❗️
جناب شیخ، کجا ایستادی و رجز می خوانی...؟
این روحانی
#اصلاح_طلب با عنوان، مشروط بودن مشروعیت حکومت معصوم و فقیه به خواست و انتخاب مردم به نقد دیدگاه متقن مشروعیت دینی، آمده و بیان کردند:
«آقای اعرافی و عالمانی که «مقبولیت» را «شرط مشروعیت» نمیدانند، باید پاسخ دهند آیا معصوم و فقیه حق دارد بدون خواست مردم و مثلا با زور یا معجزه بر آنان حاکم گردد؟ آیا امام حسن(ع) حق داشت اکثریت را سرکوب کند و صلح را نپذیرد و با معاویه بجنگد؟...».
✍🏻خوب است ایشان و حزب مطبوعشان اول توضیح دهند؛
شما که دم از مقبولیت رأی مردم میزنید آیا آن را قبول دارید و به آن ملتزم هستید؟! همه مشاهده کردند که در سال 88 شما به
#جنگ مردم و رأی اکثریت رفتید!.
وقتی در مبانیِ مشروعیت حکومت داریِ نبی، امام معصوم و عالم دینی صحبت میشود، سخن از نصب و حکم خدا برای آن ها مطرح است...
این که با برگرداندن نظرات على عبدالرازق و مهدی بازرگان به نقد مشروعیت حاکمان الهی پرداختید جای خود، ولی ای کاش حداقل نگاهی هم به آثار مبانی
#حکومت_اسلامی عالمان دینی می انداختید!.
تمسک به بخشی از حقیقت آیات و روایات با نگاه مجتهدانه از آیات الهی سازگار نیست. قرآن در مورد پیامبر میفرماید:
«من یطع الرسول فقد اطاع الله و من تولى فما ارسلناک علیهم حفیظا».
آیاتى که مقام قضاوت را براى
#پیامبر اکرم(ص) بیان میکند و حتى بالاتر از آن، مقام حکومت و عدم جواز سرپیچى از دستورهاى آن حضرت را باز گو میکند و پیامبر را از مردم نسبت به خودشان اولى اعلام میکند چه مفهومى جز تقدم نظر پیامبر ـنه شأن رسالت وی- بر نظر افراد دارد؟!.
@antisecular_ir