6.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ ا. انصاری زاده
گوشه ای از دغدغه های طبقهی متوسط بورژوا را مشاهده میکنید
محسن هاشمی رفسنجانی:
« پدرم بنیانگزار بورژوازی در ایران بود»
فوتبال، پدیده ای است که به «شهوت» و «غضب» در جوامع دامن میزند و اصلا برای همین به وجود آمده است..
اگر باور ندارید نظرات هنری کسینجر (استراتژیست بزرگ یهودی- آمریکایی) را در این زمینه مطالعه کنید
@eslametamadoni
اسلام تمدّنی | ابوالفضل انصاری
✍ ا. انصاری زاده گوشه ای از دغدغه های طبقهی متوسط بورژوا را مشاهده میکنید محسن هاشمی رفسنجانی: «
12.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
افشین علا، شاعر معاصر در کسوت یک پاتولوژیست فرهنگی، به آسیب شناسی برد و باخت در ورزش قهرمانی پرداخته و از موضع تردید به این واقعیت فرهنگی اجتماعی جهان مدرن می نگرد، زاویه دید متفاوتی که رویکردی بدیع به جامعهشناسی فرهنگی ورزش قهرمانی و سلبریتیسم محسوب می شود.
@StPathology
✅✅✅✅✅✅✅
✍ ا. انصاری زاده
این جهالت به قدری بین مردم جا افتاده که با شنیدن نقدش، چشم های آقای مجری از تعجب ۴ تا میشود..
بُت شکنی دقیقا یعنی همین،، انبیا هم همینگونه بت های جامعه را میشکستند..
نکته:
در جامعه و اقتصاد مدنظر اسلام، مهم نیست علی داییِ فوتبالیست یا رسول خادمِ کشتی گیر کار خیر میکنند،، بلکه مهم این است که علی دایی و رسول خادم آن پول ها را از کجا آورده اند؟؟
در واقع پرسش اصلی این است که اول بگو پول ها را از کجا آورده ای، بعدا با هم صحبت میکنیم..
@eslametamadoni
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم
بررسی تاثیرات فوتبال بر انحراف افکار عمومی و نقش آن در سیاستهای جهانی:
🗒 | فوتبال، سیاست، استحمار؛
یک مثلث پیچیده!
✍ | چکیده:
در این تحلیل، به بررسی تأثیرات فوتبال بر افکار عمومی و نقش آن در سیاستهای جهانی پرداخته میشود. فوتبال، بهعنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی، همزمان با تأثیرگذاری بر نگرشهای عمومی، به ابزاری برای هدایت و استحمار افکار عمومی تبدیل شده است. این پدیده پیچیده، در ارتباط با سیاستهای جهانی، بهویژه در شرایط بحرانها و تغییرات اجتماعی، به ابزاری برای مدیریت و کنترل افکار تبدیل میشود. این مقاله به واکاوی این مثلث پیچیده فوتبال، سیاست و استحمار میپردازد و تحلیلهای فرهنگی و اجتماعی پیرامون آن را ارائه میدهد.
✍ | تحلیل: محمدجواد خواجهوند
🗂 پرونده #فوتبال
🔎 مطالعات پیشرفته فرهنگی و اجتماعی
🔬 | کانال پاتولوژی فرهنگی
[عضویت]: @CuPathology
✍ ا. انصاری زاده
این احمقهایی که میگن ۷ اکتبر (طوفان الأقصی) جز ویرانی و شهادت فرماندهان مقاومت چیزی در پی نداشت؛
واقعا جای مغز چی تو کله شونه؟؟ یعنی انگار عهد بستن که تا لحظه مرگ بالا خونه رو آکبند نگه دارن!!
مثل اینه که بگیم اگر جنگ نمیشد باکری و باقری و همت و زین الدین رو از دست نمی دادیم..
جنگه مسلمون!! میفهمی جنگ یعنی چی؟
مگه زمانی که سیدعباس موسوی یا حاج قاسم، یا صیاد شیرازی، یا عماد مغنیه یا دانشمندان هسته ای، یا فخری زاده رو زدن، ۷ اکتبری در کار بود؟؟
مگه زمانی که عربستان به یمن حمله کرد ۷ اکتبر و طوفان الأقصی ای درکار بود؟؟
آدم دیوانه میشه از شدت نفهمی این جماعت
#آتش_بس
#غزه
#حماس
@eslametamadoni
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حمله شدید مسعود پزشکیان _نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی_ به مسعود پزشکیان _رئیسجمهور_ که میخواد با ترامپ مذاکره شرافتمندانه کنه:
⭕️ ترامپ یکطرفه زیر تعهدات بینالمللی میزنه؛ ازکجا معلوم مذاکرهکنیم دوباره زیرش نزنه؟!
✅ ما به همچین رییس جمهور با درک و درایتی نیاز داریم!
دور بعد بیاد حتما بهش رای میدیم. 😁
🌐 تشکل «حوزه مردم»
🆔 @Howzeh_Mardom
هدایت شده از پایگاه خبری بردار
📌چاره مکتب اقتصادی اسلام برای کارگر؛ راهحلهای حجتالاسلام قنبریان
▫️حجتالاسلام استاد قنبریان در یادداشتی به بررسی مشکلات اقتصادی طبقه کارگر و راهحلهای مکتب اقتصادی اسلام برای این قشر پرداخته است. او معتقد است که افزایش دستمزد کارگران نمیتواند بهعنوان راهحل اساسی بحران اقتصادی این طبقه در نظر گرفته شود و باید راهکارهای بنیادینتری در این زمینه اندیشیده شود.
▪️حجتالاسلام قنبریان در این یادداشت اشاره میکند که «طبقه کارگر» پدیدهای مدرن است که بهویژه پس از انقلاب صنعتی در اروپا و تحولات اقتصادی ناشی از آن شکل گرفته است. وی توضیح میدهد که در صدر اسلام و در دورانهای پیشین، مفهوم کارگر به شکلی که امروزه در جوامع صنعتی شناخته میشود وجود نداشته است. در آن زمان، افراد بهجای فروش نیروی کار خود، از سود حاصل از فعالیتهای اقتصادی مانند کشاورزی و تجارت بهره میبردند.
▫️ایشان معتقد است که در نظام اقتصادی اسلام، انسانها نه بهعنوان «کارگر» صرف، بلکه بهعنوان «عامل» در کشاورزی و تجارت شناخته میشوند. در این نوع از فعالیتها، افراد از سود نهایی حاصل از کار خود بهرهمند میشوند، نه اینکه صرفاً نیروی کار خود را بفروشند. این موضوع در اسلام بهوضوح با مفاهیمی مانند «مزارعه»، «مساقات» و «مضاربه» مطرح شده است.
▪️حجتالاسلام قنبریان همچنین به نکتهای مهم اشاره میکند که در روایات اسلامی، «اجاره دادن خود» برای کار کردن مکروه و مانع رزق معرفی شده است. وی میگوید که نمیتوان نظام اقتصادی کشور را بر اساس یک کراهت شرعی بنیاد نهاد و اجاره نیروی کار را بهعنوان پایهگذار فعالیتهای اقتصادی قرار داد.
▫️ایشان در ادامه یادآوری میکند که واژه «کارگر» در واقع معرب است و در گذشتهها بهندرت کاربرد داشته است. طبق روایات اسلامی، کارگر باید بهعنوان «عامل» در نظر گرفته شود و نه تنها بهعنوان کسی که نیروی کار خود را میفروشد.
▪️حجتالاسلام قنبریان پیشنهاد میکند که برای حل مشکلات اقتصادی طبقه کارگر و رفع نابرابریها، دو راهحل اساسی وجود دارد:
1. تبدیل کارگری به «عامل»: این موضوع با ایجاد نهادهای حقوقی جدید به سبک «مضاربه» و «مزارعه» قابل تحقق است. بهجای اینکه افراد نیروی کار خود را اجاره دهند، میتوانند از سود نهایی فعالیتهای اقتصادی بهرهمند شوند.
2. شریک شدن در سرمایه: ایشان به تخصیص منابع تولید ثروت به طبقه کارگر و سه دهک پایین جامعه اشاره میکند. طبق سیاستهای ابلاغی اصل ۴۴، قرار بود ۲۵٪ از اقتصاد کشور تا پایان برنامه ششم به این گروهها اختصاص یابد، اما در عمل این سیاستها بهدرستی اجرا نشده است.
▫️حجتالاسلام قنبریان در پایان یادآوری میکند که اگر برنامهریزیهای اقتصادی بهدرستی صورت میگرفت، جامعه بهجای «کارگر صرف»، به سمت «شاغل-مالکی» میرفت و همزمان با بهرهمندی از سرمایه و کار، توازن اقتصادی در بازار حفظ میشد.
🔖پایگاه خبری بُردار
| @Bordarna |
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 رأی دادگاه عالی آمریکا به ممنوعیت تیکتاک
🔻 دیوان عالی آمریکا قانونی که منجر به ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده میشود را تأیید کرد. قانون قرار است طبق برنامه در روز یکشنبه اجرایی شود.
🔻 این قانون از شرکت بایتدنس، میخواهد تا روز یکشنبه، یعنی یک روز قبل از ورود ترامپ به دفتر ریاستجمهوری، این پلتفرم را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند. در غیر اینصورت، فعالیتش که توسط ۱۷۰ میلیون آمریکایی استفاده میشود، ممنوع خواهد شد.
@StrategicNews_ir