فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا استیضاح وزیر کشور اعلام وصول نمیشود؟
🔹رئیسمجلس در پاسخ به تذکرات دو نماینده مجلس: معاون سیاسی وزیر کشور در ابلاغیه خود خطا کرده؛ وزیر کشور هم پذیرفت.
🔹وحیدی بندهای ۲، ۴، ۶ و ۷ ابلاغیه معاون سیاسی را لغو کرد و در مجلس توضیح داد که این اشکال وارد بوده.
🔹از نظر آییننامه استیضاح حق نمایندگان است؛ ولی وزیر این قول را به من داده و من پیگیری میکنم.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴قول وحیدی به قالیباف برای برکناری معاون سیاسی وزارت کشور
🔻رئیس مجلس در جلسه علنی امروز در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان درباره چرایی عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کشور گفت:
🔹در جلسه غیرعلنی هفته گذشته با حضور آقای وحیدی این موضوع مطرح شد که کار ستاد انتخابات آغاز شده است. همچنین رهبر انقلاب ۴ رکن اساسی امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت را به عنوان ارکان اصلی انتخابات مورد تاکید قرار دادند و برهمین اساس و همه باید مسیر درست انتخابات را طی کنیم.
🔹قبل از جلسه علنی صحبتی با وزیر کشور داشتم و ایشان اشکال را وارد دانستند بنده به وزیر گفتم که دوستان ناراحت هستند وزیر کشور در مجلس قول داد این موضوع را پیگیری میکند.
🔹وزیر کشور خواستند که اجازه دهیم فرصت یکی دو هفتهای داده شود که جایگزین ایشان (معاون سیاسی وزارت کشور) مشخص شود. من همین نکته را خدمت رئیسجمهور گفتم؛ اینکه دوستان استیضاح را اصرار دارند حق نمایندگان است. اخطار نمایندگان هم درست است و بنده باید طبق آییننامه داخلی مجلس طرح استیضاح را اعلام وصول کنم.
🔹آقای وحیدی پذیرفت که معاون سیاسی وزارت کشور خطا کرده و بر همین اساس وزیر کشور بند ۲، ۴، ۶ و ۷ ابلاغیه اخیر معاونت سیاسی را لغو کرد. وزیر کشور قول داد که این موضوع را پیگیری میکند و چون ستادهای انتخابات استارت خورده از نمایندگان برای این مسئله فرصت خواست.
🔹از دوستان خواهش میکنم این موضوع را (طرح استیضاح) مطرح نکنند چون هر روز یک بحث جدید به وجود آمده و موضوعات حاشیهای ایجاد میشود.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴واردات هزار اتوبوس تا #اربعین
🔻دولت به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده تا این تعداد اتوبوس را برای ایام اربعین حسینی وارد کشور شود.🙂
سازمان راهداری:
🔹برای آنکه بتوانیم به تقاضای اربعین پاسخ دهیم در یک بازه ۲۵ روزه یعنی از ۲۵ مرداد تا ۲۰ شهریور از ظرفیت موجود استفاده میکنیم. خوشبختانه اخیراً هیئت دولت واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس را مصوب کرده است.
🔹دولت به وزارت راه و شهرسازی مجوز داده تا این تعداد اتوبوس را برای ایام اربعین حسینی وارد کشور شود. امیدواریم با کمک دستگاههای دیگر ۵۰ درصد این ناوگان یعنی حدود هزار دستگاه اتوبوس برای ایام اربعین وارد کشور شود.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴 من نمیدونم واگنره، وانگره، اینگوره، انگوره، چیچیه، فقط میدونم نتیجه اخلاقی اینه که همه چیو بدیم بره/ عباس آقا طور :)🙃😐😑🤣
🔹چشم عباس آقا،
امر دیگهای باشه!
#سرطان_اصلاحات😑
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴حسین #سلاحورزی بهخاطر مواضع ضدانقلابیاش برای ریاست اتاق بازرگانی #ردصلاحیت شده بود
🔹حسینی، عضو هیئترئیسه اتاق مشترک ایران و عراق:
🔹در انتخابات اتاق بازرگانی ایران با وجود ردصلاحیت سلاحورزی بهخاطر مواضع ضدانقلابیاش در حوادث پارسال،
🔹 انجمن نظارت بر انتخابات نتیجه استعلام را نادیده گرفته و او با شرکت در انتخابات رئیس اتاق ایران شده.
🔹معاونت حقوقی اتاق بازرگانی گفته که صرفاً نامهای از طرف حراست وزارت صمت دریافت کرده و نظر حراست لازمالاجرا نیست.
🔹اما سند جدیدی که منتشر شده نشان میدهد حراست #وزارت_صمت یک روز قبل انتخابات، نظر مرجع قانونی یعنی #وزارت_اطلاعات را دراینباره به رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی #اعلام_کرده.
🔴👈 #معاونت_حقوقی و #انجمن_نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی باید پاسخگو باشند/فارس
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ نرم در قرآن (بخش سوم)
🔸هم در قرآن کریم و هم در تاریخ اسلام ما موارد بسیاری داریم که در آن با استفاده از #جنگ_نرم برای پیشبرد اهداف استفاده شده، و این هم از ناحیه خداوند و مومنان، و هم از ناحیه مشرکان و کافران و شیاطین مورد استفاده قرارگرفته است. یکی از شیوه های جنگی، #جنگ_نرم است. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از #ابزارهای_فرهنگی تاثیرگذار بر فکر و اندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته میشود. با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، چه در قرآن کریم و چه در تاریخ اسلام به وفور دیده می شود.
💠برخی از شیوه های جنگ نرم از سوی خداوند و مومنین (۲)
2⃣«ابعاد آمادگی نظامی و جنگ روانی»؛
🔹یکی از مهم ترین ابزارهای بازدارنده از هرگونه تجاوز دشمنان، #جنگ_روانی است که با کمترین هزینه، بیشترین بهره و منافع به دست می آید. آیات قرآنی در همه مواردی که با دشمنان مشرک و منافق و کافر سخن میگوید، از حربه جنگ روانی بهره می برد. در آخر این آیات ما با کلمات تند و انذار و هشدارهای سختی مواجه میشویم که روحیه دشمن را خرد میکند.
🔹خداوند پس از بیان هر مطلبی که درباره دشمنان اسلام است، آنان را به عذاب سخت، بدبختی، بدفرجامی و آتش دوزخ و مانند آن مژده میدهد و بیان میکند که رفتار دشمنان نه تنها برای آنان نفعی نخواهد داشت، بلکه موجبات بدبختی آنان را فراهم می آورد. تخطئه و درهم شکستن روحیه آنان، از اهداف این جنگ روانی است. #ادامه_دارد...
منبع: پرسمان
#جنگ_نرم #جنگ_روانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
⭕️فداکاری امام حسین علیه السلام
🔹[امام حسین (ع)] پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد؛ و #اسلام_عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوتی بنی امیه نجات داد. رژیم منحط بنی امیه میرفت تا اسلام را رژیم طاغوتی، و بنیانگذار اسلام را بر خلاف آنچه بوده معرفی کند. معاویه و فرزند ستمکارش (یزید) به اسم خلیفه رسول الله با اسلام آن کرد که چنگیز با ایران، و اساس مکتب وحی را تبدیل به رژیم شیطانی نمود. اگر فداکاری پاسدار عظیم الشان اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران بزرگ و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان بنی امیه و رژیم ظالمانه آنان وارونه معرفی میشد، و زحمات نبی اکرم - صلی الله علیه و آله - و اصحاب فداکارش هدر میرفت.
بیانات حضرت امام ۵۸/۰۴/۰۶
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️منابع تاريخی چگونه از جايگاه رفيع علمی امام باقر (ع) ياد می كنند؟ (بخش اول)
🔹موقعیت علمی #امام_محمد_باقر (ع) آنقدر ممتاز بود كه بی تردید از نظر بسیاری از علمای اهل سنت، ايشان در زمان حیات خویش شهرت فراوانی داشته و همواره محضر او از دوستدارانش، از تمامی بلاد و سرزمین های اسلامی پر بوده است. موقعیت علمی ایشان، به مثابه شخصیتی عالم و فقیه، به ویژه به عنوان نماینده علوم اهل بیت (ع) بسیاری را وا میداشت تا از محضر او بهره گیرند و حل اشکالات علمی و فقهی خود را از او بطلبند. در این میان اهل عراق که شیعیان بسیاری در میان آنها وجود داشت، مفتون شخصیت آن حضرت شده بودند. [۱]
🔹در میان مراجعه کنندگان، آنچنان خضوعی نسبت به شخصیت علمی #امام_باقر (ع) به چشم می خورد که «عبداللّه بن عطای مکی» میگفت: «مَا رَأَيْتُ اَلْعُلَمَاءَ عِنْدَ أَحَدٍ قَطُّ أَصْغَرَ مِنْهُمْ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ وَ لَقَدْ رَأَيْتُ اَلْحَكَمَ بْنَ عُيَيْنَةَ مَعَ جَلاَلَتِهِ فِي اَلْقَوْمِ بَيْنَ يَدَيْهِ كَأَنَّهُ صَبِيٌّ بَيْنَ يَدَيِ مُعَلِّمِهِ؛ [۲] علما را در محضر هیچکس کوچکتر از آنها در محضر #ابوجعفر (ع) ندیدم. حکم بن عیینه با تمام عظمت علمی اش در میان مردم، در برابر آن حضرت مانند دانش آموزی در مقابل معلم خود به نظر می رسید».
🔹شهرت علمی حضرت، در حدّ تعبیر «ابن عنبة»، «كانَ واسِعَ الْعِلْمِ وَوافِرَ الْحلْمِ» مشهورتر از آن است که کسی بخواهد آن را بیان کند. [۳] این شهرت در زمان خود ایشان، نه تنها در حجاز که «كَان سَّيِّد فُقَهَاء الْحِجَاز» [۴]، بلکه حتی در عراق و خراسان نیز بطور گسترده فراگیر شده بود. چنانکه راوی می گوید: «دیدم که مردم خراسان دورش حلقه زده و اشکالات علمی خود را از او می پرسیدند». [۵] همچنین «ذهبی» درباره #امام_باقر (ع) می نویسد: «وَ کانَ احدَ مَن جَمعَ بَینَ العِلمِ و العَملِ و السُّؤَدد وَ الشَّرفِ وَ الثِّقهِ وَ الرِّزانهِ وَ کَانَ اَهلاً لِلخِلافَهِ؛ [۶] از کسانی است که بین علم و عمل و آقائی و شرف و وثاقت و متانت جمع کرده و اهلیّت برای خلافت داشت».
🔹استاد «ابو زهره» درباره مرجعیت عام امام می نویسد: «امام باقر (ع) وارث امام سجاد (ع) در امامت و هدایت مردم بود، از این رو علمای تمام بلاد اسلام از هر سو به محضر او می شتافتند و کسی از مدینه دیدن نمی کرد، جز این که به خدمت او شرفیاب شده و از علوم بی پایانش بهره ها می گرفت». و همو می نویسد: «كانَ يقْصُدُهُ مِنْ ائِمَّةِ الفقه وَالْحَديثِ كَثيرونَ؛ [۷] از بزرگان فقه و حدیث، خیلی ها به قصد بهره گیری علمی پیش حضرتش می آمدند». و از عیون الاخبار نقل شده است که: «قَدْ اَخَذَ عَنْهُ اهلُ الْفِقْهِ ظاهِرَ الْحَلالِ وَالْحرام؛ [۸] فقیهان، احکام حلال و حرام را از او می گرفتند».
🔹او همانند پدرش امام سجاد (ع) که شهرت عظیم علمی در میان مردم داشت، مورد احترام خاص و عام بود. «محمد بن منکدر» که خود یکی از محدثان معروف اهل سنت بود، در عظمت امام پنجم شیعیان چنین می گوید: «من جانشین علی بن الحسین (ع)، از میان فرزندان او را - که نزدیکترین آنان به او از نظر علم و فضیلت هم می بایست باشد - ندیده بودم تا روزی که به محضر فرزندش #محمد_باقر (ع) رسیدم». [۹] بسیاری از دانشمندان بزرگ اسلامی درباره مقام علمی و موقعیت فقهی حضرتش جملات زیبایی بر زبان رانده اند که استاد «اسد حیدر» آنها را در کتاب خود گرد آورده است. [۱۰] #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] بحارالأنوار، دار إحياء التراث العربی، چ دوم، ج۴۶ ص۳۳۲
[۲] الإرشاد فی معرفة حجج الله على العباد، مفيد، محمد بن محمد، مؤسسة آل البيت(ع) ص۲۸۰
[۳] عمدة الطالب فی أنساب آل أبيطالب ، ابن عنبه حسنى، مکتبة الحیدریه، ص۱۹۵
[۴] شرح نهج البلاغة، ابن أبی الحديد، کتابخانه آيت الله مرعشى نجفی، چ اول، ج۱۵، ص۷۷
[۵] بحارالانوار، همان، ج۴۶، ص۳۵۷
[۶] سير أعلام النبلاء، الذَهَبی، مؤسسه الرساله، ج۴ ص۴۰۲
[۷] الامام الصادق(ع)، ابو زهره، دار الفکر، بی تا، ص۲۲
[۸] حیاة الامام الباقر(ع)، شریف قرشی، باقر، دار البلاغه، ج۱ ص۱۳۹
[۹] إتحاف بحب الأشراف، شبراوى، المطبعة الادبیه، ص۱۴۵
[۱۰] الامام الصادق(ع) و المذاهب الاربعه، اسد حیدر، مکتبة امام امیرالمومنین، بی تا، ج۲ ص ۴۳۵-۴۳۹
📕حیاتفکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، چ ششم، ص ۲۸۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_باقر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ نرم در قرآن (بخش چهارم و پایانی)
🔸هم در قرآن کریم و هم در تاریخ اسلام ما موارد بسیاری داریم که در آن با استفاده از #جنگ_نرم برای پیشبرد اهداف استفاده شده، و این هم از ناحیه خداوند و مومنان، و هم از ناحیه مشرکان و کافران و شیاطین مورد استفاده قرارگرفته است. یکی از شیوه های جنگی، #جنگ_نرم است. در جنگ نرم، به جای ابزارهای جنگی متعارف چون توپ و تانک، از #ابزارهای_فرهنگی تاثیرگذار بر فکر و اندیشه و عواطف و احساسات انسانی بهره گرفته میشود. با نگاهی به جریان شناسی جنگ نرم می توان گفت که این شیوه جنگی، چه در قرآن کریم و چه در تاریخ اسلام به وفور دیده می شود.
💠برخی از شیوه های جنگ نرم از سوی خداوند و مومنین (۳)
3⃣«اصل هراس انگیزی و بازدارندگی»
🔹برای رسیدن به این هدف، #قرآن به مسلمانان شیوه های دیگری میآموزد تا به کمک آن #جنگ_روانی را تشدید کنند و با متزلزل کردن #روحیه_دشمن، هرگونه تحرک تنش آفرین و خشونت باری را از آنان سلب نماید. از آن میان می توان به ساخت هرگونه ابزار و ادوات جنگی و غیرجنگی که نقش دفاعی و بازدارندگی را دارند، اشاره کرد. در آیات قرآن به ویژه در آیه ۶ سوره انفال به اصول کلی توجه شده و تنها برای بیان نمونه عصری، از برخی از مصادیق نام برده شده است. اصل کلی که قرآن به صورت آموزه ای دستوری به مسلمانان آموزش میدهد، فراهم آوری توان و نیرو است. توان شامل هرگونه ابزار و آلات بازدارنده و یا هجومی و یا دفاعی است. از این رو تنها به سلاح اشاره نشده است. تهیه هر چیزی که قدرت امت و دولت اسلامی را افزایش می دهد امری لازم و ضروری است و با توجه به شرایط مکانی و زمانی تغییر میکند.
🔹ممکن است چیزی در زمانی ابزار جنگی مناسبی باشد، ولی در عصر دیگری نه تنها مفید نباشد، بلکه زیانبار به قدرت اسلام و مومنان باشد. در زمانه ما #رسانهها به عنوان یکی از ابزارهای جنگی قوی مطرح هستند؛ بنابراین بر امت است که از این توان نیز برخوردار گردند. چنان که فراهم آوری نفرات و نیروی انسانی زبده و کارآمد امری است که هرگز نباید آن را دست کم گرفت. در زمانی، نیروی زبده کسی است که سوار بر اسب، تیراندازی میکند و در زمانی دیگر کسی است که در پس شبکه جهانی اینترنت و یا حوزه خبری و رسانه ها به #جنگ_روانی می پردازد. فراهم آوری و آموزش نیروی زبده به معنای آن است که در همه زمینه ها (توان و نیرو) از آمادگی لازم و بازدارنده برخوردار باشیم. در همه این ابزارها و نیروها آن چه مهم و اساسی است اصل #هراس_انگیزی و ایجاد #بازدارندگی است. (نگاه کنید: مجمع البیان، ج ۳ ص ۲۱۱ و نیز جامع البیان مجلد ۴ جلد ۴ ص ۷۲۲)
🔹آگاهی از نقاط ضعف و قوت #دشمن یا امور دفاعی، جزیی از این آمادگی است که مفسران در بیان این آیه آورده اند. آیات دیگری از قرآن بر این جنبه از آمادگی دفاعی تاکید دارند که از آن میان می توان به آیه ۴۹ سوره نساء اشاره کرد؛ زیرا از لوازم مصونیت یافتن از دشمن، شناخت دقیق موقعیت جغرافیایی و توان و قوت و قدرت دشمن است. چنانکه شناخت نقاط ضعف و اختلاف فکری و یا روشی نیز از ابزارهای مهم است که در ایجاد قوه بازدارندگی نقش مهمی را ایفا می کند. #رزمایشهای_مختلف در حوزه های موثر و کاربردی، از دیگر ابزارهای جنگ روانی است. افزون بر اینکه در این رزمایشها، نیروهای نظامی با توان و امکانات خود به صورت علمی آشنا میشوند و مهارت آنان افزایش می یابد، تاثیر مهمی در روحیه دشمن نیز به جا میگذارد. #نمایش_قدرت و توان نظامی به معنای #ایجاد_رعب و هراس در دل #دشمن است، تا فکر تجاوز را به ذهن خود راه ندهد. برخی از مفسران در بیان شدت عملی که در آیه ۳۲۱ سوره توبه آمده است گفته اند: مراد از آن ضرورت #نمایش_قدرت و #روحیه_جنگاوری سپاهیان اسلام است. [تفسیر نمونه ج ۸ ص ۷۹۱]
منبع: پرسمان
#جنگ_نرم #جنگ_روانی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴صهیونیستها با این تظاهرات عجیب و غریب هر شنبه هاشون با زبون بی زبونی میگن سلام به سردار حاجی زاده برسونید و این پیغام رو برسونید که: شما زحمت نکشید، ما خودمون به فنا میریم😂😂
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴تکذیب شایعه حرام و خلاف شرع بودن طرح یکپارچه فروش خودرو
🔻حرام و خلاف شرع نیست
🔻دفتر استفتائات رهبر انقلاب:
بهتازگی برخی رسانهها با استناد به یک استفتاء از دفتر رهبر انقلاب، با برداشتی نادرست و غیرفقهی از این استفتاء، آنرا به سامانه یکپارچه فروش خودرو که توسط وزارت صمت ارائه شده، ربط داده و از حرام و خلاف شرع بودن این سامانه خبر دادهاند.
🔹از لحاظ فقهی، صحیح نبودن یک قرارداد یا بیع، به معنای حرام و خلاف شرع بودن آن نیست و حائز شرایط خاص خود است که طبق شرع مقدس، با شرایط مختلفی همچون مصالحه و رضایت طرفین معامله، قابل رفع است.
🔹بنابراین نویسندگان گزارشهای رسانهای مذکور بهعلت عدم احاطه به مباحث فقهی، دچار این اشتباه شدهاند/فارس
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨مکدونالد و کوکای اصل میزنم به جای خواهرم، خواهرت، خواهرامون!🙃😐
صداپیشه: #علی_زکریایی
#علی_کریمی
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴قالیباف: مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن لایحۀ عفاف و حجاب را نهایی کند/در پیشگاه شهدا و امام شهدا مسئولم که در تصویب لایحه حجاب تأخیر نیفتد
دکتر قالیباف رئیس مجلس:
🔹 برخی گفتند که چرا مجلس دوفوریتی لایحۀ عفاف و حجاب را یکفوریتی کرد. آیا مجلس ارادهای بر تصویب لایحۀ عفاف و حجاب ندارد؟ یا نمیخواهد در وقت خودش و با اولویت آن را تصویب کند؟ هرگز. مجلس مصمم است در کمترین زمان ممکن لایحۀ عفاف و حجاب را نهایی کند. در پیشگاه شهدا و امام شهدا و فردای قیامت مسئولم که در نهاییشدن لایحۀ عفاف و حجاب تأخیر نیفتد.
🔹 اما درعینحال معتقدیم اگر این لایحه پخته و بادقت پیگیری نشود و اگر همۀ ساحتهای مربوط به عفاف و حجاب را نبینیم و فقط حوزۀ جرمانگاری را ببینیم و حتی در جرمانگاری آن دقت کافی نداشته باشیم، رفع تکلیف میشود اما مشکل پیچیدهتر میشود و فرصت برای دشمن فراهمتر میشود و دل خانوادۀ شهدا را میشکنیم.
🔹 همه میدانیم تلاش اصلی کار فرهنگی و اجتماعی است. البته با کسانی که به تعمد و بهخاطر دشمنی با حکم خدا به خیابان میآیند و پردهدری میکنند، باید چنان محکم عمل کنیم که نقش بازدارندگی این قانون مشخص شود و این افراد ادب شوند.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بین کنایه ها بگو با زمزمه
می پوشمش
فقط به عشــــق فـاطـــمه
چون.....👆
#حجــــاب
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️منابع تاريخی چگونه از جايگاه رفيع علمی امام باقر (ع) ياد می كنند؟ (بخش دوم و پایانی)
🔹فراوانی و گستردگی روایات #امام_باقر (ع) در زمینه های فقه، اعتقادات و علوم دیگر اسلامی، سبب شد تا محدثان اهل سنت نیز از آن حضرت نقل حدیث نمایند. یکی از معروفترین آنها «ابوحنیفه» است. او با توجه به این که بیشتر احادیث وارده از طریق اهل سنت را نمی پذیرفت، روایات زیادی را از طریق اهل بیت و به ویژه امام باقر (ع) نقل کرده است. [۱] «ذهبی» درباره کسانی که از #امام_باقر (ع) روایت کرده اند از «عمرو بن دینار»، «اعمش»، «اوزاعی»، «ابن جریح» و «قرة بن خالد» یاد کرده است. [۲]
🔹«ابو اسحاق» وقتی به او مراجعه کرد و مقام بسیار بلند و اعجاب انگیز علمی او را دید، در توصیف آن حضرت چنین گفت: «لَم أرَ مِثلَهُ قَطُّ؛ [۳] کسی را مانند او ندیده ام». «ابو زرعه دمشقی» نیز درباره آن حضرت میگوید: «إِنَّ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ لَمِنْ أَكْبَرِ الْعُلَمَاء؛ [۴] #ابوجعفر عليه السلام از بزرگترین عالمان است». به جرأت می توان گفت که در میان امامان شیعه پس از امیرالمؤمنین امام علی (ع) سند بخش عمده ای از بیشترین قسمت روایات به امام باقر (ع) و امام صادق (ع) منتهی می گردد، و این به دلیل موقعیت خاص سیاسی جامعه آن روز بود که این دو امام بیش از امامان دیگر فرصت نشر علوم آل محمد (علیهم السّلام) را پیدا کردند. از این روست که در جوامع حدیثی شیعه، بخش بزرگی از روایات اهل بیت (عليهم السلام) از این دو امام بزرگوار نقل شده است.
🔹همین مسأله سبب شد تا درباره امام باقر (ع) گفته شود: «وَ لَمْ يَظْهَرْ عَنْ أَحَدٍ مِنْ وُلْدِ اَلْحَسَنِ وَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ مِنْ عِلْمِ اَلدِّينِ وَ اَلْآثَارِ وَ اَلسُّنَّةِ وَ عِلْمِ اَلْقُرْآنِ وَ اَلسِّيرَةِ وَ فُنُونِ اَلْآدَابِ مَا ظَهَرَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ؛ [۵] از فرزندان [امام] حسن (ع) و [امام] حسين (ع) آنچه در زمینه تفسیر، کلام، فتوا و احکام حلال و حرام از آن حضرت صادر شده، از کس دیگری صادر نشده است». نشر این احادیث سبب شهرت عظیم علمی آن امام همام، در آن روزگار به عنوان عالم، امام، فقیه و محدث بوده است. «ابو زهره» از میان انبوه کسانی که به آن حضرت مراجعه و از محضر او کسب علم کرده اند، به «سفیان ثوری»، «سفیان بن عیینه» (محدّث مکه) و «ابو حنیفه» اشاره کرده است. [۶]
🔹«ابرش کلبی» از «هشام بن عبدالملک» پرسید: «مَنْ هَذَا الَّذِی احْتَوَشَتْهُ أَهْلُ الْعِرَاقِ يَسْأَلُونَهُ قَالَ هَذَا نَبِيُّ الْكُوفَةِ وَ هُوَ يَزْعُمُ أَنَّهُ ابْنُ رَسُولِ اللهِ وَ بَاقِرُ الْعِلْمِ وَ مُفَسِّرُ الْقُرْآن؛ [۷] این کیست که مردم عراق او را در میان گرفته و مشکلات علمی خود را از او می پرسند؟ هشام گفت: این پیامبر کوفه است، خود را پسر رسول خدا و شکافنده علم و مفسّر قرآن می داند». در نقل دیگری آمده است که هشام او را با تعبیر «اَلْمَفْتُونُ بِهِ أَهْلُ اَلْعِرَاقِ» [۸] معرفی کرده؛ یعنی کسی که اهل عراق شیفته او هستند.
پی نوشتها؛
[۱] تذکرة الحفاظ، الذهبی، شمس الدین، دار الاحیاء التراث العربی، ج۱، ص۱۲۷
[۲] تذکرة الحفاظ، همان، ج۱، ص۱۲۴
[۳] أعيان الشيعة، عاملى، دار التعارف، ج۴، ص۲۰
[۴] مناقب آل أبيطالب(ع)، ابن شهر آشوب مازندرانى، چ اول، ج۳، ص۲۷
[۵] مناقب آل ابیطالب(ع)، همان، ج۳، ص۳۲۷
[۶] الامام الصادق(ع)، ص۲۲
[۷] الکافی، ج۸، ص۱۲۰ «من هذا الذی تداکّ علیه الناس»، (یعنی این کیست که مردم بر او ازدحام کرده اند؟).
[۸] نور الأبصار فى مناقب آل بيت النبی المختار(ص)، شبلنجى، مؤمن بن حسن، المطبعة الیوسفیه، بی تا، ص۱۴۳
📕حیات فکری و سیاسی امامان شیعه (ع)، جعفریان، رسول، موسسه انصاریان، چ ششم، ص ۲۸۸
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_باقر
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴با این استدال شیطانی عبدالرضا داوری برای گناه بزرگ #شرابخواری🔥
🔻عبدالرضا داوری چند سال دیگه هم میگه:
فواحش (روسپیهای بیمار)، سلامتی شهروندان ایرانی را نابود میکند، حکومت مکلف است روسپیخانه های بهداشتی تاسیس کند که علاوه بر جلوگیری از بیماری، باعث درآمد میلیاردی دولت خواهد شد!
خوب که مملکت دست شماها نیست
✍مهدی حاجی پور
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
💙پیامبر خدا ص:
هر کس به شرابخوار سلام کند، یا با او دیده بوسى و یا .... کند خداوند......👆
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️حجاب تا چه حد در رسيدن به معنويت میتواند موثر باشد؟
💠معنويت حقيقى، جز در قرب به خداوند تعالی نيست و برای قرب به خداوند بايد دو محور کلی را مد نظر قرار داد:
1⃣قرب و دوستی خدای تعالی با اطاعت از فرامين او حاصل میشود.
🔹در قرآن کریم، نشانه حقيقى دوستداران خدا، اطاعت از دستورات پيامبر (ص) شمرده شده است: «قُلْ إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللهَ فَاتَّبِعُوني يُحْبِبْكُمُ اللهُ وَ يَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَ اللهُ غَفُورٌ رَحيمٌ؛ [آل عمران، ۳۱] بگو: اگر خدا را دوست مىداريد از من پيروى كنيد، تا او نيز شما را دوست بدارد و گناهان تان را بيامرزد، كه آمرزنده و مهربان است». خدای تعالی ملاک قرب به خدا را #ايمان و #عمل_صالح معرفی میکند: «وَ ما أَمْوالُكُمْ وَ لا أَوْلادُكُمْ بِالَّتي تُقَرِّبُكُمْ عِنْدَنا زُلْفى إِلاَّ مَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً...؛ [سبأ، ۳۷] اموال و فرزندانتان هرگز شما را نزد ما مقرّب نمیسازد، جز کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالحی انجام دهند...».
2⃣رابطه دنيا و نزديک شدن به خدای تعالی، رابطه شرق و غرب است. که نزديک شدن به يکی، به معنای دور شدن از ديگری است.
🔹امام علی (ع) میفرمايند: «إِنَّ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةَ عَدُوَّانِ مُتَفَاوِتَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ فَمَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ تَوَلَّاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا وَ هُمَا بِمَنْزِلَةِ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ مَاشٍ بَيْنَهُمَا كُلَّمَا قَرُبَ مِنْ وَاحِدٍ بَعُدَ مِنَ الْآخَرِ وَ هُمَا بَعْدُ ضَرَّتَانِ؛ [۱] دنياى (حرام) و آخرت، دو دشمن متفاوت، و دو راه جداى از يكديگرند، پس كسى كه دنياپرست باشد و به آن عشق ورزد، به آخرت كينه ورزد و با آن دشمنى خواهد كرد و آن دو همانند شرق و غرب از هم دورند، و رونده به سوى آن دو، هرگاه به يكى نزديك شود از ديگرى دور مىگردد، و آن دو همواره به يكديگر زيان رسانند».
🔸خلاصه اين دو در يک کلام #تقوا است؛ و بسيار روشن است که رابطه تقوا و #حجاب چگونه است. حجاب يکی از دستورات خدای متعال است که بدون رعايت آن، نمیتوان ادعای قرب به او يا #معنويت را نمود، و طبيعتا کسی که محافظتی از حجاب خود ندارد، غالبا به فکر جلب توجه نامحرمان و خودآرایی است. چگونه کسی میتواند همه توجه خويش را منعطف به خدا بکند و در صدد کسب معنويات باشد، اما همه را ببيند، به جز خدای تعالی؟ در صدد کسب رضايت غير مشروع نامحرمان بر بيايد و رضايت خدا را از بين ببرد؟ يا #نفس_اماره خويش را پروار کند، اما نتيجه جهاد اکبر و مبارزه با نفس، که همان معنويت است را طالب باشد؟
پی نوشت:
[۱] نهج البلاغه، حكمت ۱۰۳
منبع: وبسایت اهل البیت به نقل سایت انوار طاها
#حجاب #ایمان #تقوا #معنویت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔺پاسخ داماد روحانی:
داداش شما یه رایزنی کن
فرشها رو برگردونن؛
نمیخواد گاز بدی🙃😐
هم گاز دادید که ماشینی که سوار بودید رو انداختید تو دره😏 که حالا مجبوریم طوری درش بیاریم که اثر خسارت هاش کمتر بشه... کاش نه با غرب قدم میزدید نه به اون سمت گاز میدادید تو ایران هم که زخم بستر گرفته بودید از بس به صندلی چسپیده بودید
ولی اگر یه مقایسه میکردی تمام دستاوردها و خدمات داخلی و خارجی دکتر رئیسی در کمتر از دو سال رو با کارها و گلابی های سبد جناب پدر زنتون ( حسن روحانی) در ۸ سال رو متوجه میشدی؛ که کی، گاز واقعی و صحیح رو داده و ماشین رو کی بلده برانه🙃😏🙂
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
هدایت شده از تبیین
⭕️انقلاب یک شط جاری است...
🔹این خطا است که گمان کنیم #انقلابی فقط آن کسی است که در دوران امام بوده است، یا در دوران مبارزات در کنار امام بوده است؛ نه، بعضی کأنّه این جور خیال می کنند که #انقلابیّون آن کسانی هستند که در دوران امام یا در دوران مبارزات یا در دوران حکومت امام بزرگوار حضور داشتند، در کنار امام بودند؛ نه، اگر معنای انقلابی را این بگیریم انقلابی همین ما پیر و پاتالها خواهیم بود.
🔹انقلاب مال همه است؛ جوانها انقلابیاند و می توانند انقلابی باشند، با آن معیارها و شاخص هایی که عرض خواهم کرد. می تواند یک جوانِ امروز از من سابقهدار در انقلاب، انقلابیتر باشد؛ همچنانکه در دوران دفاع مقدّس دیدیم کسانی بودند که جان خودشان را کف دست گرفتند در راه این انقلاب و در راه اِنفاذ فرمان امام به جبهه رفتند، جانشان را فدا کردند؛
🔹انقلابیِ صددرصد، انقلابی کامل، آنها هستند؛ آنهایی که آماده فداکاری اند؛ پس ما نباید انقلابی را منحصر کنیم به یک عدّهای که در دوران مبارزات با امام بودند یا امام را میشناختند یا در کنار او بودند؛ نه، #انقلاب یک شطّ جاری است و همه کسانی که در طول تاریخ با این ممیّزات حضور دارند و تلاش می کنند انقلابی اند، ولو امام را ندیدند؛ مثل اغلب شما جوانها.
بیانات رهبر معظم انقلاب ۹۵/۳/۱۴
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای #انقلاب
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
هدایت شده از تبیین
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️رذیله اخلاقی سخن چینی و آثار آن
🔹 #سخن_چینی و انتقال مسائل افراد به دیگران با هدف کوبیدن شخصیت و بردن آبروی آنها، از صفات رذیله و بسیار ناپسند است. #قرآن در نکوهش سخن چینی می فرماید: «وَیلٌ لِکلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ؛ [همزه، ۱] وای بر هر بدگوی عیب جوی». همچنین می فرماید: «هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِیمٍ؛ [قلم، ۱۱] (و از هر فرومایه ای فرمان مبر) که عیب جوست و برای خبرچینی گام بر میدارد». رسول خدا (ص) فرمود: «آیا شما را از بدترین افرادتان آگاه نکنم؟ عرض کردند: چرا ای رسول خدا! حضرت فرمود: بدترین افراد آنهایی هستند که #سخن_چینی می کنند و میان دوستان جدایی می افکنند و در جستجوی عیب برای افراد صالح و پاکدامن هستند». [بحارالانوار، ج۷۲، ص۲۶۶]
💠آثار سخن چینی
🔹آثار شوم و عواقب وخیم #سخن_چینی - چه برای فرد و چه اجتماع - روشن است. فرد سخن چین نزد همه خوار و خفیف است و کسی حاضر به دوستی و معاشرت با او نیست؛ در نتیجه روح و روانش همیشه خسته و وجدانش در عذاب است، به علاوه در اولین مرحله پس از مرگ، با عذاب الهی مواجه می گردد. امام علی (ع) می فرماید: «سخن چینی، غیبت و دروغ، موجب عذاب قبر است». [همان، ص۲۷۶] رسول اکرم (ص) نیز می فرماید: «سخن چین، وارد بهشت نمیشود. [همان، ص۲۶۸] آفات اجتماعی #سخن_چینی نیز بسیار زیاد و گاهی جبران ناپذیر است. سخن چینی سبب دو دستگی و جنگ و جدال در جامعه می گردد و محبت ها به کینه تبدیل شده و همکاری های اجتماعی از بین می رود.
💠انگیزه های سخن چینی
⬅️«کینه و دشمنی»؛ #سخن_چین به خاطر کینه ای که از همکار یا دوست خود در دل دارد، تلاش می کند تا با سعایت و بدگویی او را بدنام کند و از نظرها بیندازد.
⬅️«هرزه گویی و مجلس آرایی»؛ یکی از انگیزه های سخن چینی، تفریح و سرگرمی ناسالم است. بسیاری از افراد، چون سخنی برای گفتن در مجالس و شب نشینی ها ندارند، مسائل زندگی دیگران را نُقل مجلس می کنند، تا بدین وسیله هم وقتی بگذرانند و هم خود را مطرح کنند.
⬅️«اضافه خواهی و حسادت»؛ انگیزه دیگری که ممکن است سبب سخن چینی شود، طمع مالی و بدست آوردن موقعیت های اجتماعی و سیاسی یا حسادت نسبت به سایرین است. کارمند یا کارگری که نسبت به موقعیت همکار خود حسادت می ورزد، تلاش می کند با سخن چینی موقعیت او را متزلزل کند، و یا بدین وسیله خود را به شخص مورد نظر نزدیک و از این راه موقعیتی کسب کند. اینجاست که مسئولین باید هوشیارانه عمل کنند و تحت تأثیر واقع نشوند. امام علی (ع) می فرماید: «هرگز سخن چین را تصدیق مکن، گرچه خود را در لباس خیرخواهی جلوه دهد». [نهجالبلاغه، نامه۵۳]
منبع: راسخون به نقل از حوزه نت
#سخن_چین #سخن_چینی #بدگویی #سعایت
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴راستی تا یادم نرفته پیشاپیش عید سعید قربان یادگار نبی اکرم(ص) 👆🤦♂ ببخشید یادگار حضرت ابراهیم (ع) رو بهتون تبریک میگم.😁😂
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴تجارت ۱.۵ میلیارد یورویی #ایران و #اتحادیه_اروپا🙂
مرکز آمار کمیسیون اروپا:
🔹مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ۴ ماه نخست امسال با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن مواجه شده است.
🔹ارزش تجارت دو طرف در ۴ ماه نخست سال ۲۰۲۲ بالغ بر یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون یورو اعلام شده بود.
🔹صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۴ ماهه ۲۰۲۳ با کاهش ۸ درصدی مواجه شده است. صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۴ ماه نخست امسال به یک میلیارد و ۲۰۸ میلیون یورو رسیده است.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar
🔴منتظری: دادگاه منافقین به زودی برگزار میشود
🔻دادستان کل کشور: ۷۰۰ کیفرخواست علیه منافقین همراه با لیستی از اسامی تروریستهای این سازمان در دستگاه قضایی تشکیل و به دادگاه فرستاده شد و به زودی دادگاه بین المللی برای مجازات این جانیان برگزار خواهد شد.
🦋کانال الله اکبر
@allahoak_bar