هدایت شده از mesaghمیثاق
بسم الله النور علی نور اگر معرفت به نورانیت علوی برای شیعیان حاصل شود به نور دل برایشان کشف خواهد شد اینکه تمام انبیاء و اولیاء و اوصیاء از حضرت آدم صفی الله تا حضرت عیسی روح الله در مقامات معنوی و ملکوتی و علمی سایه ی حضرت علی اکبر علیه السلام هم نیستند! تمام ملک و ملکوت و افلاکیان و ملائکه الله مقرب و حاملین عرش و....ریز خوار خوان ولایت حضرت علی اکبر علیه السلام در ملکوت اعلی هستند! کسی که امام خمینی قدس سره الشریف در درس اخلاقشان فرمودند: تمام مدايح و گفتار اهل بيت علیهماالسلام خصوصاً حضرت اباعبدالله علیه السلام در مورد حضرت علی اکبر علیه السلام حاکی از اين حقیقت متقن است که اگر علی اکبر علیه السلام در کربلا به شهادت نمی رسيد خود، امام مفترض الطاعه می بود يعنی همان مقام امامت و ولایت ائمه معصومین علیهماالسلام! هرچند به اراده الهی قلم بر روی لوح تقدیر اینچنین رقم خورده بود که ولایت تشریعی در عالم ملک(دنیا) به دوازده امام علیهماالسلام ختم شود اما در عالم ملکوت و اعلی علّیین، ولایت ولی الله الاعظم در آن لازمان و لامکان در قامتِ مقام جناب علی اکبرعلیه السلام چنان قیامتی برپاخواهد کرد که همه اهل محشر مبهوتش خواهند شد! آنچه که اشاره شد، یک ادعای تعریفی، تمجیدی و توصیفیِ صرفِ اعتباری نیست! منظور بت سازی و استوره سازی لفظی نیست! بلکه ریشه در کلام و بیان عرشی شخص حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد! ریشه در حقیقت وجودی عالم دارد! اول اینکه فرمایشی مشهور، معروف و متواتر از امام حسین علیه السلام هست، هنگامی که جناب علی اکبر علیه السلام را میخواست به میدان نبرد بفرستد؛ قال الامام حسین علیه السلام: فَقَد بَرَز اِلیهمُ غُلام اَشبَهُ النَّاس بِرسُولکَ مُحمَّد خَلقا وَ خُلقا وَ مَنطِقا وَ کُنَّا اِذا اَشتقنا اِلی رؤیه نَبیِّکَ نظرنا اِلیه/ این بیان توسط انسان کامل، قرآن ناطق بیان شده است! شخصیتی که به تصریح قرآن حکیم، کلام و گفتار و عملش، عین وحی است و قرآنی که مولی علی علیه السلام درباره اش فرمود: آیات قرآن، هفت بطن دارد و هر بطنی، هفت بطن دیگر همینطور تا هفتاد بطن برشمردند! لذا فرمایش امام معصوم علیه السلام که قرآن ناطق هستند هم حامل مراتب مختلف از حیث معانی و لایه های باطنی هستند که در الفاظ و عبارات مختفی است، لذا باید از ظاهر الفاظ بکاربرده شده توسط امام حسین علیه السلام که به جناب علی اکبر علیه السلام نسبت دادند عبور کرد و به لایه ها و بطون معانی آن رسید. اشاره حضرت به سه خصلت خَلقاً و خُلقاً و مَنطقاً نشان از اتحاد نوری و قرب معنوی حضرت علی اکبر علیه السلام با حقیقت نوری محمّدیه(عالم اسماء الله یا مقام خلیفه الله) دارد! نشان از تشبّه تام و کامل با مقامات ملکوتی وجود رسول الله صلی الله علیه و آله در معراج نبوی دارد! اما هنوز این منتهی سیر و عروج جناب علی اکبر علیه السلام نبود! چنانچه فرمایش دیگری از حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هست که انسان را گرفتار حیرت و هیمان و سرگردانی و بهت میکنه! فرمایشی که رسول ختمی مرتبت صلی الله علیه و اله آن را فقط برای امیرالمومنین علیه السلام بکار بردند!.... 🆔 @mesagh