6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا انسان به دین نیاز دارد؟
💢حجتالاسلام رضائیان : انسان «بهترین خواه بینهایت طلب» است و #دین به ما میآموزد که چه گزارههایی با این بهترینخواهی متناسب و کدام انگارهها با آن در تضاد هستند.
↩️ویدئو کامل این برنامه را در لینک زیر ببینید:
https://www.telewebion.com/episode/2327647
@feraghvaadyan
⭕️ آتئیستهای انگلیسی دست به دعا میشوند!
✅ روشنگر به نقل از دیلی میل/ فطرت خداجویی در نهاد انسان وجود دارد، گرچه برخی از انسانها تلاش دارند با انکار خدای متعال آن را بپوشانند؛ ولی واقعیت آن است که این موضوع در زمانهای حساس خودش را نشان میدهد، به گونهای حتی خود #خدانابوران نیز در شرائط سخت زندگی خویش دست به دعا بر میدارند.
🔻با اینکه آمار نشان دهنده کاهش 3 میلیون نفری مراجعه افراد به #کلیسا در سی سال اخیر است اما تحقیقات موسسه ComRes به نمایندگی از سازمان کمک های مسیحی نشان میدهد که نیمی از بزرگسالان انگلیس همواره دست به دعا برمیدارند.
👈🏻طبق آمار انگلیسها در دعا 42 درصد از خدا تشکر می کنند ، 40 درصد از خدا شفا می خواهند و 40 درصد دیگر برای دوستان خود دعا میکنند.
❗️یک بررسی نشان داده است که یک چهارم افراد غیر مؤمن (ناخداباور-آتئیست) هنگام مواجهه با سختیها - اگرچه اصرار دارند که مذهبی نیستند – عبادت میکنند. برای ملحدان و نژادپرستان ، بحرانهای شخصی یا تراژدی شایعترین دلیل برای متوسل شدن به #دعا است و یک چهارم اعتراف می کنند که با دعا به راحتی احساس تنهایی را نیز کنترل میکنند.
@feraghvaadyan
🔘 رهبر انجمن حجتیه و انقلاب اسلامی
🔺 موضوع مخالفت شیخ محمود حلبی با نهضت امام خمینی(ره)، از جمله مسائلی است که همواره بین طرفداران وی و مخالفانش، مورد بحث بوده است. بهطور خلاصه، یأس از مبارزه با رژیم پهلوی به دلیل ناکامی در مبارزات ملی و تجربه تلخ کودتای 28 مرداد 1332، انحراف در تشخیص دشمن اصلی، عدم اعتقاد به تشکیل حکومت در عصر غیبت و ترس از هرگونه مخالفت با رژیم شاه، از مهمترین عواملی بود که حلبی را با هر تحرک سیاسی و نهضت انقلابی مخالف میساخت و در سالهای بعد به دلیل خطر جدی شیوع این شیوه تفکر در میان #معتقدین_مذهبی، بهشدت از سوی حضرت امام(ره)، طرد و مذمت شد.
🔹این در حالی است که برخی طرفداران مؤسس #انجمن_حجتیه، میکوشند به بهانههای مختلف، عملکرد او را در طول نهضت و انقلاب، توجیه نموده و دلایلی برای مشی سیاستگریزی وی بتراشند. آنها با ارائه برخی توجیهات سعی دارند علت عدم حضورشان در عرصه مبارزه با رژیم طاغوت را به نوعی شرعی قلمداد نموده و اینگونه وانمود کنند که ما هم به طور ضمنی و قلبی برای مبارزه با شاه و همراهی با نهضت، آمادگی لازم را داشتیم، اما مراجع، تکلیف شرعیمان را به نحو دیگری رقم زدند. برخی اسناد و خاطرات، نشاندهنده غلط بودن ادعای موافقت قلبی #شیخ_محمود_حلبی با قیام و ثابتکننده عدم اعتقاد وی به نهضت حضرت امام(ره) است.
@feraghvaadyan
#بسته_خبری_ادیان
♦️برگزاری هفدهمین همایش علمی #زرتشتیان سراسر کشور
🔹آتش زدن یک مسجد توسط شهرک نشینان 3صهیونیست در فلسطین اشغالی
🔸حضور نمایندگان شورای خلیفه گری #ارامنه در شهرداری منطقه ۶ تهران
🔺متقاضی شدن هفت زدن برای مقامهایی چون #اسقف و سفیری پاپ
@feraghvaadyan
🛑 معنویتهای سیال فرهنگی
🔘 «برخی از به اصطلاح #معنویتهای_نوپدید، نه فرقهاند و نه جریان، بلکه به صورت نوعی معنویت سیال فرهنگی مطرح هستند که از قضا از اهمیت بیشتری برخوردارند. در ایندست جریانها، تقریباً آن فاز فرقهای و جریان اجتماعی را تا حدی پشت سر گذاشتهایم. همچنین از تب و تاب اینگونه فرقهها با سرکرده واحد، کاسته شده و اکنون این اتفاقات توسط یک جریان سیال اجتماعی-فرهنگی، همچون یک مایع در کل بدنه جامعه نفوذ پیدا میکند و همه چیز، از مجلات عامهپسند و روزنامهها گرفته تا شبکههای تلویزیونی، فیلمها و برنامههای ویژه کودکان، از گزند آن در امان نیستند که اتفاقاً جریان اخیر، مهمتر و خطرناکتر است.
💢 چون این نوع خاص، ساختار «جریان» و «فرقه» را ندارد، کاملاً آزاد است. بارزترین مصداق برای درک ملموس این گونه، مفاهیمی چون « #انرژی_کیهانی، انرژی دادن و انرژی گرفتن، چشم سوم، هاله، #قانون_جذب، انرژی تفکر» و مقولاتی از ایندست است که امروز، همه حتی شاید برخی خطبا بالای منبر نیز در مورد آن صحبت میکنند و این اتفاق، یک موضوع عام و فراگیر شدهاست که از قضا از خطر بیشتری برخوردار است.»(1)
📚1.گفتگو با بهزاد حمیدیه، فصلنامه روشنا، شماره 82.
@feraghvaadyan
روشنگر مدیا
⭕️پاندومی نارسیسم در دراویش نعمتاللهی 👈از «آزمایش» تا «صلاحی»
🔹درحالیکه این روزها، فراگیری ویروس «کووید-19» مردم سراسر جهان را به گرفتار کرده، #دراویش فرقه نعمتاللهی سلطانعلیشَاهی از شیوع یک بیماری دیگر در میان برخی از هممسلکانشان در رنجاند؛ بروز تمایلات «نارسیسمی» در میان بعضی چهرهای نسبتاً مطرح داخلی و خارجی دارویش طی ماههای اخیر، بهویژه پس از مرگ قطب سابق (نورعلی تابنده) و بالا گرفتن رقابتهای مدعیان جانشینی، شکل گستردهتر و عیانتری گرفته تا شاهد گرفتاریهای ناشی از این بیماری و رفتارهای بیماران برای قاطبه فرقه باشیم.
🔽 دو مصداق بارز این بیماری «خودبزرگانگار»، ازقضا دو تن از مدعیان قطبیت فرقه اند که با مخالفتهای آشکار خود با قطب جانشین(علیرضا جذبی) از یکسو و راهاندازی مجموعه تحرکات تبلیغی و رسانهای از سویدیگر، در حال تلاش برای طرح ادعای خویش و کسب وجههای در میان فقرا هسستند ، حالآنکه عقبه و کارنامه هیچکدام،روزنه امیدی برای تحقق اهدافشان باقی نگذاشته.
◽️ بیانیه نورعلی تابنده، قطب سابق #فرقه در انذار به مأذون خارجنشین در واپسین روزهای حیات، بهجهت مراعات اصول درویشی، پرهیز از تفرقهافکنی و بدعتگذاری در مبانی اعتقادی، آب سردی همیشگی بر سر «مصطفی آزمایش» بود تا تمامی اقدامات و اندکوجهه وی نزد فقرا را برای همیشه شستشو داده، محو سازد. و صد البته که آزمایش را باید در دو حالت قبل از انتشار بیانیه و پس از آن، شناخت که در هنوز هم با وجود تمام طرح ها و برنامههای اخیر نتوانسته کمر راست کند. و همین نقیصه است که توهمات «خودبزرگبینی» را عارض این مأذون خارجنشین ساخته و این روزها با توهم «تهدید»، سعی در جلب توجه افکار عمومی دارد.
⏺ رفتارهای آزمایش، شباهت زیادی به «محمداسماعیل صلاحی»، دیگر مدعی متوهم قطبیت دارد که با دربر کردن خرقه و تغییر ظاهر یا ملاقات با چهرهای معلومالحال داخلی و خارجی، هر از گاهی میکوشد تمایلات قدرتطلبانه خود را مطرح ساخته، مرهمی بر درد « #خودشیفتگی» گذرد.
🔶 بیتفاوتی و نادیدهانگاشته شدن از سوی دراویش، با وجود تمام تلاشهای این دو مدعی برای کسب وجهه و اعتبار، مهمترین عامل توسعه و تعمیق تمایلات نارسیستی در ایشان است و در پی آن، باز هم اقدامات متوهمانه برای جبران خودشیفتگیها و این چرخه همچنان ادامه دارد؛ «نارسیوس» نیز قربانی درگیریهای درونی خود شد. هرچند، آثار این بیماری بر دیگران نیز سایه افکنده و دراویش همواره از تحرکات نارسیستی برخی، دستخوش تبعات منفی شدهاند.
📚بخش تحلیلی روشنگر
@feraghvaadyan
⭕️ اهداف و راهبردهاي آموزشگاه کتاب مقدس ايران
🔹اسناد و منابع نشان ميدهد مهمترين و اصلیترين هدف آموزشگاه کتاب مقدس ايران "شاگرد سازي" و تربيت "خادم" بودهاست. در واقع، تربيت و کادرسازي نيروهاي وفادار به اهداف کليسا و مبلغاني که توانايي جذب افراد به کليساهاي غيرقانوني جماعت رباني را داشته باشند، بايد به عنوان اولين و مهمترين هدفهاي اين مرکز در نظر گرفته ميشد. راهکار رسيدن به اين اهداف، آموزش فرد در آموزشگاه کتاب مقدس و سپس گسيل داشتن او به #کليساهاي_خانگي بود که بخش عملي طرح آموزش دانشجويان آموزشگاه به حساب ميآمد.
♦️اين هدفگذاري (آموزش و تربيت رهبر براي هدايت کليساي خانگي) از روزهاي آغازين فعاليت آموزشگاه وجود داشت. در گزارش کار آموزشگاه مربوط به خردادماه 1359، هنگامي که داود طوماس، مديريت آموزشگاه را عهدهدار بوده، نقشه راهي ترسيم شده که در آن توسعه و تشويق آموزش در شهرستانها مدنظر بودهاست. اولويت ديگر، برگزاري دورههاي طولاني براي افرادي است که به طور تماموقت در اختيار کليسا باشند.
🔘اهداف آموزشگاه در سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تعليم و آماده ساختن شاگرداني براي پيگيري جدي موضوع گسترش برنامههاي تبليغي و شاگردسازي بودهاست. سران کليساي #جماعت_رباني -به زعم خودشان- در اين سالها تجديد قوا و دادن آموزش بيشتر به افراد فعال و مؤثر کليساها را دنبال ميکردند.
@feraghvaadyan
🔘 پیوند بهائیت با اسرائیل
♦️#فرقه_بهائیت از دیرباز پیوندی ناگسستنی با رژیم غاصب صهیونیستی داشته و دارد و روحیه ماکسول همسر سرکرده این فرقه در نطقی گفته که « ما به اینجا (اسرائیل) تعلق داریم ...من ترجیح می دهم که جوانترینِ ادیان در یکی از تازه ترین کشورهای جهان نشو و نما نماید و در حقیقت باید گفت آینده ما چون حلقات زنجیر به هم پیوسته است»(1)
👈🏻 از این رو عجیب نیست که همواره رسانههای بهائی و این فرقه از #اسرائیل حمایت کنند چرا که حیات خود وابسته به رژیم کودک کش صهوینیستی میدانند.
📚1. مجله اخبار امری سال 1340 شماره دی ماه صفحه 601.
@feraghvaadyan
⭕️ نقدی بر «نقدِمعنویتهای نوپدید»
♦️ بسیاری از نقدهای تولیدشده، فهم دقیقی از معنویتهای نوپدید ندارند و این بزرگترین نقیصه آنهاست. در حالیکه در نقد، ابتدا باید مسئله مورد نظر را به طور دقیق فهم نماییم، آنگاه به بررسی ابعاد و زاوایای آن بپردازیم. در روایت آمده -نقل به مضمون- حق و باطل وقتی به هم مخلوط میشوند، گمراهکنندهاند ولی باطلِ صرف، گمراه کننده نیست و قاعدتاً کسی به آن جذب نخواهدشد. مشکل، زمانی است که حق و باطل با هم ممزوج میشود و اتفاقاً هرچه این ترکیب و ممزوجیت، پنهانتر و ظریفتر باشد نقد آن نیز مشکلتر خواهد بود. بعضی نقدها چنان این جنبشها را از ریشه میزنند که #عرفان_اسلامی و تمام انواع باطنگرایی و معنویتخواهی نیز به چالش کشیده میشود.
🔹شک نیست، ترکیبی که به اسم #معنویت در عصر جدید درست شده، کاملاً باطل است و باید با آن مقابله کرد، منتها روش مقابله با این جنبشها قابل بحث است. نکته قابلتأمل، آن است که هرچند ترکیب این معنویتها باطل است اما اجزای درستی در آنها وجود دارد که شامل امور واقعاً خوب، مؤثر و آرامشبخش میشود و ممکن است نکات خیلی خوبی باشد که بتوان در زندگی اجرا کرد. مثلاً، توجه به استعدادهای درونی، بصیرتها و حکمتها، هیچ اشکالی ندارد، اما ظرفیت افراد نیز متفاوت است و نمیتوان برای همه، یک نسخه واحد پیچید، لذا در این عرفانوارهها ممزوجیت حق و باطل، مشکلساز میشود.
↩️از طرفی، باید پذیرفت که در خلاً تأمین نیازها و درمان یک فرد در عصر اضطراب و افسردگی، معنویتها بهتدریج جای آنها را پر خواهندکرد. بنابراین، ابتدا باید بپذیریم که نتوانستهایم معارف عمیق دینی را در بستههای متناسب با سطوح فکری، علمی، ایمانی، سنی و جنسی افراد ارائه دهیم. #معنویتهای_کاذب نیز با سوءاستفاده از این فضا و خلأها سر برمیآورند.
@feraghvaadyan
⭕️ کج فهمی انجمن حجتیه و تقویت طاغوت
🔸انجمن ضدبهائیت که بعدها به #انجمن_حجتیه تغییر نام داد پیش از انقلاب اسلامی با بزرگنمایی خطربهائیت، تمام هم و غم خود در مبارزه با این فرقه به کار برد و در این راه در تلاش بود تا جریانها و گروههای مذهبی را به سمت مبارزه صرف با #بهائیت هدایت کند. اما در همان زمان یکی از مهمترین پستهای سیاسی کشور یعنی نخستوزیر بهائی بود اما انجمنیها معتقد بودند که حکومت پهلوی به دلیل شیعه بودن هیچ خطری برای اسلام ندارد و نیازی به انقلاب نیست.
🔻به راستی، تلاشهای انجمن مزبور در این راستا به کسانی میماند که برای مبارزه با حرکت دشمن، سوار بر کشتی دشمن شدهاند، اما برای نشان دادن اعتراض و نرسیدن به مقصد مورد نظر کشتی، بر خلاف جهت در درون آن به راه افتاده باشند! اما آیا بالاخره همه به یک مقصد نمیرسند و خواسته یا ناخواسته، هدف مخالفان و موافقان به یک جا منتهی نمیشود؟
@feraghvaadyan
⭕️ نقش دین در دوران کرونا چیست؟
◽️معنای #دین این نیست که هیچ کس هیچ غصهای نداشته باشد.اینها توقعات بیجاست. دین درمان ویروسهای باطنی، مثل حرص و بخل و نفاق است. کارکرد دین چیز دیگری است.
🔽 در طبیعت قوانینی در جریان است که تغییر آن توسط اهل بیت(ع) امکان پذیر است ولی فقط با اذن و اراده الهی. هوشیار و بیدار باشیم و فریب سفسطه بازان که در این روزهای کُرونایی دین و #اسلام و ائمه و اماکن مقدسه را نشانه رفته اند نخوریم.
بیشتر بخوانید:
https://b2n.ir/096851
@feraghvaadyan