♦️تلاش‌های بزرگترین شرکت بازی‌سازی چین برای حفظ میراث فرهنگی 🔻تنسنت، بزرگترین شرکت بازی‌های ویدیویی در جهان Microcosm را منتشر کرد؛ گسترده‌ترین بازسازی تاریخی مجازی از یک شهر که تاکنون ساخته شده است. این برنامه محور مرکزی پکن (Central Axis) را به‌طور بسیار دقیق شبیه‌سازی کرده است. این برنامه همزمان با ورود محور مرکزی پکن به میراث جهانی یونسکو منتشر شد. 🔻ساخت Microcosm سه سال طول کشید و برای تولید آن از اسکن با وضوح بالا، مدل‌سازی و سایر فناوری‌ بازی‌های ویدیویی استفاده شده است. نقشه‌ی پیچیده‌ی پنج لایه‌ی این بازسازی ۴۰ هزار کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و شامل ۳۰۰ هزار گیاه، ۲.۲ میلیون ساختمان و همچنین تپه‌ها و آب‌نماها است. این فضای مجازی در مجموع بیش از ۱۵ ترابایت داده سه‌بعدی در خود دارد. 🔻 تنسنت همچنین به عنوان بخشی از پروژه «محور مرکزی دیجیتال» بخش‌های مختلف این میراث فرهنگی را با سناریوهای مختلف، از جمله موسیقی، ویدیو، پویانمایی و بازی‌های موبایلی ادغام کرده است. 🔍 منبع: TTW ✅کانال واحد گردشگری و محیط زیست مؤسسه مصاف @masaftourism