eitaa logo
آیین چراغ | روح‌الله شمسی‌کوشکی
744 دنبال‌کننده
476 عکس
98 ویدیو
3 فایل
وَرَمشوری از "فقه"، "تاریخ"، "سیاست" و... 📚 (ورمشور به کرمانی: قَر و قاطی!) 🖋️ روح الله شمسی کوشکی . " آئینِ چراغ، خاموشی نیست" . . . ⚠️ نقل مطالب بدون ذکر منبع مجاز نیست‼️ . . . راه ارتباط مستقیم: @masabihh
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی بار دیگر ثابت کردند که سودای انفکاک اخلاق مدرن از ابزار مدرن، توهمی بیش نیست! و ما در این «معابد‌ انسان پرستی» دائما درحال تأثر و تاثیرپذیری هستیم! مگر اینکه ما در اینجا برای خود «نقش تأثیرگذاری» تعریف‌ کنیم. ✍️ روح الله شمسی کوشکی| @rouhollah_shamsi_koushki
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 میدانید که از نظر امام خمینی، ما با این زن مسیحی بیشتر هم‌جبهه هستیم تا برخی آیت الله های نماز شب خوان صبح تا شب گریه کنِ روضه خوان!! 🔻آن مسیحی که در برابر «وهن به قدسیت قرآن» و «ترویج روح عبودیت انسان» دست به «عمل» می زند و پنجه در پنجه موالید و مآثر کفر قفل می‌کند؛ به جبهه حق نزدیک تر است تا عزلت نشینانِ عافیت طلبِ عاقبت اندیش! اسلامی که چنگ به صورت ارباب دنیای کفر و «جبهه جهانی طرد خدا» و «روح پرستش انسان» نکشد که اسلام نیست! . . . . . پی نوشت: هم او که قرآن را آتش می زند؛ تصویر آیت‌الله خامنه‌ای و حاج قاسم را هم به آتش می کشد! وای به روزگار ما، اگر این ملعون کافر در عین عنادش، جبهه قرآن و اشخاصش را درست تشخیص داده باشد ولی ما اندر خم یک کوچه « و هم في شکّهم یلعبون» باشیم! ✍️ روح الله شمسی کوشکی| @rouhollah_shamsi_koushki
💠 مگر قرار نبود با آزادی از قید و بندها به یک زندگی شیرین برسند؟! مگر نمی خواهند هر کاری دلشان می‌خواهد را بکنند و هر چیزی را داشته باشند تا آزاد و رها به خوشی برسند؟! پس خودکشی و قرص اعصاب آن وسط چه می گوید ؟! . 🔻 یاد مضمون آن فرمایش امیرالمومنین افتادم که فرمود: «آزاد از بند واجبات؛ بنده شهوات است!» ✍️ روح الله شمسی کوشکی | @rouhollah_shamsi_koushki
13.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 از زبان حاج قاسم بشنوید! 👈 ماجرای عجیب شهید ایرانی که خواست در کربلا دفن شود و شد! . . . رزمنده ایرانی، میداند که در عملیات پیش‌رو شهید می شود و می خواهد کاری کند که پس از شهادت در کربلا دفن شود. نقشه ای می کشد و ادامه داستان.... (( حتماً ببینید! )) «السلام علیک یا اباعبدالله!» چه دلها که به هوای کوی تو پر زدند و در جوارت آرام گرفتند! @rouhollah_shamsi_koushki
💠 به نظر شما چرا زائران پاکستانی اربعین، وقتی میخوان وارد کشور ما بشن، تو صف می ایستند تا خاک کشور ما رو ببوسند و بعد وارد بشن؟! @rouhollah_shamsi_koushki
💠 بعضی ها عاشق شهدای چشم ابرو قشنگ میشن؛ خیلی‌ هم خوب! اما من عاشق همین پیرمردِ ته‌ریش‌سفیدِ پیشانی‌چروکِ آستین‌کوتاه‌پوش هستم! همین داش‌مشتیِ لوتی‌مسلکِ زورخونه‌ایِ بچه‌هیئتیِ بچه‌مسجدیِ از یک طرف رفیق طِیب و از یک طرف رفیق نواب و امام خمینی!! اصلا چنین کارکتری ذاتا جذابیت داره خداوکیلی؛ چرا نباید عاشقش شد؟! امام هم عاشقش بود! گفته بود:«ایشان عزیز دل من بود»! وقتی بعد از ۱۵ سال زندان، رفته بود پاریس پیش امام، امام گریه کرده بود و گفته بود: «این دست ها رو ۱۵ سال پیش که من گرفته بودم، دست یک جوانمرد ورزشکار بود اما الان دستان یک پیرمرد است!» پیرمرد نبود که(۴۸سال) اما ۱۵ سال زندان و شکنجه بخاطر خمینی، پیرمردش کرده بود!» یا طرف میگه وقتی اخبار زندانی ها رو بردیم پیش امام در نجف، هرچی ما از بهشتی و رفسنجانی و طالقانی می گفتیم،امام چند لحظه یکبار میگفت: «عراقی! وضع عراقی چه طوره؟!» وقتی هم شهید شد خودامام نمازش رو خونده بود و گفته بود: «شهادت عراقی برام سنگین بود! اون رو در تمام مستحباتم شریک کردم!» بچه بازاری زورخونه ای که اون طور دلِ «طیب حاج رضاییِ»گنده لات رو لرزونده و عاقبت به خیرش کرده بود حالا هم این جور دل مستحکم امام رو لرزونده بود! بعد عراقی اصلا قرار نبود شهید بشه! فرقان اومده بود تا «حسین مهدیان» رو بزنه، اشتباهی عراقی و پسرش رو زده بودن! البته ما میگیم اشتباهی ولی حتماً سرّ داشته! سرّش هم همون بودکه امام گفته بود: «برای عراقی مردن در رختخواب کوچک بود!» بعد هم گفته بود: «عراقی هدیه ای است برای خدا»! ۴ شهریور، سالگرد شهادت حاج مهدی عراقی @rouhollah_shamsi_koushki
💠 هنوز کسی نگفته: « به مخالفان اربعین هم اجازه تجمع بدید، تا معلوم شه چند چند هستید»؟! 😅 . . . . . پی نوشت: این تصاویر از طرف بعضی ها باید بایکوت شود، تا فردا روزی که خواستند حرف های کلی و مطلق نگرانه خود را تکرار کنند که «مردم بی دین شدن!»، مثال نقضی برای حرفشان نباشد! البته اگر این تصاویر را هم نشانشان بدهیم، حرف عوامانه بالا را مطرح می‌کنند! @rouhollah_shamsi_koushki
💠 «روسریتو‌ در بیار» ؟! مگه قرار نبود پوشش، دستوری نباشه؟! . . . . . . پی نوشت: خیلی باید ساده باشی، اگه هنوز نفهمیدی که «پوشش غیردستوری» فقط یک عنوان عوام‌فریبانه است و اساساً چنین چیزی «امکان وقوعی» نداره و توهمی بیش نیست!. تو فقط می‌تونی انتخاب کنی که چه کسی به تو دستور بده! ✍️ روح الله شمسی کوشکی | @rouhollah_shamsi_koushki
آیین چراغ | روح‌الله شمسی‌کوشکی
🔻 سه پاسخ به دو ادعای این متن: 🔹 اولاً: «مراحل تحقق حکم» (حسب اِعداد شهید صدر در کتاب حلقه ثانیه) چهار مرحله است: ۱. اقتضاء حکم ۲. انشاء حکم ۳.فعلیت حکم ۴. تنجز حکم خود اصولی ها تصریح کرده اند که تحقق دو مرحله آخر منوط به تحقق شروطی است!(مانند اینکه مکلف در حال قدرت یا اختیار باشد و مضطر و مکره نباشد) پس اساساً نفس تنجز همه احکام مشروط به شروط است؛ نه که فقط الزام به احکام برای منجز شدن در حق حاکم، نیاز به شروط داشته باشد! 🔸 ثانیاً: اینکه میگوید اصل حکم مشروط نیست و الزام آن مشروط است؛ برای زمانی است که ماهیت یک حکم، «فردی» است و برای اجرا و الزام اجتماعی آن باید شرایطی محقق شود. درحالیکه وجوب حجاب ماهیتا یک «حکم اجتماعی» است! در اجتماع که محل تزاحم محرم و نامحرم است معنا پیدا می‌کند و ما این را «به تناسب حکم و موضوع» در موضوع حجاب میفهمیم! لذا اینجا که ماهیت این حکم، اجتماعی است؛ دیگر اصل بر تحقق اجتماعی این حکم است و اتفاقا برای شخصی کردن آن نیاز به دلیل و شرط و مصلحتی است! (چون خلاف تناسب حکم و موضوع است) . بنابراین وقتی در یک مسأله ای اجتماعی(پوشش)، حکمی شرعی داریم نمیتوان به این راحتی حکم شرعی را با حکم بشری جابه‌جا کنیم، مگر اینکه دلیل یا مصلحتی اقتضا کند!(که مخالفت اکثریت هم فی نفسه نمی تواند دلیل باشد، بر فرض که اصلاً اکثریت مخالف اجرای حجاب باشند !) 🔹 ثالثاً: وقتی، اکثریت مردم، اجرای یک حکم‌ شرعی را نخواستند، چه باید کرد؟ - همان کاری که معصومین علیهم‌السلام می کردند! موارد متعددی وجود دارد که معصومین، در برابر مخالفت اکثریت با یک حکم شرعی می ایستادند؛ چون مصلحت موجود در حکم شرعی را آنقدر بالا می دانستند که حکم باید اجرا می شد.( مانند: - اجرای حکم ظهار توسط پیامبر در سال دوم هجرت علیرغم مخالفت اکثر اهل مدینه. - اجرای حکم زکات بستن به اسب توسط امیرالمومنین و نیز گسیل نقیبان برای اخذ اجباری زکات - روایت امام صادق در مورد حرمت طلاق بدون عده و یا ارث زن از منافع زمین که تصریح می‌کند اگر همه مردم هم مخالفت کنند، این احکام باید اجرا شود (کافی، ج۶، ص۵۸/ج۷، ص۷۷)) و البته گاهی هم به خاطر مصلحت قوی تری، تن به نظر اکثریت می دادند لکن الان وجوب حجاب، خود آن مصلحت اقوایی است که باید حفظ شود؛ اگر جنبه هویتی و تمدنیِ ذاتی آن را فهمیده باشیم. در روایت صحیحه کافی از امیرالمومنین،( ج۸،ص۵۸) ایشان علت عدم برخورد خود با برخی بدعتها و گناهان را ترس ازهم پاشیده شدن لشکر (در آستانه جنگ صفین) عنوان می کند: لَقَدْ خِفْتُ اَنْ یَثُورُوا فِی نَاحِیَةِ جَانِبِ عَسْکَرِی» لذا چه بسا می توان گفت: اصل بر ممانعت از ترویج و گناه و بدعتها در جامعه است مگر آنکه مصلحت مهمتری در مقابل آن وجود داشته باشد (مثل حفظ لشکر در شرایط جنگی!). ✍️ روح الله شمسی کوشکی| @rouhollah_shamsi_koushki
💠 «طاغوت» یعنی؛ «هر موجود طغیانگری که در برابر خدا قد عَلَم کرده است»!. 🔻 آیت الله خامنه ای (در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) یکی از آثار پذیرش «ولایت طاغوت» را این عنوان می کند که: «در ولایت طاغوت، استعدادها، ظرفیت ها و توانمندی های انسان به سود خود انسان بکار نمی افتد بلکه تماماً به سود طاغوت بکار می افتد!». یعنی اینکه تو زحمت می کشی، کار می کنی اما در واقع داری ولایت طاغوت را بسط می‌دهی! پاداشی هم به تو میدهد اما تو داری سود اصلی را به او می‌رسانی و پایه های ولایت او را تحکیم می‌بخشی! 🔻 در مقابل اما وقتی تحت «ولایت ولی الهی» چه اتفاقی می افتد؟؛ همین چیزی که در ماجرای «پیاده‌روی اربعین» می بینیم! تو خرج می کنی، تلاش میکنی اما با همین تلاشت، در واقع داری روحت را هم بزرگ می کنی! تو پیاده می روی سمت «ولی الله» اما با همین پیاده روی، داری خودت را به منبع لایزال فیض و فضیلت نزدیک میکنی، تو گریه می کنی اما در واقع داری ، روحت را به روح بزرگ «ولی الله» پیوند می‌زنی!. یعنی بازهم سودش به خودت می رسد! 🔻حال، چرا در «ولایت طاغوت» چنان است و در «ولایت ولی الله» چنین؟ - چون در نظام «انسان پرست طاغوتی» اساسا تو برای «طاغوت» مطرح نیستی! برای طاغوت فقط خودِ خودش مطرح است و فقط راه خودش و سود خودش مهم است! در نظام «انسان محور الهی»، همه ش تو مطرحی! تو باید رشد کنی، تو باید بزرگ شوی! اگر می گوید: به زیارت بیا!؛ به خاطر خودت می گوید! اگر می گوید: در راه ما زحمت بکش! بخاطر خودت می گوید! اگر می گوید: برای ما گریه کن! بخاطر خودت می گوید! ✍️ روح الله شمسی کوشکی | @rouhollah_shamsi_koushki
💠 پیاده‌روی اربعین، در دهه اخیر از یک شعیره مذهبی تبدیل به یک حماسه بین المللی و تمدنی، شده است! کسی می‌تواند بطور مشخص بگوید: چه طرح و برنامه‌ی از پیش تعیین شده و چه پروسه برنامه‌ریزی شده ای باعث شده که حماسه اربعین در سالهای اخیر، به چنین جایگاه مهمی برسد؟! هیچکس نمی تواند!. بله دوستان! دست غیب در کار است!! خدا طرح و برنامه اش را دارد در غیب و خفا پیش می‌برد! منتظر کسی هم نمی ماند! خوشا آنکه از پسِ همه هیاهوهای ظاهری دنیا، این طرح را بشناسد و همراه شود. ✍️ روح الله شمسی کوشکی| @rouhollah_shamsi_koushki