روحانیت شیعه و مسیحیت/۲
دیدار کاردینال ترکسن وزیر عدالت و صلح واتیکان با #علامه_مصباح
@rozaneebefarda
🔸 ویژهبرنامه مناط به مناسبت بزرگداشت دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم
سه شنبه ۲۸ بهمن/ صورتبندی فقهی بیانیه گام دوم_ استاد خسروی
یکشنبه ۳ اسفند/ میزگرد بازخوانی تطبیقی منشور روحانیت و بیانیه گام دوم
با ارائه اساتید سطوح عالی: مجید سلامی و محمدمهدی توسلی
@rozaneebefarda
اینهمه هیاهو و خشوحالی، اهانت به بزرگان تشیع است!
#ارسالی_مخاطبان_روزنه
🔹به نظر من این همه جنجال و هیاهو وخوشحالی برای #دیدار_پاپ_با_آیت_الله_سیستانی و این حرف که ببینید حوزه نجف گوی سبقت را از حوزه قم گرفته بزرگترین توهین به تشیع وعلمای تشیع هست.
🔹 از کی تا به حال دیدار با پاپ که یک مقام تشریفاتی است ودرزمینه جنایاتی که غربی ها علیه بشریت و ادیان توحیدی انجام دادند سکوت کرده یک افتخار محسوب میشود؟!
🔹به تازگی اعلام شده که رابطه جنسی با محارم درفرانسه درسن بالای ۱۸ سال قانونی شده ایا صدایی از این پاپ دراومده هر چند که اگر صدایی هم دربیاد پشیزی برای صاحبان قدرت درغرب ارزش ندارد
🔹آیا وقتی همجنس بازی در کشورهای غربی که مهد مسیحیت است قانونی میشود و پاپ اعظم هیچ کاری نمیتواند بکند، ما باید افتخار کنیم که چنین شخصی با علمای ما دیدار میکند؟
فاین تذهبون؟
🔹به نظر من نباید در زمین بازی انسان های ژورنالیست وبی سواد [...] قدم برداریم.
حمید وحدت نژاد
@rozaneebefarda
امضای سند برادری بین پاپ و آیتالله سیستانی تکذیب شد!
🔻دفتر آیتالله سیستانی:
اظهارات سفیر عراق در واتیکان در مورد روند سفر پاپ به نجف اشرف دقیق نیست!
⭕️ طبق خبر یک مقام مسئول در دفتر آیتالله سیستانی در نجف اشرف؛
🔻 آنچه در اظهارات سفیر عراق در واتیکان و برخی دیگر درباره جزئیات و روند سفر مقرر پاپ به نجف اشرف وارد شده، دقیق نیست.
🔻 با سفارت پاپ در بغداد – که این سفر را هماهنگ کرده- درباره امضای هیچ سندی در دیدار پاپ با آیتالله سیستانی گفتگویی انجام نشده است.
🔶حاشیه روزنه
به نظر میرسد پروپاگاندای رسانهای غیرعاقلانه و عجولانه جریانهای غربزده، موجب بازی با وجهه مرجعيت اعلا شده است.
بهتر است رسانههای نزدیک به بیت ایشان و برخی عناصر زاویهدار داخلی که آبروی آیتالله سیستانی را وجه المصالحه سیاسی کاری و تقابل با نظام اسلامی کردهاند، هرچه زودتر از رویه غلط و پرهزینه خود دست بردارند.
دیدار پاپ با مرجع اعلای عراق، هیچ افتخاری برای آیتالله سیستانی محسوب نمیشود که برایش اینهمه هیاهو به پا کردهاند، بلکه این پاپ است که از امثال این دیدارها آبرو کسب خواهد کرد.
پس بهتر است #سکولارهای_حوزوی، بیش از این، سرمایههای معنوی تشیع را به تاراج و حراج سیاست بازی و دوگانهسازی کاذب نگذارند!
@rozaneebefarda
شفقنا و بازی با آبروی هزار ساله تشیع!
#ارسالی_مخاطبان_روزنه
⭕️درمورد غربتی بازی امثال نصیری و شفقنا دربارهی سفر پاپ به عراق و دیدار با آیة الله سیستانی حفظه الله؛
🔻فقط تصور کنید اگر رسانههای خارجی -اعم از مسلمان سنی و غیرمسلمان- این وضعیت را رصد و گزارش کنند، چقدر خجالتآمیز خواهد بود!
🔻اهل تسنن و مسیحیان با خود میگویند این شیعیان را ببین صرفا با شنیدن یک خبر چطور ذوقزده شدهاند و بدتر از آن، شروع کردهاند به صورت هم مذهبیهای خودشان چنگ زدن...
🔻واقعا دست مریزاد به شفقنا، یک تنه آبروی هزار و چهارصدسالهی شیعه را بردند به خاطر بازیها و لجاجتهای بچهگانهی سیاسی و جناحیشان. البته تقصیر خودشان نیست، خاصیت اعتدال این است که منافع ملی و دینی و شرف و حیثیت بلند مدت یک ملت یا مذهب را پای منافع جناحی قربانی کند.
محسن لطفی
@rozaneebefarda
تصریح شجاعانه پروفسور گلشنی به رخنه #غربزدگی و #سکولاریسم در میان اساتید
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
💥بخشی از سخنان پرفسور مهدی #گلشنی در مراسم رونمایی از کتاب رابطه علم و دین از منظر چهار حکیم مسلمان معاصر:
🔹متأسفانه فضای فرهنگی دانشگاههای ما بسیار وخیم، نامطلوب و #غربزده است، تعداد قابل توجهی از استادان دانشگاه هم رویکرد #سکولار دارند و در چنین فضای نامناسب باید چنین آثاری توسعه یابد. بخشی از فضای آشوبناک دانشگاهها متأثر از عدم تعامل مناسب حوزه و دانشگاه است، اما بخش زیادی از این قصور هم بر گردن وزارت علوم و آموزش و پرورش است، وزارت علوم رویکرد غربگرایانه در علوم دارد و از مقالات با این رویکرد استقبال میکند.
🔹بنده گزارشی از ۱۲ دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادم، ولی پاسخ مناسبی دریافت نکردم و صرفاً آماری به بنده دادند که این تعداد نمازخوان در دانشگاهها داریم در صورتی که ما باید بحث رابطه #علم_و_دین و تولید #علوم_انسانی_اسلامی را رواج دهیم. کتاب مذکور در راستای توسعه تعامل علمی میان حوزه و دانشگاه ارائه شده تا دانشگاه بیشتر با خدمات حوزه و عالمان حوزوی در این زمینه آشنا شوند.
🔸در کنفرانسهای متعدد در کشورهای دیگر حضور یافتهام. در یکی از این کنفرانسها در اسکاتلند سخنرانی کرده و از رابطه علم و دین دفاع کردم و بعد از سخنرانی یکی از ریاضیدانان کنفرانس نزد بنده آمد و گفت که رویکرد شما را تأیید میکنم. بنابراین اشتراکات زیاد است و باید با گفتوگو بیشتر این فضا را توسعه دهیم.
▫️گزارش کامل را اینجا بخوانید 👇
https://iqna.ir/00GaUF
@rozaneebefarda
3سابقه سیاسی991120نهايي.pdf
2.17M
مبارزات سياسي و سابقه انقلابي علامه مصباح يزدي(ره)
🔻مروری بر سوابق سياسی علامه مصباح که توسط مجموعه آثار ایشان منتشر شده است.
🔶 فهرست مطالب
1️⃣ فصل اول: تأسيس و عضويت در جامعه مدرسين
2️⃣ فصل دوم: اقدامات عملي و مبارزاتي ضد رژيم پهلوي
3️⃣ فصل سوم: ساواك، تعقيب و دستور دستگيري
4️⃣ فصل چهارم: فعاليتها در دوره دوم و سوم انقلاب اسلامي
✅ بدان اميد كه آن مقيم رضوان رضايت يار، از قبسات راهش و از نفحات دعايش بر جريده جان اين رهروان بنوازد تا هيچ هنگام، راه آسمان در درونمان گم نشود.
@rozaneebefarda
بیانات بسیار مهم و راهبردی مقام معظم رهبری در سالگرد قیام ۲۹ بهمن تبریز، از جهات مختلف حائز اهمیت ویژه است.
@rozaneebefarda
13991129_40559_128k.mp3
11.97M
🎙بشنوید|| صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی، در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز(۱۳۹۹/۱۱/۲۹)
@rozaneebefarda
▫️ حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب اعضای هیأت امنا و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) توسط نماینده ایشان در مراسمی در سالن همایشهای این مجموعه قرائت شد.
@rozaneebefarda
🎥 "مستند سراج" روایتی از زندگینامه مرحوم آیتالله مصباح یزدی - بخش نخست👇
https://hawzahnews.com/xb3v8
مدت زمان: '66 دقیقه
@rozaneebefarda
نشریه پویا-ویژه علامه مصباح.pdf
8.26M
متن کامل ویژهنامه علامه مصباح
نشریه فرهنگ پویا/ زمستان ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
روزنه
▫️ حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب اعضای هیأت امنا و مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) توسط ن
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تعیین اعضاء هیئت امناء و ریاست جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
▫️متن حکم به قرار ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
▫️مؤسسهی آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمةاللهعلیه) #یادگار_ارزنده و پربرکت #عالم_فقیه_و_مجاهد مرحوم آیتالله مصباح یزدی است.
▫️برکات این مؤسسهی مبارک باید بر اساس اهداف ترسیم شده به وسیلهی خود آن عالم فقید دنبال شود.
🔹بدین منظور لازم است هیأت امنائی متشکل از حجج اسلام آقایان:
حاج شیخ محمود رجبی
حاج شیخ غلامرضا فیاضی
حاج شیخ محمود محمدی عراقی
حاج شیخ علی مصباح یزدی
و حاج شیخ مجتبی مصباح یزدی تشکیل گردد
🔹و #مدیریت آن به #تبعیت از #تشخیص و #تصمیم مرحوم آیتالله مصباح بر عهدهی حجت الاسلام آقای حاج شیخ محمود رجبی بوده باشد.
توفیقات حضرات آقایان را از خداوند متعال خواستارم.
سیدعلی خامنهای_99/11/19
@rozaneebefarda
روزنه
متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت تعیین اعضاء هیئت امناء و ریاست جدید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خ
پنج نکته پیرامون حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتصاب هیئت امنا و مدیر #مؤسسه_امام_خمینی(قدس)
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️متن حکم مقام معظم رهبری، بسیار پرنکته و از جهات مختلفی منحصر به فرد است که جای تحلیل و بررسی بسیار دارد.
عجالتا در این باب، ذکر چند نکته خالی از لطف نیست؛
۱.در این متن رهبری معظم انقلاب اسلامی بار دیگر به تجلیل از شخصیت متعالی #علامه_مصباح پرداختهاند و به #فقاهت، #علمیت و #مجاهدت به عنوان سه عنصر اصلی شخصیت ایشان اشاره فرمودهاند.
۲) تصریح به برکات و دستاوردهای مؤسسه که نتیجه طراحی و مدیریت علامه مصباح بوده از یک جهت و تأکید بر امتداد این برکات، بر اساس همان الگوی پیشین، نکته بسیار مهم و تعیین کنندهای است که در احکام و انتصابات رهبری، کمتر مشاهده میشود.
با توجه به این نص، ایشان خط و مشی مجموعه را به افکار و ایدههای مرحوم آیتالله مصباح ارجاع دادهاند.
این نکته از یک جهت نشان از بزرگواری بی مثال رهبری عزیز انقلاب اسلامی است که جلوه دیگری از کرامت خویش را نشان دادند و در حالی که در این موارد معمولا همگان منتظر تعیین خط و مشی توسط ایشان هستند، استمرار مسیر پیشین و وفاداری به چارچوب مطلوب علامه مصباح را خواستار شدند. از دیگر سو، وفاداری و اعتماد ویژه رهبری به علامه مصباح و صحه گذاردن بر مسیر پیشین مؤسسه را نشان میدهد.
برخی بدخواهان، خاصه #سکولارهای_حوزوی(در حوزه و خارج از حوزه)، پنهان و آشکار، در تدارک اقداماتی جهت فاصله گرفتن مجموعه از مسیر پیشین بودند که این نقشه شوم، با تدبیر حکیمانه رهبری عزیز، ناکام و ناتمام ماند!
۳) ترکیب هیئت امنای مجموعه نیز نشان میدهد که اشخاص #عالم، #انقلابی، #وفادار و آشنا به مبانی آیتالله مصباح مدنظر رهبری معظم انقلاب اسلامی قرار گرفتهاند که این مسئله نیز حاکی از جهتگیری و جنس انتظارات ایشان از این مجموعه خدوم و انقلابی است.
انتخاب هیئت امنا در عصر فقدان علامه مصباح، نشانگر آن است که برای پر کردن خلا آن مجاهد فقید، حضور فعال مجموعهای از فضلای انقلابی آشنا به مبانی ایشان، ضروری است.
۴) حضور فرزندان فرهیخته و انقلابی علامه مصباح در ترکیب هیئت امنا نیز نشان میدهد که این انتخاب ها بر اساس صلاحیتها صورت گرفته و مثل همیشه، انواع فضاسازی های منفی رسانهای و سیاسی پنهان و پیدا، در آن هیچگونه مدخلیتی نیافته است.
این دو فاضل انقلابی که تا قبل از ارتحال پدر در سایه نام بلند حضرت علامه، در محافل عمومی کمتر مشهور بودند، اکنون با حکم مقام معظم رهبری، به عنوان سرمایههای علمی و اجتماعی و سیاسی جبهه انقلابی، باید به طور حداکثری مورد استفاده قرار گیرند.
۵)در انتخاب مدیر مؤسسه نیز مقام معظم رهبری، بار دیگر تصمیم و تشخیص آیتالله مصباح را تأیید فرمودند تا این پیام تاریخی بعنوان میراث ماندگار معنوی و سرمایه اجتماعی مؤسسه، زمینه را برای امتداد پرقدرت و حداکثری آرمانها و ایدههای آیتالله مصباح فراهم سازد و انشالله همچون گذشته به عنوان #عقبه_تئوریک_نظام به نقش آفرینی بپردازد.
@rozaneebefarda
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[ص ۱ از ۴]
🔹خبر دیدار احتمالی پاپ فرانسیس با حضرت آیتالله سیستانی و طعنههای سادهاندیشانه برخی چهرهها در محافل حوزوی مطرح و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.
دیدار میان دو شخصیت مطرح دینی همواره حائز اهمیت بوده و هست اما نکته اینجاست که شناخت طرف مقابل در هر گفت و گو دید واقعبینانهای را بر فضای عمومی حاکم میسازد.
تصوری که ما از «پاپ»، «کلیسا» «کشیش» و... به عنوان مفاهیم دینی داریم، تصوری مقدس و نورانی است که یادآور زهد و دنیاگریزی و ترک غرایز و البته تساهل و تسامح است.شکی نیست که جامعه دینی مسیحیت دارای چهرههای مثبت نیز هست اما آیا ماجرای کلیسا و پاپ به همین قداست و نورانیت خلاصه میشود؟بازخوانی تاریخ ما را به پاسخی روشن در این زمینه میرساند. در این یادداشت مختصر بخشی از کارنامه پاپ بندیکت شانزدهم(پاپ سابق) و پاپ فرانسیس (پاپ فعلی) خواهیم خواند.
پاپ بندیکت شانزدهم؛ توهین به اسلام، رسوایی واتیلیکس و استعفا
پاپ بندیکت شانزدهم(پاپ سابق) در تاریخ 21شهریور1385 در سفری به زادگاهش آلمان، سخنرانی تند و توهینآمیزی علیه اسلام ایراد کرد. او در این سخنرانی اسلام را دینی فاقد منطق خوانده است.(روزنامه سرمایه 25شهریور1385/روزنامه جمهوری اسلامی 27شهریور1385) او با طعنه به دین مبین اسلام گفت: «مسيحيت به شدت با برهان و منطق در ارتباط است و مخالف كساني است كه معتقد به گسترش عقايد خود از طريق زور شمشير هستند.» وی با زیر سؤال بردن حکم جهاد در اسلام با اشاره به اظهارات مانوئل دوم پالئولوگوس، يكي از امپراطورهای بيزانس در قرن چهاردهم افزود:«ترويج ايمان و عقيده از طريق زور غير منطقی است و اقدام غير منطقی مخالف فطرت الهی است. پاپ با استفاده از واژههايی نظير "جهاد" و "جنگ مقدس" در سخنرانی خود افزود: خشونت با فطرت خدايی و معنويت در تضاد است.»
این توهین و طعنههای آشکار علیه دین اسلام واکنش جهانی را برانگیخت. «نیویورک تایمز» در سرمقاله روز جمعه 24شهریور1385 با «فاجعه بار و خطرناک اندن اظهارات پاپ» و در خواست عذرخواهی وی نوشت: این نخستین بار نیست که سخنان پاپ موجب بروز اختلاف بین مسیحیان و مسلمانان شده است. (روزنامه جمهوری اسلامی 27شهریور1385)
در این باره روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» نوشت: در حالیکه روز شنبه واتیکان تعویض نخست وزیر و وزیرامورخارجه خود را جشن می گرفت یک تاج سیاه رنگ در مقابل سفارت واتیکان در آنکارا به نشانه اعتراض به سخنرانی پاپ در آلمان گذاشته شد. این شدیدترین بحرانی است که میان پاپ و جهان اسلام از زمان جنگ مذاهب صورت گرفته است. (همان)
واکنش علمای جهان اسلام
پیش از این مراجع عظام تقلید با سخنرانی و صدور بیانیه این سخنان پاپ را به شدت محکوم کردند.حضرت آیت الله محمد فاضل لنکرانیبا صدور بیانیه ای تصریح کرد: سخنان اخیر پاپ، به هیچ وجه با منطق و روح دین اسلام سازگاری ندارد و سخنان و اتهامات بی اساس وی، موجب تعجب، رنجش و نگرانی شدید گردید.
همچنین حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در بیانیه ای سخنان اهانت آمیز رهبر کاتولیک های جهان را در مورد اسلام محکوم کرد و افزود: این بار پاپ، جهاد را زیر سؤال برده و مسلمین جهان را به خشونت متهم ساخته که با اعتراض شدید و گسترده مسلمانان جهان روبرو شدند.
رئیس انجمن اسلامی شمال آمریکا،شورای مسلمانان بریتانیا(بزرگترین تشکل اسلامی در انگلیس)،تجمع علمای مسلمین لبنان، یوسف فرناندز سخنگوی جامعه اسلامی اسپانیا،آیسیسکو (سازمان علمی،آموزشی و فرهنگی کشورهای اسلامی)،فواد علوی (دبیرکل سازمانهای وحدت اسلامی فرانسه)،کلیسای قبطی مصر، بلال اثر(رئیس بنیاد امور دیانت ترکیه)، شورای مفتیان روسیه، شیخ احمدبدرالدین حسون(مفتی اعظم سوریه)، محمدرشید قبانی (مفتی اهلسنت لبنان)، سیدمحمدحسین فضلالله ،سیداحمد بخاری(امام جماعت و جمعه مسجد دهلی)، شیخ محمدسعید طنطاوی (مفتی اعظم مصر) محمدمهدی عاکف (رهبر روحانی اخوانالمسلمین مصر)، یوسف قرضاوی و رهبران احزاب مذهبی پاکستان در مواضع و بیانیههایی جداگانه به اعتراض علیه این سخنان پرداختند.(روزنامه اطلاعات 29شهریور1385/ایسنا 25شهریور1385)
علاوه بر اعتراضات فوق حضرت آیتالله مکارم در درس خارج فقه به مناسبت روز پایان درس قبل از ماه مبارک پاپ را دعوت به مناظره کرد و گفت: مناظره با پاپ میتواند در هر زمان و هر مکان و بدون هيچگونه قيد و شرط باشد و به طور زنده پخش شود و من مطمئن هستم در پايان اين مناظره مردم جهان قضاوت خواهند کرد که اسلام منادی صلح و صفا و دوستی است و جهاد يک سپر دفاعی در برابر دشمنان است نه برای تحميل عقيده. (عصر ایران 29شهریور1385 / خبرگزاری رسمی حوزه 30شهریور1385)
@rozaneebefarda
ادامه👇
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
[ص ۲ از ۴]
اعتراضات سیاسی و مردمی به سخنان پاپ سابق
اعتراضات علیه سخنان موهن پاپ به نهادهای دینی محدود نشد بلکه سیاستمداران و نهادهای کشورهای مختلف نیز به استنکار این مواضع تحریفآمیز و توهینآلود پرداختند از جمله:
«کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، سخنگوی وزارت خارجه ایران، فواد سینیوره نخستوزیر لبنان، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، رجب طیب اردوغان، محمد ششم (پادشاه مغرب)، وزارت خارجه مصر، سخنگوی حزب حاکم هند (کنگره)، نمایندگان مجلس شورای ملی افغانستان.(روزنامه اطلاعات 29شهریور1385)
در پی سخنان موهن پاپ، واکنشهای مردمی شدیدی علیه وی به راه افتاد از جمله مسلمانان هند که روز جمعه در بیشتر مناطق این کشور در اعتراض دست به تظاهرات زدند و هزاران نفر از مسلمانان پس از نمازجمعه در شهرهای دهلی، لکنهو و سرینگر در این ارتباط به خیابان ها ریختند.(ایرنا 24شهریور1385)
گفتنی است علیرغم اعتراضات شدید مسلمین و حتی مسیحیان جهان و اندکی پس از توهین پاپ بندیکت خبرگزاری رسمی ایتالیا آنسا اعلام کرد که سیدمحمد خاتمی با وی در واتیکان دیدار خواهد کرد.(پایگاه خبری آفتاب 11مهر1385)
در پی محکومیت گسترده، پاپ بندیکت شانزدهم 25شهریور1385 عذرخواهی نه چندان جدی ابراز کرد و كاردينال تارسيسيو برتون، وزير كشور واتيكان در اطلاعيهاي اعلام كرد: پدر مقدس از اينكه بخشهايی از سخنانش ممكن است توهين به مقدسات مسلمانان تلقی شده باشد، بسيار متاسف است.(ایسنا 25شهریور1385)
گفتنی است جوزف راتزینگر (نام واقعی بندیکت شانزدهم) 10اسفند1391 استعفا داد. رسانههای مختلف این استعفا را در رابطه احتمالی با رسواییهای جنسی گسترده کلیسای کاتولیک (مشرق10اسفند1391) و یا افشای جنگ قدرت در واتیکان که به رسوایی «واتیلیکس» معروف شد مرتبط دانستند. مارک داد، خبرنگار بیبیسی در این زمینه میگوید:
«در بیانیه رسمی استعفای پاپ بندیکت، او تحلیل رفتن توان جسمی و ذهنی را دلیل کنارهگیریاش اعلام کرد، اما از مدتها پیش گفته میشد که دلایل دیگری هم در کار است. تحقیقات من هم این مدعا را تأیید کرده است.
من برای دیدار با فرانسیس آرینزه، کاردینال نیجریهای، به آپارتمان او رفتم که بر کلیسای سنپیتر مشرف است. او یکی از بلندپایهترین شخصیتهای کلیسای کاتولیک است و واتیکان را مثل کف دستش میشناسد.
در ماه مارس گذشته (اسفند ۱۳۹۱) حتی از او بهعنوان یکی از گزینههای احتمالی جانشینی پاپ بندیکت نام برده میشد. موقعی که پاپ بندیکت شخصا در محل اقامتش تصمیم خود برای استعفا را به شمار معدودی از مقامات ارشد کلیسا اطلاع داد، او یکی از حاضران جلسه بود. من موضوع جنجالها و رسواییهای پیش از اعلام ناگهانی تصمیم پاپ را پیش کشیدم و بطور خاص به ماجرای واتیلیکس اشاره کردم که در آن پائولو گابریله، پیشکار پاپ، اسناد محرمانهای را درباره کشمکش و جنگ قدرت در واتیکان فاش کرده بود. آیا این مسأله در استعفای پاپ تأثیرگذار بوده است؟ پاسخ او به این سوال برایم غیرمنتظره بود.
او گفت: "هر کسی میتواند برای خود حدسهایی بزند، چون برخی از این اسناد بهصورت پنهانی برداشته شدند. این شاید یکی از دلایل استعفا باشد. شاید هم از اینکه پیشکارش آن نامهها را افشا کرده، بسیار ناراحت شده باشد. تعداد نامهها آنقدر زیاد بود که یک خبرنگار بر اساس آنها کتاب نوشت. این هم میتواند یکی از دلایل باشد. انتظار ندارم از این اتفاق خوشحال شده باشد...
لازم نیست در این مورد به حرف من اتکا کنید. این ارزیابی عالیترین منبع کلیسا و رهبر فعلی آن است. پاپ فرانسیس بدون پردهپوشی حرف میزند. او گفته: "دربار برای پاپ حکم جذام را دارد. او گفته که دستگاه اداری واتیکان دچار "خود شیفتگی" و "خود محوری" است. جوزف راتزینگر (نام اصلی پاپ بندیکت) با چنین چیزی سر و کار داشت. قلب کلیسای کاتولیک از سالهای آخر زمامداری پاپ ژان پل دوم به مرکز درگیری باندهای مختلف قدرت تبدیل شده بود. پائولو گابریله، پیشکار پاپ، هم میگفت هدفش از کپیبرداری و افشای اسناد محرمانه نشان دادن همین مسائل است."(بیبیسی فارسی 12آذر1392)
@rozaneebefarda
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
[ص ۳ از ۴]
پاپ فرانسیس همجنسبازی را مشروع دانست!/مواجهه ضعیف پاپ با رسوایی جنسی گسترده کلیسا
خورخه ماریو برگولیو پس از بندیکت شانزدهم شخص اول کلیسای کاتولیک شد. او در سالهای اخیر درگیر پرونده رسوایی جنسی گستره و عجیب کلیسا بود. او در 4مهر1397 به صورت رسمی اعلام کرد:رسوایی سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش ها و واکنش نامناسب کلیسا به این تحول، سبب سرخوردگی و رانده شدن قشر جوان و نسلهای بعدی از کلیسا شده است. او همچنین به تازه ترین رسوایی وقت سوء استفاده جنسی کلیسای کاتولیک در آلمان اشاره کرد که بر پایه گزارشی که روز سه شنبه 3مهر1397 منتشر شد در هفتاد سال گذشته نزدیک به ۱۷۰۰ کشیش دست کم ۳۶۷۷ نفر را مورد تعرض جنسی قرار داده اند.(تارنمای صدای آمریکا 4مهر1397) علاوه بر این، پاپ فرانسیس تأیید کرد گروهی از کشیشها از راهبههای صومعهای در فرانسه به عنوان "برده جنسی" استفاده میکردند.(بیبیسی فارسی 2اسفند1397)
گفتنی است کارلو ماریا ویگانو، یکی از اسقفهای اعظم کایتالیا اسامی افرادی را که از اتهام سوءاستفاده جنسی علیه تئودور مک کریک، کاردینال سابق و اسقف اعظم واشنگتن اطلاع داشتند منتشر کرد. او در نامه خود که در جریان سفر پاپ به ایرلند منتشر شد خواستار کناره گیری رهبر کاتولیکهای جهان به همراه دیگر کاردینال ها و اسقف هایی شده است که به گفته وی از اتهام سوءاستفاده جنسی از کودکان علیه تئودور مک کریک اطلاع داشتند البته پاپ فرانسیس اعلام کرد که به این اتهام پاسخی نمیدهد.(یورونیوز فارسی 2018.8.27/خبرگزاری میزان4شهریور1397) اسقف اعظم ایتالیا که به عنوان یکی از محافظه کاران کلیسای کاتولیک بارها واتیکان را به اتهامهای فساد و رسوایی جنسی محکوم کرده است از آگوست (مرداد- شهریور) سال 1397 ناپدید شده بود.(خبرگزاری دانشجو 21خرداد1398/عصر ایران 21خرداد1398)
یکی از اقدامات غیرقابل دفاع پاپ فرانسیس دفاع از خوان باروس بود. اسقف باروس در سال ۲۰۱۵ میلادی از سوی پاپ به عنوان اسقف اعظم شهر اوسورنو در جنوب شیلی انتخاب شد آن هم در حالی که خوان باروس نقش مهمی در سرپوش گذاشتن بر آزار جنسی کودکان توسط کشیشی به نام فرناندو کارادیما در دهههای ۸۰ و ۹۰ میلادی در شیلی داشته است. در همان سال ۲۰۱۵ میلادی بسیاری از سیاستمداران و رهبرای کلیساهای شیلی خواستار استعفای خوان باروس شدند اما پاپ در قبال این خواست عمومی مقاومت کرد.
رهبر کاتولیکهای جهان حتی پیش از این در جریان سفر ماه ژانویۀ خود به شیلی، با وجود اعتراض قربانیان این سوء استفادهها که معتقد بودند پاپ این آزار و اذیتها را نادیده گرفته، بشدت از خوان باروس دفاع کرد. البته او در نهایت سه سال بعد مجبور به عذرخواهی بابت این داوری ناعادلانه شد.(یورونیوز فارسی 2018.4.12)
@rozaneebefarda
ادامه👇
در حاشیه دیدار #پاپ با #آیتالله_سیستانی
[ص ۴ از ۴]
اقدامات نه چندان جدی پاپ فرانسیس در خصوص جرائم گسترده کلیسا
موج اعتراضات گسترده علیه آزار جنسی کلیسا پاپ را مجبور به اتخاذ برخی اقدامات کرد. یک کاردینال استرالیایی به نام جورج پل و یک کاردینال شیلیایی به نام فرانسسکو خاویر ارازورز، به دستور وی استعفا دادند. البته جورج پل؛ کاردینال استرالیایی همچنان به عنوان مسئول امور مالی واتیکان و مرد شماره 3 کلیسای کاتولیک جهان ابقا شد.(اعتماد آنلاین 22آذر1397) او همچنین کشیش پرتچ را نیز اخراج کرد.(نسیم آنلاین 5شهریور1397) او همچنین در تاریخ 21خرداد1397 با استعفای سه اسقف بلندپایه شیلی موافقت کرد.(العالم 21خرداد1397)
پاپ فرانسیس تغییرات جزئی نیز در برخی قوانین ایجاد کرد.(رادیو فرانسه 2019.5.10 / رادیو فردا 26آذر1398)
این اقدامات جزئی موجب کاهش فشار علیه وی نشد تا آنجا که مطابق برخی اخبار زمزمههای استعفای پاپ فرانسیس در آستانه سال نو میلادی 2021 به گوش میرسید.(ایرنا 5دی1399)
البته رسوایی جنسی و کودکآزاری تنها اتهام کلیسای کاتولیک به رهبری پاپ فرانسیس نبود. بلکه او در اقدامی عجیب همجنسبازی را به رسمیت شناخت و او پس از تسامح شرمآور نسبت به زندگی مشترک همجنسگرایان برای این رابطه کثیف و نامشروع حق ثبت محضری را هم قائل شد.(دویچهوله 2020.10.22)
دیدار پاپِ حامی همجنسبازی و سؤالی جدی از متولیان امر!
حال پاپ فرانسیس، با این کارنامه غیرقابل دفاع عازم سفر به یکی از پاکترین مراکز شیعی جهان، یعنی شهر مقدس نجف است و باید دانست که نام پاپ فرانسیس در فضای بینالمللی قرین مسائلی است که ساحت مقدس مرجعیت هیچگاه نباید بدان آلوده شود. معلوم نیست شخصیتهای پشت پرده دیدار پاپ با مرجعیت اعلای عراق چه کسانی هستند و چه اهدافی را در سر دارند اما آنچه مسلم است ساحت مقدس مرجعیت شیعه در هر شرایطی باید محفوظ بماند و باید دید، اطرافیان حضرت آیتالله سیستانی تبعات منفی بینالمللی دیدار ایشان با شخصیتی که متهم اصلی سرپوشگذاری بر اتهامات گسترده جنسی است و یکی از طرفداران جدی روابط نامشروع و همجنسبازی است را چگونه تدبیر میکنند؟ باید دانست این دیدار ابعادی فراتر از مرزهای اسلامی دارد. آیا دستهای پشت پرده این دیدار فکر کردهاند که تصاویر مشترک آیتالله العظمی سیستانی با پاپ فرانسیس چه حسی را به قربانیان مسیحی شیلیایی، آمریکایی، ایرلندی و... منتقل خواهد کرد؟
البته طبیعی است که رهبران دینی در سطوح عالی با یکدیگر ارتباط داشته باشند کما اینکه پیش از نامهنگاریها در این رتبه یا رتبههای پایینتر برقرار بوده است و حتی امکان دیدار نیز با این اوصاف منتفی نیست اما هیاهو و بزرگنمایی و ذوقزدگی بدون تدبیر در خصوص تبعات منفی وجهه مرجعیت شیعی را در معرض خطر قرار خواهد داد.
⭕️ القصه...
با مرور این حوادث معلوم میشود که دیدار با پاپ افتخاری برای مرجعيت اعلای عراق نیست که عدهای از #سکولارهای_حوزوی بخواهند اینطور با ولع و هیاهو نسبت به آن اظهارنظر کنند بلکه این پاپ است که از دیدار با یک عالم طراز اول شیعی آبرو میگیرد و لذا تیم رسانهای مدعی طرفداری از آیتالله سیستانی بهتر است به جاي دامن زدن به دوگانهسازی کاذب درون شیعی، یا موج سازی کاذب پیروان این دیدار، کمی #واقع_بینانه به ماجرا بنگرد و با واکاوی سوابق سیاه این طبقه، که همواره دربست در خدمت دولتها و سرویسهای جاسوسی کشورهای استعمارگر بودهاند، مراقب طراحیهای پیچیده پشت پرده این دیدار باشد.
❄️روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام به پنجاه و پنجمین نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی، به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز
هر روز که میگذرد اهمیت نقش #جوانان در پیشرفت کشور و #تضمین_آیندهی آن بیشتر آشکار میشود.
بلیّهی عمومی کرونا هم این را یکبار دیگر به اثبات رسانید.
همت و انگیزه و امید شورانگیز جوانان در این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل کشور، پیشران گشایشهای علمی و عملی شد. این یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی است که توانسته است نشان «نقشآفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند.
از شما دانشجویان عزیز انتظار میرود که در این فرصت مغتنمی که در اختیار شما است، خود را هر چه بیشتر به صلاحیتهای علمی و دینی و اخلاقی آراسته کنید و آمادهی نقشآفرینی شوید، و اتحادیهی انجمنهای اسلامی در اینباره دارای وظیفهئی سنگینتر و البته افتخارآمیزتر است.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
یک اسفند ۱۳۹۹
@rozaneebefarda
ماجرای کاندیداتوری #سیدحسن_مصطفوی؛ نعل وارونه برای تنفس مصنوعی به #علی_لاریجانی یا یک واقعیت قریب الوقوع با تبعات سیاسی غیرقابل پیشبینی؟!
@rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلسلهنشستهای نظام فکری اندیشمندانِ انقلاب اسلامی برگزار میشود
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹 الهیّات اجتماعیِ امامَین انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین موسوی
۹۹/۱۲/۰۳
🔹 نظریهی اجتماعیِ امامَین انقلاب
🔺 حجت الاسلام و المسلمین اسدپور
۹۹/۱۲/۰۴
🔹 نظریهی مدیریّتیِ امامَین انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین قوّامی
۹۹/۱۲/۰۵
🔹 نظریهی سیاسیِ رهبر معظّم انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین صلحمیرزایی
۹۹/۱۲/۰۶
🔹 نظریهی اقتصادیِ امامَین انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین یوسفی
۹۹/۱۲/۰۹
🔹 نظریهی فرهنگیِ امامین انقلاب
🔺 دکتر امیر سیاهپوش
۹۹/۱۲/۱۰
🔹 نظریّهی تولیدعلمِ امامین انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین گرامیپور
۹۹/۱۲/۱۱
🔹 نظریّهی سیاسی امام خمینی (ره)
🔺 حجتالاسلام و المسلمین ایزدهی
۹۹/۱۲/۱۲
🔹 تاریخ از دیدگاه امامَین انقلاب
🔺 حجتالاسلام و المسلمین سلیمانی
۹۹/۱۲/۱۳
🔹 نظام فکری علامه جعفری (ره)
🔺 حجت الاسلام و المسلمین موسوی
۹۹/۱۲/۱۴
🔹 نظام فکری آیتالله شهید بهشتی (ره)
🔺 حجتالاسلام و المسلمین ذوعلم
۹۹/۱۲/۱۶
🔹 نظام فکری آیتالله شهید مطهری(ره)
🔺 حجتالاسلام و المسلمین قاسمی
۹۹/۱۲/۱۷
🔹 نظام فکری آیتالله شهید صدر (ره)
🔺 آیتالله محسن اراکی
۹۹/۱۲/۱۸
🔹 نظام فکری آیتالله جوادی آملی
🔺 حجتالاسلام و المسلمین خانجانی
۹۹/۱۲/۱۹
🔹 نظام فکری علامه طباطبایی (ره)
🔺 حجتالاسلام و المسلمین اسدپور
۹۹/۱۲/۲۰
🔹 نظام فکری آیتالله مصباحیزدی (ره)
۹۹/۱۲/۲۳
▫️لینک مرتبط:👇 http://forms.khamenei.link/?page_id=197
ساعت ۱۹ الی ۲۱
@rozaneebefarda
جایزه ویژه کتاب سال به #جعفریان به پاس خدمت به تمدن اسلامی!
#بازنشر
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
⭕️«جایزه ویژه» سی و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی را به آقای جعفریان اهدا کردند.
در اولین جمله تجلیل از ایشان نخستین مورد و دلیل اهدای این جایزه _به نقل از کانال کتابخانه دانشگاه تهران_ چنین آمده است:
«به پاس شناسایی و شناساندن ابعاد تمدن اسلامی و ایرانی»
🔻لذا جا دارد برخی از تلاشهای استاد جعفریان در شناساندن ابعاد تمدن اسلامی ایرانی را مرور کنیم:
◀رسول جعفریان میگوید ما نیازمند این هستیم که متون کهن علمیمان را بیشتر بخوانیم تا بفهمیم چرا ما در این تمدن نتوانستیم خود را از بند خرافات و لاطائلاتی که تحت عنوان علم در عمق تمدن اسلامی وجود داشته، نجات دهیم.
t.me/jafarian1964/11392
◀همه طب سنتی، اندازه آزمایش پاستور ارزش ندارد:
t.me/jafarian1964/12312
◀رسول جعفریان: چرا ما نمیتوانیم کشف علمی در فیزیک و شیمی و نجوم داشته باشیم؟
https://t.me/nosakh_shii/1151
◀حسن انصاری و انتقاد از هجمههای رسول جعفریان علیه علم و تمدن در جهان اسلام:
t.me/nosakh_shii/1163
◀پاسخ کانال راهک به مسخره کردن تمدن ایرانی توسط آقای جعفریان در اینکه ایرانیان حتی قرنها قفسهبندی کتاب را هم بلد نبودند و از غربیها یاد گرفتند:
t.me/nosakh_shii/795
🔶حاشیه روزنه
جناب آقای رسول جعفریان از چهرههای نزدیک به خردهجریان اعتدال است که بیشتر به شاخه قم، یعنی آقای #علی_لاریجانی نزدیک است و از سالها قبل تا کنون در حلقه حامیان حوزوی وی مشغول است. از این گذشته، روابط نزدیک وی با وزیر فرهنگ و ارشاد فعلی نیز نباید مغفول افتد!
او اخیرا از #برجام به نحو ستایش آمیزی دفاع کرده بود و خواستار رأی آوری یک چهره #اعتدالی در #انتخابات۱۴۰۰ شده بود.
دولت روحانی که به شدت به همه تحولات، از جمله تحولات فرهنگی، به چشم جناحی و باندی مینگرد، بعید نیست در مورد تجلیل از جعفریان نیز، رویکرد و مواضع اعتدالی او را لحاظ کرده باشد. البته چنانکه پیشتر نیز گفته شده، جناب جعفریان کارهای پژوهشی مطلوب و قابل دفاعی در کارنامه دارد که قابل تقدیر است و برای آن آثار بارها نیز از وی تجلیل شده، اما در ده سال گذشته، کار علمی ویژهای ارائه نکرده که در خور جایزه ویژه کتاب سال جمهوری اسلامی باشد.
@rozaneebefarda
امروز سالگرد صد سالگی کودتای ننگین ۳اسفند ۱۲۹۹ است که در نتیجه آن، سلسه منحوس پهلوی به قدرت رسید.
پهلوی ها علاوه بر ننگ استبداد، آهنگ دست نشاندگی اجانب و استعمارگران نیز بر پیشانی داشتند و در دوران سیاه حاکمیت آنان، روحانیت شیعه به عنوان مانع اصلی جنایات آنان، مجاهدتهای زیادی به خرج داد که کمتر از آن سخن به میان آمده است.
چنانکه پهلوی ها علیه دین و روحانیت شیعه نیز هجمه و جنایات فراوانی مرتکب شدند که آنهم در حافظه تاریخی مردم و حتی عموم حوزویان، تا حدود زیادی مغفول مانده است.
به مناسبت صد سالگی #کودتای_سیاه، پرونده ویژه #رضاخان_و_روحانیت را در روزنه بخوانید:
👇
@rozaneebefarda
برسر کارآمدن و مأموریتهای استعماری رضاخان به روایت #امام_خمینی
#رضاخان_و_روحانیت/۱
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
[ص۱ از ۲]
🔹رضاخان هجوم کرد به تهران و با دستیاری انگلستان، حکومت ایران را به دست گرفت و بعد از چندی، احمد شاه را از صحنه بیرون کرد و خودش به جای احمدشاه نشست و به تدریج، مأموریت خودش را شروع کرد به انجام دادن. مأموریتهای زیادی داشت. قدرتهای بزرگ هر چه را که بر خلاف میل خودشان و برخلاف منافع خودشان می دیدند، باید به دست این آدم نابود بشود یا سرکوب. اول شروع کرد به سالوسی و ریاکاری و در همین تهران، آنطوری که آن وقت می گفتند، در همۀ تکیه هایی که در ماه محرّم برای عزا بپا بود، می گفتند: با پای برهنه، شمع هم دستش می گیرد و می رود.
▫️این یک چهره بود که از رضاخان در ایران نمایش پیدا کرد و بعد به اسم اینکه امنیت را می خواهد به ایران برگرداند، شروع کرد به مبارزه با عشایر ایران و عشایر که یکی از پایگاههای مهم ایران بودند، گرچه نواقصی داشتند، ولی خدمتهایی هم می کردند، عشایر را یکی پس از دیگری سرکوب کرد و از محالّ خودشان، بعضی از آنها را کوچ داد به جاهای دیگر و آنها را تقریباً از بین برد.
🔹 بعد مأموریتهایی ـ در خلال همۀ اینها همه گاهی با هم می شد ـ شروع کرد [به] مخالفت با روحانیون، به اسم اینکه می خواهم تصفیه بکنم. و این سنگر بزرگ اسلامی را [از بین برد] که یک خدمتگزارانی به ایران بودند و به اسلام بودند، بدون اینکه بر بودجۀ دولت یک شاهی تحمیل بشوند، لکن خدمتهاشان، یکی از بزرگترین خدمتهای آنها، این بود که تربیت می کردند مردم را. شما در پرونده هایی که در دادگستری و غیر دادگستری هست و بوده، می بینید، از آنهایی که تحت تربیت روحانیین بودند، پروندۀ جنایتی نمی بینید. برای آرامش کشور، اینها یک عامل مؤثر بودند و برای هدایت مردم به راه صحیح و اخلاق و اعمال صحیح یک راهنماهای مهمی بودند.
🔹 من آنچه که در بسیاری از صحبتهایم از روحانیون بحث می کنم نه این است که من هر که معمّم است از او پشتیبانی می کنم. «ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد.» لکن وقتی که ما در سابق دیدیم که جزء برنامۀ انگلیسها، که رضاخان را آورده بودند ـ شاید در رأس برنامه هم بود ـ این بود که باید این طایفه از بین بروند. با تمام قوا، از تبلیغات مجلات و روزنامه ها وگویندگان و اینها گرفته تا هرجا که روشنفکری و روشن فکرنمایی بودند، بر ضد روحانیت بسیج شدند. کم کم آن صورت دومش را نشان داد. آن وجهۀ دومش را کم کم نشان داد.
🔹در زمان این شخص نالایق، که مملکت ما را به تباهی کشاند، به پیغمبر اکرم در روزنامه سبّ کردند، در روزنامه به پیغمبر سبّ کردند و به مرئی و منظر این دولت بود و آن دولتمردان.
مجلس درست کردند و در آنجا از پیروزی اسلام بر کفر انتقاد کردند.این روشنفکرها دستمالها را درآوردند و گریه کردند که اسلام بر شاه ایران، شاه آن وقت ایران غلبه کرده است.شعراشان شعر گفتند، نویسندگانشان نوشتند، گویندگانشان گفتند. ما از اینکه انگلستان اینقدر اصرار داشت بر اینکه این طایفه را از بین ببرد، میفهمیم که از این طایفه اینها رنج میبرند و باید اینها سرکوب بشوند.
▫️مع الأسف، در آن وقت یک ارتشی درست کردند و یک ژاندارمری درست کردند و یک شهربانی درست کردند که تلخی اعمال آنها در ذائقۀ ملت ما بود و برای شما که الآن خدمتگزار هستید، زحمت ایجاد کرده. شما برادرهای عزیز که الآن خدمت می کنید به این کشور، مواجه هستید بایک اسمی که در زمان رضاخان و در زمان بعد از او، خصوصاً در زمان رضاخان، مردم یک ذائقۀ تلخی از همۀ این قوای مسلحه داشتند و دارند، و این اشکالی است که برای شما پیش آورده اند که تا آمدید شماها این ذائقۀ تلخ را شیرین کنید، خیلی زحمت دارد. خیلی باید جانفشانی کنید. خیلی باید با مردم رفتار خوب بکنید. پادگانهای شما باید پایگاه اسلامی باشد و مستضعفین را همراهی کند و مستکبرین را اعتنا نکند. مدتی شما زحمت بکشید تا آن ذائقۀ تلخی که در ملت از این جمعیت، [هست، از بین برود] شما که آن وقت نبودید؛ گمان ندارم یکی از شما هم آن وقت بودید، لکن این اسم به طوری شد در آن وقت که وقتی گفته می شد، تلخ بود در ذائقۀ مردم.
آن وقت خود همین مرد، خود همین رضاخان، در یک روزی که وارد شده بود در یک پادگان ژاندارمری، دستهایش را در جیبش گذاشته بود و معرفی کرده بود اینها را به اینکه اینها دزدند!
در عین حال که سرکردۀ همۀ دزدها خودش بود، منتها دزدها یواشکی یک کُتی، یک شلواری، یک کاسه مسی از مردم می بردند و این علنی مازندران را با آن طول و عرض،از همۀ اشخاصی که دارای یک ملکی بودند گرفت و به اسم خودش ثبت کرد.
@rozaneebefarda
برسر کارآمدن و مأموریتهای استعماری رضاخان به روایت #امام_خمینی
#رضاخان_و_روحانیت/۱
[ص ۲ از ۲]
🔹من یادم است، از اوّلی که رضاخان آمد به ایران یا آمد به تهران تا حالا من شاهد همۀ قضایا بوده ام. این بنا داشت به اینکه این مملکت را با هر طوری که می تواند طوری بار بیاورد و بعد هم پسر خلفش آن هم طوری بار بیاورد این مملکت را که همۀ چیزهایی که اینها از ما می برند، هرچه که از ذخایر ما آن وقت انگلستان و بعد هم امریکا ببرند، هیچ کس نباشد که کلمه ای در مقابل آنها بگوید و اگر می گفت، سرکوبی می کردند و اگر مخالفت می شد، می کوبیدند اینها را.
🔹مخالفت از طرف #روحانیون چند مرتبه شد، لکن هم با حیله و هم با قدرت آنها را کوبیدند. بعد هم که شما ملاحظه کردید که دانشگاه ما را به چه صورت درآوردند، دبیرستانهای ما را به چه صورت درآوردند.
🔹 از همان دبستان شروع کردند آدم غربی درست کردن، آدم معتقد به غرب و مخالف با اسلام درست کردن. از همان بچۀ کوچولو شروع شد و همین طور تا اینکه یک قشر زیادی مخالف با همه چیز، با همۀ مآثر اسلام، با همۀ مآثر کشور، اینها تربیت می کردند. دانشگاهی بود که از تویش مثل نصیری و شریف امامی و امثال اینها بیرون می آمد؛ اینهایی که به تمام معنا وابسته به انگلستان و اخیراً به امریکا بودند.
🔻یک همچو مملکتی را اینها درست کردند، با #امر_انگلستان در زمان #رضاخان، و با فرمان #امریکا در زمان #محمدرضا، که حالا که اینها رفتند، شما می بینید که همه چیز باید متحول بشود. البته متحول هم خیلی شد.
🔹 حالا در هر جا که شما بروید، محتاج به این است که از سر درست بشود. ادارات یک اداراتی است که به فرم همان ادارات زمان طاغوت است و باید تصفیه بشوند و متحول بشوند به یک اداره ای که به درد مردم بخورد.
(صحیفه امام، ج 13 صص 176-183)
@rozaneebefarda