[5] حكومت و سياست، مربوط به امور قراردادي و جزئي است و در شأن انبياء و امامان (عليهم السلام) نيست. پاسخ: مفاهيم و الفاظ دين، ارزش مفهومي و لفظي دارند و مقدّمه اي هستند براي تحقق اَحكام و حِكَم آن در متن اجتماع؛ و حكومت اسلامي، فعاليتي است براي تحقق دين در جامعه و در جان انسان ها؛ پس چگونه مي شود كه تبيين آن مفاهيم و الفاظ قراردادي، در شأن پيامبران و امامان (عليهم السلام) هست، ولي حكومت و سياست كه براي تحقق احكام دين لازم و ضروري است، خلاف شأن آنان مي شود؟ جوادی آملی، ولايت فقيه صص 334 و 335 https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402