eitaa logo
روزنگار
825 دنبال‌کننده
61.2هزار عکس
28.2هزار ویدیو
1.4هزار فایل
مجله روزنگار ، حاوی مطالب مفید در موضوعات مختلف مرتبط با حال و هوای روز و کاربردی است. قدمت چندین ساله این کانال آنرا به مرجعی قابل جستجو تبدیل کرده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بِسم الله الرَّحمنِ الرَّحیم 🔆 سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ هجری خورشیدی 🌛الثلاثاء ۱۰ محرم ۱۴۴۱ هجری قمری 🎄 Tuesday 10 September 2019 AD 🔹 ۱۷۴مین روز سال، ۱۹۱روز مانده از سال 🔸 ۲۵مین هفته سال، ۲۸هفته مانده از سال 🌹 امروز متعلق است به : حضرت امام سجاد علیه السلام و حضرت امام باقر علیه السلام و حضرت امام جعفرصادق علیه السلام 📿 اذکار توصیه شده سه‌شنبه :: الف) ۹۰۳ مرتبه " یا قابض " بعد از نماز صبح که موجب "رسیدن به آرزوها" میگردد. ب ) ۱۰۰ مرتبه : «یا اَرْحَمَ الرّاحِمین» «ای مهربان ترین مهربانان» ج ) ۱۰۰۰ مرتبه : یا الله یا رحمان www.Roznegaar.ir @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ هجری خورشیدی 🌛الثلاثاء ۱۰ محرم ۱۴۴۱ هجری قمری 🎄 Tuesday 10 September 2019 AD #اوقات_شرعی به #افق_مشهد مقدس احتیاط یک تا دو دقیقه‌ای لحاظ شود🌱 وقت دعا ما رو هم به خاطر داشته باشید🌱 @Roznegaar‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ سه شنبه 👈 ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ه.ش 👈 ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۹ م 👈 ۱۰ محرم الحرام ۱۴۴۱ ه.ق 👶 نوزادی که امروز به دنیا بیاید. روزی وسیع دارد و عمرش طولانی است. ان شاءالله. 🤕بیمار امروز نیزشفا می یابد ان شاءالله. ✈️ مسافرت خوب است. 🔘رفتن به جلسات روضه و مرثیه سید الشهداء مطلوب است. 💉💉حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن. 🔴 یا در این روز از ماه قمری خوب نیست و باعث ضعف مغز گردد. ✂️ناخن گرفتن سه شنبه برای ، روز مناسبی نیست و در روایتی گوید باید برهلاکت خود بترسد . 👕👚دوخت و دوز. سه شنبه برای بریدن،و دوختن روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید. ( به روایتی آن لباس یا در آتش میسوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد) ✅ وقت در روز سه شنبه: از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) 😴😴 تعبیر خواب تعبیر خوابی که شب چهار شنبه دیده شود طبق ایه 11 سوره مبارکه هود علیه السلام است... الا الذین صبروا و عملوا الصالحات اولئک لهم مغفره و اجر کبیر... و مفهوم ان این است که کاری برای خواب بیننده پیش اید که در نظر مردم مشکل باشد و چون صبر کندموجب نیکنامی و راحتی ایام عمرش گردد .ان شاءالله و شما مطلب خود را قیاس کنید. @taghvimehamsaran @Roznegaar
🌸🌺☘💐🌷🌹🌿🌺🍀🍁🌼🌻🌿 لحظه های خود را با #صلوات بر محمد و آل محمد متبرک کنید : « اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد و آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم » «خدایا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و در ظهور ولیشان تعجیل بفرما » @Roznegaar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم 🌺 «وَهُوَ الَّذِي أَنشَأَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ فَمُسْتَقَرٌّ وَمُسْتَوْدَعٌ ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ» او کسى است که شما را از یک انسان آفرید! (و شما از نظر ایمان یا آفرینش دو گروه مختلف هستید:) پایدار و ناپایدار. ما آیات خود را براى کسانى که مى‌فهمند، شرح دادیم. آیه ۹۸ @Roznegaar
در این آیات نیز دلائل توحید و خداشناسى تعقیب شده است; زیرا قرآن براى این هدف گاهى انسان را در آفاق و جهان هاى دوردست، سیر مى دهد، و گاهى او را به سیر در درون وجود خویش دعوت مى نماید و آیات و نشانه هاى پروردگار را در جسم و جان خودش براى او شرح مى‌دهد، تا خدا را در همه جا و در همه چیز ببیند. نخست مى فرماید: او کسى است که شما را از یک انسان آفرید (وَ هُوَ الَّذی أَنْشَأَکُمْ مِنْ نَفْس واحِدَة). یعنى شما با این همه چهره هاى گوناگون، ذوق ها و افکار متفاوت، و تنوع وسیع در تمام جنبه هاى وجودى، همه از یک فرد آفریده شده اید و این نهایت عظمت خالق و آفریدگار را مى‌رساند که چگونه از یک مبدأ این همه چهره هاى متفاوت آفریده است؟ قابل توجه این که در این جمله، از خلقت انسان تعبیر به انشاء شده است. این کلمه چنان که از متون لغت استفاده مى‌شود به معنى ایجاد و ابداع آمیخته با تربیت و پرورش است. یعنى نه تنها خداوند شما را بدون هیچ سابقه آفرید، که تربیت و پرورش شما را نیز بر عهده گرفت، و مسلّم است که اگر آفریننده، چیزى را بیافریند، سپس او را رها سازد، زیاد قدرت نمائى نکرده. اما اگر همواره او را تحت حمایت خویش قرار دهد و لحظه‌اى از پرورش و تربیت او غافل نگردد، عظمت و رحمت خود را کاملاً نشان داده است. ضمناً نباید از جمله فوق، این توهّم پیدا شود که حوا مادر نخستین ما، از آدم آفریده شده است ـ آن چنان که در تورات در فصل دوم، شماره ۲۲ تا ۲۴ از سِفر تکوین آمده است ـ بلکه چون آدم و حوا طبق روایات اسلامى، هر دو از یک خاک آفریده شده‌اند و هر دو یک جنس و یک نوع مى‌باشند، کلمه نفس واحده به آنها گفته شده است، در آغاز سوره نساء در این باره بحث کرده‌ایم. 🌼🌼🌼 سپس مى‌فرماید: جمعى از افراد بشر مستقر هستند و جمعى مستودع (فَمُسْتَقَرٌّ وَ مُسْتَوْدَعٌ). مُسْتَقَرّ در اصل، از ماده قُرّ (بر وزن حُرّ) به معنى سرما است و از آنجا که سرماى شدید هوا، انسان و موجودات دیگر را خانه نشین مى‌کند، این کلمه به معنى سکون و توقف و قرار گرفتن آمده است، و مستقر به معنى ثابت و پایدار مى‌آید. مُسْتَوْدَع از ماده وَدْع (بر وزن منع) به معنى ترک کردن است و از آنجا که امور ناپایدار محل خود را به زودى ترک مى‌گویند، این کلمه به معنى ناپایدار نیز به کار مى‌رود، و ودیعه را از این نظر ودیعه مى‌گویند که باید محل خود را ترک گوید و به دست صاحب اصلى باز گردد. از مجموع آنچه گفته شد چنین نتیجه مى‌گیریم: آیه فوق مى گوید بعضى از انسان‌ها پایدارند و بعضى ناپایدار. در این که منظور از این دو تعبیر، در اینجا چیست؟ در میان مفسران گفتگوى زیادى دیده مى‌شود، ولى از میان آنها چند تفسیر که در عین حال منافاتى با هم ندارند و مى تواند همه به عنوان تفسیر آیه پذیرفته شود، نزدیک تر به نظر مى‌رسند. نخست این که منظور از مستقر، انسان‌هائى هستند که آفرینش آنها کامل شده و در قرارگاه رحم مادر، یا در روى زمین گام نهاده اند. و مستودع اشاره به افرادى است که هنوز آفرینش آنها پایان نیافته و به صورت نطفه‌اى در صلب پدران هستند. دیگر این که مستقر اشاره به روح انسان مى‌باشد که موضوعى پایدار و برقرار است. و مستودع اشاره به جسم انسان است که ناپایدار و فانى است. در بعضى از روایات یک تفسیر معنوى براى این دو تعبیر نیز، وارد شده که مستقر اشاره به انسان‌هائى است که داراى ایمان پایدارند و مستودع اشاره به آنها است که ایمانى ناپایدار دارند. در پایان آیه، بار دیگر مى‌فرماید: ما نشانه‌هاى خود را برشمردیم تا آنها که داراى فهم و درکند، بیندیشند (قَدْ فَصَّلْنَا الآیاتِ لِقَوْم یَفْقَهُونَ). با مراجعه به لغت استفاده مى‌شود که فقه هر گونه علم و فهمى نیست، بلکه از معلومات حاضر، پى به معلومات غائب بردن است. بنابراین، توجه به آفرینش انسان با این همه چهره‌هاى متفاوت و قیافه‌هاى جسمى و روحى مختلف درخور این است که افراد نکته سنج در آن بیندیشند و خداى خود را از آن بشناسند. ذیل آیه ۹۸ @Roznegaar