eitaa logo
کانال سردار سپهبد شهید 🌷حاج قاسم سلیمانی شهرستان نجف اباد
71 دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
39 فایل
این کانال اطلاع رسانی وترویج گفتمان انقلاب اسلامی واسلام ناب است و زمینه سازان ظهور حضرت 💐❤️مهدی❤️ یاوران رهبر انقلاب این زمان هستند 🌷❤️خون که درتن ماست هدیه به رهبر ماست 🌷❤️ #لبیک یاحسین #لبیک یا صاحب الزمان #لبیک یا خامنه ای بهترین ره
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ماجرای مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران چه بود؟ 🔹مفهوم متداول ، به معنى نفرین کردن دو نفر به یکدیگر است، بدین ترتیب، افرادى که با هم گفتگو درباره یک مسأله مهم مذهبى دارند در یکجا جمع شوند و به درگاه خدا تضرع کنند و از او بخواهند که را رسوا و مجازات کند. خداى متعال در آیه ۶۱ سوره «آل عمران» مى فرماید: «فَمَنْ حَاجَّکَ فیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَکُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَکُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَى الْکاذِبینَ؛ هر گاه بعد از علم و دانش که [درباره مسیح] براى تو آمده [باز] کسانى با تو در آن به محاجّه و ستیز برخاستند، به آنها بگو: بیایید ما فرزندان خود را دعوت مى کنیم و شما هم فرزندان خود را، ما زنان خویش را دعوت مى نماییم، شما هم زنان خود را، ما از نفوس خود [کسانى که به منزله جان ما هستند] دعوت مى کنیم، شما هم از نفوس خود دعوت کنید، سپس مى کنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار مى دهیم». 🔹مفسرین گفته اند: این آیه و آیات قبل از آن درباره هیأت نجرانى مرکب از «عاقب» و «سیّد» و گروهى که با آنها بودند نازل شده است، آنها خدمت (ص) رسیده، عرض کردند: آیا هرگز دیده اى فرزندى بدون پدر متولد شود؟ در این هنگام آیه «اِنَّ مَثَلَ عِیْسى عِنْدَ اللهِ...»، [آل عمران، ۵۹] نازل شد و هنگامى که پیامبر (ص) آنها را به دعوت کرد، آنها تا فرداى آن روز از حضرتش مهلت خواستند و پس از مراجعه به شخصیت هاى نجران، اسقف (روحانى بزرگشان) به آنها گفت: «شما فردا به محمّد (ص) نگاه کنید، اگر با فرزندان و خانواده‌اش براى آمد، از مباهله با او بترسید، و اگر با یارانش آمد با او مباهله کنید؛ زیرا چیزى در بساط ندارد». 🔹فردا که شد، پیامبر (ص) آمد در حالى که دست على بن ابیطالب (ع) را گرفته بود و حسن (ع) و حسین (ع) در پیش روى او راه مى رفتند، و فاطمه (س) پشت سرش بود، نصارى نیز بیرون آمدند در حالى که اسقف آنها پیشاپیششان بود، هنگامى که نگاه کرد، دید پیامبر (ص) با آن چند نفر آمدند، درباره آنها سؤال کرد، به او گفتند: «این پسر عمو و داماد او و محبوب ترین خلق خدا نزد او است و این دو پسر، فرزندان دختر او از على (ع) هستند و آن بانوى جوان، دخترش فاطمه (س) است که عزیزترین مردم نزد او، و نزدیکترین افراد به قلب او است...». «سیّد» به اسقف گفت: «براى مباهله قدم پیش گذار». گفت: نه، من مردى را مى بینم که نسبت به با کمال جرأت اقدام مى کند و من مى ترسم راستگو باشد، و اگر راستگو باشد، به خدا یک سال بر ما نمى گذرد که در تمام دنیا یک نصرانى که آب بنوشد وجود نخواهد داشت. 🔹اسقف به پیامبر اسلام (ص) عرض کرد: «اى ابوالقاسم! ما با تو مباهله نمى کنیم، بلکه مصالحه مى کنیم، با ما مصالحه کن. پیامبر (ص) با آنها مصالحه کرد که دو هزار حُلَّه (یک قواره پارچه خوب لباس) که حداقل قیمت هر حُلّه اى چهل درهم باشد، و عاریت دادن سى دست زره، و سى عدد نیزه، و سى رأس اسب، در صورتى که در سرزمین یمن توطئه اى براى مسلمانان رخ دهد، و پیامبر (ص) ضامن این عاریت ها خواهد بود، تا آن را بازگرداند، و عهدنامه‌اى در این زمینه نوشته شد. و در روایتى آمده است: اسقف مسیحیان به آنها گفت: «من صورت هايى را مى بینم که اگر از خداوند تقاضا کنند کوه ها را از جا برکند، چنین خواهد کرد، هرگز با آنها مباهله نکنید که هلاک خواهید شد، و یک نصرانى تا روز قیامت بر صفحه زمین نخواهد ماند». 📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازي، دار الکتب الإسلامیه، چاپ چهل و هفتم، ج ۲، ص ۱۷۱ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👤رائفی‌پور به کشور بازگشت 🔹کاردار سفارت ایران در ریاض از بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور از جده به مقصد تهران خبر داد. 🔸پیشتر سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده بود که عربستان به‌دلایل نامعلوم به رائفی‌پور اجازۀ خروج نداده. او در این چند روز در کنسولگری ایران ساکن بود.
چرا حجاب ؟.mp3
4.7M
💥 خانـــــماے محترݥ ؛ هواپیما از مرز ایران گذشت؛ مےتونید حجاب‌تون رو بردارید ❗️ ☆ ویژه هفتہ حجاب و عفاف ☆ 🎤
1_1812345469.mp3
4.09M
🔴 شهید آوینی دل و روح‌تان را با این صوت، صیقل دهید. چقدر آسمانی است. التماس دعا از همه عزیزان 🤲
13950703_17411_192k.mp3
2.91M
🔴صوت بمناسبت شهادت میثم تمار علت ممدوح واقع شدن بزرگان اسلام موضع گیری های صحیح سیاسی ایشان است نه کثرت عبادات و...
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ انتظار امام زمان (عج) 💠فرج مردم جهان در چیست و چرا «انتظار فرج» فضیلت و ارزش بیشتری دارد؟ 🔹در روایات شیعه، عبارت و اصطلاح بسیار لطیف و مناسبى براى انتظار در نظر گرفته شده و آن «انتظار فرج» است. به معناى نصرت و پیروزى و گشایش گره هاى زندگى از جانب خداوند است. مقصود از ، انتظار دگرگونى مثبت و گسترده در زندگى بشر و زدوده شدن ناکامی ها و نابسامانی ها از چهره غم‌زده جامعه انسانى است و پیروزى حکومت عدالت گستر و معنویت گراى مهدوى بر دولت هاى شرک و کفر و ستم است. در روایات، توصیه هاى فراوانى در مورد و ارزش، و فضیلت هاى بیشمار آن شده است. پیامبر اکرم (ص) آن را برترین اعمال و عبادات میداند. «انتظار فرج (و گشایش) از جانب خداى بلندمرتبه، برترین عمل امت من است». [بحار، ج۵۲، ص۱۲۸] و نیز میفرماید: «بافضیلت ترین عبادات انتظار فرج است». معجم [احادیث الامام المهدى ج۱ ص۲۶۸] 🔹امام على(ع) نیز آن را محبوبترین اعمال در نزد خداوند و منتظر فرج را، همانند شهید راه حقّ میداند: «منتظر باشید و از رحمت خدا مأیوس نشوید که محبوبترین اعمال نزد خداوند انتظار فرج است. کسى که پذیراى امر ما باشد، فردا(ها) در «حظیرة القدس» با ما است و کسى که منتظر فرج باشد، مانند کسى است که در راه خدا، به خون خود آغشته گشته است». [بحار، ج۵۳ ص۱۲۳] امام جواد (ع) آن را با فضیلت‌ ترین و راهگشا ترین امور میداند: «برترین عمل شیعیان ما انتظار فرج است. هرکس این امر را بداند و آن را بشناسد، با همین انتظار در کارش گشایش و فرج میشود». [بحار ج۵۲ ص۱۱۰] امام هادى (ع) به روشنى معناى فرج را - که همان انتظار ظهور است - توضیح میدهد. 🔹على بن مهزیار میگوید: نامه اى به امام هادى (ع) نوشتم و از ایشان درباره «فرج» پرسیدم؛ حضرت فرمود: «هرگاه امام شما از بین ظالمان و ستمگران مخفى شد، چشم به راه فرج باشید». [کمال الدین،ج۲ ص۳۸۰ ح۲] امام صادق(ع) نیز حالات شیعیان در دوران غیبت و انتظار گشایش و فرج را چنین بازگو میفرماید: «نزدیکترین جایى که خداى متعال به بندگانش هست و نیز بیشترین زمانى که از ایشان راضى است، وقتى است که حجّت الهى را از دست بدهند، و او بر ایشان ظاهر نشود و جایش را ندانند؛ در عین حال یقین دارند که آن حجّت باقى است و باطل نشده است. پس در آن هنگام، هر صبح و شام، منتظر فرج باشید...»‌. [همان، ص۳۳۷ ح۱۰] 🔹برآیند این روایات آن است که عموم مردم جهان - به خصوص شیعیان - باید منتظر ظهور و قیام (عج) باشند که از سراپرده غیبت بیرون آید. انتظار فرج، در واقع نوعى آمادگى و استقبال از نیکیها است. آمادگى براى تلاش و حرکتى مداوم و کوششى خستگى ناپذیر همراه با تهذیب نفس، پاک زیستن، حقّ خواهى و دور ماندن از زشتیها و آلودگی ها... به همین جهت وقتى ابوبصیر از امام صادق(ع) پرسید که: فرج کى خواهد بود؟ حضرت فرمود: «آنکس که قیام امام را بشناسد، براى او به جهت انتظارش، فرج شده است». [کافى ج۱ ص۳۷۱] بر این اساس ، فراتر از انتظار معمولى است؛ یعنى انتظارى همراه با آگاهى، بصیرت، درایت، معنویت، آمادگى، حق گرایى، عدل خواهى و... 🔹به عبارت روشنتر، ، شناخت حق و شناختن رهبر و امام حقّ و انتظار یارى رساندن به او است. چنین شخصى در غیبت امام، چنان رفتار میکند که گویا در زمان ظهور و حضور او زندگى میکند. به همین جهت شیعه تمامى دشواریها و کاستیها را پشت سر نهاده و از خطر انقراض و زوال به دور مانده است. این نوع انتظار است که داراى فضیلت و ارزش بیشمارى است. امام سجّاد (ع) میفرماید: «انتظار فرج، خود از بزرگترین گشایشها است». [بحار، ج۵۲ ص۱۲۲ ح۴] امام کاظم (ع) نیز میفرماید: «انتظار فرج، نشانه فرج و گشایش است». [الغیبة طوسى ص ۴۵۹] به صراحت میتوان گفت: از مهم ترین رازهاى نهفته بقاى تشیّع همین روح انتظارى است که کالبد شیعه را آکنده ساخته و پیوسته او را به تلاش، کوشش، جنبش و جوشش وا میدارد. 🔹 ظرفیت و توانایى فراوانى براى تحقّق جامعه آرمانى اسلام ایجاد میکند و رفتارها و برنامه ها را بدان سمت سوق میدهد. این والاترین عبادت و بهترین عمل است، چنانکه امام على (ع) میفرماید: «بهترین عبادت مؤمن، انتظار کشیدن فرج خداوند است». [بحار ج۵۲ ص۱۴۶] بطور خلاصه مؤلّفه‌هاى زیر را میتوان از برداشت کرد: ۱) تلاش و کوشش براى پیشرفت و ترقّى؛ ۲) اصلاح طلبى و امید به زندگى بهتر (گشایش در امور)؛ ۳) نفى وضع موجود جهان (ظلم و بى عدالتى، فساد و تباهى)؛۴) طرد و عدم پذیرش حکومت هاى سیاسى نامشروع؛ ۵) قیام و انقلاب و نهضت مداوم و فعّال؛ ۶) ضرورت تشکیل حکومت هاى دینى و مشروع؛ ۷) عدم انقیاد و سازش در برابر جبّاران و مفسدان و... منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
⭕️ صلی الله عليه و آله:  🔸اَلا اُخْبِرُكُمْ بِاَبْعَدِكُمْ مِنّى شَبَها؟ قَالُوا: بَلى يا رَسولَ اللّهِ قالَ: اَ لْفاحِشُالْمُتَفَحِّشُ الْبَذى ءُ، اَ لْبَخِيلُ، اَ لْمُخْتَالُ، اَ لْحَقودُ، اَ لْحَسُودُ، اَ لْقاسِى الْقَلْبِ، اَ لْبَعِيدُ مِنْ كُلِّخَيْرٍ يُرْجى، غَيْرُ اَلْمَأْمُونِ مِنْ كُلِّ شَرٍّ يُتَّقَى؛ 🔹آيا شما را از كم شباهت ترينتان به خودم آگاه نسازم؟ عرض كردند: چرا، اى رسول خدا! فرمودند: زشتگوىِ بى آبروىِ بى شرمِ، بخيلِ، متكبرِ، كينه توزِ، حسودِ، سنگدل؛ كسى كه هيچ اميدى به خيرش و امانى از شرش نيست.  📕كافى، ج ۲، ص ۲۹۱، ح ۹ @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️امام جعفر صادق عليه السلام: 🔹لقمان به پسرش موعظه كرد: «اى پسرم! از خدا چنان بترس كه اگر قيامت را با همه خوبى هاى انس و جن دريابى، باز هم بهراسى كه خداوند عذابت كند؛ و به خدا چنان اميدوار باش كه اگر قيامت را با همه بدى هاى انس و جن دريابى، اميدوار باشى كه خداوند تو را بيامرزد». پسرش به او گفت: اى پدرم! چگونه مى توانم چنين باشم، در حالى كه تنها يك قلب دارم؟  🔹لقمان گفت: «اى پسرم! اگر قلب مؤمن بيرون آورده و پاره شود، دو نور در آن دريافت مى گردد: نورى براى خوف و نورى براى رجا، كه اگر وزن شوند، هيچ يك ذرّه اى بر ديگرى ترجيح نخواهد داشت. هر كس به خدا ايمان آورَد، سخن خدا را تصديق مى كند و هر كس گفته خداوند را تصديق كند، به دستور او جامه عمل مى پوشد، و هر كس به دستور او جامه عمل نپوشد، گفته خدا را تصديق نكرده است زيرا اين خلق و خوى ها، بر درستىِ يكديگر شهادت مى دهند. 🔹پس هر كس به خدا ايمان صادقانه داشته باشد، در عمل نيز با خدا خالصانه و خيرخواهانه رفتار مى كند و هر كه در راه خدا خالصانه و خيرخواهانه عمل كند، حقيقتا صادقانه به خدا ايمان آورده است. و هر كه خدا را اطاعت كند، از او مى ترسد و هر كه از او بترسد، او را دوست مى دارد و هر كه او را دوست بدارد، از فرمانش پيروى مى كند و هر كه از فرمانش پيروى كند، مستحقّ بهشت و رضوانش مى گردد، و هر كه از رضوان الهى پيروى نكند، غضب خدا بر او هموار مى گردد. از غضب خدا، به خدا پناه مى بريم!». 📕بحار الأنوار، ج ۱۳ ص ۴۱۲ ح ۲ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴لحظه سجده سعید افروز بر ایران 🔹لحظه سجده کردن سعید افروز ملی پوش دو و میدانی جانبازان و معلولین کشورمان بر پرچم مقدس ایران پس از شکستن رکورد جهان و کسب عنوان قهرمانی و مدال و سهمیه پارالمپیک ❤️👏👏🇮🇷✌️ یکی میشه قهرمان سعید افروز یکی میشه علی برات کوته فکر بیشعور.... ✅معلولیت جسمی مهم نیست که میتونه با این وجود قهرمان و باعث شادی و افتخار ملت و کشورش بشه پرچم کشورش رو بالا ببره🇮🇷✌️ ❌مهم معلولیت ذهنی و فکری و کمبود عقل بعضیاست (علی برات)🤨😡 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
. میگن : روضه ، دلمردگیه... میگن : گـریه ، افسردگیه‌... نمی دونن ، خبر ندارن ! حسین آغازِ زندگیه❤️‍🩹🙂 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴برجامیون با کلیدواژه «نفت در برابر غذا» تخریب #دلارزدایی را هدف قرار داده‌اند 😏 🔻وگرنه چه کسی‌ست که نداند آن‌ها از سازوکار #اینستکس با غرب، (که مورد اعتماد هم نبودند) ذوق‌مرگ شده بودند. 🔻ایران سالانه ۵۰ میلیارد دلار واردات محصول دارد و تامین نیاز کشور #بدون_تراکنش_دلاری و استفاده از سازوکار مرسوم تهاتر، اتفاق #مثبتی‌ست. ✍اEhsan Hosseini 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
. پدرم گفت خدایا پسرم نااهل است همه گفتند ببر کرببلا خوب شود.. من شدم گریه کن و سینه زنت ثارالله پدرم گفت دمت گرم اباعبدالله❤️ 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴دریاچه ارومیه یکی از اون دست‌آویزهای دلواپسای قلابی ایرانه، اونوقت که خشک میشه چندین روز عزا میگیرن و لگد میزنن به دولت و نظام، وقتی زنده میشه لال میشن ! اینها دشمن هستن،،، 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
. 🔴از نظر اصلاحطلبان غربگدا 👈اینستکس، (نفت در برابر غذا) با که اعتمادی بهش نبود و سریع هم زیرش زد و اینستکس رو انجام نداد، خوب و مثبت بود😂 اما با آفریقا که تعامل و تجارت سازنده و هست بد شد؟😏🇮🇷✌️ ✅توافق بر سر تهاتر با یکی از دستاوردهای مهم سفر دکتر رئیسی به آفریقا انجام شد 👈تا کور شود هر آن نفهم خائن احمقی که منافع و رضایت دشمنانش رو بر منافع ملت و کشورش ترجیح میده 🔻راستی چرا اصلاحطلبان و مغرضین برانداز هر چیزی رو که برعکس ِ منافع ایران و ایرانیاست رو میخوان؟! چون رضایت دشمنان رو میخوان برای منافع شخصی خودشون، رضایت و حمایت دشمنان برای به قدرت رسیدن خودشون میخوان و نارضایتی مردم از دولت انقلابی و نظام اسلامی رو تا که اینطوری خودشون به قدرت برسن 🔺این دلیل تخریب دولت و دستاورهای عالی دولت هست 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️عاملی که قوم حضرت شعیب (ع) را گرفتار عذاب کرد 🔸قوم شعیب به دلیل بی‌اعتنایی به برخی مسائل شرعی دچار شدیدترین عذاب الهی شدند. 🔹دقت‌ در کسب‌ و دوری‌ از اموال‌ از تأکیدات مهم دین مبین به تمام انسان‌هاست. در دیدگاه دین اسلام جامعه‌ای به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد که دارای اقتصاد سالم‌تر باشد، چرا که این مسأله ارتباط مستقیمی با تأمین نیاز‌های جسم انسان و پاکی و ناپاکی روح، اندیشه و ایمان و باور‌های قلبی او دارد. برای درک دقیق‌تر تأثیر رزق‌ بر سرنوشت‌ افراد همین بس که (ع) در روز عاشورا مهم‌ترین عامل عداوت دشمنان را، روی آوردن به معرفی کردند و خطاب به آن‌ها فرمودند: «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ... ؛‌ شکم‌های شما از پر شده است که حاضر نیستید صدای مرا بشنوید». 🔹جالب است که لشکریان دشمن، از مسلمانان بودند که تقید به عبادات شرعی داشتند و تنها به واسطه روی‌ آوردن‌ به‌ از مسیر حق خارج شدند؛ از این رو پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرمودند: «الْعِبَادَةُ مَعَ أَکْلِ الْحَرَامِ کَالْبِنَاءِ علَى الْمَاء؛ کسی که می‌خورد و عبادت هم می‌کند، مانند کسی است که روی آب، ساختمان بنا می کند». [عدة الداعی، ص۳۰۲] بنابراین اگر مسیر کسب‌ روزی از طریق حلال باشد، جامعه به رستگاری می‌رسد، در غیر این صورت آثار و تبعات آن گریبانگیر مردم خواهد بود. براساس آیاتی از قرآن، جوامعی به دلیل عدم تقید به نوع درآمدشان، مورد عذاب الهی قرار گرفتند که از جمله آن‌ها قوم شعیب (ع) بود:  🔹«...فَأَخَذَهُمْ عَذَابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ ۚ إِنَّهُ كَانَ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ؛ [شعراء، ۱۸۹] ...و عذاب روز سایبان (سایبانی از ابر صاعقه‌خیز) آنها را فراگرفت؛ یقیناً آن عذاب روز بزرگی بود!». در آیات مربوط به حضرت شعیب علیه‌ السلام و قومش می‌ خوانیم که آن حضرت بعد از دعوت به توحید، قوم خود را به حق و عدالت در امور مالی و تجارت دعوت کرد، و در نهایت کسانی که قبول نکردند به عذاب الهی گرفتار شدند. این خود نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی یک جامعه را نمی‌توان ساده شمرد، و نیز نشان می‌دهد که پیامبران فقط مأمور به مسائل اخلاقی و عبادی نبوده‌اند، بلکه اصلاح وضع نابسامان اجتماعی و اقتصادی نیز بخش مهمی از دعوت آنها را تشکیل می‌داده است.  منبع: تسنیم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴برخورد جدی با هنجارشکنان در خیابان اندرزگو تهران (آفرین) بهش گفت چرا؟ جواب داد چرا چرا کنی سوار وَن میشی حجابشون رعایت کرد 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴درحالیکه اصلاحطلبان و براندازان میخوان با بیسوادی مغرضانه وانمود کنند که روسیه گفته خلیج عربی نه خلیج فارس 🔻امــا آیا واقعا روسیه در تویت رسمی وزارت خارجه‌اش از عبارت خلیج عربی استفاده کرده؟ خیــــر 🔻دول خلیج عربیه یعنی کشورهای عرب خلیج نه کشورهای خلیج عربی 🔻توضیحات یک استاد ادبیات عرب: 🔻درباره عبارت " دول الخلیج العربیه": براساس ادبیات عرب بعد از اسم اول مضاف الیه و بعد صفت ذکر می گردد. در عبارت فوق الذکر کلمه (دول) جمع غیر عاقل (دوله) و در حکم مفرد مونث است اما کلمه (خلیج) مفرد مذکر است بنابراین کلمه (العربیه) که مفرد مونث ذکر شده صفت برای کلمه (دول) است نه (خلیج) همچنین موصوف و صفت در ۴ محور باید تشابه داشته باشند ۱-معرفه و نکره ۲-اعراب ۳-جنس ۴-تعداد که در عبارت فوق الذکر همه موارد در مورد موصوف و صفت یعنی (دول و العربیه) ۱۰۰% به درستی رعایت گردیده است. 🔻بنابراین ترجمه صحیح عبارت: است نه کشورهای خلیج عربی. 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴‏براندازا رو هر چی دست گذاشتن برای ما پربرکت شد🤣 اسم برف و بارون آوردن کم مونده بود سیل ببرتمون.😄 اینم از عمامه پرانیشون😁 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هوتک ها رو یادتونه؟ 🔻بچه‌های میرفتن برای شُستن ظرف و برداشت آب یا با غرق شدن جان میدادن و یا طعمه گاندوها می‌شدند؟ ✅چندروز پیش باحضورسردارفدوی جانشین کل سپاه ۱۶۲ آنجا از آب شرب برخوردار شدن🙂🇮🇷✌️ ✅طرح آبرسانی در دولت سیزدهم به سراسر کشور همچنان ادامه دارد... ان شاءالله 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴دکتر رئیسی: اراده دولت، اعمال سیاست‌ های برای استحکام و ترفیع است 🔹رئیس جمهور اراده دولت را اعمال سیاست‌های حمایتی برای استحکام و ترفیع خانواده عنوان کرد و گفت: سند تحول دولت به افزایش نقش خانواده، نگاه تحولی در قوانین، حمایت از کودکان و زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی به صورت مستمر تاکید دارد. 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
🔴وطن، مادر است...🇮🇷❤️ بر چهره مادر پنجه نمی‌کشد جز فرزند ناخلف! 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️قدرت الهی پشتوانه حرکت انبیا و مومنان‌ 🔹این همه تبلیغاتی که بر ضد شما جوان ها می‌شود، بر ضد اسلام حقیقتاً می‌شود، اینها همه برای این است که احساس یک قدرت کردند اینجا و این قدرت از من و شما نیست. این را باید ما احساس کنیم. این قدرت از منشا قدرت است. آن قدرتی هم که انبیاء داشتند، از انبیاء نبود. بشر از اول تا آخرش هیچ است، آنچه هست قدرت خداست. هر حرکتی که شما می‌کنید با قدرت خدا حرکت می‌کنید؛ هر تفنگی که می‌اندازید با قدرت خداست؛ دست شما به قدرت خداست که به ماشه می‌رود و فکر شما با قدرت خداست که می‌رود و کارها را انجام می‌دهد و کارهای نظامی و غیر نظامی را؛ قدرت مال اوست و همه باید از او باشیم، «إنا لله»؛ همه چیز از او، «الحمد للهِ»، هر حمدی مال اوست. 🔹شما یا ما خیال می‌کنیم که الآن ایران یک قدرتی دارد، لکن این قدرت خداست در اینجا ظاهر شده است. شما قدر این را بدانید که بفهمید که با قدرت خدا دارید سیر می‌کنید؛ با قدرت خدا و به تبع خاصان خدا که در راسش انبیاء هستند، با این مرام سیر می‌کنید و با ایده تحکیم احکام اسلام و رفع ظلم از مظلومین، شما با همین وضع، با همین ایده حرکت کردید. آن وقتی که هیچ نداشتید، آن وقتی که همه قوا دست رژیم بود، آن وقتی که همه قدرت‌ها می‌ خواستند او را نگهش دارند، شما جوانها ریختید در خیابانها و کاری کردید که نتوانست حتی قدرت امریکا این رژیم را نگه دارد. با همه قوا دنبال این بودند که نگهش دارند، به همه حیله‌ها متشبث شدند برای نگهداری او، لکن قدرت شما نگذاشت این کار بشود و این قدرت برای این است که، از اول شما دنبال این نبودید که «من»، دنبال این بودید که «اسلام»، دنبال این بودید که «کشور اسلامی». بیانات‌ حضرت‌ امام ۶۴/۰۲/۱۴ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره) @tabyinchannel
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️منظور از «مجرمان» در قرآن چه کسانی می باشند؟ 🔹در تعبيرات كلى و جامعى درباره ديده مى شود که یکی از آنها تعبیر و است، مى فرمايد: «وَ نَسُوقُ الْمُجْرِمِينَ اِلَى جَهَنَّمَ وِرْداً؛ روز قيامت، را [همچون شتران تشنه اى كه به آبگاه مى روند] به سوى جهنّم مى رانيم». [مریم، ۸۶] از ماده «جرم» در اصل به معناى قطع كردن است، لذا در مورد قطع كردنِ ميوه از درختان يا قطعِ خودِ درختان به كار مى رود و از آنجا كه گنهكاران، خود را با اعمال خويش، از خدا و از نجات و سعادت محروم مى سازند، اين واژه در مورد آنها به كار رفته است. 🔹در مورد اينكه آيا مفهوم آيه اين است كه هر گناهى الزاماً سبب ورود در دوزخ است يا نظر به مجرمان خاصّى دارد؟ ظاهر آيه گرچه اطلاق دارد، ولى از آيات ديگر ممكن است استفاده شود كه منظور جرمى است كه آميخته با كفر و بى‌ايمانى باشد. در آيه ۷۴ سوره «زخرف» مى خوانيم: «اِنَّ الْمُجْرِمِينَ فِي عَذَابِ جَهَنَّمَ خَالِدُونَ؛ در عذابِ دوزخ جاودانه مى مانند». مسلّم است كه خلود در دوزخ، مخصوص كفّار است نه هر گنهكارى، 🔹و در آيات ۴۰ تا ۴۲ سوره «مدّثر» مى خوانيم: «فی جَناتٍ يَتَسَائَلُونَ * عَنِ الْمُجْرِمِينَ * مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ»؛ (بهشتيان از مجرمان مى پرسند چه چيز سبب شد كه شما دوزخى شويد؟) و آنها در پاسخ، گناهانى را مى شمرند از جمله تكذيب روز قيامت كه مساوى با كفر است. نظير اين معنا كه سخن از جرمِ آميخته با كفر است در آيات متعدد ديگرى نيز آمده است. [۱] اين احتمال نيز وجود دارد كه مراد از در آيه مورد بحث، است كه كاملا در گناه فرو رفته اند به گونه اى كه نه شايسته شفاعتند و نه در خور عفوّ خدا، اينها عموماً وارد دوزخ مى شوند. پی نوشت: [۱] سوره اعراف، آيات ۴۰، ۸۴ و ۱۳۳؛ سوره حجر، آيات ۱۲ و ۵۸؛ سوره فرقان، آيه ۳۱؛ سوره نمل، آيه ۶۹ و غير اينها كه درباره اقوامى همچون قوم لوط، قوم فرعون و دشمنان انبياء است كه همه كافر بودند، و كلمه «مجرم» در مورد آنان به كار رفته است. 📕پيام قرآن‏، مكارم شيرازى، ناصر، دار الكتب الاسلامية‏، چ نهم، ج ۶، ص ۲۹۷ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴ببینید آفریقاییه اسم بچه هاش رو چی گذاشته! هشدار: قبل از تماشای ویدئو جارو برقی کنارتون بذارید که کرک و پرتون رو بعدش جمع کنید!😄😃🙂 🦋کانال الله اکبر @allahoak_bar