🔸نه تنها عادل فردوسی پور بلکه همه سلبریتی ها می دانند با آنها برخورد نمی شود.
▪️این نه فقط به خاطر فراموشی مردم از دمیدن آنها در آتش اغتشاشات بلکه دستگاه های امنیتی و قضایی هم کاری ندارند.
✍ دوست دارم به چرایی این بپردازم
▪️در دستگاه های امنیتی حتی نظامی مرز کشور یا امنیت تعریف شده است
🔹 هرکس این مرز را نقض کند تنبیه می شود مثلا پهپاد گلوبال هاک که سال ۹۸ سرنگون شد یا مثلا استراتژی نظامی حضرت امیر پیاده شد که «اگر ملتی در خانه خود با دشمن جنگید، ذلیل شد» لذا مرز زمینی غربی تا کرمانشاه و ایلام بود اما مرز دفاعی ما دو کشور آن طرفتر شکل گرفت.
🔸یا در حوزه امنیتی هم همین طور است. اگر جاسوس به کشور ورود کند چون فرضا شبکه شناسایی شده از شروع عملیات تحت اشراف اطلاعاتی هستند تا لحظه دستگیری، فقط به این علت که به مرز امنیتی ورود کرده اند یا اگر شبکه ای در داخل ایجاد کرد، شبکه شناسایی می شود.
🔸 چون جاسوس تعریف دارد، مرز امنیتی تعریف دارد، مرز دفاعی و دشمن بیرونی تعریف دارد.
چند سوال مهم :
۱. مرزهای فرهنگی ما کجاست که اگر به آن تعدی شد بشود دفاع کرد؟یا قبل از ورود مردم،دستگاه امنیتی ورود کند؟
▪️چون تعریفی از مرز و دشمن و ستون پنجم در فرهنگ نشده نمی شود ورود کرد.
۲.به راستی در مقوله فرهنگ، دشمن کیست؟ مقرش کجاست؟ چطور فکر می کند؟ مقرهای ما کجاست؟ سربازان او کجا هستند و چه می کنند؟ استراتژی ، تاکتیک و تکنیک های این دشمن چگونه است؟
🔸مسئولین امنیتی ما را باید در این موارد پاسخگو کرد، که اگر می دانند. چیست و اقدام نمی کنند که وامصیبت که اگر نمی دانند که باز وامصیبت ، دل به چه کسانی در مقوله امنیت فرهنگی دلخوش کرده ایم؟
🔹 چطور می شود که مثلا در دهه شصت لباس زیر زنانه فروشی حتی برای زنان هم با خجالت همراه باشد اما الان فروشنده ها نه در پستو بلکه در ملا عام می فروشند و حتی فروشنده مرد هم هست یا چطور می شود که تالارها عروسی در دهه شصت نباشد، زن و مرد در عروسی ها جدا باشند اما حالا نه تنها مختلط هستند بلکه زن و مرد همسر دار ( محصن) نامحرم با هم می رقصند ( پارتی هم که آزاد شده) .
🔹 این موارد از کوچکترین حملات فرهنگی است که تا به حال شده است.
🔺 لیبرالیسم سنگرهای ایالات متحده است، کاملا آن را می شناسند لذا می داند چه چیزی آن را از بین می برد و چه مولفه های تهاجمی دارد ، آن مواردی که مولفه قدرت است را مدام رسانه ای می کنند، تبلیغات، فیلم سینمایی داستان تا .. که بدمند از قبیل آزدی مشروب تا روابط جنسی و دمیدن هر آنچه که هوای نفس (به تعبیر ما) را قلقلک دهد.
۳. چرا آمریکا اینگونه عمل کرد؟چرا مکارتیسم راه افتاد؟
🔻 چون احساس کرد به مرزهای عقیده ای اش حمله شده
🔹 به درستی یا غلط بودن مکارتیسم کار ندارم، توجه بنده به این است که آمریکا تهدید را شناخت و اقدام کرد.
▪️▪️ محمد علی کلی در اوج شهرت بود، کاری که آمریکا با او کرد بعید است کسی با سلبریتی ها انجام دهد یا در ایران قبل از انقلاب ( درستی یا غلط بودن اقدام مطمع نظر نیست ) ثابتی تشخیص داد که باید اقدام کند و جلوی پخش فیلم «اسرار گنج دره جنی» را بگیرد چون فهمید که منظور دولت هویداست که ظاهر سازی می کند یا بهروز وثوقی و داریوش را هم تهدید کردند.
۴.آیا الآن که فمنیسم در سینما و صدا سیمای ما جولان می دهد ، مامورین امنیتی ما تهدید را تشخیص داده اند؟
🔹 اسامی سریالهای صدا و سیما را در چند دهه اخیر ببینید، از نرگس و کیمیا تا ترنج و ستایش از فیلم سینمایی دسته دختران تا برادران لیلا
🔸 ۵.اصلا می دانند فمنیسم تهدید است؟ یا نه اصلا می دانند مولفه های فمنیسم چیست؟ آیا می دانند زدن مرد و وجاهت مرد ایرانی هم ترویج فمنیسم است؟ مثلا فیلمهای رضا عطاران از ترش و شیرین تا متهم گریخت، خانه به دوش و بزنگاه که در همه آنها مرد ایرانی بی عرضه،بدبخت، مفلوک و بیکار هستند.
▪️ ایراد کار اینجاست که نه مسئولین امنیتی نه قضایی ما می دانند سنگرها ، مرزها و مقرهای اعتقادی و فرهنگی ما کجاست نه می دانند دشمن چیست نه می دانند دشمن چه می کند؟ نه می دانند چگونه حمله کنند؟ خب مردم دغدغه مند هستند مطالبه می کنند اما مسئولین امنیتی ما نمی دانند کجا ایستاده اند و چه می خواهند.
پ.ن : کاش مهندسی فرهنگی ای که امام جامعه گفته بودند عملی میشد
پ.ن : کاش مثل آمریکا FBI داشتیم (امنیت داخلی وابسته به قوه قضاییه که کار عملیاتی هم انجام می دهد)با مولفه های ایرانی خود
✍ محمد وارسته
📡
@Mohamad_varasteh