eitaa logo
روزنه
6.3هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.2هزار ویدیو
260 فایل
دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر ارتباط با ادمین @M_shahidani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از نو+جوان
📋 | حقوق بشر تقلبی 📝 برداشتی از بیانات رهبر انقلاب درباره رفتارهای ضد بشری آمریکا 😒 وقتی آمریکایی‌ها به جنایتکار، مدال هم می‌دهند...! 💌 سفیر نو+جوان باشید و این جزوه را برای دوستان و آشنایانتان ارسال کنید. 💫 نسخه باکیفیت چاپ را برای نصب و انتشار به آسانی از سایت یا نو+جوان دریافت کنید.👇 🌐 https://nojavan.khamenei.ir/showContent?graphic&ctyu=19057
کاسبی رسانه‌ای و مظلوم‌نمایی! تحلیلی بر عملیات رسانه‌ای جریان غربگرا در ماجرای [صفحه ۱ از ۲] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 حاشیه کوچک سخنرانی مسیح مهاجری در مسجد حظیره یزد دستمایه کاسبی رسانه ای اصلاح طلبان شد و با عباراتی مانند آزادی بیان و حمله تندروها، به مظلوم نمایی پرداختند. بالا برویم و پایین بیاییم رسانه یک واسطه است و هیچ عقل سلیمی منکر این قضیه نخواهد شد که رسانه ابزاری واسط در انتقال پیام است؛ دلالی است که می تواند در کالا دست ببرد، آن را تزیین کند، تکه ای از آن را بردارد و حتی جعبه ای خالی به شما تحویل دهد و بگوید این از مبدأ خالی بود. در حال حاضر که روزنامه ها به خیل اموات پیوستند و یا در حال احتضار به سر می برند، مخاطب هیچ هزینه ای بابت دریافت خبر پرداخت نمی کند و از همین رو خودش منفعت و بهره است برای این دلال و واسط؛ در انبوه رسانه هایی که به دنبال هدایت اذهان به سمت خود هستند و از این هم‌سویی سودی کسب می کنند رسانه هایی نیز مجبورند با سختی فراوان به مبارزه با این رسانه های منفعت طلب مافیایی بپردازند و هزینه ای نیز از مخاطب دریافت نکنند چرا که مخاطب امروز برای دریافت خبر و آگاهی بیشتر هزینه نمی کند و متأسفانه به جایی رسیده که پرداخت هزینه را توهین به خود می داند زیرا اطلاعات رایگان زیادی در سراسر اینترنت به او توهم دانایی می دهند. در فضای تقابلی رسانه های داخلی چندین رسانه هستند که حتی از هدایت اذهان مخاطبین هم قطع امید کردند که می توان از نحوه خبررسانی و کنش های رسانه ای شان این را فهمید اما به سختی تلاش می کنند تا از منظر سیاسی اظهار وجود کنند. راحت ترین راه برای تحقق این امر ایجاد دو قطبی و سواری بر آن است. در سالروز بزرگداشت سومین شهید محراب در یزد مراسمی در جهت یادبود شهید صدوقی برگزار شد که یکی از سردبیران مطرح روزنامه های کشور سخنران ویژه آن بود؛ حضور حجت‌الاسلام مسیح مهاجری که همسو و همراه با بود اعتراض انقلابیون یزد را بر انگیخت. پس از این سخنرانی، خبری به طور یکسان از خروجی های سایت های اصلاح طلب مخابره شد که سخنرانی «مسیح مهاجری» توسط تندروها به هم ریخت؛ در پیوست این خبر فیلم یک طلبه‌ای در حلقه‌ای کوچک با قاب بسته ای را نشان می دهد که به برقراری سخنرانی در مسجد حظیره یزد اعتراض می کند و مدعی می شود که این مسجد شده است مسجد ضرار. طلبه در تصویر، حرف خود را پس گرفت و از «مسجد ضرار» خواندن مسجد مذکور عذرخواهی کرد. در شبکه های اجتماعی به خصوص توییتر هم این موضوع با اینکه داغ نبود اما محل اظهار وجودهای زیادی قرار گرفت؛ همچنین واکنش رهبر انقلاب به شلوغ کاری وسط سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی هم استنادی دیگر از جانب اصحاب خبر و اصلاح‌طلبان بود تا ثابت کنند مظلوم واقع شدند. چند نکته: اولا اگر سخنرانی به هم ریخته بود و تعطیل شده بود، شما کسانی نیستید که از این اتفاق فیلم نداشته باشید و این فیلمی هم که استناد شده پس از اتمام سخنرانی حجت الاسلام مسیح مهاجری است. دوم: آنچه از اخبار و جریده ها رسیده حجت‌الاسلام مسیح مهاجری در سخنرانی خود با شاهد گرفتن خداوند حصری ها و «ممنوع التصویر»ها را دلسوزترین افراد نسبت به نظام و رهبری دانست؛ نمی دانم این عزیزان در چه دنیایی سیر می کنند؟ چه در ذهن خود دارند؟ دلسوزی را چه تفسیر می کنند؟ وقتی مشارکت 85درصدی مردم در انتخابات 88 را تبدیل به شمشیر تفرقه کردند که تا هم اکنون برندگی خود را دارد و هیچگاه هم از آن تفرقه افکنی عذرخواهی نکردند چگونه دلسوز نظام و رهبری هستند؟ چگونه می توانند عامل وحدت باشند وقتی سلطان تفرقه هستند. سوم: واکنش رهبر انقلاب نسبت به اعلام شعار در وسط سخنرانی حجت الاسلام سیدحسن خمینی ناظر به حفظ آرامش و تقویت وحدت ملی است و حمایت از وحدت شکنان در این سخنرانی نمی تواند اقدامی قابل دفاع باشد؛ یکی از همین حصری هایی که به زعم شما دلسوز هستند و «تسلیم این صحنه آرایی خطرناک» نشدند برای شهادت سردار سلیمانی هیچ پیامی و تسلیتی صادر نکردند. چرا تسلیم اقدام ترامپ شدند؟ 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
کاسبی رسانه‌ای و مظلوم‌نمایی! تحلیلی بر عملیات رسانه‌ای جریان غربگرا در ماجرای [صفحه ۲ از ۲] چهارم: حجت الاسلام مسیح مهاجری در گوشه‌ای از فضای مطبوعاتی کشور اظهارات شاذ دیگری هم دارد و در یک قلم در واکنش به گرانی نان از آیت الله رئیسی خواسته است: «حالا که روشن شده شما نمی‌توانید از عهده حل مشکلات برآیید، شجاعانه کنار بروید و کار را به افراد کاردان بسپارید»؛ همین آدم هنگام پُتک‌افکنی های حسن روحانی به اقتصاد کشور و خسارت آفرینی های بی انتها توصیه ای شجاعانه نداشت؟ در پایان: جریانی که ریشه ایدئولوژیکی ندارد و در اجرا هم 8 سال پرشکست را با برجام و روحانی طی کرده و افراد مطرحی هم برای عرضه به عموم جامعه ندارد فقط با همین چیزها می تواند اظهار وجود کند؛ همان ها که دم از آزادی بیان می زنند و همین چند وقت پیش هم برای کسی که در سخنرانی حسن عباسی از او خواست چند اقتصاددان را نام ببرد و سخنرانی را برای لحظاتی به هم ریخت هورا کشیدند و امروز طلبه‌ای را تندرو می خوانند؛ آزادی بیان دست مایه‌ای تزیینی است تا این کاسبان خبر، جنس خود را بسته بندی کنند و ویترین شان را بیآرایند. ▫️مشاهده متن یادداشت در: rasanews.ir/002zj1 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
ماجرای در قم؛ تذکار و هشدار! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 دفاع رادیکال و خشن رسانه‌ای و میدانی از و و ، خط مقدم مبارزه فرهنگی/ مدنی برای برهم ریختن قم است! این کمپین‌ها را بسیار باید جدی گرفت! متولیان فرهنگی و انتظامی استان نباید دچار و یا و شوند. مسئله این جماعت، مرگ و زندگی حیوانات نیست؛ که اگر بود، آنان قبل از حیوانات می‌بایست برای حفظ حق حیات انسان های بی‌پناه که مورد تهاجم و آزار این حیوانات ولگرد هستند، دلسوزی می‌کردند! حال آنکه حتی اندازه سگ ولگرد هم برای کودکان و افراد ناتوان در معرض خطر، حرمت قائل نیستند! کسانی که مرگ و زندگی کودکان مظلوم قمی، آن‌هم در محل زیست قشر خدوم و مظلوم حاشیه‌نشین هیچ ارزشی قائل نیستند اما برای صیانت از ولگردی سگ‌های هار و مهاجم و مریض، سینه چاک می‌دهند، یک جای کارشان می‌لنگد! فضای از حالت خزنده و خاموش به حالت عریان و علنی درآمده است! اگر وضع به این شکل پیش برود، این جماعت سراغ سنگر بعدی می‌روند! معلوم هم نیست سنگر بعدی کجاست! سگ‌بازی‌های پرهیاهوی چند نفر به اصطلاح حامی حیوانات نباید متولیان شهر را به عقب‌نشینی وادار کند. حالا که زمینه اجتماعی بیش از هر زمان دیگری فراهم است، بهترین فرصت برای است؛ اگر چالش فقهی و حقوقی هم وجود دارد، مراکز و مؤسسات عریض و طویل و پرهزینه مرتبط، لازم است وارد شوند و ضمن پاسخ به شبهات، خلأهای فکری و حقوقی و فقهی را پر کنند. فضای رسانه‌های محلی نیز نیازمند اجماع‌سازی است؛ سکوت و لابشرطیت دردی دوا نمی‌کند و در بلندمدت به ضرر همه طیف‌هاست. نشود مصداق آن ضرب‌المثل حکیمانه سعدی شویم که حکایت می‌کند از مردمانی که سگ‌ها را گشوده و سنگ‌ها را بسته‌اند! 🔶حاشیه روزنه نکته عجیب و جالب ماجرا اما سکوت زیرکانه در مقابل است! انگار آن هیاهوها و شعارها و ژست‌های و ‌شعائری، بیش از شعار نبوده! آیا یادشان رفته اینجا آشیانه آل محمد(ص) است؟! حال آنکه انتظار می‌رود اگر در سنگر سیاست حضور ندارند و حتی اگر خدای ناکرده دفاع از جان کودکان مظلوم قمی برای‌شان احساس تکلیف ایجاد نمی‌کند، لا اقل برای دفاع از حریم‌های فرهنگی این شهر مقدس، قدمی بردارند که برنمی‌دارند! @rozaneebefarda
هدایت شده از  روح الله✌
بزرگی می‌فرمود هرکاری، هر ریالی، هرقدمی برای امام زمان برداری حضرت چندین برابر آنرا جبران می‌کند. در طریق المهدی عده ای قدم برمی‌دارند ( پیاده روی ) عده ای کار می‌کنند ( موکب های پذیرایی ) و عده ای کمک مالی ( بانیان خیر ) 👌می‌شود هر هفته اربعینی برپا کنیم که کوجک و بزرگ در آن مسیر هدایت و سعادتمند شوند. 🕕قرارمون سه شنبه ها ساعت ۱۸:۳۰ عمود ۱۵ بلوار پیامبراعظم قم. نذر خرید یخ 👇 https://pay.eitaa.com/v/?link=bQ0Nn @r_sani313
هدایت شده از نو+جوان
💎 | پدری که استاد بود ⭐️ پدر ما را عادت داده بود که هیچ فرصتی را از دست ندهیم و هیچ روزی را بدون بهره‌گیری از درس و مباحثه نگذرانیم. ایشان از فرصت تعطیلی درس حوزه در ایّام ماه محرّم و همچنین ماه‌های تابستان هم بهره می‌گرفت. در هفت روز اوّلِ ماه محرّم به من درس می‌گفت و سه روز بعد از آن را به مجالس روضه‌ی امام حسین (علیه‌السّلام) می‌رفت. 🔆 چیزی را به نام «تعطیلی تابستانی» قبول نداشت و می‌گفت: ما در نجف علی‌رغم هوای طاقت‌فرسا و گرمای سخت، درسمان را ادامه می‌دادیم؛ بنابراین تابستان‌ها در مشهد چرا باید درس و تحصیل تعطیل شود؟‍! 🌀 مطوّل* را در ماه‌های تعطیل تابستان خواندم. شیخ فشارکی در تابستان از قم به مشهد می‌آمد و دو ماه می‌ماند. من او را قبلاً دورادور می‌شناختم، چون پیشتر در مشهد ادبیات عرب را تدریس می‌کرد و بعد هم که به قم می‌رفت، به تدریس همین دروس در قم می‌پرداخت. از او خواستم در مشهد به من مطوّل درس بدهد، که پاسخ مثبت داد و من ساعت‌هایی طولانی از روز را به درس خواندن در نزد او می‌پرداختم. لذا بیان و مقداری از معانی و بدیع مطوّل را در خلال دو تابستان ـ یعنی ظرف چهار ماه ـ به پایان رساندم. 💥 شیخ فشارکی بعداً فهمید که من مکاسب هم می‌خوانم و لذا از پیشرفت سریع من در فقه شگفت‌زده شد. او خود، این کتاب را در قم تدریس می‌کرد. 🔰 پدرم بر درس خواندن ما به طور مستمر نظارت می‌کرد. ما را گاه با تشویق و گاه با تندی، به آن ترغیب می‌کرد. من همیشه تسلیم روش پدر و مجری خواست او بودم. هرگاه در مورد درسی که می‌خواندم، اظهار نظر می‌کردم، پدرم خیلی خوشحال می‌شد و به من که چهارده پانزده ساله بودم، می‌گفت: تو مجتهدی و قدرت استنباط داری. 💡 با برادرم مباحثه می‌کردم. پس از مباحثه، پدرم ما را به اتاق خود می‌خواند، از ما پرسش می‌کرد و آنچه را نتوانسته بودیم بفهمیم، برایمان توضیح می‌داد. 🏡 خانه‌ی ما سه اتاق داشت. دو اتاق از آنِ پدر بود: یک اتاق نسبتاً بزرگ برای میهمان‌ها، و یک اتاق هم برای مطالعه و غذا‌ خوردن و استراحت؛ شبیه حجره‌ی طلّاب. ما هم همگی یک اتاق داشتیم: چهار برادر و چهار خواهر، با مادر! در مواردی که مادر میهمان یا روضه‌ داشت، ناگزیر بودیم بیرون خانه بمانیم! در اتاق مخصوص پدر، میزی به درازا و پهنای ۸۰ در ۴۰ بود. پدر در سمت طول میز چهارزانو می‌نشست، ما هم هر دو کنار یکدیگر در یک سمت عرض آن می‌نشستیم. به‌خاطر هیبت و جدّیّت پدر در اثنای درس و مذاکره، من و برادرم بر سر اینکه کدام دورتر از پدر بنشینیم، با هم کشمکش داشتیم! 💯 بی‌شک این تندی و خشم پدر هر‌چند جنبه‌های منفی داشت، امّا منکر جنبه‌های مثبت آن نمی‌توانم بشوم؛ زیرا این سخت‌گیری ما را منضبط بار آورد و از انحرافاتی که برای برخی فرزندان روحانیّون به علّت عدم توجّه به آنها پیش می‌آمد، به دور داشت. یکی دیگر از اثرات آن نیز این بود که من توانستم ادبیات عرب و دوره‌ی سطح فقه و اصول را در پنج سال و نیم به پایان برسانم... 🔻* مطول: این کتاب شرحی است در زمینه علوم زبان عربی 🔻** مکاسب: از مهمترین کتابهای فقهی شیعه در باب معاملات ❇️ بخشی از خاطرات دوران جوانی و مبارزات آقا به نقل از کتاب «خون دلی که لعل شد» ▪️به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدجواد حسینی‌خامنه‌ای 💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار 🌱 @Nojavan_khamenei
7.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏شهادت امام باقر علیه السلام تسلیت باد @rozaneebefarda
۴ نکته درباره یادداشت‌های محسن هاشمی درباره انرژی هسته‌ای: خاطرات پدر را بخوانید تا معنای خودسانسوری مشخص شود خاطره‌بازی‌های هسته‌ای محسن هاشمی! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻  محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی که اخیراً در روزنامه اعتماد منتشر شده بود، براساس خاطرات منتشر نشده از پدر خویش در سالهای 84 و 85، نکاتی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران ابراز داشته است. آقای محسن هاشمی از مجموع خاطرات آن سالها به 5 آسیب راهبردی در پرونده هسته‌ای اشاره کرده است؛ از آنجا که محسن هاشمی با صرف اتکاء به آن خاطرات این 5 آسیب را بدون ذکر نمونه و مصداق ذکر کرده، صحت سنجی این تحلیل وی مشکل است و بهتر بود در پیوست، اسامی افراد و متن دقیق دستنوشت‌ها را ذکر می‌کرد تا بهتر بتوان قضاوت کرد. با این وجود با تکیه بر داده‌های پیشین و وقایع آن روزها، نقدهای جدی بر این تحلیل و صحت نقل قول‌های منتسب به مرحوم هاشمی وارد است. وی در این یادداشت مدعی خودسانسوری مقامات می‌شود و می‌گوید: مسئولان در دیدار با مرحوم هاشمی از نگرانی‌ها و عواقب پرونده هسته‌ای می‌گویند اما در دیدارهای فردی یا جمعی با رهبری مشکلات و نگرانی‌ها را پنهان می‌کنند. احتمالاً آقای محسن هاشمی این گزاره را با این تصور نوشته که مخاطبان گویا از محتوای خاطرات منتشر شده از سوی آقای هاشمی اطلاع نداشته و در آینده نیز دسترسی به آنها نخواهند داشت؛ چرا که اگر کسی خاطرات آقای هاشمی را مرور کرده باشد از این سخنان پسر ارشد ایشان عمیقاً تعجب خواهد کرد. در خاطرات آقای هاشمی، هر آنکس که با او دیدار می‌کند، تقریباً به صورت مطلق، مدح و ثنای هاشمی را می‌کند گویی که حتی به اندازه‌ یک ارزن در وجود و عملکرد و کارنامه و نظرات و ... ایشان، نه خبط و خطا، بلکه هیچ نقص و قصوری هم نیست! و در مقابل، این ملاقات‌کنندگان همه دیگران را نقد می‌کنند. پس اگر منظور آقای هاشمی از عدم خودسانسوری مقامات در مقابل هاشمی مرحوم چنین مدح و ثناهایی است، لاجرم نعوذبالله باید آقای هاشمی را جزو معصومین بدانند که چون هیچ نقصی نداشته پس نقدی هم متوجهش نشده؛ در غیر اینصورت لااقل باید چند جمله‌ای هم در این جهت نوشته می‌شد! علاوه بر این، سخنان آقای محسن‌ هاشمی در این باره از دو جهت قابل تأمل است؛ اولاً بهتر بود برای اثبات ادعا آن فرازهای از خاطرات سال 84 و 85 که به‌‌هرحال در سالهای آینده منتشر می‌شود را ذکر می‌کردند. از طرف دیگر، نگاهی به مشی رهبری نشان می‌دهد که ایشان صرفاً با اتکاء به شنیده‌ها و گزارش های رسمی تصمیم نمی‌گیرند و از طرق دیگر نیز از مسائل آگاهی پیدا می‌کنند. در بخشی از مستند غیررسمی، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از کارگردانان سینما در تاریخ 96/10/28 درباره دغدغه یکی از سینماگران فرمودند: «شما خیال می‌کنید همه می‌آیند پیش من به به و چه چه می‌کنند؟ من هرروز گزارش‌های مردمی را می‌خوانم؛ غیر از گزارش‌های رسمی و دولتی، گزارش‌های مردمی از روشنفکر و غیره را می‌خوانم. خیلی از گزارش‌ها هم انتقادی است و ما هم دنبال می‌کنیم. اینگونه نیست که دنبال نکنیم!» با این وجود، اگر این سخن که رهبری با اتکاء به سخنان خلاف واقع آن مسئولان تصمیم گرفته را درست تصور کنیم، شخص مرحوم هاشمی نیز در این مسئله متهم است که رهبری را از واقعیات آگاه نکرده است. 🔹خاطرات مرحوم هاشمی اگرچه مجموعه مورد اعتنایی در تاریخ معاصر است اما نیازمند بررسی و تطبیق تاریخی است تا صحت و سقم برخی برداشت‌ها و تحلیل‌های آن مرحوم مشخص شود و با صرف تکیه به دستنوشت‌های آیت‌الله هاشمی نمی‌توان تاریخ را قضاوت کرد؛ اگرچه یادداشت اخیر محسن هاشمی استناد به دستنوشت‌های پدر بوده و از در اختیار قرار دادن متن آنها هم خودداری کرده است! ▫️متن کامل یادداشت را اینجا بخوانید: 👇 https://tn.ai/2739018 🔶حاشیه روزنه خاطره‌بازی‌های خاندان هاشمی یک برای حافظه تاریخی ملت ایران است که مقابله با آن نیازمند چاره‌جویی بهنگام، هوشمندانه و ذوابعاد متولیان است. گرچه نقدهای موسمی(بعضا برآمده از اقتضائات سیاسی) نیز مؤثر و قابل تقدیر است اما انتشار یک‌سویه و گسترده خاطرات آقای هاشمی و ارجاعات پرتکرار به آن که ریشه در به دارد، موجب شده که روایت هاشمی بر تاریخ‌‌نگاری جمهوری اسلامی سایه بیاندازد و نقدهای موسمی و موردی را یارای مقابله با آن نیست. انتظار آن است که شبکه رسانه‌ای انقلاب اسلامی، پیش از ورود تحریفات به حافظه تاریخی، در نقد مستند منابع تحریف‌آمیز اهتمام بورزند و بیش از هر چیز، مصالح انقلاب اسلامی و منافع ملی و تعهد شرعی را در نظر بگیرند. کشف مضرات تحریف دشوار و اثرش دیرپاست! انتظار می‌رود در امتداد این رویکرد راهبردی و دقیق، نقد نیز مدنظر متولیان قرار گیرد! @rozaneebefarda
هدایت شده از KHAMENEI.IR
16.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روایتی از آیت‌الله خامنه‌ای از محبت مردم به (علیه‌السلام) 📥 نسخه کامل + متن بیانات👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=46121
شبهه‌پراکنی نشریه غرب‌زده «تجربه» علیه مبانی اسلام و انقلاب اسلامی؛ در قالب مصاحبه با داریوش آشوری غفلت نهادهای مسئول، خصوصا نهادهای فرهنگی و حوزه علمیه، موجب شده با افزایش رو به رشد شبهه‌پراکنی علیه مبانی دینی مواجه شویم. @rozaneebefarda