کوفه با سنگ mp3.mp3
3.07M
شعر «کوفه و سنگ»
سروده سید روح الله موسوی
اجرا در هیأت علمدار حسین (ع)، قم.
محرم ۱۳۸۵
رسانه روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
رسانه روح الله
با حسین(ع) تا (بی)انتها... در این روزهای خاکستری و دلگیر، هوای چشمانم بارانی فراق برادر فاضل و نازنی
چقدر این شعر قشنگه!
جهان زیبا جهان زیبا جهان زیبا جهان زیباست
جهان با حضرت زهرا جهان با حیدر کرار
جهان پایان خوبی با حسین ابن علی دارد
تو تنها گریه کن در روضه، باقی را به او بسپار
سید حمیدرضا برقعی
این هم دیوانه کننده است!
بگو چه شد که من اینقدر دوستت دارم؟
بگو محبت ما ریشه در ازل دارد
غلامتان به من آموخت در میانهٔ خون
که روسیاهی ما نیز راه حل دارد
سیدحمیدرضا برقعی
👇این شعر مداحی امسالم هست که سرودهٔ خودم می باشد، به این امید که قابل استفاده برای دیگران هم باشد اینجا تقدیم میشود:
باسم رب الحسین
(سینه زنی)
مولای من حسین است
حسین نور عین است
-----
عقل تمام عالم
دیوانه حسین است
دلهای می پرستان
مستانهٔ حسین است
ای دل تو از دل او
دلدادگی بیاموز
از رسم و از مرامش
آزادگی بیاموز
مولای من حسین است
حسین نور عین است
------
آباد با حسین است
گر دل شود خرابش
در مکتبش شود زن
خورشید در حجابش
مانند ساقیش باش
از کام تشنه سیراب
با ماه کربلا باش
تا پر شوی ز مهتاب
مولای من حسین است
حسین نور عین است
----
در کربلا چو مولا
خط و مدار عشق است
شاگرد مکتب او
آموزگار عشق است
اینجا کلاس درس است
دامان گاهواره
استاد گشته حتی
آن طفل شیرخواره
جان بذل کردن اینجا
زیباترین عمل شد
وقتی برای قاسم
احلی من العسل شد
مولای من حسین است
حسین نور عین است
(زنجیرزنی)
حسین جان، دلم را تو هستی امیر
دلم نوحه خوانت به عشقت اسیر
میان محبان مرا هم ببین
اگر رو سیاهم تو دستم بگیر
حسين أميري ونعم الأمير
به حالم گواهی به قلبم خبیر
به عشقت جوانم به سوگ تو پیر
گنه آسمان دلم کرده شب
بیا روشنم کن تو ماه منیر
حسين أميري و نعم الأمير
أیا خَفقُ قلبی حبیبی حسین
قُتِلتَ بطفٍ الا نورُ عین
طلعتَ علی الرمحِ بالمشرقین
لقد هام قلبی لک یا امیر
اميري حسين ونعم الأمير
رسانه روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
رسانه روح الله
باسم رب الحسین (سینه زنی) مولای من حسین است حسین نور عین است ----- عقل تمام عالم دیوانه حسین است دل
بعضی از عزیزان در خصوصی درخواست صوت و سبک این مداحی را داشتند، چشم، امتثال امر👇
9.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سبک مداحی «مولای من حسین است»
و زنجیرزنی «حسین أمیري...»
رسانهٔ روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
زندگی (1)
کاش ساده، بی بهانه زندگی کنم
دل رها ز آب و دانه زندگی کنم
از خدا نخواستم که در زمین
مثل سنگ، جاودانه زندگی کنم
خواستم فقط همین دو روزه را
مثل «لاله» عارفانه زندگی کنم
حیف نیست مثل شاخههایخشک
بی شکوفه، بی جوانه زندگی کنم؟
اهل خاک نیستم، من آسمانی ام
کاش صاف و بی کرانه زندگی کنم
سید روحالله موسوی (کاشمری)
رسانهٔ روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
رسانه روح الله
زندگی (1) کاش ساده، بی بهانه زندگی کنم دل رها ز آب و دانه زندگی کنم از خدا نخواستم که در
این بیت رو بعد از بیت سوم اختصاصی برای اعضای گروه عرض میکنم که:
ذرّه ام؟ بلی! ولی به سوی نور
نور؟ نه! چرا منافقانه زندگی کنم؟
🏴 سیدمرتضی و مجلس روضهٔ دو نفره
✨سوز و گداز حسینی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمرتضی موسوی در آینهٔ خاطرهای زیبا از زبان خواهرزادهٔ ایشان
🖋 یادم میآید دانش آموز دبیرستانی بودم و منزل ما در مشهد کوی پلیس، دو طبقه بود. آن ایام دایی جان آقا سید مرتضی هم جوانی حدود شانزده هفده ساله و در مشهد طلبه بودند. یکی از روزهایی که به نظرم از روزهای محرم یا صفر بود، دایی جان طبقه بالا مشغول نماز شد و من هم رفتم پشت سرشان نمازم را به ایشان اقتدا کردم.
بعد از پایان نماز و تعقیبات آن، دایی جان مشغول خواندن روضه و ذکر مصیبت اهل بیت (علیهم السلام) شدند و گریه میکردند که من هم تحت تاثیر گریههای ایشان برای روضه به گریه افتاده بودم، شده بود یک مجلس روضه دو نفره. آن دل آماده و با صفا، و خلوص نیت دایی جان مجلسمان را گرم و گیرا کرده بود. به نظرم تا آن روز در هیچ مجلس روضهای آن گونه گریه نکرده بودم. این روزها خیلی اشک میریزم و دایی جانم را یاد می کنم ولی هنوز باور نمی کنم که بین ما نیستند، هر چند باور دارم که جای خیلی خیلی خوبی هستند که شاید در تصور هیچ کدام از ما هم نگنجد. باور دارم که در جمع اهل بیت علیهم السلام هستند و در تمام روضه هایی که میروم این حضور را در گوشهای از دلم حس می کنم.
✨با تشکر فراوان از سرکار خانم طاهره اسدی (خواهرزاده آقا سیدمرتضی (ره))
🔺لطفا نکات و خاطرات خود را از این عزیز فقید برای استفاده دیگران به حساب کاربری ذیل در پیامرسان ایتا ارسال فرمایید:
@S_Rouh
رسانهٔ روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
🔰حاجآقا سیدمرتضی و مرد سبیلو با شلوار کُردی😳
✨«پرتوی از ویژگیهای اخلاقی وشخصیتی حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مرتضی موسوی (ره)»✨
🖋در سفری به قم مشرف شده بودیم. شب هنگام، همراه آقا سید مرتضی رفته بودیم مسجد جمکران. در صحن مسجد، مردی با سبیلی آنچنانی و شلوار کردی و ظاهری که اصلا انتظار نمی رفت با دین و طلبه کاری داشته باشد، آمد سمت آقا مرتضی.
آنها به گفتگو در کناری نشستند و من هم کمی فاصله گرفتم که آن شخص سؤالش را راحت بپرسد. بعد از یک گفتگوی نسبتاً طولانی، آن مرد خداحافظی کرد و رفت. آقا مرتضی که آمد، پرسیدم:«سؤالش چه بود و چهکار داشت؟»
آقا سید مرتضی گفتند: «بالاخره ما لباس پیامبر (ص) که بر تن داریم محل مراجعه و اعتماد مردم هستیم. آنها ما را امین خود میدانند و مسائل شخصی و خصوصی و اسرار خود را برای مشورت با ما در میان میگذارند».
از این جواب ایشان متوجه شدم آن شخص اسرار زندگی خود را با ایشان مطرح کرده است، و ایشان با این پاسخ به طور کنایه و به صورت محترمانه میخواهد بیان کند که از بازگو کردن مسائل خصوصی آن فرد و نقل اسرار مردم معذور است. این در حالی بود که من اصلا آن فرد را نمیشناختم و اولین و آخرین باری بود که او را می دیدم، با این حال ایشان حاضر نشد کلمه ای بگوید و آن را خیانت در امانت می دانست. ایشان معنای « المجالس بالامانة» را بصورت عملی برایم پیاده کرد.
✨با تشکر فراوان از جناب آقای یاسر آریننژاد
🔺لطفا نکات و خاطرات خود را از این عزیز فقید جهت نشر و استفاده دیگران به حساب کاربری ذیل در پیامرسان ایتا ارسال فرمایید:
@S_Rouh
رسانهٔ روح الله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95
نظریه آشوب و لوازم فلسفی و الهیاتی آن (۱)
(بحث تخصصی)
نظریه آشوب (Chaos theory) یکی از نظریات مهم و تأثیرگذاری است که بحث از اصل نظریه و آثار و نتایج و لوازم آن در زمینهها و عرصههای مختلف از فیزیک و ریاضی گرفته تا اقتصاد و مدیریت و علوم تربیتی و حتی مباحث موفقیت و سبک زندگی مطرح شده و در ادبیات و هنر و سینما نیز نفوذ پیدا کرده است. این نظریه با سیستم هایی سر و کار دارد که تغییرات بسیار بسیار جزئی در مقادیر اولیه آنها باعث تفاوتهای بسیار بزرگ در نتیجه خواهد گردید. این تاثیر و تغییر که زمینه ساز نظریه آشوب است در بستر سیستم های پیچیده ای (complex systems) مطرح می گردد که در آنها پیش بینی دقیق نتیجه ممکن نیست. از این رو چنین سیستمهایی به عنوان چالشی در برابر نظم مطرح گردیده است زیرا از یک طرف آشوب نقطه مقابل نظم است و در این نظریه بسیاری از نظامهای موجود در عالم مثل نظام کیهانی، نظام آب و هوایی و... به عنوان نظامها یا سیستم های آشوبناک معرفی می گردند حال آنکه ما عالم و اجزاء آن را منظم در نظر داشتیم و حتی از این طریق با استفاده از برهان برای آن ناظمی اثبات می نمودیم، از طرف دیگر قابل پیش بینی نبودن نیز خصوصیتی است که با منظم بودن یک سیستم مناسبت و توافق ندارد. وجود نظم و انضباط در یک سیستم نشان دهنده وجود معادلات و قوانین ثابت و تخلف ناپذیری است که رفتار آن سیستم را متعین و تخلف ناپذیر می نماید. حال صحبت از عدم امکان پیش بینی در سیستمهای مهمی که پیشتر سمبل و الگوی نظم به شمار می رفت این موقعیت را برای این سیستمها با چالش مواجه می نماید و باز هم صغرای برهان نظم وانگهی کلیت این برهان را با اشکال و چالش مواجه می نماید. یکی از اولین کسانی که متوجه موضوع آشوب شد، ادوارد لورنز (Edward Lorenz) است که نظریه او با نام اثر پروانه ای (butterfly effect) بسیار معروف است. لورنز به دنبال مسأله پیش بینی هوا بود و بدین منظور معادلاتی را با متغیرات سه گانه دمای هوا، فشار هوا و سرعت باد را بکار برد و در این جهت برای اولین بار از کامپیوتر یاری گرفت، کامپیوتر مقادیر را دریافت می نمود و نتیجه را اعلامی میکرد. با این حال هنگامی که لورنتز در دو نوبت هر بار مقادیر یکسانی به کامپیوتر داد در هر بار نتیجه کاملا متفاوتی دریافت نمود. لورنتز ابتدا تصور کرد که مشکل از کامپیوتر است که نسبت به مقادیر مساوی نتایج متفاوتی می دهد اما در نهایت متوجه شد که مشکل از کامپیوتر نبوده بله مقادیر داده شده در حقیقت کاملا مساوی نبوده اند بلکه تفاوت بسیار بسیار جزئی داشته اند که همین تفاوت هر چند ناچیز باعث ایجاد چنان اختلاف بزرگی در نتیجه گشته است. با توجه به تعیین کننده بودن کوچکترین مقادیر در رفتار و نتیجه سیستم، لورنتز این ایده را طی مقالهای به این صورت مطرح کرد که آیا بال زدن یک پروانه در نیوجرسی باعث ایجاد طوفانی در تگزاس می شود یا نه؟ مورد دیگر رفتار اجرام آسمانی مانند حرکت سیارگان در منظومه شمسی بود که بر اساس فیزیک نیوتونی که یک فیزیک جبری و تعینی است صد در صد قابل پیش بینی می باشد اما پوانکاره نشان داد که این ادعا تنها در جایی صحیح است که تنها دو جرم مانند خورشید و زمین داشته باشم اما اگر یک جرم دیگر به این مجموعه اضافه شد دیگر پیش بینی دقیق رفتار این مجموعه امکان پذیر نیست و این موضوع هم به عنوان مسأله «سه جسم» مشهور شد. حال آیا نظریه آشوب و سیستمهایی که ناظر به آنهاست واقعا چالشی برای نظم هستند و اثبات آشوبناکی برای نظام عالم در جهت مقابل اعتقاد به نظم و هماهنگی برای آن است؟ اینجاست که این نظریه یک وجه فلسفی و الهیاتی هم پیدا می کند. در قسمت بعد به پاسخ این سؤال خواهیم پرداخت.
سید روح الله موسوی
#نظریه_آشوب
#فلسفه_فیزیک
#الهیات_فیزیک
#اثر_پروانهای
رسانهٔ روحالله
https://eitaa.com/joinchat/2242904287Cc9ca8d6a95