و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان، یا پدر شوهرانشان، یا پسرانشان، یا پسران همسرانشان، یا برادرانشان، یا پسران برادرانشان، یا پسران خواهرانشان، یا زنان هم‌کیششان، یا بردگانشان [=کنیزانشان‌]، یا افراد سفیه که تمایلی به زن ندارند، یا کودکانی که از امور جنسی مربوط به زنان آگاه نیستند؛ و هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد). و همگی بسوی خدا بازگردید ای مؤمنان، تا رستگار شوید! در ایه شریفه از< يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ۚ >استفاده شده که یدنین از ریشه <ادنی>به کسر الف به معنی اویختن است نه از ریشه< دنی> که به معنای نزدیک کردن باشد. در کلمه <جلباب> از لغت جلب که به فعل رباعی رفته وشده <جلبب > که ریشه جلباب می باشد،جلب دومعنی دارد یکی به معنای جلب کردن وچیزی را از جائی به جائی بردن است مانند جلب محبت که محبت فردی به دل دیگری می نشیند و معنای دیگر جلب شی یغشی شیا چیزی که چیز دیگری زا بپوشاند می باشدوجلباب یعنی پوشاندنی که مدام در برابر نامحرم کل بدن از سر تا انتهای قدمها را بپوشاند ولذا در معنی جلباب گفته شده ثوب واسع یک لباس وپوششش وسیع، نکته ای که از <علیهن >استفاده می شود ،یعنی بر خودشان نه بخشی از بدنشان به عبارتی کل بدنشان ولی در< علی جیوبهن >بخشی از بدن از سر تا پائین سینه ها ملاک می باشد. وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ در مورد <خمرهن >که به معنای مقنعه می باشد تعبیر <ولیضربن> به کار برده شده که به معنای زدن وکنایه از محکم بستن است. دقیقا توصیفی که از پوشش حضرت زهرا سلام الله علیها شده استفاده می شود که حضرتشان حجاب صد در صد قرانی را رعایت وترویج کرده اند ولذا در مورد مقنعه ان حضرت تعبیر< لاثت خمارها >یعنی ان را محکم بست ودر مورد جلباب ان حضرت تعبیر <اشتملت جلبابها >به کار رفته که بیانکر پوشش کل بدن ان حضرت است. از وَلَا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ۚ استفاده می شود که قدمها در زمره زینت زن به شمار می رود وهنگام قدم زدن نباید صدای کفش ویا زینت پا شنیده شود واین زینت باید مخفی وپوشیده بماند ، پس فرض وواجب است که پاها از دید نامحرم پوشانده شود ،همانگونه که صدیقه طاهره از جلبابی استفاده کردند که قدمای ان حضرت را می پوشانید <تطاء ذیولها> یعنی قدم ان حضرت روی لبه جلباب گذاشته می شد .در هر صورت زنان مومن وفاطمی مسلک باید با تاسی به ان حضرت حجابی کامل منطبق برحجاب تبیین شده در قران واجرا شده توسط اهل بیت عصمت وطهارت خصوصا زهرای اطهر داشته باشند.