جهانی فرقه موسوم به #بیت_العدل، مصون از خطا و ملهم به الهامات الهی هستند. لذا کسی حق ندارد برخلاف خواستشان عمل کند.
@Feraghvaadyan
🔴 پرونده وکیل دراویش گنابادی به شعبه 36 تجدیدنظر ارجاع شد
👈🏻روشنگر به نقل از ایرنا/وکیل مدافع مصطفی دانشجو: پرونده این وکیل دادگستری و فعال حقوق #دراویش_گنابادی برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد.
♨️مصطفی دانشجو، تیر سال 97 با قرار شعبه سوم بازپرسی دستگیر و پس از گذراندن حدود 60 روز بازداشت انفرادی در بند 209 #اوین، بدون داشتن وکیل و حق ملاقات با خانواده با صدور کیفرخواست به بند عمومی منتقل شد./ ایرنا
@Feraghvaadyan
🔴جولان مسیحیت تبشیری در رژیم پهلوی
💢در دوران پهلوی، بهویژه زمان «محمدرضا»، اوضاع فرهنگی کشور اسفناک بود و علاوه بر بهائیت، میسیونرهای #مسیحی نیز به تبلیغ و تبشیر می پرداختند، تا جاییکه انگلیسیها درصدد زمینهسازی تأسیس کلیساهای پروتستانی در داخل کشور بودند.
✔️«پس از روی کارآمدن «اردشیر زاهدی» در سال 1333 ه.ش، این رویه شتاب و تعمیق بیشتری یافت. وی اعلام کرد که مبلغین #تبشیری اجازه بازگشت به کشور را دارند و به این ترتیب، مبلغان انگلیسی با بازگشت به فعالیت خود افزودند. مبشران کلیسای انگلیکن که فعالیت بیشتری داشتند در حفظ اصول کلیسایی در ایران اصرار می ورزیدند، تا جایی که در کتاب [دعای] کلیسا، دعا برای ملکه انگلیس به عنوان رئیس رسمی #کلیسا_انگلیکن گنجانده شده بود.»(1)
📚1. وبلاگ شاگرد مسیح/ کلیساهای فعال در ایران
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
🔹سیمون آیوازیان معمار، موسیقیدان و نوازنده گیتار، نقاش و عکاس برجسته #مسیحی ایرانی از داوران دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه است.
🔻اجرای تئاتر منظوم حدیث ایمان به همت جوانان #کلیمی شیراز از 12 تا 18 اسفندماه
🔹برگزاری اختتامیه جشنواره عکس کانون دانشجویان #زرتشتی
@feraghvaadyan