6⃣0⃣1⃣ ایراد دوم این نظریه(الفاظ و کلمات قرآن ساخته ی خود پیامبر است) این است که است برای اینکه بین قرآن و الفاظش تفکیک قائل شدند و می خواهند بگویند که قرآن یک چیز و وحی چیز دیگر و الفاظش نیز چیز دیگری است. در معنای لغوی وحی در لسان العرب آمده است که وحی یعنی اشاره، نوشتن،نامه، الهام، کلام پنهان و هر چیزی که بر دیگری القا شود یعنی یک چیزی القا می شود ولی این ادعا می گوید هیچ چیزی القا نمی شود یعنی وحی می شود ولی چیزی القا نمی شود. البته در جای دیگر می گویند خداوند الفاظ را به پیامبر نگفته بلکه معنایی را القا کرده است و باز می گویند خداوند زبان مخصوص نخستین گیرنده وحی که پیامبر باشد را انتخاب کرده و این حرف یعنی الفاظ و عبارات برای خداست و این همان است. 📕جلسه ی قرآن، استاد موحد 📆 99/12/9 💯 @bayyenat313