eitaa logo
روزنه
6.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
مولوی گرگیج و رفتارهای سیاسی اجتماعی ناکوک، در مواجهه با دشمن اصلی بازنشر|| مرتضی عبداللهی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 فقط چند روز مانده که جوانان غیور عرب، جنگ نامنظم و خانمان سوزی را علیه تروریست‌های آمریکایی آغاز کنند. همه می دانند که تنها مرجع هدایت و حمایت ، است. هم دنبال فرصت است تا خود را در منطقه تثبیت کند. متاسفانه در هفته گذشته هم یکی از مقامات امنیتی به ایران سفر کرد و با عالی ترین مقامات ما از جمله دبیر و شخص هم دیدار کرد و در خلال مباحث، ظاهرا خیالش راحت شد که ایران، مشکلی برای حضور نخست وزیر اسرائیل در امارات ایجاد نمی کند. و نخست وزیر افراطی رژیم صهیونیستی هم با خیال راحت به امارات سفر کرد. هم با شعارهای مختلف، دست از می کشند و رسما به سمت یهودی مسیحی شدن پیش می روند مانند تغییر روزهای تعطیل هفته در کشورهای عربی حاشیه به شنبه و یکشنبه به نام همسانی با اقتصاد جهانی، ولی در عمل برای همسانی با فرهنگ یهودی مسیحی. کاباره ها و مراکز موسیقی و فسق و فجور کم کم به طور علنی فعال میشوند و ... و ایران را باید به خود مشغول کرد تا راهی برای خلاصی اشرار عالم پیدا کنند اینها همه پازل یک نقشه بزرگ است. و امثال او، با طرح سخنان باطل خود و مشغول کردن نیروی خودی، ما را از ظلمهای اسرائیل و جنایت آنها علیه اسلام و مسلمین غافل میکنند. سخنان غلط و بی پایه مولوی گرگیج، نه فقط موجبات وهن دین بلکه راه را برای سستی امت در مقابل دشمن ددمنش تا دندان مسلح فراهم اورده است اینها نه از روی شبهه علمی که قطعا حرکت در زمین بازی تعریف شده دشمن است. فراموش نکنیم که: یهودیان و و ی جنایت کار، دشمن اصلی ما هستند و آنها هر کاری می‌کنند برای مشغول کردن ما. همیشه در اینطور مواقع، دشمن ضربه بزرگی به ما زده است. فاعتبروا یا اولی الالباب @rozaneebefarda
افشای دروغی دیگر از کدیور! ▫️دکتر دینانی: هرگز کلامی در ردّ انقلاب از نشنیدم/ از قول من بی‌خود گفته!  @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 اشاره 🔘 محسن کدیور _شیخ هتاک و رادیکال، و ضدانقلاب فراری عضو باند منتظری_ چند سالی است تلاش می‌کند با انتساب جمله‌ای مجعول به مرحوم علامه و شرح و بسط دلالت‌هایی ساختگی برای آن، تصویری مخدوش از اندیشه و سیره سیاسی علامه طباطبایی جعل کند. او برای تحقق تخیلات شیطانی خود، دست به جعل روایت‌هایی ساختگی می‌زند و تلاش دارد از زبان افراد مختلف، اکاذیب خود را منتشر سازد. مدتی است دروغ‌های سریالی کدیور در حال افشا شدن است؛ امری که با استقبال طیف‌های مختلف فکری و سیاسی مواجه شده است. در تازه‌ترین دور از تلاش‌های مذبوحانه کدیور برای جعل تاریخ، وی در نشستی مجازی، ضمن تکرار چندباره همان جمله مجعول، سعی کرد که با نقل خاطره‌ای از زبان دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، بنیادهای فکری "پروژه تاریخ‌سازی" خودش را مستحکم کند. اظهارات اخیر کدیور در کوتاهترین زمان ممکن توسط دینانی _که در کسوت استادی کدیور هم بوده_ شد! ▫️با این مقدمات، متن کامل مصاحبه دکتر دینانی با تسنیم، تقدیم می‌شود؛ *آقای محسن کدیور در سخنرانی مجازی خودشان با عنوان "آقای طباطبایی، انقلاب و نظام" که روز یکشنبه 21 آذر ماه برگزار شد، از قول مرحوم علامه نقل می‌کنند که: در این انقلاب یک شهید واقعی بود که مظلومانه هم شهید شد و آن اسلام بود" به نظر شما که از نزدیک با مرحوم علامه طباطبایی حشر و نشر داشته‌اید؛ صدور چنین جمله‌ای و انتساب آن به علامه با شخصیت و اندیشه ایشان سازگار است؟ من نمی‌توانم استنباط کنم ولی من هرگز چنین جمله‌ای را از آقای طباطبایی نشنیده‌ام. *با توجه به شناختی که از مرحوم علامه دارید چقدر انتساب این جمله به ایشان را صحیح می‌دانید؟ نمی‌دانم. استنباط نمی‌شود کرد. آقای علامه طباطبایی مرد پیچیده‌ای بود؛ خب فیلسوف بود دیگر. بعید می‌دانم چنین حرفی با ایشان سازگار باشد. من از ایشان چنین چیزی نشنیده‌ام. *آقای کدیور در بخش دیگری از صحبت‌های خودش با استناد به گفته‌ای از شما این طور القا می‌کند که گویی این طرفداران مرحوم امام (ره) بودند که باعث شدند جلسات مباحثه مرحوم علامه با پرفسور هانری کربن تعطیل شود. نه؛ آن‌ها طرفداران امام نبودند. آخر این مسأله آن قدر دقیق است که نمی‌شود همین طور بی‌مبنا حرف زد. اجمالاً اینکه کسانی که موجب بر هم خوردن آن جلسات شدند، انقلابی نبودند، آدم‌های کلّه خشک و منجمدی بودند که با کربن مخالفت می‌کردند. هنوز هم مخالف‌اند. آدم منجمد که لازم نیست انقلابی باشد. کسانی که مخالفت کردند هیچ ربطی به انقلابی بودنشان نداشت. *اما آقای کدیور به نقل از شما نتیجه می‌گیرد که آن‌ها انقلابیون طرفدار امام(ره) بود‌ه‌اند. از قول من بی‌خود گفته. عرض کردم که منجمدالفکرها بودند. *این آدم‌های به تعبیر شما منجمدالفکر، بعدها در جریانات انقلاب نقش و سهمی هم پیدا کردند؟ نمی‌دانم. من آن موقع دیگر از قم آمده بودم بیرون اما می‌دانم که در رأس آن‌ها آقای سیداحمد طیبی شبستری بود که کتابی هم در ردّ آقای طباطبایی نوشت. آن‌ها از اساس با فلسفه مخالف بودند. *اما شما استاد آقای کدیور بوده‌اید و ایشان از رساله دکتری خودش با راهنمایی شما دفاع کرده. انتظار طبیعی این است که ایشان در نقل قول‌هایشان از شما قدری محتاط‌تر و دقیق‌تر باشند. بله آقای کدیور شاگرد من بوده اما او حالا موضع سیاسی دارد در حالی که من اصلا نه در سیاست هستم و نه دوست دارم که باشم. از اول هم نبوده‌ام نه در زمان شاه و نه در دوران انقلاب. کار من فلسفه است. *این سیاست‌پرهیزی ناشی از ایده‌های فلسفی شماست؟ نمی‌دانم، شاید. البته فلسفه از فکر انسان جدا نیست ولی شاید اگر من فلسفه هم نمی‌خواندم همین جور بود. *برگردیم به مرحوم علامه، به نظر شما اساساً می‌شود ایشان را در رده مخالفان نظریه ولایت فقیه، امام (ره) و انقلاب اسلامی قرار داد؟ استنباط از من نخواهید. من هرگز کلامی در ردّ انقلاب و ولایت فقیه از علامه نشنیده‌ام. اساساً ایشان آدم منزوی‌ای بود و در سیاست ورود نمی‌کرد اما وقتی علما به شاه عبدالعظیم آمدند، ایشان هم همراهشان آمد. *ارتباط شخصی شما با مرحوم علامه تا پایان حیات ایشان تداوم داشت؟ نه! من مدتی که درگیر دریافت دکترایم در تهران بودم، از قم دور شدم بعد هم که دکترایم را گرفتم، دانشگاه مشهد استاد می‌خواست رفتم آنجا امتحان دادم که اول شدم و استادی‌ام در آنجا شروع شد دیگر به کلی ارتباطم با قم و تهران قطع شد حالا هم من دیگر پیرمردم و خیلی چیزها یادم نیست؛ شما هم شرح این چیزها را از من نخواهید. اگر کسی خیلی مشتاق است که از کمّ و کیف این امور مطلع شود باید به آثارم رجوع کند 🔘 روزنه؛ خانه فضلا و فرهیختگان https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
واکنش حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نسبت به سخنان نسنجیده گرگیج @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حضرت آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید قم در جلسه درس اخلاق خود در روز چهارشنبه ١۴٠۰.٠٩.٢۴ با اشاره به در پیش بودن ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند: 🔹در آستانه فاطمیه اول قرار داریم. انتظار داریم مومنین و متدینین و طلاب محترم اهل بیت اطهار علیهم السلام را از غربت در بیاورند. مجالس را پرشور برگزار کنند و خطبا ابعاد مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها را بازگو کنند. 🔹ایشان با اشاره به سخنان یکی از ائمه جمعه اهل سنت در خطبه های خود فرمودند:اینکه ببینیم افرادی در خطبه های خود سخنان نسنجیده و غیرمنطقی در مورد حضرات اهل بیت علیهم السلام می‌گویند و با سخنان خود قلب حضرت زهرا سلام الله علیها را به درد می آورند ناراحت کننده است. ما به آنها تذکر می‌دهیم که مراقب سخنان خود باشند. 🔹ایشان در ادامه به خطبا و منبرها سفارش کردند و فرمودند: ما انتظار داریم خطبا و علما از حریم حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام دفاع کنند. نگذارند حضرت بیش از این خون دل بخورند. جواب شبهات را با منطق و احترام بدهند، رفع شبهه کنند با استدلال جواب اینجور حرف های نسنجیده رو بدهند تا کسانی که قصد دارند ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام را آلوده کنند جواب خود را مستدل بگیرند. 🔹امیدواریم دیگر شاهد اینگونه سخنان نباشیم و خداوند با ظهور امام زمان علیه السلام فرج را برای مسلمین جهان حاصل بفرماید. ١۴٠٠.٩.٢۴ @alavigorgani @rozaneebefarda
همایش بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت عالم مجاهد میرزا کوچک جنگلی نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت جنگل با حضور نمایندگان گروه های مقاومت اسلامی در عرصه بین‌الملل 🗓 پنجشنبه ٢۵ آذرماه ١۴٠٠ 🕗 ساعت 8 صبح تا اذان ظهر 🕌 قم، جمکران، مجتمع دارالولایه 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به همایش بزرگداشت میرزا کوچک «رحمت الله علیه» [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَی سَيِّدِنا وَ نَبِیِّنَا أَبِی ‌الْقَاسِمِ المصطفی مُحَمَّد وَ عَلَی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ سیَّما بَقیَّهَ اللَّهِ فِی الأرَضینَ. با سلام و تحیت به آن مجمع محترم که به عنوان بزرگداشت مجاهد نستوه مرحوم میرزا کوچک جنگلی در حال برگزاری است. 💢 یکی از وظائف مهم حوزه‌های علمیه شناختن مفاخر روحانیت که برای برقراری حکومت اسلامی در طول تاریخ مجاهدت نموده‌اند و در این مسیر زحمات فراوانی را متحمل گشته‌اند، علماء همیشه در عرصه حاکمیت دین با ابزارهای مختلفی به میدان آمده‌اند و در این راه از جان خود گذشتند، گاهی با قلم در مواردی با بیان زمانی هم قیام مسلحانه را تشخیص داده‌اند و مصداق بیان امام صادق علیه السلام: «عُلَمَاءُ شِيعَتِنَا مُرَابِطُونَ بِالثَّغْرِ الَّذِي يَلِي إِبْلِيسَ وَ عَفَارِيتَهُ يَمْنَعُونَهُمْ عَنِ الْخُرُوجِ عَلَى ضُعَفَاءِ شِيعَتِنَا وَ عَنْ أَنْ يَتَسَلَّطَ عَلَيْهِمْ إِبْلِيسُ وَ شِيعَتُهُ النَّوَاصِبُ أَلَا فَمَنِ انْتَصَبَ لِذَلِكَ مِنْ شِيعَتِنَا كَانَ أَفْضَلَ مِمَّنْ جَاهَدَ الرُّومَ وَ الْخَزَرَ أَلْفَ أَلْفِ مَرَّةٍ لِأَنَّهُ يَدْفَعُ عَنْ أَدْيَانِ مُحِبِّينَا وَ ذَلِكَ يَدْفَعُ عَنْ أَبْدَانِهِمْ‏». ( بحارالأنوار، ج‏2، ص5) بودند. 💢 این علماء بزرگ ما بودند که بعد از پیامبر خاتم، حضرت رسول اکرم محمد بن عبدالله (صلی الله علیه و آله وسلم) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) هدایت مردم را برعهده گرفتند و همچون ستاره درخشانی ظهور کردند و نقش خود را که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) برای آنها ترسیم نمود عملی ساختند: «إنّ مَثَلَ العُلَماءِ في الأرضِ كمَثَلِ النُّجومِ في السَّماءِ يُهتَدى بِها في ظُلُمات البَرِّ و البَحرِ ، فإذا طُمِسَت أوشَكَ أن تَضِلَّ الهُداةُ» (بحار الانوار، ج2، ص25) 💢 و باید توجه داشت این علماء بودند عرصه تعلیم و تربیت را با جهاد و شهادت توأمان کردند و در مقابل جباران و مستکبران موضع گیری صحیح و اسلامی داشته‌اند و مانند مشعلی راه زندگی انسان‌ها را روشن نمودند و این موضوع در طول تاریخ اساسی ترین کار علماء راستین بوده‌است. 💢 و در یکصد و پنجاه سال اخیر حضور روحانیت در رأس قیام علیه استبداد و استعمار و استکبار بیشتر بوده تا جایی که هر نهضت و قیام اسلامی صورت می‌گیرد در رأس آن یک روحانی شجاع قراردارد. مرحوم میرزا کوچک خود در یک خانواده روحانی و متدین متولد می‌شود و تحصیلات دینیه را در مدرسه علمیه جامع رشت آغاز می‌کند و تحت اشراف مرحوم آیت‌الله ضیابری که ایشان از شاگردان مرحوم آیت‌الله العظمی آخوند خراسانی بود قرار می‌گیرد و در واقع علاوه بر بهره‌مندی علمی، شخصیت انقلابی و سیاسی میرزا نیز تحت تأثیر این استاد خود بوده است به حدی که در نوجوانی در مدرسه علمیه محل تحصیل، طلاب جوان را با مسائل سیاسی آشنا می‌کند و آمادگی برای قیام را اعلام می‌دارد. 💢 میرزا سپس به قزوین که در آن زمان حوزه پر رونقی بود می‌رود و سپس در مدرسه محمودیه تهران ادامه تحصیل داد و مراحل علمی خود را طی می‌کند بعضی نام او را در زمره شاگردان میرزای شیرازی ذکر کرده‌اند اما مدرک درستی در دسترس نیست، اما آنچه مهم است ایشان مراحل حوزوی را طی نمود در یکصد و پنجاه سال اخیر معمولاً قیام ها در رأسش یک روحانی بوده است و قیام میرزا نیز یک حرکت تاریخی در نهضت روحانیت است که برای انقلابیون بعد از آن به عنوان یک مشعل بوده که از آن می‌توان بعنوان یک الگوی ارزنده نام برد. شخصیتی که حرکتش مبتنی بر اسلام بود و تا حد امکان می‌خواست قیام خود را بر این اساس انجام دهد. روحیه استبداد ستیزی میرزای کوچک کم نظیر است و در شرایطی که یا باید متکی به انگلستان باشد و یا به روسیه و شوروی ولی او دست رد به هردو می‌زند و با هردو مقابله می‌کند.در جریان مشروطه و فتح تهران نقش آفرینی دارد؛اما بعد از انحراف فاتحان، به رشت برمی‌گردد و مدتی نیز تبعید و یا تحت نظر واقع می‌شود که به واسطه یکی از علماء همان منطقه مشکلات تا حدودی رفع می‌شود اما بعد از جریان شیخ فضل الله نوری حرکت میرزا کوچک جلوه بیشتری دارد. 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی به همایش بزرگداشت میرزا کوچک «رحمت الله علیه» [صفحه ۲ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 💢 از جریان مشروطه تا آمدن رضا خان حرکت‌ها و قیام‌هایی اتفاق افتاد و شخصیت‌هایی وارد میدان شدند از جلمه شیخ محمد خیابانی در تبریز، یا محمدتقی خان پسیان در مشهد اما موضوع جنگل ویژه بود از جهت مردمی بودنش و قیام مسلحانه کردن و در نهایت تشکیل یک حکومت در یک محدوده خاص، بر این اساس موضوع نهضت جنگل یک موضوع ویژه و شخصیت خود میرزا کوچک نیز دارای اهمیت و جای کارکردن دارد که لازم است فضلاء محترم در این امر تحقیق و پژوهش داشته باشند و در این ایام که هفته پژوهش است بر پژوهشگران و محققان و اصحاب قلم لازم است که جریانات تاریخی مبارزه با استکبار و استعمار خصوصاً در حوزه روحانیت ورود پیدا کنند و آثاری برای اطلاع مردم جمع‌آوری کنند. 💢 امروز نیز با اوضاعی که در جهان؛ خصوصاً در جهان اسلام و حوادثی که در یمن، بحرین، لبنان، عراق، افغانستان، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی می‌بینیم و فتنه انگیزی استکبار و غرب در آنجا به مسلمانان لطمه وارد می کند، افکار و حرکت میرزا کوچک الگویی مناسب در استکبار ستیزی و دفاع از اسلام برای گروه های مقاومت می باشد. 💢 در پایان لازم می‌دانم از همه عزیزانی که در برگزاری این جلسه محترم تلاش نمودند خصوصاً مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و دبیر کل محترم آن آیت‌الله آقای رمضانی که الحمدالله از شخصیت‌های موفق می‌باشند و سازمان تبلیغات اسلامی تشکر می نمایم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم. حسین نوری همدانی ۱۴۰۰/۹/۲۳ @noorihamadani 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
در بوته پرسش‌گری و نقد! ▫️اصل یادداشت را اینجا بخوانید: https://rasanews.ir/002va0 @rozaneebefarda
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مجید انصاری در مواضعی موهن، را مصداق دانست! این سطح از طلبکاری و پر رویی واقعا نوبر است! سران فتنه با پرچمداری فتنه آمریکایی سال ۸۸، در اقدامی ظالمانه وارد شدند که نظام اسلامی را تا لبه پرتگاه پیش بردند! حالا با آنکه مشمول رأفت نظام اسلامی شده‌اند، طرفداران‌شان همچنان طلبکارند! @rozaneebefarda
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیر آمدم! در داشت می‌سوخت.‌.. ما عشق را پشت در این خانه دیدیم. زهرا در آتش بود، حیدر داشت می‌سوخت... 🔘 روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید|| گفت‌وگو با متهم میکونوس برای اولین‌بار 🔹بدون تعارف با مردی که برای تحصیل به آلمان رفت ولی سر از زندان درآورد! 🔹مردی که ۱۵ سال است دختر معلولش دور از او در آلمان زندگی می‌کند و امکان دیدارش را ندارد! 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ تصویری: «مظلومیت حضرت زهرا علیهاالسلام» 🏴 ▪️گذشت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها از حق خود، برای بقای اصل اسلام ✅حضرت آیت الله بهجت قدس سره: ▪️حضرت امیر علیه‌السلام شمشیر را برداشت، خواست برود مطالبه حق فاطمه علیهاالسلام را بکند. اذان را شنید. [به فاطمه علیهاالسلام] گفت: «می‌خواهی این اذان پابرجا باشد یا می‌خواهی بروم و بکشم کسانی را که مخالفت با نورالله، با فاطمه، می‌کنند؟». ▪️[حضرت فاطمه علیهاالسلام] گفت: «نه! می‌خواهم اذان [پابرجا] باشد؛ اسلام صوری باشد». ▪️همان اسلام صوری را مراعات‌کردن، کار را به جایی رساند که [با وجود این روایت که دارد] «إِرتَدَّ النَّاس بَعد رَسُول اللهِ إِلَّا ثَلَاثَة؛ مردم بعد از پیامبر به ورطه ارتداد (و انحراف از مسیر حق) افتادند، مگر سه نفر»، آن «ثلاثه»[١]، به‌اندازه مثلاً پانصد میلیون شد. 🔻تقیّه این کارها را کرد. و الّا اگر از همان اول، به سب و طعن و اینها مشغول می‌شدیم، کجا [تعداد شیعیان] زیاد می‌شد؟! همین زیاد‌ی‌ها هم از دست می‌رفتند! 📚 درس خارج فقه، کتاب جهاد، آبان ١٣٨٧ : 1. در برخی از نقل‌ها عبارت «یا چهار نفر، یا پنج نفر» نیز در ذیل روایت آمده است. 💻 مشاهده این فیلم و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت الله بهجت(ره):🔻 http://bahjat.ir/fa/content/10443 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت قدس سره ✅ @bahjat_ir