✡ آیا ابنملجم یهودی بود؟
1️⃣ قاتل امیرمؤمنان (ع) یکی از مشهورترین چهرههای #خوارج «عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» است. وی از قبیله «حمیر» و از تیرههای «مراد» است. (۱)
2️⃣ #ابن_ملجم اهل و ساکن کوفه بود که همراه با بازمانده خوارج به مکه رفت. (۲)
3️⃣ او پس از بیعت مردم با #امام_علی (ع) چندین بار برای بیعت نزد امام آمد، ولی حضرت ایشان را نپذیرفت، برای بار سوم که خدمت امام رسید، حضرت فرمودند: او محاسن مرا با خون پیشانیام خضاب میکند. (۳)
4️⃣ #ابنملجم از 9 نفری بود که در جنگ #نهروان جان سالم به در برد و به مکه آمد و در جلسهای با حضور گروهی از #تروریستها نقشه قتل امام علی (ع)، معاویه و عمروعاص را کشیدند و در کنار خانه خدا همقسم شدند که به پیمان خود وفادار باشند. او مسئولیت ترور امام علی (ع) را به عهده گرفت و به کوفه آمد و با همکاری چند تن از خوارج کوفه، چون اشعث بن قیس، وردان بن مجالد و... در سحرگاه نوزدهم رمضان سال چهلم هجری در محراب مسجد کوفه، حضرت را با شمشیری زهرآگین زخمی کرد که بر اثر آن امام به شهادت رسید. (۴)
5️⃣ بررسی تاریخ نشان میدهد که ابن ملجم مرادی در سرپرستی زنی #یهودی قرار داشت. روزی امام علی (ع) از اصل و تبار وی پرسید، ولی او در جواب به ذکر نام پدر کفایت کرد و امام فرمود: رسول خدا (ص) به من خبر داده که قاتل من فردی #یهودی است. (۵)
📚 منابع:
۱. البلاذری، انساب الاشراف، بیروت، دارالفکر، چاپ اول، 1417ق، ج3، ص250 و 251.
۲. رشاد، علی اکبر، دانشنامه امام علی(ع)، تهران، مرکز نشر فرهنگ و اندیشه اسلامی، چاپ اول، 1380ش، ج9، ص432.
۳. شیخ مفید، الارشاد، ترجمه رسولی محلاتی، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ ششم، 1383ش، ج1، ص13. ابن شهر آشوب، مناقب، بیروت، دارالأضواء، چاپ دوم، 1412ق، ج3، ص356 و 357.
۴. الارشاد، همان، ج1، ص11 و 12. یعقوبی، تاریخ یعقوبی، ترجمه آیتی، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ نهم، 1382ش، ج2، ص138.
۵. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، داراحیاء التراث العربی، چاپ سوم، 1403ق، ج42، ص262 و 263.
✅ اندیشکده مطالعات یهود
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
↙️ فراخوان کلیمیان برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ↘️
مطابق با آموزه های الهی توراتنو هقدوشا (تورات مقدس)، خودداری از ظلم و جفا به دیگران و همچنین دفاع از مظلوم، وظیفه هر انسان مومن و یهودی است.
در آستانه روز جهانی قدس، جامعه کلیمیان ایران با شرکت گسترده در راهپیمایی این روز و اعلام انزجار از اعمال ظالمانه افرادی که به هیچ دین و آیینی پایبند نیستند، کلام راستین امام راحل مبنی بر اینکه حساب جامعه یهود از صهیونیست جدا است را یک بار دیگر به گوش همه جهانیان یادآور خواهند شد.
روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران بدین وسیله از کلیه افراد فرهیخته جامعه کلیمی، جهت شرکت با شکوه در این راهپیمایی دعوت به عمل می آورد.
زمان: جمعه، 18 خرداد 1397، حدود ساعت 10 صبح
مکان: از مقابل کنیسای ابریشمی
*************************
«روابط عمومی انجمن کلیمیان تهران»
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
✅مخالفت کلیسای کاتولیک با نصب صلیب بر ساختمانهای دولتی باواریای آلمان
🔸چندی پیش با پیگیریهای مارکوس سودر از اتحادیه مسیحیان سوسیالیست آلمان، در ایالت باواریا قانونی تصویب شد که تمام ادراات و سازمانهای دولتی موظف به نصب صلیب در ورودیهای خود هستند. این قانون که قرار است از اول ماه ژوئن اجرا شود، مخالفان زیادی دارد، ازجمله کلیسای کاتولیک آلمان. اما سودر میگوید ساکنان باواریا با این قانون موافقند، زیرا این اقدام را در مقابله با حضور پر رنگ مسلمانان در آلمان نوعی حفاظت از هویت دینی و فرهنگی خود میدانند. اگر چه مذهب در آلمان در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی جایگاه برجسته ای ندارد اما نمادهای مذهبی در این کشور، به عنوان بخشی از فرهنگ با استقبال عمومی رو به روست و به راحتی فروش میرود.
آلمان در سه سال گذشته درهای خود را به روی خیل عظیم مهاجرانی از کشورهای مسلمان گشوده است و همین امر باعث شده است محافظه کاران و احزاب جناح راست این سیاست را نوعی اسلامی سازی آلمان و از دست رفتن هویت مسیحی این کشور قلمداد کنند🔸
ادامه خبر در سایت گفتگوی ادیان:
http://iid.org.ir/?p=5701
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
🔺ذکر_بیمعنی برای آگاهی عمیق!؟
یکی از اصول اساسی روش #مدیتیشن یا مراقبه غربی، تأکید بر « #مانترا» است. به این معنا که توصیه میشود واژهای بیمعنا را بگوئید تا در این بیمعنایی، تفکر ایجاد نشود و شما سریع بتوانید با شعور خلاق و آگاهی عمیق، مرتبط شوید.
مانترا در مقایسه با ذکر در #عرفان و مراقبه اسلامی، شیوهای ناقص است. در مدیتیشن، مانترا باید بیمعنا باشد تا تفکری ایجاد نشود و ارتباط، سریع باشد. حال آنکه در #عرفان_اسلامی، ذکر باید از همان ابتدا بامعنا، جهتدار و هدفمند باشد. #منبع؛ فصلنامه روشنا، شماره76، ص100
⭕️⭕️⭕️ سروش:
sapp.ir/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ ایتاء:
https://eitaa.com/feraghvaadyan
⭕️⭕️⭕️ گپ:
https://gap.im/feraghvaadyan
مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) در کلیسای سرکیس مقدس
http://www.tehranprelacy.com/farsi/11-content-fa/news-fa/1836-2018060703
http://www.irna.ir/fa/News/82935276
نماینده ارامنه شمال در مجلس:
انسجام ملی را در روز قدس به نمایش می گذاریم